Internet z Aster i adres MAC

Data: 2010-02-15 18:57:47
Autor: Igor Adamiak
Internet z Aster i adres MAC
Byłem jaki¶ czas u znajomych ze swoim laptopem i chciałem się na chwilę
wpi±ć do ich Internetu z Aster. Mimo, że podmieniłem adres MAC w swoim
laptopie to pokazywała się jaka¶ strona Aster z informacj± o wykryciu innego
komputera czy co¶.

Co trzeba jeszcze zrobić żeby to zadziałało?

Ci sami znajomi poprosili mnie teraz o instalację routera wifi i się
zastanawiam czy nie będę miał z tym jazd jak sklonuję MAC z ich kompa.

Data: 2010-02-15 18:28:18
Autor: Grzegorz S
Internet z Aster i adres MAC
Igor Adamiak <i.adamiak@op.pl> wrote:
[...]

Pewnie zmieniłe¶ nie ten MAC adres, np Karty WIFI zamiast przewodowej
karty sieciowej. Inaczej to musi zadziałać.

--
gs

Data: 2010-02-15 19:53:07
Autor: Igor Adamiak
Internet z Aster i adres MAC
Pewnie zmieniłe¶ nie ten MAC adres, np Karty WIFI zamiast przewodowej
karty sieciowej. Inaczej to musi zadziałać.

Raczej nie i sam sie ostro zdziwiłem, że to nie zadziałało.

Data: 2010-02-15 19:38:06
Autor: Latet
Internet z Aster i adres MAC
Byłem jaki¶ czas u znajomych ze swoim laptopem i chciałem się na chwilę
wpi±ć do ich Internetu z Aster. Mimo, że podmieniłem adres MAC w swoim
laptopie

Witam,
Jak można zmienić adres MAC? Czym?
Dziękuję.

Latet

Data: 2010-02-15 20:00:26
Autor: Radosław Sokół
Internet z Aster i adres MAC
W dniu 2010-02-15 19:38, Latet pisze:
Jak można zmienić adres MAC? Czym?

Programem. A zazwyczaj nawet narzędziami samego systemu
operacyjnego. W Windows nie trzeba do tego żadnych dodat-
kowych narzędzi.

A więc FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-02-16 03:49:36
Autor: Grzegorz Sulek
Internet z Aster i adres MAC
On 15 Lut, 20:00, Radosław Sokół <Radoslaw.So...@grush.one.pl> wrote:
> [...]

Programem. A zazwyczaj nawet narzędziami samego systemu
operacyjnego. W Windows nie trzeba do tego żadnych dodat-

Jaki znowu FUT?
Pokaż mi paluszkiem, gdzie on napisał, że używa Windows?

gs

Data: 2010-02-16 13:54:37
Autor: Radosław Sokół
Internet z Aster i adres MAC
Grzegorz Sulek pisze:
Pokaż mi paluszkiem, gdzie on napisał, że używa Windows?

Pewnie używa Solarisa? ;p

FUT: poster

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-02-16 05:13:43
Autor: Grzegorz Sulek
Internet z Aster i adres MAC
On 16 Lut, 13:54, Radosław Sokół <rso...@magsoft.com.pl> wrote:
Grzegorz Sulek pisze:

> Pokaż mi paluszkiem, gdzie on napisał, że używa Windows?

Pewnie używa Solarisa? ;p

FUT: poster

Tak bo to 20 wiek gdzie każdy miał tylko jeden komputer do
wszystkiego. A solarisa może na tym laptopie mieć, na nim VirtualBox a
na nim XP i Outlooka
Kto mu zabroni? :)
W każdym razie w tej dyskusji skupmy się na zmiane adresu MAC,
niezależnie od użytego systmeu operacyjnego:)

gs

Data: 2010-02-16 13:35:44
Autor: Grzegorz S
Internet z Aster i adres MAC
Grzegorz Sulek <soolcio@gmail.com> wrote:

> Pewnie używa Solarisa? ;p
>
> FUT: poster

Ja do pisania na grupy używam czytnika na Solarisie, ale co to zmienia?
Pisać może choćby z pracy, uczelni, z komputera dziewczyny, kochanki itd ;-)

--
xx

Data: 2010-02-16 14:36:07
Autor: Radosław Sokół
Internet z Aster i adres MAC
Grzegorz Sulek pisze:
W każdym razie w tej dyskusji skupmy się na zmiane adresu MAC,
niezależnie od użytego systmeu operacyjnego:)

Nie da się zmienić adresu MAC bez użycia oprogramowania, a
więc nie ma o czym dyskutować. Proponuję koniec w±tku w ta-
kim razie :)

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-02-16 15:19:28
Autor: zielony bazyliszek
Internet z Aster i adres MAC
Użytkownik Radosław Sokół napisał:
Grzegorz Sulek pisze:
W kaĹĽdym razie w tej dyskusji skupmy siÄ™ na zmiane adresu MAC,
niezaleĹĽnie od uĹĽytego systmeu operacyjnego:)

Nie da się zmienić adresu MAC bez użycia oprogramowania

Veto!

Mozna wymoenic hardware (wiec ontopic) na taki z innym macem :)

Data: 2010-02-16 18:52:43
Autor: Radosław Sokół
Internet z Aster i adres MAC
W dniu 2010-02-16 15:19, zielony bazyliszek pisze:
Nie da się zmienić adresu MAC bez użycia oprogramowania

Veto!
Mozna wymoenic hardware (wiec ontopic) na taki z innym macem :)

Jesteś drastyczny. Wystarczy przeprogramować wbudowaną pamięć
EEPROM układu interfejsu sieciowego :)

| RadosĹ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ĹšlÄ…ska                   |

Data: 2010-02-16 21:40:26
Autor: zielony bazyliszek
Internet z Aster i adres MAC
[...]

Kupic hardware i wymienic czasem prosciej ;)

Data: 2010-02-17 08:41:35
Autor: Artur Frydel
Internet z Aster i adres MAC
Day Tue, 16 Feb 2010 21:40:26 +0100, zielony bazyliszek wrote:

[...]

Jeste¶ drastyczny. Wystarczy przeprogramować wbudowan± pamięć
EEPROM układu interfejsu sieciowego :)

Kupic hardware i wymienic czasem prosciej ;)

Ale drożej. Poza tym skille nabyte przy nauce programowania flasha przydadz±
się przy wejsciu na następny level w znajomo¶ci obsługi hardware ;)
Wiem co¶ o tym, bo ostatnio taki wła¶nie "myk" robiłem. Programowałem flasha
w jakiej¶ starej ISA która się windowsowi XP nie spodobała. Trochę zabawy z
tym było, ale satysfakcja z tego że "da się" i że potrafię dokopać temu
głupiemu złomowi - bezcenna.

--
Artur 'bzyk' Frydel Jak trwoga to do serwisu.

Data: 2010-02-17 12:00:27
Autor: zielony bazyliszek
Internet z Aster i adres MAC
Użytkownik Artur Frydel napisał:

Wiem coś o tym, bo ostatnio taki właśnie "myk" robiłem. Programowałem flasha
w jakiejś starej ISA która się windowsowi XP nie spodobała. Trochę zabawy z
tym było, ale satysfakcja z tego że "da się" i że potrafię dokopać temu
głupiemu złomowi - bezcenna.

O matko, jestes prawdziwy hardkor :)

Data: 2010-02-16 17:14:12
Autor: GLaF
Internet z Aster i adres MAC
Dnia Tue, 16 Feb 2010 14:36:07 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

Grzegorz Sulek pisze:
[...]

Ale oprogramowanie użyte do zmiany MAC nie musi być zależne od systemu
operacyjnego używanego na danym komputerze. Np program afudos z opcj± M
potrafi zmienić MAC na stałe w niektórych płytach z BIOSem AMI.

--
GLaF

Data: 2010-02-16 18:52:06
Autor: Radosław Sokół
Internet z Aster i adres MAC
W dniu 2010-02-16 17:14, GLaF pisze:
Ale oprogramowanie użyte do zmiany MAC nie musi być zależne od systemu
operacyjnego używanego na danym komputerze. Np program afudos z opcj± M
potrafi zmienić MAC na stałe w niektórych płytach z BIOSem AMI.

No i? Spod jakiego¶ systemu operacyjnego chyba się ten pro-
gram jednak uruchamia, co nie? ;)

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-02-16 19:09:19
Autor: GLaF
Internet z Aster i adres MAC
Dnia Tue, 16 Feb 2010 18:52:06 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

No i?

No i grupa wła¶ciwa.

--
GLaF

Data: 2010-02-16 19:21:10
Autor: Animka
Internet z Aster i adres MAC
W dniu 2010-02-16 14:36, Radosław Sokół pisze:
Grzegorz Sulek pisze:
[...]

Nie rozumiem. Jak to nie da się?
http://www.2shared.com/file/11431695/fa8fe588/capture_16022010_190955.html?
Zaznaczyć tam wyżej i wpisać MAC-a karty sieciowej (we wła¶ciwo¶ciach karty sieciowej) Zawsze tak robię.
Na obrazku pokazałam swoj± jako nieobecna (w tym przypadku).

--
animka

Data: 2010-02-16 23:22:39
Autor: Radosław Sokół
Internet z Aster i adres MAC
W dniu 2010-02-16 19:21, Animka pisze:
Nie rozumiem. Jak to nie da się?

Nie da się.

http://www.2shared.com/file/11431695/fa8fe588/capture_16022010_190955.html?

A co to jest? Program! System operacyjny też jest programem,
a pl.comp.pecet nie zajmuje się programami.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-02-16 23:47:08
Autor: Animka
Internet z Aster i adres MAC
W dniu 2010-02-16 23:22, Radosław Sokół pisze:

A co to jest? Program! System operacyjny też jest programem,
a pl.comp.pecet nie zajmuje się programami.

Rozumiem, oczywi¶cie :-)

--
animka

Data: 2010-02-15 20:48:10
Autor: maX
Internet z Aster i adres MAC

Użytkownik "Igor Adamiak" <i.adamiak@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hlc1ur$6hu$1news.onet.pl...

Mimo, że podmieniłem adres MAC w swoim
laptopie to pokazywała się jaka¶ strona Aster z informacj± o wykryciu innego
komputera czy co¶.

To że wpisałe¶ nowy numer nie znaczy że on sie ustawił. Odpal Everesta albo komendę ipconfig /all i sprawdĽ czy nowy numer jest został ustawiony i czy jest to taki jaki powinien być.
Albo może pomyliłe¶ 0 z O. Lub I z l albo 1.

Data: 2010-02-15 20:05:11
Autor: Grzegorz S
Internet z Aster i adres MAC
maX <aver@wywaltointeria.pl> wrote:

> [...]

Albo może pomyliłe¶ 0 z O. Lub I z l albo 1.

A sk±d w zapisie szestastkowym masz I albo l ? :-)

Data: 2010-02-15 21:12:26
Autor: zielony bazyliszek

Użytkownik "Igor Adamiak" <i.adamiak@op.pl> napisał w wiadomości news:hlc1ur$6hu$1news.onet.pl...

Mimo, że podmieniłem adres MAC w swoim
laptopie to pokazywała się jakaś strona Aster z informacją o wykryciu innego
komputera czy coĹ›.

To że wpisałeś nowy numer nie znaczy że on sie ustawił. Odpal Everesta albo komendę ipconfig /all i sprawdź czy nowy numer jest został ustawiony i czy jest to taki jaki powinien być.
Albo może pomyliłeś 0 z O. Lub I z l albo 1.

A skÄ…d w zapisie szestastkowym masz I albo l ? :-)

pomylic mogl :)

Data: 2010-02-15 21:41:08
Autor: Igor \"Ibanezq\" Adamiak
Internet z Aster i adres MAC
A sk±d w zapisie szestastkowym masz I albo l ? :-)

pomylic mogl :)

:D

Data: 2010-02-16 10:45:20
Autor: Jacek Maciejewski
Internet z Aster i adres MAC
Dnia Mon, 15 Feb 2010 20:48:10 +0100, maX napisał(a):

To że wpisałe¶ nowy numer nie znaczy że on sie ustawił.

Tak, udawało mi się zmieniać MAC w kartach Ethernet ale nie we wszystkich
przypadkach kart wi-fi. Zmieniasz, niby jest OK ale po sprawdzeniu okazuje
się że dalej jest stary.
--
Jacek

Data: 2010-02-16 17:32:31
Autor: Grzegorz S
Internet z Aster i adres MAC
[...]

W sumie to my tu tak kombinujemy, a nie pro¶ciej jak znajomi zaloguj± się do
Wilgi w Asterze i dodadz± Twój MAC adres do dozwolonych? Wtedy tylko restart modemu i wszystko będzie pięknie działać.

--
gs

Data: 2010-02-16 18:22:38
Autor: nadir
Internet z Aster i adres MAC
Użytkownik Igor Adamiak napisał:
[...]

Zakładam, że tam jest modem kablowy.
Zrestartowałe¶ go po zmianie MAC-a w swoim laptopie?

Data: 2010-02-24 08:14:30
Autor: rageofhonor
Internet z Aster i adres MAC

[...]

Powinno działać.
Trzeba wpisać w ustawienach karty sieciowej w laptopie MAC karty sieciowej komputera go którego normalnie podł±czony jest internet. Ja tak mam u siebe i działa bo po zamianie płyty głównej zmienił mi się MAC a nie chciało mi sie u nich tego zmieniać.

Pod Windows Poł±czenia sieciowe> Poł±czenie lokalne> Wła¶ciwo¶ci> Konfiguruj> Zaawansowane> Network Address

Data: 2010-02-24 19:59:54
Autor: nom
Internet z Aster i adres MAC

[...]

Adres IP taki sam jak u znajomego?
Nazwa komputera taka sama jak u znajomego?
Może maj± na serwerze jaki¶ skrypt, który zapisuje pewne parametry komputera i porównuje co jaki¶ czas w ten sposób wykrywa podmianę MAC.

Internet z Aster i adres MAC