Internet za 2012

Data: 2012-12-31 09:35:03
Autor: Jacek
Internet za 2012
Mam pytanko w sprawie odliczenia kosztu internetu od dochodu za 2012.
Żona prowadzi DG na ryczałcie a także pracuje na etat. Składać będzie PIT-28 i PIT-36.
Internet mamy "prywatnie" czyli nie zaliczamy go do DG a dostawca daje nam rachunek zbiorczy za cały rok w grudniu (płacimy miesięcznie).
Czy będzie prawidłowo wziąć rachunek i odliczyć od dochodu z pracy ten internet w PIT-36?
Czy ktoś się nie "przyczepi", że powinno się brać fakturę co miesiąc i rozliczać ten internet w DG i ewidencjach VAT?
Jacek

Data: 2013-01-02 10:06:51
Autor: Gotfryd Smolik news
Internet za 2012
On Mon, 31 Dec 2012, Jacek wrote:

[...]
Czy będzie prawidłowo wzi±ć rachunek i odliczyć od dochodu z pracy ten
internet w PIT-36?
Czy kto¶ się nie "przyczepi", że powinno się brać fakturę co miesi±c
i rozliczać ten internet w DG i ewidencjach VAT?

- przyczepić zawsze się może, nie znaczy to wcale że słusznie;
  klasyka to usiłowanie opodatkowania freeware :P (i nic to, że
  podatnik "zachęcił" kontrolera)
- IMO w±tpliwo¶ci co do zasadno¶ci obowi±zku "zaliczenia" do DG na
  ryczałcie można mieć zawsze, ale w ¶wietle przepisu szczegółowego:

+++
13a. Wydatki na cele określone w ust. 1 podlegają odliczeniu od dochodu,
jeżeli nie zostały zaliczone do kosztów uzyskania przychodów
lub
nie zostały odliczone od przychodu
na podstawie ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym
-- -

....mi wychodzi, że dopiero nakaz odliczenia od podstawy ryczałtu
mógłby powodować wył±czenie prawa do ulgi.
  Przez "nakaz" rozumiem przepis który brzmiałby "od przychodu podatnik
odlicza..." (a nie "od przychodu podatnik MOŻE odliczyć...")
  A że chyba nie ma takiej możliwo¶ci to i nie widać problemu :)

pzdr, Gotfryd

Internet za 2012