Internetowi pedofile z PO często atakują w wa kacje

Data: 2012-08-01 16:58:33
Autor: Przemysław W
Internetowi pedofile z PO często atakują w wa kacje

W letnich miesiącach nasila się aktywność internetowych pedofilów. Jednego z nich przed ponad tygodniem złapała gdyńska policja, ale podobnych przypadków może być więcej. Specjaliści apelują do rodziców, aby uważali na swoje dzieci i monitorowali, z kim rozmawiają one w sieci. W przypadku niepokojących sygnałów nie należy zwlekać, lecz od razu zgłosić się do funkcjonariuszy. Tak jak uczynił to ojciec 11-latki z Gdyni - pisze Szymon Szadurski
Było spokojne popołudnie, kiedy pan Tomasz z Gdyni zasiadł w swoim domu do pracy przed komputerem. Wcześniej z laptopa korzystała jego córka, włączony był jej komunikator internetowy. Nagle do 11-latki zaczął wypisywać mężczyzna, bez najmniejszych ogródek proponując jej spotkanie i seks.

- Zmroziło mnie - mówi pan Tomasz. - Podszyłem się pod córkę i zapytałem tego mężczyznę, skąd ma ten numer. Okazało się, że z portalu społecznościowego, gdzie wśród danych umieszczona jest też data urodzenia mojego dziecka.

Ten zboczeniec dokładnie więc musiał się orientować, iż córka ma zaledwie 11 lat, ale wcale mu to nie przeszkadzało.

Zboczeniec, który cały czas myślał, iż koresponduje z 11-latką, ze szczegółami opowiadał jej, co będzie z nią robił. Chwalił się też, iż wcześniej "miał już 13-latkę". Potem bez żadnych oporów umówił się na spotkanie. Dzień później wpadł w zasadzkę, zastawioną przez policję. Zabezpieczono jego komputer i analizowane są zapisane na nim dane.

Jeśli rzeczywiście okaże się prawdą, iż wykorzystał wcześniej 13-latkę, grozi mu długoletnie więzienie. Na razie zwolniono go do domu, a policjanci mają go na oku.

- Jeśli ponownie będzie proponował seks nieletnim, wystąpimy o aresztowanie go - zapewnia Sławomir Guz, zastępca naczelnika Wydziału Prewencji KMP w Gdyni.

To niestety, nie pierwszy w ostatnich latach tak bulwersujący przypadek w województwie pomorskim. Wcześniej złapano m.in. 27-letniego mieszkańca Chojnic, który usłyszał zarzut rozpowszechniania pornografii z udziałem dzieci. W jego mieszkaniu znaleziono 268 różnych płyt.

Podobne zarzuty usłyszało też dwóch mieszkańców Rumi. W ich domach zabezpieczono dwa twarde dyski komputerów i ponad 200 płyt.

W 65 proc. przypadków dzieci udostępniają też numer telefonu. Aż 44 proc. nieletnich przesyła zboczeńcowi swoje zdjęcie, a 42 proc. podaje adres zamieszkania.

Specjaliści podkreślają, aby problemu nie lekceważyć, bowiem dzieci, pozostawione bez opieki, są niezwykle podatne na ataki internetowych pedofilów.

- Dzieci są bardzo ufne i łatwowierne - mówi Maciej Hinc, psycholog. - Dorosła osoba, niestety, łatwo może nimi manipulować. Dzieci często nie zdają sobie sprawy, że takie gesty jak komplementy, wręczanie prezentów czy słodyczy przez nieznajome im osoby mogą mieć na celu wzbudzenie ich zaufania, a potem skrzywdzenie. Na temat tego typu zagrożeń rodzice powinni otwarcie ze swoimi pociechami rozmawiać.

Co gorsza, według danych, które zebrał Interpol, aż 80 proc. filmów pornograficznych z udziałem dzieci, które zostały zarekwirowane w krajach Skandynawii, wyprodukowano w Polsce. Policjanci nie mają wątpliwości, iż większość występujących w nich ofiar werbowana jest przez zboczeńców za pośrednictwem internetu.

O skali pedofilii, szerzącej się w sieci, świadczą też efekty prowokacji dziennikarskich. W ubiegłe wakacje pod 12-letnią Kasię podszyła się w internecie reporterka "Dziennika Zachodniego". W ciągu zaledwie 10 minut zaczepiło ją 16 osób. Pytali m.in. o rozmiar piersi, interesowało ich, czy całowała się kiedyś z mężczyzną, czy ma już za sobą pierwszy stosunek seksualny.

Obecnie i tak jest lepiej niż jeszcze przed kilku laty, bowiem w połowie 2010 roku znowelizowano kodeks karny. Teraz pedofile składający niemoralne propozycje dzieciom przez internet tylko za ten fakt mogą trafić do więzienia na dwa lata.

Czytaj też: Malbork: Akcja przeciwko pedofilom. Zatrzymano 33-letniego mężczyznę

- Wcześniej karanie za internetowe wybryki było praktycznie niemożliwe i pedofile z sieci czuli się bezkarnie - mówi policjant z Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku. - Do czasu aż nie wyrządzili jakiemuś dziecku krzywdy.

Pan Tomasz, ojciec niedoszłej ofiary z Gdyni, 11-letniej dziewczynki, nie ma wątpliwości. - Takich ludzi, którzy chcą krzywdzić dzieci, powinno się izolować od społeczeństwa, zamykać na długie lata - mówi.

http://www.dziennikbaltycki.pl/artykul/610193,internetowi-pedofile-czesto-atakuja-w-wakacje-rodzice,3,id,t,sa.html

Data: 2012-08-02 01:02:44
Autor: Lorn
Internetowi pedofile z PO często atakują w wakacje
Musisz uważać dziecko, lepiej odetnij się od neta :>

Internetowi pedofile z PO często atakują w wa kacje