Intro rebreatherowe-wypadek w Anglii

Data: 2010-11-29 08:57:06
Autor: Adam Wysoczanski
Intro rebreatherowe-wypadek w Anglii
W ubiegłym tygodniu w Wielkiej Brytanii podczas tzw. Intro
rebreatherowego z MK6 doszło do wypadku śmiertelnego. Instruktor
prowadzący intro niestety ma bardzo duże kłopoty, ponieważ      nie
można legalnie organizować intra rebreatherowego. Niestety w Polsce
takie zjawisko tez występuje - mogą być z tego bardzo duże problemy
prawne.
Pozdrawiam.
Adam Wysoczanski

Data: 2010-11-29 19:12:41
Autor: Zakrzówek Kraken
[...]

Cześć Adam
Możesz mnie i pewnie innym wytłumaczyć czym się różni intro na rebie od rozpoczęcia kursu przerwanego po pierwszych zajęciach w wodzie.

Maciek "Szczęściarz" Curzydło

Data: 2010-11-29 11:39:24
Autor: Adam Wysoczanski
Intro rebreatherowe-wypadek w Anglii
On 29 Lis, 19:12, "Zakrz wek Kraken" <kra...@kraken.pl> wrote:
W ubieg ym tygodniu w Wielkiej Brytanii podczas tzw. Intro
rebreatherowego z MK6 dosz o do wypadku miertelnego. Instruktor
prowadz cy intro niestety ma bardzo du e k opoty, poniewa      nie
mo na legalnie organizowa intra rebreatherowego. Niestety w Polsce
takie zjawisko tez wyst puje - mog by z tego bardzo du e problemy
prawne.
Pozdrawiam.
Adam Wysoczanski

Cze Adam
Mo esz mnie i pewnie innym wyt umaczy czym si r ni intro na rebie od
rozpocz cia kursu przerwanego po pierwszych zaj ciach w wodzie.

Maciek "Szcz ciarz" Curzyd o
Czy możesz przerwać kurs po pierwszym nurkowaniu do którego nie było
wymaganej teorii nie masz prawa dopuścić do takiego nurkowania. To
chyba jest oczywiste. Nie ma intro rebreatherowego, trimixowego i
intro na 100m. Nie przesadzajcie. Adam

Data: 2010-11-29 20:31:27
Autor:
Intro rebreatherowe-wypadek w Anglii
Adam Wysoczanski <divingextreme@gmail.com> napisał(a):
Czy mo=BFesz przerwa=E6 kurs po pierwszym nurkowaniu do kt=F3rego nie by=B3=
wymaganej teorii nie masz prawa dopu=B6ci=E6 do takiego nurkowania. To
[...]

O jakiej "teorii" CCR mówisz ?
Teoria płacenia Vat 7%, zamiast 21 %.

Coś o teorii obiegów zamkniętych wiesz i możesz się wykazać jakimś dorobkiem ?
Czy Ciebie niema.

pozdrawiam rc

Data: 2010-11-29 21:37:06
Autor: kursnurkowy.pl
W dniu 2010-11-29 20:39, Adam Wysoczanski pisze:
[...]

Zawsze jest teoria przed pierwszym wejściem do wody. Inaczej sie nie da.
Jedyne ograniczenie to to, iz musi byc woda ograniczona ( pojęcie stosowane w IANTD ), a takie wymogi spełnia jezioro.

Czy w/w instruktor w Wielkiej Brytanii usłyszał juz wyrok skazujący? Co było przyczyną wypadku?
Radek

Data: 2010-11-29 13:23:15
Autor: Adam Wysoczanski
On 29 Lis, 21:37, "kursnurkowy.pl" <nurkow...@gazeta.pl> wrote:

> Czy mo esz przerwa kurs po pierwszym nurkowaniu do kt rego nie by o
> wymaganej teorii nie masz prawa dopu ci do takiego nurkowania. To
> chyba jest oczywiste. Nie ma intro rebreatherowego, trimixowego i
> intro na 100m. Nie przesadzajcie. Adam

Zawsze jest teoria przed pierwszym wej ciem do wody. Inaczej sie nie da.
Jedyne ograniczenie to to, iz musi byc woda ograniczona ( poj cie
stosowane w IANTD ), a takie wymogi spe nia jezioro.

Czy w/w instruktor w Wielkiej Brytanii us ysza juz wyrok skazuj cy? Co
by o przyczyn wypadku?
Radek

Jezioro w grudniu spełnia kryteria akwenu do intro?  Nurek zmarł na
zawał serca używając sprzętu do którego nie miał uprawnień, nie był
kursie tylko uczestniczył w tzw intro w kamieniolomie / akwen
basenowy?/ Adam

Data: 2010-11-30 20:14:35
Autor: kursnurkowy.pl
W dniu 2010-11-29 22:23, Adam Wysoczanski pisze:
[...]

Jedno spotkanie i tyle emocji... :-)

Nie mógł miec nurek uprawnień ponieważ był na sprzecie pierwszy raz. To jasne. A to czy instruktor bedzie miał problemy to dopiero rozstrzygnie sąd.
Ponieżej zamieszczam wycinek standardow IANTD przetłumaczony na Polski:

Wody ograniczone – zbiornik wodny z ograniczonym prądem spełniający zalecenia IAND, Inc./IANTD
odnośnie przejrzystości, który jest wystarczająco spokojny i posiada wejście od strony wody płytkiej. ZałoŜenia
te spełniają baseny, jeziora, wywierzyska, zatoki i plaŜe zabezpieczone przed dostępem otwartego morza i fali.
Ćwiczenia w wodach ograniczonych muszą odbywać się na głębokości nie większej niŜ 6m w przypadku
Programów Sportowych oraz nie większej niŜ 12m w przypadku Programów Technicznych.

Nie chcę dale wdawać się w dyskusje ponieważ dokładnie wiem o co Panu chodzi.
Nikt niestety nie może mi zarzucić łamania standardów, ponieważ nie ma to u mnie miejsca.

Data: 2010-11-30 21:07:56
Autor: Włodek
Użytkownik "Adam Wysoczanski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:cfa175e9-9866-49b2-8780-41e0644c08a0@u3g2000vbj.googlegroups.com...

> [...]

by o przyczyn wypadku?
Radek

Jezioro w grudniu spełnia kryteria akwenu do intro?
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Ja na obiegach zamkniętych nie znam się i nie będę się znał.
Ale chyba pora roku nie ma znaczenia dla samej zabawy w intro? Chyba są inne ważniejsze kryteria akwenu niż miesiąc roku?
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Nurek zmarł na
zawał serca używając sprzętu do którego nie miał uprawnień, nie był
kursie tylko uczestniczył w tzw intro w kamieniolomie / akwen
basenowy?/ Adam
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Rozumiem przez to co piszesz że producenci rebriderów w swoich zaleceniach zakazują prowadzenia intro (czyli nurkowania pod bezpośrednim nadzorem uprawnionej osoby, przy spełnieniu określonych wymagań wyznaczonych standardem np tym który dopuszcza do pierwszego wejścia w obiegu zamkniętym) bo nurek nie ma uprawnień!

Zatem w świetle Twoich słów Adamie nigdy nie powinno dojść do szkolenia na obiegach zamkniętych!
Bo nurek nie posiada uprawnień.

Ale nasuwa mi się tu wątpliwość bo żaden nurek robiący swoje pierwsze nurkowanie na OC (intro lub szkoleniowe) nie posiada uprawnień na sprzęt który ma na grzbiecie ani nie posiada umiejętności i wiedzy niezbędnej do nurkowania w ogóle. Za to posiada minimalne przygotowanie do tego typu nurkowania wyznaczone np standardem federacyjnym.
Dokładnie tak samo przyszły nurek rebowy na pierwszych do ostatnich zajęć szkoleniowych nie posiada uprawnień na ów sprzęt ani nie posiada umiejętności wymaganych do bezpiecznego nurkowania póki nie będzie potwierdzenia formalną certyfikacją.
Rozumiem że to wtedy instruktor całkowicie odpowiada za to co i jak robi jego podopieczny.

Czy jest aż tak wielka różnica między pierwszym wejściem do wody w rebie w ramach szkolenia i w ramach intro np po spełnieniu wymogów szkoleniowych uprawniających do pierwszego zanurzenia w danych klamotach?

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl

Data: 2010-11-30 20:34:24
Autor:
Włodek <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):
[...]

Reprezentanci Poseidona widocznie mieli pomysły Adama Wysoczańskiego "najlepszego nurka" głęboko w poważaniu (dupie), prowadzili pokaz z możliwością nurkowania. Po odpytaniu można było się dowiedzieć jak to uruchomić na 2 sposoby poprawny i awaryjny.

Zatem w świetle Twoich słów Adamie nigdy nie powinno dojść do szkolenia na obiegach zamkniętych!
Bo nurek nie posiada uprawnień.

Paragraf 22 w czystej postaci.

[...]

Włodek, gość opowiada o jakimś trudnym szkoleniu, o jakiejś teorii.
Potem ekspert wojskowy nie ma żadnego, nawet bladego pojęcia o SCR ze stałym ppO2.
Żyje w świecie równoległym do realnego, czy Kłos mnie zna, czy Skrzyński zna (byłeś na konferencji w 2005).
Dla niego to nie możliwe.

Zapytaj o wapno medyczne i podstawę prawną stosowania w obiegach nurkowych.

pozdrawiam rc

Data: 2010-12-01 19:41:35
Autor: Włodek
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:id3n4f$d1h$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Rysiu, ja szanuję Adama Wysoczańskiego np. za jego doświadczenie w zakresie którego ja nie praktykuję i naprawdę nie staram się obrażać nikogo. Zresztą szanuję zdecydowaną większość nurków również Ciebie Staram się doceniać to co w człowieku jest dobre przymykając oko na to co w naturze ludzkiej bywa ułomne. Bo sam wiem że czasem jestem ułomny w swej naturze.
Tych stąd, których przestałem szanować także jakoś tak się porobiło że zrezygnowali z tej sekty i dobrze :-)

CIACH

Włodek, gość opowiada o jakimś trudnym szkoleniu, o jakiejś teorii.

Jestem raczej przekonany że to nie chodzi o jakieś wielkie trudności ale o spełnienie jakichś wymagań niezbędnych do bezpiecznego odbycia nurkowania całkiem nie samodzielnego bo pod bezpośrednim nadzorem w klamotach na których nurek się jeszcze nie zna.
Jestem także przekonany że pierwsze nurkowanie zwane intrem musi być poprzedzone wiedzą i doświadczeniem niezbędnym do bezpiecznego odbycia tegoż.
Jestem aż nadto przekonany że intro czasem bywa naprawdę trudnym doświadczeniem dla człowieka po raz pierwszy zakładającego klamoty nurkowe. Bo drugi raz i następne są zwykle dużo prostsze i mniej stresujące mimo że bywają trudniejsze z racji zbierania już własnych, pozytywnych doświadczeń.

[...]

Nie znam się na wapnie medycznym ani na prawie stosowanym do tego. Prawdę mówiąc nie będę się znał :-)
A ma to jakieś znaczenie kogo A.W zna a kogo nie?

-- Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl

pozdrawiam rc

--

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl

Data: 2010-12-02 07:19:49
Autor:
[...]

Dokładnie o tym mówimy, gość nie ma wiedzy w SCR, zamiast spokojnie wyjaśnić poniżania próbuje. Trafia na jednego z niewielu na świecie który pisze teorię do SCR SMS. To czego się spodziewasz.

[...]

Oczywiście że nie zna, skoro instruktor jego uczący również słabo zna.
Teorii SCR CMF nie publikował Draeger, jest w książce R.Kłos.
To co jest na stronie Abbys to bardzo powierzchowna bajeczka.

Jestem także przekonany że pierwsze nurkowanie zwane intrem musi być poprzedzone wiedzą i doświadczeniem niezbędnym do bezpiecznego odbycia tegoż.

Pomyliłeś inert (gaz obojętny) z intro. Tak Włodek ta wiedza jest do streszczenia w jednym zdaniu "przy wypływaniu robimy wydech". Nie zalanie obiegu to druga konieczność, a głębokości na których to się odbywa nie wymagają gigantycznej wiedzy o toksycznościach tlenu, rekompresji i dekompresji w tym przerywanej czy potokowej.

Jestem aż nadto przekonany że intro czasem bywa naprawdę trudnym doświadczeniem dla człowieka po raz pierwszy zakładającego klamoty nurkowe.

Owszem, wtedy zawał nie jest niemożliwym wypadkiem. Dlatego w PADI zwykle nie drzesz mordy, jak w LOK na kursie przedpoborowych.

Potem ekspert wojskowy nie ma żadnego, nawet bladego pojęcia o SCR ze stałym
ppO2.

Jakoś omijasz ten element, taki "najlepszy nurek" i co ?

Zapytaj o wapno medyczne i podstawę prawną stosowania w obiegach nurkowych.

Nie znam się na wapnie medycznym ani na prawie stosowanym do tego. Prawdę mówiąc nie będę się znał :-)

Chce być legalistą potępiającym innych, sam jest na pograniczu i uważa że nikt tego nie wie.

A ma to jakieś znaczenie kogo A.W zna a kogo nie?

Dla niego to niemożliwe żebym znał.

pozdrawiam rc

Data: 2010-11-29 22:32:39
Autor: Zakrzówek Kraken

Użytkownik "Adam Wysoczanski" <divingextreme@gmail.com> napisał w wiadomości news:e20eb6e9-96e1-4f53-b22b-4f66c5bdfe43k30g2000vbn.googlegroups.com...

[...]

Dlaczego nie było wymaganej teorii. Przecież to proste - do pierwszego nurkowania musisz nauczyć nurka określonej wiedzy.
Uczysz tej wiedzy, wchodzisz do wody, nie kontynuujesz programu - tym różni się intro od kursu.
Nie widzę związku z nurkowaniem na 100 metrów.

MSC

Data: 2010-11-29 14:02:19
Autor: Adam Wysoczanski
On 29 Lis, 22:32, "Zakrz wek Kraken" <kra...@kraken.pl> wrote:
U ytkownik "Adam Wysoczanski" <divingextr...@gmail.com> napisa w wiadomo cinews:e20eb6e9-96e1-4f53-b22b-4f66c5bdfe43k30g2000vbn.googlegroups.com...

> [...]

wymaganej teorii nie masz prawa dopu ci do takiego nurkowania. To
chyba jest oczywiste. Nie ma intro rebreatherowego, trimixowego i

Dlaczego nie by o wymaganej teorii. Przecie to proste - do pierwszego
nurkowania musisz nauczy nurka okre lonej wiedzy.
Uczysz tej wiedzy, wchodzisz do wody, nie kontynuujesz programu - tym r ni
si intro od kursu.
Nie widz zwi zku z nurkowaniem na 100 metr w.

MSC
Ile musisz przerobić materiału na kursie OWD przed pierwszym
nurkowaniem? Ja przed pierwszym nurkowaniem na rebreatherze tez muszę
przerobic kilka godzin teorii. Zadaj pytanie do PADI czy jest program
intro dla Dragera i na czym polega? W TDI nie ma programu intro dla
rebreatherow. Ostatnio w Warszawie odbyło się intro na Posejdonie MK6 -
czy były dezynfekowane płuca po każdym nurkujacym? Nie były - tak
niestety wyglada intro. Chętnych zapraszam na kursy rebreatherowe.
Pozdrawiam.
Adam
Wysoczanski.
www.divingextreme.pl

Data: 2010-11-29 23:18:39
Autor: jacekplacek
Intro rebreatherowe-wypadek w Anglii
Adam Wysoczanski <divingextreme@gmail.com> napisał(a):
czy by=B3y dezynfekowane p=B3uca po ka=BFdym nurkujacym?

Robi się ciekawie :)) Tyle, że mało kto ma pojęcie jak to wygląda po nurkowaniu - masz może jakieś foty? :D

Data: 2010-11-30 07:28:35
Autor: Daniel Kowalski
Intro rebreatherowe-wypadek w Anglii

czy by=B3y dezynfekowane p=B3uca po ka=BFdym nurkujacym?

Robi się ciekawie :)) Tyle, że mało kto ma pojęcie jak to wygląda po nurkowaniu
- masz może jakieś foty? :D

FUJ! Przypomniałem sobie jak nurałem w BI po kumplu ;-)  Płukał wprawdzie, ale jak zobaczyłem cały ten syf to miałem odruch...

Data: 2010-11-30 07:18:19
Autor:
Intro rebreatherowe-wypadek w Anglii
Adam Wysoczanski <divingextreme@gmail.com> napisał(a):
Ile musisz przerobi=E6 materia=B3u na kursie OWD przed pierwszym
nurkowaniem? Ja przed pierwszym nurkowaniem na rebreatherze tez musz=EA
przerobic kilka godzin teorii.

http://www.divingextreme.pl/news/readmore/2
Wymagane tematy
Historia i rozwój obiegów zamkniętych.
Porównanie obiegów otwartych, obiegów zamkniętych i obiegów półzamkniętych
Konstrukcja i obsługa urządzenia.
Fizjologia.
Budowa i obsługa systemów elektronicznych.
Tabele nurkowe.
Planowanie nurkowania.
Procedury awaryjne.

http://www.divingextreme.pl/news/readmore/1
[...]

Jaką teorię potrzebujesz do intro ?

Czy w Historii jest DM 40 ?
Czy w porównaniu obiegów jest o SCR ze stałym ppO2 ?
Czy w konstrukcji jest o SCR CMR ?
Fizjologia to jest najlepsze, jak IT z TDI nie ma elementanej wiedzy o fizjologii
http://www.shark.net.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=111
Czy Twoi kursanci umieją więcej, czy może Ty umiesz więcej ?
Czy w budowie jest o napięciu detektora galwanicznego przy braku obecności tlenu w czynniku oddechowym ?
Czy "Tabele nurkowe" to tabela toksyczności tlenu, czy rekompresyjna, może dekompresyjna na intro jest niezbędna ?
Czy kursant intro, robi planowanie nurkowania ?

Procedury awaryjne to element który musi być nauczony.
Pozostałe to kabaret, sam wiesz że nie odpowiesz na pytania moje czy R.Kłosa.

Ostatnio w Warszawie odby=B3o si=EA intro na Posejdonie MK6 -
czy by=B3y dezynfekowane p=B3uca po ka=BFdym nurkujacym? Nie by=B3y - tak
niestety wyglada intro.

Owszem nie było dezynfekcji.
Odpowiedziałeś o podstawach prawnych stosowania wapna medycznego w nurkowym sprzęcie.
Odpowiedz, potem jaraj na stosie konkurencję.

Ch=EAtnych zapraszam na kursy rebreatherowe.

To jaki SCR realizuje stałe ppO2 ?

pozdrawiam rc

Data: 2010-11-29 23:56:42
Autor: Adam Wysoczanski
On 30 Lis, 08:18, " " <demol...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
Adam Wysoczanskibegin_of_the_skype_highlighting     end_of_the_skype_highlighting<divingextr...@gmail.com> napisał(a):

> [...]

sprzęcie.
Odpowiedz, potem jaraj na stosie konkurencję.

> Ch=EAtnych zapraszam na kursy rebreatherowe.

Ty naprawdę jesteś ,,inny".
Wysyłam link dla Ciebie:

http://www.tworki.com.pl/

Adam

Data: 2010-11-30 11:47:19
Autor:
Intro rebreatherowe-wypadek w Anglii
Adam Wysoczanski <divingextreme@gmail.com> napisał(a):
Ty naprawd=EA jeste=B6 ,,inny".
Wysy=B3am link dla Ciebie:

http://www.tworki.com.pl/

Szanowny Panie Adamie Wysoczański jak wrażenia z pobytu ?

Teraz na serio. Opowiadać górnolotne baki możesz, jak otrzymujesz konkretne pytanie to uciekasz od odpowiedzi.

pozdrawiam rc
ps dobrze że masz firmę na żonę zarejestrowaną ... .

Data: 2010-12-01 19:31:41
Autor: Rafal Rutkowski
Intro rebreatherowe-wypadek w Anglii
pozdrawiam rc
ps dobrze że masz firmę na żonę zarejestrowaną ... .

Fascynuje mnie co to ma do tematu ? Możesz to rozwinąć?

Możesz podać podstawę prawną że to niezgodne z prawem ?

Pozdrawiam

R.R.

Data: 2010-12-01 18:46:43
Autor:
Rafal Rutkowski <rafal-rutkowski@wp.pl> napisał(a):
Możesz podać podstawę prawną że to niezgodne z prawem ?

Żadnej niezgodności z prawem nie ma w pracy w firmie własnej, albo kogoś innego.

Podasz w zamian podstawę prawną stosowania wapna medycznego w nurkowym sprzęcie ?

Fascynuje mnie co to ma do tematu ? Możesz to rozwinąć?

Nie dotyczy to wypadku, to ewidentne.
Pozostanie prawny spadkobierca, działań z pogranicza przepisów.

pozdrawiam rc

Data: 2010-12-01 21:04:07
Autor: Rafal Rutkowski
Intro rebreatherowe-wypadek w Anglii

Podasz w zamian podstawę prawną stosowania wapna medycznego w nurkowym
sprzęcie ?

Nie podam, nie znam , nie muszę znać
Fascynuje mnie co to ma do tematu ? Możesz rozwinąc co łączy wapno z formą prawną działalności gospodarczej i własnością ?
Naprawdę chciałbym zrozumieć logikę twojego rozumowania.

Nie dotyczy to wypadku, to ewidentne.
Pozostanie prawny spadkobierca, działań z pogranicza przepisów.

Jestes sądowym biegłym w takich sprawach czy tylko trolujesz i robisz sztuczny tłok? Działania są dziedziczone ??

Pozdrawiam

R.R.

Data: 2010-12-01 20:48:07
Autor:
Intro rebreatherowe-wypadek w Anglii
Rafal Rutkowski <rafal-rutkowski@wp.pl> napisał(a):
Nie podam, nie znam , nie muszę znać

To zapoznaj się, wtedy będziesz wiedział czy jest sprawa czy nie ma żadnego naginania  przepisów nurkowych i medycznych w nurkowaniu.

Naprawdę chciałbym zrozumieć logikę twojego rozumowania.

Sprawdź podstawę prawną stosowania wapna sodowanego medycznego w nurkowaniu.

Jestes sądowym biegłym w takich sprawach czy tylko trolujesz i robisz sztuczny tłok? Działania są dziedziczone ??

Nie sprawdzasz i robisz przykrość Adamowi Wysoczańskiemu, rozdmuchujesz temat o którym On wolaby zapomnieć. Trolujesz a jego boli, nie masz serca.

pozdrawiam rc

Data: 2010-12-01 23:54:28
Autor: Rafal Rutkowski
Intro rebreatherowe-wypadek w Anglii
No i sprawa sie "wyjaśniła" :)

Ja Ciebie pytam o co Ci chodzi z tą firmą na żonę a Ty swoje o wapnie ...........

Pozdrawiam

R.R.

Data: 2010-12-02 07:22:22
Autor:
[...]

Napisałem już, zostanie spadkbierca prawny działań.

pozdrawiam rc

Data: 2010-11-30 12:06:22
Autor:

> To jaki SCR realizuje sta=B3e ppO2 ?
>
> pozdrawiam rc

Ty naprawd=EA jeste=B6 ,,inny".
Wysy=B3am link dla Ciebie:

http://www.tworki.com.pl/

Adam

To teraz widać jak mało umie nasz "nalepszy nurek".

http://www.cobham.com/about-cobham/mission-systems/about-us/life-
support/davenport/products/military-diving-rebreathers.aspx

https://www.cobham.com/media/71299/MR9000%20ADV10587.pdf

 Pneumatic gas mixing for constant PPO2- no electronic controls

Specifications
Depth: 95 m (312 ft) semi-closed constant PPO2 mixed gas

Powinieneś sprzęt "We wojsku" stosowany znać.
To jakiej teorii, uczysz skoro swojego podwórka nie znasz.

pozdrawiam rc

Data: 2010-11-30 12:16:54
Autor: szufla
Intro rebreatherowe-wypadek w Anglii
Wysyłam link dla Ciebie:
http://www.tworki.com.pl/

Adam, on juz tam dawno jest. Chodzi po oddziale i powtarza numerki P-243444....,P-565677..... :)

sz.

Data: 2010-11-30 11:51:57
Autor:
szufla <prr@prr.pr> napisał(a):
Adam, on juz tam dawno jest. Chodzi po oddziale i powtarza numerki P-243444....,P-565677..... :)

sz.

Coś się waćpanu popierdoliło. Nie mam nic wspólnego z tymi zgłoszeniami.
Druga sprawa to jeszcze tak wysokich (P-565677) w Polskim Urzędzie Patentowym nie nadają.
Znowu łżesz.

pozdrawiam rc

Data: 2010-11-30 08:13:47
Autor: Zakrzówek Kraken

Użytkownik "Adam Wysoczanski" <divingextreme@gmail.com> napisał w wiadomości news:c99f9d9e-a96b-4f11-95a6-Ile musisz przerobić materiału na kursie OWD przed pierwszym
[...]

Dzięki Adam
Wolałbym wprawdzie abyś to ty ubrał w określone zalecenia ale rozumiem z twojej wypowiedzi, że aby dało się przeprowadzić Intro na reba to trzeba:
Zrobić paro godzinny wykład dla wszystkich uczestników.
Każdy z uczestników musi mieć swój indywidualny rebrider lub przy zmianie uczestników musi być przeprowadzona pełna dezynfekcja rebridera.
Czy uważasz, że pomiędzy kolejnymi uczestnikami w tym samym dniu należało by też wymieniać / zasypywać nowy pochłaniacz?

MSC

Data: 2010-11-29 19:24:16
Autor: kursnurkowy.pl
W dniu 2010-11-29 19:12, Zakrz�wek Kraken pisze:
W ubieg�ym tygodniu w Wielkiej Brytanii podczas tzw. Intro
rebreatherowego z MK6 dosz�o do wypadku �miertelnego. Instruktor
prowadzďż˝cy intro niestety ma bardzo duďż˝e kďż˝opoty, poniewaďż˝      nie
[...]

Zupełnie niczym o ile intro reba zrobi ktos kto ma uprawnienia do rozpoczecia kursu.
Jest to tak Maciek, jak słusznie zauwazyłeś, jak rozpoczecie kursu i zakończenie po pierwszym nurkowaniu poniewaz sie jednak niespodobało.
Radek

Data: 2010-12-01 14:30:38
Autor: Andy
[...]

Maciek "Szcz ciarz" Curzydło

Nie wiem Maćku jakie są procedury szkoleniowe w PADI zresztą chyba na
CCR nie ma jeszcze  żadnych
ale jak ja byłem na kursie CCR w UK to mineły 2 dni zanim wszedłem do
wody z rebem na plecach więc to intro jako przerwany kurs musiało by
być strasznie długie...:)

Data: 2010-12-02 08:35:52
Autor: Zakrzówek Kraken
[...]

Problem polega na tym, że dyskusja jest nie o tym jak wyglądał czyjś konkretny kurs tylko jak może wyglądać początek kursu aby był zgodny ze standardami oraz wymogami bezpieczeństwa. Szkoda że Adam nie odpisał na to podsumowanie no ale trudno.

Data: 2010-12-02 09:09:10
Autor:
Intro rebreatherowe-wypadek w Anglii
Zakrzówek Kraken <kraken@kraken.pl> napisał(a):
"...
[...]

Sprawdź jakie obowiązują przepisy w szpitalach, możesz się bardzo zdziwić.
Służba zdrowia to główny odbiorca wapna sodowanego.

pozdrawiam rc

Data: 2010-11-29 19:21:14
Autor:
Intro rebreatherowe-wypadek w Anglii
Adam Wysoczanski <divingextreme@gmail.com> napisał(a):
Niestety w Polsce
takie zjawisko tez wyst=EApuje - mog=B1 by=E6 z tego bardzo du=BFe problemy
prawne.

Napisz proszę, jaka jest podstawa prawna stosowania wapna sodowanego medycznego w nurkowym sprzęcie.

pozdrawiam rc

--

Intro rebreatherowe-wypadek w Anglii