Inwentaryzacja - jak wyliczyć wartość towarów?

Data: 2011-12-19 22:08:35
Autor: krawiec
Inwentaryzacja - jak wyliczyć wartość towarów?
Prowadzę od kilku miesięcy działalność handlową. Nie jestem VAT-owcem. Będę w tym roku pierwszy raz sporządzał spis z natury w celu ustalenia wyniku finansowego do wyliczenia podatku dochodowego. Mam pytanie jak wyliczyć wartość towarów handlowych, które mam na magazynie.

Są to towary kupione w Chinach we wrześniu 2011.
Kupione zostały za 5000 USD.
Kurs USD/PLN w momencie płatności - 3 PLN/USD.
Mój faktyczny koszt towarów - 15000 PLN.
Dodatkowo poniosłem koszty 10000zł związane bezpośrednio z tym zakupem (transport, cło i VAT)
Mój koszt całkowity zakupu tych materiałów - 25000 PLN.

Czy wartość tych towarów to:
1. 15000 PLN - według cen zakupu?
2. 25000 PLN - według całkowitych poniesionych kosztów?
3. Czy może wartość powinna być liczona po kursie USD/PLN w 31 grudnia? A jeśli tak, to czy dodaję transport, cło i VAT czy sama cena towaru?

Pomóżcie mi wyliczyć tą wartość na podstawie powyższych prostych informacji

Inwentaryzacja - jak wyliczyć wartość towarów?