Inwestycja w ziemie, ciag dalszy i ostatni

Data: 2009-05-24 20:55:12
Autor: Gonzo
Inwestycja w ziemie, ciag dalszy i ostatni
Witam,
Kilka miesiecy temu zalozylem podobny watek o cenach dzialek budowlanych, teraz ciag dalszy.
Jeszcze raz krotko:
Codziennie sprawdzalem ceny ofertowe na allegro, spisujac 20 pierwszych. Odrzucalem 5 najdrozszych za m2 oraz 5 najtanszych. Z reszty liczylem srednia.
Tutaj: http://img190.imageshack.us/my.php?image=inwestycjawziemie2.jpg
jest wykres jak to wyglada srednia przez ostatni rok. Jak widac, od poprzedniego watku ceny dalej spadaja.
Niestety pojawil sie maly problem z allegro: otoDom zrobil prawdopodobnie jakiegos bota, ktory wysyla mase ogloszen i znieksztalca cene - ceny ofertowe z tego portalu sa jakies 30 - 50% wyzsze od pozostalych. Z tego powodu nie bede juz wiecej spisywal, jak ktos chce taka statystyke to moze kontynuowac z cenami z innego portalu, ja moge podeslac historie cen dotychczas.

Pozdrawiam i zycze jaj z zelaza ynwestorom w ziemie.

Data: 2009-05-24 22:03:55
Autor: Hubert
Gonzo wrote:
Tutaj: http://img190.imageshack.us/my.php?image=inwestycjawziemie2.jpg
jest wykres jak to wyglada srednia przez ostatni rok. Jak widac, od poprzedniego watku ceny dalej spadaja.

Mógłbyś jeszcze podać jaki okres czasu obejmuje ten wykres?

Data: 2009-05-24 21:46:15
Autor: Gonzo

"Hubert" <niematakiegoadresu@w.pl> wrote in message news:gvc9b8
Mógłbyś jeszcze podać jaki okres czasu obejmuje ten wykres?
Nieco ponad rok. Az sie wierzyc nie chce jak mocno ceny spadly, spisujac dzien po dniu tego tak nie widzialem, dopiero teraz jak patrze wstecz robi to na mnie wrazenie.

Data: 2009-05-24 22:20:59
Autor: skippy
Inwestycja w ziemie, ciag dalszy i ostatni

Uzytkownik "Gonzo"

Pozdrawiam i zycze jaj z zelaza ynwestorom w ziemie.

Bardziej tu widze uklepywanie dna.

Data: 2009-05-24 22:30:44
Autor: Joachim
Inwestycja w ziemie, ciag dalszy i ostatni
skippy pisze:
Uzytkownik "Gonzo"

Pozdrawiam i zycze jaj z zelaza ynwestorom w ziemie.

Bardziej tu widze uklepywanie dna.

Jak cena była w okolicach 130, to też widziałeś uklepywanie dna?

J.

Data: 2009-05-24 22:53:11
Autor: Zbyszek
Inwestycja w ziemie, ciag dalszy i ostatni
pozdro i szacun.

--
Pozdrawiam,
Z.

Data: 2009-05-24 23:06:20
Autor: freak
Inwestycja w ziemie, ciag dalszy i ostatni
mam pytanie to dotyczy jakiejs konkretnej okolicy ?

otodom/otomoto/oto... i allegro maja jakis kontrakt
bo ogloszenia motoryzacyjne tez sa na obu portalach...

pozdr.

Data: 2009-05-25 10:16:52
Autor: Gonzo

"freak" <freak@eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemial.pl> wrote in message news:gvccsf$r00$1achot.icm.edu.pl...
mam pytanie to dotyczy jakiejs konkretnej okolicy ?
Nie, cala Polska.

Data: 2009-05-25 13:06:17
Autor: kunegunda
Inwestycja w ziemie, ciag dalszy i ostatni
        Chciałam zwrócic uwagę że ziemi nie kupuje się na alegro czy otodom
   tam się ją sprzedaje...kupuje się zdużym lewarem np.10 do 20,i dzięki
   "majstrowaniu" przy planach zagospodarowania przestrzennego uzyskuje się
   grunt do sprzedaży.Takie obsuwy jakie widzimy na wykresie są nieistotne
   z punktu widzenia opisanego wyżej.

   pozdrawiam    kunegunda

Data: 2009-05-25 12:48:32
Autor: Gonzo

"kunegunda" <maksWYTNIJTO@lama.net.pl> wrote in message news:653d.000014ff.4a1a7ba9newsgate.onet.pl...

[...]

Tez racja. Ale co ma zrobic maly zuczek co chce kupic dzialke pod dom?

Data: 2009-05-25 14:33:52
Autor: kunegunda
Inwestycja w ziemie, ciag dalszy i ostatni

    Gonzo to nie znowu taki mały żuczek.Ale prawdziwe małe żuczki są zdane
   niestety na zakup w cenach transakcyjnych,ale wśród nich mogą poszukać
   okazji cenowych...i kupić najlepiej grunt z tzw.WZiZT czyli wstepną
   zgodą gminy na budowę lub z planem zagospodarowania przestrzennego.
   Bo tak jak ze wszystkim i tu miny są bardzo częste gdyż można kupić grunt
   np. rolny i dodatkowo bez mediów a potencjalna zmiana planu bedzie możliwa
   w bliżej nieokreślonym terminie.Podobieństwo do giełdy jest uderzające tylko
   towar jest trochę inny dlatego zalecem dużą ostrożność.Radzę poczytać grupy
   dyskusyjne traktujące o budownictwie.

   kunegunda

Data: 2009-05-25 15:27:01
Autor: viper
[...]

tak było kiedyś... teraz takie zagrywki są już praktycznie całkowicie wyplenione...  ale sytuacja jest ciekawa, wile gruntów zostało przetrzymanych z nadzieją na lepsze czasy i niektórych zaczyna to już parzyc... ci którzy polują na okazje skupiają się głównie na licytacjach komorniczych, ale do tego trzeba miec specyficzną psychikę... ja na przykład nie chciałbym kupic ziemi wiedząc że byc może z tego powodu ktoś płacze... wydaje mi się że do tego trzeba miec psychikę hieny, ale byc może się mylę, może jestem przewrażliwiony, w końcu byc może trzeba traktowac to jak biznes... ale nawet z tak zwanych ogłoszeń zaczynają się pojawiac okazje, znajomy który siedzi w tym temacie twierdzi, że dawno takich dobrych strzałów jak ostatnio nie miał... ale ja mimo wszystko bym poczekał... wydaje mi się że do twardego dna jeszcze daleko... myślę że główna fala przecen nieruchomości dopiero nas czeka... banki są juz spanikowane, ponoc nawet w przypadku niewielkich spóźnień straszą wymagalnością kredytu.. na razie kredyty hipoteczne w dużej mierze są spłacane dzięki zaciąganiu innych kredytów... tyle że w nieskończonośc się tak nie da...

Data: 2009-05-25 17:37:32
Autor: maksWYTNIJTO
Inwestycja w ziemie, ciag dalszy i ostatni

    Bez urazy mam nadzieję że chciwość i zazdrość stoją daleko obok...ponadto
    nikt nie płacze bo ze łzami nie przystepuje się do umowy a poza tym skąd
    wiesz w jakim stanie prawnym nieruchomośc została kupiona.
    A zastanawiasz się czasem kupując papier od kogoś kto go sprzedał z np.80 %
    stratą.Co wtedy czujesz i kim wtedy jesteś proszę odpowiedz na to pytanie.

    pozdrawiam     kunegunda

Data: 2009-05-25 18:26:13
Autor: viper

%
    stratą.Co wtedy czujesz i kim wtedy jesteś proszę odpowiedz na to pytanie.

    pozdrawiam     kunegunda

o nie nie, moja droga... to zupełnie inna para kaloszy... jeżeli wchodzę na ring, to czy mi się to podoba czy nie  ja i mój przeciwnik musimy przestrzegac pewnych reguł... obaj mamy rękawice, jest sędzia, trener mojego przeciwnika zawsze może rzucic ręcznik, a poza tym przeciwnik wchodzi na ring z zamiarem obicia mi buzi... a na licytacjach komrniczych nie ma reguł, zainteresuj się jak one przebiegają to będziesz wiedziała o czym piszę... twój przeciwnik leży, a ty musisz jedynie mocno kopnąc go w głowę... ja jestem starym fajterem, ja takich zasad nie uznaję...a poza tym ja gram na foreksie, i jak tylko coś skubnę to zawsze się dobrze czuję he he... tam litości nie ma...

Data: 2009-05-25 17:59:05
Autor: Gonzo

"viper" <viper2WYTNIJTO@op.pl> wrote in message news:1cc6.0000002d.4a1ac6a5newsgate.onet.pl...
o nie nie, moja droga... to zupełnie inna para kaloszy... jeżeli wchodzę na
ring ...
Heh... tego samego porownania uzywam gdy znajomi sugeruja, ze zarabianie na gieldzie jest niemoralne. Tylko, ze ja trenowalem karate.

Data: 2009-05-25 22:11:08
Autor: viper
> [...]

Heh... tego samego porownania uzywam gdy znajomi sugeruja, ze zarabianie na gieldzie jest niemoralne. Tylko, ze ja trenowalem karate.

kolega na wgt podesłał taką linkę...
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Kto-dyktuje-ceny-nieruchomosci-1956517.html

Data: 2009-05-25 22:52:00
Autor: Gonzo
Inwestycja w ziemie, ciag dalszy i ostatni

"viper" <viper2WYTNIJTO@op.pl> wrote in message
kolega na wgt podesłał taką linkę...
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Kto-dyktuje-ceny-nieruchomosci-1956517.html

Fajne. Gdy na allegro zaczely sie ogloszenia z otodom, cena podskoczyla o kilkadziesiat procent. Ciekawe kto tam wystawia.
Pozdrawiam,

ps. to na wgt jeszcze pisza cos sensownego?

Data: 2009-05-25 21:13:24
Autor: maksWYTNIJTO
Inwestycja w ziemie, ciag dalszy i ostatni
     i jak tylko coś   skubnę to zawsze się dobrze czuję he he... tam litości nie ma...

  No widzisz nareszcie mówisz rozsądnie...ponadto zapewniam cię że nie są to   egzekucje komornicze...dam ci radę grunty to nie są inwestycje dla ciebie.
  A poza tym - nie chce mi się z toba gadać.

  kunegunda

--

Inwestycja w ziemie, ciag dalszy i ostatni