Is it a bird? Is it a plane?

Data: 2011-07-15 12:50:09
Autor: Tomasso
Is it a bird? Is it a plane?
Nie, to velomobil!

http://faircompanies.com/videos/view/velomobile-no-gas-burns-calories-secure-like-a-car/

Jak dla mnie troche to straszne, bo gościa po prostu nie widać w ruchu drogowym. Niby piszą, że skorupa go w pewnym stopniu chroni, ale w jakim? W znikomym.

Jak poza tym wygląda sprawa przegrezwania się organizmu, gdy nie ma chłodzenia przez pęd powietrza?

Data: 2011-07-15 04:42:32
Autor: Praxis
Is it a bird? Is it a plane?
On 15 Lip, 12:50, "Tomasso" <t_dabrowski@USUN_TOpoczta.onet.pl> wrote:
[...]

Z tą widocznością to chyba jednak nie taki problem - nasi kierowcy
potrafią nie zauważyć rowerzysty spowitego w odblaski, więc to chyba
bez różnicy... Ale z chłodzeniem to fakt - w lecie to musi być niezły
piekarnik. Ciekawe jak to w środku wygląda, mechanicznie znaczy. I
dlaczego tyle kosztuje?
__
praxis

Data: 2011-07-15 07:19:30
Autor: Pr0NET
Is it a bird? Is it a plane?
On Jul 15, 1:42 pm, Praxis <jedrzejwoj...@gmail.com> wrote:
> [...]

bez różnicy... Ale z chłodzeniem to fakt - w lecie to musi być niezły
piekarnik. Ciekawe jak to w środku wygląda, mechanicznie znaczy. I

Mnie bardziej ciekawi jak by się sprawdzał na polskich dziurawych
drogach, zapadniętych studzienkach, piasku na asfalcie :).

Data: 2011-08-01 03:17:54
Autor: Jesse
Is it a bird? Is it a plane?
Jak dla mnie troche to straszne, bo gościa po prostu nie widać w ruchu
drogowym.

Widać, poziom dla kierowców to dziwne coś albo jakiś pojazd inwalidy
więc raczej mijają szerokim łukiem. Ci co "nie widzą" nie zobaczą też
piona z pełnym oświetleniem, pieszego, samochodu, ciężarówki jadącej
na czołówkę itp.

Ale z chłodzeniem to fakt - w lecie to musi być niezły
piekarnik

W lato nie ma problemu - velo zwykle mają specjalne wywietrzniki
którymi powietrze jest kierowane na rowerzystę.

Ciekawe jak to w środku wygląda, mechanicznie znaczy.
Tak: https://picasaweb.google.com/113663826549422725409/Trike
Plus aerodynamiczna skorupa: https://picasaweb.google.com/113663826549422725409/VelomobileIInne

dlaczego tyle kosztuje?

Mała ilość produkowanych sztuk, sporo ręcznej roboty ( laminowanie,
spawanie). Przy masowej produkcji cena spadła by drastycznie. Można
też zrobić samemu za rozsądne pieniądze, zakładając że jest się choć
trochę ''techniczny''.

Mnie bardziej ciekawi jak by się sprawdzał na polskich dziurawych
drogach, zapadniętych studzienkach, piasku na asfalcie :).

Velo komercyjne zwykle mają pełne zawieszenie, więc raczej da radę
zakładając że się trochę uważa.

Is it a bird? Is it a plane?