Islam, islam?

Data: 2017-05-23 20:39:22
Autor: silvio balconetti
Islam, islam?
Dobrzy ludzie na ulicy dali mi ksiazke, zebym sobie poczytal i pomyslal. No i zadalem sobie trudu i spisalem pare ciekawych mysli. Jesli cos zle skopiowalem, to sorry, moze sie poprawie?

>"Jesliby rodzony twoj brat albo twoj syn, albo twoja corka, albo twoja zona, albo twoj przyjaciel, ktorego milujesz jak siebie samego, namawial cie potajemnie, mowiac: Chodzmy i sluzmy innym bogom, ktorych nie znales ani ty, ani twoi ojcowie, ktoremus sposrod bogow ludow bedacych wokol was, zarowno tych bliskich jak i tych odleglych od ciebie, od kranca ziemi do kranca ziemi, nie zgodzisz sie ani go nie usluchasz, a twoje oko nie zlituje sie nad nim i nie pozalujesz go ani go nie ukryjesz, ale nieodwolalnie zabijesz go. Ty pierwszy podniesiesz przeciw niemu swoja reke, aby go zabic, a potem caly lud, i ukamieniujesz go, zadajac mu smierc za to, ze usilowal cie odwiesc od Allaha..."

"Przypaszcie kazdy swoj miecz do boku! Przejdzcie tam i z powrotem od bramy do bramy w obozie i zabijajcie kazdego, czy to brat, czy przyjaciel, czy krewny"

"Gdy puszczam sie w pogon za wrogami moimi, wytracam ich i nie zawracam, dopoki ich nie wygubie. Gubie ich i rozbijam, tak iz juz powstac nie moga i padaja pod nogi moje"

"W co jeszcze mozna was bic, gdy nadal trwacie w odstepstwie? Cala glowa chora i cale serce slabe. Od stop do glow nic na nim zdrowego: tylko guzy i since, i swieze rany; nie opatrzone anj nie przewiazane, ani nie zmiekczone oliwa"

"Dlatego sprawie, ze niebiosa zadrza, a ziemia ruszy sie ze swojego miejsca z powodu srogosci Allaha w dniu plomiennego jego gniewu, i jak sploszona gazela, i jak trzoda, ktorej nikt nie moze zgromadzic, zwroci sie kazdy do swojego ludu i bedzie uciekal do swojej ziemi. Kazdy, kogo znajda, zostanie przebity, a kazdy, kogo zlapia, padnie od miecza. Ich niemowleta zostana na ich oczach rozrtzaskane, ich domy spladrowane a zony zgwalcone".

"Blogoslawiony, kto pochwyci i roztrzaska niemowleta twoje o skale"

"Pan po prawicy twojej zetrze krolow w dzien swego gniewu, bedzie sadzil narody, pobije wielu, roztrzaska glowy jak ziemia szeroka, bedzie pil w drodze ze strumienia, dlatego glowe podniesie"

--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej

Data: 2017-05-24 05:34:00
Autor: Wiesiaczek
Islam, islam?
W dniu 23.05.2017 o 20:39, silvio balconetti pisze:
Dobrzy ludzie na ulicy dali mi ksiazke, zebym sobie poczytal i pomyslal.
No i zadalem sobie trudu i spisalem pare ciekawych mysli. Jesli cos zle
skopiowalem, to sorry, moze sie poprawie?

Znasz arabski?

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

Data: 2017-05-24 11:38:11
Autor: silvio balconetti
Islam, islam?
Am 24.05.2017 um 05:34 schrieb Wiesiaczek:
[...]

Ksiega wydawana jest we wszystkich mozliwych jezykach. A jaka to ksiega? Wiesz kolego?

Data: 2017-05-24 17:46:58
Autor: Wiesiaczek
Islam, islam?
W dniu 24.05.2017 o 11:38, silvio balconetti pisze:
[...]

W dodatku w kilkunastu co najmniej wersjach tłumaczenia, czasami
diametralnie się różniących..
Dla każdego coś po jego myśli, wiesz kolego?

P.S. Rozumiem, że arabskiego nie znasz?

Data: 2017-05-24 19:08:28
Autor: silvio balconetti
Islam, islam?
Am 24.05.2017 um 17:46 schrieb Wiesiaczek:
[...]

Nie potrzebuje, a ponizej wolne od manipulacji cytaty wraz ze zrodlami:

>"Jesliby rodzony twoj brat albo twoj syn, albo twoja corka, albo twoja zona, albo twoj przyjaciel, ktorego milujesz jak siebie samego, namawial cie potajemnie, mowiac: Chodzmy i sluzmy innym bogom, ktorych nie znales ani ty, ani twoi ojcowie, ktoremus sposrod bogow ludow bedacych wokol was, zarowno tych bliskich jak i tych odleglych od ciebie, od kranca ziemi do kranca ziemi, nie zgodzisz sie ani go nie usluchasz, a twoje oko nie zlituje sie nad nim i nie pozalujesz go ani go nie ukryjesz, ale nieodwolalnie zabijesz go. Ty pierwszy podniesiesz przeciw niemu swoja reke, aby go zabic, a potem caly lud, i ukamienujesz go, zadając mu śmierć za to, że usiłował odwieść cię od Pana, Boga twego, który wyprowadził cię z ziemi egipskiej, z domu niewoli"
(V Księga Mojżeszowa 13,7-11)

"Przypaszcie kazdy swoj miecz do boku! Przejdzcie tam i z powrotem od bramy do bramy w obozie i zabijajcie kazdego, czy to brat, czy przyjaciel, czy krewny" (2 Moj. 32:27)

"Gdy puszczam sie w pogon za wrogami moimi, wytracam ich i nie zawracam, dopoki ich nie wygubie. Gubie ich i rozbijam, tak iz juz powstac nie moga i padaja pod nogi moje" (II Księga Samuela, 22:38)

"W co jeszcze mozna was bic, gdy nadal trwacie w odstepstwie? Cala glowa chora i cale serce slabe. Od stop do glow nic na nim zdrowego: tylko guzy i since, i swieze rany; nie opatrzone anj nie przewiazane, ani nie zmiekczone oliwa" (Izaj. 1:5)

"Dlatego sprawie, ze niebiosa zadrza, a ziemia ruszy sie ze swojego miejsca z powodu srogosci Allaha w dniu plomiennego jego gniewu, i jak sploszona gazela, i jak trzoda, ktorej nikt nie moze zgromadzic, zwroci sie kazdy do swojego ludu i bedzie uciekal do swojej ziemi. Kazdy, kogo znajda, zostanie przebity, a kazdy, kogo zlapia, padnie od miecza. Ich niemowleta zostana na ich oczach rozrtzaskane, ich domy spladrowane a zony zgwalcone". (Księga Izajasza 13,13-16)

"Blogoslawiony, kto pochwyci i roztrzaska niemowleta twoje o skale" (Psalm 137,8-9)

"Pan po prawicy twojej zetrze krolow w dzien swego gniewu, bedzie sadzil narody, pobije wielu, roztrzaska glowy jak ziemia szeroka, bedzie pil w drodze ze strumienia, dlatego glowe podniesie" (Ps 110,5)

Dla slabo pojetnych podam, ze to jest tzw. Stary testament!

Data: 2017-05-24 22:33:44
Autor: Wiesiaczek
Islam, islam?
W dniu 24.05.2017 o 19:08, silvio balconetti pisze:
[...]

A toś mnie zmylił! :)

Data: 2017-05-25 14:02:24
Autor: silvio balconetti
Islam, islam?

[...]

Dla pocieszenia powiem, ze trzy tzw. religie objawione maja duzo wspolnego - religia zydowska i islam powstaly i rozwijaly sie wsrod sasiednich semickich plemion i maja ze soba duzo wspolnego - prorokow, pojecie Boga, zalecenia higieniczno-dietetyczne, klimat. No i jak to u krewniakow bywa nie zawsze sie lubili. :-)
Ciekawostka: Jedna z zon Mahometa byla Zydowka Safiyya bint Huyayy, po ktorej smierci jej majatek oddziedziczyl jej zydowski siostrzeniec...

https://de.wikipedia.org/wiki/Saf%C4%ABya_bint_Huyaiy
https://www.alrahman.de/bibel-vs-koran-gemeinsamkeiten-zweier-schriften/
http://www.islam.de/26174

Data: 2017-05-24 05:49:43
Autor: A. Filip
Islam, islam? Ewangelia, ewangelia?
silvio balconetti <silvio@invalid.invalid> pisze:
Dobrzy ludzie na ulicy dali mi ksiazke, zebym sobie poczytal i
pomyslal. No i zadalem sobie trudu i spisalem pare ciekawych
mysli. Jesli cos zle skopiowalem, to sorry, moze sie poprawie?
[...]

Ile oczu prowadzących do grzechu wyłupiłeś sam albo twoi znajomi? [1]
Ile oczu zostało wyłupionych w katolickiej Polsce w ostatnich 10 latach
"z inspiracji Słowa Bożego (Ewangelii)"?

Ludzie to potrafią "przeinterpretować" Słowo Boże, nieprawdaż?
O niezwykła zmienności interpretacji niezmiennego Słowa Bożego! ;-)

[1] http://www.voxdomini.com.pl/valt/p-ew/01-mt-18.htm
8 Otóż jeśli twoja ręka lub noga jest dla ciebie powodem grzechu,
odetnij ją i odrzuć od siebie! Lepiej jest dla ciebie wejść do życia
ułomnym lub chromym, niż z dwiema rękami lub dwiema nogami być
wrzuconym w ogień wieczny
9 I jeśli twoje oko jest dla ciebie powodem grzechu, wyłup je i odrzuć
od siebie! Lepiej jest dla ciebie jednookim wejść do życia, niż z
dwojgiem oczu być wrzuconym do piekła ognistego.

--
A. Filip

Data: 2017-05-24 11:09:18
Autor: Ciemny Lud
Islam, islam?
Użytkownik "silvio balconetti" <silvio@invalid.invalid> napisał w wiadomości news:eojduqF6claU2mid.individual.net...
Dobrzy ludzie na ulicy dali mi ksiazke, zebym sobie poczytal i pomyslal. No i zadalem sobie trudu i spisalem pare ciekawych mysli. Jesli cos zle skopiowalem, to sorry, moze sie poprawie?

Skopiuj jeszcze manifest ONR - zobaczymy czym się różni?

CL

Islam, islam?