Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Istotna naprawa - gwarancja od nowa?

Istotna naprawa - gwarancja od nowa?

Data: 2019-08-05 12:20:58
Autor: piotrus
Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
Czy dobrze rozumuję, że dokonanie istotnej naprawy w sprzęcie (wymiana wszystkiego poza obudową) jest równoznaczne z uzyskaniem od nowa gwarancji na całość urządzenia z warunkami identycznymi jak przy zakupie?

Na zakupiony sprzęt producent udzielił 2 lat gwarancji + 1 rok ekstra (określany jako "forma pro konsumencka"). Od momentu istotnej naprawy upłynęło 2 i pół roku. Serwis producenta twierdzi, iż nie obowiązuje w tym przypadku 3 lata gwarancji.

Jak jest faktycznie?

PS

Data: 2019-08-05 12:37:39
Autor: t-1
Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
W dniu 2019-08-05 o 12:20, piotrus pisze:
Czy dobrze rozumuję, że dokonanie istotnej naprawy w sprzęcie (wymiana wszystkiego poza obudową) jest równoznaczne z uzyskaniem od nowa gwarancji na całość urządzenia z warunkami identycznymi jak przy zakupie?

Na zakupiony sprzęt producent udzielił 2 lat gwarancji + 1 rok ekstra (określany jako "forma pro konsumencka"). Od momentu istotnej naprawy upłynęło 2 i pół roku. Serwis producenta twierdzi, iż nie obowiązuje w tym przypadku 3 lata gwarancji.

Jak jest faktycznie?

PS

Gwarancja mówi, ze przez 3 lata będziesz miał działający sprzęt bez twoich kosztów na ewentualne naprawy.
Więc skąd pomysł na jakieś dodatkowe terminy?

Data: 2019-08-05 11:59:58
Autor: Budzik
Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
Użytkownik t-1 t-1@todlaspamu.pl ...

Czy dobrze rozumuję, że dokonanie istotnej naprawy w sprzęcie
(wymiana wszystkiego poza obudową) jest równoznaczne z uzyskaniem
od nowa gwarancji na całość urządzenia z warunkami identycznymi jak
przy zakupie? Na zakupiony sprzęt producent udzielił 2 lat gwarancji + 1 rok
ekstra (określany jako "forma pro konsumencka"). Od momentu
istotnej naprawy upłynęło 2 i pół roku. Serwis producenta twierdzi,
iż nie obowiązuje w tym przypadku 3 lata gwarancji.

Jak jest faktycznie?

Gwarancja mówi, ze przez 3 lata będziesz miał działający sprzęt bez twoich kosztów na ewentualne naprawy.
Więc skąd pomysł na jakieś dodatkowe terminy?

A skad wiadomo co jest napisane w omawianej gwarancji?
Gwarancja to przeciez dobrowolne swiadczenie sprzedawcy i to on okresla jego warunki.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."
Gabriel Laub

Data: 2019-08-05 14:35:12
Autor: Robert Tomasik
Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
W dniu 05.08.2019 o 13:59, Budzik pisze:

Czy dobrze rozumuję, że dokonanie istotnej naprawy w sprzęcie
(wymiana wszystkiego poza obudową) jest równoznaczne z uzyskaniem
od nowa gwarancji na całość urządzenia z warunkami identycznymi jak
przy zakupie? Na zakupiony sprzęt producent udzielił 2 lat gwarancji + 1 rok
ekstra (określany jako "forma pro konsumencka"). Od momentu
istotnej naprawy upłynęło 2 i pół roku. Serwis producenta twierdzi,
iż nie obowiązuje w tym przypadku 3 lata gwarancji.
Jak jest faktycznie?
Gwarancja mówi, ze przez 3 lata będziesz miał działający sprzęt bez twoich kosztów na ewentualne naprawy.
Więc skąd pomysł na jakieś dodatkowe terminy?
A skąd wiadomo co jest napisane w omawianej gwarancji?
Gwarancja to przecież dobrowolne świadczenie sprzedawcy i to on okresla jego warunki.

Myślę, że wiadomo to z postu pytającego. Oczywiście możemy założyć, że
kłamał, no ale wówczas to on ryzykuje otrzymaniem złej odpowiedzi.

Data: 2019-08-05 13:06:17
Autor: Marcin Debowski
Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
On 2019-08-05, piotrus <piotrus@spamunielubie.com> wrote:
Czy dobrze rozumuję, że dokonanie istotnej naprawy w sprzęcie (wymiana wszystkiego poza obudową) jest równoznaczne z uzyskaniem od nowa gwarancji na całość urządzenia z warunkami identycznymi jak przy zakupie?

Tak. Art. 581 kc.

Na zakupiony sprzęt producent udzielił 2 lat gwarancji + 1 rok ekstra (określany jako "forma pro konsumencka"). Od momentu istotnej naprawy upłynęło 2 i pół roku. Serwis producenta twierdzi, iż nie obowiązuje w tym przypadku 3 lata gwarancji.

Jak jest faktycznie?

Trzeba by wiedzieć jak dokładnie sformułowano warunki tej gwarancji w odniesieniu do tego 1 ekstra roku. Zeskanuj i wystaw gdzieś to pomyślimy, choć prawdę mówiąc wątpie. Skoro gwarant coś nazwał gwarancją (2 lata), a coś dla odróżnienie inaczej, to to drugie gwarancją raczej nie jest.

--
Marcin

Data: 2019-08-05 15:39:44
Autor: Robert Tomasik
Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
W dniu 05.08.2019 o 15:06, Marcin Debowski pisze:

Czy dobrze rozumuję, że dokonanie istotnej naprawy w sprzęcie (wymiana wszystkiego poza obudową) jest równoznaczne z uzyskaniem od nowa gwarancji na całość urządzenia z warunkami identycznymi jak przy zakupie?
Tak. Art. 581 kc.

Faktycznie. Pytanie, co jest w treści umowy, bo to przepis ogólny, który
może być inaczej w umowie unormowane.

Data: 2019-08-05 17:59:58
Autor: Budzik
Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
Użytkownik Robert Tomasik robert.tomasik@gazeta.pl ...

Czy dobrze rozumuję, że dokonanie istotnej naprawy w sprzęcie
(wymiana wszystkiego poza obudową) jest równoznaczne z uzyskaniem
od nowa gwarancji na całość urządzenia z warunkami identycznymi
jak przy zakupie?
Tak. Art. 581 kc.

Faktycznie. Pytanie, co jest w treści umowy, bo to przepis ogólny,
który może być inaczej w umowie unormowane.

No patrz. Czyli jednak :))))

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."  Mark Twain

Data: 2019-08-06 00:39:59
Autor: Marcin Debowski
Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
On 2019-08-05, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:
W dniu 05.08.2019 o 15:06, Marcin Debowski pisze:

Czy dobrze rozumuję, że dokonanie istotnej naprawy w sprzęcie (wymiana wszystkiego poza obudową) jest równoznaczne z uzyskaniem od nowa gwarancji na całość urządzenia z warunkami identycznymi jak przy zakupie?
Tak. Art. 581 kc.

Faktycznie. Pytanie, co jest w treści umowy, bo to przepis ogólny, który
może być inaczej w umowie unormowane.

Raczej szczególny. Nie wydaje mi się, żeby umowa gwarancyjna mogła go wyłączyć, więc bardziej będzie się to wszystko MZ sprowadzało do tego, co to jest ten 1 rok. Ale, jeśli jest tak jak wątkotwórce dalej napsiał, i te 3 lata są klarownie wymienione np. w reklamie, to też jest to dodatkowy punkt za okresem trzyletnim, vide art 577: "[..] Oświadczenie gwarancyjne może zostać złożone wreklamie.", choć akurat tu mam pewne wątpliwości jak to należy interpretować.

W każdym razie chyba najrozsądniej będzie skontaktować się z https://www.uokik.gov.pl/

Skoro gwarant staje okoniem to i tak argumentacją bezpośrednią sie tu nic nie ugra, a jeden telefon od rzecznika może załatwić sprawę.

--
Marcin

Data: 2019-08-05 17:00:44
Autor: piotrus
Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
W dniu 2019-08-05 o 15:06, Marcin Debowski pisze:

Trzeba by wiedzieć jak dokładnie sformułowano warunki tej gwarancji w
odniesieniu do tego 1 ekstra roku. Zeskanuj i wystaw gdzieś to
pomyślimy, choć prawdę mówiąc wątpie. Skoro gwarant coś nazwał gwarancją
(2 lata), a coś dla odróżnienie inaczej, to to drugie gwarancją raczej
nie jest.


W karcie gwarancyjnej producenta jest 2 lata, ale jedyny polski serwis (i przedstawiciel producenta) twierdzi że dla tego modelu urządzenia jest specjalna gwarancja 3 letnia. Potwierdzili to kilkukrotnie w korespondencji do mnie - "gwarancja producenta 3 letnia międzynarodowa", "Dodatkowy 3 rok gwarancji, którą producent udzielił  jest  formą pro konsumencka", Na zakupiony sprzęt producent udziela 2 lat gwarancji + 1 rok ekstra".

Na wielu miejscach w sieci są też widoczne odpowiedzi tego serwisu o 3 latach gwarancji.

P.S.

Data: 2019-08-05 20:00:14
Autor: Robert Tomasik
Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
W dniu 05.08.2019 o 17:00, piotrus pisze:

Na wielu miejscach w sieci są też widoczne odpowiedzi tego serwisu o 3
latach gwarancji.

Wystaw tę gwarancję, bo inaczej będziemy tu bili pianę.

Data: 2019-08-05 23:32:22
Autor: Animka
Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
W dniu 2019-08-05 o 17:00, piotrus pisze:
W dniu 2019-08-05 o 15:06, Marcin Debowski pisze:

Trzeba by wiedzieć jak dokładnie sformułowano warunki tej gwarancji w
odniesieniu do tego 1 ekstra roku. Zeskanuj i wystaw gdzieś to
pomyślimy, choć prawdę mówiąc wątpie. Skoro gwarant coś nazwał gwarancją
(2 lata), a coś dla odróżnienie inaczej, to to drugie gwarancją raczej
nie jest.


W karcie gwarancyjnej producenta jest 2 lata, ale jedyny polski serwis (i przedstawiciel producenta) twierdzi że dla tego modelu urządzenia jest specjalna gwarancja 3 letnia. Potwierdzili to kilkukrotnie w korespondencji do mnie - "gwarancja producenta 3 letnia międzynarodowa", "Dodatkowy 3 rok gwarancji, którą producent udzielił  jest  formą pro konsumencka", Na zakupiony sprzęt producent udziela 2 lat gwarancji + 1 rok ekstra".

Masz to na papierku, czy tylko tak Ci powiedział?


--
animka

Data: 2019-08-07 09:18:44
Autor: piotrus
Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
W dniu 2019-08-05 o 23:32, Animka pisze:

Masz to na papierku, czy tylko tak Ci powiedział?

Na papierku mam tylko 24 miesiące (karta producenta). Wszystkie informacje o dodatkowym roku pochodzą od dystrybutora - info telefoniczne, odpowiedzi w korespondencji e-mail, wypowiedzi w forach etc.

P.S.

Data: 2019-08-05 14:39:12
Autor: Robert Tomasik
Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
W dniu 05.08.2019 o 12:20, piotrus pisze:
Czy dobrze rozumuję, że dokonanie istotnej naprawy w sprzęcie (wymiana
wszystkiego poza obudową) jest równoznaczne z uzyskaniem od nowa
gwarancji na całość urządzenia z warunkami identycznymi jak przy zakupie?
Na zakupiony sprzęt producent udzielił 2 lat gwarancji + 1 rok ekstra
(określany jako "forma pro konsumencka"). Od momentu istotnej naprawy
upłynęło 2 i pół roku. Serwis producenta twierdzi, iż nie obowiązuje w
tym przypadku 3 lata gwarancji.
Jak jest faktycznie?

Gwarancja jest umową pomiędzy producentem, a nabywcą. Producent
zagwarantował, że urządzenie będzie działało przez 3 lata. 3 lata po
zakupie urządzenia w sklepie umowa ta przestaje Was wiązać - chyba, ze
tam jest coś innego napisane, o czym nie napisałeś. Jak producent to
będzie naprawiał, to już jego sprawa. Mnie przykładowo kiedyś GARMIN
wymienił po prostu cały odbiornik i nawet nie bawili się w starą
obudowę. Dostałem nowe zapieczętowane urządzenie.

Data: 2019-08-07 10:52:08
Autor: nie ma emaila
Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
w <5d48030a$0$522$65785112@news.neostrada.pl>, piotrus
<piotrus@spamunielubie.com> napisał(-a):

Od momentu istotnej naprawy upłynęło 2 i pół roku.

Gwarancje producenta masz 3 lata od momentu nabycia i nie przedłuża się (chyba
że w tejże gwarancji masz zapisane co innego).

Niezgodność (czy rękojmia) trwa 2 lata i istotna naprawa powoduje, że biegnie
od nowa (ale tu musisz sprawdzić jakie są aktualne przepisy, bo były zmiany, a
ja nie jestem na bieżąco).

Istotna naprawa - gwarancja od nowa?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona