Data: 2019-08-05 12:20:58 | |
Autor: piotrus | |
Istotna naprawa - gwarancja od nowa? | |
Czy dobrze rozumuję, że dokonanie istotnej naprawy w sprzęcie (wymiana wszystkiego poza obudową) jest równoznaczne z uzyskaniem od nowa gwarancji na całość urządzenia z warunkami identycznymi jak przy zakupie?
Na zakupiony sprzęt producent udzielił 2 lat gwarancji + 1 rok ekstra (określany jako "forma pro konsumencka"). Od momentu istotnej naprawy upłynęło 2 i pół roku. Serwis producenta twierdzi, iż nie obowiązuje w tym przypadku 3 lata gwarancji. Jak jest faktycznie? PS |
|
Data: 2019-08-05 12:37:39 | |
Autor: t-1 | |
Istotna naprawa - gwarancja od nowa? | |
W dniu 2019-08-05 o 12:20, piotrus pisze:
Czy dobrze rozumuję, że dokonanie istotnej naprawy w sprzęcie (wymiana wszystkiego poza obudową) jest równoznaczne z uzyskaniem od nowa gwarancji na całość urządzenia z warunkami identycznymi jak przy zakupie? Gwarancja mówi, ze przez 3 lata będziesz miał działający sprzęt bez twoich kosztów na ewentualne naprawy. Więc skąd pomysł na jakieś dodatkowe terminy? |
|
Data: 2019-08-05 11:59:58 | |
Autor: Budzik | |
Istotna naprawa - gwarancja od nowa? | |
Użytkownik t-1 t-1@todlaspamu.pl ...
Czy dobrze rozumuję, że dokonanie istotnej naprawy w sprzęcieGwarancja mówi, ze przez 3 lata będziesz miał działający sprzęt bez twoich kosztów na ewentualne naprawy. A skad wiadomo co jest napisane w omawianej gwarancji? Gwarancja to przeciez dobrowolne swiadczenie sprzedawcy i to on okresla jego warunki. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi." Gabriel Laub |
|
Data: 2019-08-05 14:35:12 | |
Autor: Robert Tomasik | |
Istotna naprawa - gwarancja od nowa? | |
W dniu 05.08.2019 o 13:59, Budzik pisze:
Myślę, że wiadomo to z postu pytającego. Oczywiście możemy założyć, że kłamał, no ale wówczas to on ryzykuje otrzymaniem złej odpowiedzi. |
|
Data: 2019-08-05 13:06:17 | |
Autor: Marcin Debowski | |
Istotna naprawa - gwarancja od nowa? | |
On 2019-08-05, piotrus <piotrus@spamunielubie.com> wrote:
Czy dobrze rozumuję, że dokonanie istotnej naprawy w sprzęcie (wymiana wszystkiego poza obudową) jest równoznaczne z uzyskaniem od nowa gwarancji na całość urządzenia z warunkami identycznymi jak przy zakupie? Tak. Art. 581 kc. Na zakupiony sprzęt producent udzielił 2 lat gwarancji + 1 rok ekstra (określany jako "forma pro konsumencka"). Od momentu istotnej naprawy upłynęło 2 i pół roku. Serwis producenta twierdzi, iż nie obowiązuje w tym przypadku 3 lata gwarancji. Trzeba by wiedzieć jak dokładnie sformułowano warunki tej gwarancji w odniesieniu do tego 1 ekstra roku. Zeskanuj i wystaw gdzieś to pomyślimy, choć prawdę mówiąc wątpie. Skoro gwarant coś nazwał gwarancją (2 lata), a coś dla odróżnienie inaczej, to to drugie gwarancją raczej nie jest. -- Marcin |
|
Data: 2019-08-05 15:39:44 | |
Autor: Robert Tomasik | |
Istotna naprawa - gwarancja od nowa? | |
W dniu 05.08.2019 o 15:06, Marcin Debowski pisze:
Czy dobrze rozumuję, że dokonanie istotnej naprawy w sprzęcie (wymiana wszystkiego poza obudową) jest równoznaczne z uzyskaniem od nowa gwarancji na całość urządzenia z warunkami identycznymi jak przy zakupie?Tak. Art. 581 kc. Faktycznie. Pytanie, co jest w treści umowy, bo to przepis ogólny, który może być inaczej w umowie unormowane. |
|
Data: 2019-08-05 17:59:58 | |
Autor: Budzik | |
Istotna naprawa - gwarancja od nowa? | |
Użytkownik Robert Tomasik robert.tomasik@gazeta.pl ...
Czy dobrze rozumuję, że dokonanie istotnej naprawy w sprzęcieTak. Art. 581 kc. No patrz. Czyli jednak :)))) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą. Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain |
|
Data: 2019-08-06 00:39:59 | |
Autor: Marcin Debowski | |
Istotna naprawa - gwarancja od nowa? | |
On 2019-08-05, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:
W dniu 05.08.2019 o 15:06, Marcin Debowski pisze: Raczej szczególny. Nie wydaje mi się, żeby umowa gwarancyjna mogła go wyłączyć, więc bardziej będzie się to wszystko MZ sprowadzało do tego, co to jest ten 1 rok. Ale, jeśli jest tak jak wątkotwórce dalej napsiał, i te 3 lata są klarownie wymienione np. w reklamie, to też jest to dodatkowy punkt za okresem trzyletnim, vide art 577: "[..] Oświadczenie gwarancyjne może zostać złożone wreklamie.", choć akurat tu mam pewne wątpliwości jak to należy interpretować. W każdym razie chyba najrozsądniej będzie skontaktować się z https://www.uokik.gov.pl/ Skoro gwarant staje okoniem to i tak argumentacją bezpośrednią sie tu nic nie ugra, a jeden telefon od rzecznika może załatwić sprawę. -- Marcin |
|
Data: 2019-08-05 17:00:44 | |
Autor: piotrus | |
Istotna naprawa - gwarancja od nowa? | |
W dniu 2019-08-05 o 15:06, Marcin Debowski pisze:
Trzeba by wiedzieć jak dokładnie sformułowano warunki tej gwarancji w W karcie gwarancyjnej producenta jest 2 lata, ale jedyny polski serwis (i przedstawiciel producenta) twierdzi że dla tego modelu urządzenia jest specjalna gwarancja 3 letnia. Potwierdzili to kilkukrotnie w korespondencji do mnie - "gwarancja producenta 3 letnia międzynarodowa", "Dodatkowy 3 rok gwarancji, którą producent udzielił jest formą pro konsumencka", Na zakupiony sprzęt producent udziela 2 lat gwarancji + 1 rok ekstra". Na wielu miejscach w sieci są też widoczne odpowiedzi tego serwisu o 3 latach gwarancji. P.S. |
|
Data: 2019-08-05 20:00:14 | |
Autor: Robert Tomasik | |
Istotna naprawa - gwarancja od nowa? | |
W dniu 05.08.2019 o 17:00, piotrus pisze:
Na wielu miejscach w sieci są też widoczne odpowiedzi tego serwisu o 3 Wystaw tę gwarancję, bo inaczej będziemy tu bili pianę. |
|
Data: 2019-08-05 23:32:22 | |
Autor: Animka | |
Istotna naprawa - gwarancja od nowa? | |
W dniu 2019-08-05 o 17:00, piotrus pisze:
W dniu 2019-08-05 o 15:06, Marcin Debowski pisze: Masz to na papierku, czy tylko tak Ci powiedział? -- animka |
|
Data: 2019-08-07 09:18:44 | |
Autor: piotrus | |
Istotna naprawa - gwarancja od nowa? | |
W dniu 2019-08-05 o 23:32, Animka pisze:
Masz to na papierku, czy tylko tak Ci powiedział? Na papierku mam tylko 24 miesiące (karta producenta). Wszystkie informacje o dodatkowym roku pochodzą od dystrybutora - info telefoniczne, odpowiedzi w korespondencji e-mail, wypowiedzi w forach etc. P.S. |
|
Data: 2019-08-05 14:39:12 | |
Autor: Robert Tomasik | |
Istotna naprawa - gwarancja od nowa? | |
W dniu 05.08.2019 o 12:20, piotrus pisze:
Czy dobrze rozumuję, że dokonanie istotnej naprawy w sprzęcie (wymiana Gwarancja jest umową pomiędzy producentem, a nabywcą. Producent zagwarantował, że urządzenie będzie działało przez 3 lata. 3 lata po zakupie urządzenia w sklepie umowa ta przestaje Was wiązać - chyba, ze tam jest coś innego napisane, o czym nie napisałeś. Jak producent to będzie naprawiał, to już jego sprawa. Mnie przykładowo kiedyś GARMIN wymienił po prostu cały odbiornik i nawet nie bawili się w starą obudowę. Dostałem nowe zapieczętowane urządzenie. |
|
Data: 2019-08-07 10:52:08 | |
Autor: nie ma emaila | |
Istotna naprawa - gwarancja od nowa? | |
w <5d48030a$0$522$65785112@news.neostrada.pl>, piotrus
<piotrus@spamunielubie.com> napisał(-a): Od momentu istotnej naprawy upłynęło 2 i pół roku. Gwarancje producenta masz 3 lata od momentu nabycia i nie przedłuża się (chyba że w tejże gwarancji masz zapisane co innego). Niezgodność (czy rękojmia) trwa 2 lata i istotna naprawa powoduje, że biegnie od nowa (ale tu musisz sprawdzić jakie są aktualne przepisy, bo były zmiany, a ja nie jestem na bieżąco). |