Iwaszkiewcz ulubiony pisarz Grzegorza Z

Data: 2012-08-18 11:21:20
Autor: mkarwan
Iwaszkiewcz ulubiony pisarz Grzegorza Z
Czy Grzegorz Z. Ma podobne skłonności?

(...)"Iwaszkiewicz - to zero o idealnej próżni" - pisał o nim Tadeusz Peiper.
"Iwaszkiewicz to globtroter, pederasta, dyplomata, smakosz, poeta i pionek" - scharakteryzował go Leopold Tyrmand w swym dzienniku.
Stefan Kisielewski poświęcił mu kilka zdań w swym "Abecadle Kisiela": "Wybitny pisarz. Świniowaty moim zdaniem. Zawsze mi wnioski przeciwko cenzurze skreślał i żadnego gadania nie było. A jak mu coś mówiłem, odpowiadał: "Drogi panie, niech pan mi nie opowiada głupstw, pan wie, gdzie żyjemy?". I nic nie zrobił nigdy. Nie lubiłem go".
źródło http://www.wprost.pl/ar/190763/Iwaszkiewicz-slawa-czy-chwala/?pg=2

Stefan Kisielewski w "Dzinnkach" pisze:
(...)Jubileusz (75 lat) starego błazna i wazeliniarza Iwaszkiewicza odbywa się z wielką, ale okropnie prześmieszną pompą. Prześmieszną, bo takie to grubymi nićmi szyte i takie fałszywe: na przyjęciu w Belwederze kolekcja nowych "przyjaciół" prezesa: Putrament, Gisges, Centkiewicz, Jurandot, Przyboś oraz oczywiście Krasko, Kliszko etc. Spychalski wysławia wkład starego do socjalizmu (koń by się uśmiał) i stwierdza, że... "masy ludowe, nasz nowy już naród z rozmachem twórczym kształtujący swój lepszy socjalistyczny los, widzą w Jarosławie Iwaszkiewiczu pisarza naszych czasów, czasów wielkiego przełomu w naszej tysiącletniej historii, pisarza, który całym swoim zacnym życiem..." etc. Pisarz, wzruszonym oczywiście głosem, przyświadcza, że póki sił służyć będzie Polsce Ludowej itd. Zupełna komedia, przypomina się "Zielony frak" Flersa i Caillayeta. Podobno Talleyrand jeszcze na łożu śmierci wazelinował się królowi.
A jednak gdzieś na dnie serca stary pedał żałować musi, że nie ma z nim Jurka, Pawełka czy Julka.
A pisarz dobry (choć zgoła niesocjalistyczny), tyle że świnia z niego stara i tak już ostanie.
(...)A w ogóle dziwnie jest z tymi pederastami: wydaje się, że coraz to ich więcej, klan osobliwy.
A król to Iwaszkiewicz.
Właśnie obchodził jubileusz, masę o nim pisano, gwaru było co niemiara. Pisarz dobry, wyzyskał swoją sytuację na przełomie epok, swoją pamięć, obfite życie, swoją "ukraińskość" - nawet imię "Jarosław" sobie wymyślił, bo prawdziwe jego imię to "Leon". Świni się, wazelinuje, dworakuje, a linię pisarską trzyma konsekwentnie - twardo pisze o miłości, śmierci, wiekuistości, smutku, przemijaniu i nie da się nikomu zbić z tropu. Jest to linia wielkiego pesymizmu i cynizmu: że wszystko przeminie, o świniowatości ludzie zapomną, a książki zostaną. Trzyma się tego - instynktem czy też swoim posępnym rozumem. A może on nie wie, że jest świnią?
źródło źródło Stefan Kisielewski "Dzienniki" Wydawnictwo "Iskry"

Data: 2012-08-18 12:34:50
Autor: Klin
Iwaszkiewcz ulubiony pisarz Grzegorza Z

Jarosław Iwaszkiewicz    -   polonofob, stalinowiec, komunista, dywersant, pseudonim Eleuter; poeta, prozaik, dramatopisarz, eseista; Urodzony we wsi Kalnik na Kijowszczyźnie; współtwórca grupy poetyckiej Skamander - grupa poetycka założona w roku 1918 przez żyda Juliana Tuwima, żyda Antoniego Słonimskiego, żyda Jarosława Iwaszkiewicza, żyda Kazimierza Wierzyńskiego oraz żyda Jana Lechonia. Wzorem dla skamandrytów była przede wszystkim twórczość żyda Leopolda Staffa.

Data: 2012-08-18 11:01:27
Autor: Observatore
Klin <klin\@wp.pl,                                                                                                                                                                                .> napisał(a):

[...]

ale Michnik jest oki, bo uznal sowieckiego patriote Jaruzelskiego za czowieka
honoru?

A ten kagiebista Cyryl to nie Zyd, bo ma niezla kiepele do robienia interesu
na przyglupach?

Data: 2012-08-18 13:11:27
Autor: Klin
W dniu 2012-08-18 13:01,  Observatore pisze:
Klin <klin\@wp.pl,

                                         .> napisał(a):

[...]

   http://www.israelshamir.net/Polish/Pl2.htm

    Rabbi Observatore też pokazuje, że  walczy z Cerkwią i KRK - w pełni
    to można zrozumieć ta walka trwa już XX wieków i będzie trwała
    do skończenia świata - wynik przesądzony.

Data: 2012-08-18 11:36:08
Autor: Observatore
Klin <klin\@wp.pl,                                                                                                                                                                                .> napisał(a):
> [...]

    to można zrozumieć ta walka trwa już XX wieków i będzie trwała
    do skończenia świata - wynik przesądzony.

jak cerkwia ? Kagiebistow ? Episkopat opanowany przez agenture prosowiecka -
to nie caly kosciol katolicki. Z K.K. walcza wlasnie komunisci.
Wielbiciele sowieckiego patrioty - Jaruzelskiego:)

Data: 2012-08-18 13:39:16
Autor: Klin
W dniu 2012-08-18 13:36,  Observatore pisze:
Klin <klin\@wp.pl,

                                          .> napisał(a):

[...]

   A ten swoje.

Data: 2012-08-18 13:45:31
Autor: zdumiony
Użytkownik " Observatore" <fajny.d.arzbor.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:k0nun8$ovp$1inews.gazeta.pl...

jak cerkwia ? Kagiebistow ? Episkopat opanowany przez agenture prosowiecka -
to nie caly kosciol katolicki. Z K.K. walcza wlasnie komunisci.
Wielbiciele sowieckiego patrioty - Jaruzelskiego:)

Nie jestem wielbicielem Jaruzelskiego. W dzieciństwie wręcz go nie lubiłem. Jestem jednak zdegustowany nagonką na chorego człowieka a u Jaruzelskiego doceniam jego pokorę, tak obcą np. Terlikowskiemu.

Data: 2012-08-18 13:51:50
Autor: Marek Czaplicki
zdumiony pisze na pl.soc.polityka  w dniu sobota 18 sierpień 2012 13:45:

[...]

A co ma starszy an zrobić? Systemik, który "utrwalał i umacniał" całe życie mu się rozpizgnął. Teraz wiedzie spokojne życie emeryta.:)

Data: 2012-08-18 13:58:40
Autor: zdumiony
Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:k0nvkm$u9f$1node2.news.atman.pl...

A co ma starszy an zrobić? Systemik, który "utrwalał i umacniał" całe życie
mu się rozpizgnął. Teraz wiedzie spokojne życie emeryta.:)

Porownajmy to co robi teraz Jaruzelski z tym co robi Urban

Data: 2012-08-18 14:03:56
Autor: Marek Czaplicki
zdumiony pisze na pl.soc.polityka  w dniu sobota 18 sierpień 2012 13:58:

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości

A co ma starszy an zrobić? Systemik, który "utrwalał i umacniał" całe
Ĺźycie
mu się rozpizgnął. Teraz wiedzie spokojne życie emeryta.:)

Porownajmy to co robi teraz Jaruzelski z tym co robi Urban

A co Urban robi poza trzepaniem kasy? :)

Data: 2012-08-18 14:07:05
Autor: zdumiony
Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:k0o0bd$v3k$1node2.news.atman.pl...
A co Urban robi poza trzepaniem kasy? :)

NIE to nie tylko trzepanie kasy, ale tez propaganda

Data: 2012-08-18 14:11:02
Autor: Marek Czaplicki
zdumiony pisze na pl.soc.polityka  w dniu sobota 18 sierpień 2012 14:07:

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości
A co Urban robi poza trzepaniem kasy? :)

NIE to nie tylko trzepanie kasy, ale tez propaganda

Czego propaganda? Stylu życia? Bo przecież facet nie nawołuje do jego zniesienia. Bądźmy poważni.

Data: 2012-08-18 14:08:25
Autor: Marek Woydak
Dnia Sat, 18 Aug 2012 13:58:40 +0200, zdumiony napisał(a):

[...]

Jeden i drugi czeka na śmierć. Forsa i dojscia mogą jedynie odwlec to co
nieuchronne. Warto było z losem się droczyć? ;)

MW

Data: 2012-08-18 13:14:28
Autor: zdumiony
Użytkownik "Klin" <""klin\"@wp.pl, ."> napisał w wiadomości news:502f7864$0$1313$65785112news.neostrada.pl...
  http://www.israelshamir.net/Polish/Pl2.htm

Kim jest Izrael Szamir i czy pisze to na serio czy z ironią?

Data: 2012-08-18 13:23:16
Autor: Klin
W dniu 2012-08-18 13:14, zdumiony pisze:
Użytkownik "Klin" pisze:
  http://www.israelshamir.net/Polish/Pl2.htm

Kim jest Izrael Szamir i czy pisze to na serio czy z ironią?

   Przeglądnij jego stronę i wyrób sobie opinię sam.

Data: 2012-08-18 11:45:52
Autor: Observatore
Klin <klin\@wp.pl,                                                                                                                                                                                .> napisał(a):

> Kim jest Izrael Szamir i czy pisze to na serio czy z ironią?

   Przeglądnij jego stronę i wyrób sobie opinię sam.

sowiecki agent wplywu o zydowskich korzeniach, pracuje na zachodzie dla Putina:)

Data: 2012-08-18 13:41:19
Autor: zdumiony
Użytkownik "Klin" <""klin\"@wp.pl, ."> napisał w wiadomości news:502f7b29$0$1210$65785112news.neostrada.pl...
  http://www.israelshamir.net/Polish/Pl2.htm

Kim jest Izrael Szamir i czy pisze to na serio czy z ironią?

  Przeglądnij jego stronę i wyrób sobie opinię sam.

Przeglądałem jego parę tekstów, mam wrażenie że to żydokomunista może wręcz trockista, pisze przeciw Izraelowi z pozycji komunistycznych ale kto to wie w co gra. Szemrany gość jak Bubel czy Pastuszka (idol Bekona).

Data: 2012-08-18 13:21:20
Autor: zdumiony
Iwaszkiewcz ulubiony pisarz Grzegorza Z
Użytkownik "Klin" <""klin\"@wp.pl, ."> napisał w wiadomości news:502f7864$0$1313$65785112news.neostrada.pl...
  http://www.israelshamir.net/Polish/Pl2.htm

Nie mam zaufania do pana "Izrael Szamir", o co mu chodzi? Czy pisze to z ironią czy na poważnie? Jeżeli na poważnie to pisze bzdury np:"Teraz widać, że tańce Pussy Riot nie były spontanicznym aktem artystycznym, lecz dokładnie zaplanowaną prowokacją, a same dziewczyny - oddziałem szturmowym wojny ideologicznej", wybiela komunizm:"Antykatolickie prawa Francji z początku XX wieku były sroższe od komunistycznych." czy "A na początku XX wieku wszystkie kościoły Francji ograbiono tak, jak się nawet Trockiemu nie śniło" - czyżby zakamuflowany trockista?

Data: 2012-08-18 12:37:29
Autor: Trybun
W dniu 2012-08-18 12:34, Klin > pisze:

[...]

A Twoje osobiste zdanie o Nim? Wyczuwam że niezbyt pochlebne, ale chciałbym mieć pewność.

Data: 2012-08-18 12:59:58
Autor: Klin
W dniu 2012-08-18 12:37, Trybun pisze:
[...]

    Nie czytałem - znam tylko filmy Panny z Wilka i Brzezinę i powstały
    w ramach walki z kościołem film Matkę Joannę od Aniołów.

Data: 2012-08-18 13:12:48
Autor: Trybun
W dniu 2012-08-18 12:59, Klin > pisze:

[...]

Nie, tu akurat mi nie chodziło o Jego twórczość na niwie literackiej, ale o ocenę Jego samego - jako człowieka.

Data: 2012-08-18 13:21:21
Autor: Klin
W dniu 2012-08-18 13:12, Trybun pisze:
[...]

    Wypowiedział się na ten temat Kisiel też Żyd i jak widzisz
    nie oszczędzał go nie mieszam się to ich utarczek co
    najwyżej je nagłaśniam tu na grupie.

Data: 2012-08-18 21:30:56
Autor: Trybun
W dniu 2012-08-18 13:21, Klin > pisze:
[...]

Gdybym miał takie wpływy, to poleciłbym Ciebie do służby dyplomatycznej..;-)

Data: 2012-08-18 14:12:05
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Klin" <""klin\"@wp.pl, ."> napisał w wiadomości news:502f6fd0$0$1223$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Bardzo zdolna nacja!

Data: 2012-08-18 14:30:11
Autor: Klin

Użytkownik "Klin" pisze:

[...]

    Mają maszynkę do reklamowania swoich podobnie jak
    szachiści rosyjscy mają ją do tworzenia arcymistrzów.
    Kto się pierwszy wydrapie na szczyt ma ułatwione
    zadanie może skopać w dół każdego według uznania.

Data: 2012-08-18 19:28:57
Autor: Jakub A. Krzewicki
Iwaszkiewcz ulubiony pisarz Grzegorza Z
sobota, 18 sierpnia 2012 12:34. carbon entity '' <%EMAIL>

[...]

Żydzi nie żydzi, poziom ich rzemiosła artystycznego, znajomości i użytku polszczyzny nadal imponuje. A to, co poeta i prozaik Iwaszkiewicz robił później to już nie bardzo, ale bierzmy poprawkę, że w latach kiedy najbardziej piał komunie, to był kawał starego grzyba, tetryk i sklerotyk (podobnie zresztą jak jego daleki kuzyn Bolesław, profesor matematyki, który w latach przewodniczenia miejskiej radzie narodowej we Wrocławiu kazał wyburzyć całą pierzeję zabytkowych budynków w Starym Mieście na budowę trasy "Odra-Bałtyk"). Umiejętności literackie Jarosława Iwaszkiewicza nie były już wtedy u szczytu, mierną jakość nadrabiał ilością i serwilizmem wobec władców.

http://lordwinterisle.blogspot.com/

Data: 2012-08-18 14:22:16
Autor: Marek Woydak
Dnia Sat, 18 Aug 2012 11:21:20 +0200, mkarwan napisał(a):

Czy Grzegorz Z. Ma podobne skłonności?

Dlaczego atakujesz ad personam zamiast uzyć argumentów?

MW

Data: 2012-08-18 14:41:20
Autor: mkarwan

Użytkownik "Marek Woydak" <marek2x@wp.pl> napisał w wiadomości news:z3dw1reusar0$.g58mesjcljjy$.dlg40tude.net...
Czy Grzegorz Z. Ma podobne skłonności?

Dlaczego atakujesz ad personam zamiast uzyć argumentów?

Na czym polega wg ciebie ten atak?
Jakie konkretne argumenty należy użyć?

Data: 2012-08-18 18:08:14
Autor: pluton
Iwaszkiewcz ulubiony pisarz Grzegorza Z
Dlaczego atakujesz ad personam zamiast uzyć argumentów?

Bo to kurwan jest...

Nullification

Data: 2012-08-18 18:06:52
Autor: pluton
Iwaszkiewcz ulubiony pisarz Grzegorza Z
Idiota kurwan, podszywajacy sie po normalnego czlowieka

From: "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.polityka
Subject: Iwaszkiewcz ulubiony pisarz Grzegorza Z
Date: Sat, 18 Aug 2012 11:21:20 +0200

Nullification

Data: 2012-08-18 21:27:49
Autor: mkarwan

Użytkownik "pluton" <zielonadupax@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:k0oemg$e03$1inews.gazeta.pl...
Idiota kurwan, podszywajacy sie po normalnego czlowieka

Nie porównuj innych do siebie, nie każdy jest ci podobny.

Data: 2012-08-18 23:48:51
Autor: pluton
Iwaszkiewcz ulubiony pisarz Grzegorza Z
> Idiota kurwan, podszywajacy sie po normalnego czlowieka

Nie porównuj innych do siebie, nie każdy jest ci podobny.

Ty zdecydowanie nie jestes do mnie podobny.

Nullification

Data: 2012-08-19 12:25:42
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "pluton" <zielonadupax@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:k0p2nn$a35$1inews.gazeta.pl...
> Idiota kurwan, podszywajacy sie po normalnego czlowieka

Nie porównuj innych do siebie, nie każdy jest ci podobny.

Ty zdecydowanie nie jestes do mnie podobny.

I o to chodzi! Każdy jest inny!

Data: 2012-08-19 16:08:50
Autor: Przemysław M.
Dnia Sun, 19 Aug 2012 12:25:42 +0200, Bogdan Idzikowski napisał(a):

> [...]

Nie porównuj innych do siebie, nie każdy jest ci podobny.

Ty zdecydowanie nie jestes do mnie podobny.

Tylko mkarwan taki sam. ;))))

--
"Na nich jest lekarstwo, ci którzy chcą aby był spokój niech piszą do
abuse. Im więcej takich donosów tym szybciej będzie spokój. Samo się nie

Iwaszkiewcz ulubiony pisarz Grzegorza Z