Data: 2021-02-25 04:02:18 | |
Autor: Cavallino | |
Izera | |
W dniu 24-02-2021 o 19:53, J.F. pisze:
Glowny inzynier opowiada Nie wiadomo: https://forum.elektrowoz.pl/threads/wywiad-z-glownym-inzynierem-izery.136/#post-886 |
|
Data: 2021-02-25 10:36:34 | |
Autor: T. | |
Izera | |
W dniu 2021-02-25 o 04:02, Cavallino pisze:
W dniu 24-02-2021 o 19:53, J.F. pisze: Oni sami nie wiedzą jeszcze, czego chcą. Według mnie głupotą byłoby próbowanie budowy wszystkiego od podstaw - lepiej kupuć "gotowca" na sprawdzonych podzespołach a potem szukać zamienników - taką drogą kiedyś poszła Japonia a potem Korea, a dziś idą Chińczycy. Zapewnienie jakości dziś nie jest problemem - wystarczy zadbanie o kontrole półproduktów, a elementy wytwarzane na CNC są dość powtarzalne (jeśli surowiec trzyma parametry). Auto może być ciut tańsze, bo u nas zarobki mocno odbiegają od zachodnich (na marginesie - czy opel albo inny fiat jest tańszy, bo jest wytwarzany w Polsce? Nie, bo koncerny rozliczają to globalnie. A tu będzie mozna nieco spuścić z ceny). Co do chińskiej zawartości w takim samochodzie - Chińczycy opanowali produkcję takich aut niemal do perfekcji, a ich BYD za chwilę będzie rozdawał karty. Już ponad 50% aut elektrycznych sprzedaje się w Chinach. Ponoć tam, można kupić 138 modeli takich samochodów. "O skali rynku pojazdów EV niech świadczy fakt, że w Chinach dostępnych jest obecnie 138 modeli pojazdów elektrycznych, w Europie 60, a w USA zaledwie - 17! Bez wątpienia na taki stan rzeczy ma ogromny wpływ cena auta elektrycznego, która w Chinach średnio wynosi 29 895 USD za sztukę, w Europie 48 080 USD, a w Stanach Zjednoczonych aż 55 233 USD za sztukę!" A jak ktoś jest ciekaw ich jakości - Volvo elektryczne produkowane jest z chińskich podzespołów (Geely - plyta SPA i CMA, Polestar). Ale podobno nadal jest szwedzkie :-P Jak to niektórzy kpiąco piszą: Volvo S60 T8 Polestar Engineered. Swoją drogą mija właśnie 10 lat od kiedy Volvo jest chińskie. T. |
|