Izraelscy żołnierze przerywają milczenie

Data: 2012-07-22 11:30:53
Autor: mkarwan
Izraelscy żołnierze przerywają milczenie
"Powiem panu, kiedy naprawdę się przestraszyłem.
To było w czasie interwencji w Gazie.
Byliśmy w okopie, zbliżyły się dzieci i zaczęły rzucać kamieniami.
Instrukcje mówią, że kiedy Palestyńczyk znajduje się w odległości rzutu kamieniem, może rzucić granatem.
No to strzeliłem.
Mógł mieć 12, może 15 lat.
Myślę, że go nie zabiłem.
Próbuję siebie do tego przekonać, żeby mieć spokojne sumienie i lepiej spać.
Otóż przeraziłem się, kiedy poszedłem opowiedzieć przyjaciołom i rodzinie, że wycelowałem do kogoś i strzeliłem w nogę, czy w tyłek.
Wszyscy byli bardzo zadowoleni: stałem się bohaterem, wszystko opowiedzieli w synagodze.
Byłem w szoku" [1].

Primo Levi w swojej książce "Czy to jest człowiek" [2] przypomina powtarzający się sen z Auschwitz - potem dowiedział się, że wielu więźniów śniło ten sam koszmar.
Wracał do domu, opowiadał horror obozu, ale nikt go nie słuchał: wszyscy wstawali od stołu i odchodzili.
Pragnął opowiedzieć swoją historię, jednak nikt go nie rozumiał.
Gaza to nie Auschwitz, a żołnierze, którzy wypowiedzieli się w Occupation of the Territories nie są ocalonymi z Holokaustu.
A jednak, jak Primo Levi, odczuwali przymus opowiedzenia swoich historii, niesłyszalnych dla ich otoczenia, które odczuwa je jako jakieś zagrożenie.
Ich rozmówcy woleli je reinterpretować, przełożyć na terminy familiarne, umieścić w schematach znanych już z sytuacji w Gazie, na Zachodnim Brzegu, za murem, za nowymi punktami kontrolnymi bardziej podobnymi do międzynarodowych posterunków granicznych niż wojskowych blokad armii okupacyjnej.
"Co rodzice tego żołnierza mieli mu powiedzieć?" - zastanawia się Awihai Stoler, były żołnierz, który zebrał część świadectw wykorzystanych w książce.
"Nie martw się synku, zabiłeś dzieciaka, i co z tego?
Rodzice wolą nie interesować się jego dylematami."

Occupation of the Territories [3] jest zbiorem wypowiedzi żołnierzy i żołnierek służących w różnych jednostkach izraelskiego wojska na Zachodnim Brzegu Jordanu i w Strefie Gazy od początku wybuchu Drugiej Intifady w 2000 r.
To - jak do tej pory - najbardziej kompletne dzieło na temat sposobów działania armii na terytoriach okupowanych.
Nie ma tam żadnych rewelacji na temat decyzji podejmowanych na najwyższych szczeblach władzy, czy za kulisami, tylko elementy codziennej, brutalnej rzeczywistości militarnej kontroli domów i pól Palestyńczyków, ich uliczek i dróg, ich własności i czasu, życia i śmierci każdego mieszkańca Zachodniego Brzegu i Gazy.

Ucięte głowy

Według wiarygodnych źródeł w ciągu ostatnich 10 lat 40 do 60 tys. Izraelczyków dołączyło do jednostek bojowych [4].
Wywiady przeprowadzono tylko z 750.
Jeśli przyjmiemy, że wszyscy ci żołnierze w którymś momencie byli na terytoriach okupowanych (oprócz być może lotników i marynarzy), okazuje się, że 1 do 2% z nich dostarczyło świadectw kompromitujących wojsko.
Chodzi więc o poważną próbkę, dużo wyższą niż wymaganą dla sondaży, czy badań uniwersyteckich.
Każdy może oczywiście odrzucić wnioski autorów i twierdzić, że ścisła kontrola wszystkich aspektów życia Palestyńczyków ma żywotne znaczenie dla bezpieczeństwa Izraela, ale nikt nie może zaprzeczyć, że sprawy mają się tak, jak je opisano.

Grupa Szowrim Sztika ("Przerwać Milczenie" http://www.breakingthesilence.org.il/ ) została założona w 2004 r. przez kilku żołnierzy, którzy służyli w Hebronie.
Pragnęli pokazać okupację ze swego punktu widzenia.
Z początku chcieli zebrać jak najwięcej szokujących historii.
Ukazały się zdjęcia żołnierzy, którzy ucinali głowy Palestyńczykom zabitym w walce.
Ale kiedy zaczęły napływać nowe świadectwa zrozumieli, że pokazywanie ekstremalnych przypadków okrucieństwa i barbarzyństwa nie ma sensu.
"Żołnierz maltretujący starca na punkcie kontrolnym nas nie interesuje" - wyjaśnia Michael Menkin, jeden z założycieli grupy.
"Wolimy mówić o rezerwiście, który stoi za nim, o normalnym żołnierzu."

Żołnierze wspominają znęcanie się, bezsensowną przemoc lub arbitralne zabijanie o cechach zbrodni wojennych: chory psychicznie pobity do krwi; przechodnie wysłani na szczyt minaretu, by wywołać eksplozję podejrzanych obiektów, których nie mogą sięgnąć roboty.
Można tam przeczytać opis morderstwa bezbronnego człowieka, którego jedyną zbrodnią było stanie na dachu
("Dlaczego strzeliłem? Tylko z powodu nacisku, poddałem się namowom innych" - opowiada żołnierz).
Albo opis morderstwa z premedytacją, właściwie egzekucji bezbronnych palestyńskich policjantów, by się zemścić za atak przeciw sąsiedniemu punktowi kontrolnemu.
Rozkazy wysokiego oficera w sprawie zachowania wobec rannego lub zabitego domniemanego terrorysty leżącego na ziemi:
"Podchodzicie do niego, wkładacie mu lufę między zęby i strzelacie."
Do tego liczne sceny kradzieży lub niszczenia mebli i samochodów.

Ucięte języki

"To nie jest horror show Cahalu. To historia pewnej generacji, konkretnie naszego pokolenia" - mówi Awihai Stoler.
W ciągu trzech dziesięcioleci po wojnie z 1967 r. debatowano w Izraelu o konieczności lub monstrualności okupacji.
Ale potem to słowo zniknęło.
Dziś Izraelczycy nazywają terytoria palestyńskie "Judeą", "Samarią", "Zachodnim Brzegiem" lub "terytoriami", ale nigdy "terytoriami okupowanymi".
Termin "okupacja" stał się niemal tabu, słowem w złym guście, którego nie należy wypowiadać publicznie.
Sam miałem z tym do czynienia w pracy, kiedy w czasie programu telewizyjnego jeden z zaproszonych gości powiedział, że w społeczeństwie izraelskim przemoc rośnie "z powodu okupacji".
Moi koledzy z reżyserki byli totalnie spanikowani:
"Powiedz prezenterowi, by kazał gościowi to odwołać" - błagali.

Wiele czynników wyjaśnia tę ewolucję.
Przede wszystkim w oczach Izraelczyków zamachy samobójcze w czasie Drugiej Intifady dały armii wolną rękę, by "wykorzenić terroryzm".
Ponadto nieskończony i bezowocny "proces pokojowy" stał się rodzajem "tła muzycznego" sceny publicznej, na której panowały dwie sprzeczne opinie.
Z jednej strony Izraelczycy nie odczuwali już potrzeby rozwiązania konfliktu, z drugiej uważali, że jest już uregulowany, bo przecież Izrael werbalnie zaakceptował oddanie części terytoriów, opowiedział się za koncepcją dwóch państw i samostanowieniem Palestyńczyków.
"Historia terytoriów jest skończona" - pisał niedawno najbardziej wpływowy izraelski publicysta Nahum Barnea.
Amerykański tygodnik Time we wrześniu 2010 r. nie bez kozery pytał na okładce "Dlaczego Izrael nie przejmuje się pokojem?"[5]

Jest jeszcze czynnik militarny.
Od początku Drugiej Intifady i później po zbudowaniu muru separacyjnego kontrola wojskowa nad Palestyńczykami stała się bardziej metodyczna, systematyczna i "naukowa".
Occupation of the Territories analizuje te metody, obnaża żargon używany przez wojskowych.
Grupa Przerwać Milczenie, próbuje na podstawie obrazu wyłaniającego się z zebranych świadectw znaleźć określenia bliższe rzeczywistości.
Np. "środki prewencji przeciw terroryzmowi" na Zachodnim Brzegu i w Gazie to właściwie "terroryzowanie palestyńskiej ludności cywilnej", "separacja" to "zabór i aneksja", a "kontrola" to "okupacja".

"Nasza misja polegała na utrudnianiu życia obywatelom i ich napastowaniu - to był oficjalny termin" - mówi jeden z żołnierzy.
"Taka była definicja naszej misji, gdyż terroryści są obywatelami, a my mieliśmy utrudnić im ich działalność - należało ich ciągle napastować.
Myślę, że te określenia ciągle funkcjonują, jeśli rozkazy się nie zmieniły."
Te świadectwa uświadamiają nam, że destabilizacja i dręczenie lokalnej ludności nie są owocem zwykłych zaniedbań czy czystym maltretowaniem (choć i to istnieje): są one kluczowym sposobem zarządzania okupacją Zachodniego Brzegu i Strefy Gazy.
"Jeśli we wsi jest jakaś aktywność, należy zrobić wszystko, by nikt tam nie mógł spać."

Ucięta pamięć

Awihai Stoler spędził 3 lata w regionie Hebronu.
Spotkał tam żołnierzy, którzy podłożyli bomby w centrum wsi "żeby wiedzieli, że tu jesteśmy".
"Głośny patrol", "mocny patrol", "manifestacja obecności", "dyskretna działalność", bądź "Wesołego Purim" - oto określenia jedynego i rutynowego sposobu działania: wedrzeć się siłą do wsi lub miasta, rzucić granaty, założyć zaimprowizowane punkty kontrolne, byle jak przeszukać domy, zostać tam wiele godzin lub dni, "narzucić Palestyńczykom uczucie strachu, tak, by nigdy nie zaznali spokoju".
Oto rozkazy, które Stoler musiał wykonywać.

Stoler i Awner Gwarjahu służyli w elitarnej jednostce, która była oceniana, jak mówił jeden z wysokich oficerów, według "liczby trupów terrorystów".
Obaj żałują, że społeczeństwo izraelskie odmawia wysłuchania tego, co mają do powiedzenia.
Na premierze książki nie pojawił się żaden z izraelskich kanałów telewizyjnych.
Były tylko media zagraniczne, co każe myśleć, że problemy izraelskich żołnierzy interesują tylko Japończyków bądź Australijczyków.
"Mój ojciec należy do drugiego pokolenia Holokaustu", mówi Gwarjahu.
"Według niego prześladowani jesteśmy wyłącznie my, Żydzi".

A jednak Stoler i Gwarjahu pozostają - co dziwne - optymistami.
Według nich społeczeństwo zrozumie w końcu, co się robi w jego imieniu i zmieni się.
Bo to społeczeństwo musi się zmienić, nie wojsko.
"Kiedyś robiła ze mną wywiad kolumbijska dziennikarka" - wspomina Stoler.
"Zapytała mnie dlaczego właściwie to wszystko stanowi dla nas problem.
W Kolumbii żołnierze ucinają głowy rebeliantom każdego dnia i nikt się tym nie przejmuje.
Ale sądzę, że izraelskie społeczeństwo chce zachować jakąś moralność.
To nas motywuje - bez tej kolektywnej woli nasza działalność nie miałaby żadnego sensu."

"Społeczeństwo izraelskie stało się zakładnikiem" - mówi Gwarjahu.
"Interesy porywaczy różnią się od naszych, a jednak zakochaliśmy się w nich, jakbyśmy byli dotknięci syndromem sztokholmskim.
Łatwo przykleić im twarz kolonistów, ale ja w to nie wierzę.
Prawdziwa twarz porywaczy należy do nas."

Meron Rappaport (http://www.guardian.co.uk/profile/meron-rapoport )*
tłum. Jerzy Szygiel
*dziennikarz Haaretz, Tel-Awiw.
[1] Occupation of the Territories, rozdział 1, świadectwo 45, Szowrim Sztika (Przerwać Milczenie), Izrael, 2010. http://www.breakingthesilence.org.il/wp-content/uploads/2011/02/Occupation_of_the_Territories_Eng.pdf

[2] Primo Levi, Czy to jest człowiek (1947), tłum. Halszka Wiśniowska, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2008. http://merlin.pl/Czy-to-jest-czlowiek_Primo-Levi/browse/product/1,627737.html?gclid=CMbc2oPurLECFQpj3wodqVsAcQ

[3] www.breakingthesilence.org.il

[4] W 2004 r. londyński International Institute for Strategic Studies szacował liczbę rekrutów na 85 tys. 10 do 15% z nich służy w jednostkach bojowych.
Służba wojskowa trwa 3 lata. Każdego roku 3 do 5 tys. żołnierzy jednostek bojowych kończy służbę i tyle samo ją rozpoczyna.
Szacuje się, że od 40 do 60 tys. rekrutów służyło na terytoriach okupowanych.
http://www.globalsecurity.org/military/world/israel/army.htm

[5]< Why Israel doesn't care about peace >, Time Magazine, 13 września 2010. http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,2015789,00.html

Le Monde Diplomatique - edycja polska, 9/2011 http://monde-diplomatique.pl/LMD67/

źródło http://blog.wirtualnemedia.pl/index.php?/authors/54-Jerzy-Szygiel/archives/4822-Izraelscy-zolnierze-przerywaja-milczenie.html

Data: 2012-07-22 15:33:36
Autor: Grzegorz Z.
mkarwan napisał:

"Powiem panu, kiedy naprawdę się przestraszyłem.
To było w czasie interwencji w Gazie.
Byliśmy w okopie, zbliżyły się dzieci i zaczęły rzucać kamieniami.

Kto kazał tym dzieciom rzucać kamieniami w żołnierzy?

--
"Nie kradnę, nie zabijam, nie wierzę"

Data: 2012-07-22 19:42:13
Autor: Chiron

Użytkownik "Grzegorz Z." <pyjamarama@speccy.org> napisał w wiadomości news:1mqhvlh8xcrec$.1sw5ssiq21e28$.dlg40tude.net...
mkarwan napisał:

"Powiem panu, kiedy naprawdę się przestraszyłem.
To było w czasie interwencji w Gazie.
Byliśmy w okopie, zbliżyły się dzieci i zaczęły rzucać kamieniami.

Kto kazał tym dzieciom rzucać kamieniami w żołnierzy?

Kawał chuja z ciebie

--

Chiron

Data: 2012-07-22 20:33:20
Autor: mkarwan
Użytkownik "Chiron" <iluminat.eleuzis@gmail.com> napisał w wiadomości news:juhe1k$rhd$1node2.news.atman.pl...
[...]

Widocznie przeszedł na judaizm i będzie bronił Żydów za wszelką cenę.

Data: 2012-07-23 06:46:56
Autor: Grzegorz Z.
mkarwan napisał:

[...]

Nie doniesiesz na niego za tego "chuja" ? Przecież nie używa anonimizera:

--
"Nie kradnę, nie zabijam, nie wierzę"

Data: 2012-07-23 10:32:47
Autor: Grzegorz Z.
mkarwan napisał:

[...]

Przecież na mnie za "spierdalaj pedale" kiedyś doniosłeś.

--
"Nie kradnę, nie zabijam, nie wierzę"

Data: 2012-07-24 15:54:44
Autor: mkarwan

Użytkownik "Grzegorz Z." <pyjamarama@speccy.org> napisał w wiadomości news:1j8t65z4vfug9$.1juns5n1r0339.dlg40tude.net...
[...]

Proszę o dowody lub odszczekanie tego co napisałeś.

Data: 2012-07-24 16:11:40
Autor: Grzegorz Z.
mkarwan napisał:

[...]

A jak nie "odszczekam" to "napiszesz do abuse" czy od razu do prokuratora?

--
"Nie kradnę, nie zabijam, nie wierzę"

Data: 2012-07-23 06:50:36
Autor: Grzegorz Z.

mkarwan napisał:

[...]

"Nie porównuj innych do siebie, nie każdy jest tobie podobny"

--
"Nie kradnę, nie zabijam, nie wierzę"

Data: 2012-07-23 09:13:54
Autor: Chiron

mkarwan napisał:

[...]

Izraelscy żołnierze okazali się ludźmi. Sumienie nie daje im spokoju. Zrobili  coś, z czym nie może pogodzić się sumienie żadnego człowieka- zabili dzieci. A Ty komentujesz: "dobrze im tak- mogli nie rzucać kamieniami" (tenm sam sens- oryginał powyżej). To oznacza, że nie jesteś człowiekiem. Jesteś przeintelektualizowany- ale brak Ci tego, co nazywa się człowieczeństwem. Nie wierzę, żeby tego nie było widać w Twoim życiu prywatnym. No ale to dywagacja.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-07-23 09:33:08
Autor: Grzegorz Z.

mkarwan napisał:

[...]

Kto nakłonił te dzieci do rzucania w żołnierzy kamieniami?

--
"Nie kradnę, nie zabijam, nie wierzę"

Data: 2012-07-23 09:39:13
Autor: Chiron

mkarwan napisał:

[...]

Napisałem Ci, że jesteś przeintelektualizowany. I tak to działa. Jak Ci dzieciak wpadnie pod samochód- to sobie wytłumaczysz: jechałem 50km/h, a ten gówniarz wbiegł mi prościutko pod koła bo gonił piłkę. Gdzie byli jego rodzice? Kto mu kazał biegać po jezdni?
A potem już nic nie będzie Cię niepokoiło, spać będziesz spokojnie. Gówniarz sam sobie winien. Tyle, że będąc przeintelektualizowany- nie zrozumiesz tego.
Jak odbierają Cię inni ludzie? Ilu masz przyjaciół? Ilu nowych przyjaciół zaskarbiłeś sobie w tym roku? Odpowiedz sobie może na te pytania.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-07-23 09:40:46
Autor: Grzegorz Z.

mkarwan napisał:

[...]

Kto namówił owe dzieci do rzucania kamieniami w żołnierzy?

--
"Nie kradnę, nie zabijam, nie wierzę"

Data: 2012-07-23 19:06:03
Autor: Jarek.E

mkarwan napisał:

[...]

Liczysz na to, że się teraz odintelektualizuje, czy może ta konstatacja ma Ci przynieść tylko jakąś ulgę? ;>

Data: 2012-07-23 19:23:41
Autor: Chiron
Użytkownik "Jarek.E" <jarek.e@interia.pl> napisał w wiadomości news:juk09r$hqo$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Liczę wyłącznie na jedno: kiedyś będzie chciał się zmienić. Wtedy takie uwagi mogą stać się zrozumiałe- i pomocne.Może kiedyś...

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-07-23 19:31:24
Autor: Grzegorz Z.
Chiron napisał:

Liczę wyłącznie na jedno: kiedyś będzie chciał się zmienić.

Oczekujesz że na stare lata zgłupieję?

--
"Nie kradnę, nie zabijam, nie wierzę"

Data: 2012-07-23 22:59:59
Autor: Jarek.E
W dniu 2012-07-23 19:23, Chiron pisze:
[...]

Czemu uważasz, że to on powinien kiedyś się zmienić w tej kwestii?
Może to żołnierze niech siedzą swoim własnym kraju i pilnują swoich granic, a rodzice niech pilnują swoich dzieci?
Ciekawe jak Ty spróbowałbyś wytłumaczyć sobie tą sytuację racjonalnie?

Data: 2012-07-24 07:56:38
Autor: Chiron
Użytkownik "Jarek.E" <jarek.e@interia.pl> napisał w wiadomości news:juke0h$99m$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Przecież to w ogóle nie o to idzie w całej tej sprawie. Chodziło mi o reakcję GrzegorzaZ- i to skomentowałem. Nawet podałem mu przykład. Ty też odniosłeś się tylko do mojego komentarza.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-07-24 16:53:02
Autor: Observatore
Chiron <iluminat.eleuzis@gmail.com> napisał(a):

> [...]

Napisałem Ci, że jesteś przeintelektualizowany. I tak to działa. Jak Ci dzieciak wpadnie pod samochód- to sobie wytłumaczysz: jechałem 50km/h, a ten gówniarz wbiegł mi prościutko pod koła bo gonił piłkę.

(...)

ale dlaczego nie chcecie odpowiedziec na to proste pytanie: kto namowil te dzieci do rzucania w zolnierzy ( kamieniami??...a jesli to nie bylyby kamienie?)

Przeciez musicie wiedziec jak sa te dzieci edukowane przez islamistow:)

np. tak:

http://www.youtube.com/watch?v=TR3H0D6opMo

Wprawdzie jestem agnostykiem, ale dziwi mnie postawa katolikow czy innych chrzescijan ktorzy bronia islamistow. Przeciez islamisci morduja katolikow
bez zadnych skrupulow. Pamietacie tego polskiego inzyniera ktoremu obcieli glowe i film wrzucili do sieci?

Jako agnostyk wole zdecydowanie sasiedztwo katolikow i judaistow. Dla ateistow islam jest rownie niebezpieczny.

Nie wiem czy zdajecie sobie strawe z tego, ze UE jest proislamska i anty chrzescijanska oraz antysemicka. Jesli z Europy zostana wypchnieci chrzescijanie, to na ich miejsce wejda islamisci. W takim wlasnie kierunku zmierza obecna polityka UE, ktora prowadza lewacy i zatrudniani tam byli komuniaci. Taka polityke prowadzi Gazeta W. (antyizraelska, prosowiecka, proislamska, antyamerykanska).

Data: 2012-07-25 18:35:38
Autor: Chiron
Użytkownik " Observatore" <fajny.d.arzbor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jumjte$pjb$1inews.gazeta.pl...
> [...]

kamienie?)

Przeciez musicie wiedziec jak sa te dzieci edukowane przez islamistow:)

1. tego nie wiesz.
2. jeśli nawet- to_są_dzieci_walczące_o_swój_zrównywany_z_ziemią_przez_buldożer_dom
3. nie to było tematem

[...]

UE jest antyreligijna i antyizraelska, ale filosemicka. USA jest proizraelska- ale antysemicka. To dość ciekawe- jak się tam coś nie uda w Izraelu- prawda?
Jeśli chodzi o mnie- to mając do wyboru barbarzyńców z UE, którzy postawili w stan likwidacji rodzinę, moralność, człowieka zredukowali do czegoś, co żre, defekuje i kopuluje z czymkolwiek, a z drugiej strony islamistów, którzy opodatkują katolików 10% bakszyszem i ani im w głowach mieszanie się do naszych świętości, rodziny, moralności- zdecydowanie wybieram islamistów. Akbar Allah! Atylla bicz Boga- przyjdź, i wychłoszcz tę czerwoną hałastrę!

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-07-25 19:23:43
Autor: Observatore
[...]

to raczej wy nie wiecie. Znacie tylko propagande, a nie fakty.
Nadal nie dotarlo do was, co pokazano na tym filmie? Obejrzyjcie wiec sobie
wiecej tego typu filmow, jak ten:

> [...]

Jeśli chodzi o mnie- to mając do wyboru barbarzyńców z UE, którzy postawili w stan likwidacji rodzinę, moralność, człowieka zredukowali do czegoś, co żre, defekuje i kopuluje z czymkolwiek, a z drugiej strony islamistów, którzy opodatkują katolików 10% bakszyszem i ani im w głowach mieszanie się do naszych świętości, rodziny, moralności- zdecydowanie wybieram islamistów. Akbar Allah! Atylla bicz Boga- przyjdź, i wychłoszcz tę czerwoną hałastrę!

Antysemityzm w Komisji Europejskiej i mit lobby zydowskiego w USA.
Mity te produkuje lewica, lewactwo i byli komunisci zasiadajacy w Parlamencie UE.

http://www.bibula.com/?p=26637

Jak Gazeta W. tworzy nastroje antyizraelskie:

http://fzp.salon24.pl/411232,antyizraelska-nowomoda

Europa nadal jest antysemicka i antyizraelska. Ciekawe, ze panstwa europejskie
nie sa tak wrazliwe w stosunku do morderstw ktore byly i sa dzielem komunistow
sowieckich, chinskich czy Koreii Polnocnej?

http://matejczyk.salon24.pl/190763,protesty-w-europie-antysemickie-czy-antyizraelskie

Nie mam w tej chwili czasu, aby znalezc wypowiedz Nigela Farge ktory wytraznie
mowi to co wam napisalem: UE jest antysemicka, antyizraelska, antyamerykanska
i proislamska. Czytalem tez wypowiedz europosla holenderskiego ktory jest szefem jednej z komisji w UE - powiedzial DOKLADNIE to samo co Farage.

Ludzie ci uwazaja, ze tego typu polityka UE moze doprowadzic do powaznych
zamieszek w panstwach europejskich i do rozlewu krwi.

Ci barbarzyncy to lewactwo i byli komunisci, ktorzy maja rozne korzenie, a nie
tylko zydowskie. Ja im do spodni nie zagladam, tak jak robia to zydojoby. Wolicie sasiedztwo islamistow, bo na razie oni nie sa jeszcze waszymi
sasiadami. Ja nie mam zadnych uprzedzen w stosunku do wszystkich Arabow, ale
do fanatykow arabskich - tak.

Obecny papiez, tez mysli podobnie jak ja, mimo ze ja jestem agnostykiem, a on
glowa K.K.:

http://www.wykop.pl/link/261203/islamisci-morduja-chrzescijan/

ps. nadal nie rozumiem, jak mozne katolik popierac islamistow i....komunistow.
oraz lewakow. Robi to chyba tylko z czystej nienawisci do Zydow, chociaz przeciez Jezus Chrystus byl Zydem. A chrzescijanie maja wspolny Stary
Testament z Zydami.

Jak mozna byc katolikiem i jednoczesnie nienawidziec narodu z ktorego wywodzi
sie TEN -ktory stworzyl te religie?!

Akbar Allah! Atylla bicz Boga- przyjdź, i wychłoszcz tę czerwoną hałastrę!

Jak moze wychlostac czerwona hałastrę, skoro to ta hałastra - jest przez
czerwonych tworzona? Widze, ze brak wiedzy, zawisc i nienawisc moze niektorym pomieszac rozum.

Wspolczuje wam Chiron.

Data: 2012-07-25 20:14:18
Autor: Chiron
Izraelscy żołnierze przerywają milczenie
Użytkownik " Observatore" <fajny.d.arzbor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jumjte$pjb$1inews.gazeta.pl...

Jeszcze to pod rozwagę:
http://www.youtube.com/watch?v=7AGkKhZFEJc&feature=plcp

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-07-23 09:59:05
Autor: Bogdan Idzikowski

mkarwan napisał:

[...]

I tak ci, którzy nakłonili te dzieci do rzucania kamieniami okazali się bardzo ludzcy w stosunku do żołnierzy izraelskich. Przecież mogli dać dzieciom granaty do rzucania!

Data: 2012-07-23 10:32:35
Autor: mkarwan
Użytkownik "Chiron" <iluminat.eleuzis@gmail.com> napisał w wiadomości news:juitji$72j$1node2.news.atman.pl...
[...]

"przeintelektualizowany" to niczym nie uzasadniony komplement.
Jego "intelekt" jest raczej młotkowaty i tchórzliwy, chowa się za anonymizerem.

Data: 2012-07-23 10:37:06
Autor: Grzegorz Z.
mkarwan napisał:

Jego "intelekt" jest raczej młotkowaty i tchórzliwy, chowa się za anonymizerem.

Zupełnie jak ty za swoim koleżką ze Stelli.

--
"Nie kradnę, nie zabijam, nie wierzę"

Data: 2012-07-23 10:30:20
Autor: mkarwan
[...]

Czy jesteś aż takim głupkiem, który nic sam nie potrafi wymyślić, tylko powtarza co inni napisali?

Data: 2012-07-23 10:33:44
Autor: Grzegorz Z.
mkarwan napisał:

[...]

Najpierw ty odpowiedz na moje pytanie.

--
"Nie kradnę, nie zabijam, nie wierzę"

Data: 2012-07-24 15:55:26
Autor: mkarwan
Użytkownik "Grzegorz Z." <pyjamarama@speccy.org> napisał w wiadomości news:kmecyjxpnvs5.1c9u0k1kp1h1t.dlg40tude.net...
[...]

Idź do psychiatry bo zachowujesz się nienormalnie.

Data: 2012-07-24 16:11:59
Autor: Grzegorz Z.
mkarwan napisał:

[...]

Zdefiniuj "normalność".

--
"Nie kradnę, nie zabijam, nie wierzę"

Data: 2012-07-22 21:12:59
Autor: swstr
Izraelscy żołnierze przerywają milczenie
Kto kazał tym dzieciom rzucać kamieniami w żołnierzy?

Te dzieci sa bardziej u siebie niz ci zolnierze.
Jedni i drudzy walcza w imie Boga. Swojego.

A to zasiedlanie Palestyny swoimi to co? Wojna biologiczna? :)

Data: 2012-07-24 16:14:18
Autor: Grzegorz Z.
swstr napisał:

Kto kazał tym dzieciom rzucać kamieniami w żołnierzy?

Te dzieci sa bardziej u siebie niz ci zolnierze.

Dlatego że w 1948 roku arabowie odebrali Izraelowi te ziemie na niespełna
20 lat?

--
"Nie kradnę, nie zabijam, nie wierzę"

Data: 2012-07-22 21:18:50
Autor: swstr
Izraelscy żołnierze przerywają milczenie
Kto kazał tym dzieciom rzucać kamieniami w żołnierzy?

Kto kazal otruc  polonem przywodce Palestyny?

http://tinyurl.com/cl52pt3

--

Izraelscy żołnierze przerywają milczenie