J.Giertych "W obliczu zamachu na Kościół"

Data: 2010-10-17 19:51:36
Autor: abc
J.Giertych "W obliczu zamachu na Kościół"
Jeszcze przed rozpoczęciem obrad II Soboru Watykańskiego, który przyniósł
opisywane w książce zmiany, J. Giertych był niezwykle aktywny w szerokiej
dyskusji dotyczącej przyszłości łaciny jako języka liturgicznego.

Stanął wówczas po stronie zachowania łaciny w liturgii. Bronił liturgicznego
języka także po zakończeniu Soboru i po zaprowadzonych już zmianach. Znalazł
się w gronie założycieli angielskiego stowarzyszenia Latin Mass Society,
które uzyskało od Stolicy Apostolskiej zgodę na odprawianie od czasu do
czasu Mszy Świętej w rycie trydenckim.

Równocześnie, od 1969 roku J. Giertych rozpoczął wydawanie własnego pisma
"Opoka", które poruszało zagadnienia niszczonej Tradycji Kościoła.

To na łamach "Opoki" J. Giertych opublikował m.in. petycję do Prymasa
Tysiąclecia Stefana Kardynała Wyszyńskiego, aby we wszystkich polskich
kościołach zachować Msze Święte po łacinie, oraz Prośbę do Jego
Świątobliwości Ojca Świętego Jana Pawła II w sprawie przywrócenia łaciny
jako języka liturgicznego.

J. Giertych zaproponował, by jedna niedziela w miesiącu we wszystkich
kościołach katolickich na całym świecie była poświęcona liturgii
łacińskiej - by wszystkie Msze Święte były wówczas odprawiane po łacinie.

Równocześnie zaapelował o to, aby w podobny sposób poświęcić liturgii
łacińskiej jeden dzień powszedni (np. wtorek). Autor książki wielokrotnie
podkreślał w swoich publikacjach, że od nowej Mszy Świętej woli Mszę Świętą
trydencką, tę jedyną, niezwykłą, mistyczną...

W obliczu zamachu na Kościół, Jędrzej Giertych   Cena: 16.00 zł
 rok wydania 2001
 format A5
 str. 156
 Wydawca: Dom Wydawniczy ''Ostoja''
  ISBN 83-88020-42-0
 http://www.ostoja.pl/zakupy/index.php?p=productsMore&iProduct=20

Data: 2010-10-17 20:29:43
Autor: bolek
J.Giertych "W obliczu zamachu na Kościół"
Może byś już przestał pieprzyć.
Kogo to interesuje ?

Data: 2010-10-17 11:57:24
Autor: magdaverakosiorek
On Oct 17, 1:29 pm, "bolek" <bo...@neostrada.pl> wrote:
Może byś już przestał pieprzyć.
Kogo to interesuje ?

Mnie i Zoske Kulawke.
magdavera

Data: 2010-10-17 20:39:10
Autor: abc
J.Giertych "W obliczu zamachu na Kościół"
Może byś już przestał pieprzyć.
Kogo to interesuje ?

Normalnych ludzi to interesuje. Zboczonych lewaków - nie.

Data: 2010-10-17 20:47:34
Autor: dK
J.Giertych "W obliczu zamachu na Kościół"

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4cbb42d1$0$27025$65785112news.neostrada.pl...

Zboczonych lewaków

Jakie to narodowo-katolickie wyrażenie o swoich bliźnich mających lewicowe poglady :)
No bo napewno nie chrześcijańskie.
Normalny jest  ksiądz molestujacy. Ktoś kto woła o normalność to dopiero jest zboczeiec!!!

dK

Data: 2010-10-17 20:51:42
Autor: abc
J.Giertych "W obliczu zamachu na Kościół"
"Potem rzecze i tym, którzy będą po lewicy: Idźcie ode mnie, przeklęci! w
ogień wieczny, który zgotowany jest dyjabłu i Aniołom jego." (Mat. 25:41)

Data: 2010-10-17 20:44:29
Autor: dK

Użytkownik "bolek" <bolek@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4cbb4098$0$22803$65785112news.neostrada.pl...
Może byś już przestał pieprzyć.
Kogo to interesuje ?
Dołączam się. abc swoimi tekstamni po prostu obrzydza KK nawet wśród tych jeszcze wątpiacych.
W sumie tacy doprowadzają do jego kompletnego upadku.

dK

Data: 2010-10-17 20:48:07
Autor: abc
J.Giertych "W obliczu zamachu na Kościół"
Wzruszyła mnie ta troska o Kościół.

Data: 2010-10-17 20:52:18
Autor: dK

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4cbb44ea$0$22811$65785112news.neostrada.pl...
Wzruszyła mnie ta troska o Kościół.

Bez uzasadnienia.
Takiego Kościoła nie chcę. I lepiej niech ta szatańska machina klerycka kompletnie szczeznie - może wtedy odrodzi się prawdziwe chrześcijaństwo zanim nas islam zaleje.

dK

Data: 2010-10-17 20:53:53
Autor: abc
J.Giertych "W obliczu zamachu na Kościół"
Ale masz nasrane do łba!

Data: 2010-10-17 21:21:34
Autor: dK
J.Giertych "W obliczu zamachu na Kościół"

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4cbb4643$0$21009$65785112news.neostrada.pl...
Ale masz nasrane do łba!

Kolejne oblicze "wzorcowego"  narodowego-katolika, nie mylić z chrześcijaninem.

dK

Data: 2010-10-17 20:53:21
Autor: pikierWYTNIJTO
niby jak obrzydza?

> [...]
W sumie tacy doprowadzają do jego kompletnego upadku.

Podaj co konkretnie (w tym wpisie ABC) obrzydza KK.

Data: 2010-10-17 21:27:22
Autor: dK
niby jak obrzydza?

Użytkownik <pikierWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:6a48.000002bb.4cbb4621newsgate.onet.pl...

> [...]

dK

Niby jak obrzydza?
Podaj co konkretnie (w tym wpisie ABC) obrzydza KK.

No chociażby to, że włazi tymi tekstami na grupę, której celem nie jest dysputa o religii.
Uzurpuje sobie to łamiace netykietę prawo logicznie bezsemnsownym tekstem zawartym w podpisie.
Kiedyś wyjaśniałem mu o bezsens logiczny, oczywiscie bez rezultatu - beton nie przyjmuje argumentów.
Jeśli bedę chciał dyskutować o religii, to jest do tego INNA grupa.
Przyparty do muru wydala odzywki w stylu cytuje
"Ale masz nasrane do łba!"
Co w zasadzie kończy jakikolwiek dialog i wrzucenie tego indywiduum do filtra, żeby nie robić sobie w czytniku śmietnika pełnego plugawych odzywek.

dK

Data: 2010-10-17 21:41:34
Autor: abc
niby jak obrzydza?
Religia przenika wszelkie sfery życia, w tym politykę.

Data: 2010-10-17 22:20:23
Autor: kochamspamWYTNIJTO
pytałem się jak obrzydza KK !

> [...]

Co w zasadzie kończy jakikolwiek dialog i wrzucenie tego indywiduum do filtra, żeby nie robić sobie w czytniku śmietnika pełnego plugawych odzywek.

Pytałem się jak obrzydza KK!
A odpowiadasz całkowicie bokiem.

Data: 2010-10-18 01:12:11
Autor: Grzegorz Z.
Pytałem się jak obrzydza KK!

--
Gdyby nie radio maryja człowiek nigdy by się nie dowiedział jak wiele
pieniędzy potrzeba do życia w ubóstwie.

Data: 2010-10-18 08:07:30
Autor: dK
pytałem się jak obrzydza KK !

Użytkownik <kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:6a48.000002c3.4cbb5a87newsgate.onet.pl...

> [...]

filtra, żeby nie robić sobie w czytniku śmietnika pełnego plugawych odzywek.

Odpowiedziałem wprost jak postawa tego "wzorcowego" katolika wpływa na obraz KK.
Językowa agresja, plugawe wyrażenia i nahalna agitacja. Ja się z tekstami politycznymi nie pcham na ambonę i na ich grupę, to niech
tamci nie wpychaja sie tutaj. Włażą ze swoją ideologia i rynsztokowymi wyrażeniami, kiedy są kompletnie pozbawieni argumentów w dyskusji, a których nie mam ochoty czytać, bo nie mam ochoty wysłuchiwać frustratów katolickich. Mam ich dość w relacjach TV.
Gosć obrzydza środowisko KK, bo jest nie jedynym ale kolejnym przykładem chamstwa jakie się w tym środowisku rozplemiło.
Wystarczy????

dK

Data: 2010-10-18 10:13:29
Autor: cyc
niby jak obrzydza?

> [...]

dK

Niby jak obrzydza?
Podaj co konkretnie (w tym wpisie ABC) obrzydza KK.

Jego bezkytyczna postawa , nachalnosc , nie uznawanie komromisow , bezczelnosc pozwalajaca na wmawianie czytajacym go klamstw , tworzenie mitow na bazie klamstwa jak chocby to , ze " nie da sie odzielic panstwa od kosciola " i wiele innych rownie obrzydzajacych elementow jego " poslannictwa" .

cyc

J.Giertych "W obliczu zamachu na Kościół"