JAR PPL a ULM w Czechach

Data: 2009-05-22 20:14:08
Autor: Zulus
JAR PPL a ULM w Czechach
Witam,

Kolega zagwoździł mnie dzisiaj pytaniem: czy mając Polską PPL(A) wydaną w/g JAR można legalnie latać na samolotach ultralekkich w Czechach?
Na chłopski rozum - oczywiście. Niby dlaczego nie?
Ale podobno jakiś czeski instruktor kręcił nosem, że to tak nie za bardzo... Może po prostu chciał wyciągnąć kasę za przeszkolenie u niego, a może jest jakiś kruczek prawny?

Z góry dzięki,
MJZ

Data: 2009-05-22 20:36:55
Autor: Jan Werbiński
JAR PPL a ULM w Czechach
Użytkownik "Zulus" <m.zazula@pilotclub.pl> napisał w wiadomości news:gv6q1j$tes$1skipper.rmf.pl...
[...]

Jeżeli w Polsce można, to chyba w Czechach tym bardziej?
Oni nie podlegają pod JAR?
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-05-25 02:37:00
Autor: heja
JAR PPL a ULM w Czechach
Jeżeli w Polsce można, to chyba w Czechach tym bardziej?
Oni nie podlegają pod JAR?

ULL nie podlegają pod JAR, tylko pod prawo krajowe (patrz ostatni nr
PLAR).

--
Michał

Data: 2009-05-25 17:54:24
Autor: Zulus
JAR PPL a ULM w Czechach
Witam,

ULL nie podlegają pod JAR, tylko pod prawo krajowe (patrz ostatni nr PLAR).

OK, ale co z tego wwynika? ZTCW u nas w Polsce na licencję PPL(A) można latać UL.Czyżby w Czechach było inaczej?

MJZ

Data: 2009-05-25 09:23:18
Autor: heja
JAR PPL a ULM w Czechach
> ULL nie podlegają pod JAR, tylko pod prawo krajowe (patrz ostatni nr
> PLAR).

OK, ale co z tego wwynika? ZTCW u nas w Polsce na licencję PPL(A) można
latać UL.Czyżby w Czechach było inaczej?

Nie wiem, jak jest w Czechach, napisałem tylko, że JAR-y nie mają tu
nic do rzeczy, bo EASA oddała decyzje co do wymogów licencjonowania UL
władzom poszczególnych krajów. Zeby uzyskać wiążącą odpowiedź, z
pytaniem o to trzeba się zwrócić do odpowiednich władz albo
organizacji (w Czechach do LAA - www.laa.cz).

--
Michał

Data: 2009-05-26 04:13:50
Autor:
JAR PPL a ULM w Czechach
Zulus <m.zazula@pilotclub.pl> napisał(a):
Witam,

> ULL nie podlegają pod JAR, tylko pod prawo krajowe (patrz ostatni nr > PLAR).

OK, ale co z tego wwynika? ZTCW u nas w Polsce na licencję PPL(A) można latać UL.Czyżby w Czechach było inaczej?

MJZ Witam
Najlepiej u hlawnego insp.personelu LAA pana Dubka
doubek@laacr.cz
00420777707262
Dowiesz się dlaczego pilot musi mieć lic właściwą dla danego rodzaju statku
powietrznego i co grozi za olanie tego przepisu

JAR PPL a ULM w Czechach