Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   JKM: SÄ™dziowie RP3 którzy zÅ‚amali konstytucje "w wolnej Polsce stanÄ… przed sÄ…dem" [6 ekstradycji przed poprawkÄ… do konstytucji]

JKM: Sędziowie RP3 którzy złamali konstytucje "w wolnej Polsce staną przed sądem" [6 ekstradycji przed poprawką do konstytucji]

Data: 2014-10-31 16:40:27
Autor: A. Filip
http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/832700,korwin-mikke-przeciwny-ekstradycji-romana-polanskiego.html

--
A. Filip  -- Talibowie W KLEWKACH nie byli! :-)
Biedny chciaÅ‚by zostać bogatym, tak jak chory wyzdrowieć.  (PrzysÅ‚owie wietnamskie)

Data: 2014-10-31 19:15:05
Autor: boukun
"A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> schrieb im Newsbeitrag news:anfi+gd3oak2yvf-eav5@xl.wp.pl...
> [...]
| Polityk zapowiedział, że sędziowie, którzy do tego dopuścili, "w wolnej Polsce
| staną przed sądem", tak jak sędziowie stalinowscy.

Tych żydziaków nikt nie pociągnie do odpowiedzialności...

boukun

Data: 2014-11-01 02:00:36
Autor: Alojzy Bomba
On 31/10/14 16:40, A. Filip wrote:
> [...]
| Polityk zapowiedział, że sędziowie, którzy do tego dopuścili, "w wolnej Polsce
| staną przed sądem", tak jak sędziowie stalinowscy.

sory ale gazeta prawna zeszła na psy. Korwin nie jest żadnym autorytetem w zakresie prawa konstytucyjnego. Art. 55 ust. 1 KPR zabrania, ale ust. 2 i 3 pozwalają. Amerykanie nie dopuszczają się żadnej agresji. Umowę można wypowiedzieć. Art. 27 umowy z USA.

Data: 2014-11-01 10:23:12
Autor: ApostatA
W dniu 2014-11-01 o 02:00, Alojzy Bomba pisze:
On 31/10/14 16:40, A. Filip wrote:
> [...]

2 i 3 pozwalają. Amerykanie nie dopuszczają się żadnej agresji. Umowę
można wypowiedzieć. Art. 27 umowy z USA.

Co do litery JKM ma rację jeszcze z 10 lat temu art 55 miał brzmienie

     Ekstradycja obywatela polskiego jest zakazana.
     Ekstradycja jest zakazana, jeżeli dotyczy osoby podejrzanej o popeÅ‚nienie bez użycia przemocy przestÄ™pstwa z przyczyn politycznych.
     W sprawie dopuszczalnoÅ›ci ekstradycji orzeka sÄ…d.

--
"...tylko ludzie ku..."

Data: 2014-11-01 11:32:22
Autor: boukun
"Alojzy Bomba" <prezi77@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:545430b4$0$18090$65785112news.neostrada.pl...
On 31/10/14 16:40, A. Filip wrote:
> [...]

sory ale gazeta prawna zeszła na psy. Korwin nie jest żadnym autorytetem w zakresie prawa konstytucyjnego. Art. 55 ust. 1 KPR zabrania, ale ust. 2 i 3 pozwalają. Amerykanie nie dopuszczają się żadnej agresji. Umowę można wypowiedzieć. Art. 27 umowy z USA.

Gdyby nie to, że nie jesteśmy niepodległym państwem. Ta cała żydowska konstytucja jest tyle warta, co papier do dupy...

boukun

Data: 2014-11-01 16:50:28
Autor: andal
JKM: Sêdziowie RP3 którzy z³amali konstytucje "w wolnej Polsce stan± przed s±dem" [6 ekstradycji przed poprawk± do konstytucji]

On 31/10/14 16:40, A. Filip wrote:
> [...]

sory ale gazeta prawna zeszła na psy. Korwin nie jest żadnym
autorytetem w zakresie prawa konstytucyjnego. Art. 55 ust. 1 KPR
zabrania, ale ust. 2 i 3 pozwalajÄ…. Amerykanie nie dopuszczajÄ… siÄ™

mniej, papier mozesz uzyc

Data: 2014-11-02 03:47:10
Autor: stevep

On 31/10/14 16:40, A. Filip wrote:
http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/832700,korwin-mikke-przeciwny-
ekstradycji-romana-polanskiego.html
| Lider Kongresu Nowej Prawicy powiedzia³ równie¿, ¿e wprowadzona do
Konstytucji | poprawka pozwala na ekstradycjê polskiego obywatela do
Unii Europejskiej. "Ale,
| zanim zrobiono poprawkê, wbrew konstytucji sze¶ciu polskich
obywateli wydano | obcym krajom" - powiedzia³ Korwin-Mikke.
| Polityk zapowiedzia³, ¿e sêdziowie, którzy do tego dopu¶cili, "w
wolnej Polsce | stan± przed s±dem", tak jak sêdziowie stalinowscy.

sory ale gazeta prawna zesz³a na psy. Korwin nie jest ¿adnym
autorytetem w zakresie prawa konstytucyjnego. Art. 55 ust. 1 KPR
zabrania, ale ust. 2 i 3 pozwalaj±. Amerykanie nie dopuszczaj± siê
¿adnej agresji. Umowê mo¿na wypowiedzieæ. Art. 27 umowy z USA.

Gdyby nie to, ¿e nie jeste¶my niepodleg³ym pañstwem. Ta ca³a ¿ydowska
konstytucja jest tyle warta, co papier do dupy...

boukun

mniej, papier mozesz uzyc

boukun ma papier wielokrotnego u¿ycia.
--
stevep
-- -- -

Data: 2014-11-01 12:19:34
Autor: A. Filip
Alojzy Bomba <prezi77@wp.pl> pisze:
On 31/10/14 16:40, A. Filip wrote:
> [...]

zabrania, ale ust. 2 i 3 pozwalajÄ…. Amerykanie nie dopuszczajÄ… siÄ™
żadnej agresji. Umowę można wypowiedzieć. Art. 27 umowy z USA.

Ty rżniesz głupa czy nie musisz udawać?

Chodzi o artykuł o ekstradycji _przed_ tym jak trybunalik konstytucyjnawy dał
Sejmowi czas na dostosowanie konstycyjki do Umowy Międzynarodowej
(Europejskiego Nakazu Aresztowania) i ekstradycje obywateli RP3 dokonane
_przed_ tym nim został zmieniony.

A kwestii co JKM powiedział o ekstradycji Romana P. oskarżanego przez stan
Kalifornia o gwałt (stosunek płciowy wbrew woli drugiej strony) na 13 latce
akurat mnie obchodzi "niewiele".  Roman P. sam siÄ™ przyznaÅ‚ w plea bargain "tylko" do stosunku pÅ‚ciowego z nieletniÄ….

--
A. Filip  -- Talibowie W KLEWKACH nie byli! :-)
Kogo nie boli, temu powoli.  (PrzysÅ‚owie polskie)

Data: 2014-11-01 13:33:14
Autor: ApostatA
W dniu 2014-11-01 o 12:19, A. Filip pisze:
[...]
"tylko" do stosunku płciowego z nieletnią.

Roman P. nie jest o nic oskarżany. To nie mozliwe, bo przestępstwo którego sie dopuscił przedawniło się nawet w Kalifornii. Nigdzie, na podstawie tego czynu nie ma szans na ekstradycję. Raman P. formalnie jest scigany za niestawienie się do odbywania kary. Tyle, ze tu jest gruby formalny problem, bo Roman zwiał tak jakby w polowie sentencji. ZOstał skazany za to przestępstwo ale nigdy nie okreslono wymiary kary. Dlatego upadł wniosek w Szwajcarii. USA nie może przedstawić pełnej sentencji bo takowej nie ma.

--
"...tylko ludzie ku..."

Data: 2014-11-01 14:11:38
Autor: A. Filip
"Niewinny i prześladowany" Roman P. [Was: JKM: Sędziowie RP3 którzy złamali konstytucje "w wolnej Polsce staną przed sądem" [6 ekstradycji przed poprawką do konstytucji]]
ApostatA <noNAME@wp.pl> pisze:
[...]

podstawie tego czynu nie ma szans na ekstradycjÄ™. Raman P. formalnie
jest scigany za niestawienie siÄ™ do odbywania kary. Tyle, ze tu jest
[...]

AFAIR Szwajcarzy odmówili bo Kalifornia nie dostarczyła dokumentów
podważających wersje Polańskiego że "uzgodnioną w plea bargain karę odbył".

Po za tym ponieważ Roman P. zwiał przed przyklepaniem do końca jego plea
bargain to wypowiadaj siÄ™ nie w kwestii przedawnienia tego jednego zarzutu do
się przyznał (1 przestępstwa) ale _wszystkich_ oryginalnych zarzutów
(6 przestępstw). A kwestii przedawnienia: jeśli tylko będzie chęć to wystarczy uznać że Polański
od 1977 rok w rok popełnia przestępstwo nie stawienia się przed sądem a nie że
popełnił je raz w 1977.

https://en.wikipedia.org/wiki/Roman_Polanski_sexual_abuse_case
Because Polanski fled the Los Angeles court before being sentenced, all six of
the _original_ charges are still pending against him

--
A. Filip  -- Talibowie W KLEWKACH nie byli! :-)
Nie pilnuj żony, kiedy jest u siebie, i choć znasz jej zalety, nie mów o nich

Data: 2014-11-01 20:12:20
Autor: ApostatA
W dniu 2014-11-01 o 14:11, A. Filip pisze:
https://en.wikipedia.org/wiki/Roman_Polanski_sexual_abuse_case
Because Polanski fled the Los Angeles court before being sentenced, all six of
the_original_  charges are still pending against him

to jest polityczna opinia D.A. a nie fakt prawny. Prawda jest taka, ze formalnie Polanski jest scigany za ucieczkÄ™:
There is no statute of limitations governing the case because Polanski had already been charged and pleaded guilty in 1978 to having had unlawful sex with a minor. A complicating issue for resolution of the case is that failure to appear is in itself a crime

--
"...tylko ludzie ku..."

Data: 2014-11-01 21:37:34
Autor: A. Filip
ApostatA <noNAME@wp.pl> pisze:
[...]

IMHO to jest całkiem sensowna opinia prawna (być może nieco motywowana
politycznie) jak zwykle bez gwarancji że podzielą ją sądy (stanu Kalifornia).
Zaś to co zacytowałeś w sumie sprowadza się do tego że ciężko zgadnąć z dużą
pewnością jak by sprawę rozstrzygnęły sądy stanu Kalifornia bo sprawa dzięki
ucieczce Romana P. w tym momencie postępowania sądowego stała się *bardzo*
nietypowa, wyjÄ…tkowa i precedensowa.

Na potrzeby ekstradycji z innych krajów mogą go skazać naprawdę ostro formalnie
nawet nie za pierwotnie zarzucane czyny.  Kto siÄ™ aż tak pokazowo "wypina" na
sędziów przychylności sądów (apelacyjnych) nie powinien się zbytnio spodziewać.

--
A. Filip  -- Talibowie W KLEWKACH nie byli! :-)
Nadzieja – matkÄ… gÅ‚upich.  (PrzysÅ‚owie polskie)

Data: 2014-11-02 08:55:37
Autor: ApostatA
W dniu 2014-11-01 o 21:37, A. Filip pisze:
[...]

No i dlatego ekstradycja, dzisiaj jest mało prawdopodobna (chyba, ze sa kraje gdzie ekstradycja do USA nie jest symetryczna i wysyłają człowieka bo "poproszą"). Nie mogą, np. do Polski, wysłąć wniosek na podstawie oryginalnych zarzutów, bo sie u nas przedawniły. Mogą napisać, ze jest uciekinierem, ok, tylko nasz sąd zapyta "a jaki ma w ogole wyrok?".
IMO sam D.A. się modli by mu tego Polańskiego nikt nie przysłał. Przecież, musiałby go skarżyć na podstawie przepisów w chwili popełnienie przestepstwa, a wtedy stan Kalifornia był bardzo liberalny i wyroki za to co zrobił byłyby relatywnie smieszne. Niektóre z oskarzen i tak by sie nie utrzymały a np. sodomia wypada z automatu bo w 2004 SN uznal karanie sodomii za niezgodne z Konstytucją. DOdatkowo bardzo prawdopobne byłoby, ze sedzia w ogole odrzuci oskarzenie D.A. i nakaże kontynuowanie poprzedniej sentecji. Tyle, ze z tego co pamiętam, wtedy Polanskiemu groziło max. 2 lata odsiadki minus pobyt w psychiatryku który odbebnił. D.A. wyszedł by na totalnego głupka

--
"...tylko ludzie ku..."

Data: 2014-11-02 09:03:43
Autor: A. Filip
ApostatA <noNAME@wp.pl> pisze:
[...]

Z tego co pamiętam umowa o ekstradycji USA z RP3 akurat jawnie olewa
przedawnienie w kraju wydajÄ…cym.  Twierdzisz inaczej to pokaż że wiesz
o czym mówisz.
[...]

Jakby było aż tak prosto jak sugerujesz to Polański by nie unikał ekstradycji
jak diabeÅ‚ Å›wiÄ™conej wody.  Czy może sugerujesz prawie wprost że PolaÅ„ski
zachowuje siÄ™ "nieracjonalnie"?

--
A. Filip  -- Talibowie W KLEWKACH nie byli! :-)
Gdyby wszyscy byli bogaci, nikt nie chciaÅ‚by wiosÅ‚ować.  (PrzysÅ‚owie norweskie)

Data: 2014-11-02 09:42:33
Autor: A. Filip
"A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> pisze:
ApostatA <noNAME@wp.pl> pisze:
[...]

A "źródłowo" co do wpływu na ekstradycje przedawnienia czynów Romana P. z
Kalifornii _według prawa RP3_:

http://www.pap.pl/palio/html.run?_Instance=cms_www.pap.pl&_PageID=1&s=infopakiet&dz=kraj&idNewsComp=&filename=&idnews=185780&data=&status=biezace&_CheckSum=-650361807

--
A. Filip  -- Talibowie W KLEWKACH nie byli! :-)
Wystarczy kobiecie trzy razy powiedzieć, że jest ładna, aby za pierwszym razem

Data: 2014-11-02 10:24:11
Autor: ApostatA
W dniu 2014-11-02 o 09:42, A. Filip pisze:

> [...]
przesłanka w przypadku | kontaktów ze stroną amerykańską nie ma
zastosowania, została ona wyłączona | przez tę umowę" - zaznaczył.

rzecznik siÄ™ myli, w umowie z USA nie ma wykluczajacej klauzuli.
Dokladnie to brzmi:
"Wydanie nie nastąpi, jeżeli ściganie lub wykonanie kary za
przestępstwo, z powodu którego wnosi się o wydanie, uległo przedawnieniu
według prawa Państwa wzywającego."
co oznacza, ze w innym przypadku decydują akty prawne niższe niz umowa
miedzynarodowa, tj ustawa.
Prawnicy Polanskiego, w Polsce majÄ… jeszcze jeden mocny argument. Polska
Konstytucja. W oryginalnym brzmieniu bezwzglednie zakazywała wydania
polskiego obywatela. Zmiany wprowadzono w kontekscie europejskiego
nakazu aresztowania. Zasadnym wydaje siÄ™ wiec argument, ze zmiana w KRP
nie powinna pogarszać sytuacji obywatela, gdyż umowa z USA była
ratyfikowana wczesniej niz nastąpiły zmiany w KRP. Prawnicy mogą
argumentować, ze ta sytuacja wymaga zastosowania zasady celowości
inaczej doszłoby do jednostronnego rozszerzenia praw obcej strony juz
ratyfikowanej umowy miedzynarodowej.

--
"...tylko ludzie ku..."

Data: 2014-11-02 10:01:41
Autor: ApostatA
W dniu 2014-11-02 o 09:03, A. Filip pisze:
ApostatA <noNAME@wp.pl> pisze:
[...]

Ale nie nakazuje trzymania sie stanu prawnego kraju wzywającego, wiec wtedy masz KPK i art 604 par. 1 pkt 3. który wprost zakazuje wydania obywatela Polskiego za przestępstwo które w Polsce jest przedawnione.

[...]

Filigranowy celebryta w kalifornijskim, stanowym, wiezieniu w latach 70, skazany za przestepstwo seksualne? Tydzień by wystarczył, zeby wymgał przeszczepu odbytu.

--
"...tylko ludzie ku..."

Data: 2014-11-02 10:11:36
Autor: u2
W dniu 2014-11-02 o 10:01, ApostatA pisze:
Filigranowy celebryta w kalifornijskim, stanowym, wiezieniu w latach 70

lol wtedy nie bylo celebrytow

--
General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywajÄ… slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

Data: 2014-11-02 10:41:46
Autor: ApostatA
W dniu 2014-11-02 o 10:11, u2 pisze:
W dniu 2014-11-02 o 10:01, ApostatA pisze:
Filigranowy celebryta w kalifornijskim, stanowym, wiezieniu w latach 70

lol wtedy nie bylo celebrytow

i tu sie grubo mylisz. Polanski był protoplastą celebryctwa. Do USA został sprowadzony by nakrecic remake "Noza w wodzie" z Burtonem. Po przyjezdzie olał projekt. Kazdy inny po takim numerze w USA byłby skonczony, ale nie on. Był mistrzem autopromocji. Jeszcze nic nie nakręcił w USA a już był gwiazdą. Był wszędzie i znał każdego w branży, a jego małżenstwem z Tate interesowała się cała plotkarska prasa w USA.

--
"...tylko ludzie ku..."

Data: 2014-11-11 22:45:44
Autor: u2
W dniu 2014-11-02 o 10:41, ApostatA pisze:
Jeszcze nic nie nakręcił w USA a już był gwiazdą.

no widzisz siurku byl gwiazdom a nie"celebrytom":)

Data: 2014-11-02 11:24:55
Autor: A. Filip
ApostatA <noNAME@wp.pl> pisze:
[...]

Ale nie nakazuje trzymania sie stanu prawnego kraju wzywajÄ…cego, wiec
wtedy masz KPK i art 604 par. 1 pkt 3. który wprost zakazuje wydania
[...]

<politycznie> To dla Polańskiego wyższość umowy międzynarodowej nawet nad
konstytucjÄ… już nie obowiÄ…zuje?  Tym razem nikt nie da Sejmowi czasu na
dostosowanie KPK do umowy międzynarodowej? :-) </politycznie>

Poza tym 1: KPK-604-1-3 [2] mówi o "przedawnieniu KROPKA".  IMHO możliwa i
najbardziej logiczna (ale nie jedyna) jest interpretacja że chodzi o
przedawnienie w RP3 i kraju żądającym ekstradycji (które szybsze) o ile umowa
międzynarodowa _wprost_ nie stwierdza inaczej tak jak to czyni umowa z USA w
art. 8 [1].

Poza tym 2: Umowa o ekstradycji z USA została sporządzona 10 lipca 1996 a
opublikowana w DU 20 listopada 1999 [1]. KPK wszedł w życie 1997-08-04 [2].
Twoja sugestia interpretacyjna jawnie i wprost mówi że sojusznicy w RP3
wydymali USA (niekoniecznie miłe konsekwencje polityczne twojej interpretacji). Sadze że otwierającym krokiem prokuratury/sądów w Polsce powinno być zażądanie
tych dokumentów które chcieli dostać z Kalifornii Szwajcarzy ale ich nie
dostali - art. 7.1 [1] "Wydanie nie nastąpi, jeżeli osoba ścigana została
prawomocnie skazana" czyli domniemywanie że Polański uzgodnioną karę _mógł_
już odbyć.  Bezpieczniej jest powtarzać odmowy innych/Szwajcarów. Szlakiem rezerwowym mniej przyjemnym _politycznie_ jest art. 4.1 [1] umowy
ekstradycyjnej ("Żadne z Umawiających się Państw nie jest _zobowiązane_ do
wydawania własnych obywateli") z umorzeniem otwartej sprawy "po 30 dniach" ze względu na przedawnienie w RP3 przez prokuraturę w Polsce w postępowaniu
zgodnym z art. 4.2 [1].

[1] http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-1999-93-1066
  UMOWA miÄ™dzy RP a SZA o ekstradycji,
[2] http://prawo.money.pl/kodeks/postepowania-karnego/dzial-xiii-postepowanie-w-sprawach-karnych-ze-stosunkow-miedzynarodowych/rozdzial-65-wydanie-oraz-przewoz-osob-sciganych-albo-skazanych-lub-wydanie-przedmiotow-na-wniosek-panstw-obcych/art-604

--
A. Filip  -- Talibowie W KLEWKACH nie byli! :-)
BroÅ„ jest niebezpieczna nawet dla swojego wÅ‚aÅ›ciciela.  (PrzysÅ‚owie osmaÅ„skie)

Data: 2014-11-02 14:13:21
Autor: ApostatA
W dniu 2014-11-02 o 11:24, A. Filip pisze:
<politycznie> To dla Polańskiego wyższość umowy międzynarodowej nawet nad
konstytucjÄ… już nie obowiÄ…zuje?  Tym razem nikt nie da Sejmowi czasu na
dostosowanie KPK do umowy miÄ™dzynarodowej?:-)  </politycznie>

W Polsce, wbrew temu co mówią "narodowe media" Konstytucja RP jest przed umowami miedzynrodowymi. Sprawdziłem nawet, co mnie zdziwilo, ze nawet ustawy Sejmu sa przed umowami. CHyba, ze zachodzi kolizja wtedy pierwszenstwo ma umowa (ratyfikowana ofc). IMO nie ma kolizji miedzy KPK a umową z USA - gdyby strony umowy chciały zezwalalić na ekstradycję niezależnie od polskiego KK i KPK to takowe "kolizje" byłyby napisane wprost. Przy takiej interpretacji Polański NIE MOŻE być wydany USA na podstawie oryginalnych zarzutów. Dodatkowo, o czym wspomniałeś, polska strona może mieć wątpliwości czy nie dojdzie do ponownego sądzenia w tej samej sprawie, co wprost wyklucza ekstradycję.
Wygląda na to, że Polanski moze być poszukiwany, wyłącznie, jako zbieg w celu odbycia kary, tyle, ze sądu, i nie tylko w Polsce, nie lubią wydawać kogokolwiek (nie wspominając o obywatelach) w ciemno. A Amerykanie nie są skorzy do warunkowej ekstradycji.

--
"...tylko ludzie ku..."

Data: 2014-11-07 11:16:07
Autor: Gotfryd Smolik news
"Niewinny i prześladowany" Roman P. [lin ki prawne]
On Sun, 2 Nov 2014, ApostatA wrote:

W Polsce, wbrew temu co mówi± "narodowe media" Konstytucja RP jest przed
umowami miedzynrodowymi.

  Co wynika z faktu, ¿e to Konstytucja nadaje "moc" ustawom, a nie
na odwrót, okre¶laj±c dodatkowo zakres ich "mocy" :)

Sprawdzi³em nawet, co mnie zdziwilo, ze nawet ustawy Sejmu sa przed umowami.

  Z prawnego p. widzenia "wymienione dalej jest bardziej szczegó³owe",
wiêc z zasady "ma pierwszeñstwo" w razie jednoczesnego zastosowania :)
"Bardziej szczegó³owe" s± wiêc równie¿ rozporz±dzenia, ale "zakres
mocy" (równie¿ wyra¿ony w Konstytucji, w art.31.3) jest ni¿szy.

CHyba, ze zachodzi kolizja wtedy pierwszenstwo ma umowa (ratyfikowana ofc).

....a w pozosta³ych przypadkach s± równorzêdne :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-11-08 08:45:21
Autor: Danusia
"Niewinny i prze¶ladowany" Roman P. [linki prawne]

U¿ytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.1411071109520.3988quad...
On Sun, 2 Nov 2014, ApostatA wrote:
CHyba, ze zachodzi kolizja wtedy pierwszenstwo ma umowa (ratyfikowana ofc).

...a w pozosta³ych przypadkach s± równorzêdne :)

Nie ma pozosta³ych przypadków. W Polsce prawo UE obowi±zuje przed ustawami.
Ustawy obowi±zuj± tylko tam gdzie nie ma prawa unijnego. Politycy i media
siedz± cicho na ten temat bo boj± sie ¿e za zdradê ojczyzny lud powywiesza
ich na latarniach.

-- -
Ta wiadomo¶æ e-mail jest wolna od wirusów i z³o¶liwego oprogramowania, poniewa¿ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2014-11-08 17:22:23
Autor: ApostatA
W dniu 2014-11-08 o 08:45, Danusia pisze:

[...]

mylisz grubo sprawê, bo prawo unijne dzia³a u nas wprost na podstawie
Art. 90 KRP

     Rzeczpospolita Polska mo¿e na podstawie umowy miêdzynarodowej przekazaæ organizacji miêdzynarodowej lub organowi miêdzynarodowemu kompetencje organów w³adzy pañstwowej w niektórych sprawach.

     Ustawa, wyra¿aj±ca zgodê na ratyfikacjê umowy miêdzynarodowej, o której mowa w ust. 1, jest uchwalana przez Sejm wiêkszo¶ci± 2/3 g³osów w obecno¶ci co najmniej po³owy ustawowej liczby pos³ów oraz przez Senat wiêkszo¶ci± 2/3 g³osów w obecno¶ci co najmniej po³owy ustawowej liczby senatorów.

     Wyra¿enie zgody na ratyfikacjê takiej umowy mo¿e byæ uchwalone w referendum ogólnokrajowym zgodnie z przepisem art. 125.

     Uchwa³ê w sprawie wyboru trybu wyra¿enia zgody na ratyfikacjê podejmuje Sejm bezwzglêdn± wiêkszo¶ci± g³osów w obecno¶ci co najmniej po³owy ustawowej liczby pos³ów.

Art 91 pkt. 3 KRP:
Je¿eli wynika to z ratyfikowanej przez Rzeczpospolit± Polsk± umowy konstytuuj±cej organizacjê miêdzynarodow±, prawo przez ni± stanowione jest stosowane bezpo¶rednio, maj±c pierwszeñstwo w przypadku kolizji z ustawami.

--
"...tylko ludzie ku..."

Data: 2014-11-11 22:16:50
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 8 Nov 2014, Danusia wrote:

[...]

  Nie wycinaj kontekstu: je¶li te przepisy s± ZGODNE, to nie ma mo¿liwo¶ci
okre¶lania ich priorytetu. Nijak.
  Przeczytaj jeszcze raz powoli co napisa³ przedpi¶ca :), to by³o
"drugie dno" :)

Ustawy obowi±zuj± tylko tam gdzie nie ma prawa unijnego. Politycy i media
siedz± cicho na ten temat bo boj± sie ¿e za zdradê ojczyzny lud powywiesza
ich na latarniach.

  On¿e lud jednakowo¿ "w razie gdyby" idzie do miêdzynarodowych trybuna³ów
po sprawiedliwo¶æ, wiêc z t± cicho¶ci± do¶æ s³abo jest ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-11-01 02:37:27
Autor: donek999bronek
JKM: Sêdziowie RP3 którzy z³amali konstytucje "w wolnej Polsce stan± przed s±dem" [6 ekstradycji przed poprawk± do konstytucji]
u¿ytkownik A. Filip napisa³:

| stan± przed s±dem", tak jak sêdziowie stalinowscy.

Jakies przyklady tych stalinowskich ktorzy poniesli odpowiedzialnosc?

Data: 2014-11-01 10:44:47
Autor: ApostatA
JKM: Sêdziowie RP3 którzy z³amali konstytucje "w wolnej Polsce stan± przed s±dem" [6 ekstradycji przed poprawk± do konstytucji]
W dniu 2014-11-01 o 10:37, donek999bronek@gmail.com pisze:
u¿ytkownik A. Filip napisa³:

| stan± przed s±dem", tak jak sêdziowie stalinowscy.

Jakies przyklady tych stalinowskich ktorzy poniesli odpowiedzialnosc?

np. ta mieszkaj±ca w GB - obnizyli jej emeryturke z 8K do 4K. ;)

--
"...tylko ludzie ku..."

Data: 2014-11-01 16:55:19
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 31.10.2014 o 16:40, A. Filip pisze:
> [...]
| Polityk zapowiedzia³, ¿e sêdziowie, którzy do tego dopu¶cili, "w wolnej Polsce
| stan± przed s±dem", tak jak sêdziowie stalinowscy.

Dlaczego ten pajac zaczyna brzmieæ coraz bardziej jak ma³¿eñstwo Kaczyñski-Macierewicz?

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestañ siê martwiæ

Data: 2014-11-01 17:03:14
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-11-01 16:55, Andrzej Lawa pisze:
> [...]

wolnej Polsce
| staną przed sądem", tak jak sędziowie stalinowscy.

Dlaczego ten pajac zaczyna brzmieć coraz bardziej jak małżeństwo
Kaczyński-Macierewicz?

A merytorycznie coÅ› potrafisz?

--
Liwiusz

Data: 2014-11-01 09:30:41
Autor: szklanynocnik
JKM: Sêdziowie RP3 którzy z³amali konstytucje "w wolnej Polsce stan± przed s±dem" [6 ekstradycji przed poprawk± do konstytucji]
u¿ytkownik Liwiusz napisa³:

> Dlaczego ten pajac zaczyna brzmieæ coraz bardziej jak ma³¿eñstwo
> Kaczyñski-Macierewicz?

A merytorycznie co¶ potrafisz?

od 33 minuty prof.Wolniewicz, ew. wczesniej Michalkiewicz
https://www.youtube.com/watch?v=au13sqhXlP8

Jak widac telewizornia dostaje sraczki:)

Data: 2014-11-02 03:45:43
Autor: stevep
W dniu .10.2014 o 16:40 A. Filip <anfi@pseudonim.pl> pisze:

> [...]
| Polityk zapowiedzia³, ¿e sêdziowie, którzy do tego dopu¶cili, "w  wolnej Polsce
| stan± przed s±dem", tak jak sêdziowie stalinowscy.

I spowoduje, ¿e ¶winie zaczn± fruwaæ.
--
stevep
-- -- -

Data: 2014-11-02 07:37:32
Autor: A. Filip
stevep <stevep011@invalid.tkdami.net> pisze:
> [...]

| Polityk zapowiedział, że sędziowie, którzy do tego dopuścili, "w wolnej
| Polsce staną przed sądem", tak jak sędziowie stalinowscy.

I spowoduje, że świnie zaczną fruwać.

JKM nie przyobiecywał tym winnym defenestracji, więc nie insynuuj :-)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Defenestracja_%28czynno%C5%9B%C4%87%29

--
A. Filip  -- Talibowie W KLEWKACH nie byli! :-)
Kto Å‚owi ryby, ten wchodzi do wody.  (PrzysÅ‚owie indonezyjskie)

Data: 2014-11-02 07:54:53
Autor: Patriota
W dniu 2014-10-31 o 16:40, A. Filip pisze:
> [...]
| Polityk zapowiedział, że sędziowie, którzy do tego dopuścili, "w wolnej Polsce
| staną przed sądem", tak jak sędziowie stalinowscy.

Ani chybi zostaną nieuniewinnieni od zarzutów. Po prostu działanie nie pełni suwerenne a także dyktowane wyższą koniecznością zawsze znajdzie usprawiedliwienie.
I taka mała uwaga, jednak te gnidy mogą bardzo łatwo robić zmiany w konstytucji gdy tego naprawdę chcą.

Data: 2014-11-02 14:11:59
Autor: MarkWoydak

Użytkownik "Patriota" <real@wp.pl> napisał w wiadomości news:m34kfh$ql5$1speranza.aioe.org...
> [...]

I taka mała uwaga, jednak te gnidy mogą bardzo łatwo robić zmiany w konstytucji gdy tego naprawdę chcą.

No to zmuś te pisowskie gnidy by zrobiły jakieś zmiany w konstytucji tak by Jarek został premiero-prezydentem, a może nawet królem Polski! Jarosław Polskę Zbaw!

MW