JOBO ogłosiło updałość

Data: 2010-03-11 11:42:24
Autor: Krzysztof Gajdemski
JOBO ogłosiło updałość
W  piątek 2010.03.05 JOBO, znany producent sprzętu do obróbki materiałów
fotograficznych złożył w okręgowym  sądzie  w  Kolonii  wniosek  o  roz-
poczęcie  postępowania  upadłościowego  [1][2]. Niewypłacalność ogłosiły
spółki Jobo AG i JOBO Labortechnik GmbH und Co. KG.  Nad majątkiem firmy
został ustanowiony zarządca tymczasowy.

Dalsze losy spółek i produktów nie są w tej chwili znane.

       k.

[1]. http://www.photoscala.de/Artikel/Jobo-AG-ist-insolvent
[2]. http://pmanewsline.com/2010/03/08/jobo-files-for-insolvency/
PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: 3C38979D

Data: 2010-03-11 12:59:49
Autor: adam
JOBO ogłosiło updałość
Użytkownik "Krzysztof Gajdemski" napisał

Chińczycy ich kupią.

adam

Data: 2010-03-11 12:05:55
Autor: lrem
JOBO ogłosiło updałość
W poście <4b98db33$1@news.home.net.pl>,
 adam nabazgrał:
[...]
[...]
Dalsze losy spółek i produktów nie są w tej chwili znane.

Chińczycy ich kupią.

Ale tylko jako prawo do nalepki...

Data: 2010-03-11 13:16:41
Autor: adam
JOBO ogłosiło updałość
Użytkownik napisał
[...]

Dlaczego tylko ?
Kupią wszystko co Jobo będzie opłacało się sprzedać, a będzie opłacało się jak najwięcej i zapewne całkiem niedrogo.

adam

Data: 2010-03-11 12:54:20
Autor: lrem
JOBO ogłosiło updałość
W poście <4b98df27$1@news.home.net.pl>,
[...]

Nie nie, to działa w drugą stronę - kupią wszystko, co Chińczykom będzie
opłacało się kupić. Więc prawo do nalepki i może jakieś patenty, jeśli są
jeszcze jakieś ważne na takie rzeczy.

Chyba, że JOBO już miało linie produkcyjne w Chinach?

--
Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
Wszędzie dobrze...

Data: 2010-03-11 13:56:56
Autor: adam
JOBO ogłosiło updałość
Użytkownik <lrem> napisał
Chyba, że JOBO już miało linie produkcyjne w Chinach?

Zdziwiłbym się gdyby było inaczej.

adam

Data: 2010-03-11 13:23:27
Autor: Krzysztof Gajdemski
JOBO ogłosiło updałość
Jest Thu, 11 Mar 2010 13:56:56 +0100, adam pisze:
Użytkownik <lrem> napisał
Chyba, że JOBO już miało linie produkcyjne w Chinach?
Zdziwiłbym się gdyby było inaczej.

A  ja  zdziwiłbym się, gdyby ich sprzęt do obróbki chemicznej był wytwa-
rzany poza RFN. Z tego co mi wiadomo  cała  produkcja  miała  miejsce  w
Gummersbach, a produkty były ,,Made in Germany''.

      k.
PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: 3C38979D

Data: 2010-03-11 14:26:58
Autor: adam
JOBO ogłosiło updałość
[...]

Prawdopodobnie masz rację i to mógł być jeden z głównych powodów wyciągnięcia kopyt przez tak zacną firmę.
Mam wrażenie, że teraz już nic nie da się zrobić bez Chin.
Przyszło nam żyć w czasach ... : (

adam

Data: 2010-03-11 13:34:12
Autor: lrem
JOBO ogłosiło updałość
W poście <4b98efa0$1@news.home.net.pl>,
 adam nabazgrał:
[...]

A właśnie przy okazji kryzysu widzę, że ludziom dociera do głów, że kupowanie
chińszczyzny oznacza pośrednie zmniejszanie własnych zarobków. Więc może za
jakiś czas trend się odwróci?

Data: 2010-03-11 15:23:55
Autor: adam
JOBO ogłosiło updałość
[...]

A przypadkiem nie jest już za późno ?
Conajmniej o pięć lat ?

adam

Data: 2010-03-11 21:23:09
Autor: Marek Lewandowski
JOBO ogłosiło updałość
adam wrote:

A przypadkiem nie jest już za późno ?
Conajmniej o pięć lat ?

o jakieś piętnaście.
Jestem dość na bieżąco z realną gospodarką po tamtej stronie.
BTW: na pytanie o wpływ kryzysu chińscy managerowie mają dwie
odpowiedzi:
- bida panie! - to ci, co tłuką taniochę dla świata, po czym nadal
kasują niezłe pieniądze.
- od czasu, jak pozamykała się konkurencja w EU, podwoiliśmy obroty! -
to ci, co w międzyczasie mają dobrze postawioną produkcję mechaniki,
elektroniki itp na poziomie OEM, włącznie z mechaniką precyzyjną,
prototypowaniem, i całym majdanem, który aż tak dochodowy niby nie jest,
a nagle się opłaca.
--
Marek Lewandowski

Data: 2010-03-11 23:09:11
Autor: JA
JOBO ogłosiło updałość
On 2010-03-11 21:23:09 +0100, Marek Lewandowski <locust@poczta.onet.pl> said:

[...]

Niby tak. Ale nie chciałbyś zarabiać w Chinach, jestem pewien, że wolisz w kraju nadreńskim.
Moi przyjaciele z Fuldy, też klną na czym świat stoi. bo im produkcję korporacja zabrała (do Czech i już się opłaca dla korporacji).
--
200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czułość jak 100.
Nie odpowiadam na treści nad cytatem.

Data: 2010-03-12 15:25:11
Autor: Marek Lewandowski
JOBO ogłosiło updałość
JA wrote:

Niby tak. Ale nie chciałbyś zarabiać w Chinach, jestem pewien, że wolisz w kraju nadreńskim.

Wiesz, gdyby nie język, to bym siedział aktualnie w Azji wschodniej, bo
zarobki wprawdzie porównane bezwzględnie są niższe, ale poziom życia za
te pieniądze - bez konkurencji.

--
Marek Lewandowski

Data: 2010-03-12 00:13:32
Autor: adam
JOBO ogłosiło updałość
Użytkownik "Marek Lewandowski" napisał
A przypadkiem nie jest już za późno ?
Conajmniej o pięć lat ?

o jakieś piętnaście.

Po wysłaniu pomyślałem, że przesadziłem conajmniej o pięć lat - ale pietnaście też brzmi sensownie.

No i to by było na tyle.

adam

Data: 2010-03-11 21:10:18
Autor: Andrzej Lawa
JOBO ogłosiło updałość
lrem@localhost.localdomain pisze:

A właśnie przy okazji kryzysu widzę, że ludziom dociera do głów, że kupowanie
chińszczyzny oznacza pośrednie zmniejszanie własnych zarobków. Więc może za
jakiś czas trend się odwróci?

Ludzie są na to za głupi.

Co by mogło nas uratować to embargo na chińszczyznę.

Gdyby kapitaliści nie byli tak pazerni, to wzrost cen może nie byłby
zbyt drastyczny, ale niestety...

Co gorsza porobiło się tak, że nawet jakby ktoś był gotów więcej
zapłacić, to ciężko znaleźć coś, co nie jest "mejdinczajna".

Obawiam się, że za parę dekad wyjdzie szydło z worka i oni będą rządzić
globalnie - i chyba tylko Posleen będą mogli nas uratować ;-P

Data: 2010-03-12 00:13:31
Autor: adam
JOBO ogłosiło updałość
Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał
[...]

Pierdzielisz.
Konsument wybiera to co tańsze - konsument rządzi.
Winni są wszyscy i nikt.
Takich pokus nie powinno być, współczesny Faust to Ty czy ja.
Jak sobie Chińczycy posłali tak my się wyśpimy.

Co gorsza porobiło się tak, że nawet jakby ktoś był gotów więcej
zapłacić, to ciężko znaleźć coś, co nie jest "mejdinczajna".

Tyle, że to się docenia po tym jak się zasmakuje taniochy.

Obawiam się, że za parę dekad wyjdzie szydło z worka i oni będą rządzić
globalnie - i chyba tylko Posleen będą mogli nas uratować ;-P

Chyba, że to też Chińczycy ?

adam

Data: 2010-03-12 01:00:53
Autor: Andrzej Lawa
JOBO ogłosiło updałość
adam pisze:

[...]

Hamuj się nieco, chamie.

Konsument wybiera to co tańsze - konsument rządzi.
Winni są wszyscy i nikt.

Dlatego napisałem "ludzie są na to za głupi" - większość na taniochę, a
inni to wykorzystują. A jakby ktoś próbował wymusić lepsza jakość i
krajową produkcję, to te same cwaniaczki zadbałyby o nieproporcjonalny
wzrost cen - wszystko dla zysku.

Takich pokus nie powinno być, współczesny Faust to Ty czy ja.
Jak sobie Chińczycy posłali tak my się wyśpimy.

Nie sobie, tylko nam.

Co gorsza porobiło się tak, że nawet jakby ktoś był gotów więcej
zapłacić, to ciężko znaleźć coś, co nie jest "mejdinczajna".

Tyle, że to się docenia po tym jak się zasmakuje taniochy.

W niektórych dziedzinach ludzie powoli zaczynają doceniać. Może jeszcze
coś się zdąży zmienić.

Obawiam się, że za parę dekad wyjdzie szydło z worka i oni będą rządzić
globalnie - i chyba tylko Posleen będą mogli nas uratować ;-P

Chyba, że to też Chińczycy ?

Zdecydowanie nie ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Posleen

Data: 2010-03-12 01:41:31
Autor: Stan.Matyska
JOBO ogłosiło updałość
On 12 Mar, 01:00, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
adam pisze:
 Pierdzielisz.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
< Hamuj się nieco, chamie.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
-polecam Valium w plynie 10 kropelek przed pisaniem odpowiedzi.
"Pierdzielisz"
nie jest ladne, ale to zdrobnienie nie zasluguje na taka riposte.
Pozdrawiam
StaM

Data: 2010-03-13 22:15:29
Autor: Andrzej Lawa
JOBO ogłosiło updałość
Stan.Matyska pisze:
On 12 Mar, 01:00, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
adam pisze:
 Pierdzielisz.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
< Hamuj się nieco, chamie.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
-polecam Valium w plynie 10 kropelek przed pisaniem odpowiedzi.
"Pierdzielisz"
nie jest ladne, ale to zdrobnienie nie zasluguje na taka riposte.

Och?

No to pierdzielisz.

Data: 2010-03-12 03:01:05
Autor: adam
JOBO ogłosiło updałość
Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał
Gdyby kapitaliści nie byli tak pazerni, to wzrost cen może nie byłby
zbyt drastyczny, ale niestety...

Pierdzielisz.

Hamuj się nieco, chamie.

Auć! Aleś się spiął, wyluzuj nieco.

[...]

A co by "złym kapitalistom" szkodziło teraz łykać całe statki tanich dóbr i windować ceny na dawny poziom ?
W zysku akurat nic złego nie ma. Ci którzy dużo zarabiają, dużo wydają.

Takich pokus nie powinno być, współczesny Faust to Ty czy ja.
Jak sobie Chińczycy posłali tak my się wyśpimy.

Nie sobie, tylko nam.

Sobie moszczą, a nam zostaje już niemalże łaska pańska w nogach łóżka.

[...]

No, może jak meteoryt trafi w Państwo Środka, choć to by pewnie przynioslo katastrofalne skutki nie tylko im.

Niedawno była mała zadyma o cła na obuwie. KE chce przyklepać wydłużenie ceł o 15 miesięcy. 10 państw za, 15 przeciw. W grudniu będzie się to ważyć.
Wygląda na to, że nadal w przewadze są ci, którzy uważają, że chińskie towary to nie jest żaden problem.

[...]

Stwierdzenia wprost, że to nie Chińczycy nie widzę ; )

adam

Data: 2010-03-12 20:55:03
Autor: Gotfryd Smolik news
JOBO ogłosiło updałość
On Fri, 12 Mar 2010, adam wrote:

A co by "złym kapitalistom" szkodziło teraz łykać całe statki
tanich dóbr i windować ceny na dawny poziom ?

  Niemożność ani narzucenia ograniczeń, które w UE czy USA
są wymuszane prawnie (w postani np. "zakazu eksportu poza
region" zawarty w umowach) ani zablokowania przez wykupienie
dostaw "prosto od Chińczyka". Za dużo tam mają tych fabryczek,
aby potentat mógł im "skoczyć".

W zysku akurat nic złego nie ma. Ci którzy dużo zarabiają, dużo wydają.

  Podajesz przepis na inflację :|

Jak sobie Chińczycy posłali tak my się wyśpimy.

Nie sobie, tylko nam.

Sobie moszczą, a nam zostaje już niemalże łaska pańska w nogach łóżka.

  A nie działa to aby w drugą stronę, tę że "tutejsza" cywilizacja
raczyła sobie wypracować takie ramy prawne, że niejako "legalnie"
przegrywa z Dalekim (i bliższym, bo niekoniecznie mowa tylko
o gospodarce, a również np. zaludnieniu i innych takich) Wschodem?

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-03-13 15:20:11
Autor: adam
JOBO ogłosiło updałość
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał
W zysku akurat nic złego nie ma. Ci którzy dużo zarabiają, dużo wydają.

 Podajesz przepis na inflację :|

Trochę tak ale w drugą stronę to też nie jest dobre.

[...]

To też.
"Tutejsza cywilizacja" zbiera to co posiała.

adam

Data: 2010-03-13 22:11:43
Autor: Andrzej Lawa
JOBO ogłosiło updałość
adam pisze:

[ciach]

[...]

M.in. bariery psychologiczne tłumu.

W zysku akurat nic złego nie ma. Ci którzy dużo zarabiają, dużo wydają.

ROTFL

[ciach]

W niektórych dziedzinach ludzie powoli zaczynają doceniać. Może jeszcze
coś się zdąży zmienić.

No, może jak meteoryt trafi w Państwo Środka, choć to by pewnie
przynioslo katastrofalne skutki nie tylko im.

Ano. Zwłaszcza że to nie byłoby rozwiązanie zasadniczego problemu
(krótkowzroczności).

[...]

Lobbyści.

[...]

Posleen wyżarli większość Chińczyków, którzy w owej historii już całkiem
solidnie trzymali świat w garści ;-> (trzeba oczywiście sobie poczytać
ten cykl ;)

Data: 2010-03-12 11:43:06
Autor: Heraklit
JOBO ogłosiło updałość
Był 12 marzec (piątek), gdy o godzinie 1:00 *Andrzej Lawa* w pocie czoła
naskrobał(a):

Obawiam się, że za parę dekad wyjdzie szydło z worka i oni będą rządzić
globalnie - i chyba tylko Posleen będą mogli nas uratować ;-P

Chyba, że to też Chińczycy ?

Zdecydowanie nie ;)
ale zdecydowanie z chińskiego DNA (widać to po ich ilości i
zachowaniu:))

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2010-03-12 11:41:26

Data: 2010-03-12 09:41:38
Autor: Jakub Jewuła
JOBO ogłosiło updałość
Co by mogło nas uratować to embargo na chińszczyznę.

Proponuje embargo na wszystko czego nie potrafimy tanio lub
dobrze wyprodukowac. Bedzie kraj mlekiem i miodem plynacy ;)

Gdyby kapitaliści nie byli tak pazerni, to wzrost cen może nie byłby
zbyt drastyczny, ale niestety...

Zawsze mozesz otworzyc fabryke w tej samej branzy i byc mniej pazerny.
Dlaczego tego nie robisz? ;)

Co gorsza porobiło się tak, że nawet jakby ktoś był gotów więcej
zapłacić, to ciężko znaleźć coś, co nie jest "mejdinczajna".

A to nie jest do konca prawda. Po prostu za dobra jakosc trzeba placic
_duzo_ wiecej niz za "chinszczyzne". Nieraz bardzo duzo wiecej ;)

Data: 2010-03-13 22:14:47
Autor: Andrzej Lawa
JOBO ogłosiło updałość
Jakub Jewuła pisze:

Gdyby kapitaliści nie byli tak pazerni, to wzrost cen może nie byłby
zbyt drastyczny, ale niestety...

Zawsze mozesz otworzyc fabryke w tej samej branzy i byc mniej pazerny.
Dlaczego tego nie robisz? ;)

Pomijając brak funduszy, bo to jest do załatwienia, to problemem jest
to, że jest zbyt duże ryzyko, że ta mafia by mnie zwyczajnie zmasakrowała.

Ilu krajowych przedsiębiorców zostało zniszczonych przez to, że komuś
przeszkadzali - sprawa Optimusa i paru innych to tylko wierzchołek góry
lodowej.

Co gorsza jak masz zbyt znaczący biznes, to niestety chcąc nie chcąc
pakujesz się w półświatek polityki.

Nieproporcjonalnie dużo więcej.

Data: 2010-03-14 01:36:47
Autor: JA
JOBO ogłosiło updałość
On 2010-03-13 22:14:47 +0100, Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> said:

A to nie jest do konca prawda. Po prostu za dobra jakosc trzeba placic
_duzo_ wiecej niz za "chinszczyzne". Nieraz bardzo duzo wiecej ;)

Nieproporcjonalnie dużo więcej.

A jak ustalić te proporcje?

Data: 2010-03-14 16:37:36
Autor: Andrzej Lawa
JOBO ogłosiło updałość
On 2010-03-13 22:14:47 +0100, Andrzej Lawa
<alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> said:

A to nie jest do konca prawda. Po prostu za dobra jakosc trzeba placic
_duzo_ wiecej niz za "chinszczyzne". Nieraz bardzo duzo wiecej ;)

Nieproporcjonalnie dużo więcej.

A jak ustalić te proporcje?

Musiała by istnieć całkowita przejrzystość składników ceny.

Inaczej marże są windowane w kosmos przy najlżejszym pretekście.

Data: 2010-03-14 18:54:17
Autor: JA
JOBO ogłosiło updałość
On 2010-03-14 16:37:36 +0100, Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> said:

Nieproporcjonalnie dużo więcej.

A jak ustalić te proporcje?

Musiała by istnieć całkowita przejrzystość składników ceny.

Inaczej marże są windowane w kosmos przy najlżejszym pretekście.

No więc nie nieproporcjonalnie dużo więcej, tylko dokładnie tyle ile ktoś jest skłonny za to zapłacić.

Data: 2010-03-15 12:51:54
Autor: Dariusz Zygmunt
JOBO ogłosiło updałość
Andrzej Lawa pisze:
JA pisze:
On 2010-03-13 22:14:47 +0100, Andrzej Lawa
[...]

No i? Przecież marża nie jest zyskiem sprzedawcy, z marży musi utrzymać sklep, pracowników, opłacić podatki a nawet skredytować wzrost cen produktu jeśli następną partię towaru będzie musiał kupić po wyższej cenie, w marży jest też ryzyko handlowe - nie każdy towar udaje się sprzedać do ostatniej sztuki. Hurtownik z marży opłaca magazynowanie, zabezpieczenie i dostarczenie towaru - tylko nie mów że hurtownie jako pośrednicy nie są potrzebni, wyobraź sobie że każdy kioskarz sam zaopatruje się u producentów w cały asortyment który ma w sprzedaży, to są setki towarów, setki producentów u których trzeba coś tam zamawiać.

Inaczej marże są windowane w kosmos przy najlżejszym pretekście.

Więc kupujesz ten sam towar tam gdzie marża jest niższa - o ile tylko nie ma zmowy cenowej - ale o to aby takiej zmowy nie było powinno zadbać państwo  :-)

Z pozdrowieniami
Dariusz Zygmunt

Data: 2010-03-15 10:51:13
Autor: Jakub Jewuła
JOBO ogłosiło updałość
[...]

Wykrecasz sie :)

[...]

Mozesz zalozyc firme produkujaca produkty najwyzszej jakosci,
stowujac "proporcjonalne" ceny. Dlaczego tego nie robisz? ;)

Data: 2010-03-11 13:55:52
Autor: adam
JOBO ogłosiło updałość
Użytkownik <lrem> napisał
[...]

No tak, zgadzam się z takim ujęciem problemu : )

adam

Data: 2010-03-11 20:25:03
Autor: Jakub Roguski
JOBO ogłosiło updałość
Krzysztof Gajdemski pisze:
[...]

To bardzo smutne. To bardzo smutne, że managerowie tak wielu firm nie dostrzegają zachodzących zmian, a jeśli nawet je dostrzegają, to nie mają bladego pojęcia, jak je wykorzystać.

Sam korzystam od lat z produktów JOBO, korzystam nadal i jak się da, będę korzystał jeszcze przez kolejne lata (zapas filmów i chemii zabezpieczony).

Jakub
=====================
Jakub Roguski
tel. 606 931 185
http://www.roguski.eu

Data: 2010-03-11 21:32:44
Autor: Maciek
JOBO ogłosiło updałość
Dnia Thu, 11 Mar 2010 20:25:03 +0100, Jakub Roguski napisał(a):

To bardzo smutne. To bardzo smutne, że managerowie tak wielu firm nie dostrzegają zachodzących zmian, a jeśli nawet je dostrzegają, to nie mają bladego pojęcia, jak je wykorzystać.

Jakich zmian? Rynek sie kurczy...

--
pozdrawiam, Maciek
"Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF

Data: 2010-03-11 23:10:48
Autor: JA
JOBO ogłosiło updałość
On 2010-03-11 21:32:44 +0100, Maciek <docktor@poczta.onet.pl> said:

To bardzo smutne. To bardzo smutne, że managerowie tak wielu firm nie
dostrzegają zachodzących zmian, a jeśli nawet je dostrzegają, to nie
mają bladego pojęcia, jak je wykorzystać.

Jakich zmian? Rynek sie kurczy...

To albo trzeba się pogodzić z przejściem do niszy i dostosować wszystko, albo przejść na rynek, który się rozwija.
Jakoś ani Fuji, ani Kodak nie narzekają na kurczący się żelatynowy rynek.

Data: 2010-03-12 00:47:53
Autor: Maciek
JOBO ogłosiło updałość
Dnia Thu, 11 Mar 2010 23:10:48 +0100, JA napisał(a):

Jakoś ani Fuji, ani Kodak nie narzekają na kurczący się żelatynowy rynek.

Nie? :) Zaledwie wczoraj Fuji oglosilo informacje o skasowaniu sporej
czesci produkcji i ograniczeniu reszty...

Data: 2010-03-12 10:36:35
Autor: Krzysztof Gajdemski
JOBO ogłosiło updałość
Jest Fri, 12 Mar 2010 00:47:53 +0100, Maciek pisze:
[...]

Zresztą  obie  firmy (choć Kodak w większym stopniu) wytwarzają filmy na
potrzeby  kinematografii,  co  w  dużej  mierze  uzasadnia  utrzymywanie
fabryk.  Ten  rynek  jednak  się również kurczy... Kiedyś i ta produkcja
przestanie być opłacalna, a wtedy pozostają dwie  możliwości:  wycofanie
się  z ,,rynku żelatynowego'', bądź restrukturyzacja i dostosowanie pro-
dukcji do  niszowego  zapotrzebowania.  Tak,  jak  miało  to  miejsce  w
przypadku Harman/Ilford.

Mam  nadzieję,  ale  w  żadnym  razie nie jest to pewność, że w zwycięży
druga opcja.

      k.
PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: 3C38979D

Data: 2010-03-12 17:00:40
Autor: JA
JOBO ogłosiło updałość
On 2010-03-12 11:36:35 +0100, Krzysztof Gajdemski <songo@root.org.pl> said:

[...]

Czy trzeba pisać wielkimi literami, żeby wszyscy zrozumieli sens?
Ani F, ani K nie narzekają na kurczący się żelatynowy rynek, bo w innych swoich fabrykach tłuką inne zabawki. O to chodziło. W kontekście całej mojej wypowiedzi wydawało się to jasne. A były to tylko dwa zdania. Boję się co będzie teraz.

Data: 2010-03-13 09:43:46
Autor: Krzysztof Gajdemski
JOBO ogłosiło updałość
Jest Fri, 12 Mar 2010 17:00:40 +0100, JA pisze:
On 2010-03-12 11:36:35 +0100, Krzysztof Gajdemski <songo@root.org.pl> said:

[...]

To  jest  grupa  pl.rec.foto i do tej pory wydawało mi się oczywiste, że
mówimy tu o częściach w.w. firm, które zajmują się produkcją na potrzeby
fotografii  i  to fotografii klasycznej. Bo nie jest chyba tu dla nikogo
tajemnicą, że wszystkie wymienione w wątku firmy a także  Ilford  i  np.
spółki  wchodzące  w  skład  Agfa-Gevaert  Group  zajmują  się produkcją
zupełnie nie związaną z fotografią klasyczną, a czasem  i  fotografią  w
ogóle.  Tylko  co  pozytywnego  wynika  z tego dla osób zainteresowanych
utrzymaniem oferty tych firm w zakresie  materiałów  srebrowych  --   nie
wiem.

       k.
PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: 3C38979D

Data: 2010-03-13 11:11:20
Autor: JA
JOBO ogłosiło updałość
On 2010-03-13 10:43:46 +0100, Krzysztof Gajdemski <songo@root.org.pl> said:

[...]

Gdyby JOBO dawno temu odpowiednio poszerzyła swoją ofertę to tego tematu na tej grupie by nie było. Mógłby się nazywać "JOBO zamyka produkcję koreksów i procesorów". Ale tylko mógłby, bo nie jest pewne, że taka produkcja na mniejszą skalę, w firmie o szerszym zakresie ciągle by się opłacała.

Data: 2010-03-13 10:29:45
Autor: Krzysztof Gajdemski
JOBO ogłosiło updałość
Jest Sat, 13 Mar 2010 11:11:20 +0100, JA pisze:
On 2010-03-13 10:43:46 +0100, Krzysztof Gajdemski <songo@root.org.pl> said:

[...]

http://www.jobo.com/

Jak widać oferta jest (była?) dość nowoczesna.
Mógłby się nazywać "JOBO zamyka produkcję koreksów i procesorów". Ale
tylko mógłby, bo nie jest pewne, że taka produkcja na mniejszą skalę,
w firmie o szerszym zakresie ciągle by się opłacała.

Wiemy  z  całą pewnością, że przyczyną kłopotów finansowych _obu_ spółek
JOBO był akurat zanik zapotrzebowania na sprzęt  do  obróbki  materiałów
fotograficznych, czy będziemy tak gdybać przez kolejne 100 postów?

      k.
PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: 3C38979D

Data: 2010-03-13 17:48:00
Autor: JA
JOBO ogłosiło updałość
On 2010-03-13 11:29:45 +0100, Krzysztof Gajdemski <songo@root.org.pl> said:

http://www.jobo.com/

Jak widać oferta jest (była?) dość nowoczesna.
Ramki cyfrowe i databanki, a naprzeciw sprzęt do obróbki foto, od amatorskiego, po pełen pro

Nie, Faktycznie gadka bez sensu,
Było minęło.

Data: 2010-03-13 10:50:26
Autor: Marcin [3M]
JOBO ogłosiło updałość

Użytkownik "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał w wiadomości news:hndof8$nqq$1inews.gazeta.pl...
On 2010-03-12 11:36:35 +0100, Krzysztof Gajdemski <songo@root.org.pl> said:

[...]

OIDP kodak zwolnił tysiące pracowników...

Data: 2010-03-13 10:16:34
Autor: Krzysztof Gajdemski
JOBO ogłosiło updałość

On 2010-03-12 11:36:35 +0100, Krzysztof Gajdemski <songo@root.org.pl> said:
[...]

Zgadza  się,  jednak  jako powód zanotowanych strat i tym samym zwolnień
podano spadek zysku ze sprzedaży produktów na rynku fotografii  cyfrowej
[1].  Od  dłuższego już czasu znacząca większość przychodu Eastman Kodak
Co. pochodzi właśnie z tego rynku.

[1]. http://www.reuters.com/article/newsOne/idUSTRE50S3FP20090129
PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: 3C38979D

Data: 2010-03-13 11:07:15
Autor: JA
JOBO ogłosiło updałość
On 2010-03-13 10:50:26 +0100, "Marcin [3M]" <mapa.bez_tego@giemajl.pl> said:

OIDP kodak zwolnił tysiące pracowników...

To kiedy ogłosi upadłość?

Data: 2010-03-18 16:22:35
Autor: Jakub Witkowski
JOBO ogłosiło updałość
On 2010-03-13 10:50:26 +0100, "Marcin [3M]" <mapa.bez_tego@giemajl.pl> said:

OIDP kodak zwolnił tysiące pracowników...

To kiedy ogłosi upadłość?

Liczy się zmniejszenie obrotów i zysków.

Trwanie marki samo w sobie nie jest zbyt istotne, choć poprawia samopoczucie.
Co lepiej: upaść - ale tak, aby ktoś przejął większość pracowników, majątku
i produkcji, czy "zrestrukturyzować się z sukcesem" poprzez 99% redukcję?

Data: 2010-03-18 17:37:14
Autor: JA
JOBO ogłosiło updałość
On 2010-03-18 16:22:35 +0100, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> said:

[...]

Pierwsza alternatywa w przypadku fotografii żelatynowej jest pobożnym życzeniem. Nie ma takiej opcji, żeby ktoś to przejął. To tak jakbyś wymagał przejęcia pełnej produkcji lamp naftowych.
Są dziedziny życia, które odchodzą nie tyle w niebyt, co bardzo małą niszę. Można się zrestrukturyzować z sukcesem razem z pracownikami, tylko trzeba chcieć. Pracownicy też muszą chcieć.

Data: 2010-03-19 10:31:09
Autor: Jakub Witkowski
JOBO ogłosiło updałość
JA pisze:
On 2010-03-18 16:22:35 +0100, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> said:

[...]

Nie przeczę, ale trzeba to zrobić zawczasu, a nie wtedy gdy interes
przynosi już od dawna straty...

A w pierwszym zdaniu piłem do uwagi o nieogłaszaniu upadłości Kodaka
- bo jak zrozumiałem, może błędnie, uważasz to za miarę sukcesu.
Złudną moim zdaniem.

Data: 2010-03-19 17:10:30
Autor: JA
JOBO ogłosiło updałość
On 2010-03-19 10:31:09 +0100, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> said:

A w pierwszym zdaniu piłem do uwagi o nieogłaszaniu upadłości Kodaka
- bo jak zrozumiałem, może błędnie, uważasz to za miarę sukcesu.
Złudną moim zdaniem.

Szczerze, to nie mam pojęcia jak Kodak sobie poradził. Istnieje i nie sprzedaje opon, tylko dalej w branży foto. I marka Kodak ciągle dla wielu jest synonimem - dobrej jakości w fotografii.
JOBO raczej w tej branży już nie zaistnieje.

Data: 2010-03-13 17:18:15
Autor: Maciek
JOBO ogłosiło updałość
Dnia Fri, 12 Mar 2010 17:00:40 +0100, JA napisał(a):

W kontekście całej mojej wypowiedzi wydawało się to jasne. A były to tylko dwa zdania. Boję się co będzie teraz.

Ale chyba tylko Tobie, a moze inaczej rozumiemy pojecie kontekstu? :)

Data: 2010-03-12 09:43:26
Autor: Jakub Jewuła
JOBO ogłosiło updałość
Użytkownik "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał w wiadomości news:hnbpp8$lks$2inews.gazeta.pl...
On 2010-03-11 21:32:44 +0100, Maciek <docktor@poczta.onet.pl> said:
[...]

Nisze to sa dobre dla firmy w garazu.
Takie molochy jak Jobo czyka tylko zwiniecie interesu...

Data: 2010-03-12 17:02:25
Autor: JA
JOBO ogłosiło updałość
On 2010-03-12 09:43:26 +0100, Jakub Jewuła <biuro@skanowanie.com.pl> said:

[...]

Qba, ale mieli sporo czasu aby się przebranżowić.

Data: 2010-03-12 19:51:38
Autor: Jakub Jewuła
JOBO ogłosiło updałość
[...]

Mieli, produkowali jakies badziewia typu databanki "konkurujac" z Chinami...

"Trzeba wiedziec kiedy ze sceny zejsc niepokonanym..."

Data: 2010-03-13 15:20:07
Autor: adam
JOBO ogłosiło updałość
Użytkownik "Jakub Jewuła" napisał
[...]

Nie tylko, w ofercie mieli też GPS tagger, fotoramkę - choć jedna z nich była dość wstrząsająca bo w komplecie ze skanerem ; )

"Trzeba wiedziec kiedy ze sceny zejsc niepokonanym..."

No i właśnie schodzą, a że schodzą ze sceny wyłącznie pokonani to pola manewru wielkiego nie ma ; )
Zresztą ci co to wyśpiewali też jakby temu przeczą ; )))))
No ale jak widać z Jobo nie jest tak źle jak się poczatkowo wydawało.

adam

Data: 2010-03-12 09:42:48
Autor: Jakub Jewuła
JOBO ogłosiło updałość
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ben4wa9yll7h.ml1v9aoab2f7$.dlg40tude.net...
[...]

Kurczy?
Raczej biorac pod uwage skale w jakiej dzialali 20 lat temu
rynek juz sie skonczyl calkowicie...

Data: 2010-03-12 00:43:04
Autor: Adam Płaszczyca
JOBO ogłosiło updałość
Dnia 11 Mar 2010 11:42:24 GMT, Krzysztof Gajdemski napisał(a):

[...]

No to przejebane :(

--
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)

Data: 2010-03-12 13:55:48
Autor: Marcin [3M]
JOBO ogłosiło updałość
Stawiam, że następne będą firmy produkujące oświetlenie studyjne.

Data: 2010-03-12 18:02:40
Autor: PeKlesyk
JOBO ogłosiło updałość
Stawiam, że następne będą firmy produkujące oświetlenie studyjne.

a potem wymrą modelki :D

PMK

Data: 2010-03-12 19:52:36
Autor: Jakub Jewuła
JOBO ogłosiło updałość
Użytkownik "PeKlesyk" <gruszka@wierzbie.pl> napisał w wiadomości news:hndspu$cr$1nemesis.news.neostrada.pl...
Stawiam, że następne będą firmy produkujące oświetlenie studyjne.
a potem wymrą modelki :D
PMK

Sadzac po wygladzie na zdjeciach to chyba niedlugo nastapi ;)

Data: 2010-03-12 20:27:23
Autor: Marek Wyszomirski
JOBO ogłosiło updałość
"Jakub Jewuła" <biuro@skanowanie.com.pl> napisał:

> a potem wymrą modelki :D
[...]
Sadzac po wygladzie na zdjeciach to chyba niedlugo nastapi ;)
[...]

Na zdjeciach w wielu czasopismach modelki są coraz silniej poprawiane w
Photoshopie. Naturalną drogą ewolucji jest przejscie na generowanie modelek
w tymże programie.

--
Pozdrawiam!
Marek Wyszomirski (wyszomir@toya.net.pl)

Data: 2010-03-13 10:49:08
Autor: Marcin [3M]
JOBO ogłosiło updałość

Użytkownik "PeKlesyk" <gruszka@wierzbie.pl> napisał w wiadomości news:hndspu$cr$1nemesis.news.neostrada.pl...
Stawiam, że następne będą firmy produkujące oświetlenie studyjne.

a potem wymrą modelki :D

Nie, zastąpią ja dziewczyni z Chin

Data: 2010-03-13 10:52:10
Autor: Marcin [3M]
JOBO ogłosiło updałość

Użytkownik "Krzysztof Gajdemski" <songo@root.org.pl> napisał w wiadomości news:slrnhphlp0.a5e.songofugazi.debian.org.pl...
[...]

-- Krzysztof Gajdemski | songo (at) debian.org.pl | KG4751-RIPE
PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: 3C38979D

Jak to szło? "Kapitaliści dostarczą nam sznur, na którym ich powywieszamy..."

Data: 2010-03-18 16:35:55
Autor: Jakub Witkowski
JOBO ogłosiło updałość
Marcin [3M] pisze:

Jak to szło? "Kapitaliści dostarczą nam sznur, na którym ich powywieszamy..."

Że niby ci "kapitaliści" to w Europie, a Chiny (gospodarczo) to kto?

Data: 2010-03-19 01:25:06
Autor: adam
JOBO ogłosiło updałość
Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał
Jak to szło? "Kapitaliści dostarczą nam sznur, na którym ich powywieszamy..."

Że niby ci "kapitaliści" to w Europie, a Chiny (gospodarczo) to kto?

Wyjątkowo niebezpieczna hybryda najgorszych cech kapitalizmu i totalitaryzmu.
Ze sporymi szansami na sukces totalny.

adam

Data: 2010-03-19 10:34:11
Autor: Jakub Witkowski
JOBO ogłosiło updałość
adam pisze:
[...]

Zgadzam się, dodając tylko że jest tam obecnie więcej kapitalizmu
niż w Europie, więc cytat powyżej trochę nieadekwatny.
O los kapitalizmu bym się nie bał, o nasz - owszem...

Data: 2010-03-19 10:38:33
Autor: Jakub Witkowski
JOBO ogłosiło updałość
adam pisze:
[...]

BTW nie wydaje ci się paradoksem, że sukces globalny odnosi
"hybryda najgorszych cech"? Toż to muszą być cechy najlepsze
- przynajmniej w dawrinowskim sensie... :) I lepiej się z tym
pogodzić zawczasu...

Data: 2010-03-19 13:19:38
Autor: adam
JOBO ogłosiło updałość
[...]

Coś tak jakby ; )

I lepiej się z tym pogodzić zawczasu...

Albo bojkotować, ergo chodzić boso z gołą d*** i pstrykać Leicą ; )

Zgadzam się, dodając tylko że jest tam obecnie więcej kapitalizmu
niż w Europie, więc cytat powyżej trochę nieadekwatny.
O los kapitalizmu bym się nie bał, o nasz - owszem...

Można by spróbować inaczej:
"Kapitaliści dostarczą nam technologię, dzięki której tanio wyprodukujemy dość sznura żeby ich powywieszać" - ale to też jakoś nie bardzo przystaje do realiów ; )

adam

Data: 2010-03-21 22:01:10
Autor: Marek Dyjor
JOBO ogłosiło updałość
Jakub Witkowski wrote:
adam pisze:
[...]

powstaje tylko pytanie jak długo ten sukces uda sie nadmuchiwać i co się stanie jak już bania pierdolnie. Jest coraz więcej oznak że dane statystyczne z China są co najmniej tyle warte co dane z Grecji. Wzrost gospodarczy wynosi tyle ile zadekretowali gensekowie i kropka. Nawet raport Banku Światowego dość oględnie ale jednak informuje o tym że na rynku nieruchomości mamy wielką bańkę która rośnie coraz bardziej. Co prawda banki mają wyjątkowo wyski współczynnik rezerwy ale jeden bóg (a może mao) raczy wiedzieć jaki procent tych kredytów jest realnie ściągalny w perspektywie kilku lat.

Tylko że jak to w końcu jebnie to efekty moga być masakryczne dla całej gospodarki światowej.

Data: 2010-03-21 23:03:35
Autor: JA
JOBO ogłosiło updałość
On 2010-03-21 22:01:10 +0100, "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> said:

powstaje tylko pytanie jak długo ten sukces uda sie nadmuchiwać i co się stanie jak już bania pierdolnie.
Nie chcesz wiedzieć.

Tylko że jak to w końcu jebnie to efekty moga być masakryczne dla całej gospodarki światowej.
A jednak wiesz.

Data: 2010-03-22 08:26:15
Autor: Jakub Jewuła
JOBO ogłosiło updałość
[...]

Nie sadze.

A nawet gdyby to jest drobna roznica miedzy grajdolem jak Europa
czy Grecja a Chinami. Te ostatnie w razie draki moga sie po prostu
na caly swiat wypiac i produkowac / konsumowac na rynek lokalny
majac sie znakomicie.
Tak jak to robili tysiace lat gdy my ogryzalismy korzonki ;)

Data: 2010-03-23 10:53:01
Autor: Marek Dyjor
JOBO ogłosiło updałość
Jakub Jewuła wrote:
[...]

ha ha ha ... a skąd wezmą ropę, węgiel, rudy metali itp...

sprawdź ile tego musza kupować.

Tak jak to robili tysiace lat gdy my ogryzalismy korzonki ;)

wtedy do funkcjon owania gospodarki nie były potrzebne te wszytskei paliwa kopalne.

Data: 2010-03-23 12:22:43
Autor: Jakub Jewuła
JOBO ogłosiło updałość
[...]

Nie musza.

Tak jak to robili tysiace lat gdy my ogryzalismy korzonki ;)
wtedy do funkcjon owania gospodarki nie były potrzebne te wszytskei
paliwa  kopalne.

I nadal nie sa.
A dokladniej ta gospodarka tak naprawde nie jest potrzebna do zycia.

Data: 2010-03-24 22:20:12
Autor: JA
JOBO ogłosiło updałość
On 2010-03-23 12:22:43 +0100, Jakub Jewuła <biuro@skanowanie.com.pl> said:

I nadal nie sa.
A dokladniej ta gospodarka tak naprawde nie jest potrzebna do zycia.

Tylko, że muszą to zrozumieć ci mandarynowie czerwoni, którzy jeżdżą Ferrari i noszą Rolexy. Te dobra są do nabycia tylko w sytuacji posiadania wpływów z gospodarki.

Data: 2010-03-25 13:26:48
Autor: adam
JOBO ogłosiło updałość
Użytkownik "JA" napisał
[...]

A nie pamiętasz klasyka ?
"Rząd się wyżywi" ; )
Poradziliby sobie.

Głównym problemem było przełamanie przesądu, że bogactwo jest ideologicznie niepoprawne. To już nastąpiło.

adam

Data: 2010-03-21 23:11:51
Autor: JA
JOBO ogłosiło updałość
On 2010-03-19 10:38:33 +0100, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> said:

[...]

Problem polega na tym, że darwinowski plan ma sens tylko wśród lojalnych względem siebie współplemieńców. Czyli mówiąc krótko nasz gatunek jest debeściak.
Niestety homo ma tę wredną cechę, że raz na jakiś czas odczuwając frustrację z powodu "ja nie mam, on ma za dużo" lubi zrobić jakieś Powstanie Spartakusa, Komunę Paryską, lub inną Rewolucję Październikową, pomijając te pośrednie i mniej znaczące ruchawki.

Data: 2010-03-23 10:54:49
Autor: Marek Dyjor
JOBO ogłosiło updałość
On 2010-03-19 10:38:33 +0100, Jakub Witkowski
<jwitkows@domena.z.sygnatury> said:

[...]

dokładnie.

Zamordyzm sie trzyma na ciemnocie ludu... im wiećej lud wie o innym zewnętrznym świecie tym trudniej go trzymać za mordę, w którymś momencie masy w Chinach zaczną wierzgać tak mocno że już brutalnej siły nei starczy i system sie posypie.

Data: 2010-03-13 10:55:16
Autor: Krzysztof Gajdemski
JOBO ogłosiło updałość
Jest 11 Mar 2010 11:42:24 GMT, Krzysztof Gajdemski pisze:
[...]

Małe uaktualnienie, dla odmiany w tematyce grupy:

http://www.apug.org/forums/959998-post11.html

Jeśli  ta  informacja  jest prawdziwa to właściciel i prezes JOBO nie ma
zamiaru rezygnować z oferty firmy w zakresie obróbki materiałów fotogra-
ficznych,  a  produkcja  (a przynajmniej dystrybucja) produktów zostanie
niebawem wznowiona.

       k.