Data: 2011-12-01 17:04:54 | |
Autor: abc | |
JPII o karze mierci | |
Zauwamy wic dwie rzeczy:
1. Jan Pawe II nie ogosi kary mierci za niezgodn z nauczaniem Kocioa, za sprzeczn z wiar czy moralnoci. Nie ogosi swojego prywatnego pogldu przeciwko karze mierci za obowizujcy w Kociele powszechnym. 2. Gdyby to zrobi, to z punktu widzenia teologicznego byby to klasyczny przykad papa haereticus, gdy do rangi nauczania nieomylnego podniesione zostaoby co, co jest sprzeczne z tradycyjnym, tzw. zwyczajnym nauczaniem Kocioa. Zauwamy najpierw, e Jan Pawe II wypowiada si przeciwko karze mierci w wystpieniach o niskiej randze, takich jak przemwienia okolicznociowe. Wystpienia takie nie s zaliczane do nieomylnego Magisterium. Na oddzielne miejsce zasuguje encyklika Evangelium vitae, gdzie papie broni ycia ludzkiego od poczcia do naturalnej mierci. Pojawia si tedy pytanie, czy kara gwna nie stoi w sprzecznoci z prawem do naturalnej mierci? Jan Pawe II koncentruje si tu przede wszystkim na problemie eutanazji. Dwukrotnie porusza jednak i interesujce nas tu zagadnienie: "W tej samej perspektywie naley widzie coraz powszechniejszy sprzeciw opinii publicznej wobec kary mierci, choby stosowanej jedynie jako narzdzie uprawnionej obrony spoecznej: sprzeciw ten wynika z przekonania, e wspczesne spoeczestwo jest w stanie zwalcza przestpczo metodami, ktre czyni przestpc nieszkodliwym, ale nie pozbawiaj go ostatecznie moliwoci odmiany ycia" (par. 27). Zwrmy uwag, e papie nie mwi tu, e Koci, czy nawet on sam, wyraa "sprzeciw", lecz, e wyraa go "opinia publiczna". A to nie jest to samo! W innym miejscu encykliki czytamy, e kara mierci nie powinna by stosowana "poza przypadkami absolutnej koniecznoci, to znaczy gdy nie ma innych sposobw obrony spoeczestwa. Dzi jednak, dziki coraz lepszej organizacji instytucji penitencjarnych, takie przypadki s bardzo rzadkie, a by moe ju nie zdarzaj si wcale" (par. 57). Take w tym fragmencie nie ma nic o zakazie stosowania kary mierci, a jedynie, e "by moe" spoeczestwa maj rodki unieszkodliwienia przestpcw, ktre mog kar mierci zastpi z rwn jej skutecznoci. To "by moe" - nie zakoczone adnym wnioskiem - oznacza, e to same spoeczestwa winny dokona tej oceny. Z cytowanych fragmentw absolutnie tedy nie wynika, e stosowanie kary mierci zostao zakazane przez Jana Pawa II, a jedynie, e kary tej naley unika. Wicej http://www.konserwatyzm.pl/artykul/2792/kosciol-a-kara-smierci -- Nie da si oddzieli polityki od religii. Nie da si w czowieku oddzieli katolika od obywatela. Rozdzia pastwa od Kocioa jest sztuczny. |
|
Data: 2011-12-01 17:19:43 | |
Autor: XL | |
JPII o karze mierci | |
Dnia Thu, 1 Dec 2011 17:04:54 +0100, abc napisa(a):
Zwrmy uwag, e papie nie mwi tu, e Koci, czy nawet on sam, wyraa No nie. Poniewa dla rednio gramotnego czowieka, nawet nie chrzecijanina, stanowisko Kocioa jest RAZ na zawsze i w sposb jasny wyraone w przykazaniu "Nie zabijaj". Nie ma potrzeby podkrelania tego stanowiska przy byle okazji, za kadym razem, kiedy si mwi o aborcji, eutanazji, karze mierci. A to, jak wygodnie sobie interpretujesz brak tego typu upierdliwoci ze strony papiey i innych przedstawicieli KK, nie oznacza wcale "rbta co chceta". -- XL Z kobietami-gwiazdami filmowymi nigdy mi si nie ukadao. Nienawidz mnie za sam wygld, a wic daam za wygran i nie staram si, aby mnie polubiy. M. Monroe |
|
Data: 2011-12-01 18:05:06 | |
Autor: abc | |
JPII o karze mierci | |
No nie. Poniewa dla rednio gramotnego czowieka, nawet nie (...) ani Mojesz, ani kapani nie dostrzegali sprzecznoci pomidzy zakazem zabijania, a stosowaniem kary mierci. Pojawia si naturalne pytanie dlaczego ludzie ci nie widzieli sprzecznoci pomidzy zakazem zabijania, a stosowaniem kary mierci? Na to pytanie odpowiedzieli filolodzy. Czasownik zabija, ktrym tumaczymy hebrajskie sowo uyte w Dekalogu, nie jest dokadnym odpowiednikiem sowa hebrajskiego i raczej naleaoby tumaczy je jako nie morduj. Vulgata - a wic tumaczenie Biblii uznane za kanoniczne dla Kocioa przez Sobr Trydencki - oddaje to przykazanie mianem non occides, czyli nie zabijaj, ale take nie morduj, nie zamczaj. Zdaniem filologw, tekst hebrajski wskazuje na znaczenie nie morduj. Przykazanie nie bdziesz zabija oznacza tedy, dla staroytnego Izraela, zakaz mordowania przez jednego czowieka drugiego czowieka. Pastwo jednak nie morduje, popeniajc przy tym grzech, lecz wykonuje wyrok bdcy sprawiedliw odpat za dokonane przestpstwo. Mojesz w tym rozumieniu nie mordowa, lecz wykonywa wyrok. Wicej http://www.konserwatyzm.pl/artykul/2792/kosciol-a-kara-smierci -- Nie da si oddzieli polityki od religii. Nie da si w czowieku oddzieli katolika od obywatela. Rozdzia pastwa od Kocioa jest sztuczny. |
|
Data: 2011-12-01 19:13:15 | |
Autor: XL | |
JPII o karze mierci | |
Dnia Thu, 1 Dec 2011 18:05:06 +0100, abc napisał(a):
No nie. Ponieważ dla średnio gramotnego człowieka, nawet nie W celu wyjaśnienia sposobu rozumienia pewnych spraw szuka się korelacji między Biblią/Pismem Świętym (które poprzez przekaz ustny i liczne przekłady zagubiły niektóre pierwotne znaczenia więc i odniesienia) a Koranem, który nie uległ filologicznym znieksztalceniom i nadal wiernie ilustruje rozumienie pewnych zjawisk wspólne przecież dla ludzi tamtej epoki i obszaru geograficznego - dlatego korelacje takie wiele wyjaśniają w odniesieniu do samego Dekalogu i dlatego Koran jest dla nas tak cenny. Za Wiki - polecam nr 6: "Muzułmanie uznający Mojżesza jako proroka, przyjmują również na podstawie Koranu nauki pokrewne Dziesięciu Przykazaniom. Choć sam dekalog nie znajduje się w Koranie, to jednak każdemu przykazaniu można przyporządkować odpowiednią aję: Przykazanie (num. żyd.) Aje w Koranie[10] 1. „Nie ma boga, jak tylko Bóg!” (47:19) 2. „Panie mój! Uczyń to miasto bezpiecznym i uchowaj mnie i moich synów od tego, abyśmy mieli czcić bałwany!” (14:35) 3. „Nie przysięgajcie na Boga, że jesteście pobożni i bogobojni i że czynicie pokój między ludźmi.” (2:224) 4. „O wy, którzy wierzycie! Kiedy zostanie ogłoszone wezwanie do modlitwy – w Dniu Zgromadzenia – śpieszcie gorliwie wspominać Boga i pozostawcie wszelki handel!” (62:9) 5. „...i dla rodziców – dobroć! A jeśli jedno z nich lub oboje osiągną przy tobie starość, to nie mów im: «precz!» i nie popychaj ich, lecz mów do nich słowami pełnymi szacunku!” (17:23) 6. „...Ten, kto zabił człowieka, który nie popełnił zabójstwa i nie szerzył zgorszenia na ziemi, czyni tak, jakby zabił wszystkich ludzi.” (5:32) 7. „I nie zbliżajcie się do cudzołóstwa! Zaprawdę, jest to czyn szpetny i jakże to zła droga.” (17:32) 8. „Złodziejowi i złodziejce obcinajcie ręce w zapłatę za to, co oni popełnili.” (5:38) 9. „Nie ukrywajcie świadectwa! Ktokolwiek je ukrywa – to, zaprawdę, jego serce jest grzeszne!” (2:283) 10. „I nie wytężaj swoich oczu na to, co daliśmy w używanie niektórym spośród nich – kwiat życia na tym świecie – by doświadczyć ich.” (20:131)."
Koran: In6. „...Ten, kto zabił człowieka, który nie popełnił zabójstwa i nie szerzył zgorszenia na ziemi, czyni tak, jakby zabił wszystkich ludzi.” (5:32) Stosunek KK do aborcji i eutanazji w tej korelacji/kontekście jest jasny. Natomiast stosunek do kary śmierci ze strony KK jest jasny w tym odniesieniu także - choćby ze względu na omylność w jej orzekaniu, ale też ze względu na inne aspekty.
Ależ oczywiście. Śmierć pod przymusem - przez powieszenie, rozstrzelanie, zagazowanie, na krześle el. itp jest dla skazanego męczarnią i morderstwem.
Oczywiście że tak. Jak wyżej.
Jedyną przyczyną stosowania kary śmierci przez państwo/społeczeństwo jest jej TANIOŚĆ w stosunku do kosztów podjęcia działań resocjalizacyjnych itp. Kara nie ma być tylko odpłatą (była tylko nią np w Kodeksie Hammurabiego), lecz odstraszającym przykładem dla potencjalnych przestępców połączonym z zadośćuczynieniem społeczeństwu, ofierze lub jej bliskim ze strony przestępcy. Ale to generowałoby koszty. Badania socjologiczne i psychologiczne wykazują, że śmierć jako odpłata nie odstrasza nikogo ani nie jest żadnym zadośćuczynieniem dla nikogo, a już szczególnie nie jest w ogóle karą dla przestępcy. Przestępca jako człowiek nie rozróżniajacy dobra od zła oraz nie szanujący niczyjego życia wł,acznie ze swoim (inaczej wszak nie popełniłby przestępstwa przeciw życiu, nie narażałby i siebie) nie jest w stanie rozumieć jej ani przyjąć jako jedynie słuszne następstwo swoich czynów. Czyli podstawowa rola kary tutaj zanika. Tzw kara śmierci nie ma dla przestępcy żadnego znaczenia moralnego, stając się dla społeczeństwa jedynie prymitywnym sposobem na skuteczną izolację przestępcy, a dla przestępcy potwierdzeniem, że zabijanie jest dopuszczalne moralnie, skoro właśnie jego się zabija... Mojżesz w tym W TAMTYM rozumieniu zapewne nie. W TAMTEJ kulturze i czasach nieznane było pojęcie humanitaryzmu i humanizmu. Jednak TAMTA i nasza kultura od czasów biblijnych ewoluowała i KK ewoluuje także - w sprawach stosunku człowieka do człowieka. Nie można więc sztywno trzymać się filologicznych znaczeń/uzasadnień sprzed 2000 lat.
Ależ oczywiście. -- XL Z kobietami-gwiazdami filmowymi nigdy mi się nie układało. Nienawidzą mnie za sam wygląd, a więc dałam za wygraną i nie staram się, aby mnie polubiły. M. Monroe |
|
Data: 2011-12-01 19:58:36 | |
Autor: Marek Czaplicki | |
JPII o karze mierci | |
abc pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzie 2011 17:04:
Zauwamy wic dwie rzeczy: I to wszystko dlatego, e jednemu z prawicy zachciao si zdoby troch gosw i wsparcia w sondaach? |
|
Data: 2011-12-01 20:10:53 | |
Autor: A. Filip | |
JPII o karze śmierci | |
Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze:
abc pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzień 2011 17:04: I to wszystko dlatego że paru osłom zachciało się bronić ratyfikacji *bez referendum* bezterminowego absolutnego zakazu kary śmierci w czasie pokoju nawet za zbrodnie wymiaru Oklahoma City (1995-04-19 USA 168 zabitych w ty 19 dzieci poniżej 6 lat) oraz Utoya (2011-07-22 Norwegia 69 zabitych). W obu przypadkach winna była/jest jedna osoba (według dotychczasowych ustaleń sądów). http://en.wikipedia.org/wiki/Oklahoma_City_bombing http://en.wikipedia.org/wiki/2011_Norway_attacks Ja jestem gotów postawić próg dla stosowalności kary śmierci *BARDZO* wysoko, ale ludzi wykluczających jej zastosowanie nawet za zbrodnie wymiaru Oklahoma City i Utoya ja uważam za *nieodpowiedzialnych idiotów*. -- A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej). Stary, ale jary. -- Przysłowie polskie (pl.wikiquote.org) |
|
Data: 2011-12-01 20:20:47 | |
Autor: Marek Czaplicki | |
JPII o karze mierci | |
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzie 2011 20:10:
I to wszystko dlatego, e jednemu z prawicy zachciao si zdoby trochI to wszystko dlatego e paru osom zachciao si broni ratyfikacji Nie zastanawiam si nad tym wtedy gdy dochodz ze wiata przeraajce wieci o ludzkim zwyrodnieniu i bestialstwie. Myl, e zbyt mao miejsca w tej "wybuchej" dyskusji powicone jest sowom ludzi, ktrzy si na tym znaj znaj si na prawie karnym i jego stosowaniu. Dyskusja jakiej teraz jestemy wiadkami wzia si wg mnie z chci pana prezesa Jarosawa Kaczyskiego aby zrobi "wycigi". Kto jest bardziej prawicowy? "Jego" Prawo i Sprawiedliwo, czy prawo i sprawiedliwo innych min tych z Solidarnej Polski. Std si wzio to rozbieranie sw naszego papiea na drobne i na czworo, przywoywane s te sowa Biblii. Pisz, e to wszystko co si dzieje to dlatego, e kto chce "upiec" polityczn piecze. |
|
Data: 2011-12-01 21:02:18 | |
Autor: A. Filip | |
JPII o karze śmierci | |
Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze:
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzień 2011 20:10: To całe "bicie piany" wzięło się z "waszej" *wyjątkowej* niechęci do sprowadzenia dyskusji do tego jednego bardzo konkretnego przypadku który "natchnął" nad-prezesa i *tchórzliwego* szwendania się ogólnikowymi opłotkami w dyskusji. Przypadku (AFAIR) jednego zabójstwa i jednego usiłowania zabójstwa przez byłego członka PO na członkach PiS z motywów "politycznych". Ja jestem przeciw *absolutnemu* zakazowi kary śmierci (w okresie pokoju) ale akurat kary śmierci "tylko" za to *jedno* zabójstwo nie popieram co by tam nad-prezes nie wystękał. -- A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej). Za pomocą dwóch nóg nie wejdzie się na dwa drzewa. -- Przysłowie abisyńskie (pl.wikiquote.org) |
|
Data: 2011-12-01 21:19:09 | |
Autor: Marek Czaplicki | |
JPII o karze mierci | |
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzie 2011 21:02:
To cae "bicie piany" wzio si z "waszej" *wyjtkowej* niechci do Nie tworzy si prawa dla jednego przypadku. Dyskusja sprowadzajca si do dostawienia paragrafu nie jest dyskusj lecz informacj o planowanych nowelach prawnych. |
|
Data: 2011-12-01 21:25:50 | |
Autor: A. Filip | |
JPII o karze śmierci | |
Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze:
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzień 2011 21:02: Ale zdarza się "nierzadko" że jeden przypadek staję się kroplą przepełniającą czarę znoszenia prawa o kant dupy potłuc. -- A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej). Nie kłóć się z głupim, bo postronni nie zauważą różnicy. -- Przysłowie chińskie (pl.wikiquote.org) |
|
Data: 2011-12-01 21:38:16 | |
Autor: Marek Czaplicki | |
JPII o karze mierci | |
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzie 2011 21:25:
Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze: Wic niech znosz prawo. Kto im broni. Dobrze by jednak byo gdyby dyskusja przeniosa si z tv, radia i internetu na forum specjalnie do tego stworzonym. Do Sejmu, Senatu. Ja wiem w tym celu trzeba zmieni co tak drobnego jak Konstytucja, ale raz si yje. |
|
Data: 2011-12-01 21:42:41 | |
Autor: A. Filip | |
JPII o karze śmierci | |
Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze:
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzień 2011 21:25: Do którego artykułu *Konstytucji RP3* wpisano zakaz kary śmierci? -- A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej). Lepszy wróbel w garści niż latający żuraw. -- Przysłowie arabskie (pl.wikiquote.org) |
|
Data: 2011-12-01 22:00:08 | |
Autor: Marek Czaplicki | |
JPII o karze mierci | |
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzie 2011 21:42:
Do ktrego artykuu *Konstytucji RP3* wpisano zakaz kary mierci? Art. 38. Rzeczpospolita Polska zapewnia kademu czowiekowi prawn ochron ycia. |
|
Data: 2011-12-01 22:14:12 | |
Autor: A. Filip | |
JPII o karze śmierci | |
Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze:
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzień 2011 21:42: Czyli właśnie ogłosiłeś że te legalne aborcje w RP3 są *niekonstytucyjne*? Ależ się abc ucieszy :-) Może nie rozciągaj interpretacji tego zdanka jak idiota bo się sam doprosisz oczywistych konsekwencji. -- A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej). Ja mam ludzi mnogo! o Na temat milionowych strat w Armii Czerwonej -- Stalin, Józef (Iosif Wissarionowicz Dżugaszwili) (1878-1953) |
|
Data: 2011-12-01 22:22:59 | |
Autor: Marek Czaplicki | |
JPII o karze mierci | |
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzie 2011 22:14:
Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze: Co. Mwiem, e dobrze by byo wysucha gosu karnistw i specjalistw konstytucjonalistw. Brakuje ich w tej politycznej mcce. Nie jestem specjalist z zakresu prawa. Konstytucj znam tak jak zwyky obywatel zna powinien. Cay figiel, e wszyscy dobrze wiedz kiedy si ycie koczy, a niewielu lub prawie nikt nie wie kiedy si ycie zaczyna. Masz racj, jeeli chodzi o pewne powinowactwo paragrafu o wprowadzeniu kary mierci z ustaw o warunkach dopuszczalnoci przerywania ciy i ochronie podu ludzkiego. Par dni temu w innych dyskusjach postulowaem aby jeeli kara mierci zostanie wprowadzona to bya obwarowana tym, e sdzia majcy prawo j orzec mg powoujc si na swoje sumienie i wiatopogld zrezygnowa z niej. Tak jak to ma miejsce w przypadku lekarzy majcych dokona aborcji. |
|
Data: 2011-12-01 22:35:55 | |
Autor: A. Filip | |
JPII o karze śmierci | |
Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze:
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzień 2011 22:14: Zresztą z twojej "twórczej interpretacji konstytucji" wynika również: a) zakaz kary śmierci *w czasie wojny* b) zakaz zabijania przez żołnierzy WP "na misjach". W cytowanym tekście nie ma ograniczenia do obywateli RP3 i/lub terytorium RP3. *Celowe* zabijanie przez "ludzi na żołdzie RP3" stanowi wiec też naruszenie twojej (uproszczonej) "absolutnej" interpretacji. -- A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej). We własnym domu i ściany pomagają. -- Przysłowie bułgarskie (pl.wikiquote.org) |
|
Data: 2011-12-02 13:32:34 | |
Autor: Marek Czaplicki | |
JPII o karze mierci | |
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzie 2011 22:35:
Zreszt z twojej "twrczej interpretacji konstytucji" wynika rwnie: Kady kto znajduje si na terytorium pastwa polskiego podlega przepisom Konstytucji. Napisane czowiek to czowiek, nie ma rozrnie. Z zapisu tego w Konstytucji wynikaj takie rzeczy jak na przykad to, e sdy mog orzeka zakaz ekstradycji do krajw gdzie kara mierci jest orzekana i wykonywana, kogo kto mgby tamtym paragrafom podlega. W dyskusji politycznej jaka ma teraz miejsce brakuje gosu osb, ktre na co dzie maj do czynienia z przestpczoci, karaniem i wykonywaniem orzecze sdw. Jak zwykle problem "zamkn si" w wskim gronie politykw i suy tylko politycznym celom. |
|
Data: 2011-12-02 14:03:15 | |
Autor: A. Filip | |
JPII o karze śmierci | |
Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze:
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzień 2011 22:35: Pierdułkami o wartości Konstytucyjki RP3 można sobie podetrzeć odkąd Trybunalik Konstytucyjnawy dał Sejmowi czas na dostosowanie Konstytucji RP3 do już ratyfikowanej umowy międzynarodowej (Europejski Nakaz Aresztowania v. zakaz ekstradycji). -- A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej). Nudne jak flaki z olejem. -- Przysłowie polskie (pl.wikiquote.org) |
|
Data: 2011-12-02 14:08:54 | |
Autor: Bogdan Idzikowski | |
JPII o karze śmierci | |
Użytkownik "A. Filip" <anfi@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ss96ln4biq-BC2gladys.huge.strangled.net... Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze: Słyszałeś coś o Konstytucji USA i poprawkach do niej? -- Jarosław-Zbawiciel Kaczyński - "musimy uzyskać właściwą odpowiedź" |
|
Data: 2011-12-02 21:35:40 | |
Autor: A. Filip | |
JPII o karze śmierci | |
"Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> pisze:
Użytkownik "A. Filip" <anfi@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości A twe skromne zdolności umysłowe przekracza zrozumienie że postępowanie Trybunaliku Konstytytucyjnawego w Sprawie europejskiego nakazu aresztowania raz na *długie* lata przekreśliło resztki mojej wiary w to że poważnie traktuje idee że *najwyższym* prawem RP3 jest konstytucja a nie akty czołobitne akty wiernopoddańcze dla UE? -- A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej). Dobra myśl obejmuje cały step; zła myśl obejmuje tylko siebie -- Przysłowie mongolskie (pl.wikiquote.org) |
|
Data: 2011-12-02 22:00:42 | |
Autor: Bogdan Idzikowski | |
JPII o karze śmierci | |
Użytkownik "A. Filip" <anfi@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:vo3ku9tsz7-BC2gladys.huge.strangled.net... Słyszałeś coś o Konstytucji USA i poprawkach do niej? Brak ci argumentów, posługujesz się inwektywami. To po pierwsze. I po drugie. I po trzecie. Nie potrafisz dyskutować. Jesteś zdyskwalifikowany. I to byłoby na tyle. Pa.... -- Jarosław-Zbawiciel Kaczyński - "musimy uzyskać właściwą odpowiedź" |
|
Data: 2011-12-02 22:41:29 | |
Autor: A. Filip | |
JPII o karze śmierci | |
"Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> pisze:
Użytkownik "A. Filip" <anfi@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości To ty jesteś za młody by się w życiu nasłuchać *prawdziwych* inwektyw? :-) -- A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej). Nie wyrzucaj zapaski, gdy otrzymałaś nową suknię! -- Przysłowie kongijskie (pl.wikiquote.org) |
|
Data: 2011-12-02 19:23:46 | |
Autor: Marek Czaplicki | |
JPII o karze mierci | |
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu pitek 02 grudzie 2011 14:03:
Pierdukami o wartoci Konstytucyjki RP3 mona sobie podetrze odkd To podcieraj. Tylko jak to jest, jak komu pasuje to powouje si na Konstytucj biorc przepis czy artyku z niej i mwi e daje prawo do tego czy innego. A jak co nie odpowiada to Konstytucja jest beee...? Jakkolwiek by nie byo to jest to najwysze prawo Rzeczpospolitej i to z nr III. Jako przez dwa lata konstruowania IV RP nie sycha byo o wprowadzeniu, a co dopiero stosowaniu jakowej nowej Konstytucji. :-) |
|
Data: 2011-12-01 22:32:08 | |
Autor: Bogdan Idzikowski | |
JPII o karze śmierci | |
Użytkownik "A. Filip" <anfi@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:v655xocnu2-BC1james.huge.strangled.net... Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze: Zachowujesz się jak pisiaczek. Ubliżasz gdy brak ci argumentów. W konstytucji zapisu o ochronie płodów ludzkich nie ma. Zdaje się że Marek Jurek zrezygnował z PiS, bo chciał zmienić konstytucję tak, by chroniła zarodki i przegrał. http://www.news.portalisko.pl/news/view/8866/marek_jurek_o_swojej_rezygnacji -- Jarosław-Zbawiciel Kaczyński - "musimy uzyskać właściwą odpowiedź" |
|
Data: 2011-12-01 21:55:23 | |
Autor: Bogdan Idzikowski | |
JPII o karze śmierci | |
Użytkownik "A. Filip" <anfi@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ageh90oz6e-BC1james.huge.strangled.net... Ja jestem gotów postawić próg dla stosowalności kary śmierci *BARDZO* "...Kara śmierci została zniesiona całkowicie w 88 krajach, 11 krajów zniosło ją z wyjątkiem szczególnych przestępstw takich jak zbrodnie wojenne, a kolejne 30 wprowadziły politykę niewykonywania jej (moratorium) lub nie wykonały żadnego wyroku od co najmniej 10 lat. Kara śmierci obowiązuje wciąż w 68 krajach świata, ale wiele z nich nie przeprowadza egzekucji. W 2004 5 państw usunęło karę śmierci z prawodawstwa: Bhutan, Grecja, Samoa, Senegal i Turcja. W 2006 karę śmierci zniesiono na Filipinach, w 2007 w Ruandzie..." Kaczyński i jego wierni pachołkowie, ty też, chcecie cofnąć Polskę cywilizacyjnie. Jest szkopuł w tym, że to wam się nie uda. I to byłoby na tyle w dyskusji o przywróceniu kary śmierci. ps. czy oglądaliście dzisiejszy wywiad Kurskiego w TVN ? Szczyty demagogii! Wił się jak piskorz i wyrzekł się swojego ukochanego i wielbionego wodza do tej pory wodza. Szmata! -- Jarosław-Zbawiciel Kaczyński - "musimy uzyskać właściwą odpowiedź" |
|
Data: 2011-12-01 22:03:53 | |
Autor: A. Filip | |
JPII o karze śmierci | |
"Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> pisze:
Użytkownik "A. Filip" <anfi@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Wal się politruku naśladowania *jak baran*. Jesteś przeciw karze śmierci to se bądź ale jak wytaczasz argumentacje klasy "lećmy za stadem (baranów)" to dla mnie albo sam jesteś baranem albo traktujesz innych jak głupie barany. To że kiedyś większość była za płaską ziemią ziemi nie spłaszczyło. Niech każdy (naród) decyduje za siebie. A mnie ostro wkurwia takie kolejne pozbawianie narodu prawa decydowania o *swoich* sprawach. -- A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej). Rząd nie rozwiązuje problemów, rząd je tworzy. -- Milton Friedman (1912-2006) [pl.wikiquote.org] |
|
Data: 2011-12-01 22:07:50 | |
Autor: Marek Czaplicki | |
JPII o karze mierci | |
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzie 2011 22:03:
Wal si politruku naladowania *jak baran*. Jeste przeciw karze mierci Ale przecie nard decyduje o swoich sprawach. Po raz nie wiem, ktry pokaza panu prezesowi czerwon kart w wyborach. Pan prezes za nie chce przyj tego do wiadomoci i rozdmuchuje rne dawno chyba zakoczone dyskusje. Dla mnie to zachowanie typowego "trolla". |
|
Data: 2011-12-01 22:13:28 | |
Autor: Bogdan Idzikowski | |
JPII o karze śmierci | |
Użytkownik "A. Filip" <anfi@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:2vuu2i8x4c-BC1james.huge.strangled.net... "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> pisze: Ty wszystkowiedzący mądralo. Dlaczego mi ubliżasz? Jestem liczącą się częścią narodu i nie życzę sobie byś mnie wyzywał od "baranów". Coraz więcej krajów świata rezygnuje z kary śmierci i to się chwali. Cywilizacja przechodzi na wyższy pułap. A wy zwolennicy kiście się we własnym sosie. I chwalcie Łukaszenkę. Jedyny w Europie. Kaczyński równy Łukaszence. To jest to. Nasr...ć i przyklepać. Mógłbyś się odnieść do tego: "...ps. czy oglądaliście dzisiejszy wywiad Kurskiego w TVN ? Szczyty demagogii! Wił się jak piskorz i wyrzekł się swojego ukochanego i wielbionego wodza do tej pory wodza. Szmata!..." -- Jarosław-Zbawiciel Kaczyński - "musimy uzyskać właściwą odpowiedź" |
|
Data: 2011-12-02 22:10:46 | |
Autor: wolim | |
JPII o karze mierci | |
Ten JPII, czy jak tam Wy go nazywacie, nie jest dla mnie adnym autorytetem. Nie interesuje mnie, co sdzi o karze mierci i dlaczego mia takie zdanie...
Ja jestem przeciwny zabijaniu kogokolwiek. I, o kuriozum, jestem w tej sprawie (i nie tylko) bardziej katolicki, ni wikszo katolikw. Wszak stosuj si do Waszego przykazania "nie zabijaj" bez adnych wyjtkw. Pozdrawiam, MW |
|
Data: 2011-12-04 20:03:19 | |
Autor: XL | |
JPII o karze mierci | |
Dnia Fri, 02 Dec 2011 22:10:46 +0100, wolim napisa(a):
Wszak stosuj si do Waszego przykazania "nie zabijaj" bez adnych wyjtkw. Ale s wyjtki: zabijanie w obronie wasnej (tu si wlicza take sterylizacja materiaw opatrunkowych i narzdzi lekarskich, konserw, leczenie antybiotykami) - w samoobronie notorycznie przecie zabijasz bakterie gnilne, chorobotwrcze oraz te "potfory" w klozecie... a jeli trzeba, zabijesz take nastajcego na Twe lub Twych bliskich ycie. Wic nie bd moe taki hop siup... |
|