Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   JPII o karze mierci

JPII o karze mierci

Data: 2011-12-01 17:04:54
Autor: abc
JPII o karze mierci
Zauwamy wic dwie rzeczy:

1. Jan Pawe II nie ogosi kary mierci za niezgodn z nauczaniem Kocioa,
za sprzeczn z wiar czy moralnoci. Nie ogosi swojego prywatnego pogldu
przeciwko karze mierci za obowizujcy w Kociele powszechnym.

2. Gdyby to zrobi, to z punktu widzenia teologicznego byby to klasyczny
przykad papa haereticus, gdy do rangi nauczania nieomylnego podniesione
zostaoby co, co jest sprzeczne z tradycyjnym, tzw. zwyczajnym nauczaniem
Kocioa.

Zauwamy najpierw, e Jan Pawe II wypowiada si przeciwko karze mierci w
wystpieniach o niskiej randze, takich jak przemwienia okolicznociowe.
Wystpienia takie nie s zaliczane do nieomylnego Magisterium.

Na oddzielne miejsce zasuguje encyklika Evangelium vitae, gdzie papie
broni ycia ludzkiego od poczcia do naturalnej mierci. Pojawia si tedy
pytanie, czy kara gwna nie stoi w sprzecznoci z prawem do naturalnej
mierci?

Jan Pawe II koncentruje si tu przede wszystkim na problemie eutanazji.
Dwukrotnie porusza jednak i interesujce nas tu zagadnienie:

"W tej samej perspektywie naley widzie coraz powszechniejszy sprzeciw
opinii publicznej wobec kary mierci, choby stosowanej jedynie jako
narzdzie uprawnionej obrony spoecznej: sprzeciw ten wynika z przekonania,
e wspczesne spoeczestwo jest w stanie zwalcza przestpczo metodami,
ktre czyni przestpc nieszkodliwym, ale nie pozbawiaj go ostatecznie
moliwoci odmiany ycia" (par. 27).

Zwrmy uwag, e papie nie mwi tu, e Koci, czy nawet on sam, wyraa
"sprzeciw", lecz, e wyraa go "opinia publiczna". A to nie jest to samo!

W innym miejscu encykliki czytamy, e kara mierci nie powinna by stosowana
"poza przypadkami absolutnej koniecznoci, to znaczy gdy nie ma innych
sposobw obrony spoeczestwa. Dzi jednak, dziki coraz lepszej organizacji
instytucji penitencjarnych, takie przypadki s bardzo rzadkie, a by moe
ju nie zdarzaj si wcale" (par. 57).

Take w tym fragmencie nie ma nic o zakazie stosowania kary mierci, a
jedynie, e "by moe" spoeczestwa maj rodki unieszkodliwienia
przestpcw, ktre mog kar mierci zastpi z rwn jej skutecznoci. To
"by moe" - nie zakoczone adnym wnioskiem - oznacza, e to same
spoeczestwa winny dokona tej oceny.

Z cytowanych fragmentw absolutnie tedy nie wynika, e stosowanie kary
mierci zostao zakazane przez Jana Pawa II, a jedynie, e kary tej naley
unika.

Wicej http://www.konserwatyzm.pl/artykul/2792/kosciol-a-kara-smierci

--
Nie da si oddzieli polityki od religii. Nie da si w czowieku oddzieli
katolika od obywatela. Rozdzia pastwa od Kocioa jest sztuczny.

Data: 2011-12-01 17:19:43
Autor: XL
JPII o karze mierci
Dnia Thu, 1 Dec 2011 17:04:54 +0100, abc napisa(a):

Zwrmy uwag, e papie nie mwi tu, e Koci, czy nawet on sam, wyraa
"sprzeciw", lecz, e wyraa go "opinia publiczna". A to nie jest to samo!

No nie. Poniewa dla rednio gramotnego czowieka, nawet nie
chrzecijanina, stanowisko Kocioa jest RAZ na zawsze i w sposb jasny
wyraone w przykazaniu "Nie zabijaj". Nie ma potrzeby podkrelania tego
stanowiska przy byle okazji, za kadym razem, kiedy si mwi o aborcji,
eutanazji, karze mierci.

A to, jak wygodnie sobie interpretujesz brak tego typu upierdliwoci ze
strony papiey i innych przedstawicieli KK, nie oznacza wcale "rbta co
chceta".

--
XL

Z kobietami-gwiazdami filmowymi nigdy mi si nie ukadao. Nienawidz mnie
za sam wygld, a wic daam za wygran i nie staram si, aby mnie polubiy.
M. Monroe

Data: 2011-12-01 18:05:06
Autor: abc
JPII o karze mierci
No nie. Poniewa dla rednio gramotnego czowieka, nawet nie
chrzecijanina, stanowisko Kocioa jest RAZ na zawsze i w sposb jasny
wyraone w przykazaniu "Nie zabijaj".

(...) ani Mojesz, ani kapani nie dostrzegali sprzecznoci pomidzy zakazem
zabijania, a stosowaniem kary mierci. Pojawia si naturalne pytanie
dlaczego ludzie ci nie widzieli sprzecznoci pomidzy zakazem zabijania, a
stosowaniem kary mierci?

Na to pytanie odpowiedzieli filolodzy. Czasownik zabija, ktrym tumaczymy
hebrajskie sowo uyte w Dekalogu, nie jest dokadnym odpowiednikiem sowa
hebrajskiego i raczej naleaoby tumaczy je jako nie morduj.

Vulgata - a wic tumaczenie Biblii uznane za kanoniczne dla Kocioa przez
Sobr Trydencki - oddaje to przykazanie mianem non occides, czyli nie
zabijaj, ale take nie morduj, nie zamczaj.

Zdaniem filologw, tekst hebrajski wskazuje na znaczenie nie morduj.
Przykazanie nie bdziesz zabija oznacza tedy, dla staroytnego Izraela,
zakaz mordowania przez jednego czowieka drugiego czowieka.

Pastwo jednak nie morduje, popeniajc przy tym grzech, lecz wykonuje wyrok
bdcy sprawiedliw odpat za dokonane przestpstwo. Mojesz w tym
rozumieniu nie mordowa, lecz wykonywa wyrok.

Wicej http://www.konserwatyzm.pl/artykul/2792/kosciol-a-kara-smierci

--
Nie da si oddzieli polityki od religii. Nie da si w czowieku oddzieli
katolika od obywatela. Rozdzia pastwa od Kocioa jest sztuczny.

Data: 2011-12-01 19:13:15
Autor: XL
JPII o karze mierci
Dnia Thu, 1 Dec 2011 18:05:06 +0100, abc napisał(a):

No nie. Ponieważ dla średnio gramotnego człowieka, nawet nie
chrześcijanina, stanowisko Kościoła jest RAZ na zawsze i w sposób jasny
wyrażone w przykazaniu "Nie zabijaj".

(...) ani Mojżesz, ani kapłani nie dostrzegali sprzeczności pomiędzy zakazem
zabijania, a stosowaniem kary śmierci. Pojawia się naturalne pytanie
dlaczego ludzie ci nie widzieli sprzeczności pomiędzy zakazem zabijania, a
stosowaniem kary śmierci?

W celu wyjaśnienia sposobu rozumienia pewnych spraw szuka się korelacji
między Biblią/Pismem Świętym (które poprzez przekaz ustny i liczne
przekłady zagubiły niektóre pierwotne znaczenia więc i odniesienia) a
Koranem, który nie uległ filologicznym znieksztalceniom i nadal wiernie
ilustruje rozumienie pewnych zjawisk wspólne przecież dla ludzi tamtej
epoki i obszaru geograficznego - dlatego korelacje takie wiele wyjaśniają w
odniesieniu do samego Dekalogu i dlatego Koran jest dla nas tak cenny.

Za Wiki - polecam nr 6:

"Muzułmanie uznający Mojżesza jako proroka, przyjmują również na podstawie
Koranu nauki pokrewne Dziesięciu Przykazaniom. Choć sam dekalog nie
znajduje się w Koranie, to jednak każdemu przykazaniu można przyporządkować
odpowiednią aję:
Przykazanie
(num. żyd.) Aje w Koranie[10]
1. „Nie ma boga, jak tylko Bóg!” (47:19)
2. „Panie mój! Uczyń to miasto bezpiecznym i uchowaj mnie i moich synów od
tego, abyśmy mieli czcić bałwany!” (14:35)
3. „Nie przysięgajcie na Boga, że jesteście pobożni i bogobojni i że
czynicie pokój między ludźmi.” (2:224)
4. „O wy, którzy wierzycie! Kiedy zostanie ogłoszone wezwanie do modlitwy
– w Dniu Zgromadzenia – śpieszcie gorliwie wspominać Boga i pozostawcie
wszelki handel!” (62:9)
5. „...i dla rodziców – dobroć! A jeśli jedno z nich lub oboje osiągną
przy tobie starość, to nie mów im: «precz!» i nie popychaj ich, lecz mów do
nich słowami pełnymi szacunku!” (17:23)
6. „...Ten, kto zabił człowieka, który nie popełnił zabójstwa i nie
szerzył zgorszenia na ziemi, czyni tak, jakby zabił wszystkich ludzi.”
(5:32)
7. „I nie zbliżajcie się do cudzołóstwa! Zaprawdę, jest to czyn szpetny i
jakże to zła droga.” (17:32)
8. „Złodziejowi i złodziejce obcinajcie ręce w zapłatę za to, co oni
popełnili.” (5:38)
9. „Nie ukrywajcie świadectwa! Ktokolwiek je ukrywa – to, zaprawdę, jego
serce jest grzeszne!” (2:283)
10. „I nie wytężaj swoich oczu na to, co daliśmy w używanie niektórym
spośród nich – kwiat życia na tym świecie – by doświadczyć ich.” (20:131)."





Na to pytanie odpowiedzieli filolodzy. Czasownik zabijać, którym tłumaczymy
hebrajskie słowo użyte w Dekalogu, nie jest dokładnym odpowiednikiem słowa
hebrajskiego i raczej należałoby tłumaczyć je jako nie morduj.


Koran:
In6. „...Ten, kto zabił człowieka, który nie popełnił zabójstwa i nie
szerzył zgorszenia na ziemi, czyni tak, jakby zabił wszystkich ludzi.”
(5:32)
Stosunek KK do aborcji i eutanazji w tej korelacji/kontekście jest jasny.

Natomiast stosunek do kary śmierci ze strony KK jest jasny w tym
odniesieniu także - choćby ze względu na omylność w jej orzekaniu, ale też
ze względu na inne aspekty.


Vulgata - a więc tłumaczenie Biblii uznane za kanoniczne dla Kościoła przez
Sobór Trydencki - oddaje to przykazanie mianem non occides, czyli nie
zabijaj, ale także nie morduj, nie zamęczaj.

Ależ oczywiście. Śmierć pod przymusem - przez powieszenie, rozstrzelanie,
zagazowanie, na krześle el. itp jest dla skazanego męczarnią i morderstwem.


Zdaniem filologów, tekst hebrajski wskazuje na znaczenie nie morduj.
Przykazanie nie będziesz zabijał oznacza tedy, dla starożytnego Izraela,
zakaz mordowania przez jednego człowieka drugiego człowieka.

Oczywiście że tak. Jak wyżej.


Państwo jednak nie morduje, popełniając przy tym grzech, lecz wykonuje wyrok
będący sprawiedliwą odpłatą za dokonane przestępstwo.

Jedyną przyczyną stosowania kary śmierci przez państwo/społeczeństwo jest
jej TANIOŚĆ w stosunku do kosztów podjęcia działań resocjalizacyjnych itp.
Kara nie ma być tylko odpłatą (była tylko nią np w Kodeksie Hammurabiego),
lecz odstraszającym przykładem dla potencjalnych przestępców połączonym z
zadośćuczynieniem społeczeństwu, ofierze lub jej bliskim ze strony
przestępcy. Ale to generowałoby koszty.
Badania socjologiczne i psychologiczne wykazują, że śmierć jako odpłata nie
odstrasza nikogo ani nie jest żadnym zadośćuczynieniem dla nikogo, a już
szczególnie nie jest w ogóle karą dla przestępcy. Przestępca jako człowiek
nie rozróżniajacy dobra od zła oraz nie szanujący niczyjego życia wł,acznie
ze swoim (inaczej wszak nie popełniłby przestępstwa przeciw życiu, nie
narażałby i siebie) nie jest w stanie rozumieć jej ani przyjąć jako jedynie
słuszne następstwo  swoich czynów. Czyli podstawowa rola kary tutaj zanika.

Tzw kara śmierci nie ma dla przestępcy żadnego znaczenia moralnego, stając
się dla społeczeństwa jedynie prymitywnym sposobem na skuteczną izolację
przestępcy, a dla przestępcy potwierdzeniem, że zabijanie jest dopuszczalne
moralnie, skoro właśnie jego się zabija...


Mojżesz w tym
rozumieniu nie mordował, lecz wykonywał wyrok.

W TAMTYM rozumieniu zapewne nie. W TAMTEJ kulturze i czasach nieznane było pojęcie humanitaryzmu i
humanizmu.
Jednak TAMTA i nasza kultura od czasów biblijnych ewoluowała i KK ewoluuje
także - w sprawach stosunku człowieka do człowieka. Nie można więc sztywno
trzymać się filologicznych znaczeń/uzasadnień sprzed 2000 lat.



Więcej http://www.konserwatyzm.pl/artykul/2792/kosciol-a-kara-smierci

-- Nie da się oddzielić polityki od religii. Nie da się w człowieku oddzielić
katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny.

Ależ oczywiście.

--
XL

Z kobietami-gwiazdami filmowymi nigdy mi się nie układało. Nienawidzą mnie
za sam wygląd, a więc dałam za wygraną i nie staram się, aby mnie polubiły.
M. Monroe

Data: 2011-12-01 19:58:36
Autor: Marek Czaplicki
JPII o karze mierci
abc pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzie 2011 17:04:

Zauwamy wic dwie rzeczy:

1. Jan Pawe II nie ogosi kary mierci za niezgodn z nauczaniem Kocioa,
za sprzeczn z wiar czy moralnoci. Nie ogosi swojego prywatnego pogldu
przeciwko karze mierci za obowizujcy w Kociele powszechnym.

2. Gdyby to zrobi, to z punktu widzenia teologicznego byby to klasyczny
przykad papa haereticus, gdy do rangi nauczania nieomylnego podniesione
zostaoby co, co jest sprzeczne z tradycyjnym, tzw. zwyczajnym nauczaniem
Kocioa.

I to wszystko dlatego, e jednemu z prawicy zachciao si zdoby troch gosw i wsparcia w sondaach?

Data: 2011-12-01 20:10:53
Autor: A. Filip
JPII o karze śmierci
Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze:
abc pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzień 2011 17:04:

Zauważmy więc dwie rzeczy:

1. Jan Paweł II nie ogłosił kary śmierci za niezgodną z nauczaniem Kościoła,
za sprzeczną z wiarą czy moralnością. Nie ogłosił swojego prywatnego poglądu
przeciwko karze śmierci za obowiązujący w Kościele powszechnym.

2. Gdyby to zrobił, to z punktu widzenia teologicznego byłby to klasyczny
przykład papa haereticus, gdyż do rangi nauczania nieomylnego podniesione
zostałoby coś, co jest sprzeczne z tradycyjnym, tzw. zwyczajnym nauczaniem
Kościoła.

I to wszystko dlatego, że jednemu z prawicy zachciało się zdobyć trochę głosów i wsparcia w sondażach?

I to wszystko dlatego że paru osłom zachciało się bronić ratyfikacji
*bez referendum* bezterminowego absolutnego zakazu kary śmierci w czasie
pokoju nawet za zbrodnie wymiaru Oklahoma City (1995-04-19 USA 168
zabitych w ty 19 dzieci poniżej 6 lat) oraz Utoya (2011-07-22 Norwegia
69 zabitych). W obu przypadkach winna była/jest jedna osoba (według
dotychczasowych ustaleń sądów).

http://en.wikipedia.org/wiki/Oklahoma_City_bombing
http://en.wikipedia.org/wiki/2011_Norway_attacks

Ja jestem gotów postawić próg dla stosowalności kary śmierci *BARDZO*
wysoko, ale ludzi wykluczających jej zastosowanie nawet za zbrodnie
wymiaru Oklahoma City i Utoya ja uważam za *nieodpowiedzialnych idiotów*.

--
A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
Stary, ale jary.
  -- Przysłowie polskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2011-12-01 20:20:47
Autor: Marek Czaplicki
JPII o karze mierci
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzie 2011 20:10:

I to wszystko dlatego, e jednemu z prawicy zachciao si zdoby troch
gosw i wsparcia w sondaach?
I to wszystko dlatego e paru osom zachciao si broni ratyfikacji
*bez referendum* bezterminowego absolutnego zakazu kary mierci w czasie
pokoju nawet za zbrodnie wymiaru Oklahoma City (1995-04-19 USA 168
zabitych w ty 19 dzieci poniej 6 lat) oraz Utoya (2011-07-22 Norwegia
69 zabitych). W obu przypadkach winna bya/jest jedna osoba (wedug
dotychczasowych ustale sdw).
Ja jestem gotw postawi prg dla stosowalnoci kary mierci *BARDZO*
wysoko, ale ludzi wykluczajcych jej zastosowanie nawet za zbrodnie
wymiaru Oklahoma City i Utoya ja uwaam za *nieodpowiedzialnych idiotw*.

Nie zastanawiam si nad tym wtedy gdy dochodz ze wiata przeraajce wieci o ludzkim zwyrodnieniu i bestialstwie. Myl, e zbyt mao miejsca w tej "wybuchej" dyskusji powicone jest sowom ludzi, ktrzy si na tym znaj znaj si na prawie karnym i jego stosowaniu. Dyskusja jakiej teraz jestemy wiadkami wzia si wg mnie z chci pana prezesa Jarosawa Kaczyskiego aby zrobi "wycigi". Kto jest bardziej prawicowy? "Jego" Prawo i Sprawiedliwo, czy prawo i sprawiedliwo innych min tych z Solidarnej Polski. Std si wzio to rozbieranie sw naszego papiea na drobne i na czworo, przywoywane s te sowa Biblii. Pisz, e to wszystko co si dzieje to dlatego, e kto chce "upiec" polityczn piecze.

Data: 2011-12-01 21:02:18
Autor: A. Filip
JPII o karze śmierci
Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze:
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzień 2011 20:10:

I to wszystko dlatego, że jednemu z prawicy zachciało się zdobyć trochę
głosów i wsparcia w sondażach?
I to wszystko dlatego że paru osłom zachciało się bronić ratyfikacji
*bez referendum* bezterminowego absolutnego zakazu kary śmierci w czasie
pokoju nawet za zbrodnie wymiaru Oklahoma City (1995-04-19 USA 168
zabitych w ty 19 dzieci poniżej 6 lat) oraz Utoya (2011-07-22 Norwegia
69 zabitych). W obu przypadkach winna była/jest jedna osoba (według
dotychczasowych ustaleń sądów).
Ja jestem gotów postawić próg dla stosowalności kary śmierci *BARDZO*
wysoko, ale ludzi wykluczających jej zastosowanie nawet za zbrodnie
wymiaru Oklahoma City i Utoya ja uważam za *nieodpowiedzialnych idiotów*.

Nie zastanawiam się nad tym wtedy gdy dochodzą ze świata przerażające wieści o ludzkim zwyrodnieniu i bestialstwie. Myślę, że zbyt mało miejsca w tej "wybuchłej" dyskusji poświęcone jest słowom ludzi, którzy się na tym znają znają się na prawie karnym i jego stosowaniu. Dyskusja jakiej teraz jesteśmy świadkami wzięła się wg mnie z chęci pana prezesa Jarosława Kaczyńskiego aby zrobić "wyścigi". Kto jest bardziej prawicowy? "Jego" Prawo i Sprawiedliwość, czy prawo i sprawiedliwość innych min tych z Solidarnej Polski. Stąd się wzięło to rozbieranie słów naszego papieża na drobne i na czworo, przywoływane są też słowa Biblii. Piszę, że to wszystko co się dzieje to dlatego, że ktoś chce "upiec" polityczną pieczeń.

To całe "bicie piany" wzięło się z "waszej" *wyjątkowej* niechęci do
sprowadzenia dyskusji do tego jednego bardzo konkretnego przypadku który
"natchnął" nad-prezesa i *tchórzliwego* szwendania się ogólnikowymi
opłotkami w dyskusji. Przypadku (AFAIR) jednego zabójstwa i jednego
usiłowania zabójstwa przez byłego członka PO na członkach PiS z motywów
"politycznych".

Ja jestem przeciw *absolutnemu* zakazowi kary śmierci (w okresie pokoju)
ale akurat  kary śmierci "tylko" za to *jedno* zabójstwo nie popieram co
by tam nad-prezes nie wystękał.

--
A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
Za pomocą dwóch nóg nie wejdzie się na dwa drzewa.
  -- Przysłowie abisyńskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2011-12-01 21:19:09
Autor: Marek Czaplicki
JPII o karze mierci
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzie 2011 21:02:

To cae "bicie piany" wzio si z "waszej" *wyjtkowej* niechci do
sprowadzenia dyskusji do tego jednego bardzo konkretnego przypadku ktry
"natchn" nad-prezesa i *tchrzliwego* szwendania si oglnikowymi
opotkami w dyskusji. Przypadku (AFAIR) jednego zabjstwa i jednego
usiowania zabjstwa przez byego czonka PO na czonkach PiS z motyww
"politycznych".

Ja jestem przeciw *absolutnemu* zakazowi kary mierci (w okresie pokoju)
ale akurat  kary mierci "tylko" za to *jedno* zabjstwo nie popieram co
by tam nad-prezes nie wystka.

Nie tworzy si prawa dla jednego przypadku. Dyskusja sprowadzajca si do dostawienia paragrafu nie jest dyskusj lecz informacj o planowanych nowelach prawnych.

Data: 2011-12-01 21:25:50
Autor: A. Filip
JPII o karze śmierci
Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze:
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzień 2011 21:02:

To całe "bicie piany" wzięło się z "waszej" *wyjątkowej* niechęci do
sprowadzenia dyskusji do tego jednego bardzo konkretnego przypadku
który "natchnął" nad-prezesa i *tchórzliwego* szwendania się
ogólnikowymi opłotkami w dyskusji. Przypadku (AFAIR) jednego
zabójstwa i jednego usiłowania zabójstwa przez byłego członka PO na
członkach PiS z motywów "politycznych".

Ja jestem przeciw *absolutnemu* zakazowi kary śmierci (w okresie
pokoju) ale akurat kary śmierci "tylko" za to *jedno* zabójstwo nie
popieram co by tam nad-prezes nie wystękał.

Nie tworzy się prawa dla jednego przypadku. Dyskusja sprowadzająca się
do dostawienia paragrafu nie jest dyskusją lecz informacją o
planowanych nowelach prawnych.

Ale zdarza się "nierzadko" że jeden przypadek staję się kroplą
przepełniającą czarę znoszenia prawa o kant dupy potłuc.

--
A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
Nie kłóć się z głupim, bo postronni nie zauważą różnicy.
  -- Przysłowie chińskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2011-12-01 21:38:16
Autor: Marek Czaplicki
JPII o karze mierci
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzie 2011 21:25:

Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze:
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzie 2011 21:02:

To cae "bicie piany" wzio si z "waszej" *wyjtkowej* niechci do
sprowadzenia dyskusji do tego jednego bardzo konkretnego przypadku
ktry "natchn" nad-prezesa i *tchrzliwego* szwendania si
oglnikowymi opotkami w dyskusji. Przypadku (AFAIR) jednego
zabjstwa i jednego usiowania zabjstwa przez byego czonka PO na
czonkach PiS z motyww "politycznych".

Ja jestem przeciw *absolutnemu* zakazowi kary mierci (w okresie
pokoju) ale akurat kary mierci "tylko" za to *jedno* zabjstwo nie
popieram co by tam nad-prezes nie wystka.

Nie tworzy si prawa dla jednego przypadku. Dyskusja sprowadzajca si
do dostawienia paragrafu nie jest dyskusj lecz informacj o
planowanych nowelach prawnych.

Ale zdarza si "nierzadko" e jeden przypadek staj si kropl
przepeniajc czar znoszenia prawa o kant dupy potuc.

Wic niech znosz prawo. Kto im broni. Dobrze by jednak byo gdyby dyskusja przeniosa si z tv, radia i internetu na forum specjalnie do tego stworzonym. Do Sejmu, Senatu. Ja wiem w tym celu trzeba zmieni co tak drobnego jak Konstytucja, ale raz si yje.

Data: 2011-12-01 21:42:41
Autor: A. Filip
JPII o karze śmierci
Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze:
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzień 2011 21:25:

Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze:
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzień 2011 21:02:

To całe "bicie piany" wzięło się z "waszej" *wyjątkowej* niechęci do
sprowadzenia dyskusji do tego jednego bardzo konkretnego przypadku
który "natchnął" nad-prezesa i *tchórzliwego* szwendania się
ogólnikowymi opłotkami w dyskusji. Przypadku (AFAIR) jednego
zabójstwa i jednego usiłowania zabójstwa przez byłego członka PO na
członkach PiS z motywów "politycznych".

Ja jestem przeciw *absolutnemu* zakazowi kary śmierci (w okresie
pokoju) ale akurat kary śmierci "tylko" za to *jedno* zabójstwo nie
popieram co by tam nad-prezes nie wystękał.

Nie tworzy się prawa dla jednego przypadku. Dyskusja sprowadzająca się
do dostawienia paragrafu nie jest dyskusją lecz informacją o
planowanych nowelach prawnych.

Ale zdarza się "nierzadko" że jeden przypadek staję się kroplą
przepełniającą czarę znoszenia prawa o kant dupy potłuc.

Więc niech znoszą prawo. Kto im broni. Dobrze by jednak było gdyby dyskusja przeniosła się z tv, radia i internetu na forum specjalnie do tego stworzonym. Do Sejmu, Senatu. Ja wiem w tym celu trzeba zmienić coś tak drobnego jak Konstytucja, ale raz się żyje.

Do którego artykułu *Konstytucji RP3* wpisano zakaz kary śmierci?

--
A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
Lepszy wróbel w garści niż latający żuraw.
  -- Przysłowie arabskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2011-12-01 22:00:08
Autor: Marek Czaplicki
JPII o karze mierci
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzie 2011 21:42:

Do ktrego artykuu *Konstytucji RP3* wpisano zakaz kary mierci?

Art. 38.
Rzeczpospolita Polska zapewnia kademu czowiekowi prawn ochron ycia.

Data: 2011-12-01 22:14:12
Autor: A. Filip
JPII o karze śmierci
Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze:
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzień 2011 21:42:

Do którego artykułu *Konstytucji RP3* wpisano zakaz kary śmierci?

Art. 38.
Rzeczpospolita Polska zapewnia każdemu człowiekowi prawną ochronę
życia.

Czyli właśnie ogłosiłeś że te legalne aborcje w RP3 są
*niekonstytucyjne*? Ależ się abc ucieszy :-)

Może nie rozciągaj interpretacji tego zdanka jak idiota bo się sam
doprosisz oczywistych konsekwencji.

--
A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
Ja mam ludzi mnogo!
o Na temat milionowych strat w Armii Czerwonej
  -- Stalin, Józef (Iosif Wissarionowicz Dżugaszwili) (1878-1953)

Data: 2011-12-01 22:22:59
Autor: Marek Czaplicki
JPII o karze mierci
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzie 2011 22:14:

Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze:
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzie 2011 21:42:

Do ktrego artykuu *Konstytucji RP3* wpisano zakaz kary mierci?

Art. 38.
Rzeczpospolita Polska zapewnia kademu czowiekowi prawn ochron
ycia.

Czyli wanie ogosie e te legalne aborcje w RP3 s
*niekonstytucyjne*? Ale si abc ucieszy :-)

Moe nie rozcigaj interpretacji tego zdanka jak idiota bo si sam
doprosisz oczywistych konsekwencji.


Co. Mwiem, e dobrze by byo wysucha gosu karnistw i specjalistw konstytucjonalistw. Brakuje ich w tej politycznej mcce. Nie jestem specjalist z zakresu prawa. Konstytucj znam tak jak zwyky obywatel zna powinien. Cay figiel, e wszyscy dobrze wiedz kiedy si ycie koczy, a niewielu lub prawie nikt nie wie kiedy si ycie zaczyna.
Masz racj, jeeli chodzi o pewne powinowactwo paragrafu o wprowadzeniu kary mierci z ustaw o warunkach dopuszczalnoci przerywania ciy i ochronie podu ludzkiego. Par dni temu w innych dyskusjach postulowaem aby jeeli kara mierci zostanie wprowadzona to bya obwarowana tym, e sdzia majcy prawo j orzec mg powoujc si na swoje sumienie i wiatopogld zrezygnowa z niej. Tak jak to ma miejsce w przypadku lekarzy majcych dokona aborcji.

Data: 2011-12-01 22:35:55
Autor: A. Filip
JPII o karze śmierci
Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze:
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzień 2011 22:14:

Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze:
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzień 2011 21:42:

Do którego artykułu *Konstytucji RP3* wpisano zakaz kary śmierci?

Art. 38.
Rzeczpospolita Polska zapewnia każdemu człowiekowi prawną ochronę
życia.

Czyli właśnie ogłosiłeś że te legalne aborcje w RP3 są
*niekonstytucyjne*? Ależ się abc ucieszy :-)

Może nie rozciągaj interpretacji tego zdanka jak idiota bo się sam
doprosisz oczywistych konsekwencji.

Coż. Mówiłem, że dobrze by było wysłuchać głosu karnistów i specjalistów konstytucjonalistów. Brakuje ich w tej politycznej młócce. Nie jestem specjalistą z zakresu prawa. Konstytucję znam tak jak zwykły obywatel znać powinien. Cały figiel, że wszyscy dobrze wiedzą kiedy się życie kończy, a niewielu lub prawie nikt nie wie kiedy się życie zaczyna.
Masz rację, jeżeli chodzi o pewne powinowactwo paragrafu o wprowadzeniu kary śmierci z ustawą o warunkach dopuszczalności przerywania ciąży i ochronie płodu ludzkiego. Parę dni temu w innych dyskusjach postulowałem aby jeżeli kara śmierci zostanie wprowadzona to była obwarowana tym, że sędzia mający prawo ją orzec mógł powołując się na swoje sumienie i światopogląd zrezygnować z niej. Tak jak to ma miejsce w przypadku lekarzy mających dokonać aborcji.

Zresztą z twojej "twórczej interpretacji konstytucji" wynika również:
a) zakaz kary śmierci *w czasie wojny*
b) zakaz zabijania przez żołnierzy WP "na misjach".
   W cytowanym tekście nie ma ograniczenia do obywateli RP3 i/lub
   terytorium RP3. *Celowe* zabijanie przez "ludzi na żołdzie RP3"
   stanowi wiec też naruszenie twojej (uproszczonej) "absolutnej"
   interpretacji.

--
A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
We własnym domu i ściany pomagają.
  -- Przysłowie bułgarskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2011-12-02 13:32:34
Autor: Marek Czaplicki
JPII o karze mierci
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzie 2011 22:35:

Zreszt z twojej "twrczej interpretacji konstytucji" wynika rwnie:
a) zakaz kary mierci *w czasie wojny*
b) zakaz zabijania przez onierzy WP "na misjach".
   W cytowanym tekcie nie ma ograniczenia do obywateli RP3 i/lub
   terytorium RP3. *Celowe* zabijanie przez "ludzi na odzie RP3"
   stanowi wiec te naruszenie twojej (uproszczonej) "absolutnej"
   interpretacji.

Kady kto znajduje si na terytorium pastwa polskiego podlega przepisom Konstytucji. Napisane czowiek to czowiek, nie ma rozrnie. Z zapisu tego w Konstytucji wynikaj takie rzeczy jak na przykad to, e sdy mog orzeka zakaz ekstradycji do krajw gdzie kara mierci jest orzekana i wykonywana, kogo kto mgby tamtym paragrafom podlega.
W dyskusji politycznej jaka ma teraz miejsce brakuje gosu osb, ktre na co dzie maj do czynienia z przestpczoci, karaniem i wykonywaniem orzecze sdw. Jak zwykle problem "zamkn si" w wskim gronie politykw i suy tylko politycznym celom.

Data: 2011-12-02 14:03:15
Autor: A. Filip
JPII o karze śmierci
Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze:
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzień 2011 22:35:

Zresztą z twojej "twórczej interpretacji konstytucji" wynika również:
a) zakaz kary śmierci *w czasie wojny*
b) zakaz zabijania przez żołnierzy WP "na misjach".
   W cytowanym tekście nie ma ograniczenia do obywateli RP3 i/lub
   terytorium RP3. *Celowe* zabijanie przez "ludzi na żołdzie RP3"
   stanowi wiec też naruszenie twojej (uproszczonej) "absolutnej"
   interpretacji.

Każdy kto znajduje się na terytorium państwa polskiego podlega przepisom Konstytucji. Napisane człowiek to człowiek, nie ma rozróżnień. Z zapisu tego w Konstytucji wynikają takie rzeczy jak na przykład to, że sądy mogą orzekać zakaz ekstradycji do krajów gdzie kara śmierci jest orzekana i wykonywana, kogoś kto mógłby tamtym paragrafom podlegać.
W dyskusji politycznej jaka ma teraz miejsce brakuje głosu osób, które na co dzień mają do czynienia z przestępczością, karaniem i wykonywaniem orzeczeń sądów. Jak zwykle problem "zamknął się" w wąskim gronie polityków i służy tylko politycznym celom.

Pierdułkami o wartości Konstytucyjki RP3 można sobie podetrzeć odkąd
Trybunalik Konstytucyjnawy dał Sejmowi czas na dostosowanie
Konstytucji RP3 do już ratyfikowanej umowy międzynarodowej (Europejski Nakaz Aresztowania v. zakaz ekstradycji).

--
A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
Nudne jak flaki z olejem.
  -- Przysłowie polskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2011-12-02 14:08:54
Autor: Bogdan Idzikowski
JPII o karze śmierci

Użytkownik "A. Filip" <anfi@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ss96ln4biq-BC2gladys.huge.strangled.net...
Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze:
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzień 2011 22:35:

Zresztą z twojej "twórczej interpretacji konstytucji" wynika również:
a) zakaz kary śmierci *w czasie wojny*
b) zakaz zabijania przez żołnierzy WP "na misjach".
   W cytowanym tekście nie ma ograniczenia do obywateli RP3 i/lub
   terytorium RP3. *Celowe* zabijanie przez "ludzi na żołdzie RP3"
   stanowi wiec też naruszenie twojej (uproszczonej) "absolutnej"
   interpretacji.

Każdy kto znajduje się na terytorium państwa polskiego podlega przepisom
Konstytucji. Napisane człowiek to człowiek, nie ma rozróżnień. Z zapisu tego w
Konstytucji wynikają takie rzeczy jak na przykład to, że sądy mogą orzekać
zakaz ekstradycji do krajów gdzie kara śmierci jest orzekana i wykonywana,
kogoś kto mógłby tamtym paragrafom podlegać.
W dyskusji politycznej jaka ma teraz miejsce brakuje głosu osób, które na co
dzień mają do czynienia z przestępczością, karaniem i wykonywaniem orzeczeń
sądów. Jak zwykle problem "zamknął się" w wąskim gronie polityków i służy
tylko politycznym celom.

Pierdułkami o wartości Konstytucyjki RP3 można sobie podetrzeć odkąd
Trybunalik Konstytucyjnawy dał Sejmowi czas na dostosowanie
Konstytucji RP3 do już ratyfikowanej umowy międzynarodowej
(Europejski Nakaz Aresztowania v. zakaz ekstradycji).

Słyszałeś coś o Konstytucji USA i poprawkach do niej?

--
Jarosław-Zbawiciel Kaczyński - "musimy uzyskać właściwą odpowiedź"

Data: 2011-12-02 21:35:40
Autor: A. Filip
JPII o karze śmierci
"Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> pisze:
Użytkownik "A. Filip" <anfi@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ss96ln4biq-BC2gladys.huge.strangled.net...
Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze:
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzień 2011 22:35:

Zresztą z twojej "twórczej interpretacji konstytucji" wynika również:
a) zakaz kary śmierci *w czasie wojny*
b) zakaz zabijania przez żołnierzy WP "na misjach".
   W cytowanym tekście nie ma ograniczenia do obywateli RP3 i/lub
   terytorium RP3. *Celowe* zabijanie przez "ludzi na żołdzie RP3"
   stanowi wiec też naruszenie twojej (uproszczonej) "absolutnej"
   interpretacji.

Każdy kto znajduje się na terytorium państwa polskiego podlega przepisom
Konstytucji. Napisane człowiek to człowiek, nie ma rozróżnień. Z
zapisu tego w
Konstytucji wynikają takie rzeczy jak na przykład to, że sądy mogą
orzekać
zakaz ekstradycji do krajów gdzie kara śmierci jest orzekana i
wykonywana,
kogoś kto mógłby tamtym paragrafom podlegać.
W dyskusji politycznej jaka ma teraz miejsce brakuje głosu osób,
które na co
dzień mają do czynienia z przestępczością, karaniem i wykonywaniem
orzeczeń
sądów. Jak zwykle problem "zamknął się" w wąskim gronie polityków i służy
tylko politycznym celom.

Pierdułkami o wartości Konstytucyjki RP3 można sobie podetrzeć odkąd
Trybunalik Konstytucyjnawy dał Sejmowi czas na dostosowanie
Konstytucji RP3 do już ratyfikowanej umowy międzynarodowej
(Europejski Nakaz Aresztowania v. zakaz ekstradycji).

Słyszałeś coś o Konstytucji USA i poprawkach do niej?

A twe skromne zdolności umysłowe przekracza zrozumienie że postępowanie
Trybunaliku Konstytytucyjnawego w Sprawie europejskiego nakazu
aresztowania raz na *długie* lata przekreśliło resztki mojej wiary w to
że poważnie traktuje idee że *najwyższym* prawem RP3 jest konstytucja
a nie akty czołobitne akty wiernopoddańcze dla UE?

--
A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
Dobra myśl obejmuje cały step; zła myśl obejmuje tylko siebie
  -- Przysłowie mongolskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2011-12-02 22:00:42
Autor: Bogdan Idzikowski
JPII o karze śmierci

Użytkownik "A. Filip" <anfi@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:vo3ku9tsz7-BC2gladys.huge.strangled.net...
Słyszałeś coś o Konstytucji USA i poprawkach do niej?

A twe skromne zdolności umysłowe przekracza zrozumienie że postępowanie
Trybunaliku Konstytytucyjnawego w Sprawie europejskiego nakazu
aresztowania raz na *długie* lata przekreśliło resztki mojej wiary w to
że poważnie traktuje idee że *najwyższym* prawem RP3 jest konstytucja
a nie akty czołobitne akty wiernopoddańcze dla UE?

Brak ci argumentów, posługujesz się inwektywami. To po pierwsze. I po drugie. I po trzecie.
Nie potrafisz dyskutować.
Jesteś zdyskwalifikowany.
I to byłoby na tyle.
Pa....
--
Jarosław-Zbawiciel Kaczyński - "musimy uzyskać właściwą odpowiedź"

Data: 2011-12-02 22:41:29
Autor: A. Filip
JPII o karze śmierci
"Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> pisze:
Użytkownik "A. Filip" <anfi@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:vo3ku9tsz7-BC2gladys.huge.strangled.net...
Słyszałeś coś o Konstytucji USA i poprawkach do niej?

A twe skromne zdolności umysłowe przekracza zrozumienie że postępowanie
Trybunaliku Konstytytucyjnawego w Sprawie europejskiego nakazu
aresztowania raz na *długie* lata przekreśliło resztki mojej wiary w to
że poważnie traktuje idee że *najwyższym* prawem RP3 jest konstytucja
a nie akty czołobitne akty wiernopoddańcze dla UE?

Brak ci argumentów, posługujesz się inwektywami. To po pierwsze. I po
drugie. I po trzecie.
Nie potrafisz dyskutować.
Jesteś zdyskwalifikowany.
I to byłoby na tyle.
Pa....

To ty jesteś za młody by się w życiu nasłuchać *prawdziwych* inwektyw? :-)

--
A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
Nie wyrzucaj zapaski, gdy otrzymałaś nową suknię!
  -- Przysłowie kongijskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2011-12-02 19:23:46
Autor: Marek Czaplicki
JPII o karze mierci
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu pitek 02 grudzie 2011 14:03:

Pierdukami o wartoci Konstytucyjki RP3 mona sobie podetrze odkd
Trybunalik Konstytucyjnawy da Sejmowi czas na dostosowanie
Konstytucji RP3 do ju ratyfikowanej umowy midzynarodowej
(Europejski Nakaz Aresztowania v. zakaz ekstradycji).

To podcieraj. Tylko jak to jest, jak komu pasuje to powouje si na Konstytucj biorc przepis czy artyku z niej i mwi e daje prawo do tego czy innego. A jak co nie odpowiada to Konstytucja jest beee...? Jakkolwiek by nie byo to jest to najwysze prawo Rzeczpospolitej i to z nr III. Jako przez dwa lata konstruowania IV RP nie sycha byo o wprowadzeniu, a co dopiero stosowaniu jakowej nowej Konstytucji. :-)

Data: 2011-12-01 22:32:08
Autor: Bogdan Idzikowski
JPII o karze śmierci

Użytkownik "A. Filip" <anfi@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:v655xocnu2-BC1james.huge.strangled.net...
Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze:
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzień 2011 21:42:

Do którego artykułu *Konstytucji RP3* wpisano zakaz kary śmierci?

Art. 38.
Rzeczpospolita Polska zapewnia każdemu człowiekowi prawną ochronę
życia.

Czyli właśnie ogłosiłeś że te legalne aborcje w RP3 są
*niekonstytucyjne*? Ależ się abc ucieszy :-)

Może nie rozciągaj interpretacji tego zdanka jak idiota bo się sam
doprosisz oczywistych konsekwencji.

Zachowujesz się jak pisiaczek. Ubliżasz gdy brak ci argumentów.

W konstytucji zapisu o ochronie płodów ludzkich nie ma.

Zdaje się że Marek Jurek zrezygnował z PiS, bo chciał zmienić konstytucję tak, by chroniła zarodki i przegrał. http://www.news.portalisko.pl/news/view/8866/marek_jurek_o_swojej_rezygnacji

--
Jarosław-Zbawiciel Kaczyński - "musimy uzyskać właściwą odpowiedź"

Data: 2011-12-01 21:55:23
Autor: Bogdan Idzikowski
JPII o karze śmierci

Użytkownik "A. Filip" <anfi@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ageh90oz6e-BC1james.huge.strangled.net...
Ja jestem gotów postawić próg dla stosowalności kary śmierci *BARDZO*
wysoko, ale ludzi wykluczających jej zastosowanie nawet za zbrodnie
wymiaru Oklahoma City i Utoya ja uważam za *nieodpowiedzialnych idiotów*.

"...Kara śmierci została zniesiona całkowicie w 88 krajach, 11 krajów zniosło ją z wyjątkiem szczególnych przestępstw takich jak zbrodnie wojenne, a kolejne 30 wprowadziły politykę niewykonywania jej (moratorium) lub nie wykonały żadnego wyroku od co najmniej 10 lat. Kara śmierci obowiązuje wciąż w 68 krajach świata, ale wiele z nich nie przeprowadza egzekucji. W 2004 5 państw usunęło karę śmierci z prawodawstwa: Bhutan, Grecja, Samoa, Senegal i Turcja.
W 2006 karę śmierci zniesiono na Filipinach, w 2007 w Ruandzie..."

Kaczyński i jego wierni pachołkowie, ty też, chcecie cofnąć Polskę cywilizacyjnie. Jest szkopuł w tym, że to wam się nie uda.
I to byłoby na tyle w dyskusji o przywróceniu kary śmierci.

ps. czy oglądaliście dzisiejszy wywiad Kurskiego w TVN ? Szczyty demagogii! Wił się jak piskorz i wyrzekł się swojego ukochanego i wielbionego wodza do tej pory wodza. Szmata!

--
Jarosław-Zbawiciel Kaczyński - "musimy uzyskać właściwą odpowiedź"

Data: 2011-12-01 22:03:53
Autor: A. Filip
JPII o karze śmierci
"Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> pisze:
Użytkownik "A. Filip" <anfi@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ageh90oz6e-BC1james.huge.strangled.net...
Ja jestem gotów postawić próg dla stosowalności kary śmierci *BARDZO*
wysoko, ale ludzi wykluczających jej zastosowanie nawet za zbrodnie
wymiaru Oklahoma City i Utoya ja uważam za *nieodpowiedzialnych idiotów*.

"...Kara śmierci została zniesiona całkowicie w 88 krajach, 11 krajów
zniosło ją z wyjątkiem szczególnych przestępstw takich jak zbrodnie
wojenne, a kolejne 30 wprowadziły politykę niewykonywania jej
(moratorium) lub nie wykonały żadnego wyroku od co najmniej 10
lat. Kara śmierci obowiązuje wciąż w 68 krajach świata, ale wiele z
nich nie przeprowadza egzekucji. W 2004 5 państw usunęło karę śmierci
z prawodawstwa: Bhutan, Grecja, Samoa, Senegal i Turcja.
W 2006 karę śmierci zniesiono na Filipinach, w 2007 w Ruandzie..."

Kaczyński i jego wierni pachołkowie, ty też, chcecie cofnąć Polskę
cywilizacyjnie. Jest szkopuł w tym, że to wam się nie uda.
I to byłoby na tyle w dyskusji o przywróceniu kary śmierci.
[...]

Wal się politruku naśladowania *jak baran*. Jesteś przeciw karze śmierci
to se bądź ale jak wytaczasz argumentacje klasy "lećmy za stadem (baranów)" to dla mnie albo sam jesteś baranem albo traktujesz innych jak głupie barany.

To że kiedyś większość była za płaską ziemią ziemi nie spłaszczyło.
Niech każdy (naród) decyduje za siebie. A mnie ostro wkurwia takie
kolejne pozbawianie narodu prawa decydowania o *swoich* sprawach.

--
A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
Rząd nie rozwiązuje problemów, rząd je tworzy.
  -- Milton Friedman (1912-2006) [pl.wikiquote.org]

Data: 2011-12-01 22:07:50
Autor: Marek Czaplicki
JPII o karze mierci
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu czwartek 01 grudzie 2011 22:03:

Wal si politruku naladowania *jak baran*. Jeste przeciw karze mierci
to se bd ale jak wytaczasz argumentacje klasy "lemy za stadem (baranw)"
to dla mnie albo sam jeste baranem albo traktujesz innych jak gupie
barany.

To e kiedy wikszo bya za pask ziemi ziemi nie spaszczyo.
Niech kady (nard) decyduje za siebie. A mnie ostro wkurwia takie
kolejne pozbawianie narodu prawa decydowania o *swoich* sprawach.

Ale przecie nard decyduje o swoich sprawach. Po raz nie wiem, ktry pokaza panu prezesowi czerwon kart w wyborach. Pan prezes za nie chce przyj tego do wiadomoci i rozdmuchuje rne dawno chyba zakoczone dyskusje. Dla mnie to zachowanie typowego "trolla".

Data: 2011-12-01 22:13:28
Autor: Bogdan Idzikowski
JPII o karze śmierci

Użytkownik "A. Filip" <anfi@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:2vuu2i8x4c-BC1james.huge.strangled.net...
"Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> pisze:
Użytkownik "A. Filip" <anfi@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ageh90oz6e-BC1james.huge.strangled.net...
Ja jestem gotów postawić próg dla stosowalności kary śmierci *BARDZO*
wysoko, ale ludzi wykluczających jej zastosowanie nawet za zbrodnie
wymiaru Oklahoma City i Utoya ja uważam za *nieodpowiedzialnych idiotów*.

"...Kara śmierci została zniesiona całkowicie w 88 krajach, 11 krajów
zniosło ją z wyjątkiem szczególnych przestępstw takich jak zbrodnie
wojenne, a kolejne 30 wprowadziły politykę niewykonywania jej
(moratorium) lub nie wykonały żadnego wyroku od co najmniej 10
lat. Kara śmierci obowiązuje wciąż w 68 krajach świata, ale wiele z
nich nie przeprowadza egzekucji. W 2004 5 państw usunęło karę śmierci
z prawodawstwa: Bhutan, Grecja, Samoa, Senegal i Turcja.
W 2006 karę śmierci zniesiono na Filipinach, w 2007 w Ruandzie..."

Kaczyński i jego wierni pachołkowie, ty też, chcecie cofnąć Polskę
cywilizacyjnie. Jest szkopuł w tym, że to wam się nie uda.
I to byłoby na tyle w dyskusji o przywróceniu kary śmierci.
[...]

Wal się politruku naśladowania *jak baran*. Jesteś przeciw karze śmierci
to se bądź ale jak wytaczasz argumentacje klasy "lećmy za stadem (baranów)"
to dla mnie albo sam jesteś baranem albo traktujesz innych jak głupie barany.

To że kiedyś większość była za płaską ziemią ziemi nie spłaszczyło.
Niech każdy (naród) decyduje za siebie. A mnie ostro wkurwia takie
kolejne pozbawianie narodu prawa decydowania o *swoich* sprawach.

Ty wszystkowiedzący mądralo. Dlaczego mi ubliżasz? Jestem liczącą się częścią narodu i nie życzę sobie byś mnie wyzywał od "baranów".
Coraz więcej krajów świata rezygnuje z kary śmierci i to się chwali. Cywilizacja przechodzi na wyższy pułap. A wy zwolennicy kiście się we własnym sosie. I chwalcie Łukaszenkę. Jedyny w Europie. Kaczyński równy Łukaszence. To jest to. Nasr...ć i przyklepać.

Mógłbyś się odnieść do tego:
"...ps. czy oglądaliście dzisiejszy wywiad Kurskiego w TVN ? Szczyty demagogii!
Wił się jak piskorz i wyrzekł się swojego ukochanego i wielbionego wodza do
tej pory wodza. Szmata!..."

--
Jarosław-Zbawiciel Kaczyński - "musimy uzyskać właściwą odpowiedź"

Data: 2011-12-02 22:10:46
Autor: wolim
JPII o karze mierci
Ten JPII, czy jak tam Wy go nazywacie, nie jest dla mnie adnym autorytetem. Nie interesuje mnie, co sdzi o karze mierci i dlaczego mia takie zdanie...

Ja jestem przeciwny zabijaniu kogokolwiek.

I, o kuriozum, jestem w tej sprawie (i nie tylko) bardziej katolicki, ni wikszo katolikw. Wszak stosuj si do Waszego przykazania "nie zabijaj" bez adnych wyjtkw.

Pozdrawiam,
MW

Data: 2011-12-04 20:03:19
Autor: XL
JPII o karze mierci
Dnia Fri, 02 Dec 2011 22:10:46 +0100, wolim napisa(a):

Wszak stosuj si do Waszego przykazania "nie zabijaj" bez adnych wyjtkw.
I, o kuriozum, jestem w tej sprawie (i nie tylko) bardziej katolicki, ni wikszo katolikw. Wszak stosuj si do Waszego przykazania "nie zabijaj" bez adnych wyjtkw.


Ale s wyjtki: zabijanie w obronie wasnej (tu si wlicza take
sterylizacja materiaw opatrunkowych i narzdzi lekarskich, konserw,
leczenie antybiotykami) - w samoobronie notorycznie przecie zabijasz
bakterie gnilne, chorobotwrcze oraz te "potfory" w klozecie... a jeli
trzeba, zabijesz take nastajcego na Twe lub Twych bliskich ycie.
Wic nie bd moe taki hop siup...

JPII o karze mierci

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona