JPK dla mikroprzedsiębiorców

Data: 2017-10-29 20:36:23
Autor: KOT
JPK dla mikroprzedsiębiorców
Poniżej wklejam maila wysłanego do MF w sprawie jednolitego pliku kontrolnego dla mikro.
Myślę, ze w podobnej sytuacji są tysiące takich jak ja. Może głosy innych w tej sprawie
pomogą. Piszcie do MF, niech sie zastanowią nad wprowadzaniem nowych regulacji.

Witam,

Prowadzę własną działalność gospodarczą od 28 lat. Jestem płatnikiem podatku VAT i od dawna nie zatrudniam nikogo.
Stosuję się skrupulatnie do wymogów sprawozdawczych. Rejestruje swoją sprzedaż za pomoca kasy fiskalnej , zakupy
na podstawie otrzymanych faktur, wypełniam i przesyłam droga elektroniczna sprawozdanie VAT-7, itd.
Staram się rzetelnie prowadzić całą dokumentację finansową sama, bo mnie nie stac na wynajecie biura czy informatyka.
Teraz mam dodatkowo od stycznia 1918 wysyłać JPK. Zgoda, nie mam nic przeciwko temu. Zainstalowałam na próbę
program, przeczytałam instrukcję i niewiele rozumiem.
Dla takich jak ja, mikro - mikroprzedsiębiorców powinna być wydana osobna instrukcja ja się do tego zabrać w stylu:

Pobierz szablon pliku ... csv ze strony MF
Otwórz go za pomoca programu ..... dostarczonego przez MF
Wypełnij odpowiednie rubryki
Zapisz go pod nazwą , np. styczeń_2017.csv
Zaimportuj do programu klien JPK
Przekonwertuj go do formatu ...
Wyślij używajac profilu zaufanego

Coś w tym stylu, a nie jakiś informatyczny bełkot, który nie jest mi do niczego potrzebny

Obawiam się, że jeśli nie będzie zrozumiałej i prostej instrukcji co do JPK,
to nie będę w stanie sprostać wymaganiom i albo naraże się na karę albo wypadnie mi zamknąć swój sklep,
a pewnie nie jestem sama z tym problebem.

Skoro Rząd , a w tym MF deklaruje być blisko ludzi, to oczekuję, że będzie również blisko mnie i mnie podobnych,
bo łatwiej żądać niż pomagać jak widzę.

-- -
Ta wiadomosc e-mail zostala sprawdzona pod katem wirusow przez oprogramowanie AVG.
http://www.avg.com

Data: 2017-10-29 23:00:36
Autor: Budzik
JPK dla mikroprzedsiębiorców
Użytkownik KOT anren@poczta.onet.pl ...

[...]

A nie ma nic takiego dla osób prowadzacych prosta, mala DG i majach ksiegowosc np. w excelu?

--
Pozdrawia... Budzik
Wątroba była cały dzień śledziona

Data: 2017-10-30 01:05:21
Autor: Czupurny Kazio
JPK dla mikroprzedsiębiorców
On 30.10.2017 00:00, Budzik wrote:
ksiegowosc np. w excelu?

Ja chyba teraz przerzucę się z excela na kartki w kratkę. W sumie to
jedyna możliwość żeby nie dowalać sobie niepotrzebnej roboty co miesiąc.

Data: 2017-10-30 09:08:38
Autor: Andrzej Kłos
Czupurny Kazio pisze:
On 30.10.2017 00:00, Budzik wrote:
ksiegowosc np. w excelu?

Ja chyba teraz przerzucę się z excela na kartki w kratkę. W sumie to
jedyna możliwość żeby nie dowalać sobie niepotrzebnej roboty co miesiąc.

Ale, ale, i tak JPK-VAT będziesz od 1.1.2018 MUSIAŁ wysyłać co miesiąc elektronicznie. Papierowa ewidencja na kartce w kratkę uchroni cię przed pozostałymi JPK ale nie przed JPK-VAT. Takie czasy. Tak sobie wybraliśmy - wcześniej czy jeszcze wcześniej.

Data: 2017-10-30 10:51:58
Autor: Pete
W dniu 2017-10-30 o 01:05, Czupurny Kazio pisze:
On 30.10.2017 00:00, Budzik wrote:
ksiegowosc np. w excelu?

Ja chyba teraz przerzucę się z excela na kartki w kratkę. W sumie to
jedyna możliwość żeby nie dowalać sobie niepotrzebnej roboty co miesiąc.

Tylko do 1.1.2018. Od stycznia każdy płatnik VAT musi prowadzić ewidencję elektroniczną.

--
Pete

Data: 2017-10-30 10:52:21
Autor: Pete
W dniu 2017-10-30 o 00:00, Budzik pisze:
[...]

Jest, na stronie MF

--
Pete

Data: 2017-10-30 17:00:50
Autor: Budzik
JPK dla mikroprzedsiębiorców
Użytkownik Pete nobody@nowhere.com ...

[...]

To co watkotwórca marudzi ze nie ma?

Poszukałem chwile i nie widze-  mozesz wskazac?

--
Pozdrawia... Budzik
Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

Data: 2017-10-31 11:42:13
Autor: Pete

http://www.finanse.mf.gov.pl/pp/jpk/klient-jpk

--
Pete

Data: 2017-10-31 14:29:34
Autor: Andrzej Kłos
Pete pisze:
[...]

Sugerujesz, że ten program :

Pobierz szablon pliku ... csv ze strony MF
Otwórz go za pomoca programu ..... dostarczonego przez MF
Wypełnij odpowiednie rubryki
Zapisz go pod nazwą , np. styczeń_2017.csv

bo jednak chyba nie. To jest program do konwersji z CSV na XML i wysyłki do MF. Jak zrobić poprawny CSV - o to pyta wątkotwórca.

cytat z w/w instrukcji:
"Uwaga! Wygenerowanie pliku CSV z lokalnych danych źródłowych (XLS, ODS, baza danych) nie gwarantuje jego poprawności. Dopiero odpowiednie sformatowanie wygenerowanych danych w pliku CSV lub odpowiednie sformatowanie danych źródłowych i wygenerowanie pliku CSV może gwarantować oczekiwaną poprawność."

Data: 2017-10-31 15:03:27
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2017-10-31 o 14:29, Andrzej Kłos pisze:
[...]

Nie zaglądałem do tej instrukcji, ale taka Uwaga istniejąca w niej sugeruje, że zaraz przed nią albo po niej powinien znajdować się opis co w tym csv ma być.

Jak taki opis jest to chyba nie powinno być jakiegoś wielkiego problemu zrobienia sobie arkusza, z którego się to csv wygeneruje. Ostatecznie jeśli mowa o kilku fakturach to można by go chyba w notatniku napisać.

Ale to tylko domniemania w oparciu o wypowiedzi w wątku.
P.G.

Data: 2017-10-31 19:51:41
Autor: Pete
W dniu 2017-10-31 o 15:03, Piotr Gałka pisze:
[...]

Ba, o ile dobrze pamiętam, jest tam nawet szablon excelowy.

Jak taki opis jest to chyba nie powinno być jakiegoś wielkiego problemu zrobienia sobie arkusza, z którego się to csv wygeneruje. Ostatecznie jeśli mowa o kilku fakturach to można by go chyba w notatniku napisać.

Też tak uważam, ale co poniektórzy mają roszczeniową postawę, że im się należy ulgowe traktowanie.

--
Pete

Data: 2017-10-31 19:55:55
Autor: Pete
Pete pisze:
[...]

Sugeruję, że nie chce Ci się wejść na stronę MF i poszukać. A jest wszystko opisane (łącznie z szablonem w excelu).
http://www.finanse.mf.gov.pl/web/wp/pp/jpk/jpk-dla-mikroprzedsiebiorcow#contents

punkt 5.

--
Pete

Data: 2017-10-31 20:39:17
Autor: KOT
JPK dla mikroprzedsiębiorców
A ja bym Ci proponował drogi kolego , tak na próbę,
skorzystać z tego niby formatu i wygenerowac odpowiednie
pliki. Denerwują mnie teoretycy wprowadzający w błąd.
Gratuluję pomysłu wygenerowania pliku csv w notatniku.
Tylko żebyś sie czasem nie pomylił w setkach średników
ani w formacie daty czy też kilkudziesięciu kolumnach.

Spróbuj to najpierw zrobić, a potem zabierz rzeczowy głos

Data: 2017-10-31 20:57:24
Autor: Pete
W dniu 2017-10-31 o 20:39, KOT pisze:
[...]

Nie stać mnie na to.
Ja ma to w programie księgowym.
Za 50 zł rocznie.

--
Pete

Data: 2017-10-31 21:25:46
Autor: cef
[...]

Już Ci Pete napisał, że wystarczy kupić jakiś program
do miniksięgowości za 100-300zł jednorazowo.
Na tyle chyba Cie stać.
Jak już lubisz sam klepać dane. Podpis masz.
Potem aktualizacje ok 50zł rocznie wyjdzie
i nie musisz się martwić jak za pół roku minister
wymyśli, że trzeba raportować też inne pierdoły -
bo program będzie to realizował.
W jednym rację Ci przyznam: cała instrukcja na stronie MF
jest napisana językiem dla informatyka, ja nie rozumiem wielu
pojeć tam i nie byłbym w stanie wygenerować z tego nic.
Ale mam program do KPiR i on - mam nadzieję zrobi to za mnie -
jednym kliknięciem.
Zamierzam pierwszy JPK wysłac sobie kontrolnie za październik.

Data: 2017-10-30 18:02:09
Autor: KOT

Użytkownik "Pete" <nobody@nowhere.com> napisał w wiadomości news:ot6sol$na8$2node1.news.atman.pl...
[...]

Nie ma żadnej prostej instrukcjii ani proponowanego programu do edycji !!!!
Dlaczego nie ma czegoś takiego jak w e-deklaracjach ????
Otwieram, edytuję i wysyłam.
Ja mam średno 10 faktur zakupów w miesiącu, w tym za gaz, prąd i telefon
nie problem wklepac ręcznie, tylko jak ???
Powiadacie Excel ? Ok. Jesli legalnie, to trzeba zapłacić za pakiet Office,
a dlaczego mam ponosić dodatkowe koszty ??
Dla mikro powinna być prosta aplikacja, tak jak VAT-7 i basta.
Po cholerę mi te kilkadziesiąt rubryk ???
A swoją drogą, spróbuj sobie edytować w excelu i zapisac pod
inna nazwą  z rozszerzeniem .csv , an przykład styczeń18.csv, a potem zaimportować do JPK,
to zobaczysz co się stanie.
Paranoja

-- -

Data: 2017-10-30 23:30:07
Autor: Adam
JPK dla mikroprzedsiębiorców
W dniu 2017-10-30 o 18:02, KOT pisze:
(...)
[...]

Przecież są dziesiątki, jak nie setki programów do prowadzenia handlu, księgowości (KP, KH, ryczałt) itd.
Kosztują znacznie mniej, niż MsOffice, a bywają i darmowe.
Wprowadzasz faktury zakupu, dokumenty sprzedaży (lub jednym wpisem z kasy fiskalnej), dokumanty kosztowe i inne kwoty (np. paragony) i tyle. Tyle!

Resztę (czyli rejestr VAT, VAT-7, PIT, JPK) uzyskujesz po jednym naciśnięciu klawisza. No, może przesadziłem: czasem trzeba poczekać kilka sekund. Oraz dobrze jest po pewnym czasie odebrać UPO.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-10-30 23:33:36
Autor: Wojciech Bancer
On 2017-10-30, KOT <anren@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Ja mam średno 10 faktur zakupów w miesiącu, w tym za gaz, prąd i telefon
nie problem wklepac ręcznie, tylko jak ???

Normalnie.

Powiadacie Excel ? Ok. Jesli legalnie, to trzeba zapłacić za pakiet Office,
a dlaczego mam ponosić dodatkowe koszty ??

Możesz użyć LibreOffice, jest darmowy.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-10-31 11:44:03
Autor: Pete
[...]

Takie czasy, jak tego nie ogarniasz, poproś kogoś, kto potrafi.
Albo wyrejestruj się z VAT.

--
Pete

Data: 2017-10-31 15:00:49
Autor: Budzik
JPK dla mikroprzedsiębiorców
Użytkownik Pete nobody@nowhere.com ...

Takie czasy, jak tego nie ogarniasz, poproś kogoś, kto potrafi.
Albo wyrejestruj się z VAT.

To troche głupie czasy zeby umiejetnosc prowadzenia prostej ksiegowosci w jakimkolwiek arkuszu kalkulacyjnym uznac za czyjac wade i kazac mu to zmieniac. Nieprawdaz?

--
Pozdrawia... Budzik
Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

Data: 2017-10-31 19:56:47
Autor: Pete
W dniu 2017-10-31 o 16:00, Budzik pisze:
[...]

Czy ja coś takiego napisałem?
Pisałem o generowaniu JPK.

--
Pete

Data: 2017-11-01 08:00:46
Autor: Budzik
[...]

No ale to na jedno wychodzi skoro wygenerowanie tego pliku jest czescią prowadzenia ksiegowości.
Przejrzałem sobie te instrukcje plus ten przykładowy arkusz i zgadzam sie - wiekszosc przerzuci sie na jakis program do ksiegowości a za miesiac dwa skorzysta z biura rachunkowego. IMO prowadzenie ksiegowości we własnym zakresie własnie sie skonczyło.

--
Pozdrawia... Budzik
Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

Data: 2017-11-01 09:19:01
Autor: Pete
W dniu 2017-11-01 o 09:00, Budzik pisze:
[...]

Nie.
Plik jest częścią ewidencji VAT. Jeśli ktoś nie jest vatowcem, nie musi generować JPK.

[...]

nie tylko w tej branży pojawiają się dodatkowe wymogi ustawowe. Ale, jak pisałem wcześniej, nie ma obowiązku być vatowcem, można zrezygnować i mieć gdzieś to całe JPK.

A podobno są plany wysyłania JPK w trybie dziennym, to będzie dopiero płacz.

--
Pete

Data: 2017-11-01 11:59:47
Autor: Budzik
[...]

Rozumiem.

[...]

Ok, ale to dobrze czy nie dobrze ze sie pojawiaja te dodatkowe wymogi?
Bo ja rozumiem ze coś jest potrzebne do rozliczenia i dodatkowo dla ulatwienia pracy urzednikom ale wtedy powinno być to mozliwie mało ingerecyjne. A coś mam wrażenie, ze z Twojego punktu widzenia wymog codziennego przemalowywania koloru płotu przed sklepem zostałby okraszony komentarzem: sa wymogi, trzeba robić.

A podobno są plany wysyłania JPK w trybie dziennym, to będzie
dopiero płacz.
Nie bedzie, programy zaczna to robić automatycznie, ceny wzrosna bo kazdy doliczy sobie dodatkowa godzine pracy dziennie do przychodów a najwyzej z  kolejne 10% firm przeniesie DG do Czech itp. Na ten moment dyskusje chyba sie własciwie skonczyły. No i biura rachunkowe beda sie cieszyc bo meda miały mnóstwo nowych klientów co zapewne skonczy sie tym, ze tez podnosa ceny.

--
Pozdrawia... Budzik
"W demokracji wolno głupcom głosować,

Data: 2017-11-01 18:10:36
Autor: Wojciech Bancer
On 2017-11-01, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

[...]

Więc podstawowe moje pytanie, czy czas drobnego przedsiębiorcy
który w skali miesiąca musi poświęcić X godzin na zapoznanie
się z przepisami, zrozumienie ich, poświęcanie czasu na papierologię
itp. itd. jest naprawdę *mniej* wart niż te ~200 zł miesięcznie
dla biura rachunkowego?

Znajomy mi kiedyś powiedział, że jakbyśmy przestali kombinować
jak urwać parę złotych, tylko zajęli się myśleniem jak więcej / lepiej zarobić, to bylibyśmy bogatym narodem.
I w pełni się z tym zgadzam jak widzę kombinacje niektórych
byle tylko urwać parę złotych.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-11-01 20:00:45
Autor: Budzik
JPK dla mikroprzedsiębiorców
Użytkownik Wojciech Bancer wojciech.bancer@gmail.com ...

[...]

[...]

I czas zeby do tego biura pojechac, zawieźć papiery etc.
Ale pewnie masz racje - tak to sie własnie skonczy.

[...]

Twój znajomy nie bierze pod uwage tego, ze mnostwo prowadzacych dg to nei sa zadni przedsiebiorcy a tylko pracownicy samozatrudnieni.
Ma racje ale tylko w odniesieniu do przedsiebiorców.

--
Pozdrawia... Budzik
"Demokracja prowadzi do dyktatury"

Data: 2017-11-01 21:30:51
Autor: Maciek
[...]
Jeśli tylko wprowadzą przepis, że za błędy w prowadzeniu księgowości w
pierwszej kolejności odpowiada biuro, a później dopiero przedsiębiorca,
to nie będę się wahał.

Maciek

Data: 2017-10-30 19:36:12
Autor: KOT
JPK dla mikroprzedsiębiorców
Nie wprowadzaj miły kolego uzytkownikow w błąd !!
Dla tych co prowadzą dziełalnośc gospodarczą
jedynie na terytorium Polski powinno być to
proste jak konstrukcja cepa.
Powiedz tym co handlują przysłowiową pietruszką
że dla nich ważne jes ile wyeksportowali albo
odwrócony VAT.
Niezauważanie takich przez MF to zwykła ignorancja władzy,
nic innego.

Data: 2017-10-31 20:33:40
Autor: KOT
JPK dla mikroprzedsiębiorców
Ludzie, przestańcie teoretyzować. Pobierzcie program klienta JPK,
potem plik przykładowy, potem wykonajcie wszystko zgodnie
z instrukcją, a potem porozmawiamy rzeczowo.

Nawet w MF przyznali mi pośrednio rację, a tu jak widzę
sami "wujkowie dobra rada".

Po kilku dniach wygenerowałem wszystko poprawnie,
łącznie z podpisem ( na szczęscie miałem wcześniej ).
Nie będe więcej zabierał głosu , niech radzą mądrzejsi
od mnie.

Data: 2017-10-31 20:59:01
Autor: Pete
W dniu 2017-10-31 o 20:33, KOT pisze:
[...]

Cieszymy się Twoim szczęściem.
Możesz się teraz zgłosić do MF po medal, może Ci przyznają. ;)

--
Pete

Data: 2017-11-01 08:00:45
Autor: Budzik
[...]

Pete, dlaczego atakujesz kolege który imo całkiem słusznie wytyka to ze proste narzedzie stworzone przez MF za nasze pieniadze nie jest ani łatwe ani proste?
Wydaje mi sie, ze kolega wykazał się duza marytorycznoscia - czyz nie o to chodzi?
Pochylic sie i wypiac posladki to kazdy potrafi ;-)

--
Pozdrawia... Budzik
by Jenka

Data: 2017-11-01 09:14:03
Autor: Pete
[...]

A jak sobie wyobrażasz narzędzie, które będzie pracowało z każdym możliwym sposobem prowadzenia ewidencji?
Z definicji to narzędzie musi być dla ludzi, którzy coś potrafią więcej niż wpisać kwotę faktury.
Instrukcja siłą rzeczy też musi być ogólna.

Jak sobie wyobrażasz narzędzie które obsłuży excela, worda, Małą księgowość RP z 2008 roku, starego Subiekta, i kupę innych możliwości nie wspierających JPK?

Wydaje mi sie, ze kolega wykazał się duza marytorycznoscia - czyz nie o
to chodzi?

Pamiętasz walkę linuksowców o Płatnika działającego pod linuksem? To jest teraz mniej więcej tej samej skali krucjata.

Pochylic sie i wypiac posladki to kazdy potrafi ;-)

Prowadzić KPiR na papierze i wypełniać faktury w excelu znudziło mi się po 3-ch miesiącach.
Onegdaj za darmo, teraz za AFAIR 60zł/rok jest Małą Księgowość RP, która może idealna nie jest, ale spokojnie robi to co potrzeba w mikrodziałalności.

wolę wydać te 6 dyszek nić czuć przez rok ból d....
:P

--
Pete

Data: 2017-11-01 11:59:47
Autor: Budzik
[...]

Wyobrazam sobie je tak, ze działa na podstawie przekopiowywania tabelek i to co jest nie tak potrafi sprawdzic i na biezaco wskazac ze jest zle dokładnymi opisami. A tam widze jakies opisy godziny ZULU etc :)
Zakładam, ze pewnie bym sobie poradził i ze stworzeniem odpowiedniego pliku i pewnie nawet ze stworzeniem wzorcowego arkusza na podstawie pliku w ktorym ktos sobie dotychczas prowadził dg ale juz na pierwszy rzut oka widze ze troche czasu by to zajeło.
Moze po prostu powinien to byc prosty plik w excelu ktory odworowywałby tabele z przychodami, tabele ze sprzedaza i na tej podstawie tworzyłby plik jpk?

W gruncie rzeczy tam trzeba tylko przekopiowac faktury zakupu i sprzedazy, prawda?

Jak sobie wyobrażasz narzędzie które obsłuży excela, worda, Małą księgowość RP z 2008 roku, starego Subiekta, i kupę innych
możliwości nie wspierających JPK?

Wsparcie starych programów to pewnie jeszcze trudniejsza sprawa, ale nie wypowiadam sie bo nigdy nie uzywałem i nie wiem czy one dzialaja na podstawie kopiowalnych tabelek, co mozna z nich wyeksportowac etc.

[...]

Nie pamietam ale wiem jedno - płatnik do dzisiaj jest programem idiotycznym, nieintuicyjnym, robiacym duzo mniej niz by mogł, podpowiadajacym o wiele za mało nizby mogł. Jest programem który nie umie zrealizować bezpośredniej wysyłki do zusu tylko trzeba eksportowac i realizowac wysyłkę przez pue.zus.
Daj spokój - Płatnika dajesz jako coś wzorcowego? Zart?

Pochylic sie i wypiac posladki to kazdy potrafi ;-)

Prowadzić KPiR na papierze i wypełniać faktury w excelu znudziło mi
się po 3-ch miesiącach.

Mnóstwo ludzi ma DG w których robi jedna fakture na miesiac albo nie robi wcale bo pracuje dla jednego podmiotu i ten wystawia gotowy dokument.
KPiR na papierze to rzeczywiście bez sensu, ale KPiR w excelu? Why not?

[...]

Mysle ze tu nie chodzi o te 60zł tylko o to ze jak ktos ma 5 faktur na krzyz to rozliczenie zrobi szybciej niz nauczy sie nowego programu który znowu bedzie miał pare kruczków ktore trzeba złapać, zauwazyc etc.
Moze to rzeczywiście uwstecznianie sie ze rzeczy robia to co powinny możliwie małym nakładem pracy - taki trend ze teraz kazdy zeby dzwonic, potrzebuje 8-rdzeniowego smartfona za 3000... Nie wiem...

--
Pozdrawia... Budzik
"Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac 'wali' i mam ja gdzies"  MikeXex

Data: 2017-11-01 08:00:45
Autor: Budzik
JPK dla mikroprzedsiębiorców
Użytkownik KOT anren@poczta.onet.pl ...

Po kilku dniach wygenerowałem wszystko poprawnie,
łącznie z podpisem ( na szczęscie miałem wcześniej ).

W jakim sensie z podpisem?
Tego nie bedzie mozna wysłac razem z deklaracja przez e-deklaracje?

--
Pozdrawia... Budzik
"Stanęliśmy na skraju przepaści,

Data: 2017-11-01 09:15:08
Autor: Pete
[...]

Nie,
podpisem kwalifikowanym lub e-PUAP.

--
Pete

Data: 2017-11-01 11:59:47
Autor: Budzik
[...]

Zapytałbym - KURWA dlaczego!?!? ale w sumei to nie chce mi sie walczyc z wiatrakami. Znowu spierdolili jedyne dobrze zrobione narzedzie czyli e-
deklaracje. Z ciekawości: czy te programy do ksiegowości wysyłają to przez e-puap bezposrednio? Czy moze tak jak w płatniku, trzeba eksportowac, potem sie logowac i wysyłać?

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiarą można manipulować. Tylko

Data: 2017-11-01 15:09:58
Autor: jureq
W dniu Wed, 01 Nov 2017 11:59:47 +0000, użytkownik Budzik napisał:

Z ciekawości: czy te programy do ksiegowości wysyłają to przez e-puap
bezposrednio? Czy moze tak jak w płatniku, trzeba eksportowac, potem sie
logowac i wysyłać?

Znam kilkanaście najpopularniejszych programów księgowych. Żaden nie ma wysyłki przez e-PUAP. Mają wysyłkę z podpisem kwalifikowanym lub eksport do pliku.

Data: 2017-11-01 20:00:44
Autor: Budzik
JPK dla mikroprzedsiębiorców
Użytkownik jureq jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl ...

[...]

Bieda.

--
Pozdrawia... Budzik
"Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

Data: 2017-11-01 13:10:40
Autor: Sebastian Biały
JPK dla mikroprzedsi?biorców
On 10/29/2017 8:36 PM, KOT wrote:
Co? w tym stylu, a nie jaki? informatyczny be?kot, który nie jest mi do
niczego potrzebny

Rozmawiam kiedyś z prawnikiem. Nadął się w pewnym momencie i wypala "nieznajmośc prawa szkodzi". Gadamy chwile dalej i okazuje się że coś spieprzył w komputerze. Ja na to wypaliłem z ciekawości "nieznajomośc informatyki szkodzi". Myślałem że zawału dostanie od przekłutego ego ale skończyło się pozytywnie: przestał mi zawracać dupę swoimi trywialnymi problemami w Wordem.

A chodzi o to że o ile przedsiebiorcy łykają nielogiczny bełkot prawniczy bez protestowania to wymiekają przy prostych i ścisłych pojęciach informatycznych. Troche smutne że tolerujemy dziadostwo w jednej dziedzinie a kiedy ktoś coś ściśle określa w innej to nagle jest problem i lament.

To niech sobie zatrudnią informatyka. I nie ma się co dziwić. Jak bysmy zmienili "informatyka" na "prawnika" nikogo ten workaround na własną niemoc nie razi.

Data: 2017-11-01 18:45:43
Autor: Maciek
W dniu 2017-10-29 o 20:36, KOT pisze:
[...]
A ja się podłączę pod temat. Dopiero zacząłem się interesować JPK
(dotarło do mnie, że za 2 miesiące dopadnie mnie to g*). Doczytałem, że
teraz poza VAT-7K będę jeszcze co miesiąc wysyłał JPK. Po ki ch*j???
Albo to, albo to, jaki sens mają obie rzeczy???

Maciek

Data: 2017-11-01 19:04:55
Autor: Wojciech Bancer

[...]

http://www.rp.pl/VAT/307319896-Koniec-deklaracji-VAT-fiskusowi-wystarcza-informacje-z-JPK.html

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-11-01 20:00:44
Autor: Budzik
[...]

Skarbówka dowie się wszystkiego o firmie bez miesięcznych i kwartalnych formularzy.
Ministerstwo Finansów planuje likwidację VAT-owskich deklaracji. Wojciech Śliż, dyrektor Departamentu Podatku od Towarów i Usług w Ministerstwie Finansów, potwierdził, że resort pracuje nad takim rozwiązaniem. Fiskusowi wystarczą uzyskiwane od przedsiębiorców informacje z Jednolitego Pliku Kontrolnego, czyli elektronicznej formy ewidencji VAT. W przyszłym roku będą go już składać wszystkie firmy.
Deklaracje VAT nie znikną jednak od razu. Ministerstwo rozważa ich likwidację najwcześniej 1 stycznia 2019 r. Musi się przekonać, jak będzie funkcjonował JPK, gdy zaczną go wysyłać wszystkie firmy.

Czyli cały rok trzeba bedzie składac. Pogratulowac konsekwencji.
A pytanie Macka pozostaje w mocy a odpowiedz jest własciwie tylko jedna - kwartalny vat własnie sie skonczył...

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

Data: 2017-11-01 21:17:39
Autor: Maciek
W dniu 2017-11-01 o 21:00, Budzik pisze:
Czyli cały rok trzeba bedzie składac. Pogratulowac konsekwencji.
A pytanie Macka pozostaje w mocy a odpowiedz jest własciwie tylko jedna - kwartalny vat własnie sie skonczył...
No właśnie. Mam małą działalność, parę faktur w miesiącu, siadałem do
księgowości właściwie raz na kwartał, teraz będę to robił co miesiąc.
K*! Na razie jeszcze można robić przelew raz na kwartał, ale czuję, że
już niedługo.

Maciek

Data: 2017-11-01 21:26:40
Autor: Maciek
W dniu 2017-11-01 o 21:17, Maciek pisze:
[...]
A wysyłanie JPK z podpisem zaufanym to w Małej Księgowości RP po prostu
bajka:
1. Zapisz plik na dysku
2. Zaloguj się na ePUAP
3. Przejdź do Moja Skrzynka
4. Przejdź do dokumentów roboczych
5. Wczytaj plik z dysku najpierw klikając na przycisk a następnie
wybierając wcześniej zapisany plik Potwierdź i dodaj do dokumentów roboczych
6. Otwórz zapisany plik
7. Otworzy się dokument, przejdź do podpisywania
8. Na pytanie o postać wizualną odpowiedz tak, aby przejść dalej
9. Wybierz podpis Profilem Zaufanym
10. Potwierdź podpis kodem autoryzacyjnym
11. Pobierz plik na dysk
12. Wróć do okna podpisywania i wczytaj podpisany dokument

K*! Ze względu na mechanizm wcale bym się nie zdziwił gdyby podobna
procedura obowiązywała także w innych programach księgowych.

Maciek

Data: 2017-11-01 22:06:03
Autor: J.F.
Dnia Wed, 1 Nov 2017 21:17:39 +0100, Maciek napisał(a):
[...]

Co miesiac, ale trzy razy mniej roboty.
Niewielka roznica.

J.

Data: 2017-11-02 10:15:30
Autor: Pete
[...]

Przecież na zaksięgowanie dokumentu masz 2 okresy. Nic nie szkodzi za pierwsze dwa miesiące kwartału wysłać tylko sprzedaż, a koszty wprowadzić w 3-im miesiącu.

--
Pete

Data: 2017-11-02 17:00:53
Autor: Budzik
[...]

czyli trzeba usiasc i zrobic co miesiac?

--
Pozdrawia... Budzik
"Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

Data: 2017-11-03 10:02:49
Autor: Pete
W dniu 2017-11-02 o 18:00, Budzik pisze:
[...]

Zrobić co?
JPK? Tak.
KPiR - nie

--
Pete

Data: 2017-11-03 19:00:50
Autor: Budzik
[...]

Czyli co?
2 x zerowe jpk i w trzecim miesiacu komplet? --

Data: 2017-11-05 08:52:51
Autor: Pete
W dniu 2017-11-03 o 20:00, Budzik pisze:
[...]

Nie widzę przeciwwskazań. (no, może poza tym, że sprzedaż jednak trzeba wysłać)

--
Pete

Data: 2017-11-05 09:33:36
Autor: Budzik
[...]

No to i tak trzeba usiąść 3 razy do sprawy która dotychczas załatwiało się raz. Ale ok, to jest jedna sprawa, narzedzie to druga i pewnie nawet troche wazniejsza.

--
Pozdrawia... Budzik
"Początek i koniec zawsze są jednością."

Data: 2017-11-07 16:15:26
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA8246B42E700Dbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Przy "kilku fakturach w miesiacu" niewielka roznica, czy sie poswieci trzy razy po 20 minut, czy raz godzine.

Chyba, ze procedura wysylania tego JPK bedzie tak skomplikowana, ze ksiegowanie tych "kilku faktur" trwa np 10 minut, a wysylanie 20 minut ....
Zazwyczaj wieksza systematycznosc pomaga - czlowiek pamieta, ze przeciez mial jeszcze fakturke od X, i nie zastanawia sie po 3 miesiacach "co ja z nia zrobilem".

J.

Data: 2017-11-02 10:21:30
Autor: Wojciech Bancer
On 2017-11-01, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

Czyli cały rok trzeba bedzie składac. Pogratulowac konsekwencji.
A pytanie Macka pozostaje w mocy a odpowiedz jest własciwie tylko jedna - kwartalny vat własnie sie skonczył...

A mi się wydawało, że korzyścią z kwartalnego VAT jest *płatność* VAT
raz na 3 miesiące, a nie fakt że wysyłasz deklarację raz na 3 miesiące.
No ale co kto potrzebuje. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-11-02 10:30:32
Autor: Liwiusz
On 2017-11-01, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

[...]

Deklaracje raz na trzy miesiące też są zaletą, bo tylko raz na trzy miesiące trzeba przysiąść i zrobić księgowość.

--
Liwiusz

Data: 2017-11-02 10:43:54
Autor: Pete
On 2017-11-01, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

[...]

1. Księgi rachunkowe powinny być prowadzone rzetelnie, bezbłędnie, sprawdzalnie i bieżąco.

5. Księgi rachunkowe uznaje się za prowadzone bieżąco, jeżeli:
1) pochodzące z nich informacje umożliwiają sporządzenie w terminie obowiązujących jednostkę sprawozdań finansowych i innych, sprawozdań, w tym deklaracji podatkowych oraz dokonanie rozliczeń finansowych;
2) zestawienia obrotów i sald kont księgi głównej są sporządzane przynajmniej za poszczególne okresy sprawozdawcze, _nie rzadziej niż na koniec miesiąca_, w terminie, o którym mowa w pkt 1, a za rok obrotowy - nie później niż do 85 dnia po dniu bilansowym;

:P

--
Pete

Data: 2017-11-02 10:47:30
Autor: Liwiusz
On 2017-11-01, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

[...]

Obawiam się, że nie wiesz co to są księgo rachunkowe.

--
Liwiusz

Data: 2017-11-02 11:58:57
Autor: Pete
On 2017-11-01, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

[...]

Czepiasz się.
§ 17. 1. Zakup materiałów podstawowych oraz towarów handlowych musi być wpisany do księgi, z zastrzeżeniem § 30, niezwłocznie po ich otrzymaniu, najpóźniej przed przekazaniem do magazynu, przerobu lub sprzedaży.

2. Zapisów dotyczących pozostałych wydatków dokonuje się, z zastrzeżeniem § 20 i 30, jeden raz dziennie, po zakończeniu dnia, nie później niż przed rozpoczęciem działalności w dniu następnym, z uwzględnieniem zasad określonych w art. 22 ustawy o podatku dochodowym.

--
Pete

On 2017-11-01, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

[...]

Chciałbym poznać choć jednego przedsiębiorcę stosującego się do tej zasady :-)
Nawet przy kontroli nikt mi nie kwestionował techniki
prowadzenia zapisów gdzie te archaizmy zostały zupełnie zlekceważone.

On 2017-11-01, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

[...]

Wrzuciłem to tylko w kwestii formalnej, jakoby teraz miało być kwartalnym gorzej ;)

--
Pete

Data: 2017-11-02 12:52:02
Autor: Wojciech Bancer
On 2017-11-02, cef <cezfar@interia.pl> wrote:

[...]

Chciałbym poznać choć jednego przedsiębiorcę stosującego się do tej zasady :-)

Ja sobie wprowadzam na bieżąco szczerze mówiąc. Jak tylko mi faktura
mailem przyjdzie, bo potem mam tendencję do zapominania.

Nawet przy kontroli nikt mi nie kwestionował techniki
prowadzenia zapisów gdzie te archaizmy zostały zupełnie zlekceważone.

A ktoś Ci kontrolował okres bieżący? U mnie zawsze kontrolowali poprzednie. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-11-02 13:27:49
Autor: cef
On 2017-11-02, cef <cezfar@interia.pl> wrote:

[...]

[...]

Bieżący to nie, ale z kolejności wpisów widać,
że chronologię mam nieco zaburzoną :-)

Data: 2017-11-02 12:50:18
Autor: Wojciech Bancer
On 2017-11-02, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Zgoda. Tym niemniej skoro taka sprawozdawczość prowadziła do nadmiernego
uszczuplania budżetu i ułatwiała wyłudzenia, to jestem w stanie zrozumieć potrzebę rządu w tym zakresie.

W końcu osoba wyłudzająca podatki, pośrednio okrada również nas.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-11-02 17:00:54
Autor: Budzik
[...]

Ja nie wiem, bo kwartalnego nie rozliczałem nigdy ale wydaje mi sie, ze sama koniecznosc wysłania raz na trzy miesiace deklaracji tez ma swoje zalety.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

Data: 2017-11-02 19:32:53
Autor: Wojciech Bancer
On 2017-11-02, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

[...]

Ale deklaracja pozostanie kwartalna.
Po prostu dochodzi inny dokument, którego wypełniać musimy w trybie miesięcznym.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-11-03 19:00:49
Autor: Budzik
[...]

I jego wypełneinie juz samo w sobie implikuje koniecznosc wypełnienia dokumentów co miesiac.

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2017-11-03 20:16:56
Autor: Wojciech Bancer
On 2017-11-03, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

[...]

Absolutnie nie.
JPK VAT zawiera informacje które wpisujesz do ewidencji.

Deklaracja VAT-7(K), zawiera dane zbiorcze, sumy poszczególnych
grup i ew. informacje o przeniesieniach, wniosek o zwrot, czy
zaliczenie na kolejny okres itd.

JPK implikuje wypełnianie co najmniej raz w miesiącu tego,
co (teoretycznie) powinniśmy wypełniać codziennie, czyli
KPiR i ewidencji sprzedaży/zakupów.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-11-04 05:00:59
Autor: Budzik
[...]

Ale nawet w tym watku pare osób co prowadzi DG pisało ze nie zna nikogo kto by w ten sposób prowadził rachunkowosc.
Czyli przepisy swoje, zycie swoje.

--
Pozdrawia... Budzik
"Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

Data: 2017-11-04 09:43:11
Autor: Wojciech Bancer
On 2017-11-04, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
[...]

Zależy pewnie jaką masz działalność. Jakbyś dziennie wystawiał
kilkadziesiąt/kilkaset dokumentów, to porządkowałbyś dokumenty
dziennie. Jak ktoś ma parę dokumentów na krzyż, to pewnie
robi to dopiero kiedy coś realnie wysłać. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-11-04 11:00:49
Autor: Budzik
[...]

Ale przeciez ja cały czas pisze o takich co maja kilka faktur miesiecznie.
Jak ktos ma kilkaset dokumentów dziennie to zapewne nie prowadzi prostej ksiegowosci w excelu...

--
Pozdrawia... Budzik
DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

Data: 2017-11-15 01:02:14
Autor: Arek

On 2017-11-03, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

[...]

http://xurl.pl/jpk-codziennie
Jeżeli nie żart...

Arek

Data: 2017-11-16 17:48:10
Autor: Pete

On 2017-11-03, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

[...]

Bardzo dobrze. Może im ubędzie z 4mln głosów ;)

--
Pete

Data: 2017-11-16 18:00:49
Autor: Budzik
JPK dla mikroprzedsiębiorców
Użytkownik Arek abcdek@poczta.onet.pl.usun_cde ...

http://xurl.pl/jpk-codziennie
Jeżeli nie żart...

Bedziesz czesciej na czeska firme trafiał niz na polska...

Data: 2017-11-16 21:28:13
Autor: Wojciech Bancer
On 2017-11-16, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

http://xurl.pl/jpk-codziennie
Jeżeli nie żart...
Bedziesz czesciej na czeska firme trafiał niz na polska...

W 90% taka "zmiana" kraju jest nieskuteczna prawnie.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-11-17 10:06:09
Autor: Wojciech Bancer
On 2017-11-17, Pete <nobody@nowhere.com> wrote:

[...]

Bedziesz czesciej na czeska firme trafiał niz na polska...
W 90% taka "zmiana" kraju jest nieskuteczna prawnie.
Bo?

Bo kraj w którym mamy obowiązek podatkowy określa się od miejsca zamieszkania (ew. miejsca faktycznego zarządu w przypadku spółek), a nie miejsca rejestracji spółki, czy działalności.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-11-17 11:15:31
Autor: Tomasz Kaczanowski
On 2017-11-17, Pete <nobody@nowhere.com> wrote:

[...]

[...]

Ale to dotyczy tylko osob, a nie firmy... Więc spółka z o.o. w Czechach może działać spokojnie według tamtejszego prawa niezależnie kto jest udziałowcem.

--
http://zrzeda.pl

Data: 2017-11-17 11:22:28
Autor: Wojciech Bancer
On 2017-11-17, Tomasz Kaczanowski <kaczus@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Czy masz jakieś przepisy na poparcie swoich słów?
http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/547250,jak-interpretowac-w-umowach-podatkowych-pojecie-miejsca-faktycznego-zarzadu.html

[...]

"Przepis art. 3 ust. 1 ustawy o CIT wyraźnie stwierdza, że nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu, czyli obejmującemu wszystkie dochody, bez względu na miejsce ich osiągania, podlegają podatnicy, jeżeli mają siedzibę lub zarząd na terytorium RP. Termin ,,zarząd" należy rozumieć jako miejsce wykonywania faktycznego zarządu daną osobą prawną. [...] Z kolei oficjalny komentarz do MK OECD wyjaśnia, że dla ustalenia siedziby osoby prawnej ,,nie byłoby właściwym rozwiązaniem przyznanie preferencji takiemu czysto formalnemu kryterium jak miejsce zarejestrowania. Dlatego ust. 3 bierze pod uwagę miejsce, w którym spółka jest faktycznie zarządzana".

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-11-17 12:54:43
Autor: Tomasz Kaczanowski
On 2017-11-17, Tomasz Kaczanowski wrote:

[...]

[...]

Ale to o czym tam piszą a'propos zarządu jest do obejścia, więc to kwestia techniczna jedynie... Jeśli zacznie być to na tyle opłacalne, że się będzie opłaciło kombinować, to ludzie to będą robili. Niestety gmatwanie prawa jedynie przyniesie efekt, że ludzie chętniej będą myśleć o takich rozwiązaniach.

--
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2017-11-17 18:11:25
Autor: Wojciech Bancer
On 2017-11-17, Tomasz Kaczanowski <kaczus@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

"Jest do obejścia" to całe miliony kilometrów od "nie dotyczy".
Głównie w opłacalności. Mówimy przecież o mikroprzedsiębiorstwach.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-11-20 09:59:39
Autor: Tomasz Kaczanowski
On 2017-11-17, Tomasz Kaczanowski <kaczus@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Ale przecież napisałem wyraźnie, "gdy zacznie być to opłacalne", a przy braku stabilności prawa, plus kolejnych wymysłach utrudniających prowadzenie normalnej działalności w Polsce, może się w pewnym momencie okazać to opłacalne. Inna rzecz, że już kilka lat temu, jeżdżąc do miejscowości turystycznych przygranicznych, wielu przewodników miało zarejestrowaną działalność w Czechach, twierdzili, ze łatwiej im się prowadzi, takie usługi i rozlicza tam, niż u nas, a że w ofercie mieli zarówno zwiedzanie po polskiej jak i czeskiej stronie, to ciężko było się ich czepiać...

--
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2017-11-22 19:31:40
Autor: J.F.
On 2017-11-17, Tomasz Kaczanowski <kaczus@poczta.onet.pl> wrote:
[...]
[...]

No i VAT sie nie nalezy, skoro usluga dla klienta zagranicznego.
I JPK nie trzeba wysylac codziennie ... choc kto wie, co Czesi wymysla :-)

J.

Data: 2017-11-23 10:34:34
Autor: Pete

Data: 2017-11-23 14:03:45
Autor: J.F.
Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ov64n8$k46$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Moment - o ile pamietam to taka zmiana byla pare lat temu - jesli zamawiajacy ma siedzibe za granica, to na usluge VAT jest zerowy.

Ale moze dla klientow prywatnych nie, a jak zamowi jakies biuro podrozy,  to musi zaplacic VAT od zakupu uslug.

Ale ... jak przewodnika zamowi szkola ?

J.

Data: 2017-11-23 16:58:08
Autor: Pete
W dniu 2017-11-23 o 14:03, J.F. pisze:
[...]

Czy jak do fryzjera w polsce przyjedzie niemiec, to dostanie cenę bez vat?

--
Pete

Data: 2017-11-23 17:49:51
Autor: J.F.
Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ov6r6d$b2m$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Jak to ostrzyzenie dla celow firmowych i posiada unijny nip ... to tak :-)

http://www.rp.pl/VAT/305239984-VAT-jak-rozliczyc-naprawe-i-montaz-na-rzecz-kontrahenta-unijnego.html

Mam pewne watpliwosci, czy fryzjer musi posiadac unijny nip ... no i czy firma niemca musi posiadac unijny nip, trzeba by sprawdzic w ustawie.

Dla niepodatnikow VAT trzeba jednak naliczyc ... tylko znow do sprawdzenia - polski, czy czeski :-)

J.

Data: 2017-11-24 16:44:07
Autor: J.F.
Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ov9dms$nk3$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Czemu nie ?
O ile zrozumialem te, juz nie takie nowe, przepisy, to fryzjer moglby, czy nawet powinien,  wystawic fakture bez VAT.

Fryzjer to przypadek dosc skrajny, ale np mechanik naprawia Niemcowi auto, sluzbowe auto.

J.

Data: 2017-11-17 11:24:05
Autor: Wojciech Bancer
On 2017-11-17, Tomasz Kaczanowski <kaczus@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

No i należy zaznaczyć, że Ty piszesz o udziałowcach, a ja o zarządzie spółki. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-11-17 15:07:57
Autor: Pete
On 2017-11-17, Pete <nobody@nowhere.com> wrote:

[...]

[...]

Ale należy odróżnić rezydencję podatkową od obowiązków związanych z prowadzeniem DG.
Nic nie stoi na przeszkodzie, byś się przerejestrował do CR i tam prowadził działalność (lejąc na codzienny JPK) a płacił PIT w PL.

--
Pete

Data: 2017-11-17 15:55:01
Autor: cef
[...]

Nawet jeśli teoretycznie codziennie coś trzeba wpisywać
to przecież statystycznie  w połowie przypadków
wpisy nie będa się pokrywać (z kontrrejestrami  kontrahenta)
Nie ma przecież dziennej korelacji faktura u wystawcy i jednoczesnie u odbiorcy.
To niby co ten codzienny JPK miałby dać?
Pomijam już kwestię jakie US ma narzędzia do wyciągania
jakichkolwiek wniosków z JPK tych obecnych.

Data: 2017-11-30 11:46:02
Autor: J.F.
Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a0ef845$0$5153$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Wersja a): juz licza, ile to oszustow zlapia, co wystawili fakture za pozno :-)

Wersja b): usilnie prą do tego, żeby VAT naliczony wplacac na konto US.
Dzieki codziennej wysylce beda mogli uwolnic/zwrocic firmom szybko, wiec odpadnie argument, ze za duzo pieniedzy zamrozonych.

J.

Data: 2017-11-30 12:04:40
Autor: Wojciech Bancer
On 2017-11-30, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Wersja b): usilnie prą do tego, żeby VAT naliczony wplacac na konto US.

To o czym piszesz, to nie konto US. To Twoje "specjalne" konto do rozliczeń VAT. Możesz je (w ograniczonym zakresie) używać, np. do
wpłaty na inne konta typu VAT.

Dzieki codziennej wysylce beda mogli uwolnic/zwrocic firmom szybko, wiec odpadnie argument, ze za duzo pieniedzy zamrozonych.

W cuda wierzysz? :)
Póki co obiecują, że jak ktoś będzie z tych kont korzystać, to może
liczyć na termin 25 dni, ale jak przekroczą, to co im zrobisz? :P

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-11-30 13:26:02
Autor: cef
W dniu 2017-11-30 o 11:46, J.F. pisze:
[...]

O ile się połapią :-)

Wersja b): usilnie prą do tego, żeby VAT naliczony wplacac na konto US.
Dzieki codziennej wysylce beda mogli uwolnic/zwrocic firmom szybko, wiec odpadnie argument, ze za duzo pieniedzy zamrozonych.

Reklamują JPK, że
jak złożysz, to szybciej dostaniesz zwrot i akurat
w tym miesiącu się sprawdziło. Złożyłem pierwszy JPK
i dostałem kilka dni temu już zwrot za październik z deklaracji składanej
na początku listopada. Jak to ma być reguła, to przyjmuję z zadowoleniem.

Data: 2017-11-30 18:05:24
Autor: J.F.
Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a1ff8da$0$15194$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Piszesz chyba o zwrocie z eksportu ?
Ciekawe ... bonus za JPK? Bo na sprawdzenie VIES to chyba za wczesnie.

A szykuja nam mala rewolucje - jak kupisz w kraju za 100zl+VAT, to 23zl bedziesz przelewal na konto US, a nie sprzedawcy.
Jak potem cos sprzedasz np za 120zl netto, to kupujacy tez wplaci VAT z twojej faktury do US.
W efekcie chwilowo jestes 3 zl do tylu i czekasz na wyplate z US :-)

Jesli jestes eksporterem/WDT, to do sytuacji jestes przyzwyczajony, ale firmom krajowym niekoniecznie sytuacja odpowiada.
czesty JPK moze przyspieszyc wyplaty.

J.

Data: 2017-11-30 20:42:58
Autor: cef
W dniu 2017-11-30 o 18:05, J.F. pisze:
UĹźytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a1ff8da$0$15194$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Tak. (WDT)
Oczywisty bonus, bo oprócz standardowego sprawdzenia prawa
do stawki zerowej podstawą zwrotu (gdy cokolwiek kontrolowali)  zawsze było sprawdzenie czy ten VAT "uzbierałem" prawidłowo i teraz pewnie zaraz po 25. miesiąca im się pokazało, ze są odpowiedniki w moich rejestrach
PS
Napisałem, że oddali kilka dni temu, ale sprawdziłem i to było
wczoraj.Tak mi się wydawało, że kilka dni, bo dawno nie zaglądałem
i nie spojrzałem na datę. Więc może te 3-4 dni wystarczyły
do skonfrontowania danych.

[...]

No nie do końca, bo do odprowadzenia do US będzie tyle samo.
Jeśli problem zalegania pomiędzy kontrahentami będzie taki sam jak był,
to za wiele się nie zmieni, bo tej kasy i tak nie było. Ale jeśli konieczność płacenia VAT na rachunki US zmobilizuje jakoś ludzi do płacenia, to się raczej polepszy.
Chyba, że będa płacic tylko VAT do US a netto do sprzedawcy już nie...

Jesli jestes eksporterem/WDT, to do sytuacji jestes przyzwyczajony, ale firmom krajowym niekoniecznie sytuacja odpowiada.
czesty JPK moze przyspieszyc wyplaty.

Ja czekam na cały zapłacony VAT swoim dostawcom, a nie na jakieś 3zł
ale mam bonus, bo nie płacę od sprzedaży - coś za coś.

Data: 2017-11-02 10:06:04
Autor: Pete
W dniu 2017-11-01 o 18:45, Maciek pisze:
[...]

Zainteresuj się bardziej, to znajdziesz różnice.

--
Pete

Data: 2017-11-01 20:14:10
Autor: KOT
JPK dla mikroprzedsiębiorców
Tu przecież nie chodzi o to, żeby dyskutowac kto jest mądrzejszy,
a kto głupszy. I nie o to również chodzi, żeby ktoś (biuro rach.)
za nas wszystko załatwił. Jeśli MF wprowadza nowy obowiązek
podatkowy z wymogiem przesyłania danych jedynie w formie
komunikacji elektronicznej, to naturalna koleją rzeczy powinno
być przygotowanie odpowiednio prostych aplikacji dla spełnienia
tego nowego wymogu. Wystarczyło rozwinąć program e-deklaracje,
bo przecież JPK to nic innego jak jeszcze jedna deklaracja.

Na szczęście głosy takich jak ja, którzy podnoszą problem,
nie pozostają bez echa.
Nie warto iść jak barany na rzeź !

Oto najnowszy komunikat MF opublikowany 31-10-2017

  a.. Elektroniczne programy do prowadzenia ewidencji VAT i generowania JPK_VAT dla mikrofirm mogą powstać we współpracy Ministerstwa Finansów (MF) i producentów sprzętu IT.
  b.. To szansa na szersze dotarcie do najmniejszych przedsiębiorców, którzy od 2018 r. będą mieć obowiązek składania elektronicznej ewidencji VAT.
  c.. MF proponuje, aby programy dla mikrofirm w określonym zakresie były udostępniane im bezpłatnie.
Jeśli MF chce od nas wymagać, to my wymagajmy od ministerstwa !

-- -

Data: 2017-11-01 21:00:46
Autor: Budzik
JPK dla mikroprzedsiębiorców
Użytkownik KOT anren@poczta.onet.pl ...

Jeśli MF chce od nas wymagać, to my wymagajmy od ministerstwa !

Dokładnie tak to powinno wyglądać.
Jest wymog, powinno być narzędzie!

--
Pozdrawia... Budzik
"Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

Data: 2017-11-02 10:10:04
Autor: Pete
W dniu 2017-11-01 o 22:00, Budzik pisze:
Użytkownik KOT anren@poczta.onet.pl ...

Jeśli MF chce od nas wymagać, to my wymagajmy od ministerstwa !

Dokładnie tak to powinno wyglądać.
Jest wymog, powinno być narzędzie!

Kiedyś już to było.
Ein Finanzprogramm, ein Volk, ein Fuehrer!

--
Pete

Data: 2017-11-02 13:15:51
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2017-11-02 o 10:10, Pete pisze:

Dokładnie tak to powinno wyglądać.
Jest wymog, powinno być narzędzie!

Kiedyś już to było.
Ein Finanzprogramm, ein Volk, ein Fuehrer!

Nie tylko nie widzę, żeby to było to samo ("już to było"), ale w ogóle nie widzę związku jednego z drugim.

Zupełnie co innego, że wszyscy mają działać dokładnie tak jak władza chce, a co innego, że jak władza coś wymaga to powinna dać do tego narzędzia (w obecnych czasach cyfrowe).
P.G.

Data: 2017-11-02 13:25:33
Autor: Wojciech Bancer
On 2017-11-02, Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:

[...]

Zupełnie co innego, że wszyscy mają działać dokładnie tak jak władza chce, a co innego, że jak władza coś wymaga to powinna dać do tego narzędzia (w obecnych czasach cyfrowe).

Nie zgadzam się. Nie da się zapewnić narzędzi dla wszystkich. Sensownym jest danie:

a) wymagań dot. formatu
b) czasu

by każdy sobie swoje narzędzie w danym zakresie znalazł i był z niego zadowolony.
Bo inaczej, to znowu będzie jeden niezadowolny, że narzędzie które jest, to jest pod Windows, a on chce pod Ołsom Linux Limited 5 Copies In The World Edition 1975,
bo on akurat takiego używa i mu wystarcza.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-11-02 14:06:30
Autor: Piotr Gałka
[...]

Masz rację, że nie da się dla wszystkich.
Ale...
Wydaje mi się, że ewentualny problem mogą mieć tylko ci najmniejsi, a ich potrzeby są chyba na tyle podobne, że powinno dać się je zdefiniować w stopniu wystarczającym do zrealizowania narzędzia.

Nakłada się na wszystkich (w tym tych najmniejszych) jakieś wymagania, a celem jest zapobieżenie wypływania dziesiątek miliardów przez nieszczelności. Czy wymaganie, aby władza przeznaczyła mikroskopijny ułamek tej kwoty i dostarczyła tym najmniejszym odpowiednie narzędzie, zamiast opisu formatów uważasz, za zbyt wygórowane?
P.G.

Data: 2017-11-02 17:00:54
Autor: Budzik
JPK dla mikroprzedsiębiorców
Użytkownik Wojciech Bancer wojciech.bancer@gmail.com ...

 Nie da się zapewnić narzędzi dla wszystkich.

I dlatego nie zapewniamy tego narzedzia nawet tej grupie ktora jest 95% procentowa (strzelam) i uzywa windowsa? Ciekawe rozumowanie - na alibi...

--
Pozdrawia... Budzik
którzy nie mają już nic do stracenia. "  Janis Joplin

Data: 2017-11-02 19:07:13
Autor: Wojciech Bancer
On 2017-11-02, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

 Nie da się zapewnić narzędzi dla wszystkich.
I dlatego nie zapewniamy tego narzedzia nawet tej grupie ktora jest 95%

Ależ zapewniają.

Ta 95% grupa to Ci co mają księgową, czy oddają papiery za te 150-200 zł miesięcznie, albo mają ogarnięty inny program księgowy i mają ogólny
zwiso-powiew na to. :)

Zawsze możesz udowadniać, że ludzie skrobiący papierowe ewidencje
to ta zdecydowana większość :P

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-11-03 19:00:50
Autor: Budzik
[...]

Mogłbym teraz wytłumaczyc, dlaczego odpowiedziałes nie na temat ale poniewaz sam wiesz to mi sie nie chce.
Powiem tylko: szkoda.

--
Pozdrawia... Budzik
Jest Leżajsk, jest dobrze.