Data: 2017-10-29 23:00:36 | |
Autor: Budzik | |
JPK dla mikroprzedsiębiorców | |
Użytkownik KOT anren@poczta.onet.pl ...
Pobierz szablon pliku ... csv ze strony MF A nie ma nic takiego dla osób prowadzacych prosta, mala DG i majach ksiegowosc np. w excelu? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Wątroba była cały dzień śledziona |
|
Data: 2017-10-30 01:05:21 | |
Autor: Czupurny Kazio | |
JPK dla mikroprzedsiębiorców | |
On 30.10.2017 00:00, Budzik wrote:
ksiegowosc np. w excelu? Ja chyba teraz przerzucę się z excela na kartki w kratkę. W sumie to jedyna możliwość żeby nie dowalać sobie niepotrzebnej roboty co miesiąc. |
|
Data: 2017-10-30 09:08:38 | |
Autor: Andrzej Kłos | |
JPK dla mikroprzedsiębiorców | |
Czupurny Kazio pisze:
On 30.10.2017 00:00, Budzik wrote: Ale, ale, i tak JPK-VAT będziesz od 1.1.2018 MUSIAŁ wysyłać co miesiąc elektronicznie. Papierowa ewidencja na kartce w kratkę uchroni cię przed pozostałymi JPK ale nie przed JPK-VAT. Takie czasy. Tak sobie wybraliśmy - wcześniej czy jeszcze wcześniej. |
|
Data: 2017-10-30 10:51:58 | |
Autor: Pete | |
JPK dla mikroprzedsiębiorców | |
W dniu 2017-10-30 o 01:05, Czupurny Kazio pisze:
On 30.10.2017 00:00, Budzik wrote: Tylko do 1.1.2018. Od stycznia każdy płatnik VAT musi prowadzić ewidencję elektroniczną. -- Pete |
|
Data: 2017-10-30 10:52:21 | |
Autor: Pete | |
JPK dla mikroprzedsiębiorców | |
W dniu 2017-10-30 o 00:00, Budzik pisze:
Użytkownik KOT anren@poczta.onet.pl ... Jest, na stronie MF -- Pete |
|
Data: 2017-10-30 17:00:50 | |
Autor: Budzik | |
JPK dla mikroprzedsiębiorców | |
Użytkownik Pete nobody@nowhere.com ...
To co watkotwórca marudzi ze nie ma?Jest, na stronie MFPobierz szablon pliku ... csv ze strony MF Poszukałem chwile i nie widze- mozesz wskazac? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz ssać i ssać... raz szybciej, raz wolniej. Tak właśnie je się raki. |
|
Data: 2017-10-31 11:42:13 | |
Autor: Pete | |
JPK dla mikroprzedsiębiorców | |
W dniu 2017-10-30 o 18:00, Budzik pisze:
Użytkownik Pete nobody@nowhere.com ... http://www.finanse.mf.gov.pl/pp/jpk/klient-jpk -- Pete |
|
Data: 2017-10-31 14:29:34 | |
Autor: Andrzej Kłos | |
JPK dla mikroprzedsiębiorców | |
Pete pisze:
W dniu 2017-10-30 o 18:00, Budzik pisze: Sugerujesz, że ten program : Pobierz szablon pliku ... csv ze strony MF bo jednak chyba nie. To jest program do konwersji z CSV na XML i wysyłki do MF. Jak zrobić poprawny CSV - o to pyta wątkotwórca. cytat z w/w instrukcji: "Uwaga! Wygenerowanie pliku CSV z lokalnych danych źródłowych (XLS, ODS, baza danych) nie gwarantuje jego poprawności. Dopiero odpowiednie sformatowanie wygenerowanych danych w pliku CSV lub odpowiednie sformatowanie danych źródłowych i wygenerowanie pliku CSV może gwarantować oczekiwaną poprawność." |
|
Data: 2017-10-31 15:03:27 | |
Autor: Piotr Gałka | |
JPK dla mikroprzedsiębiorców | |
W dniu 2017-10-31 o 14:29, Andrzej Kłos pisze:
bo jednak chyba nie. To jest program do konwersji z CSV na XML i wysyłki do MF. Jak zrobić poprawny CSV - o to pyta wątkotwórca. Nie zaglądałem do tej instrukcji, ale taka Uwaga istniejąca w niej sugeruje, że zaraz przed nią albo po niej powinien znajdować się opis co w tym csv ma być. Jak taki opis jest to chyba nie powinno być jakiegoś wielkiego problemu zrobienia sobie arkusza, z którego się to csv wygeneruje. Ostatecznie jeśli mowa o kilku fakturach to można by go chyba w notatniku napisać. Ale to tylko domniemania w oparciu o wypowiedzi w wątku. P.G. |
|
Data: 2017-10-31 19:51:41 | |
Autor: Pete | |
JPK dla mikroprzedsiębiorców | |
W dniu 2017-10-31 o 15:03, Piotr Gałka pisze:
W dniu 2017-10-31 o 14:29, Andrzej Kłos pisze: Ba, o ile dobrze pamiętam, jest tam nawet szablon excelowy.
Też tak uważam, ale co poniektórzy mają roszczeniową postawę, że im się należy ulgowe traktowanie. -- Pete |
|
Data: 2017-10-31 19:55:55 | |
Autor: Pete | |
JPK dla mikroprzedsiębiorców | |
W dniu 2017-10-31 o 14:29, Andrzej Kłos pisze:
Pete pisze: Sugeruję, że nie chce Ci się wejść na stronę MF i poszukać. A jest wszystko opisane (łącznie z szablonem w excelu). http://www.finanse.mf.gov.pl/web/wp/pp/jpk/jpk-dla-mikroprzedsiebiorcow#contents punkt 5. -- Pete |
|
Data: 2017-10-31 20:39:17 | |
Autor: KOT | |
JPK dla mikroprzedsiębiorców | |
A ja bym Ci proponował drogi kolego , tak na próbę,
skorzystać z tego niby formatu i wygenerowac odpowiednie pliki. Denerwują mnie teoretycy wprowadzający w błąd. Gratuluję pomysłu wygenerowania pliku csv w notatniku. Tylko żebyś sie czasem nie pomylił w setkach średników ani w formacie daty czy też kilkudziesięciu kolumnach. Spróbuj to najpierw zrobić, a potem zabierz rzeczowy głos Użytkownik "Pete" <nobody@nowhere.com> napisał w wiadomości news:otah01$b1s$1node1.news.atman.pl... W dniu 2017-10-31 o 14:29, Andrzej Kłos pisze: -- - Ta wiadomosc e-mail zostala sprawdzona pod katem wirusow przez oprogramowanie AVG. http://www.avg.com |
|
Data: 2017-10-31 20:57:24 | |
Autor: Pete | |
JPK dla mikroprzedsiębiorców | |
W dniu 2017-10-31 o 20:39, KOT pisze:
A ja bym Ci proponował drogi kolego , tak na próbę, Nie stać mnie na to. Ja ma to w programie księgowym. Za 50 zł rocznie. -- Pete |
|
Data: 2017-10-31 21:25:46 | |
Autor: cef | |
JPK dla mikroprzedsiębiorców | |
W dniu 2017-10-31 o 20:39, KOT pisze:
A ja bym Ci proponował drogi kolego , tak na próbę, Już Ci Pete napisał, że wystarczy kupić jakiś program do miniksięgowości za 100-300zł jednorazowo. Na tyle chyba Cie stać. Jak już lubisz sam klepać dane. Podpis masz. Potem aktualizacje ok 50zł rocznie wyjdzie i nie musisz się martwić jak za pół roku minister wymyśli, że trzeba raportować też inne pierdoły - bo program będzie to realizował. W jednym rację Ci przyznam: cała instrukcja na stronie MF jest napisana językiem dla informatyka, ja nie rozumiem wielu pojeć tam i nie byłbym w stanie wygenerować z tego nic. Ale mam program do KPiR i on - mam nadzieję zrobi to za mnie - jednym kliknięciem. Zamierzam pierwszy JPK wysłac sobie kontrolnie za październik. |
|
Data: 2017-10-30 18:02:09 | |
Autor: KOT | |
JPK dla mikroprzedsiębiorców | |
Użytkownik "Pete" <nobody@nowhere.com> napisał w wiadomości news:ot6sol$na8$2node1.news.atman.pl... W dniu 2017-10-30 o 00:00, Budzik pisze: Nie ma żadnej prostej instrukcjii ani proponowanego programu do edycji !!!! Dlaczego nie ma czegoś takiego jak w e-deklaracjach ???? Otwieram, edytuję i wysyłam. Ja mam średno 10 faktur zakupów w miesiącu, w tym za gaz, prąd i telefon nie problem wklepac ręcznie, tylko jak ??? Powiadacie Excel ? Ok. Jesli legalnie, to trzeba zapłacić za pakiet Office, a dlaczego mam ponosić dodatkowe koszty ?? Dla mikro powinna być prosta aplikacja, tak jak VAT-7 i basta. Po cholerę mi te kilkadziesiąt rubryk ??? A swoją drogą, spróbuj sobie edytować w excelu i zapisac pod inna nazwą z rozszerzeniem .csv , an przykład styczeń18.csv, a potem zaimportować do JPK, to zobaczysz co się stanie. Paranoja -- - Ta wiadomosc e-mail zostala sprawdzona pod katem wirusow przez oprogramowanie AVG. http://www.avg.com |
|
Data: 2017-10-30 23:30:07 | |
Autor: Adam | |
JPK dla mikroprzedsiębiorców | |
W dniu 2017-10-30 o 18:02, KOT pisze:
(...) Przecież są dziesiątki, jak nie setki programów do prowadzenia handlu, księgowości (KP, KH, ryczałt) itd. Kosztują znacznie mniej, niż MsOffice, a bywają i darmowe. Wprowadzasz faktury zakupu, dokumenty sprzedaży (lub jednym wpisem z kasy fiskalnej), dokumanty kosztowe i inne kwoty (np. paragony) i tyle. Tyle! Resztę (czyli rejestr VAT, VAT-7, PIT, JPK) uzyskujesz po jednym naciśnięciu klawisza. No, może przesadziłem: czasem trzeba poczekać kilka sekund. Oraz dobrze jest po pewnym czasie odebrać UPO. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2017-10-30 23:33:36 | |
Autor: Wojciech Bancer | |
JPK dla mikroprzedsiębiorców | |
On 2017-10-30, KOT <anren@poczta.onet.pl> wrote:
[...] Ja mam średno 10 faktur zakupów w miesiącu, w tym za gaz, prąd i telefon Normalnie. Powiadacie Excel ? Ok. Jesli legalnie, to trzeba zapłacić za pakiet Office, Możesz użyć LibreOffice, jest darmowy. -- Wojciech Bańcer wojciech.bancer@gmail.com |
|
Data: 2017-10-31 11:44:03 | |
Autor: Pete | |
JPK dla mikroprzedsiębiorców | |
W dniu 2017-10-30 o 18:02, KOT pisze:
Użytkownik "Pete" <nobody@nowhere.com> napisał w wiadomościTakie czasy, jak tego nie ogarniasz, poproś kogoś, kto potrafi. Albo wyrejestruj się z VAT. -- Pete |
|
Data: 2017-10-31 15:00:49 | |
Autor: Budzik | |
JPK dla mikroprzedsiębiorców | |
Użytkownik Pete nobody@nowhere.com ...
Takie czasy, jak tego nie ogarniasz, poproś kogoś, kto potrafi. To troche głupie czasy zeby umiejetnosc prowadzenia prostej ksiegowosci w jakimkolwiek arkuszu kalkulacyjnym uznac za czyjac wade i kazac mu to zmieniac. Nieprawdaz? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy? Bo z jednej strony Wola i Ochota a z drugiej Brudno i Włochy. |
|
Data: 2017-10-31 19:56:47 | |
Autor: Pete | |
JPK dla mikroprzedsiębiorców | |
W dniu 2017-10-31 o 16:00, Budzik pisze:
Użytkownik Pete nobody@nowhere.com ... Czy ja coś takiego napisałem? Pisałem o generowaniu JPK. -- Pete |
|
Data: 2017-11-01 08:00:46 | |
Autor: Budzik | |
JPK dla mikroprzedsiębiorców | |
Użytkownik Pete nobody@nowhere.com ...
No ale to na jedno wychodzi skoro wygenerowanie tego pliku jest czescią prowadzenia ksiegowości.Czy ja coś takiego napisałem?Takie czasy, jak tego nie ogarniasz, poproś kogoś, kto potrafi. Przejrzałem sobie te instrukcje plus ten przykładowy arkusz i zgadzam sie - wiekszosc przerzuci sie na jakis program do ksiegowości a za miesiac dwa skorzysta z biura rachunkowego. IMO prowadzenie ksiegowości we własnym zakresie własnie sie skonczyło. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka, 4 kolana. Ubijać do rana aż powstanie piana. Odstawić na 9 miesięcy i kupic wózek dziecięcy. ;-) |
|
Data: 2017-11-01 09:19:01 | |
Autor: Pete | |
JPK dla mikroprzedsiębiorców | |
W dniu 2017-11-01 o 09:00, Budzik pisze:
Użytkownik Pete nobody@nowhere.com ... Nie. Plik jest częścią ewidencji VAT. Jeśli ktoś nie jest vatowcem, nie musi generować JPK. Przejrzałem sobie te instrukcje plus ten przykładowy arkusz i zgadzam sie nie tylko w tej branży pojawiają się dodatkowe wymogi ustawowe. Ale, jak pisałem wcześniej, nie ma obowiązku być vatowcem, można zrezygnować i mieć gdzieś to całe JPK. A podobno są plany wysyłania JPK w trybie dziennym, to będzie dopiero płacz. -- Pete |
|
Data: 2017-11-01 11:59:47 | |
Autor: Budzik | |
JPK dla mikroprzedsiębiorców | |
Użytkownik Pete nobody@nowhere.com ...
Rozumiem.No ale to na jedno wychodzi skoro wygenerowanie tego pliku jestCzy ja coś takiego napisałem?Takie czasy, jak tego nie ogarniasz, poproś kogoś, kto potrafi. Ok, ale to dobrze czy nie dobrze ze sie pojawiaja te dodatkowe wymogi?Przejrzałem sobie te instrukcje plus ten przykładowy arkusz inie tylko w tej branży pojawiają się dodatkowe wymogi ustawowe. Ale, Bo ja rozumiem ze coś jest potrzebne do rozliczenia i dodatkowo dla ulatwienia pracy urzednikom ale wtedy powinno być to mozliwie mało ingerecyjne. A coś mam wrażenie, ze z Twojego punktu widzenia wymog codziennego przemalowywania koloru płotu przed sklepem zostałby okraszony komentarzem: sa wymogi, trzeba robić. A podobno są plany wysyłania JPK w trybie dziennym, to będzieNie bedzie, programy zaczna to robić automatycznie, ceny wzrosna bo kazdy doliczy sobie dodatkowa godzine pracy dziennie do przychodów a najwyzej z kolejne 10% firm przeniesie DG do Czech itp. Na ten moment dyskusje chyba sie własciwie skonczyły. No i biura rachunkowe beda sie cieszyc bo meda miały mnóstwo nowych klientów co zapewne skonczy sie tym, ze tez podnosa ceny. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." Bertrand Russell |
|
Data: 2017-11-01 18:10:36 | |
Autor: Wojciech Bancer | |
JPK dla mikroprzedsiębiorców | |
On 2017-11-01, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
[...] Przejrzałem sobie te instrukcje plus ten przykładowy arkusz i zgadzam sie - wiekszosc przerzuci sie na jakis program do ksiegowości a za miesiac dwa skorzysta z biura rachunkowego. IMO prowadzenie ksiegowości we własnym zakresie własnie sie skonczyło. Więc podstawowe moje pytanie, czy czas drobnego przedsiębiorcy który w skali miesiąca musi poświęcić X godzin na zapoznanie się z przepisami, zrozumienie ich, poświęcanie czasu na papierologię itp. itd. jest naprawdę *mniej* wart niż te ~200 zł miesięcznie dla biura rachunkowego? Znajomy mi kiedyś powiedział, że jakbyśmy przestali kombinować jak urwać parę złotych, tylko zajęli się myśleniem jak więcej / lepiej zarobić, to bylibyśmy bogatym narodem. I w pełni się z tym zgadzam jak widzę kombinacje niektórych byle tylko urwać parę złotych. -- Wojciech Bańcer wojciech.bancer@gmail.com |
|
Data: 2017-11-01 20:00:45 | |
Autor: Budzik | |
JPK dla mikroprzedsiębiorców | |
Użytkownik Wojciech Bancer wojciech.bancer@gmail.com ...
[...]I czas zeby do tego biura pojechac, zawieźć papiery etc. Ale pewnie masz racje - tak to sie własnie skonczy. Znajomy mi kiedyś powiedział, że jakbyśmy przestali kombinowaćTwój znajomy nie bierze pod uwage tego, ze mnostwo prowadzacych dg to nei sa zadni przedsiebiorcy a tylko pracownicy samozatrudnieni. Ma racje ale tylko w odniesieniu do przedsiebiorców. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Demokracja prowadzi do dyktatury" Platon |
|
Data: 2017-11-01 21:30:51 | |
Autor: Maciek | |
JPK dla mikroprzedsiębiorców | |
W dniu 2017-11-01 o 18:10, Wojciech Bancer pisze:
Więc podstawowe moje pytanie, czy czas drobnego przedsiębiorcyJeśli tylko wprowadzą przepis, że za błędy w prowadzeniu księgowości w pierwszej kolejności odpowiada biuro, a później dopiero przedsiębiorca, to nie będę się wahał. -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2017-10-30 19:36:12 | |
Autor: KOT | |
JPK dla mikroprzedsiębiorców | |
Nie wprowadzaj miły kolego uzytkownikow w błąd !!
Dla tych co prowadzą dziełalnośc gospodarczą jedynie na terytorium Polski powinno być to proste jak konstrukcja cepa. Powiedz tym co handlują przysłowiową pietruszką że dla nich ważne jes ile wyeksportowali albo odwrócony VAT. Niezauważanie takich przez MF to zwykła ignorancja władzy, nic innego. Użytkownik "Pete" <nobody@nowhere.com> napisał w wiadomości news:ot6sol$na8$2node1.news.atman.pl... W dniu 2017-10-30 o 00:00, Budzik pisze: -- - Ta wiadomosc e-mail zostala sprawdzona pod katem wirusow przez oprogramowanie AVG. http://www.avg.com |