JPK dla mikroprzedsiębiorców

Data: 2017-11-01 08:00:45
Autor: Budzik
JPK dla mikroprzedsiębiorców
Użytkownik Pete nobody@nowhere.com ...

Ludzie, przestańcie teoretyzować. Pobierzcie program klienta JPK,
potem plik przykładowy, potem wykonajcie wszystko zgodnie
z instrukcją, a potem porozmawiamy rzeczowo.

Nawet w MF przyznali mi pośrednio rację, a tu jak widzę
sami "wujkowie dobra rada".

Po kilku dniach wygenerowałem wszystko poprawnie,
łącznie z podpisem ( na szczęscie miałem wcześniej ).
Nie będe więcej zabierał głosu , niech radzą mądrzejsi
od mnie.

Cieszymy się Twoim szczęściem.
Możesz się teraz zgłosić do MF po medal, może Ci przyznają. ;)

Pete, dlaczego atakujesz kolege który imo całkiem słusznie wytyka to ze proste narzedzie stworzone przez MF za nasze pieniadze nie jest ani łatwe ani proste?
Wydaje mi sie, ze kolega wykazał się duza marytorycznoscia - czyz nie o to chodzi?
Pochylic sie i wypiac posladki to kazdy potrafi ;-)

--
Pozdrawia... Budzik
by Jenka

Data: 2017-11-01 09:14:03
Autor: Pete
W dniu 2017-11-01 o 09:00, Budzik pisze:
[...]

A jak sobie wyobrażasz narzędzie, które będzie pracowało z każdym możliwym sposobem prowadzenia ewidencji?
Z definicji to narzędzie musi być dla ludzi, którzy coś potrafią więcej niż wpisać kwotę faktury.
Instrukcja siłą rzeczy też musi być ogólna.

Jak sobie wyobrażasz narzędzie które obsłuży excela, worda, Małą księgowość RP z 2008 roku, starego Subiekta, i kupę innych możliwości nie wspierających JPK?

Wydaje mi sie, ze kolega wykazał się duza marytorycznoscia - czyz nie o
to chodzi?

Pamiętasz walkę linuksowców o Płatnika działającego pod linuksem? To jest teraz mniej więcej tej samej skali krucjata.

Pochylic sie i wypiac posladki to kazdy potrafi ;-)

Prowadzić KPiR na papierze i wypełniać faktury w excelu znudziło mi się po 3-ch miesiącach.
Onegdaj za darmo, teraz za AFAIR 60zł/rok jest Małą Księgowość RP, która może idealna nie jest, ale spokojnie robi to co potrzeba w mikrodziałalności.

wolę wydać te 6 dyszek nić czuć przez rok ból d....
:P

--
Pete

Data: 2017-11-01 11:59:47
Autor: Budzik
[...]

Wyobrazam sobie je tak, ze działa na podstawie przekopiowywania tabelek i to co jest nie tak potrafi sprawdzic i na biezaco wskazac ze jest zle dokładnymi opisami. A tam widze jakies opisy godziny ZULU etc :)
Zakładam, ze pewnie bym sobie poradził i ze stworzeniem odpowiedniego pliku i pewnie nawet ze stworzeniem wzorcowego arkusza na podstawie pliku w ktorym ktos sobie dotychczas prowadził dg ale juz na pierwszy rzut oka widze ze troche czasu by to zajeło.
Moze po prostu powinien to byc prosty plik w excelu ktory odworowywałby tabele z przychodami, tabele ze sprzedaza i na tej podstawie tworzyłby plik jpk?

W gruncie rzeczy tam trzeba tylko przekopiowac faktury zakupu i sprzedazy, prawda?

Jak sobie wyobrażasz narzędzie które obsłuży excela, worda, Małą księgowość RP z 2008 roku, starego Subiekta, i kupę innych
możliwości nie wspierających JPK?

Wsparcie starych programów to pewnie jeszcze trudniejsza sprawa, ale nie wypowiadam sie bo nigdy nie uzywałem i nie wiem czy one dzialaja na podstawie kopiowalnych tabelek, co mozna z nich wyeksportowac etc.

[...]

Nie pamietam ale wiem jedno - płatnik do dzisiaj jest programem idiotycznym, nieintuicyjnym, robiacym duzo mniej niz by mogł, podpowiadajacym o wiele za mało nizby mogł. Jest programem który nie umie zrealizować bezpośredniej wysyłki do zusu tylko trzeba eksportowac i realizowac wysyłkę przez pue.zus.
Daj spokój - Płatnika dajesz jako coś wzorcowego? Zart?

Pochylic sie i wypiac posladki to kazdy potrafi ;-)

Prowadzić KPiR na papierze i wypełniać faktury w excelu znudziło mi
się po 3-ch miesiącach.

Mnóstwo ludzi ma DG w których robi jedna fakture na miesiac albo nie robi wcale bo pracuje dla jednego podmiotu i ten wystawia gotowy dokument.
KPiR na papierze to rzeczywiście bez sensu, ale KPiR w excelu? Why not?

[...]

Mysle ze tu nie chodzi o te 60zł tylko o to ze jak ktos ma 5 faktur na krzyz to rozliczenie zrobi szybciej niz nauczy sie nowego programu który znowu bedzie miał pare kruczków ktore trzeba złapać, zauwazyc etc.
Moze to rzeczywiście uwstecznianie sie ze rzeczy robia to co powinny możliwie małym nakładem pracy - taki trend ze teraz kazdy zeby dzwonic, potrzebuje 8-rdzeniowego smartfona za 3000... Nie wiem...

--
Pozdrawia... Budzik
"Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac 'wali' i mam ja gdzies"  MikeXex

JPK dla mikroprzedsiębiorców