JPK dla mikroprzedsiębiorców

Data: 2017-10-31 20:33:40
Autor: KOT
JPK dla mikroprzedsiębiorców
Ludzie, przestańcie teoretyzować. Pobierzcie program klienta JPK,
potem plik przykładowy, potem wykonajcie wszystko zgodnie
z instrukcją, a potem porozmawiamy rzeczowo.

Nawet w MF przyznali mi pośrednio rację, a tu jak widzę
sami "wujkowie dobra rada".

Po kilku dniach wygenerowałem wszystko poprawnie,
łącznie z podpisem ( na szczęscie miałem wcześniej ).
Nie będe więcej zabierał głosu , niech radzą mądrzejsi
od mnie.

Użytkownik "KOT" <anren@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ot5aij$ti5$1news.vectranet.pl...
Poniżej wklejam maila wysłanego do MF w sprawie jednolitego pliku kontrolnego dla mikro.
Myślę, ze w podobnej sytuacji są tysiące takich jak ja. Może głosy innych w tej sprawie
pomogą. Piszcie do MF, niech sie zastanowią nad wprowadzaniem nowych regulacji.

Witam,

Prowadzę własną działalność gospodarczą od 28 lat. Jestem płatnikiem podatku VAT i od dawna nie zatrudniam nikogo.
Stosuję się skrupulatnie do wymogów sprawozdawczych. Rejestruje swoją sprzedaż za pomoca kasy fiskalnej , zakupy
na podstawie otrzymanych faktur, wypełniam i przesyłam droga elektroniczna sprawozdanie VAT-7, itd.
Staram się rzetelnie prowadzić całą dokumentację finansową sama, bo mnie nie stac na wynajecie biura czy informatyka.
Teraz mam dodatkowo od stycznia 1918 wysyłać JPK. Zgoda, nie mam nic przeciwko temu. Zainstalowałam na próbę
program, przeczytałam instrukcję i niewiele rozumiem.
Dla takich jak ja, mikro - mikroprzedsiębiorców powinna być wydana osobna instrukcja ja się do tego zabrać w stylu:

Pobierz szablon pliku ... csv ze strony MF
Otwórz go za pomoca programu ..... dostarczonego przez MF
Wypełnij odpowiednie rubryki
Zapisz go pod nazwą , np. styczeń_2017.csv
Zaimportuj do programu klien JPK
Przekonwertuj go do formatu ...
Wyślij używajac profilu zaufanego

Coś w tym stylu, a nie jakiś informatyczny bełkot, który nie jest mi do niczego potrzebny

Obawiam się, że jeśli nie będzie zrozumiałej i prostej instrukcji co do JPK,
to nie będę w stanie sprostać wymaganiom i albo naraże się na karę albo wypadnie mi zamknąć swój sklep,
a pewnie nie jestem sama z tym problebem.

Skoro Rząd , a w tym MF deklaruje być blisko ludzi, to oczekuję, że będzie również blisko mnie i mnie podobnych,
bo łatwiej żądać niż pomagać jak widzę.

-- -
Ta wiadomosc e-mail zostala sprawdzona pod katem wirusow przez oprogramowanie AVG.
http://www.avg.com

-- -