JPK faktury

Data: 2016-09-22 17:57:36
Autor: Jacek
JPK faktury
Od 2017 będę szczęśliwym podatnikiem wysyłającym dane z zakupów i sprzedaży jako JPK. Widzę tu pewien problem, bo obecnie kupuję np. farby w dużych opakowaniach, gdzie na fakturze zakupu mam napisane np. farba X 10 sztuk po 20 litrów. Farby te sprzedaję później na litry i na fakturze sprzedaży mam np. farba X 5 litrów.
Jakoś preferuję jednostki naturalne, czyli w tym przypadku farba na litry lepiej mi pasuje niż na sztuki.
Czy taka zamiana jednostek może spowodować jakieś problemy z US? Może lepiej zostawić jednostki tak, jak na fakturze zakupu, ale problem widzę w przypadku, gdy duże opakowanie rozlewam do małych - sztuki się zgadzać nie będą, ale litry tak.
Czy mam się już obawiać smutnych panów, czy może przesadzam?
Jacek

Data: 2016-09-22 20:45:45
Autor: Pete
JPK faktury
W dniu 2016-09-22 o 17:57, Jacek pisze:
[...]

5 litrów, to 0,25 szt. Wszystko gra.

--
Pete

Data: 2016-09-22 21:00:44
Autor: Jacek
JPK faktury
W dniu 22.09.2016 o 20:45, Pete pisze:

5 litrów, to 0,25 szt. Wszystko gra.
Grać, gra, ale to debilizm pisać, że sprzedałem 0,25 opakowania farby, gdy faktycznie sprzedałem całe (nowe) opakowanie 5 litrowe.
Chyba, że się muszę pogodzić i będę pisać:
- farba X 0,25 opakowania 20 litrów = 5 litrów.
Jacek

Data: 2016-09-22 21:20:56
Autor: cef
JPK faktury
W dniu 2016-09-22 o 17:57, Jacek pisze:

Od 2017 będę szczęśliwym podatnikiem wysyłającym dane z zakupów i
sprzedaży jako JPK

A jakiś konkretny powód tego wpadania w obowiązek?
Czy coś przegapiłem?
Bo do tej pory wydawało mi się, że JPK dotyczy tylko informacji na żadanie US

Data: 2016-09-22 22:01:40
Autor: Jacek
JPK faktury
W dniu 22.09.2016 o 21:20, cef pisze:
[...]

https://assecobs.pl/pl/rozwiazania/erp/jednolity-plik-kontrolny?gclid=CNq0jrPho88CFeQCcwodetgMSw
Pierwszy z brzegu link, jaki mi wyskoczył.
Jacek

Data: 2016-09-22 22:10:45
Autor: cef
JPK faktury
W dniu 2016-09-22 o 22:01, Jacek pisze:
W dniu 22.09.2016 o 21:20, cef pisze:
W dniu 2016-09-22 o 17:57, Jacek pisze:

Od 2017 będę szczęśliwym podatnikiem wysyłającym dane z zakupów i
sprzedaĹźy jako JPK

A jakiś konkretny powód tego wpadania w obowiązek?
Czy coś przegapiłem?
Bo do tej pory wydawało mi się, że JPK dotyczy tylko informacji na
Ĺźadanie US

https://assecobs.pl/pl/rozwiazania/erp/jednolity-plik-kontrolny?gclid=CNq0jrPho88CFeQCcwodetgMSw

Pierwszy z brzegu link, jaki mi wyskoczył.
Jacek

Hmm, na razie mnie to nie dotyczy, ale i tak wydawało mi się,
że mali i mikro to tylko "na wezwanie" a nie standardowo.

Data: 2016-09-22 22:20:50
Autor: Jacek
JPK faktury
W dniu 22.09.2016 o 22:10, cef pisze:

Hmm, na razie mnie to nie dotyczy, ale i tak wydawało mi się,
że mali i mikro to tylko "na wezwanie" a nie standardowo.
Zacząłem szukać na stronach Min. Finansów i czytam, że mikroprzedsiębiorstwa dopiero od 2018. Obowiązkowo - bez wezwania.
http://tinyurl.com/ja3qc32
Jacek

Data: 2016-09-23 17:43:54
Autor: J.F.
JPK faktury
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości
[...]

Co tam Ziobro wymysli, to cholera wie, ale w pierwszej kolejnosci ich beda IMO interesowac kwoty i zgodnosc faktur i kontrahentow.
W drugiej kolejnosci moga ich zainteresowac rozchody magazynowe, i kto tam uplynnia bez faktury.

Po pierwszej kontroli im przejdzie ... no chyba ze Morawiecki kaze duzo podatkow przyniesc, to sie zaczna czepiac - inny towar, inna jednostka, a co to za produkcja bez zezwolenia, a ile ton mikroprocesorow pan zakupil ...

J.

Data: 2016-09-23 19:11:37
Autor: Kviat
JPK faktury
[...]

Nie. (Ale cholera ich wie :)) To powszechna praktyka, a w US debile nie pracują.

[...]

Przesadzasz.
Mogę podać kilka przykładów takiej zamiany jednostek.
Np. sprzedawca wyrobów hutniczych kupuje blachę na tony, a sprzedaje w arkuszach.
Skład węgla kupuje na tony i sprzedaje na worki po ileś tam kilogramów.

Problem pojawi się, gdy sprzedasz więcej litrów (oczywiście z jakąś tolerancją) niż wynika to z zakupów (co da się sprawdzić). Zajdzie uzasadnione podejrzenie, że wprowadzasz lewy towar do obrotu albo oszukujesz.

Nie wiem o jakich ilościach farby piszesz, ale przy dużych ilościach w skali rocznej, te różnice "naturalne" wynikające z niedokładności ważenia (rozlewania) mogą być dosyć znaczne i to w twoim interesie leży wykazanie, że to różnice mieszczące się w granicach rozsądku wynikające ze specyfiki towaru.

Przykład z życia i trochę OT, ale pokazujący, że niepotrzebnie się martwisz.
Nie wiem czy są normy tolerancji dla wszystkim możliwych produktów (:P) w tym dla farby, ale np. skład węgla trzyma węgiel w hałdach i sprzedaje na kilogramy licząc "łyżki" (jakkolwiek to dziwnie brzmi :)), gdzie wiadomo, że jedna łyżka ładowarki to średnio ileś tam kilogramów (teoretycznie powinno się ważyć samochód przed i po załadunku, ale w praktyce jak czas goni to nie zawsze tak wygląda..., szczególnie w małych składach ;)).
I jak jest kontrola i US zarządza remanent, to pojawia się poważny problem jak policzyć ilość (wagę) węgla pozostałego, leżącego na placu w hałdzie.
Możliwość zważenia takiej hałdy jest czysto teoretyczna (wyobraź sobie remanent w kopalni :)) więc szacuje się ją uwzględniając wiele czynników (wysokość hałdy, powierzchnia podstawy, kąt tzw. stoku naturalnego dla węgla, rodzaj węgla itp.) i _z_tego_co_pamiętam_ to jest to jakoś znormalizowane (normy branżowe czy coś takiego... ale o szczegóły już nie pytaj, nie mnie ;)
Ponadto trzeba uwzględnić, że podczas sprzedaży (załadunek na świeżym powietrzu) może padać śnieg czy deszcz i trzeba (powinno się ;) brać poprawkę na wagę ważonego samochodu przed i po załadunku...

Jeżeli masz duże różnice między zakupem i sprzedażą farb, to sugeruję Ci dowiedzieć się dokładnie jak to jest z farami i mieć w razie co dupochron.

Można długo o tym pisać, ale to nie są tematy z kosmosu i nieznane kontrolerom.
http://www.mf.gov.pl/documents/764034/5175930/Dz.Urz.+Min.+Fin.+z+dnia+28+lipca+2016+r.+-+poz.+55+-

Jeszcze raz, nie napisałeś o jaką skalę rozlewania takiej farby chodzi, ale może podpada pod "towar w ilościach masowych"

"instrukcje opisujące sposób wykonywania  czynności  spisowych  odrębnie   dla  poszczególnych  rodzajów  zapasów
(np.kątowników, prętów, szyn, blach, szyb, tkanin, desek, skór, cegieł, płytek i kształtek betonowych,  rur,  węgla  i  koksu,
złomu,  innych  materiałów  masowych,  których  ilości
ustala się drogą pomiaru szacunkowego). "

Proponuję żebyś przeczytał całość, ale jeszcze co Cię może zainteresować:
"50. Jeżeli  właściwy  pomiar  następuje z  użyciem  innej
jednostki  miary  niż  przyjęta  w ewidencji księgowej zapasów, to w arkuszu spisowym zamieszcza się odpowiednią uwagę, na przykład:
ustala się liczbę arkuszy blachy określonej grubości i rodzaju, a następnie mnoży przez wagę arkusza, wyznaczoną przez próbne zważenie jednego  lub  kilku arkuszy.  W przypadku  innych składników  może  być konieczne  zastosowanie  odpowiednich  tabel  przeliczeniowych,
np. przeliczenie objętości paliwa na kilogramy z użyciem współczynnika uwzględniającego m.in. temperaturę otoczenia.
51.Jeżeli  waga  spisywanego  składnika  zapasów  zmienia  się  w zależności  od  czynników atmosferycznych, na przykład wilgotności powietrza, to w przypadku asortymentu, znajdującego się  w  oryginalnym nienaruszonym  opakowaniu  (np.  bele  bawełny,  rolki  wełny mineralnej), przyjmuje się wagę deklarowaną na opakowaniu."

Reasumując, możesz spać spokojnie jeżeli nie dolewasz wody do farby ;).

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-09-23 22:11:24
Autor: Jacek
JPK faktury
W dniu 23.09.2016 o 19:11, Kviat pisze:

[...]
To mnie trochę uspokoiło.

[...]
Rocznie jest tego kilka tysięcy litrów, z czego powiedzmy 1/4 jest rozlewana do mniejszych opakowań.

[...]
Jak najbardziej kopalnie robią takie remanenty. Mierniczy robią obmiar objętościowy, kontrola jakości mierzy tzw. ciężar nasypowy, mnoży się i jest wynik. Za jego dokładność wiele bym nie dał, ale jest to podstawa do wielu rozliczeń.

Reasumując, możesz spać spokojnie jeżeli nie dolewasz wody do farby ;).
He, he. Wody nie dolewam, choćbym nawet chciał, bo to farby rozpuszczalnikowe ;-)
Jacek

Data: 2016-09-23 22:59:29
Autor: Kviat
JPK faktury
W dniu 2016-09-23 o 22:11, Jacek pisze:
[...]

Ważniejsza jest _różnica_, którą chyba znasz.
Możesz mieć i 10 litrów do rozlania, ale jak się pracownikowi ręce trzęsą... ;)
Oblicz jaki procent jest różnicy i dowiedz się jaki jest "tolerowany" w branży. I tego się trzymaj.

[...]

Przecież to właśnie napisałem.
Skoro to wiesz, to nie rozumiem Twoich rozterek dotyczących farby.

Reasumując, możesz spać spokojnie jeżeli nie dolewasz wody do farby ;).
He, he. Wody nie dolewam, choćbym nawet chciał, bo to farby
rozpuszczalnikowe ;-)

Ja tam nie chcę wiedzieć, co tam sobie dolewasz ;)

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-09-24 18:11:43
Autor: Jacek
JPK faktury
W dniu 23.09.2016 o 22:59, Kviat pisze:

Ja tam nie chcę wiedzieć, co tam sobie dolewasz ;)
i bardzo słusznie, bo dziś nic nie dolewam, ale im bliżej wieczora, to wzrasta ochota na piwo ;-)
Jacek

Data: 2016-09-26 15:45:23
Autor: Wędrowniczek
JPK faktury
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Od 2017 będę szczęśliwym podatnikiem wysyłającym dane z zakupów i sprzedaży jako JPK.
[...]

Ministry zrezygnowały z danych z faktur zakupu.
Zostało to ogłoszone gdzieś w połowie sierpnia, czyli sporo po
wejściu tegoż w życie.
Ileż to firm dostosowało się, poniosło spore koszty, a teraz mogą sobie
tym dorobkiem podetrzeć co nieco...
Ale nic nowego - zawsze traktują nas jak stado baranów, którym
raz w te, a potem wewte nie stanowi różnicy.

--
Wę-czek

Data: 2016-09-28 16:57:12
Autor: J.F.
JPK faktury
Użytkownik "Wędrowniczek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57e9267a$0$15210$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Naprawde ?

Brzmi, jakby jakas grupa ktorej bardzo zalezy dogadala sie z grupa trzymajaca wladze :-)
To po co im JPK z samej sprzedazy ?

J.

Data: 2016-09-28 23:51:52
Autor: Pete
JPK faktury
W dniu 2016-09-28 o 16:57, J.F. pisze:
[...]

Nie czytaj między wierszami tego, czego tam nie ma.
Nie zrezygnował z faktur zakupu, ino zrezygnował z danych z faktur zakupu. Czyli z wprowadzania każdej pozycji oddzielnie.

--
Pete

Data: 2016-10-06 09:59:24
Autor: jedenptak
JPK faktury
On Wed, 28 Sep 2016 16:57:12 +0200
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

Naprawde ?

Brzmi, jakby jakas grupa ktorej bardzo zalezy dogadala sie z grupa trzymajaca wladze :-)

Po co?
A po co im dane z FA zakupu? Przecież będą mieli.
1. Wykazujesz NIP i nr FA (nr jaki widnieje na "papierze") zakupu
dostawcy
2. Dostawca ma obowiązek przekazać pozycje FA sprzedazy
3. Robisz relację:
 NIP+NRFAZAKUP => NIP+NRFASPRZED DOSTAWCY
i masz pozycje zakupu.
Unikają dublowania danych?

Wydaje mi się , że test relacji NR FA zakup +> nr FA Sprzedazy będzie
podstawowym testem czy nie masz lewych/dziwnych faktur.
 Być możę będą kłopoty gdy sprzedawca wpisze ciut inaczej nr FA np.
pominie jakieś kreski, rok, nazwe magazynu itp. a/lub Ty wprowadzisz ja
go inaczej i relacja po NR nie będzie chciała zaskoczyć.

Data: 2016-10-06 10:46:50
Autor: jedenptak
JPK faktury
On Thu, 6 Oct 2016 09:59:24 +0200
jedenptak <niepodaje@devnull.pl> wrote:

3. Robisz relację:
 NIP+NRFAZAKUP => NIP+NRFASPRZED DOSTAWCY

:) - mam chwilę na kawę

SELECT
vatSprzed.towar,
vatSprzed.nazwa,
vatSprzed.ilosc,
vatSprzed.cena,
vatSprzed.vat
LEFT JOIN vatSprzed ON vatSprzed.NIP_SPRZEDAWCY=vatZakup.NIP_DOSTAWCY
AND vatSprzed.NR_FA_SP=vatZakup.NR_FA_ZAK
FROM vatZakup
WHERE vatZakup.NIP_SPRAWDZANEGO='01234567879'
AND
vatZakup.NR_FA_ZAKUP="76454/XX/2016/1234"

Coś takiego ?

Data: 2016-10-06 11:01:37
Autor: cef
JPK faktury
W dniu 2016-10-06 o 10:46, jedenptak pisze:
[...]

Po numerze faktury, to bym nie ryzykował,
bo błedów tam i przekłamań będzie mnóstwo.
Zwłaszcza, że masa na rynku debilnych systemów numeracji
z literami, spacjami, nawiasami.
Chyba raczej po kwotach będą wyszukiwać odwzorowanie,
ale to też może być rozbite przy księgowaniu.

Data: 2016-10-06 11:12:38
Autor: jedenptak
JPK faktury
On Thu, 6 Oct 2016 11:01:37 +0200
cef <cezfar@interia.pl> wrote:

> [...]

z literami, spacjami, nawiasami.
Chyba raczej po kwotach będą wyszukiwać odwzorowanie,
ale to też może być rozbite przy księgowaniu.

To proste, system automatycznie wyśle na mejla żadanie wyjaśnienia i
ponownego przesłania uzgodnionych numerów. Przejmowac nie będą się
zapewne , to będzie Twój problem.

Data: 2016-10-06 11:18:22
Autor: cef
JPK faktury
W dniu 2016-10-06 o 11:12, jedenptak pisze:

[...]

To się pewnie system zapcha samymi mailami w tej sprawie.

Data: 2016-10-06 11:27:37
Autor: jedenptak
JPK faktury
On Thu, 6 Oct 2016 11:18:22 +0200
cef <cezfar@interia.pl> wrote:

> [...]
> zapewne , to będzie Twój problem.

To się pewnie system zapcha samymi mailami w tej sprawie.

Na początku tak. Ale po pierwszej fali, i komunikacie "3 próby i
wp...l" będziemy chodzić jak w zegarku. Szukasz na siłę argumentów
 ;)

Data: 2016-10-06 11:19:25
Autor: jedenptak
JPK faktury
On Thu, 6 Oct 2016 11:12:38 +0200
jedenptak <niepodaje@devnull.pl> wrote:

Swoją szosą - tam będą nieziemskie dane marketingowe. Będą wyciekały
dane? :P

Data: 2016-10-06 20:28:40
Autor: J.F.
JPK faktury
Użytkownik "jedenptak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20161006111925.57128a7d@xeon...
Swoją szosą - tam będą nieziemskie dane marketingowe. Będą wyciekały
dane? :P

Na amerykanskim serwerze w dodatku beda.

Ale byc moze zaszyfrowane niezaleznym algorytmem.

J.

Data: 2016-10-07 02:10:06
Autor: jedenptak
JPK faktury
On Thu, 6 Oct 2016 20:28:40 +0200
> [...]

>dane? :P

Na amerykanskim serwerze w dodatku beda.

Ale byc moze zaszyfrowane niezaleznym algorytmem.

Co ty ..sobie wyobrażasz? Co ma do tego na jakim hamerykańskim serwie
to będzie? Zwyczajnie robisz zestawienie,
a we wtorek dostajesz adres sklepu gdzie masz kupic paczke czipsów,
a w tej paczce jest zwycięski los,
na mercedesa ze złota,
co to go reklamowali w TV na wszystkich kanałach,
przez ostatnie 1/2 roku,
że po godzinie już możesz,
i w dodatku Ty płaciłeś abonament (tv sat) za oglądanie tych reklam,
i wierzyłeś - że ten los dla ciebie jest

O nie mogę. Ratunku. matrix?

Data: 2016-10-07 17:05:09
Autor: J.F.
JPK faktury
Użytkownik "jedenptak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20161007021006.12768e13@xeon...
On Thu, 6 Oct 2016 20:28:40 +0200
> [...]
Ale byc moze zaszyfrowane niezaleznym algorytmem.

Co ty ..sobie wyobrażasz? Co ma do tego na jakim hamerykańskim serwie

Ma tyle, ze wlasiciel tego serwera ma nieograniczony dostep do danych.

Jakby tylko potrafil odszyfrowac ...

J.

Data: 2016-10-29 04:45:35
Autor: Marios
JPK faktury
J.F. wrote:

> [...]

serwie
to będzie?

Ma tyle, ze wlasiciel tego serwera ma nieograniczony dostep do

Ale po co ma odszyfrowywać? Czytałeś Najnowszą Historie Polski? Ja wiem -  to z 1500 stron np. takiego Roszkowskiego (aka Andrzej Albert ze starych wydań). Przeczytasz i uderzy ze to już było, to sie powtarza, znowu ktos sprzeda .. za 1 talara.

Data: 2016-10-06 20:27:27
Autor: J.F.
JPK faktury
Użytkownik "jedenptak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20161006111238.28a29022@xeon...
[...]

A w mailu w zalaczniku mozna od razu mandacik na 50 zl dolaczyc w razie dobrowolnego przyznania sie do winy :-)

I ilosc przeklaman zniknie w tempie ekspresowym :-)

J.

Data: 2016-10-06 11:38:52
Autor: Pete
JPK faktury
W dniu 2016-10-06 o 11:01, cef pisze:
[...]

do porównania się wytnie wszystko poza 0-9 oraz A-Z i zostanie sensowny identyfikator

bo błedów tam i przekłamań będzie mnóstwo.
Zwłaszcza, że masa na rynku debilnych systemów numeracji
z literami, spacjami, nawiasami.
Chyba raczej po kwotach będą wyszukiwać odwzorowanie,

Nie ma obowiązku księgowania wszystkich pozycji z faktury, więc to raczej kiepski pomysł.

--
Pete

Data: 2016-10-06 11:55:04
Autor: jedenptak
JPK faktury
On Thu, 6 Oct 2016 11:38:52 +0200
Pete <nobody@nowhere.com> wrote:

> Po numerze faktury, to bym nie ryzykował,

do porównania się wytnie wszystko poza 0-9 oraz A-Z i zostanie
sensowny identyfikator

To raczej oczywiste, ale kto ich tam wie. Pomijam szczegóły, ale np.
moim księgowym w rej. zakupu nie mieszczą się długie numery np. fa za
Gaz. I wpisuja istotne ich części umożliwiające jednoznaczną
identyfikację.

Rej. VAT zakup do wymiany, nie ma żadnego pola gdzie można dopisac
full numer.

> [...]
> Chyba raczej po kwotach będą wyszukiwać odwzorowanie,

Nie ma obowiązku księgowania wszystkich pozycji z faktury, więc to raczej kiepski pomysł.

Ale przecież mamy nie wykazywać pozycji FA zakup, tylko kwoty , NIP
dostawcy, NR fa zakupu itp.
To raczej włąśnie KWOTY będą porównywane , ile wykazał sprezdawca na
tej FA a ile kupujący.
Różnica generuje wezwanie karne :) ?

Dlatego relacja dokument sprzedawcy -> dokument zakupu jest wg. mnie
elementarna.

Data: 2016-10-06 20:30:54
Autor: J.F.
JPK faktury
Użytkownik "jedenptak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20161006115504.6fa436e0@xeon...
> [...]

identyfikację.

Rej. VAT zakup do wymiany, nie ma żadnego pola gdzie można dopisac

No to beda musieli zmodyfikowac/zmienic program, w czym widzisz problem ?

I tak musza, zeby JPK wysylac.

J.

Data: 2016-10-07 02:14:33
Autor: jedenptak
JPK faktury
On Thu, 6 Oct 2016 20:30:54 +0200

> [...]

>full numer.

No to beda musieli zmodyfikowac/zmienic program, w czym widzisz problem ?

Bo to ja musze "zrobić" ten program. Jest połączony z innymi
programami, np. FK, a FK połączone automatami ksiegujacymi z programu sprzedażowego, a pr. sprzedażowy z raportami koncernowymi , a ...

Mam ( na miesiac) 400 FA zakupu i 20 tys (nr) FA sprzedaży,
może to nie jest powalające wobec dużych sieci, ale ... jest co robić

Data: 2016-10-07 12:01:06
Autor: J.F.
JPK faktury
Użytkownik "jedenptak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20161007021433.456448a5@xeon...
On Thu, 6 Oct 2016 20:30:54 +0200 "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

Mam ( na miesiac) 400 FA zakupu i 20 tys (nr) FA sprzedaży,
może to nie jest powalające wobec dużych sieci, ale ... jest co robić

Ale program jest  jeden, to w czym problem ile tych faktur przetwarza ?
Ksiegowi moga narzekac, bo oni te 400 faktur zakupowych wklepuja i im przybedzie pracy, ale nie Ty :-)

Pomysl lepiej o operatorach telefonicznych - 10 mln faktur co miesiac, i niech sobie przychodzi US na kontrole,
udostepnic magazyn i nie wypuscic, poki nie podpisza, ze sprawdzili miesiac i nie zauwazyli zadnych nieprawidlowosci :-)

J.

Data: 2016-10-07 12:56:36
Autor: Adam
JPK faktury
W dniu 2016-10-07 o 12:01, J.F. pisze:
(...)
Ale program jest  jeden, to w czym problem ile tych faktur przetwarza ?
Ksiegowi moga narzekac, bo oni te 400 faktur zakupowych wklepuja i im
przybedzie pracy, ale nie Ty :-)

Większe firmy przesyłają dokumenty w systemie EDI.
Raczej nikt nie "klepie" dokumentów "z palca".

[...]

A to oni jeszcze drukują faktury na papierze?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-10-07 17:02:16
Autor: J.F.
JPK faktury
Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nt7v14$ca0$1@usenet.news.interia.pl...
[...]

Drukowac drukuja, choc coraz mniej.

Ale kopii chyba nigdy nie drukowali.

Co az tak bardzo nie przeszkadza - przekazac tych tysiac plyt CD i niech sprawdzaja :-)

J.

Data: 2016-10-06 11:58:48
Autor: jedenptak
JPK faktury
> [...]

> Chyba raczej po kwotach będą wyszukiwać odwzorowanie,

Nie ma obowiązku księgowania wszystkich pozycji z faktury, więc to raczej kiepski pomysł.

O przepraszam, nieuważnie przeczytałem = źle zrozumiałem. Masz rację. Czyto do nie do Ciebie powinno być.

Data: 2016-10-06 12:14:13
Autor: jedenptak
JPK faktury
On Thu, 6 Oct 2016 09:59:24 +0200
jedenptak <niepodaje@devnull.pl> wrote:

Dodam jeszcze link do FAQ o nr FA

http://www.mf.gov.pl/documents/764034/5134536/Odpowiedzi+na+pytania+dot.+JPK.pdf
Odpowiedz nr 28.

i zmykam, bo już nie mam czasu dziś na nic innego

Data: 2016-10-06 12:27:31
Autor: cef
JPK faktury
W dniu 2016-10-06 o 12:14, jedenptak pisze:
[...]

Czytałem ostatnio ten FAQ i najlepiej by było,
jakby wszystkie transakcje księgować w systemie MF w chmurze :-)
Jeden system, jeden program, prosta kontrola.
Mógłby się ten program nazywać Vatnik :-)

Data: 2016-10-06 14:53:08
Autor: jedenptak
JPK faktury
On Thu, 6 Oct 2016 12:27:31 +0200
cef <cezfar@interia.pl> wrote:

> [...]

Jeden system, jeden program, prosta kontrola.
Mógłby się ten program nazywać Vatnik :-)

I byśmy płacili co miesiąc podatek od darowizny ;P (za program, hmm
ciii... bo zaczną liczyć za Płatnika)
oj, znowu zajrzałem na grupę, jestem uzależniony

Data: 2016-10-06 20:25:09
Autor: J.F.
JPK faktury
Użytkownik "jedenptak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20161006095924.4bf12bf8@xeon...
> [...]
>wejściu tegoż w życie.

Naprawde ?
Brzmi, jakby jakas grupa ktorej bardzo zalezy dogadala sie z grupa

W miedzyczasie sie wyjasnilo, ze to nie o faktury zakupow chodzi, tylko o szczegolowe dane pozycji.
Pozycje to prawde mowiac nie bardzo wiem po co im i w fakturach sprzedazowych - wystarczylyby same podsumowania - to co w rejestrach VAT jest.

Chyba, ze jakies szczegolowe kontrole przewiduja - np kto komputer kupil, to sie sprawdzi czy prawidlowo amortyzuje, kto drukarke - to czy zwiekszyl wartosc srodka trwalego, kto samochod - czy nalicza dodatkowe podatki ...

[...]

Za pare lat, gdy wszyscy beda wysylali JPK, to tak.
Podsumuje sie dane sprzedazowe po NIP nabywcy i sprawdzi z jego deklaracja.
Nadal jednak na moj gust byloby bezpieczniej poszczegolne faktury po obu stronach sprawdzac.

Pytanie - komu mogloby zalezec na odsunieciu takiej weryfikacji o pare lat :-)
No ale jesli faktury zakupowe maja byc zglaszane, to nie ma pytania.

Być możę będą kłopoty gdy sprzedawca wpisze ciut inaczej nr FA np.
pominie jakieś kreski, rok, nazwe magazynu itp. a/lub Ty wprowadzisz ja
go inaczej i relacja po NR nie będzie chciała zaskoczyć.

Owszem, ale wlasnie o to chodzi, zeby urzad prawidlowosci odfiltrowal i tylko roznice sprawdzal.
Moze nawet nie beda musieli przychodzic na kontrole, bo sobie popatrza w komputer, albo dorobia sprawdzanie bez kresek.

J.

Data: 2016-10-06 22:34:38
Autor: 007
JPK faktury
J.F. w <news:57f69706$0$649$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Gamoń jesteś -- sprzedawca nie ma problemu z pokazaniem pozycji, chodzi o
to, ze kupujący dotychcza fakture rejestrował po podsumowaniu po stawkach

Chyba, ze

Gdybaj sobie zdrów...

--
'Tom N'