JPK jak wyliczyć wielkość firmy

Data: 2016-05-20 12:07:32
Autor: jedenptak
JPK jak wyliczyć wielkość firmy

http://vat.pl/1805-juz-w-2016-r-ewidencje-vat-tylko-elektronicznie-i-raportowane-co-miesiac-do-urzedu-10920/

W ustawie 2004r o swobodzie działalności gosp.

Art.105 jest 2) osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów,
wyrobów i usług oraz operacji finansowych nieprzekraczający
równowartości w złotych [...]

Jak za/liczyć "operacji finansowych"?

Kupiłem towar za 1mln
Sprzedałem (dla wielu kontrahentów) za 1,2mln

Liczyć 1,2mln (obrót ze sprzedaży) a operację finansową? doliczyć zakup
1mln jako operację, czy podwójnie, (np. wyciag bankowy) jest 1mln
zakupu i 1,2mln zapłat (które niejako już zostały wliczone do kwoty
obrotu).

1,2mln (obrót) + 1mln zakup + 1,2mln zapłat (czy to się nie
liczy do operacji finansowych?)

Przepraszam za chaos. Mam duże ciśnienie ;)

Data: 2016-05-20 12:54:05
Autor: jedenptak
JPK jak wyliczyć wielkość firmy
Dnia 2016-05-20, o godz. 12:07:32
jedenptak <niepodaje@devnull.pl> napisał(a):

[...]

Może jeszcze inaczej. na goglach właściwie wszędzie jest mowa o
*przychodach z operacji finansowych* np.

http://www.vademecumksiegowego.pl/artykul_narzedziowa,307,0,2449,charakterystyka-kosztow-i-przychodow-finansowych.html

Czyli mam rozumieć, że pod pojęciem operacji finansowych są rozumiane
jedynie jako (j.w.) (operacje) przynoszące zyski (np. odsetki) a nie
ogólnie przelewanie pieniędzy.

Data: 2016-05-20 16:20:03
Autor: cef
W dniu 2016-05-20 o 12:07, jedenptak pisze:

[...]

Czytać po kolei.
Sprawdzić czym jest obrót.
Sprawdzić wartość logiczną zdań ze spójnikami,
alternatywą itp

JPK jak wyliczyć wielkość firmy