JPK - jaki program do faktur?

Data: 2017-05-15 09:40:05
Autor: Jacek
JPK - jaki program do faktur?
Jak dotąd wystawiam faktury korzystając z Excela.
Niestety od stycznia 2018 muszę mieć JPK.
Tutaj pytanko do Was:
czy Excel da się jakoś dostosować, aby robił plik JPK?
Jak nie, to jaki program polecacie? Zależy mi, aby był prosty i tani i dawał możliwość np. wystawienia faktury z datą niekoniecznie taką, jak w kalendarzu (często wystawiam faktury z całego tygodnia w piątek).
Jacek

Data: 2017-05-15 09:50:35
Autor: Pete
JPK - jaki program do faktur?
W dniu 2017-05-15 o 09:40, Jacek pisze:
[...]

Mala Księgowość RP.
59/rok

--
Pete

Data: 2017-05-15 15:20:00
Autor: Jacek
JPK - jaki program do faktur?
W dniu 15.05.2017 o 09:50, Pete pisze:

Mala Księgowość RP.
59/rok
Dzięki!

Data: 2017-05-16 08:13:26
Autor: radekp@konto.pl
JPK - jaki program do faktur?
Mon, 15 May 2017 15:20:00 +0200, w <ofc9u2$7du$2@node2.news.atman.pl>, Jacek
<krystian.mazurek@alektum.com> napisał(-a):

W dniu 15.05.2017 o 09:50, Pete pisze:

> Mala Księgowość RP.
> 59/rok
Dzięki!

Ja odradzam. Program jest niesamowicie toporny (i wg mnie ma nawet błędy).

Data: 2017-05-16 10:12:29
Autor: Pete
JPK - jaki program do faktur?
W dniu 2017-05-16 o 08:13, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Jakie błędy?
Skoro odradzasz, to może byś coś również zaproponował.

--
Pete

Data: 2017-05-17 09:27:20
Autor: radekp@konto.pl
JPK - jaki program do faktur?
Tue, 16 May 2017 10:12:29 +0200, w <ofec9d$uuj$1@node1.news.atman.pl>, Pete
<nobody@nowhere.com> napisał(-a):

W dniu 2017-05-16 o 08:13, radekp@konto.pl pisze:

> Ja odradzam. Program jest niesamowicie toporny (i wg mnie ma nawet błędy).

Jakie błędy?

Upierdliwe niedoróbki. A to w okienku paragonu nie można wpisać, że zapłacono.
A to skasowanie faktury powoduje, że nadal w należnościach pozycja zostaje. Jak
wystawisz drugą fakturę z tym samym numerem, to masz zdublowane należności.

Skoro odradzasz, to może byś coś również zaproponował.

Nie polecę nic konkretnego, bo sam nadal męczę się z MK (po części z lenistwa,
bo już ogarnąłem ten program - ale znam na tyle, że nie polecam).

Kiedyś używałem Subiekta, później programów firmy Reset2. Oba robią dobre
wrażenie.

Data: 2017-05-16 11:09:27
Autor: Marcin
JPK - jaki program do faktur?
[...]

da się ale raczej wymaga dużej wiedzy i może to być na tyle skomplikowane że taniej wychodzi korzystać z gotowych aplikacji. Przede wszystkim musiałbyś przekształcić swojego Excela do postaci CSV o odpowiedniej strukturze. MF udostępnia aplikację która podobno przyjmuje pliki CSV. Przykład takiego pliku tutaj: http://www.mf.gov.pl/documents/764034/5134536/JPK_VAT_002.csv
Program do JPK znajdziesz na stronie http://www.mf.gov.pl/krajowa-administracja-skarbowa/dzialalnosc/jednolity-plik-kontrolny
[...]

Polecam program Smart System. Może nie tani ale ma darmowe aktualizacje. Ma oczywiście JPK wysyłane bezpośrednio do MF.
www.smart-system.pl

Marcin

Data: 2017-05-16 12:43:19
Autor: Pete
JPK - jaki program do faktur?
W dniu 2017-05-16 o 11:09, Marcin pisze:
[...]

Jedna aktualizacja na rok?
Wolne żarty :)

--
Pete

Data: 2017-05-16 17:14:23
Autor: Marcin
JPK - jaki program do faktur?
W dniu 2017-05-16 o 12:43, Pete pisze:
[...]

co kilka/kilkanaście dni są małe aktualizacje

Marcin

Data: 2017-05-18 08:24:14
Autor: jan
JPK - jaki program do faktur?

Elisoft Faktury 2017
darmowy

Data: 2017-05-18 10:01:54
Autor: Pete
JPK - jaki program do faktur?
W dniu 2017-05-18 o 08:24, jan pisze:

Elisoft Faktury 2017
darmowy

a gdzie tam JPK?

--
Pete

Data: 2017-05-23 16:11:37
Autor: Wędrowniczek
JPK - jaki program do faktur?
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ofbm0o$k38$1@node2.news.atman.pl

[..]

Właśnie przestały "gadać" z ministerstwem komputery z windowsem
wcześniejszym niż 7 w sprawie JPK.
Popieprzyło tych ministrów ... musi być Win7 lub późniejszy.
A za niedługo przestanie gadać też ten z wIN7 - bez ostrzeżenia będzie i nagle.
Ręce opadają i wynosić się s tego raju podatkowego trzeba.

--
Wę-czek

Data: 2017-05-23 17:27:16
Autor: Wojciech Bancer
JPK - jaki program do faktur?
On 2017-05-23, Wędrowniczek <nospam@nospam.eu> wrote:

[...]

[...]

Co nawet logiczne zważywszy że systemy przed Windows 7 nie są
wspierane przez producenta.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-05-24 13:40:49
Autor: J.F.
JPK - jaki program do faktur?
Użytkownik "Wojciech Bancer"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnoi8l6k.16ku.wojciech.bancer@pl-test.org...
On 2017-05-23, Wędrowniczek <nospam@nospam.eu> wrote:
[...]
[...]

Logiczne i nielogiczne.
Co oni uzywaja, ze im jest potrzebny wspierany windows ?

Pierwsze co bym podejrzewal, to jakies certyfikaty, ktore stracily waznosc, a MS ich juz nie uaktualnie.

Drugie - ze jakas nowsza wersje wypuscili, ktora wymaga odpowiednich bibliotek, a te Win 7 sa ...

J.

Data: 2017-05-24 13:44:08
Autor: Adam
JPK - jaki program do faktur?
On 2017-05-23, Wędrowniczek <nospam@nospam.eu> wrote:
[...]
[...]

Pewnie posadzili jakąś małpkę na Microsoft Visual Studio, i ta małpka zatwierdziła kompatybilność .NET Framework 4.x zamiast zmienić choćby na 3.5

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-06-19 00:13:56
Autor: Borys Pogoreło
JPK - jaki program do faktur?
Dnia Wed, 24 May 2017 13:44:08 +0200, Adam napisał(a):

[...]

A może ta małpka chciałaby zacząć korzystać z dobrodziejstw języka
wprowadzonych trochę później, niż 10 lat temu?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2017-06-19 20:24:39
Autor: Sebastian Biały
JPK - jaki program do faktur?
On 6/19/2017 12:13 AM, Borys Pogoreło wrote:
[...]

A po co?

W sąsiedniej korporacji zmienili własnie bibliteki na "najnowsze". Zapytałem czemu. Bo tak się przecież robi, padła odpowiedź. Wykosili 50% klientów i w panice przywracali starsza wersję. Tylko że to firma komercyjna i potrafią liczyć pieniądze.

Data: 2017-06-19 21:12:01
Autor: Borys Pogoreło
JPK - jaki program do faktur?
Dnia Mon, 19 Jun 2017 20:24:39 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

A może ta małpka chciałaby zacząć korzystać z dobrodziejstw języka
wprowadzonych trochę później, niż 10 lat temu?

A po co?

Nie siedzę w .NET, ale wiem, że choćby asynchroniczna komunikacja sieciowa
jest dużo prostsza w 4.5. Zapewne jest dużo więcej takich ułatwień, na
które dotychczas można było sobie tylko popatrzeć przez szybkę. W webdev
jest ten sam problem z przeglądarkami.

[...]

Połowa ich klientów siedziała jeszcze na XP?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2017-06-20 21:46:36
Autor: Sebastian Biały
JPK - jaki program do faktur?
On 6/19/2017 9:12 PM, Borys Pogoreło wrote:
[...]

Znaczy chcesz powiedzieć że w pierdołowatej aplikacji do faktur jest to na tyle istotne żeby wymusić zmianę OSa lub instalację u klienta?

Zapewne jest dużo więcej takich ułatwień, na
które dotychczas można było sobie tylko popatrzeć przez szybkę. W webdev
jest ten sam problem z przeglądarkami.

Fajnie, ale czy aby na pewno celem biznesowym jest ulatwianie zycia programistom? A może userom?

Połowa ich klientów siedziała jeszcze na XP?

Nie wiem, nie mam odstępu do takich danych ale nie wykluczam. Jesli twoim klientem jest lekarz albo prawnik to dla nich jest *oczywistym* kosztem zmiana systemu. Bo musza wezwać "informatyka" ktory im to zainstaluje i raczej nie zrobi tego za friko.

Data: 2017-06-20 22:07:00
Autor: Borys Pogoreło
JPK - jaki program do faktur?
Dnia Tue, 20 Jun 2017 21:46:36 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

[...]

Nie, chcę powiedzieć dokładnie to, co napisałem. Że to tylko jeden przykład
ułatwienia życia programiście w nowszej wersji .NET.
[...]

To i to. Wydajny programista to też zysk.

[...]

No dramat. Odbiją sobie na dwóch następnych klientach. Ale raczej nie
spodziewałbym się po nich posiadania rzęchów, na których działa tylko XP.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2017-06-20 22:49:55
Autor: Sebastian Biały
JPK - jaki program do faktur?
On 6/20/2017 10:07 PM, Borys Pogoreło wrote:
[...]

Ale nikt nie ułatwia zycia programistom bez wyraźnego powodu (np. czegos nie da się zrobić). Wśrod managmentu istnieje powiedzenie "lepsze jest wrogiem dobrego". Uważam je za idiotyczne w kontekście IT, ale jest bodaj naczęściej powtarzaną bzdurą jaka usłyszysz od osób decyzyjnych w korpo.

Fajnie, ale czy aby na pewno celem biznesowym jest ulatwianie zycia
programistom? A może userom?
To i to. Wydajny programista to też zysk.

Nie, to oznacza że zamiast programisty można zatrudnić studenta. Kolesie od gapienia sie w słupki widza tylko słupki. Pewno że uogólniam i zapewne ktos zaraz rzuci przykladem o jakiejś dupereli która przyspieszyla cośtam o ileśtam. Ale ogólnie - chodzi o to żeby koszty produkjci były najniższe a to najłatwiej uzyskać stosując dziadowskie technologie RAD ze studentami w roli drag'n'drop operators. I sa korpo które dokładnie tak robią.

No dramat. Odbiją sobie na dwóch następnych klientach. Ale raczej nie
spodziewałbym się po nich posiadania rzęchów, na których działa tylko XP.

Niedaleko mnie jest np. przychodnia która częściowo bangla jeszcze na Win98 i tylko kilka stacji jest nowszych gdzie to niezbędne z powodu softu (win vista). Koszt zmiany sprzętu i oprogramowania były astronomiczne, kierownictwo będzie więc jechało na tym co ma aż kompletnie padnie. Sieć mają jeszcze na BNC więc wymiana drutu wliczana jest w koszty. Czy to patologia nie wiem, ale człowiek który tam obrabia jako IT twierdzi że to żaden wyjątek, szczególnie na zadupiach we wsiach można znaleźć sprzęt muzealny, nieaktualizowany od wieków, ledwo dyszący a właściciele nie pojmują argumentacji. A Ty tu nagle wyskakujesz że aby ikonki były ładniejsze a predkośc internetowa o 1% szybsza trzeba Win10. A oni mają monitory CRT i internet "na SDI".

Trzeba podchodzić do sprawy rozsądnie. Czasem t oważny punkt konkurowania z innymi korpo - odpalić soft bezkosztowo.

Data: 2017-06-21 19:34:58
Autor: Borys Pogoreło
JPK - jaki program do faktur?
Dnia Tue, 20 Jun 2017 22:49:55 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

[...]

Przytoczone przez Ciebie słupki w Excelu też pokażą, że warto tym
programistom życie ułatwić. Nie wszyscy tkwią w wiecznym marazmie.

[...]

I zapewne produkują dziadowski soft. Dla nich też jest miejsce na rynku.
Ale rzesze myślących programistów też gdzieś pracują.

[...]

Ten sprzęt jest dawno zamortyzowany, jego czas życia upłynął lata temu.
Pracownicy pewnie zgrzytają zębami gdy mają z tego korzystać, ale winne są
głupie oszczędności. Jeśli jacyś producenci chcą ich mieć za klientów -
również ich wybór. Ale to nie będą dobrzy klienci, tacy oszczędzająy na
czym się da.

A Ty tu nagle wyskakujesz że aby ikonki były ładniejsze a predkośc
internetowa o 1% szybsza trzeba Win10. A oni mają monitory CRT i
internet "na SDI".

Ty wyskoczyłeś z ikonkami. Ja piszę o ułatwieniu dla producenta, który nie
może wiecznie stać w miejscu. On też ma konkurencję. --
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2017-06-21 21:19:50
Autor: Sebastian Biały
JPK - jaki program do faktur?
On 6/21/2017 7:34 PM, Borys Pogoreło wrote:
Przytoczone przez Ciebie słupki w Excelu też pokażą, że warto tym
programistom życie ułatwić. Nie wszyscy tkwią w wiecznym marazmie.

Nie wszyscy, małe startupy nie, małe firmy nie. Ale odległośc między człowiekiem a słupkiem rosnie lawinowo w duzych korpo.

Ale rzesze myślących programistów też gdzieś pracują.

Pewnie. Aczkolwiek nie posądzał bym o to że akurat znajdziesz ich w tematyce od ktorej ten branch wychodzi, czyli w duperelnych widokach na bazy danych. To akuratnie idealne miejsce dla drag'n'drop operatora.

[...]

W sensie że jak coś jest zamortyzowane to nagle nie trzeba płacić za nowe? Wow, faktycznie w Twojej rzeczywistosci jest łatwiej.

Pracownicy pewnie zgrzytają zębami gdy mają z tego korzystać

Wręcz przecinie, właściciel dostanie zawału jak zobaczy rachunek za ich szkolenie.

, ale winne są
głupie oszczędności.

Albo brak uzasadnionej potrzeby zmiany.

Jeśli jacyś producenci chcą ich mieć za klientów -
również ich wybór. Ale to nie będą dobrzy klienci, tacy oszczędzająy na
czym się da.

Taki rynek.

[...]

I poza duperelami musi patrzeć aby miec jak najwięcej płacących klientów. Wywalenie połowy z powodu zmiany "bibiloteki do sieci o 1% szybszej i o 2.0065% szybszego pisania kodu" jest debilizmem.

Data: 2017-06-22 10:11:38
Autor: m
JPK - jaki program do faktur?
[...]

Zawsze jest coś za coś. Wprowadzając nowe API - ryzykujesz utratą
klientów. Zostając przy starym, uniemożliwiasz rozwój programu, bądź
poprzez coraz bardziej szalone workaroundy bądź intensywne forkowanie
projektu zaciągasz dług technlogiczny który z czasem coraz więcej kosztuje.

Dochodzisz w końcu do pewnego momentu, kiedy musisz skokowo pójść do
przodu, przez co tracisz starych klientów, ale nie masz nowych, bo twój
program od lat jest antyczny i wszyscy którzy docenią nowinki siedzą u
konkurencji :).

p. m.

Data: 2017-06-22 17:56:52
Autor: Sebastian Biały
JPK - jaki program do faktur?
On 6/22/2017 10:11 AM, m wrote:
[...]

Ja z tym nie dyskutuje. Ja dyskutuje z tezą że warto zmieniać bibliteki na nowsze z powodu blizej niekreslonych śladowych zysków u programistów generujących straty idace w miliony u klientów.

Data: 2017-06-23 10:53:32
Autor: m
JPK - jaki program do faktur?
On 6/22/2017 10:11 AM, m wrote:
[...]

Ale właśnie czasem warto. Z powodów które wymieniłem. Bo niezmienianie
bibliotek powoduje narastające lawinowo koszty.

p. m.

Data: 2017-06-23 16:45:00
Autor: Sebastian Biały
JPK - jaki program do faktur?
On 6/23/2017 10:53 AM, m wrote:
[...]

To jest powazny powód. Powaznym powodem nie jest zmiana "że gdzieś jest jakaś bibliteka ktora przyniesie 1% predkości sieci więcej ale wymaga minimum win10". Chyba że to aplikacja do rutowania ruchu międzynarodowego, ale przecież nie o takim sofcie tu gadamy, gadamy o duperelnych aplikacjach będących głównie widokami na bazy danych, czyli 99% zapotrzebowania korpo i państwa, tłuczonego seryjnie w RADach bez grama refleksji, wyklikowanego myszką. Gdzie na codzień potykasz się o WinXP, dyski 2GB, monitory CRT i sieci na BNC koegzystujące z najnowszym sprzętem (zazwyczaj na biurku grubego prezesa). Gdzie zmiana na win7 generuje koszty idace w miliony u userów.

Dlatego mówię o balansie, ale uwazam za głeboko idiotyczny absurd że użyteczny sprzet który się zamortyzował nalezy koniecznie wymienić. Takie robienie biznesu to chyba tylko jak sie ma dotacje państwowe.

Nikt nie pisze juz softu na win95 ale też pisanie *tylko* pod najnowsze to samobójstwo.

Data: 2017-06-28 01:37:43
Autor: Borys Pogoreło
JPK - jaki program do faktur?
Dnia Fri, 23 Jun 2017 16:45:00 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

Nikt nie pisze juz softu na win95 ale też pisanie *tylko* pod najnowsze to samobójstwo.

Gdzieś trzeba postawić granicę. Jak długo można wspierać systemy, o które
nie dba już nawet producent?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2017-06-22 20:23:22
Autor: Borys Pogoreło
JPK - jaki program do faktur?
Dnia Wed, 21 Jun 2017 21:19:50 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

[...]

Wyklikanie powiązań między kontrolkami a źródłami to tylko jedna z
czynności. Nie wiem czemu uparłeś się z tego robić koronny argument.

Ten sprzęt jest dawno zamortyzowany, jego czas życia upłynął lata temu.

W sensie że jak coś jest zamortyzowane to nagle nie trzeba płacić za nowe? Wow, faktycznie w Twojej rzeczywistosci jest łatwiej.

Nie, nie w tym sensie. Tylko w tym, że czas pomyśleć o zmianie na nowe,
zanim samo się nie rozpadnie.

I poza duperelami musi patrzeć aby miec jak najwięcej płacących klientów. Wywalenie połowy z powodu zmiany "bibiloteki do sieci o 1% szybszej i o 2.0065% szybszego pisania kodu" jest debilizmem.

Powtarzam - jeśli połowa klientów musi korzystać z .NET 3.5, to producent
robi coś nie tak. Albo jest świadomy swojej polityki i nie podniesie
wersji, bo oficjalnie wspiera starocie.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2017-06-19 21:15:27
Autor: Wojciech Bancer
JPK - jaki program do faktur?
On 2017-06-19, Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

A może ta małpka chciałaby zacząć korzystać z dobrodziejstw języka
wprowadzonych trochę później, niż 10 lat temu?

A po co?

Bo programista który musi robić mniej obejść i ma efektywniejsze narzędzia
(i język) potrafi zrobić więcej w tym samym czasie. Albo kod tworzony jest
czytelniejszy i łatwiejszy w obsłudze.

Jakby to co piszesz było prawdą, to wszyscy pisaliby w asemblerze.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-06-20 15:59:25
Autor: Adam
JPK - jaki program do faktur?
On 2017-06-19, Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Ale jakie obejścia w tym przypadku?
Prosta transmisja pliku. Nic więcej.

Po co ruszać coś, co działa?

Zresztą żadnych obejść nie trzeba - tylko jedna deklaracja w projekcie. Tylko to i nic więcej.
A może problem w tym, że trzeba o tym wiedzieć?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-06-20 16:15:11
Autor: Pete
JPK - jaki program do faktur?
On 2017-06-19, Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

A może Microsoft azure wymaga nowszej wersji, bo kończy się support na starą?
Albo jakiś inny komponent?

--
Pete

Data: 2017-06-20 16:17:42
Autor: Wojciech Bancer
JPK - jaki program do faktur?
On 2017-06-20, Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Prędzej jestem skłonny uwierzyć, że Twoja wiedza w zakresie tego co jest potrzebne i optymalne jest niewystarczająca. Jak zresztą 99,99% przypadków ludzi mówiących "przecież to tylko...".

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-06-20 21:50:33
Autor: Sebastian Biały
JPK - jaki program do faktur?
On 6/19/2017 9:15 PM, Wojciech Bancer wrote:
[...]

To jest ogolnie bzdura do kwadratu. Programista który dostanie "łatwiejszą" biblitekę nie bedzie na tyle głupi żeby zrobić to samo w krotszym czasie. Zrobi to leniwiej lub zostanie wymieniony na tańszego i głupszego. Gdzieś czytałem na to wypociny naukowe które tą tezę udowodniły statystycznie.

Albo kod tworzony jest
czytelniejszy i łatwiejszy w obsłudze.

Jasne. Tylko że do tego trzeba mieć pojecie o projektowaniu. Jak ktos pisze nastepną aplikacje opartą o byle jak posklejany tasmą klejąca SQL i jakieś piedołowate widoczki to ide o zakład że wynikowy kod bedzie tak samo gówniany bez wzgledu na użyta technologię.

Jakby to co piszesz było prawdą, to wszyscy pisaliby w asemblerze.

Nie. Róznica między C# i asm jest zasadnicza. Róznica między C# x oraz C# x+1 jest znikoma i pomijalna. Na pewno nie powinna generować kosztów u userów.

Data: 2017-06-20 22:10:20
Autor: Borys Pogoreło
JPK - jaki program do faktur?
Dnia Tue, 20 Jun 2017 21:50:33 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

[...]

Czemu z góry zakładasz, że ci programiści to banda gamoni?

[...]

Generuje koszty tylko u informatycznych archeologów.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2017-06-20 22:52:40
Autor: Sebastian Biały
JPK - jaki program do faktur?
On 6/20/2017 10:10 PM, Borys Pogoreło wrote:
[...]

Nie widziałem jeszcze kodu z gatunku "widok na bazę danych z dużą iloscią okienek" który posiadał by choć ślad umiejetności projektowania softu. To się "wyklikuje", byle szybko w jakiś RADzie. Oczywiście że gdzieś takie są. Nie ustaje w poszukiwaniach.

[...]

Ale takich jest większy procent niż spodziewane zyski z 1% przyspieszenia ściągania porn^M^M^M^Mupdate.

Data: 2017-06-21 19:15:47
Autor: Borys Pogoreło
JPK - jaki program do faktur?
Dnia Tue, 20 Jun 2017 22:52:40 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

[...]

Czyli programu nie widziałeś, ale już wydałeś wyrok?

[...]

W większości niestety z powodu ignorancji, a nie konkretnych potrzeb (typu
niezbędna do pracy aplikacja, której rozwój zatrzymał się 10 lat temu). Czy
cały świat powinien stać w miejscu z ich powodu?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2017-06-21 21:23:28
Autor: Sebastian Biały
JPK - jaki program do faktur?
On 6/21/2017 7:15 PM, Borys Pogoreło wrote:
[...]

W programowaniu nie udziela się kredytu jakościowego do czasu zobaczenia kodu i testów. Przykro mi, tu nie ma domniemania jakości.

W większości niestety z powodu ignorancji, a nie konkretnych potrzeb (typu
niezbędna do pracy aplikacja, której rozwój zatrzymał się 10 lat temu). Czy
cały świat powinien stać w miejscu z ich powodu?

Jeśli postulujesz aby świat ruszył do przodu poprzez podnoszenie numerkow OS, większe zapotrzebowanie na animowane menu, 24 bitowego dzwięku do drukowania faktur i zwiększanie rozdzielczości wyswietlaczy powyżej gęstości pręcików w oku to ja jestem przeciwny. To nie jest postęp tylko pęd ku przepaści.

Data: 2017-06-22 20:26:11
Autor: Borys Pogoreło
JPK - jaki program do faktur?
Dnia Wed, 21 Jun 2017 21:23:28 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

Czyli programu nie widziałeś, ale już wydałeś wyrok?

W programowaniu nie udziela się kredytu jakościowego do czasu zobaczenia kodu i testów. Przykro mi, tu nie ma domniemania jakości.

Nie ma też domniemania bylejakości. Choć Ty chyba masz jakieś złe
doświaczenia, które wręcz się wylewają z każdego posta.

[...]

Aleś się uparł na definiowanie postępu przez lepszą grafikę. Dopuść do
siebie myśl, że to nie jest jedyna zmiana, jaka zaszła przez lata.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2017-06-22 15:32:17
Autor: RoMan Mandziejewicz
JPK - jaki program do faktur?
Hello Borys,

Tuesday, June 20, 2017, 10:10:20 PM, you wrote:

[...]

A Ty nie widzisz ich wypocin?

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2017-06-22 15:39:29
Autor: Wojciech Bancer
JPK - jaki program do faktur?
On 2017-06-22, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
Hello Borys,

[...]

"Wypociny" są wynikową kilku czynników, wśród których inteligencja osoby
piszącej jest jednym z czynników, ale nie jedynym. Więc pytanie jest zasadne.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-06-22 15:53:26
Autor: RoMan Mandziejewicz
JPK - jaki program do faktur?
Hello Wojciech,

Thursday, June 22, 2017, 3:39:29 PM, you wrote:

[...]

Jak nie głupota to lenistwo - w obu przypadkach efekty są identyczne.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2017-06-22 16:01:00
Autor: Wojciech Bancer
JPK - jaki program do faktur?
On 2017-06-22, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

[...]

[...]

Nope. Zgaduj dalej.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-06-23 08:58:14
Autor: RoMan Mandziejewicz
JPK - jaki program do faktur?
Hello Wojciech,

Thursday, June 22, 2017, 4:01:00 PM, you wrote:

[...]

Nie zgaduję, to wiedza. 20 lat żyłem z programowania. Obecnie mój syn
z tego żyje.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2017-06-23 10:48:43
Autor: Wojciech Bancer
JPK - jaki program do faktur?
On 2017-06-23, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

[...]

Jak nie głupota to lenistwo - w obu przypadkach efekty są identyczne.
Nope. Zgaduj dalej.
Nie zgaduję, to wiedza. 20 lat żyłem z programowania. Obecnie mój syn
z tego żyje.

Zgadujesz. W 90% przypadków za niepowodzenie projektów informatycznych
obwinia się programistę, a powinno managera nad nim i decyzji biznesowych,
nieprzemyślanej strategii, planowania itp. 10% to jest to co mówisz (i to
dotyczy głównie freelancerów).

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-06-23 16:35:48
Autor: Sebastian Biały
JPK - jaki program do faktur?
On 6/23/2017 10:48 AM, Wojciech Bancer wrote:
Zgadujesz. W 90% przypadków za niepowodzenie projektów informatycznych

Ależ one mają powodzenie! Tylko że sa do dupy napisane. Ponieważ konkurencja (o ile nie jest to monopol) też jest do dupy napisana to całośc bangla i zarabia a userzy klną. Właśnie zdefiniowałem większość duzych rynków software w pl z okolic medycyny, finansiery itp.

To wina czesciowo managerów, ale też częsciowo programistów ktorzy naprawdę myślą ża pisanie logiki w onklikach ma przyszłość i nie widzą potrzeby rozwoju. Ale czego się spodziewać po studentach którzy napędzają te firmy.

Data: 2017-06-20 22:27:29
Autor: Wojciech Bancer
JPK - jaki program do faktur?
On 2017-06-20, Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Nie. On po prostu zrobi więcej i lepiej w tym samym czasie.
Czas jak wiadomo jest niezmienny, jest to etat.
I tylko gotowych klocków coraz więcej i coraz lepsze, lepsze wzorce,
możliwości pisania testów itp. itd.

Zrobi to leniwiej lub zostanie wymieniony na tańszego i głupszego. Gdzieś czytałem na to wypociny naukowe które tą tezę udowodniły statystycznie.

No, szkoda że w praktyce to nie działa.
To co się pisało 10 lat temu vs to co się pisze teraz, to softy o kosmicznej wręcz różnicy.

[...]

Tylko w czystym SQL to się nie pisze od łohoho i jeszcze trochę.
Jak ja studiowałem (2007), to już się od tego odchodziło.
Zweryfikuj więc może swoją wiedzę?

Jakby to co piszesz było prawdą, to wszyscy pisaliby w asemblerze.

Nie. Róznica między C# i asm jest zasadnicza.

Czyli jaka?

Róznica między C# x oraz C# x+1 jest znikoma i pomijalna. Na pewno nie powinna generować kosztów u userów.

Nie no. Koszty generuje Microsoft ucinając wsparcie dla antyków. I bardzo dobrze.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-06-20 23:08:31
Autor: Sebastian Biały
JPK - jaki program do faktur?
On 6/20/2017 10:27 PM, Wojciech Bancer wrote:
Nie. On po prostu zrobi więcej i lepiej w tym samym czasie.

Nie ma takich programistów którzy z własnej woli zrobią więcej w tym samym czasie. Może poza entuzjastami, ale z tego się da wyleczyć.

Czas jak wiadomo jest niezmienny, jest to etat.
I tylko gotowych klocków coraz więcej i coraz lepsze, lepsze wzorce,
możliwości pisania testów itp. itd.

Nikt nie stosuje wzroców w nastepnej aplikacji z okolic SELECT * FROM customers WHERE. Nikt nie pisze testów. To nie ta działka. Tu się, jak to mowią znajmi, napierdala myszką. Głównie myszką. Taki dział programowania.

To co się pisało 10 lat temu vs to co się pisze teraz, to softy
o kosmicznej wręcz różnicy.

Nie. Zaryzykuje że jakośc softu spada. Głównie z powodu przenoszenia funkcjonalności do chmury. A tam królują języki z poziomu mułu jak JS czy PHP gdzie pisze się byle jak. Ponadto jest duzo outsourcingu, czyli z grubsza polega to na tym że "poprawiamy soft po hindusach a potem będą po nas poprawiać ukraińcy" co demotywuje na starcie. Jakośc softu rośnie tu i tam, ale ogólnie spada. Sypać przykładami gdzie duże zespoły programistów z duzych korpo i duzej kasy produkują kompletnie popsute aplikacje można w setkach na minutę. 10 lat temu aż tak źle nie było, dzisiaj jestesmy przyzwyczajeni że połowa aplikcji ze sklepu na Androida wogóle sie nie odpala poza telefonem developera i nikomu to nie przeszkadza. W dużym sofcie tendencja taka sama.

[...]

Kilka(nascie) lat temu była chwilowa moda na ORMy. Zrobiło dużo hałasu i gdzieś wsiąkło, z nor wypełzli zwolennicy pisania "szybko i prosto" w SQLu co akurat było na fali popularności PHP/JS gdzie pisanie obiektowe "jest dla frajerów". Gdzieś był wykres z jakiejs procy naukowej że od kilku lat ORMy są coraz mniej stosowane na rzecz pisania byle jak w SQLu. Przypuszczalnie właśnie dlatego że jakośc software spada a ilość rośnie.

Jakby to co piszesz było prawdą, to wszyscy pisaliby w asemblerze.
Nie. Róznica między C# i asm jest zasadnicza.
Czyli jaka?

O kilka pięter większym poziomie abstrakcji który dalej *realne* zyski liczone w dziesiątkach tysięcy procent czasu pisania.

Róznica między C# x oraz C# x+1 jest znikoma i pomijalna. Na pewno nie powinna
generować kosztów u userów.
Nie no. Koszty generuje Microsoft ucinając wsparcie dla antyków.
I bardzo dobrze.

Może i dobrze, ale skocz do jakiejś okolicznej przychodni, jak się zapatruja na wymianę 100 stacji na Viście które moga działać, ale jakieś korpo zdecydowało że nie bo nie. I to wcale nie jest decyzja MS tylko jakiegoś pustaka z managmentu któremu się przez przypadek zachciało zmienić kompilator na nowszy żeby zaoszczędzić 1% na szybkości neta i mieć bardziej zarąbiste ikonki.

Data: 2017-06-21 10:55:17
Autor: Wojciech Bancer
JPK - jaki program do faktur?
On 2017-06-20, Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Nie. On po prostu zrobi więcej i lepiej w tym samym czasie.
Nie ma takich programistów którzy z własnej woli zrobią więcej w tym samym czasie. Może poza entuzjastami, ale z tego się da wyleczyć.

No to mało widziałeś.

[...]

No to mało widziałeś, to jest raczej margines.

[...]

O. I tyle Twojej wiedzy. :D

Ponadto jest duzo outsourcingu, czyli z grubsza polega to na tym że "poprawiamy soft po hindusach a potem będą po nas poprawiać ukraińcy" co demotywuje na starcie.

Super wizja.

[...]

Nie wiem z jakimi korpo masz doświadczenia, ale z mojego (zakres: usługi
finansowe, branża medyczna oraz nowe technologie) to wszystko zupełnie
inaczej wygląda.

U Ciebie to wygląda jakby ktoś się uparł że programistę można zastąpić
skończoną liczbą studentów I to w czasie trwającej sesji. Albo niedokładnie
robisz research, albo masz baaardzo kiepską próbkę, albo jesteś uprzedzony
z jakiegoś powodu i specjalnie wyszukujesz patologie.

[...]

Nie. Ani w PHP, ani w JS nie piszę się "byle jak w SQLu". Już właśnie od
ponad 10 lat z hakiem. To co Ty mówisz, to są jakieś późne lata 90-te.

Nie. Róznica między C# i asm jest zasadnicza.
Czyli jaka?

O kilka pięter większym poziomie abstrakcji który dalej *realne* zyski liczone w dziesiątkach tysięcy procent czasu pisania.

I też nowe wersje języków również wprowadzają czasem nowe poziomy abstrakcji.
Nie Twoją rolą jest decydować czy to akurat da realne zyski, czy nie. Wzorce
programowania funkcyjnego np. dają konkretne zyski, chociaż nie wydajnościowe,
a nie były możliwe do implementacji np. we wczesnych wersjach języków.

[...]

Ale korpo nie powiedziało tego "teraz", tylko określiło czas działania systemu
pod konkret. I tak, w sensownym biznesie określa się że sprzęt się amortyzuje
i go wymienia.

I to wcale nie jest decyzja MS tylko jakiegoś pustaka z managmentu któremu się przez przypadek zachciało zmienić kompilator na nowszy żeby zaoszczędzić 1% na szybkości neta i mieć bardziej zarąbiste ikonki.

Nie. Nie z takiego powodu się zmienia kompilator. Powodem może być np.
konieczność wymiany softu we wspomnianym software house i użycia nowszej
wersji kompilatora, która nie umożliwia np. kompilacji do wersji zgodnej
z systemem X. Robi tak np. *bardzo szybko* Apple i podejrzewam, że w MS
takie procedury przy nowszym sofcie również mogą obowiązywać.
I przestań proszę tworzyć takie abstrakcje.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-06-21 21:44:32
Autor: Sebastian Biały
JPK - jaki program do faktur?
On 6/21/2017 10:55 AM, Wojciech Bancer wrote:
[...]

Wręcz przeciwnie. Całkiem sporo. Dlatego mam takie pesymistyczne nastawienie. Jeszcze 20 lat temu byłem optymistą.

[...]

Z miejsca gdzie siedzę to raczej norma. Szczegolnie jak zajmujesz się outsourcingiem rzadowych projektów to jest to pewnik.

[...]

Świetny argument. Masz jeszcze jakies inne?

[...]

Rzeczywistośc. Przejdź sie po najbliższej firmie która robi w takim bagnie i zapytaj programisty co robi. Wtedy często zapyta "a jaki jest dzień tygodnia?". Miałem swego czasu szeroki kontakt ze studentami którzy w takich firmach pracowali bo mieli dośc swobodny czas możliwy do wynegocjowania. Co tydzien inny "projekt" co trzy latanie po firmie aby wyżebrać cokolwiek do roboty. To nie jest margines, to jest, powiedzmy, dośc typowy obraz firm odpierniczających byle jak. Jak komuś pasuje to nie widzę problemu.

[...]

Tak wiem. Zazwyczaj tak właśnie jest do pierwszego solidnego code review. Błoga pewność że skoro pracujemy od 20 lat to przecież potrafimy programować. Nie zlicze ile razy to słyszałem.

[...]

Programisty nie można. Klikacza następnego dennego programu do faktur nie tyle się zastepuje co w ogole nie bierze pod uwage, studenci sa ok od razu.

[...]

To co piszesz to są życzenia. Przecięny kod PHP to sieczka i poza paroma wyjątkami gdzie się komuś chciało albo słyszał o wzorcach projektowych. Ale ponieważ za programowanie bierze sie coraz więcej pustaków to dobrze napisane aplikacje stają się marginesem. Dominuje bylejakość. Dzisiaj, nie w latach 90. Wtedy jeszcze tak źle nie było. Pamiętaj, pisze o średniej a nie wyjątkach które bez wątpienia gdzies są.

O kilka pięter większym poziomie abstrakcji który dalej *realne* zyski
liczone w dziesiątkach tysięcy procent czasu pisania.
I też nowe wersje języków również wprowadzają czasem nowe poziomy abstrakcji.

W sensie ze zmiana C# x na C# x+1 zmienia poziomy abstrakcji o kilka piętej jak asm vs C#? A gdzie?

Nie Twoją rolą jest decydować czy to akurat da realne zyski, czy nie.

O tym decyduje pustak od słupków.

Wzorce
programowania funkcyjnego np. dają konkretne zyski, chociaż nie wydajnościowe,
a nie były możliwe do implementacji np. we wczesnych wersjach języków.

Serio? Że niby w takim lispie nie wynaleziono wszystkiego? Co niektórzy starsi i zlośliwi twierdzą że wszystko w programowaniu wynaleziono w latach 60 a potem zapomniano. I chyba mają rację.

Na marginesie: w przeciętnym programie do faktur nie ma "wzorcow programowania funkcyjnego". Są onkliki na komponentach na formie.

[...]

W sensie że nagle komputery przestają dzialać? Jak masz wyjasnić szefowi że 100 kompów od jutra przestanie banglać i nie ma wyjścia jak kupic nowe. Przecież to ewidentna nieprawda. Nawet przeciętny lekarz albo prawnik nie da się oszukać.

I tak, w sensownym biznesie określa się że sprzęt się amortyzuje
i go wymienia.

Bo ta amortyzacja powoduje że nowe komputery rosna na drzewach i spadają prosto w ręce korpo na jesień. Bezkosztowo!

[...]

Ale kilent ma X-1. I co teraz? Czyzby sytuacja bez wyjścia? Czyzby debilna decyzja co do wyboru jezyka programowania? Czyżby vendor lock-in? Ojej.

Robi tak np. *bardzo szybko* Apple i podejrzewam, że w MS
takie procedury przy nowszym sofcie również mogą obowiązywać.
I przestań proszę tworzyć takie abstrakcje.

To nie abstrakcje. Abstrakcją jest twierdzenie że amortyzacja i wynikająca z tego zmiana sprzetu nie jest poroblemem oraz ze wszyscy powinni zmieniać komputery w dniu w którym jakis miso powie "już".

Data: 2017-06-21 23:11:49
Autor: Wojciech Bancer
JPK - jaki program do faktur?
On 2017-06-21, Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

No rządowe kontrakty to jest właśnie margines.

[...]

No a co mam Ci powiedzieć? "W chmurze" nie króluje PHP (prędzej Java/Python/Node).
A Twoja znajomość JS cyt. "na poziomie mułu" po prostu z gruntu definiuje że nie wiesz o czym piszesz. Ew. przedstawiasz własne fobie na temat.

PHP króluje w środowisku dla którego został przeznaczony, czyli np. w świecie
tanich CMSów (np. wordpress), ale to się ma nijak do chmury i przenoszenia aplikacji tamże.

[...]

I to są te Twoje korporacje?

[...]

Jak się poruszasz w segmencie studentów, to taka jest generalnie rzeczywistość.
Ale nie dotyczy to IT, tylko ogólności. Tylko to nadal nie jest te korpo.

[...]

No, tylko że ten code review jest robiony regularnie, bo oprogramowanie musi
spełniać normy prawne. Przykro mi że masz kiepskie doświadczenia, ale imputowanie
że jest to norma jest zwykła ignorancją.

[...]

Są ok, pod warunkiem właściwego nadzoru. I nie są w tym momencie tańsi.

rośnie.
Nie. Ani w PHP, ani w JS nie piszę się "byle jak w SQLu". Już właśnie od
ponad 10 lat z hakiem. To co Ty mówisz, to są jakieś późne lata 90-te.

To co piszesz to są życzenia.

Nie. To praktyka z którą się stykam od ~10 lat.

[... ciach wyobrażenia ...]

I też nowe wersje języków również wprowadzają czasem nowe poziomy abstrakcji.
W sensie ze zmiana C# x na C# x+1 zmienia poziomy abstrakcji o kilka piętej jak asm vs C#? A gdzie?

Nie o kilka pięter, ale też zmienia poziomy abstrakcji.

[...]

Serio?

Serio.

Że niby w takim lispie nie wynaleziono wszystkiego?

Nie.

Co niektórzy starsi i zlośliwi twierdzą że wszystko w programowaniu wynaleziono w latach 60 a potem zapomniano. I chyba mają rację.

Nie zapomniano. Po prostu na niektóre wzorce maszyny były w tamtych
czasach zbyt słabe.

Na marginesie: w przeciętnym programie do faktur nie ma "wzorcow programowania funkcyjnego". Są onkliki na komponentach na formie.

Tak, tak.

[...]

Nie. kończy się wsparcie. Ze ________WSZYSTKIMI_________ konsekwencjami
tegoż. Takimi jak ransomware też. Jeśli chcesz, to bierz je na klate,
co mi tam. Tylko nie stękaj że program taki, czy owaki Ci nie działa.
Ma prawo nie działać. Peszek.

I tak, w sensownym biznesie określa się że sprzęt się amortyzuje
i go wymienia.

Bo ta amortyzacja powoduje że nowe komputery rosna na drzewach i spadają prosto w ręce korpo na jesień. Bezkosztowo!

Nie. Bo biznes zarabia i musi być wydajny i bezpieczny. A do tego trzeba
inwestować w nowsze oprogramowanie. Sorry, takie życie.

[...]

Nie. Po prostu życie i rozwój. Wielbiciele archeo to nadal tylko
mizerny procent, aczkolwiek fakt - najgłośniejszy i najbardziej bezczelny (drą szaty najbardziej, a najmniej są
skłonni płacić). "Szanuje się" takich i odsyła do tanich studentów, bo na prawdziwy soft ich nie stać.

takie procedury przy nowszym sofcie również mogą obowiązywać.
I przestań proszę tworzyć takie abstrakcje.

To nie abstrakcje.

To jest abstrakcja.

Abstrakcją jest twierdzenie że amortyzacja i wynikająca z tego zmiana sprzetu nie jest poroblemem

To się nazywa "życie".

oraz ze wszyscy powinni zmieniać komputery w dniu w którym jakis miso powie "już".

Tak dokładnie.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-06-21 23:52:00
Autor: Sebastian Biały
JPK - jaki program do faktur?
On 6/21/2017 11:11 PM, Wojciech Bancer wrote:
Z miejsca gdzie siedzę to raczej norma. Szczegolnie jak zajmujesz się
outsourcingiem rzadowych projektów to jest to pewnik.
No rządowe kontrakty to jest właśnie margines.

Chciałbyś mieć taki margines na fakturze.

No a co mam Ci powiedzieć? "W chmurze" nie króluje PHP (prędzej Java/Python/Node).

Chmura to pojęcie wymyslone przez marketoidów. Pasuje tam zarówno milion instalek windowsa jak i strona do wrzucania zdjęć. Przynajmniej w jednym z tych wypadków PHP zadziwiającym zbiegiem okolicznosci jest istotnym elementem całości.

A Twoja znajomość JS cyt. "na poziomie mułu"

Jakość kodu JS jest zazwyczaj na poziomie mułu. Moja znajomość jest specyficzna w tym sensie że jakieś 2 lata temu embedowałem silnik V8 w aplikacji. Czy to oznacza że znam JS?

po prostu z gruntu definiuje że nie
wiesz o czym piszesz. Ew. przedstawiasz własne fobie na temat.

Wejdź na dowolna stronę i zrób show source. Nie trzeba fobii, code review i wszytsko widać. Można zacząć od dowolnego portalu, tam zatrudniają już nie tylko idiotow redaktorów ale i gimbusow do pisania kodu.

PHP króluje w środowisku dla którego został przeznaczony, czyli np. w świecie
tanich CMSów (np. wordpress), ale to się ma nijak do chmury i przenoszenia
aplikacji tamże.

Ależ oczywiście że ma bo chmura to pojęcie idityczne i nieokreslone. Zaleta "chmur" jest jednak to że dziadostwo można łatwiej ukryć. Spodziewaj się większej ilości studentów. Nadchodzą.

[...]

Tak, te które mi służa do przykładu to właśnie te które zatrudniają studenta patrząc na to ile mu zapłacą a nie za co mu zapłacą bo tego jeszcze w tym tyg nie widzą.

[...]

Ja sie nie poruszam w tym segmencie. Ja ten segment obserwuje z powodow sadomasochistycznych. W końcu te firmy robią oprogramowanie do wyborów, zarządzają bazami danych medycznych itp. Mam obowiązek orientować się kto jest odpowiedzialny że w tym kraju nic nie działa jesli to "duży" system składający się z pierdołowatej bazy danych i kilku stron www.

Ale nie dotyczy to IT, tylko ogólności. Tylko to nadal nie jest te korpo.

Wiadomo, masz jakiś okreslony zbior właściwych korpo. Bardzo wygodne do dowodu jakiejś tezy skoro inne sa niewłaściwe.

[...]

Przez programistów czy prawników? A jak przez programistów to zewnatrznych czy kolega Ziutek z drugiej strony biurka?

Przykro mi że masz kiepskie doświadczenia, ale imputowanie
że jest to norma jest zwykła ignorancją.

To nie jest norma tylko znaczaca częśc informatyki, od jakiegoś czasu swobodnie powiem że większość. Bo większość softu to chłam pisany byle jak przez idiotów, najczęsciej wyklikany, robiony w pośpiechu, używając projektowania rodem z basica na zx.

[...]

Ależ są. Przykład z niedaleka: 10 lat doświadczenia == 20kzł. Student 2kzł. Obaj mają tą samą prędkośc klikania myszką i robienia D'n'D. To po co przepłacać w przypadku programu do wydruku faktur? Co innego jak by pisali komputer nawigacyjny do rakiety Bursztyn.

[...]

Czyli o kilka centymetrów? I z tego powodu chcesz zmieniać środowisko? To po co był ten przykład z asm vs C#?

[...]

Ojej, czy ta konsekwencja polega na tym że nastepnego dnia komputer działa dalej?

Takimi jak ransomware też.

Ojej, panienki w przychodzni potrzebuja oglądać porno medyczne na kompie w rejestracji w tej samej sieci co lekarz?

Jeśli chcesz, to bierz je na klate,
co mi tam. Tylko nie stękaj że program taki, czy owaki Ci nie działa.
Ma prawo nie działać. Peszek.

Peszek to jest jak ransomware wskoczy na komputer z supportem. Wtedy można mieć pretencje do Buddy/Allacha/Whatever. Ale przecież obaj wiemy że komputery mające support producenta nigdy ale to przenigdy nie mają dziur i wszystko zawsze działa.

[...]

Bzdura. Szacuje się ryzyko i tyle. Ma być użyteczny i tani.

A do tego trzeba
inwestować w nowsze oprogramowanie. Sorry, takie życie.

Ktore do niczego nie jest potrzebne poza 1% przyspieszenia sieci.

Ale kilent ma X-1. I co teraz? Czyzby sytuacja bez wyjścia? Czyzby
debilna decyzja co do wyboru jezyka programowania? Czyżby vendor
lock-in? Ojej.
Nie. Po prostu życie i rozwój.

Bzdura. Zakładasz że wymiana infrastruktury IT w duzych instytucjach jest bezkosztowa i zakładasz że wystarczy zamachać szefowi przed oczami karteczką z napisem "rozwój" żeby nagle znalazł miliony zł na przeprowadzkę i kolejne miliony na usuwanie bugow rozwojowych i w rezyltacie dostanie to samo tylko rozwojowo. A po co?

[...]

Interesujące, pracuje przy sofcie bardzo drogim który dziala na takich archeo i na najnowszym złomie. Bo widzicie, panie teoretyk, wymiana farmy kilkunastu tysięcy maszyn uzywanych do liczenia czegośtam bardzo waznego na bardziej odpicowane jest uważana za bełkot pijanego idioty jesli wszystko nadal działa i spełnia wymogi i ma policzane ratio predkość/koszty prądu. Ekonomia jest wazniejsza niż jakieś bullshit bingo o rozwoju i cutting edge.

Abstrakcją jest twierdzenie że amortyzacja i wynikająca z tego zmiana
sprzetu nie jest poroblemem
To się nazywa "życie".

Pod warunkiem że istnieje uzasadniony powód jak na przykald taki że nie ma gdzie wsadzić płyty CD. Ale powod że jakiś kretyn zmienił .NET z 3 na 4 bo ma cos o 1% szybciej do wyklikania przez studenta jest abstrakcją.

Data: 2017-06-22 00:25:24
Autor: Wojciech Bancer
JPK - jaki program do faktur?
On 2017-06-21, Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

outsourcingiem rzadowych projektów to jest to pewnik.
No rządowe kontrakty to jest właśnie margines.
Chciałbyś mieć taki margines na fakturze.

Niespecjalnie. W IT akurat kwoty które wydaje rząd nie robią
specjalnego wrażenia.

[... ciach frustracje ...]

Wiesz co? Pośród tych wszystkich wyzwisk nie dopatrzyłem się krztyny
wiedzy i merytoryki. Nie chce mi się już dalej. I tak Ciebie nie przekonam, a za leczenie czegoś co wygląda na wylewanie żółci z powodu własnych
frustracji mi nie płacą. EOT z mojej strony.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-06-22 18:23:26
Autor: Sebastian Biały
JPK - jaki program do faktur?
On 6/22/2017 12:25 AM, Wojciech Bancer wrote:
[... ciach frustracje ...]
Wiesz co? Pośród tych wszystkich wyzwisk nie dopatrzyłem się krztyny
wiedzy i merytoryki.

Bo tez nie masz jak się dopatrzec po wycinku dyskusji. To zwykłe trolowanie i narzekanie na mierna jakośc software podjudzane idiotycznymi koncepcjami że amortyzacja jest za friko.

Nie chce mi się już dalej.

Nie, najzwyczajniej masz same blotki a blef się nie udał.

I tak Ciebie nie przekonam,

Nie da się zmieniać faktów, to nie polityka.

a za leczenie czegoś co wygląda na wylewanie żółci z powodu własnych
frustracji mi nie płacą. EOT z mojej strony.

Pa, miłego amortyzowania.

Data: 2017-06-22 18:40:14
Autor: Wojciech Bancer
JPK - jaki program do faktur?
On 2017-06-22, Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote

[...]

Prostując.

To zwykłe trolowanie i narzekanie na mierna jakośc software

[...]

Prawda (w Twoim wykonaniu).

podjudzane idiotycznymi koncepcjami że amortyzacja jest za friko.

Kłamstwo i manipulacja (z Twojej strony).

[... ciach resztę nieistotnych wymysłów ...]

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-06-20 16:23:02
Autor: Marek
JPK - jaki program do faktur?
On Mon, 19 Jun 2017 20:24:39 +0200, Sebastian Biały<heby@poczta.onet.pl> wrote:
W sąsiedniej korporacji zmienili własnie bibliteki na "najnowsze". Zapytałem czemu. Bo tak się przecież robi, padła odpowiedź.

Nie wierzę, że tak odpowiedziała osoba za to odpowiedzialna. Albo wymyśliłes sobie  tą odpowiedź albo zapytales nieodpowiednia osobę.

--
Marek

Data: 2017-06-20 21:54:51
Autor: Sebastian Biały
JPK - jaki program do faktur?
On 6/20/2017 4:23 PM, Marek wrote:
W sąsiedniej korporacji zmienili własnie bibliteki na "najnowsze". Zapytałem czemu. Bo tak się przecież robi, padła odpowiedź.
Nie wierzę, że tak odpowiedziała osoba za to odpowiedzialna.

A gdzie wyczytałeś że decyzje w korpo podejmuja ludzie odpowiedzialni za cokolwiek?

Albo wymyśliłes sobie  tą odpowiedź albo zapytales nieodpowiednia osobę.

Zapytalem programistę. Gdybym zapytał misia decyzyjnego odpowiedź była by zapewne bełkotem marketoidalnym z gatunku machania rekami i prezentacji w PP o tym czy gimbusy wolą win10 czy może win7.

Problem nie w tym jak to uzasadnili, tylko jaki efekt biznesowy ten debilizm spowodował. Ano taki że klienci nie chcieli ruszać komputerów idących w setki w jednym miejscu i postawili ultimatum że albo działa po staremu albo konkurencja zarobi.

To niestety nie działa kiedy software dostarczają instytucje rządowe.

Data: 2017-06-21 10:10:17
Autor: Marek
JPK - jaki program do faktur?
On Tue, 20 Jun 2017 21:54:51 +0200, Sebastian Biały<heby@poczta.onet.pl> wrote:
A gdzie wyczytałeś że decyzje w korpo podejmuja ludzie
odpowiedzialni za
cokolwiek?

Kilka moich spółek świadczy usługi dla korpo (bardzo dużych zresztą, głównie banki). To co opisujesz to jakiiś margines, praktycznie nie spotykany akurat w tej branży. Od kilkunastu miesięcy obserwuję Twoje wypowiedzi i ich charakter świadczy jakbyś miał do czynienia z jakąś lokalną patologią wspieraną przez tzw. lokalnych rzeźbiarzy z nadania "politycznych" misiów  (małe firmy robiące outsourcing). Sugerowanie, że tak jest w każdej korpo jest grubą przesadą.

--
Marek

Data: 2017-06-21 21:13:16
Autor: Sebastian Biały
JPK - jaki program do faktur?
On 6/21/2017 10:10 AM, Marek wrote:
[...]

A gdzie wyczytałeś że napisałem o każym korpo? Czyzbyś znowu stosował debilny pomysł wkładania do czyichś ust słów które nie padły i polemizowania z tym? Obserwuje Cie od kilkunastu miesięcy i mam wrażenie że to podstawowy sposob trolowania jaki uprawiasz. Troche smutne.

Data: 2017-05-24 13:55:31
Autor: radekp@konto.pl
JPK - jaki program do faktur?
Tue, 23 May 2017 17:27:16 +0200, w
<slrnoi8l6k.16ku.wojciech.bancer@pl-test.org>, Wojciech Bancer

On 2017-05-23, Wędrowniczek <nospam@nospam.eu> wrote:

[...]

> [...]
> A za niedługo przestanie gadać też ten z wIN7 - bez ostrzeżenia > będzie i nagle.

Co nawet logiczne zważywszy że systemy przed Windows 7 nie są

Ale co za różnica czy XP czy Win7? Komputery z XP mają za małą moc
obliczeniową? :D

Data: 2017-05-24 16:28:51
Autor: Wojciech Bancer
JPK - jaki program do faktur?
On 2017-05-24, radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:

[...]

Co nawet logiczne zważywszy że systemy przed Windows 7 nie są
wspierane przez producenta.

Ale co za różnica czy XP czy Win7? Komputery z XP mają za małą moc
obliczeniową? :D

Ale wiesz, że od bardzo, bardzo dawna już nie pisze się wszystkiego od zera, tylko korzysta z API udostępnionego przez biblioteki systemowe? A te (uwaga) - zmienia się, wraz z rozwojem systemu.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

JPK - jaki program do faktur?