Data: 2011-07-07 11:57:26 | |
Autor: MMS | |
JTD krÄci i nie odpala. | |
Silniczek (AR 147 16V 1.9 JTD) miaĹ przygodÄ i konieczna byĹa wymiana dĹşwigienek zaworĂłw. Przy okazji zmiana popychaczy. RozrzÄ
d ustawiony wedĹug procedury na przyrzÄ
dach. CiĹnienie na listwie jest OK.
Problemem jest to, Ĺźe krÄci rozrusznikiem ale nie zapala. Podejrzewam akumulator, bo przeĹźyĹ juĹź swoje najlepsze lata. Potrafi pokrÄciÄ rozrusznikiem jakieĹ 5-6 razy i zaraz pokazujÄ siÄ róşne bĹÄdy typu ABS, ESP, ASR itp. Po tym juĹź ledwo ciÄ gnie i gaszÄ siÄ wszelkie ĹwiateĹka, konsola itd. Akumulator bez obciÄ Ĺźenia ma napiÄcie 12,6V. Po przekrÄceniu kluczyka nieznacznie spada do wartoĹci okoĹo 12,4. Podczas pierwszego odpalenia (po paru godzinach Ĺadowania) napiÄcie spada do okoĹo 11,8-8V, a potem nawet do okoĹo 10V. Wydaje mi siÄ, Ĺźe przyczynÄ nieodpalania silnika jest akumulator. Czy dobrze zakĹadam ? Nie wiem jakie sÄ dopuszczalne spadki napiÄÄ. Zaznaczam, Ĺźe odpalam silnik bez doĹÄ czonego alternatora. |
|
Data: 2011-07-07 12:48:34 | |
Autor: Agent | |
JTD krÄci i nie odpala. | |
UĹźytkownik "MMS" <nntp11@SPAM.interia.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:iv401i$v44$1news.onet.pl... Silniczek (AR 147 16V 1.9 JTD) miaĹ przygodÄ i konieczna byĹa wymiana dĹşwigienek zaworĂłw. Przy okazji zmiana popychaczy. RozrzÄ d ustawiony wedĹug procedury na przyrzÄ dach. CiĹnienie na listwie jest OK. Ta przygoda to byĹa kolizja? Bo jak tak to moĹźe czujnik zderzeniowy trzeba wcisnÄ Ä. |
|
Data: 2011-07-07 15:04:57 | |
Autor: MMS | |
JTD krÄci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-07 13:48, Agent pisze:
Nie, zerwaĹ siÄ pasek MV i nieszczÄĹliwie wkrÄciĹ siÄ pod pasek rozrzÄ du. |
|
Data: 2011-07-07 18:02:37 | |
Autor: Olo | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-07 14:04, MMS pisze:
Nie, zerwał się pasek MV i nieszczęśliwie wkręcił się pod pasek rozrządu. ten silnik jest kolizyjny czy bezkolizyjny? Rasek rozrządu pękł? |
|
Data: 2011-07-07 18:21:57 | |
Autor: Michał Gut | |
JTD kręci i nie odpala. | |
wymienial dzwigienki a to znaczy ze mial kolizje.
tyle ze czy tam nie ma przypadkiem lancucha? |
|
Data: 2011-07-07 21:12:17 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-07 19:21, Michał Gut pisze:
wymienial dzwigienki a to znaczy ze mial kolizje. Pasek jest. Silnik ma tak przemyślaną budowę, że w przypadku kolizji mają pęknąć dźwigienki. Tak też się stało. Zaworki itd. w porządku. |
|
Data: 2011-07-07 22:12:33 | |
Autor: Michał Gut | |
JTD kręci i nie odpala. | |
Pasek jest. wiem :) ja mam 1.3 i u mnie lancuch w jtd siedzi. |
|
Data: 2011-07-07 21:18:06 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-07 19:02, Olo pisze:
W dniu 2011-07-07 14:04, MMS pisze: Kolizyjny. Przeskoczył po wciągniętych fragmentach paska MV ale nie pękł. Nie mniej na jedno wyszło. |
|
Data: 2011-07-07 13:35:20 | |
Autor: venioo | |
JTD krÄci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-07 10:57, MMS pisze:
Wydaje mi siÄ, Ĺźe przyczynÄ nieodpalania silnika jest akumulator. Czy Zeby wyeliminowac problem z aku podepnij kablami z drugim samochodem na chwile. A podlaczales alfe pod komputer? alfaholicy.org na pewno cos pomogÄ , a jak chcesz podjechac to jest swietny warsztat od Alfy w Gorzowie. Na Tkackiej OIDP. -- venioo |
|
Data: 2011-07-07 15:07:37 | |
Autor: MMS | |
JTD krÄci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-07 14:35, venioo pisze:
W dniu 2011-07-07 10:57, MMS pisze: Czekam wĹaĹnie jak podjedzie. Ale chyba to aku, bo jak podpinaĹem kompa to wszystko byĹo ok. Natomiast jak chciaĹem zrobiÄ logi i przekrÄciĹem kluczyk, to zerwaĹo poĹÄ czenie. Czyli zabrakĹo zasilania dla ECU. Rozrusznik zabraĹ wszystko. NapiÄcie podczas rozruchu spadĹo do 9,8V. |
|
Data: 2011-07-07 18:26:28 | |
Autor: MichaĹ Gut | |
JTD krÄci i nie odpala. | |
jak odpalasz bez alternatora to bledy moga ci wyskakiwac ze nie ma ladowania ale to pryszcz.
podepnij sie pod ecu i odczytaj czy oby napewno masz cisnienie (zczytaj z czujnika) na owej listwie. moze zwyczajnie trzeba go pochechĹac? nie chce odpalic w ogole czy daje jakies znaki ze probuje - ma na ktoryms cylindrze zaplon? jak krecisz to masz taki sam dzwiek zapalania silnika jak przed dzwonem? moze cos pominales przy montazu dzwigienek? |
|
Data: 2011-07-07 21:17:02 | |
Autor: MMS | |
JTD krÄci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-07 19:26, MichaĹ Gut pisze:
jak odpalasz bez alternatora to bledy moga ci wyskakiwac ze nie ma WĹaĹnie nie daje Ĺźadnej oznaki aby chciaĹ zaĹapaÄ chociaĹź na jednym cylindrze. ZĹoĹźyĹem caĹoĹÄ, tak Ĺźe jest juĹź alternator. ChechĹaĹem go póŠdnia. Nawet na kabel prĂłbowaĹem. Na dolocie ssa jak gĹupi. Na wylocie wydziela jakiĹ dziwny dym. Nie ma on zapachu ani spalin ani ropy. ZaĹoĹźenie dĹşwigienek w tym silniku, ro buĹka z masĹem, wiÄc o bĹÄ d i to na kaĹźdym cylindrze byĹoby ciÄĹźko. Kompa podpiÄ Ĺem. BĹÄdĂłw nie ma. W momencie jak odpalam, to mam reset poĹÄ czenia z kompem, wiÄc duĹźo nie zobaczÄ. |
|
Data: 2011-07-07 22:19:07 | |
Autor: MichaĹ Gut | |
JTD krÄci i nie odpala. | |
WĹaĹnie nie daje Ĺźadnej oznaki aby chciaĹ zaĹapaÄ chociaĹź na jednym cylindrze. ZĹoĹźyĹem caĹoĹÄ, tak Ĺźe jest juĹź alternator. ChechĹaĹem go póŠdnia. Nawet na kabel prĂłbowaĹem. Na dolocie ssa jak gĹupi. Na wylocie wydziela jakiĹ dziwny dym. Nie ma on zapachu ani spalin ani ropy. zadam glupie pytanie - czy napewno zalozyles rozrzad poprawnie? nie obrociles o 180stopni? Sprawdz ten przelacznik odcinajacy paliwo. to malo prawdopodobne ale tak samo nierealne jest to ze wszystko jest ok ale nie pali. w punto pakowali go po prawej stronie pod wykladzina podlogowa tuz pod deska rozdzielcza. nie wiem gdzie w alfie bedzie ale tam bym zaczal szukac. u mnie zadzialal po pizdnieciu w bryle lodu. ale slyszalem ze potrafi zadzialac nawet przy wjezdzie na kraweznik |
|
Data: 2011-07-07 22:27:12 | |
Autor: MMS | |
JTD krÄci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-07 23:19, MichaĹ Gut pisze:
WĹaĹnie nie daje Ĺźadnej oznaki aby chciaĹ zaĹapaÄ chociaĹź na jednym RozrzÄ d zaĹoĹźony na oryginalnych przyrzÄ dach blokujÄ cych. Czujnik zderzeniowy sprawdziĹem - ok. |
|
Data: 2011-07-07 23:47:36 | |
Autor: MichaĹ Gut | |
JTD krÄci i nie odpala. | |
RozrzÄ d zaĹoĹźony na oryginalnych przyrzÄ dach blokujÄ cych. w zasadzie wszystko inne powinno wywalic bledy na kompa. biorac pod uwage zaplon samoczynny i ze nic nie spieprzyles z kablami podczas rozebrania gĂłry silnika(a spieprzenie objawiloby sie bledami ze wtryskiwacz ma otwarty obwod) to nie mam pojecia. tam do zaplonu potrzeba jedynie paliwa i kompresji. zakladajac ze nic nie spieprzyles przy zakladaniu dzwigienek i ze kompresja jest, to jedynie jeszcze dawkowanie paliwa moze nie istniec. a) brak paliwa:) ale da blad na kompa ze cisnienie na listwie za niskie b) wtryskiwacze uszkodzone - ale wszystkie naraz? da blad na kompa ze obwod otwarty lub rezystancja niewlasciwa c) wtryski podaja paliwo w niewlasciwej fazie. ale tu mowisz ze ustawiles rozrzad prawidlowo oryginalna blokada. nie ma wala albo ustawiles rozrzad o 180 stopni odwrotnie i leje paliwo na wydechu a nie sprezaniu (bo rozrzad obrocony). nie mniej jednak swad diesla powinienes byc w stanie wyczuc w tej sytuacji. biorac pod uwage ze to common rail to objaw bardzo pasuje (dlatego ze kazdy wtryskiwacz jest sterowany osobno). bledow nie widac bo dla komputera wszystko cacy, czyjnik gmp dziala, przeplyw powietrza jest,wtryskiwacze dzialaja...tylko nie wtedy gdy powinny. upewnij sie ze nie da sie z oryginalna blokada zalozyc rozrzadu dokladnie 180 stopni obroconego. albo zalozyles rozrzad i owszem ale zabek nie w te strone (tyle ze powinienes slyszec nieco inna prace silnika podczas uruchamiania. |
|
Data: 2011-07-08 06:34:31 | |
Autor: MMS | |
JTD krÄci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 00:47, MichaĹ Gut pisze:
RozrzÄ d zaĹoĹźony na oryginalnych przyrzÄ dach blokujÄ cych. c) wtryski podaja paliwo w niewlasciwej fazie. ale tu mowisz ze Blokada waĹu zawsze ustala GMP tĹoka na pierwszym cylindrze, a Blokada rozrzÄ du ustala w stosunku do niego zawory. Jak to niby pomyliÄ ? Gdyby nawet, to w instrukcji serwisowej podali by takÄ ewentualnoĹÄ. No i chyba byĹoby czuÄ ropÄ z wydechu. Faktem jest tylko to, Ĺźe jakiĹ dym wydostaje siÄ przez rurÄ wydechowÄ ale nie jest to nic o zapachu ani ropy ani spalin ropy. albo zalozyles rozrzad i owszem ale zabek nie w te strone (tyle ze Nie doĹÄ, Ĺźe blokady, to jeszcze pasek ma oznaczenia, ktĂłre podczas zakĹadania pasujÄ do oznaczeĹ na wale i kole rozrzÄ du. Musi wszystko pasowaÄ co do zÄ bka. Tu nie moĹźna siÄ pomyliÄ. Nieco innÄ pracÄ ? Rozrusznik krÄci jak szalony i efekt jest taki jakby dla porĂłwnania w benzyniaku nie byĹo iskry. |
|
Data: 2011-07-08 09:34:45 | |
Autor: venioo | |
JTD krÄci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 05:34, MMS pisze:
Moze w tej sytuacji troche abstrakcyjne, ale: nie spieprzylo sie cos z immo? Swiece zarowe grzeja? -- venioo Sprzedam Alfa Romeo 156 gg:198909 |
|
Data: 2011-07-08 09:43:14 | |
Autor: MMS | |
JTD krÄci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 10:34, venioo pisze:
W dniu 2011-07-08 05:34, MMS pisze: Immo i Ĺźarowe ok. |
|
Data: 2011-07-08 08:44:56 | |
Autor: MMS | |
JTD krÄci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 00:47, MichaĹ Gut pisze:
RozrzÄ d zaĹoĹźony na oryginalnych przyrzÄ dach blokujÄ cych. c) wtryski podaja paliwo w niewlasciwej fazie. ale tu mowisz ze Zastanawiam siÄ czy aby faktycznie taka sytuacja nie jest moĹźliwa. Procedura z uĹźyciem blokad jest taka, Ĺźe blokujemy waĹ w GMP tĹoka pierwszego cylindra i w stosunku do niego blokujemy waĹki rozrzÄ du. Teraz po zaĹoĹźeniu paska naleĹźy sprawdziÄ czy wszystko jest ok, wyciÄ gajÄ c blokady krÄcÄ c DWA OBROTY WAĹEM KORBOWYM i zakĹadajÄ c blokady ponownie. Czyli wychodzi na to, Ĺźe DWA OBROTY waĹu korbowego, to JEDEN OBRĂT koĹa zÄbatego waĹka rozrzÄ du. JeĹli wiÄc zdejmÄ pasek i obrĂłcÄ waĹ o jeden obrĂłt, to blokada na wale dalej siÄ bÄdzie zgadzaĹa i blokada na kole zÄbatym teĹź mimo, Ĺźe faktycznie sÄ przestawione. No ale przecieĹź sÄ czujniki, tĹok dalej jest w GMP, a zawory w tej samej pozycji... |
|
Data: 2011-07-08 09:48:21 | |
Autor: MichaĹ Gut | |
JTD krÄci i nie odpala. | |
Zastanawiam siÄ czy aby faktycznie taka sytuacja nie jest moĹźliwa. jest mozliwa - w kazdym badz razie benzynowym jaki mam tak jest. krecac kolem pasowym walka rozraadu, gmp bedzie co drugi obrot. |
|
Data: 2011-07-08 10:05:33 | |
Autor: MMS | |
JTD krÄci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 10:48, MichaĹ Gut pisze:
No tak, tylko blokady siÄ nie bÄdÄ zgadzaĹy. Bez blokad moĹźna by siÄ pomyliÄ ale jednak gdy siÄ je zaĹoĹźy, to jednak nie ma innej moĹźliwoĹci jak poprawne ustawienie. Blokada zawsze ustawi waĹ wzglÄdem waĹka w tej samej pozycji. |
|
Data: 2011-07-08 11:49:29 | |
Autor: MichaĹ Gut | |
JTD krÄci i nie odpala. | |
No tak, tylko blokady siÄ nie bÄdÄ zgadzaĹy. Bez blokad moĹźna by siÄ pomyliÄ ale jednak gdy siÄ je zaĹoĹźy, to jednak nie ma innej moĹźliwoĹci jak poprawne ustawienie. Blokada zawsze ustawi waĹ wzglÄdem waĹka w tej samej pozycji. w naciÄciu. ok. pytanie tylko czy sruba zablokowala sie w nacieciu czy zablokowala po prostu walek (ale wtedy mialbys kolizje raczej). nie wiem jak wygladaja kola u ciebie ale u mnie jak partacz wymienil mi rozrzad ()lancuch) to obrocilo sie 2 tygodnie pozniej kolo od waĹu i rozrzÄ d siÄ "sam przestawil" doprowadzajac do polamania prawi ewszystkich dzwigienek. nie wiem czy to mozliwe u ciebie. tak to troche poza konkursem bylo. otworz wlew oleju albo wyjmij bagnet a niech druga osoba kreci. zwroc uwage na dzwieki krecenia - maja byc regularne a nie tak ze na jednym ciezej a na drugim lzej - to znak dla ciebie ze cos nie halo z kompresja. masz jak zmierzyc w ogole kompresje? JESZCZE JEDNO! mialem kiedys cos takiego! czy do wymiany rozrzadu odkrecales kolo ktore jest z zabkami (przy czujniku GMP). Ja kiedys zalozylem krzywo (a dokladniej to klucz do okreslenia pozycji kola sie ulamal bo to malutki kikucik byl). Jak bylo obrocone to komputer walil paliwo nie podczas sprezania a 120 stopni wczesniej lub pozniej. Sprawdz czy poprawnie przykreciles kolo od walu silnika! To pasuje idealnie! z pol godziny zachodzilem czemu ni nie chce zapalic mimo ze wszystko bylo ok. sprawdz to! |
|
Data: 2011-07-08 12:11:56 | |
Autor: MMS | |
JTD krÄci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 12:49, MichaĹ Gut pisze:
Na 100 % byĹa w wyciÄciu.No tak, tylko blokady siÄ nie bÄdÄ zgadzaĹy. Bez blokad moĹźna by siÄ doprowadzajac do polamania prawi ewszystkich dzwigienek. nie wiem czy to U mnie teĹź padĹy wszystkie. 16 sztuk... otworz wlew oleju albo wyjmij bagnet a niech druga osoba kreci. PrĂłbowaĹem odpaliÄ na plaku. WydawaĹo siÄ jakby prawie miaĹ ĹapaÄ ale nic z tego. Nie odpaliĹ ale zauwaĹźyĹem, Ĺźe z dolotu wydmuchuje powietrze zamiast je zasysaÄ ! W sumie wywiewaĹo mi plak na rÄkÄ.
Nie odkrÄcaĹem tego koĹa. |
|
Data: 2011-07-08 13:59:35 | |
Autor: venioo | |
JTD krÄci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 11:11, MMS pisze:
PrĂłbowaĹem odpaliÄ na plaku. WydawaĹo siÄ jakby prawie miaĹ ĹapaÄ ale No to jak nic o 180* obrocony :) -- venioo Sprzedam Alfa Romeo 156 gg:198909 |
|
Data: 2011-07-08 14:17:59 | |
Autor: MMS | |
JTD krÄci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 14:59, venioo pisze:
W dniu 2011-07-08 11:11, MMS pisze: ObrĂłciĹem waĹ o jeden obrĂłt i dalej to samo. Gdy sÄ blokady, to nie da siÄ ustawiÄ inaczej niĹź poprawnie. |
|
Data: 2011-07-08 00:44:37 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
JTD krÄci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-07 21:27, MMS pisze:
nie wiem gdzie w alfie bedzie ale tam bym zaczal szukac. Nie wiem co blokujÄ te blokady, ale bywajÄ silniki gdzie Ĺatwo pomyliÄ siÄ np. o 180 stopni obrotu waĹu korbowego czy waĹka rozrzÄ du. Co do moĹźliwych przyczyn, to rozumiem Ĺźe poza samÄ wymianÄ dĹşwigienek zostaĹ sprawdzony caĹy mechanizm zaworĂłw - czy gniazda sÄ szczelne. MoĹźna to w pewnym stopni zrobiÄ to nadal - sprawdzajÄ c kompresjÄ w cylindrach. |
|
Data: 2011-07-08 06:11:48 | |
Autor: MMS | |
JTD krÄci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 01:44, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2011-07-07 21:27, MMS pisze: Jedna blokada ustala waĹ korbowy tak, Ĺźe tĹok pierwszego cylindra jest w pozycji GMP. Druga blokuje w odpowiedniej do niego pozycji waĹki rozrzÄ du. Wszystko robione "co do kropki" w ksiÄ Ĺźkowym opisie. Co do moĹźliwych przyczyn, to rozumiem Ĺźe poza samÄ wymianÄ dĹşwigienek Tak, wszystko wyglÄ da ok. |
|
Data: 2011-07-07 23:57:19 | |
Autor: yabba | |
JTD krÄci i nie odpala. | |
UĹźytkownik "MMS" <nntp11@SPAM.interia.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:iv401i$v44$1news.onet.pl...
Silniczek (AR 147 16V 1.9 JTD) miaĹ przygodÄ i konieczna byĹa wymiana dĹşwigienek zaworĂłw. Przy okazji zmiana popychaczy. RozrzÄ d ustawiony wedĹug procedury na przyrzÄ dach. CiĹnienie na listwie jest OK. Czy przepustnica powietrza jest otwarta? Czy pozakĹadaĹeĹ wszystkie rurki od podciĹnieĹ? Czy czujniki poĹoĹźenia waĹu i waĹka rozrzÄ du sÄ podpiÄte? -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2011-07-08 02:44:50 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
JTD kręci i nie odpala. | |
On Jul 7, 11:57 pm, "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
wrote: Czy przepustnica powietrza jest otwarta? Czy pozakładałeś wszystkie rurki od Zapytajmy jeszcze go tak - czy próbował na "plaka" ? Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-07-08 12:14:45 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 12:44, Czarek Daniluk pisze:
On Jul 7, 11:57 pm, "yabba"<g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> No właśnie przed chwilą próbowałem i... co prawda wydawało się jakby już za chwilę miał załapać ale z dolotu wydmuchuje powietrze zamiast je zasysać ! |
|
Data: 2011-07-08 12:53:02 | |
Autor: Michał Gut | |
JTD kręci i nie odpala. | |
No właśnie przed chwilą próbowałem i... co prawda wydawało się jakby już za chwilę miał załapać ale z dolotu wydmuchuje powietrze zamiast je zasysać ! przeciez mowiles ze ssie jak glupi walki rozrzadu sa u ciebie zazebione? jeszcze jedno - u mnie sa zazebione a przy kolizji _kola przeskoczyly na zebach_. Wiem ze rozkrecal walki u mnie zeby posklejac to do kupy. Ale wtedy znowu nie zalozylbys blokady bo albo pasowaloby na jeden walek albo na drugi. |
|
Data: 2011-07-08 14:23:49 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 13:53, Michał Gut pisze:
No właśnie przed chwilą próbowałem i... co prawda wydawało się jakby Bo ja też miałem info od osoby, która stała przy silniku gdy ja kręciłem. Dołożyłem do wydechu reklamówkę i lekko zakręciłem, lekko ją wciągnęło. Jednak jak pryskam plaka, to go wywala na zewnątrz. Przynajmniej częściowo. walki rozrzadu sa u ciebie zazebione?Tak zazębione. jeszcze jedno - u mnie sa zazebione a przy kolizji _kola przeskoczyly na Ponieważ są zazębione i ich nie rozbierałem, to zakładałem tylko na wydech. Jednak nie wydaje mi się aby możliwy był przeskok tych zębów. Małe to one nie są. Jednak jak nie będę miał wyjścia, to i to sprawdzę. Pewno dużo by się wyjaśniło gdybym miał przyrząd do mierzenia kompresji z końcówką do JTD. Niestety nie mam, a raczej żaden z warsztatów mi takiego czegoś nie pożyczy :( |
|
Data: 2011-07-08 20:13:43 | |
Autor: Michał Gut | |
JTD kręci i nie odpala. | |
jeszcze jedno - u mnie sa zazebione a przy kolizji _kola przeskoczyly na mechanik tez nie rozbieral dopoki nie okazalo sie ze blokad zalozyc nie moze. u mnie walek przeskoczyl ale nikt nie wie jak bo zadnych pekniec nie bylo widac. moze po prostu zasprezynowal material ale ciezko mi to sobie wyobrazic. jakos napewno przeskoczyl. Pewno dużo by się wyjaśniło gdybym miał przyrząd do mierzenia kompresji z końcówką do JTD. Niestety nie mam, a raczej żaden z warsztatów mi takiego czegoś nie pożyczy :( lipa slowem. ale intryguje mnie dlaczego masz odwrocony ciag i zasysa wydechem a wypuszcza dolotem. to mialoby sens jakby zawory sie otwieraly w niewlasciwym momencie. czy uciebie blokada blokuje oba walki rozrzadu czy tylko jeden? |
|
Data: 2011-07-08 21:05:55 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 20:13, Michał Gut pisze:
mechanik tez nie rozbieral dopoki nie okazalo sie ze blokad zalozyc nie Ssać wydechem też mógłby jakby kręcił się w drugą stronę. Zwykłego diesla na pompie, z odpowiednio ustawionym kątem wtrysku można było odpalić do tyłu i wtedy ssał wydechem a wypuszczał dym dolotem ;) tylko zawory ssące długo by tego nie wytrwały :D Jeśli dmucha Ci dolotem i obstajesz przy tym że rozrząd jest ustawiony dobrze - to pomimo popękania dźwigienek masz krzywe i nie domykające się zawory, albo jednak rozrząd nie jest ustawiony prawidłowo ;) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-07-08 21:47:12 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 22:05, Czarek Daniluk pisze:
Jeśli dmucha Ci dolotem i obstajesz przy tym że rozrząd jest ustawiony Rozrząd jest ustawiony dobrze. Nie da się ustawić źle używając blokad. Zdjąłem wałki z górną pokrywą zaworów. Jedyne co mogę stwierdzić, to że zawory mogę wcisnąć i nie ma oporów w ich działaniu. |
|
Data: 2011-07-08 22:42:23 | |
Autor: Michał Gut | |
JTD kręci i nie odpala. | |
lol ale w tym przypadku to raczej odpada:)
nie ma sily to musi byc rozrzad bo skoro ssie nie tam gdzie trzeba to znaczy ze zawory otwieraja sie nie wtedy kiedy trzeba. albo miales pecha i pieprzniecie bylo na tyle mocne ze zawory pogiales (nie bez powodu pytalem sie kilka razy o dzwiek jak silnik kreci). |
|
Data: 2011-07-08 22:44:09 | |
Autor: Michał Gut | |
ps | |
jak nie sprawdzisz kompresji to nie bedziesz wiedzial....
latwiej znalezc/kupic manometr niz zdjac glowice. |
|
Data: 2011-07-09 06:18:27 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 23:42, Michał Gut pisze:
lol ale w tym przypadku to raczej odpada:) A, co by się stało jakbym górną część, tą z wałkami rozrządu zakręcił zbyt dużym momentem ? Pytam, bo tak właśnie zrobiłem. Nie mogłem znaleźć info jakim momentem się dokręca górną część (tzw. małą głowicę - z wałkami rozrządu). Ustawiłem na kluczu 35 Nm, a ma być 25 Nm. Jeśli to by sprawiło, że wałek mocniej "siądzie" na dźwigienkach, to kompresji nie będzie, bo nie będzie luzu między krzywką a dźwigienką. W efekcie zawór będzie podparty. O ile to oczywiście możliwe aby różnica 10 Nm to spowodowała. albo miales pecha i pieprzniecie bylo na tyle mocne ze zawory pogiales Kurcze, ja rozumiem, że pech ale wszystkie ? Nawet na jednym nie załapie ? Musiałby pogiąć same grzybki, bo zawory w prowadnicach chodzą elegancko. |
|
Data: 2011-07-09 07:58:05 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-09 05:18, MMS pisze:
albo miales pecha i pieprzniecie bylo na tyle mocne ze zawory pogiales W wielu przypadkach pogięte są same grzybki ;) Na mój gust głowica do zwalania. Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-07-09 10:26:41 | |
Autor: Michał Gut | |
JTD kręci i nie odpala. | |
u mnie byly cale (chyba) bo silnik pracuje normalnie i mooooze ma tyci tyci wiekszy apetyt na paliwo. w mocy nie widze roznicy. ale u mnie strzelil rozrzad na jalowych obrotach
|
|
Data: 2011-07-09 16:01:58 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-09 10:26, Michał Gut pisze:
u mnie byly cale (chyba) bo silnik pracuje normalnie i mooooze ma tyci Rozmawiałem ze znajomym z warsztatu zajmującego się dieslami. W JTD 16V pomimo pęknięcia dźwigienek nie zabezpiecza to zaworów przed pokrzywieniem samych grzybków ;) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-07-09 17:01:33 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-09 17:01, Czarek Daniluk pisze:
W dniu 2011-07-09 10:26, Michał Gut pisze: A w dokumentacji pisze, że dźwigienki są rozmyślnie osłabione aby tak właśnie się działo. I u mnie tak się stało. Odpaliłem i jest ok ;) Nie mniej jednak są przypadki, że realia zweryfikują myśl techniczną ;) |
|
Data: 2011-07-09 17:36:21 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-09 16:01, MMS pisze:
W dniu 2011-07-09 17:01, Czarek Daniluk pisze: To się ciesz. życie czasami weryfikuje założenia konstruktorów boleśnie ;) W TDI 16V od VW/Audi też są dźwigienki które się łamią, ale 1 taka dźwigienka kosztuje 300zł :P Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-07-09 17:58:55 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-09 18:36, Czarek Daniluk pisze:
W dniu 2011-07-09 16:01, MMS pisze: 300 x 16 ! Niesamowite. |
|
Data: 2011-07-09 21:37:42 | |
Autor: Michał Gut | |
JTD kręci i nie odpala. | |
we fiacie to afair 18pln placilem moooze 22
|
|
Data: 2011-07-10 07:04:16 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-09 22:37, Michał Gut pisze:
we fiacie to afair 18pln placilem moooze 22Ja dałem 23 ale musiałem wymienić razem z popychaczami za 32 zł (zmiana w konstrukcji i moich już nie produkują, a nowe dźwigienki do nich nie pasują) W ASO za same popychacze powiedzieli 110. |
|
Data: 2011-07-09 10:30:34 | |
Autor: Michał Gut | |
JTD kręci i nie odpala. | |
A, co by się stało jakbym górną część, tą z wałkami rozrządu zakręcił zbyt dużym momentem ? Pytam, bo tak właśnie zrobiłem. Nie mogłem znaleźć info jakim momentem się dokręca górną część (tzw. małą głowicę - z wałkami rozrządu). Ustawiłem na kluczu 35 Nm, a ma być 25 Nm. Jeśli to by sprawiło, że wałek mocniej "siądzie" na dźwigienkach, to kompresji nie będzie, bo nie będzie luzu między krzywką a dźwigienką. W efekcie zawór będzie podparty. O ile to oczywiście możliwe aby różnica 10 Nm to spowodowała. jak mowisz o mocowaniu walkow do glowicy to jak za mocno dokrecisz to po prostu urwiesz sruby. nizej nie da sie tego zamontowac. tym sie nie martw. roznica 10Nm to prawie blad pomiatu;) mysle ze na manometrze to powinienes zobaczyc.albo miales pecha i pieprzniecie bylo na tyle mocne ze zawory pogiales a ze wszystkie - tez sie dziwie ale z drugiej strony polamales wszystkie dzwigienki a u mnie chyba ze 2 przezyly ale i tak wszystkie wymienialem(u mnie kolizja na wolnych obrotach na luzie) |
|
Data: 2011-07-08 21:43:05 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 21:13, Michał Gut pisze:
Tylko wydech. Nie da się założyć blokady na dolot. Po prostu się nie zmieści. |
|
Data: 2011-07-09 10:51:50 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 21:13, Michał Gut pisze:
jeszcze jedno - u mnie sa zazebione a przy kolizji _kola przeskoczyly na Kurcze, miałeś rację. Wałki są przestawione. Nie ma pęknięć, wyszczerbień itp. Po prostu nic poza tym, że blokady nie pasują. Ja ustawiałem na jedną blokadę, bo patrząc na tryby nie wierzyłem w możliwość ich przeskoczenia. Poza tym blokad używałem w momencie jak głowiczkę z wałkami maiłem już przymocowaną, a wtedy na drugi wałek nie da się założyć blokady, bo nie ma na to miejsca. Wielkie dzięki Tobie i wszystkim za pomoc ! |
|
Data: 2011-07-09 11:07:54 | |
Autor: Michał Gut | |
JTD kręci i nie odpala. | |
Kurcze, miałeś rację. Wałki są przestawione. Nie ma pęknięć, wyszczerbień itp. Po prostu nic poza tym, że blokady nie pasują. hurraaa:) cieszymy sie ze sie udalo znalezc usterke przyloz duza starannosc do przykrecenia kol zebatych. zrob to dokladnie z odpowiednim momentem zebys zaraz nie sciagal ponownie. |
|
Data: 2011-07-09 17:03:47 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-09 12:07, Michał Gut pisze:
Kurcze, miałeś rację. Wałki są przestawione. Nie ma pęknięć, Odpaliłem. Działa super. Koła pływające, więc skręciłem na maksa i na kleju do gwintów. Powinno być na lata ;) |
|
Data: 2011-07-09 17:35:02 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-09 16:03, MMS pisze:
W dniu 2011-07-09 12:07, Michał Gut pisze: Jak skręciłeś na klej to życzę Ci żebyś potem musiał własnoręcznie to rozebrać ;P Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-07-09 18:00:30 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-09 18:35, Czarek Daniluk pisze:
W dniu 2011-07-09 16:03, MMS pisze: Pneumat. Tak jak i teraz musiałem. Ale fakt, że tymi rencami raczej będzie trudno ;) |
|
Data: 2011-07-09 21:39:06 | |
Autor: Michał Gut | |
JTD kręci i nie odpala. | |
i dobrze - kolejny powod zeby rozkrecic to juz bedzie opcja wymiany calosci:P
te diesle calkiem popularne sa a ze sa w ciaglej produkcji to ceny beda spadac |
|
Data: 2011-07-08 05:57:04 | |
Autor: MMS | |
JTD krÄci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 00:57, yabba pisze:
Czy przepustnica powietrza jest otwarta? Czy pozakĹadaĹeĹ wszystkieTak Czy czujniki poĹoĹźenia waĹu i waĹka rozrzÄ du sÄ podpiÄte?Tak |
|
Data: 2011-07-08 22:58:02 | |
Autor: Bugatti | |
JTD krÄci i nie odpala. | |
UĹźytkownik "yabba" napisaĹ w wiadomoĹci:
Czy przepustnica powietrza jest otwarta? W dieslu ? (Owszem np. V10 TDI ma dwie przepustnice ale to wyjÄ tek). Wielu ludzi nazywa tak bĹÄdnie klapy gaszÄ ce. Pozdr. -- Bugatti |
|
Data: 2011-07-09 00:23:17 | |
Autor: yabba | |
JTD krÄci i nie odpala. | |
UĹźytkownik "Bugatti" <spamerzy@maklerzy.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:iv7r4f$h3h$1mx1.internetia.pl...
UĹźytkownik "yabba" napisaĹ w wiadomoĹci: MiaĹem na myĹli klapÄ gaszÄ cÄ . -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2011-07-09 06:14:18 | |
Autor: MMS | |
JTD krÄci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-09 01:23, yabba pisze:
UĹźytkownik "Bugatti" <spamerzy@maklerzy.pl> napisaĹ w wiadomoĹciJest otwarta na 100% |
|
Data: 2011-07-08 11:29:16 | |
Autor: Waldek Godel | |
JTD krÄci i nie odpala. | |
Dnia Thu, 07 Jul 2011 11:57:26 +0300, MMS napisał(a):
Silniczek (AR 147 16V 1.9 JTD) miał przygodę i konieczna była wymiana dźwigienek zaworów. Przy okazji zmiana popychaczy. Rozrząd ustawiony według procedury na przyrządach. Ciśnienie na listwie jest OK. Jeżeli rozwiązałeś już problem z zasilaniem oraz sprawdziłeś wszystko inne, to mam jeden pomysł, choć nie mam pojęcia czy odnosi się do JTD. HDi jeżeli jest w wersji z pompą w baku, to sprawdza ciśnienie WEJŚCIOWE na pompie wtryskowej. Jeżeli jest zbyt niskie, to komputer nie włączy zapłonu. Powoduje to problemy przy niesprawnościach układu paliwowego - np. przyblokowana lub zużyta pompa paliwa albo lekko zapowietrzony układ. Nawet wymiana filtra paliwa potrafi sprawić problemy. Układ musi być dokładnie odczyszczony, trzeba chorobliwie pilnować, żeby żaden syf nie dostał się na pompę i później chorobliwie dokładnie odpowietrzyć. Problemy z np. zbyt niskim ciśnieniem paliwa są trudne do zdiagnozowania - w wężykach paliwo jest, jak zdejmiesz wężyk z włączonym zapłonem, to masz małą sikawkę, a silnik nie pali. Trzeba znać wymagane poziomy ciśnienia paliwa i porównać z odczytami z komputera. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-07-08 14:37:51 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 13:29, Waldek Godel pisze:
Dnia Thu, 07 Jul 2011 11:57:26 +0300, MMS napisał(a): Popuszczałem przewody wysokiego ciśnienia na wtryskach. Nie powiem żeby była sikawka. Po prostu się wylewało. |
|
Data: 2011-07-08 13:50:40 | |
Autor: Waldek Godel | |
JTD kręci i nie odpala. | |
Dnia Fri, 08 Jul 2011 14:37:51 +0300, MMS napisał(a):
Popuszczałem przewody wysokiego ciśnienia na wtryskach. Nie powiem żeby była sikawka. Po prostu się wylewało. Ale ja pisałem o przewodach niskiego ciśnienia. Jeżeli nie są dokładnie odpowietrzone, może nie odpalać. Kluczowe jest słowo DOKŁADNIE. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-07-08 14:56:02 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 15:50, Waldek Godel pisze:
Dnia Fri, 08 Jul 2011 14:37:51 +0300, MMS napisał(a): Tylko niskie ciśnienie teoretycznie odpowietrza się samo. Właściwie mówi się, że w JTD nie ma problemów z zapowietrzaniem. |
|
Data: 2011-07-08 20:10:13 | |
Autor: Michał Gut | |
JTD kręci i nie odpala. | |
moj 1.3 jak skonczylo mi sie paliwo to jedynie zaswiecil mi checkiem i po wlaniu konewką :) paliwa po jakichs 5 moooze 10 sekundach łącznie kręcenia zalapal i pracowal dobrze. po 3 uruchomieniu silnika check zniknal a w kompie byl zapisany jedynie blad o za niskim cisnieniu na listwie.
|
|
Data: 2011-07-08 22:55:20 | |
Autor: Bugatti | |
JTD krÄci i nie odpala. | |
PrzeczytaĹem Ĺźe ustawiaĹeĹ rozrzÄ d zgodnie z zaleceniami. Teraz pozostaje sprawdziÄ czy dobrze to wykonaĹeĹ poprzez sprawdzenie kÄ ta wyprzedzenia wtrysku pod komputerem i sprawdzenie innym parametrĂłw..bo byÄ moĹźe wszystko jest ok i nie ĹÄ czy kabel od czujnik poĹoĹźenia waĹka rozrzÄ du i komp nie rozpoznaje 1wszego cyl. do "podlania" paliwem. Pozdr. -- Bugatti |