Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   JTD krÄ™ci i nie odpala.

JTD kręci i nie odpala.

Data: 2011-07-07 12:48:34
Autor: Agent
JTD kręci i nie odpala.

Użytkownik "MMS" <nntp11@SPAM.interia.pl> napisał w wiadomości news:iv401i$v44$1news.onet.pl...
Silniczek (AR 147 16V 1.9 JTD) miał przygodę i konieczna była wymiana dźwigienek zaworów. Przy okazji zmiana popychaczy. Rozrząd ustawiony według procedury na przyrządach. Ciśnienie na listwie jest OK.
Problemem jest to, że kręci rozrusznikiem ale nie zapala. Podejrzewam akumulator, bo przeżył już swoje najlepsze lata. Potrafi pokręcić rozrusznikiem jakieś 5-6 razy i zaraz pokazują się różne błędy typu ABS, ESP, ASR itp. Po tym już ledwo ciągnie i gaszą się wszelkie światełka, konsola itd.
Akumulator bez obciążenia ma napięcie 12,6V. Po przekręceniu kluczyka nieznacznie spada do wartości około 12,4. Podczas pierwszego odpalenia (po paru godzinach ładowania) napięcie spada do około 11,8-8V, a potem nawet do około 10V.
Wydaje mi się, że przyczyną nieodpalania silnika jest akumulator. Czy dobrze zakładam ? Nie wiem jakie są dopuszczalne spadki napięć.
Zaznaczam, że odpalam silnik bez dołączonego alternatora.

Ta przygoda to była kolizja? Bo jak tak to może czujnik zderzeniowy trzeba wcisnąć.

Data: 2011-07-07 15:04:57
Autor: MMS
JTD kręci i nie odpala.
W dniu 2011-07-07 13:48, Agent pisze:

Użytkownik "MMS" <nntp11@SPAM.interia.pl> napisał w wiadomości
news:iv401i$v44$1news.onet.pl...
Silniczek (AR 147 16V 1.9 JTD) miał przygodę i konieczna była wymiana
dĹşwigienek zaworĂłw. Przy okazji zmiana popychaczy. RozrzÄ…d ustawiony
według procedury na przyrządach. Ciśnienie na listwie jest OK.
Problemem jest to, że kręci rozrusznikiem ale nie zapala. Podejrzewam
akumulator, bo przeżył już swoje najlepsze lata. Potrafi pokręcić
rozrusznikiem jakieś 5-6 razy i zaraz pokazują się różne błędy typu
ABS, ESP, ASR itp. Po tym juĹĽ ledwo ciÄ…gnie i gaszÄ… siÄ™ wszelkie
światełka, konsola itd.
Akumulator bez obciążenia ma napięcie 12,6V. Po przekręceniu kluczyka
nieznacznie spada do wartości około 12,4. Podczas pierwszego odpalenia
(po paru godzinach ładowania) napięcie spada do około 11,8-8V, a potem
nawet do około 10V.
Wydaje mi siÄ™, ĹĽe przyczynÄ… nieodpalania silnika jest akumulator. Czy
dobrze zakładam ? Nie wiem jakie są dopuszczalne spadki napięć.
Zaznaczam, że odpalam silnik bez dołączonego alternatora.

Ta przygoda to była kolizja? Bo jak tak to może czujnik zderzeniowy
trzeba wcisnąć.

Nie, zerwał się pasek MV i nieszczęśliwie wkręcił się pod pasek rozrządu.

Data: 2011-07-07 18:02:37
Autor: Olo
JTD kręci i nie odpala.
W dniu 2011-07-07 14:04, MMS pisze:

Nie, zerwał się pasek MV i nieszczę¶liwie wkręcił się pod pasek rozrz±du.

ten silnik jest kolizyjny czy bezkolizyjny? Rasek rozrz±du pękł?

Data: 2011-07-07 18:21:57
Autor: Michał Gut
JTD kręci i nie odpala.
wymienial dzwigienki a to znaczy ze mial kolizje.
tyle ze czy tam nie ma przypadkiem lancucha?

Data: 2011-07-07 21:12:17
Autor: MMS
JTD kręci i nie odpala.
W dniu 2011-07-07 19:21, Michał Gut pisze:
wymienial dzwigienki a to znaczy ze mial kolizje.
tyle ze czy tam nie ma przypadkiem lancucha?

Pasek jest.
Silnik ma tak przemy¶lan± budowę, że w przypadku kolizji maj± pękn±ć dĽwigienki. Tak też się stało. Zaworki itd. w porz±dku.

Data: 2011-07-07 22:12:33
Autor: Michał Gut
JTD kręci i nie odpala.
Pasek jest.
Silnik ma tak przemy¶lan± budowę, że w przypadku kolizji maj± pękn±ć dĽwigienki. Tak też się stało. Zaworki itd. w porz±dku.

wiem :)
ja mam 1.3 i u mnie lancuch w jtd siedzi.

Data: 2011-07-07 21:18:06
Autor: MMS
JTD kręci i nie odpala.
W dniu 2011-07-07 19:02, Olo pisze:
W dniu 2011-07-07 14:04, MMS pisze:

Nie, zerwał się pasek MV i nieszczę¶liwie wkręcił się pod pasek rozrz±du.

ten silnik jest kolizyjny czy bezkolizyjny? Rasek rozrz±du pękł?

Kolizyjny.
Przeskoczył po wci±gniętych fragmentach paska MV ale nie pękł. Nie mniej na jedno wyszło.

JTD kręci i nie odpala.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona