Data: 2011-07-07 18:26:28 | |
Autor: Michał Gut | |
JTD kręci i nie odpala. | |
jak odpalasz bez alternatora to bledy moga ci wyskakiwac ze nie ma ladowania ale to pryszcz.
podepnij sie pod ecu i odczytaj czy oby napewno masz cisnienie (zczytaj z czujnika) na owej listwie. moze zwyczajnie trzeba go pochechłac? nie chce odpalic w ogole czy daje jakies znaki ze probuje - ma na ktoryms cylindrze zaplon? jak krecisz to masz taki sam dzwiek zapalania silnika jak przed dzwonem? moze cos pominales przy montazu dzwigienek? |
|
Data: 2011-07-07 21:17:02 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-07 19:26, Michał Gut pisze:
jak odpalasz bez alternatora to bledy moga ci wyskakiwac ze nie ma Właśnie nie daje żadnej oznaki aby chciał załapać chociaż na jednym cylindrze. Złożyłem całość, tak że jest już alternator. Chechłałem go pół dnia. Nawet na kabel próbowałem. Na dolocie ssa jak głupi. Na wylocie wydziela jakiś dziwny dym. Nie ma on zapachu ani spalin ani ropy. Założenie dźwigienek w tym silniku, ro bułka z masłem, więc o błąd i to na każdym cylindrze byłoby ciężko. Kompa podpiąłem. Błędów nie ma. W momencie jak odpalam, to mam reset połączenia z kompem, więc dużo nie zobaczę. |
|
Data: 2011-07-07 22:19:07 | |
Autor: Michał Gut | |
JTD kręci i nie odpala. | |
Właśnie nie daje żadnej oznaki aby chciał załapać chociaż na jednym cylindrze. Złożyłem całość, tak że jest już alternator. Chechłałem go pół dnia. Nawet na kabel próbowałem. Na dolocie ssa jak głupi. Na wylocie wydziela jakiś dziwny dym. Nie ma on zapachu ani spalin ani ropy. zadam glupie pytanie - czy napewno zalozyles rozrzad poprawnie? nie obrociles o 180stopni? Sprawdz ten przelacznik odcinajacy paliwo. to malo prawdopodobne ale tak samo nierealne jest to ze wszystko jest ok ale nie pali. w punto pakowali go po prawej stronie pod wykladzina podlogowa tuz pod deska rozdzielcza. nie wiem gdzie w alfie bedzie ale tam bym zaczal szukac. u mnie zadzialal po pizdnieciu w bryle lodu. ale slyszalem ze potrafi zadzialac nawet przy wjezdzie na kraweznik |
|
Data: 2011-07-07 22:27:12 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-07 23:19, Michał Gut pisze:
Właśnie nie daje żadnej oznaki aby chciał załapać chociaż na jednym Rozrząd założony na oryginalnych przyrządach blokujących. Czujnik zderzeniowy sprawdziłem - ok. |
|
Data: 2011-07-07 23:47:36 | |
Autor: Michał Gut | |
JTD kręci i nie odpala. | |
Rozrząd założony na oryginalnych przyrządach blokujących. w zasadzie wszystko inne powinno wywalic bledy na kompa. biorac pod uwage zaplon samoczynny i ze nic nie spieprzyles z kablami podczas rozebrania góry silnika(a spieprzenie objawiloby sie bledami ze wtryskiwacz ma otwarty obwod) to nie mam pojecia. tam do zaplonu potrzeba jedynie paliwa i kompresji. zakladajac ze nic nie spieprzyles przy zakladaniu dzwigienek i ze kompresja jest, to jedynie jeszcze dawkowanie paliwa moze nie istniec. a) brak paliwa:) ale da blad na kompa ze cisnienie na listwie za niskie b) wtryskiwacze uszkodzone - ale wszystkie naraz? da blad na kompa ze obwod otwarty lub rezystancja niewlasciwa c) wtryski podaja paliwo w niewlasciwej fazie. ale tu mowisz ze ustawiles rozrzad prawidlowo oryginalna blokada. nie ma wala albo ustawiles rozrzad o 180 stopni odwrotnie i leje paliwo na wydechu a nie sprezaniu (bo rozrzad obrocony). nie mniej jednak swad diesla powinienes byc w stanie wyczuc w tej sytuacji. biorac pod uwage ze to common rail to objaw bardzo pasuje (dlatego ze kazdy wtryskiwacz jest sterowany osobno). bledow nie widac bo dla komputera wszystko cacy, czyjnik gmp dziala, przeplyw powietrza jest,wtryskiwacze dzialaja...tylko nie wtedy gdy powinny. upewnij sie ze nie da sie z oryginalna blokada zalozyc rozrzadu dokladnie 180 stopni obroconego. albo zalozyles rozrzad i owszem ale zabek nie w te strone (tyle ze powinienes slyszec nieco inna prace silnika podczas uruchamiania. |
|
Data: 2011-07-08 06:34:31 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 00:47, Michał Gut pisze:
Rozrząd założony na oryginalnych przyrządach blokujących. c) wtryski podaja paliwo w niewlasciwej fazie. ale tu mowisz ze Blokada wału zawsze ustala GMP tłoka na pierwszym cylindrze, a Blokada rozrządu ustala w stosunku do niego zawory. Jak to niby pomylić ? Gdyby nawet, to w instrukcji serwisowej podali by taką ewentualność. No i chyba byłoby czuć ropę z wydechu. Faktem jest tylko to, że jakiś dym wydostaje się przez rurę wydechową ale nie jest to nic o zapachu ani ropy ani spalin ropy. albo zalozyles rozrzad i owszem ale zabek nie w te strone (tyle ze Nie dość, że blokady, to jeszcze pasek ma oznaczenia, które podczas zakładania pasują do oznaczeń na wale i kole rozrządu. Musi wszystko pasować co do ząbka. Tu nie można się pomylić. Nieco inną pracę ? Rozrusznik kręci jak szalony i efekt jest taki jakby dla porównania w benzyniaku nie było iskry. |
|
Data: 2011-07-08 09:34:45 | |
Autor: venioo | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 05:34, MMS pisze:
Moze w tej sytuacji troche abstrakcyjne, ale: nie spieprzylo sie cos z immo? Swiece zarowe grzeja? -- venioo Sprzedam Alfa Romeo 156 gg:198909 |
|
Data: 2011-07-08 09:43:14 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 10:34, venioo pisze:
W dniu 2011-07-08 05:34, MMS pisze: Immo i żarowe ok. |
|
Data: 2011-07-08 08:44:56 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 00:47, Michał Gut pisze:
Rozrząd założony na oryginalnych przyrządach blokujących. c) wtryski podaja paliwo w niewlasciwej fazie. ale tu mowisz ze Zastanawiam się czy aby faktycznie taka sytuacja nie jest możliwa. Procedura z użyciem blokad jest taka, że blokujemy wał w GMP tłoka pierwszego cylindra i w stosunku do niego blokujemy wałki rozrządu. Teraz po założeniu paska należy sprawdzić czy wszystko jest ok, wyciągając blokady kręcąc DWA OBROTY WAŁEM KORBOWYM i zakładając blokady ponownie. Czyli wychodzi na to, że DWA OBROTY wału korbowego, to JEDEN OBRÓT koła zębatego wałka rozrządu. Jeśli więc zdejmę pasek i obrócę wał o jeden obrót, to blokada na wale dalej się będzie zgadzała i blokada na kole zębatym też mimo, że faktycznie są przestawione. No ale przecież są czujniki, tłok dalej jest w GMP, a zawory w tej samej pozycji... |
|
Data: 2011-07-08 09:48:21 | |
Autor: Michał Gut | |
JTD kręci i nie odpala. | |
Zastanawiam się czy aby faktycznie taka sytuacja nie jest możliwa. jest mozliwa - w kazdym badz razie benzynowym jaki mam tak jest. krecac kolem pasowym walka rozraadu, gmp bedzie co drugi obrot. |
|
Data: 2011-07-08 10:05:33 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 10:48, Michał Gut pisze:
No tak, tylko blokady się nie będą zgadzały. Bez blokad można by się pomylić ale jednak gdy się je założy, to jednak nie ma innej możliwości jak poprawne ustawienie. Blokada zawsze ustawi wał względem wałka w tej samej pozycji. |
|
Data: 2011-07-08 11:49:29 | |
Autor: Michał Gut | |
JTD kręci i nie odpala. | |
No tak, tylko blokady się nie będą zgadzały. Bez blokad można by się pomylić ale jednak gdy się je założy, to jednak nie ma innej możliwości jak poprawne ustawienie. Blokada zawsze ustawi wał względem wałka w tej samej pozycji. w nacięciu. ok. pytanie tylko czy sruba zablokowala sie w nacieciu czy zablokowala po prostu walek (ale wtedy mialbys kolizje raczej). nie wiem jak wygladaja kola u ciebie ale u mnie jak partacz wymienil mi rozrzad ()lancuch) to obrocilo sie 2 tygodnie pozniej kolo od wału i rozrząd się "sam przestawil" doprowadzajac do polamania prawi ewszystkich dzwigienek. nie wiem czy to mozliwe u ciebie. tak to troche poza konkursem bylo. otworz wlew oleju albo wyjmij bagnet a niech druga osoba kreci. zwroc uwage na dzwieki krecenia - maja byc regularne a nie tak ze na jednym ciezej a na drugim lzej - to znak dla ciebie ze cos nie halo z kompresja. masz jak zmierzyc w ogole kompresje? JESZCZE JEDNO! mialem kiedys cos takiego! czy do wymiany rozrzadu odkrecales kolo ktore jest z zabkami (przy czujniku GMP). Ja kiedys zalozylem krzywo (a dokladniej to klucz do okreslenia pozycji kola sie ulamal bo to malutki kikucik byl). Jak bylo obrocone to komputer walil paliwo nie podczas sprezania a 120 stopni wczesniej lub pozniej. Sprawdz czy poprawnie przykreciles kolo od walu silnika! To pasuje idealnie! z pol godziny zachodzilem czemu ni nie chce zapalic mimo ze wszystko bylo ok. sprawdz to! |
|
Data: 2011-07-08 12:11:56 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 12:49, Michał Gut pisze:
Na 100 % była w wycięciu.No tak, tylko blokady się nie będą zgadzały. Bez blokad można by się doprowadzajac do polamania prawi ewszystkich dzwigienek. nie wiem czy to U mnie też padły wszystkie. 16 sztuk... otworz wlew oleju albo wyjmij bagnet a niech druga osoba kreci. Próbowałem odpalić na plaku. Wydawało się jakby prawie miał łapać ale nic z tego. Nie odpalił ale zauważyłem, że z dolotu wydmuchuje powietrze zamiast je zasysać ! W sumie wywiewało mi plak na rękę.
Nie odkręcałem tego koła. |
|
Data: 2011-07-08 13:59:35 | |
Autor: venioo | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 11:11, MMS pisze:
Próbowałem odpalić na plaku. Wydawało się jakby prawie miał łapać ale No to jak nic o 180* obrocony :) -- venioo Sprzedam Alfa Romeo 156 gg:198909 |
|
Data: 2011-07-08 14:17:59 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 14:59, venioo pisze:
W dniu 2011-07-08 11:11, MMS pisze: Obróciłem wał o jeden obrót i dalej to samo. Gdy są blokady, to nie da się ustawić inaczej niż poprawnie. |
|
Data: 2011-07-08 00:44:37 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-07 21:27, MMS pisze:
nie wiem gdzie w alfie bedzie ale tam bym zaczal szukac. Nie wiem co blokują te blokady, ale bywają silniki gdzie łatwo pomylić się np. o 180 stopni obrotu wału korbowego czy wałka rozrządu. Co do możliwych przyczyn, to rozumiem że poza samą wymianą dźwigienek został sprawdzony cały mechanizm zaworów - czy gniazda są szczelne. Można to w pewnym stopni zrobić to nadal - sprawdzając kompresję w cylindrach. |
|
Data: 2011-07-08 06:11:48 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 01:44, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2011-07-07 21:27, MMS pisze: Jedna blokada ustala wał korbowy tak, że tłok pierwszego cylindra jest w pozycji GMP. Druga blokuje w odpowiedniej do niego pozycji wałki rozrządu. Wszystko robione "co do kropki" w książkowym opisie. Co do możliwych przyczyn, to rozumiem że poza samą wymianą dźwigienek Tak, wszystko wygląda ok. |
|