Data: 2011-07-07 23:57:19 | |
Autor: yabba | |
JTD krÄci i nie odpala. | |
UĹźytkownik "MMS" <nntp11@SPAM.interia.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:iv401i$v44$1news.onet.pl...
Silniczek (AR 147 16V 1.9 JTD) miaĹ przygodÄ i konieczna byĹa wymiana dĹşwigienek zaworĂłw. Przy okazji zmiana popychaczy. RozrzÄ d ustawiony wedĹug procedury na przyrzÄ dach. CiĹnienie na listwie jest OK. Czy przepustnica powietrza jest otwarta? Czy pozakĹadaĹeĹ wszystkie rurki od podciĹnieĹ? Czy czujniki poĹoĹźenia waĹu i waĹka rozrzÄ du sÄ podpiÄte? -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2011-07-08 02:44:50 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
JTD kręci i nie odpala. | |
On Jul 7, 11:57 pm, "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
wrote: Czy przepustnica powietrza jest otwarta? Czy pozakładałeś wszystkie rurki od Zapytajmy jeszcze go tak - czy próbował na "plaka" ? Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-07-08 12:14:45 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 12:44, Czarek Daniluk pisze:
On Jul 7, 11:57 pm, "yabba"<g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> No właśnie przed chwilą próbowałem i... co prawda wydawało się jakby już za chwilę miał załapać ale z dolotu wydmuchuje powietrze zamiast je zasysać ! |
|
Data: 2011-07-08 12:53:02 | |
Autor: Michał Gut | |
JTD kręci i nie odpala. | |
No właśnie przed chwilą próbowałem i... co prawda wydawało się jakby już za chwilę miał załapać ale z dolotu wydmuchuje powietrze zamiast je zasysać ! przeciez mowiles ze ssie jak glupi walki rozrzadu sa u ciebie zazebione? jeszcze jedno - u mnie sa zazebione a przy kolizji _kola przeskoczyly na zebach_. Wiem ze rozkrecal walki u mnie zeby posklejac to do kupy. Ale wtedy znowu nie zalozylbys blokady bo albo pasowaloby na jeden walek albo na drugi. |
|
Data: 2011-07-08 14:23:49 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 13:53, Michał Gut pisze:
No właśnie przed chwilą próbowałem i... co prawda wydawało się jakby Bo ja też miałem info od osoby, która stała przy silniku gdy ja kręciłem. Dołożyłem do wydechu reklamówkę i lekko zakręciłem, lekko ją wciągnęło. Jednak jak pryskam plaka, to go wywala na zewnątrz. Przynajmniej częściowo. walki rozrzadu sa u ciebie zazebione?Tak zazębione. jeszcze jedno - u mnie sa zazebione a przy kolizji _kola przeskoczyly na Ponieważ są zazębione i ich nie rozbierałem, to zakładałem tylko na wydech. Jednak nie wydaje mi się aby możliwy był przeskok tych zębów. Małe to one nie są. Jednak jak nie będę miał wyjścia, to i to sprawdzę. Pewno dużo by się wyjaśniło gdybym miał przyrząd do mierzenia kompresji z końcówką do JTD. Niestety nie mam, a raczej żaden z warsztatów mi takiego czegoś nie pożyczy :( |
|
Data: 2011-07-08 20:13:43 | |
Autor: Michał Gut | |
JTD kręci i nie odpala. | |
jeszcze jedno - u mnie sa zazebione a przy kolizji _kola przeskoczyly na mechanik tez nie rozbieral dopoki nie okazalo sie ze blokad zalozyc nie moze. u mnie walek przeskoczyl ale nikt nie wie jak bo zadnych pekniec nie bylo widac. moze po prostu zasprezynowal material ale ciezko mi to sobie wyobrazic. jakos napewno przeskoczyl. Pewno dużo by się wyjaśniło gdybym miał przyrząd do mierzenia kompresji z końcówką do JTD. Niestety nie mam, a raczej żaden z warsztatów mi takiego czegoś nie pożyczy :( lipa slowem. ale intryguje mnie dlaczego masz odwrocony ciag i zasysa wydechem a wypuszcza dolotem. to mialoby sens jakby zawory sie otwieraly w niewlasciwym momencie. czy uciebie blokada blokuje oba walki rozrzadu czy tylko jeden? |
|
Data: 2011-07-08 21:05:55 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 20:13, Michał Gut pisze:
mechanik tez nie rozbieral dopoki nie okazalo sie ze blokad zalozyc nie Ssać wydechem też mógłby jakby kręcił się w drugą stronę. Zwykłego diesla na pompie, z odpowiednio ustawionym kątem wtrysku można było odpalić do tyłu i wtedy ssał wydechem a wypuszczał dym dolotem ;) tylko zawory ssące długo by tego nie wytrwały :D Jeśli dmucha Ci dolotem i obstajesz przy tym że rozrząd jest ustawiony dobrze - to pomimo popękania dźwigienek masz krzywe i nie domykające się zawory, albo jednak rozrząd nie jest ustawiony prawidłowo ;) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-07-08 21:47:12 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 22:05, Czarek Daniluk pisze:
Jeśli dmucha Ci dolotem i obstajesz przy tym że rozrząd jest ustawiony Rozrząd jest ustawiony dobrze. Nie da się ustawić źle używając blokad. Zdjąłem wałki z górną pokrywą zaworów. Jedyne co mogę stwierdzić, to że zawory mogę wcisnąć i nie ma oporów w ich działaniu. |
|
Data: 2011-07-08 22:42:23 | |
Autor: Michał Gut | |
JTD kręci i nie odpala. | |
lol ale w tym przypadku to raczej odpada:)
nie ma sily to musi byc rozrzad bo skoro ssie nie tam gdzie trzeba to znaczy ze zawory otwieraja sie nie wtedy kiedy trzeba. albo miales pecha i pieprzniecie bylo na tyle mocne ze zawory pogiales (nie bez powodu pytalem sie kilka razy o dzwiek jak silnik kreci). |
|
Data: 2011-07-08 22:44:09 | |
Autor: Michał Gut | |
ps | |
jak nie sprawdzisz kompresji to nie bedziesz wiedzial....
latwiej znalezc/kupic manometr niz zdjac glowice. |
|
Data: 2011-07-09 06:18:27 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 23:42, Michał Gut pisze:
lol ale w tym przypadku to raczej odpada:) A, co by się stało jakbym górną część, tą z wałkami rozrządu zakręcił zbyt dużym momentem ? Pytam, bo tak właśnie zrobiłem. Nie mogłem znaleźć info jakim momentem się dokręca górną część (tzw. małą głowicę - z wałkami rozrządu). Ustawiłem na kluczu 35 Nm, a ma być 25 Nm. Jeśli to by sprawiło, że wałek mocniej "siądzie" na dźwigienkach, to kompresji nie będzie, bo nie będzie luzu między krzywką a dźwigienką. W efekcie zawór będzie podparty. O ile to oczywiście możliwe aby różnica 10 Nm to spowodowała. albo miales pecha i pieprzniecie bylo na tyle mocne ze zawory pogiales Kurcze, ja rozumiem, że pech ale wszystkie ? Nawet na jednym nie załapie ? Musiałby pogiąć same grzybki, bo zawory w prowadnicach chodzą elegancko. |
|
Data: 2011-07-09 07:58:05 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-09 05:18, MMS pisze:
albo miales pecha i pieprzniecie bylo na tyle mocne ze zawory pogiales W wielu przypadkach pogięte są same grzybki ;) Na mój gust głowica do zwalania. Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-07-09 10:26:41 | |
Autor: Michał Gut | |
JTD kręci i nie odpala. | |
u mnie byly cale (chyba) bo silnik pracuje normalnie i mooooze ma tyci tyci wiekszy apetyt na paliwo. w mocy nie widze roznicy. ale u mnie strzelil rozrzad na jalowych obrotach
|
|
Data: 2011-07-09 16:01:58 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-09 10:26, Michał Gut pisze:
u mnie byly cale (chyba) bo silnik pracuje normalnie i mooooze ma tyci Rozmawiałem ze znajomym z warsztatu zajmującego się dieslami. W JTD 16V pomimo pęknięcia dźwigienek nie zabezpiecza to zaworów przed pokrzywieniem samych grzybków ;) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-07-09 17:01:33 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-09 17:01, Czarek Daniluk pisze:
W dniu 2011-07-09 10:26, Michał Gut pisze: A w dokumentacji pisze, że dźwigienki są rozmyślnie osłabione aby tak właśnie się działo. I u mnie tak się stało. Odpaliłem i jest ok ;) Nie mniej jednak są przypadki, że realia zweryfikują myśl techniczną ;) |
|
Data: 2011-07-09 17:36:21 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-09 16:01, MMS pisze:
W dniu 2011-07-09 17:01, Czarek Daniluk pisze: To się ciesz. życie czasami weryfikuje założenia konstruktorów boleśnie ;) W TDI 16V od VW/Audi też są dźwigienki które się łamią, ale 1 taka dźwigienka kosztuje 300zł :P Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-07-09 17:58:55 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-09 18:36, Czarek Daniluk pisze:
W dniu 2011-07-09 16:01, MMS pisze: 300 x 16 ! Niesamowite. |
|
Data: 2011-07-09 21:37:42 | |
Autor: Michał Gut | |
JTD kręci i nie odpala. | |
we fiacie to afair 18pln placilem moooze 22
|
|
Data: 2011-07-10 07:04:16 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-09 22:37, Michał Gut pisze:
we fiacie to afair 18pln placilem moooze 22Ja dałem 23 ale musiałem wymienić razem z popychaczami za 32 zł (zmiana w konstrukcji i moich już nie produkują, a nowe dźwigienki do nich nie pasują) W ASO za same popychacze powiedzieli 110. |
|
Data: 2011-07-09 10:30:34 | |
Autor: Michał Gut | |
JTD kręci i nie odpala. | |
A, co by się stało jakbym górną część, tą z wałkami rozrządu zakręcił zbyt dużym momentem ? Pytam, bo tak właśnie zrobiłem. Nie mogłem znaleźć info jakim momentem się dokręca górną część (tzw. małą głowicę - z wałkami rozrządu). Ustawiłem na kluczu 35 Nm, a ma być 25 Nm. Jeśli to by sprawiło, że wałek mocniej "siądzie" na dźwigienkach, to kompresji nie będzie, bo nie będzie luzu między krzywką a dźwigienką. W efekcie zawór będzie podparty. O ile to oczywiście możliwe aby różnica 10 Nm to spowodowała. jak mowisz o mocowaniu walkow do glowicy to jak za mocno dokrecisz to po prostu urwiesz sruby. nizej nie da sie tego zamontowac. tym sie nie martw. roznica 10Nm to prawie blad pomiatu;) mysle ze na manometrze to powinienes zobaczyc.albo miales pecha i pieprzniecie bylo na tyle mocne ze zawory pogiales a ze wszystkie - tez sie dziwie ale z drugiej strony polamales wszystkie dzwigienki a u mnie chyba ze 2 przezyly ale i tak wszystkie wymienialem(u mnie kolizja na wolnych obrotach na luzie) |
|
Data: 2011-07-08 21:43:05 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 21:13, Michał Gut pisze:
Tylko wydech. Nie da się założyć blokady na dolot. Po prostu się nie zmieści. |
|
Data: 2011-07-09 10:51:50 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 21:13, Michał Gut pisze:
jeszcze jedno - u mnie sa zazebione a przy kolizji _kola przeskoczyly na Kurcze, miałeś rację. Wałki są przestawione. Nie ma pęknięć, wyszczerbień itp. Po prostu nic poza tym, że blokady nie pasują. Ja ustawiałem na jedną blokadę, bo patrząc na tryby nie wierzyłem w możliwość ich przeskoczenia. Poza tym blokad używałem w momencie jak głowiczkę z wałkami maiłem już przymocowaną, a wtedy na drugi wałek nie da się założyć blokady, bo nie ma na to miejsca. Wielkie dzięki Tobie i wszystkim za pomoc ! |
|
Data: 2011-07-09 11:07:54 | |
Autor: Michał Gut | |
JTD kręci i nie odpala. | |
Kurcze, miałeś rację. Wałki są przestawione. Nie ma pęknięć, wyszczerbień itp. Po prostu nic poza tym, że blokady nie pasują. hurraaa:) cieszymy sie ze sie udalo znalezc usterke przyloz duza starannosc do przykrecenia kol zebatych. zrob to dokladnie z odpowiednim momentem zebys zaraz nie sciagal ponownie. |
|
Data: 2011-07-09 17:03:47 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-09 12:07, Michał Gut pisze:
Kurcze, miałeś rację. Wałki są przestawione. Nie ma pęknięć, Odpaliłem. Działa super. Koła pływające, więc skręciłem na maksa i na kleju do gwintów. Powinno być na lata ;) |
|
Data: 2011-07-09 17:35:02 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-09 16:03, MMS pisze:
W dniu 2011-07-09 12:07, Michał Gut pisze: Jak skręciłeś na klej to życzę Ci żebyś potem musiał własnoręcznie to rozebrać ;P Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-07-09 18:00:30 | |
Autor: MMS | |
JTD kręci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-09 18:35, Czarek Daniluk pisze:
W dniu 2011-07-09 16:03, MMS pisze: Pneumat. Tak jak i teraz musiałem. Ale fakt, że tymi rencami raczej będzie trudno ;) |
|
Data: 2011-07-09 21:39:06 | |
Autor: Michał Gut | |
JTD kręci i nie odpala. | |
i dobrze - kolejny powod zeby rozkrecic to juz bedzie opcja wymiany calosci:P
te diesle calkiem popularne sa a ze sa w ciaglej produkcji to ceny beda spadac |
|
Data: 2011-07-08 05:57:04 | |
Autor: MMS | |
JTD krÄci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-08 00:57, yabba pisze:
Czy przepustnica powietrza jest otwarta? Czy pozakĹadaĹeĹ wszystkieTak Czy czujniki poĹoĹźenia waĹu i waĹka rozrzÄ du sÄ podpiÄte?Tak |
|
Data: 2011-07-08 22:58:02 | |
Autor: Bugatti | |
JTD krÄci i nie odpala. | |
UĹźytkownik "yabba" napisaĹ w wiadomoĹci:
Czy przepustnica powietrza jest otwarta? W dieslu ? (Owszem np. V10 TDI ma dwie przepustnice ale to wyjÄ tek). Wielu ludzi nazywa tak bĹÄdnie klapy gaszÄ ce. Pozdr. -- Bugatti |
|
Data: 2011-07-09 00:23:17 | |
Autor: yabba | |
JTD krÄci i nie odpala. | |
UĹźytkownik "Bugatti" <spamerzy@maklerzy.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:iv7r4f$h3h$1mx1.internetia.pl...
UĹźytkownik "yabba" napisaĹ w wiadomoĹci: MiaĹem na myĹli klapÄ gaszÄ cÄ . -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2011-07-09 06:14:18 | |
Autor: MMS | |
JTD krÄci i nie odpala. | |
W dniu 2011-07-09 01:23, yabba pisze:
UĹźytkownik "Bugatti" <spamerzy@maklerzy.pl> napisaĹ w wiadomoĹciJest otwarta na 100% |
|