JTD kręci i nie odpala.

Data: 2011-07-08 11:29:16
Autor: Waldek Godel
JTD kręci i nie odpala.
Dnia Thu, 07 Jul 2011 11:57:26 +0300, MMS napisał(a):

Silniczek (AR 147 16V 1.9 JTD) miał przygodę i konieczna była wymiana dźwigienek zaworów. Przy okazji zmiana popychaczy. Rozrząd ustawiony według procedury na przyrządach. Ciśnienie na listwie jest OK.

Jeżeli rozwiązałeś już problem z zasilaniem oraz sprawdziłeś wszystko inne,
to mam jeden pomysł, choć nie mam pojęcia czy odnosi się do JTD.
HDi jeżeli jest w wersji z pompą w baku, to sprawdza ciśnienie WEJŚCIOWE na
pompie wtryskowej. Jeżeli jest zbyt niskie, to komputer nie włączy zapłonu.

Powoduje to problemy przy niesprawnościach układu paliwowego - np.
przyblokowana lub zużyta pompa paliwa albo lekko zapowietrzony układ.
Nawet wymiana filtra paliwa potrafi sprawić problemy. Układ musi być
dokładnie odczyszczony, trzeba chorobliwie pilnować, żeby żaden syf nie
dostał się na pompę i później chorobliwie dokładnie odpowietrzyć.

Problemy z np. zbyt niskim ciśnieniem paliwa są trudne do zdiagnozowania -
w wężykach paliwo jest, jak zdejmiesz wężyk z włączonym zapłonem, to masz
małą sikawkę, a silnik nie pali. Trzeba znać wymagane poziomy ciśnienia
paliwa i porównać z odczytami z komputera.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-07-08 14:37:51
Autor: MMS
JTD kręci i nie odpala.
W dniu 2011-07-08 13:29, Waldek Godel pisze:
[...]

Popuszczałem przewody wysokiego ciśnienia na wtryskach. Nie powiem żeby była sikawka. Po prostu się wylewało.

Data: 2011-07-08 13:50:40
Autor: Waldek Godel
JTD kręci i nie odpala.
Dnia Fri, 08 Jul 2011 14:37:51 +0300, MMS napisał(a):

Popuszczałem przewody wysokiego ciśnienia na wtryskach. Nie powiem żeby była sikawka. Po prostu się wylewało.

Ale ja pisałem o przewodach niskiego ciśnienia. Jeżeli nie są dokładnie
odpowietrzone, może nie odpalać. Kluczowe jest słowo DOKŁADNIE.

Data: 2011-07-08 14:56:02
Autor: MMS
JTD kręci i nie odpala.
W dniu 2011-07-08 15:50, Waldek Godel pisze:
[...]

Tylko niskie ciśnienie teoretycznie odpowietrza się samo.
Właściwie mówi się, że w JTD nie ma problemów z zapowietrzaniem.

Data: 2011-07-08 20:10:13
Autor: Michał Gut
JTD kręci i nie odpala.
moj 1.3 jak skonczylo mi sie paliwo to jedynie zaswiecil mi checkiem i po wlaniu konewką :) paliwa po jakichs 5 moooze 10 sekundach łącznie kręcenia zalapal i pracowal dobrze. po 3 uruchomieniu silnika check zniknal a w kompie byl zapisany jedynie blad o za niskim cisnieniu na listwie.

JTD kręci i nie odpala.