Ja jako Polak przepraszam że Józef Piłsudski był socjalistą ;-)

Data: 2018-02-13 00:17:51
Autor: A. Filip
Ja jako Polak przepraszam że Józef Piłsudski był socjalistą ;-)
Ponieważ przepraszanie "za innych" stało się znów modne chciałbym też
być trendy:

Ja jako Polak przepraszam że Józef Piłsudski Wielkim Polskim Socjalistą był! ;-)
Przecież każde dziecko co w kapitalistycznej szkole na lekcjach nie
spało *MUSI* wiedzieć że od socjalizmu do komunizmu to tylko mały krok,
że w państwie polskim po piłsudczykowskiej sanacji był PRL! ;-)

https://pl.wikipedia.org/wiki/J%C3%B3zef_Pi%C5%82sudski

Data: 2018-02-13 11:54:42
Autor: Totalna Opozycja - \(c\) PiS
Użytkownik "A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał w wiadomości news:anfi+fuj6r69t8f-i2c1@wp.eu...
[...]

Kto z PiS chętny przeprosić za szmana z Torunia? ;-)

CL

Data: 2018-02-13 11:57:56
Autor: jacekbialy80
Ja jako Polak przepraszam że Józef Piłsudski był socjalistą ;-)
Socjalizm niewiele ma wspólnego z komunizmem.
Socjalizm jest produktem ubocznym kapitalizmu, pewnym surrogatem relacji paternalistycznych na feudalnej wsi, z której wywodziła się większość robotników wczesnego kapitalizmu. Pierwsze rozwiązania socjalne w robotniczych osiedlach wprost przenosily wzorce z feudalnych majątków (ochronki dla dzieci, przytułki itp.) Dopiero Bismarck wprowadził ubezpieczenia na skalę państwową, stając się twórcą pierwszego państwa opiekuńczego.
Model takiego państwa funkcjonuje do dziś prawie we wszystkich krajach Europy, co nie ma nic wspólnego z jakąkolwiek komuną. Komunizm to jest sekta polityczno-ekonomiczna wywodząca się z postoświeceniowych herezji chrześcijaństwa.

JB

Ja jako Polak przepraszam że Józef Piłsudski był socjalistą ;-)