Ja nie potrafie ?

Data: 2010-01-15 15:34:20
Autor: J.F.
Ja nie potrafie ?

Ile razy wam sie zdarzylo twierdzic ze inni kierowcy to d* i nie powinni z domu wyjezdzac ?

http://www.smog.pl/wideo/32143/oblodzona_droganbsp_urwal_zderzak/

--
J.

Data: 2010-01-15 14:40:59
Autor: Waldek Godel
Ja nie potrafie ?
Dnia Fri, 15 Jan 2010 15:34:20 +0100, J.F. napisał(a):

Ile razy wam sie zdarzylo twierdzic ze inni kierowcy to d* i nie powinni z domu wyjezdzac ?

http://www.smog.pl/wideo/32143/oblodzona_droganbsp_urwal_zderzak/

O Kuga.. pogromca bezdroży.. to musi być fake... BP, MSPANC

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-16 19:34:16
Autor: jerzu
Ja nie potrafie ?
On Fri, 15 Jan 2010 14:40:59 +0000, Waldek Godel
<nospam@orangegsm.info> wrote:

O Kuga.. pogromca bezdroży.. to musi być fake...

Też mi się to skojarzyło :P

http://jerzu.waw.pl GG:129280

http://aukcje.wosp.org.pl/show_user_auctions.php?uid=18273

Data: 2010-01-15 15:36:32
Autor: szymo
Ja nie potrafie ?
J.F. pisze:

Ile razy wam sie zdarzylo twierdzic ze inni kierowcy to d* i nie powinni z domu wyjezdzac ?

http://www.smog.pl/wideo/32143/oblodzona_droganbsp_urwal_zderzak/

U nas jest tak ślisko od poniedziałku.....

Data: 2010-01-15 16:08:13
Autor: Artur Miller
Ja nie potrafie ?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hipud8$9q6$1news.onet.pl...

Ile razy wam sie zdarzylo twierdzic ze inni kierowcy to d* i nie powinni z domu wyjezdzac ?

http://www.smog.pl/wideo/32143/oblodzona_droganbsp_urwal_zderzak/

w jaki sposob udało mu sie zablokować koła ? wyłączył abs ? bo takie wozidło chyba ma juz w standardzie ?

@

Data: 2010-01-15 16:18:30
Autor: J.F.
Ja nie potrafie ?
Użytkownik "Artur Miller" <armi@nigdzie.pl> napisał
[...]

Wracajac do niedawnej dyskusji - u mnie ABS przestaje wibrowac pod koniec hamowania i nie uruchamia sie przy malej predkosci.
Czy to celowe, czy jakis efekt uboczny ze np odpuszcza dopiero gdy kolo zwolnilo o 5km/h - nie wiem.

Ale ja w sumie o czym innym chcialem .. jedziecie droga i widzicie jedno auto w rowie. Drugie auto, trzecie auto - na przestrzeni kilkudziesieciu metrow.

Zawracacie czy jedziecie dalej ? :-)

J.

Data: 2010-01-15 16:38:22
Autor: RUN
Ja nie potrafie ?

Ale ja w sumie o czym innym chcialem .. jedziecie droga i widzicie jedno auto w rowie. Drugie auto, trzecie auto - na przestrzeni kilkudziesieciu metrow.

Zawracacie czy jedziecie dalej ? :-)

lance w dlon, gaz, szum piór husarskich i dalej

MAciej

Data: 2010-01-15 17:25:06
Autor: radekp@konto.pl
Ja nie potrafie ?
Fri, 15 Jan 2010 16:18:30 +0100, w <hiq106$geh$1@news.onet.pl>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Wracajac do niedawnej dyskusji - u mnie ABS przestaje wibrowac pod koniec hamowania i nie uruchamia sie przy malej predkosci.

Bo ABS nie działa poniżej paru km/h.
Być może nacisnąć hamulec jak auto stało. No to raczej mu się automagicznie nie
włączy :).

Data: 2010-01-15 17:28:19
Autor: LEPEK
Ja nie potrafie ?
J.F. pisze:

Zawracacie czy jedziecie dalej ? :-)

No co ty - tylko frajerzy zawracają ;P

A zupełnie poważnie - zwykle jadę. Z dwa razy sie jednak musiałem poddać po jakimś czasie - nie chodziło o górkę i lód, a o koleiny, śnieg lub błoto i brak ludzi dookoła. Ale ile razy sie udało!

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-01-15 21:37:55
Autor: Artur Maśląg
Ja nie potrafie ?
J.F. pisze:
(...)
[...]

ABS poniżej pewnej prędkości zaprzestaje moderacji siły hamowania
- gdyby było inaczej, to by się nie dało zatrzymać :)
Na tym filmiku widać wyraźnie, że ktoś wcisnął hamulec, jak samochód
się zatrzymał, więc niby skąd ABS ma nagle uznać, że jedziemy, skoro
wszystko się odbywa na zablokowanych kołach?

Ale ja w sumie o czym innym chcialem .. jedziecie droga i widzicie jedno auto w rowie. Drugie auto, trzecie auto - na przestrzeni kilkudziesieciu metrow.

Zawracacie czy jedziecie dalej ? :-)

Zależy od sytuacji - ja się nie opieram wprost na tym, co leży w rowie,
tylko na tym, co odczuwa moja część ciała, gdzie plecy kończą swą
szlachetną nazwę - efekt nie tylko kilometrów, ale i stosownego treningu
wiele lat temu, kiedy nie było różnych udogodnień (bądź z nich się nie
korzystało z racji różnych uwarunkowań). Nie ukrywam, że pewne granice
zostały zweryfikowane w sposób dość konkretny i to już zostaje na
zawsze. Ta weryfikacja była oczywiście dość konkretna fizycznie oraz
finansowo. Samochody niby są coraz lepsze, jednak te możliwości nadal
w sumie wpływu na fizykę nie mają, więc sprawdzają się jak najbardziej
:). Ba, kiedyś to jakieś zimy nawet były - teraz to jakieś popłuczyny :)

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-01-15 22:42:26
Autor: J.F.
Ja nie potrafie ?
On Fri, 15 Jan 2010 21:37:55 +0100,  Artur Maśląg wrote:
J.F. pisze:
(...)
[...]

A nie przesadzasz z samoocena wlasnych umiejetnosci ? :-)

Mnie sie pare lat temu udalo uniknac weryfikacji, ale to glownie
dzieki temu ze dochodzac do samochodu juz poczulem jak jest slisko. Gdyby bylo kilomer dalej i z zaskoczenia .. mogloby byc kosztownie. Albo taki inny przypadek - stoimy w gorach, bo ktos z przodu nie moze
podjechac, a ja sie zastaniam - skorzystac z okazji ze i tak stoimy i
zalozyc lancuchy, czy probowac bez ? No, w sumie to chyba jednak
bardziej zadecydowalo lenistwo niz przekonanie ze inni to d* co
jezdzic nie potrafia. I moze jeszcze inni w korku sie przyczynili bo
tez nie zakladali. Koniec koncow ja jednak musialem je zalozyc, a inni .. nie zakladali
bo nie mieli :-)

Ba, kiedyś to jakieś zimy nawet były - teraz to jakieś popłuczyny :)

Juz Ty lepiej niz nie pisz o zimie, bo ja od tygodnia jezdze
tramwajem. Z powodu zasypania sniegiem parkingu :-)

J.

Data: 2010-01-16 10:56:33
Autor: R2r
Ja nie potrafie ?
W dniu 2010-01-15 22:42, J.F. pisze:
[...] bo ja od tygodnia jezdze
tramwajem. Z powodu zasypania sniegiem parkingu :-)

No a ja się zastanawiałem dlaczego ostatnio w niektórych miastach jakby luźniej na drogach... ;-)

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2010-01-18 09:49:14
Autor: Artur\(m\)
Ja nie potrafie ?

Użytkownik "R2r" <bezspamux@marsoft.net.pl> napisał w wiadomości
W dniu 2010-01-15 22:42, J.F. pisze:
> [...] bo ja od tygodnia jezdze
> tramwajem. Z powodu zasypania sniegiem parkingu :-)

No a ja się zastanawiałem dlaczego ostatnio w niektórych miastach jakby
luĹşniej na drogach... ;-)

Mnie przysypało samochód;)
Artur(m)

Data: 2010-01-16 01:39:57
Autor: Brzezi
Ja nie potrafie ?
pią, 15 sty 2010 o 21:37 GMT, Artur Maśląg napisał(a):

Na tym filmiku widać wyraźnie, że ktoś wcisnął hamulec, jak samochód
się zatrzymał, więc niby skąd ABS ma nagle uznać, że jedziemy, skoro
wszystko się odbywa na zablokowanych kołach?

HINT: akcelerometry

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-01-16 09:32:57
Autor: Mariusz Chwalba
Ja nie potrafie ?
Dnia 16-01-2010 o 01:39:57 Brzezi <brzezi@gmail.com> napisał(a):

Na tym filmiku widać wyraźnie, że ktoś wcisnął hamulec, jak samochód
się zatrzymał, więc niby skąd ABS ma nagle uznać, że jedziemy, skoro
wszystko się odbywa na zablokowanych kołach?

HINT: akcelerometry

O, to stosuje się je w ABS? Mógłbyś jakiś link podać, bo chętnie poczytam
- byłem dotychczas przekonany, że ABS bazuje tylko na czujnikach w kołach.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2010-01-16 12:16:29
Autor: Brzezi
Ja nie potrafie ?
sob, 16 sty 2010 o 09:32 GMT, Mariusz Chwalba napisał(a):

[...]

Ten konkretny problem mozna byloby rozszezyc poza ABS, do kontroli trakcji,
ktora bylaby w stanie rozpoznac czy samochod jest w ruchu, czy nie porusza
sie, jezeli jednak rusza sie, to odpowiednio sterowac ABSem..

W tym przypadku tylko z ABSem wystarczylo RAZ na moment odpusci hamulec,
tak, aby kocha zaczeyly sie krecic, ABS rozpoznalby ze samochod jest w
ruchu, i ponowne przycisniecie hamulca uruchomiloby juz system wspomagania
hamowania...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-01-16 11:53:45
Autor: Kuba \(aka cita\)
Ja nie potrafie ?
J.F. wydusił z siebie te słowy:

[...]

celowe.

Inaczej nie mógłbyś zatrzymać sie całkowicie.
Przy b.małych prędkosciach ABS nie dziala.
Gdyby po zatrzymaniu ABS nadal działał to hamulce nie trzymałuby samochodu tylko 'puściłyby' i auto przemieściłoby sie kawałek po czym zahamowało i puściło itd.
Poza tym - kiedy wszytskie koła byly zatrzymane (jak na filmie) a hamulce został wcisnięty przyt zatrzymaniu, to ABS nie widział, ze samochód sie porusza. Gdyby facet puścił hamulce w trakcie staczania sie z górki, to nie dość ze ABS zaczałby dzialac, to jeszzce najrawodopodobniej nie urwałby zderzaka.

--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

Data: 2010-01-18 11:25:29
Autor: Yans van Horn
Ja nie potrafie ?
J.F. wrote:
[...]

Zakladacie łańcuchy :->

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-01-18 11:56:14
Autor: J.F.
Ja nie potrafie ?
Użytkownik "Yans van Horn" <yans@no.spam> napisał w wiadomości news:hj1d3g$85n$1atlantis.news.neostrada.pl...
J.F. wrote:
[...]

Ale przy pierwszym pojezdzie w rowie, przy drugim, czy dopiero jak sie zsuniecie na dol ? :-)

J.

Data: 2010-01-18 12:45:15
Autor: Yans van Horn
Ja nie potrafie ?
J.F. wrote:
[...]

Myślę, że gdybym zobaczył samochód w rowie, to sprawdziłbym przyczepność a zależnie od wyniku testu tejże albo łańcuchy albo jazda dalej albo powrót. Niestety jadąc dalej jest ryzyko, że ktoś jadący z przeciwka w nas przydzwoni.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-01-15 16:23:12
Autor: radekp@konto.pl
Ja nie potrafie ?
Fri, 15 Jan 2010 16:08:13 +0100, w <hipuqn$chp$1@news.interia.pl>, "Artur
Miller" <armi@nigdzie.pl> napisał(-a):

> Ile razy wam sie zdarzylo twierdzic ze inni kierowcy to d* i nie powinni z > domu wyjezdzac ?
>
> http://www.smog.pl/wideo/32143/oblodzona_droganbsp_urwal_zderzak/

Sporo tych kierowników po rowach...

w jaki sposob udało mu sie zablokować koła ? wyłączył abs ? bo takie wozidło chyba ma juz w standardzie ?

Letnie opony albo ESP...

Data: 2010-01-15 16:39:37
Autor: Karolek
Ja nie potrafie ?
radekp@konto.pl pisze:

w jaki sposob udało mu sie zablokować koła ? wyłączył abs ? bo takie wozidło chyba ma juz w standardzie ?

Letnie opony albo ESP...

ROTFL^2
Nie no kurwa czekalem na ten tekst :D
--
Karolek

Data: 2010-01-15 16:39:52
Autor: kml
Ja nie potrafie ?

Użytkownik "Artur Miller" <armi@nigdzie.pl> napisał w wiadomości news:hipuqn$chp$1news.interia.pl...

w jaki sposob udało mu sie zablokować koła ? wyłączył abs ? bo takie wozidło chyba ma juz w standardzie ?

Żadne koło sie nie kręci więc ABS myśli, że samochód stoi :)

kml

Data: 2010-01-15 19:08:55
Autor: Jacek Osiecki
Ja nie potrafie ?
Dnia Fri, 15 Jan 2010 16:08:13 +0100, Artur Miller napisał(a):
[...]

A czemu ABS miałby działać, jeśli auto - według niego - stoi?

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-01-15 16:28:59
Autor: Arek (G)
Ja nie potrafie ?
W dniu 2010-01-15 15:34, J.F. pisze:

Ile razy wam sie zdarzylo twierdzic ze inni kierowcy to d* i nie powinni
z domu wyjezdzac ?

http://www.smog.pl/wideo/32143/oblodzona_droganbsp_urwal_zderzak/

A jak to skomentujesz:
http://www.smog.pl/wideo/32105/zimowa_nawierzchnia_oni_mieli_pecha/

Data: 2010-01-15 16:40:39
Autor: Karolek
Ja nie potrafie ?
Arek (G) pisze:
[...]

Wszyscy mieli letnie opony :>
A i ESP :P

--
Karolek

Data: 2010-01-15 16:54:33
Autor: Arek (G)
Ja nie potrafie ?
W dniu 2010-01-15 16:40, Karolek pisze:
Arek (G) pisze:
[...]

No ale to nie wygląda jakby wszytko było skute lodem. A te auta tańczą jak baletnice.

A.

Data: 2010-01-15 17:07:18
Autor: Karolek
Ja nie potrafie ?
Arek (G) pisze:

Wszyscy mieli letnie opony :>
A i ESP :P

No ale to nie wygląda jakby wszytko było skute lodem. A te auta tańczą jak baletnice.

Ale jest skute.
Czasem tak bywa, ze na sniegu tworzy sie warstewka lodu. Na filmie lodu nie widac tylko snieg pod nim i ktos moglby pomyslec, ze na sniegu tak jada, ale to jednak na lodzie tak sie sunie.
Sam raz tak zjechalem z gorki, bo dalem sie namowic, zeby sprobowac wjechac pod oblodzona gorke (chyba nawet troche bardziej stroma i z ta roznica, ze udalo sie obrocic samochod dodac gazu i pojechac w zamierzonym kierunku, a nie przypadkowym), tez wygladala z daleka jak pokryta tylko sniegiem. Nowe zimowki nic nie daly  ;>

--
Karolek

Data: 2010-01-15 21:07:22
Autor: Paweł Olaszek
Ja nie potrafie ?
Arek (G) pisze:
No ale to nie wygląda jakby wszytko było skute lodem. A te auta tańczą jak baletnice.

Też tak w zeszłym roku pojechałem po lodzie w Słowackich Tatrach. Droga zawijała i zaczynała się wznosić. Przejechałem z 50m, auto zaczęło się ślizgać, zwalniać, stanęło, po czym efektownie pojechałem do tyłu aż tyłem wmanewrowałem w zaspę na poboczu. Droga była pokryta idealnie gładką taflą lodu, nie sposób było na niej stać.

--
pozdrawiam,
Paweł

Data: 2010-01-15 19:19:48
Autor: Krzysztof Niemkiewicz
Ja nie potrafie ?
Użytkownik "Arek (G)" <aaa@bbb.pl> napisał w wiadomości news:hiq1ju$be1$1inews.gazeta.pl...
[...]

a tego jeszcze nie było? (ostatnio się ociągam w czytaniu):
http://fishki.net/comment.php?id=63328

Green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

Data: 2010-01-15 19:21:45
Autor: Brzezi
Ja nie potrafie ?
pią, 15 sty 2010 o 19:19 GMT, Krzysztof Niemkiewicz napisał(a):

[...]

Bylo, jest jeszcze jeden filmik z tej gorki

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-01-16 00:59:01
Autor: J.F.
Ja nie potrafie ?
On Fri, 15 Jan 2010 19:21:45 +0100,  Brzezi wrote:
pią, 15 sty 2010 o 19:19 GMT, Krzysztof Niemkiewicz napisał(a):
a tego jeszcze nie było? (ostatnio się ociągam w czytaniu):
http://fishki.net/comment.php?id=63328

Bylo, jest jeszcze jeden filmik z tej gorki

A ktos ma ten drugi ? Bo z youtube zniknely :-(

J.

Data: 2010-01-16 19:49:30
Autor: jerzu
Ja nie potrafie ?

http://www.youtube.com/watch?v=Ng2hy4h3LB4&feature=related - ten?

Data: 2010-01-16 20:03:58
Autor: jerzu
Ja nie potrafie ?

I jeszcze jeden: http://www.youtube.com/watch?v=dI6jhYK7_6I

Data: 2010-01-15 19:55:51
Autor: V-Tec
Ja nie potrafie ?
Krzysztof Niemkiewicz pisze:
[..]
a tego jeszcze nie było? (ostatnio się ociągam w czytaniu):
http://fishki.net/comment.php?id=63328

zauważyliście nazwę jednego z taxi? "Taxi Granada" ;)

W.

Data: 2010-01-16 19:40:00
Autor: jerzu
Ja nie potrafie ?
On Fri, 15 Jan 2010 19:19:48 +0100, "Krzysztof Niemkiewicz"
<inicjaly[at]post.pl> wrote:

a tego jeszcze nie było? (ostatnio się ociągam w czytaniu):
http://fishki.net/comment.php?id=63328

Komentator dobry :-))

Data: 2010-01-15 22:26:10
Autor: Michał
Ja nie potrafie ?
Ile razy wam sie zdarzylo twierdzic ze inni kierowcy to d* i nie powinni z domu wyjezdzac ?

http://www.smog.pl/wideo/32143/oblodzona_droganbsp_urwal_zderzak/

Ha - jaki znajomy widok!
2x zderzak już wyrwałem, tylko troche inaczej :)

pisze jeszcze raz bo mi posta usuneło na gazecie
Pozdrawiam!

Data: 2010-01-16 00:24:54
Autor: Pytajnik
Ja nie potrafie ?
W dniu 2010-01-15 15:34, J.F. pisze:

Ile razy wam sie zdarzylo twierdzic ze inni kierowcy to d* i nie powinni
z domu wyjezdzac ?

Jako ze temat idealnie pasuje do mnie i moze ktos mi podpowie.
Gdzie i jak w Mondeo MK1 otworzyc wlew paliwa ? :| Przy dzwigni do otwierania klapy bagaznika nie powinno byc ? ;) Przynajmniej w innym aucie tak mam :| A moze ktos wyrwal, zjadl ? Jak sie otwiera ? Auto w kombi jak to ma znaczenie ;)

Data: 2010-01-16 00:52:02
Autor: Cavallino
Ja nie potrafie ?
Użytkownik "Pytajnik" <za@pytaj.pl> napisał w wiadomości news:

Auto w kombi jak to ma znaczenie ;)

Całe się zmieściło do środka?
To jakiś Smart był?

Data: 2010-01-16 01:26:00
Autor: J.F.
Ja nie potrafie ?
On Sat, 16 Jan 2010 00:24:54 +0100,  Pytajnik wrote:
[...]

Ciagniesz dzwignie do gory - otwiera sie bagaznik, wciskasz w dol -
wlew paliwa.

W bagazniku na boku pod tapicerka jest tez awaryjna dzwignia.

J.

Data: 2010-01-16 01:47:18
Autor: Pytajnik
Ja nie potrafie ?
W dniu 2010-01-16 01:26, J.F. pisze:

Ciagniesz dzwignie do gory - otwiera sie bagaznik, wciskasz w dol -
wlew paliwa.
W bagazniku na boku pod tapicerka jest tez awaryjna dzwignia.

Ajjjj zdazylem odkryc przedchwila na stacji :))) Nie ma to jak swiatlo porzadne ;)) Ale dzieki sliczne za wiadomosc.

Data: 2010-01-16 11:20:58
Autor: Bydlę
Ja nie potrafie ?
On 2010-01-15 15:34:20 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> said:

Ile razy wam sie zdarzylo twierdzic ze inni kierowcy to d* i nie powinni z domu wyjezdzac ?

Codziennie.

Ale ja w sumie o czym innym chcialem .. jedziecie droga i widzicie jedno auto w rowie. Drugie auto, trzecie auto - na przestrzeni kilkudziesieciu metrow.

Zawracacie czy jedziecie dalej ? :-)

To zależy od tego, co jest przyczyną lądowania ludzi w rowach (bez podtekstów seksualnych, ofkorz) i pogody.

--
Bydlę

Data: 2010-01-16 12:03:07
Autor: Kuba \(aka cita\)
Ja nie potrafie ?
J.F. wydusił z siebie te słowy:

Ile razy wam sie zdarzylo twierdzic ze inni kierowcy to d* i nie
powinni z domu wyjezdzac ?

http://www.smog.pl/wideo/32143/oblodzona_droganbsp_urwal_zderzak/

więcej takich mozna znaleźć.

http://www.youtube.com/watch?v=mMETr1JQ24M
http://www.youtube.com/watch?v=SLperYq2_98
http://www.youtube.com/watch?v=e8IfPMSb_Yc

Data: 2010-01-16 19:43:49
Autor: jerzu
Ja nie potrafie ?
On Sat, 16 Jan 2010 12:03:07 +0100, "Kuba \(aka cita\)"
<yes.or.no@wp.pl> wrote:

http://www.youtube.com/watch?v=SLperYq2_98

Bez świateł jeżdżą, pewnie dlatego :P