Ja sie nie znam

Data: 2012-12-15 21:47:05
Autor: V
Ja sie nie znam
At 13 Dec 2012 15:29:33 +0100 Pawel O'Pajak wrote:

Powitanko,
... to sie nie biore za to, na czym sie nie znam. Ew. doksztalcam sie.
Niech mi to ktos objasni: LOT kupuje Dreamlinery. Fajnie. Moze 2
tygodnie pozniej okazuje sie, ze LOT jest na krawedzi upadku.
Nie przez zakup, ino przez przerost zatrudnienia.
Zaplacili chociaz za te 787, czy beda teraz oddawac
?.
OLT zablyslo i zgaslo, konkurencji na przelotach wewnatrz kraju nie ma
praktycznie zadnej. Kolej raczej konkurencja nie jest. Czy przewozy
lotnicze to ogolnie tak kiepski biznes, czy dobry, jak sie umie
zarzadzac, czy moze wszystko w gospodarce ledwie zyje, to i latanie
zdycha?
A wracajac do LOTu, to czy nikt tam nie byl w stanie przewidziec jak
sie sprawa rozwinie i czy zakup 787 to gwozdz do trumny, czy wrecz
przeciwnie - szansa na odbicie sie od dna?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  MroĹĽek)

lot to prawdopodobnie polityczna i skostniala, panstwowa struktura
organizacyjna. zadnej restrukturyzacji, zadnego agresywnego modelu
biznesowego. trudno powiedziec czy winny jest prezes i jego bledne decyzje,
czy wrecz ich zaniechanie z jego strony. tam niestety sa zwiazki zawodowe
i nawet jeslibys wszedl i chcial zrobic 'polke z przytupem', to za chwile
masz tel. od pracodawcy :D

wez np. poczte polska, praktycznie nie ma organizacyjnej i biznesowej
roznicy z lot. ten sam brak efektywnosci. poczta chce sie teraz ratowac
swoim bankiem, zatem jest dalej niz lot. jesli sie im uda, to bank pomoze
w przetrwaniu kosztownych (odprawy) i trudnych chwil restrukturyzacji.
nie wiemy jednak czy sie uda ten eksperyment, bo na okienka pocztowe ma
apetyt pko bp, na razie poczta odmowila sprzedazy pocztowego, zobaczymy
jak na to zareaguje -wspolny przeciez, wlasciciel :)

V.

Ja sie nie znam