Ja w sprawie emerytury

Data: 2012-01-13 19:01:35
Autor: Pan Zbyszek
Ja w sprawie emerytury
Zbliżam się do 65 więc szykuje dokumenty do ZUS-u .
Pani / blondynka / wyliczyła mi wstępnie , że będę
" zarabiał " 1550 zł miesięcznie .
Pamiętam , że gdy rozpoczynałem swoją pierwszą w życiu
pracę obiecywano mi , że jak dożyję - to dostanę 80 % ostatniej
pensji .
Czy ktoś wie , gdzie można to znaleźć na piśmie ??
Chętnie bym się z ZUSem posądził , bo mnie mocno wku.wili .

Data: 2012-01-13 16:34:48
Autor: witek
Ja w sprawie emerytury
On 1/13/2012 12:01 PM, Pan Zbyszek wrote:
Pamiętam , że gdy rozpoczynałem swoją pierwszą w życiu
pracę obiecywano mi , że jak dożyję - to dostanę 80 % ostatniej
pensji .

rozwiazania są dwa:

  - pracuj do momentu, az twoja emerytura osiągnie 80% ostatniej pensji. Najwyrazniej jeszze za krotko pracujesz.

  - znajdz sobie gorzej płatną pracę w ostatnim miesiacu

Data: 2012-01-14 01:37:22
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-13 23:34, witek pisze:

- znajdz sobie gorzej płatną pracę w ostatnim miesiacu

???

Można prosić o rozjaśnienie, bo totalnie zmiażdżyłeś mnie logiką .... ?

Data: 2012-01-13 19:06:28
Autor: witek
Ja w sprawie emerytury
On 1/13/2012 6:37 PM, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:
W dniu 2012-01-13 23:34, witek pisze:

- znajdz sobie gorzej płatną pracę w ostatnim miesiacu

???

Można prosić o rozjaśnienie, bo totalnie zmiażdżyłeś mnie logiką ... ?

chciał mieć 80% ostatniej pensji.

Data: 2012-01-14 00:41:44
Autor: AZ
Ja w sprawie emerytury
On 2012-01-14, Rafał "SP" Gil <usenet@motopower.pl> wrote:
- znajdz sobie gorzej płatną pracę w ostatnim miesiacu

???

Można prosić o rozjaśnienie, bo totalnie zmiażdżyłeś mnie logiką ... ?

No wtedy bedzie mial 80% ostatniej pensji, wiec nie bedzie mial do
nikogo zalu ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-14 13:19:04
Autor: macso
Ja w sprawie emerytury

Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil""

- znajdz sobie gorzej płatną pracę w ostatnim miesiacu

???

Można prosić o rozjaśnienie, bo totalnie zmiażdżyłeś mnie logiką ... ?

ty tak powaĹźnie czy jaja sobie robisz?
to przecież logiczne, skoro mu wyliczyli 1500 emerytury, wystarczy znaleźć robotę za 1875
i wtedy 80 % z tego będzie akurat 1500 i obietnica zostanie spełniona

macso

Data: 2012-01-14 09:25:19
Autor: Pan Zbyszek
Ja w sprawie emerytury
Szanowni Państwo .
Moje pytanie było proste :
Czy zwykły obywatel ma szanse zaskarżyć swój kraj i rząd
o niedotrzymanie umowy ?
Zaraz dostanę odpowiedź , że szanse to ma , ale co z tego
jak wyrok będzie niepomyślny . Wtedy ja odpowiem , że wyrok
był wydany przez sędziego , który jest na usługach państwa
bo bierze państwową pensję oraz państwo mu opłaca składkę ZUS
W związku z tym ten urzędnik /sędzia/ nie jest bezstronny .
Czy w tej sytuacji będę mógł wyrok zaskarżyć do Trybunału
Międzynarodowego .
Drugie pytanie dotyczyło : czy ktoś wie , gdzie szukać starych
przepisów z lat 80 ub. wieku na temat wysokości emerytury ?
A dlaczego pytam ? - bo miałem dobre zarobki , dużo wyższe od
średniej krajowej , ale kilka długich kilkumiesięcznych wyjazdów
z kraju i w całym okresie pracy nie ma ani razu ciągłości 10 lat
co jest podstawą do obliczania .
Pozdrawiam wszystkich zaangaĹźowanych w odpowiedzi
Zbyszek

Data: 2012-01-14 11:09:01
Autor: Liwiusz
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-14 09:25, Pan Zbyszek pisze:
bierze państwową pensję oraz państwo mu opłaca składkę ZUS

Nie opłaca.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-14 13:20:11
Autor: macso
Ja w sprawie emerytury

UĹźytkownik "Liwiusz"

bierze państwową pensję oraz państwo mu opłaca składkę ZUS

Nie opłaca.

opłaca

macso

Data: 2012-01-14 13:58:23
Autor: Liwiusz
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-14 13:20, macso pisze:

UĹźytkownik "Liwiusz"

bierze państwową pensję oraz państwo mu opłaca składkę ZUS

Nie opłaca.

opłaca

Nie opłaca.

Ustawa o ustroju sądów powszechnych

art. 91
§ 9. Od wynagrodzenia sędziów nie odprowadza się składek na ubezpieczenie społeczne.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-15 03:37:16
Autor: macso
Ja w sprawie emerytury

UĹźytkownik "Liwiusz"

[...]

oczywiście sędzia nie dostaje emerytury

macso

Data: 2012-01-15 06:40:22
Autor: SQLwiel
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-15 03:37, macso pisze:

§ 9. Od wynagrodzenia sędziów nie odprowadza się składek na
ubezpieczenie społeczne.

oczywiście sędzia nie dostaje emerytury

macso

Oczywiście. Przechodzi w stan spoczynku i nadal bierze 100%. (?)

--
Tnx. SQLwiel.

Data: 2012-01-15 10:23:37
Autor: Liwiusz
Ja w sprawie emerytury
[...]

Oczywiście piękna dzisiaj pogoda.

A tak w ogóle co chciałeś napisać?

--
Liwiusz

Data: 2012-01-15 11:39:28
Autor: Nixe
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-14 13:58, Liwiusz pisze:
[...]

To z jakiś środków dostają emeryturę?

N.

Data: 2012-01-15 21:01:03
Autor: Liwiusz
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-15 11:39, Nixe pisze:
[...]

Z "państwowych" zapewne, a co to ma do rzeczy?

--
Liwiusz

Data: 2012-01-15 21:10:12
Autor: Nixe
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-15 21:01, Liwiusz pisze:
[...]

Pytam z ciekawości. Skoro nie odprowadza składek emerytalnych, to zastanawiałam się skąd bierze się jego emerytura.

N.

Data: 2012-01-16 09:06:12
Autor: Danusia
Ja w sprawie emerytury

Użytkownik "Nixe" <nixe@nixe.pl> napisał w wiadomości news:jeuad1$962$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2012-01-14 13:58, Liwiusz pisze:
W dniu 2012-01-14 13:20, macso pisze:

Użytkownik "Liwiusz"

[...]

Nie z ZUS tylko z budżetu Ministerstwa Sprawiedliwości.

Data: 2012-01-16 09:45:06
Autor: Nixe
Ja w sprawie emerytury

Użytkownik "Danusia" <jjan5@wp.pl> napisał w wiadomości news:jf0mm8$5fd$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ale płacą jakiekolwiek składki do tego budżetu (poza podatkiem dochodowym) czy nie?

N.

Data: 2012-01-16 09:42:42
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 16.01.2012 09:45, Nixe pisze:

Nie z ZUS tylko z budżetu Ministerstwa Sprawiedliwości.

Ale płacą jakiekolwiek składki do tego budżetu (poza podatkiem
dochodowym) czy nie?

Ręce opadają...

Data: 2012-01-16 10:01:29
Autor: Nixe
Ja w sprawie emerytury

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4f13e302$1news.home.net.pl...
[...]

To sobie przywiąż.
A jesli nie zrozumiałeś pytania, to najlepiej nie odpowiadaj, bo innym też zaczną opadać.

N.

Data: 2012-01-16 10:04:21
Autor: Liwiusz
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-16 10:01, Nixe pisze:

[...]

Sądzisz, że gdyby państwo samo sobie płaciło składki, to byłoby od tego "bogatsze"?

--
Liwiusz

Data: 2012-01-16 10:05:41
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 16.01.2012 10:04, Liwiusz pisze:

Sądzisz, że gdyby państwo samo sobie płaciło składki, to byłoby od tego
"bogatsze"?

Och, to jeden z takich popularnych poglądów - tak jak np. genialny w
swej prostocie sposób na lepsze zarobki obywateli: "dodrukować"
pieniędzy i im dać ;)

Data: 2012-01-16 10:12:40
Autor: Liwiusz
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-16 10:05, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Na krótką metę to akurat działa, zwłaszcza u tych, którzy są "pierwsi w kolejce", o "drukowaczach" nie wspominając :)

--
Liwiusz

Data: 2012-01-16 10:47:13
Autor: Nixe
Ja w sprawie emerytury

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4f13e865$1news.home.net.pl...
[...]

Ja pitolę :(

HINT:
1/ Sędziowie NIE PŁACĄ składek emerytalnych i OTRZYMUJĄ emeryturę.
2/ "Niesędziowie" PŁACĄ składki emerytalne i OTRZYMUJĄ emeryturę.

A teraz drodzy panowie może uda się Wam na podstawie powyższego odpowiednio zatrybić i odnieść się do mojego pierwszego pytania, bez wysnuwania jakichś teorii z kosmosu o drukowaniu pieniędzy. Da radę?

N.

Data: 2012-01-16 11:08:52
Autor: Liwiusz
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-16 10:47, Nixe pisze:

[...]

Jest jeszcze trzecia opcja:

3/ Sędziowie PŁACĄ składki emerytalne i OTRZYMUJĄ emeryturę, ale państwo się skapnęło, że taniej będzie, zamiast wypłacać im pensje brutto i pobierać znów od niej składki, wypłacać im tylko pensję "minibrutto" i potrącać tylko dochodowy.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-16 11:26:09
Autor: Tomasz Kaczanowski
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-16 11:08, Liwiusz pisze:
[...]

Nie tyle taniej, co bardziej polityczne. Jest dzięki temu jest kolejna grupa uprzywilejowana.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2012-01-16 11:33:26
Autor: Nixe
Ja w sprawie emerytury

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jf0svi$ps6$1inews.gazeta.pl...
[...]

OK, teraz to jasne, ale czy tak faktycznie się dzieje? Tzn. zmniejszono im brutto?
A co z resztą budżetówki? Oświata, o ile się nie mylę, nadal płaci ZUS.

N.

Data: 2012-01-16 11:32:54
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 16.01.2012 11:33, Nixe pisze:

A co z resztą budżetówki? Oświata, o ile się nie mylę, nadal płaci ZUS.

Oświata to niekoniecznie budżetówka.

Data: 2012-01-16 16:02:29
Autor: Nixe
Ja w sprawie emerytury

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w
wiadomości news:4f13fcd6$1news.home.net.pl...
W dniu 16.01.2012 11:33, Nixe pisze:

A co z resztą budżetówki? Oświata, o ile się nie mylę, nadal płaci ZUS.

Oświata to niekoniecznie budżetówka.

To chyba jasne, że na myśli mam tę część oświaty, która należy do
budżetówki.

N.

Data: 2012-01-16 18:22:03
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 16.01.2012 16:02, Nixe pisze:

[...]

I uważasz, że nauczyciel zatrudniony w szkole A miałby podlegać pod inne przepisy niż nauczyciel zatrudniony w szkole B tylko dlatego, że kto inny jest właścicielem tej szkoły?

Data: 2012-01-17 06:48:24
Autor: jureq
Ja w sprawie emerytury
Dnia Mon, 16 Jan 2012 18:22:03 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

I uważasz, że nauczyciel zatrudniony w szkole A miałby podlegać pod inne
przepisy niĹź nauczyciel zatrudniony w szkole B tylko dlatego, Ĺźe kto
inny jest właścicielem tej szkoły?

A to tak nie jest? Wydawało mi się zawsze, że nauczycieli w szkołach prowadzonych np. przez stowarzyszenia nie obejmuje karta nauczyciela.

Data: 2012-01-17 08:04:15
Autor: Liwiusz
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-17 07:48, jureq pisze:
[...]

To co innego. Co z nauczycielem, który przez ćwierć życia był w budżetówce, ćwierć w szkole prywatnej, a pół życia wykładał na prywatnej uczelni?

Chyba że i dla nauczycieli budżetowych wprowadzimy zasadę "nieważne ile pracowałeś, emerytura odpowiadająca godności twojej pracy ci się należy" :)

--
Liwiusz

Data: 2012-01-17 09:55:12
Autor: Nixe
Ja w sprawie emerytury
"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jf36hd$mvg$1inews.gazeta.pl...

To co innego. Co z nauczycielem, który przez ćwierć życia był w budżetówce, ćwierć w szkole prywatnej, a pół życia wykładał na prywatnej uczelni?

A co z prawnikiem, który 1/4 życia pracował w budżetówce, a 3/4 w przedsiębiorstwie prywatnym jako doradca prawny?

N.

Data: 2012-01-17 09:58:37
Autor: Liwiusz
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-17 09:55, Nixe pisze:
[...]

"Prawnik pracujący w budżetówce" to nie jest praca uprawniająca do nabycia stanu spoczynku, zatem nic się tu nie zmieni.

Chyba, że chodzi Ci o sytuację, że prawnik przez 3/4 życia pracuje jako niesędzia i przez 5 lat jako sędzia, a następnie przechodzi w stan spoczynku.

Ponadto nie rozumiem pytania "A co". A nic. Przywilej ten dotyczy sędziów, a nie nauczycieli. Nikt nie twierdzi, że każdy ma mieć tak samo, są przecież równi i równiejsi.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-17 10:01:16
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 17.01.2012 09:58, Liwiusz pisze:

sędziów, a nie nauczycieli. Nikt nie twierdzi, że każdy ma mieć tak
samo, są przecież równi i równiejsi.

Co na to policja? Czemu nic nie robi?!
Niech mi da pieniądze, niech mnie przyozdobi!
Jeśli ma być równość, tak jak mówi się,
niech mi zrobi dobrze albo innym Ĺşle!

Data: 2012-01-17 12:32:42
Autor: Kamil
Ja w sprawie emerytury
Dnia Tue, 17 Jan 2012 08:04:15 +0100, Liwiusz napisał(a):

To co innego. Co z nauczycielem, który przez ćwierć życia był w budżetówce, ćwierć w szkole prywatnej, a pół życia wykładał na prywatnej uczelni?

To jest już trupem.

Data: 2012-01-17 09:51:58
Autor: Nixe
Ja w sprawie emerytury
[...]

A w którym miejscu widzisz problem?
Prawnik, który pracuje w budżetówce też podlega pod inne przepisy niż ten, który ma prywatną kancelarię.

N.

Data: 2012-01-17 09:50:58
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 17.01.2012 09:51, Nixe pisze:
[...]

Może źle to sformułowałem.

Chodzi o to, że samo pracowanie "w budżetówce" nie powoduje specjalnego
traktowania.

Muszą ku temu istnieć konkretne ustawy.

Data: 2012-01-19 10:59:30
Autor: Tomasz Chmielewski
Ja w sprawie emerytury
On 01/16/2012 11:08 AM, Liwiusz wrote:

[...]

Nie bardzo rozumiem, dlaczego brak skladki byl dla ciebie tak logiczny (Sądzisz, że gdyby państwo samo sobie płaciło składki, to byłoby od tego "bogatsze"?), a z drugiej strony, nie dziwi cie "potrącać tylko dochodowy".

Wszak tu i tu (skladki, dochodowy) pieniadze wedruja do panstwowego garnuszka.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2012-01-19 11:13:23
Autor: Liwiusz
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-19 10:59, Tomasz Chmielewski pisze:
[...]

Dochodowy też mnie dziwi. I dziwi mnie uznawanie jako "dochodów z dochodowego" płac "budżetówki".

Generalnie, jakby spojrzeć na to ile realnie państwo zyskuje na dochodowym (większość ludzi go de facto nie płaci - budżetowcy, emeryci itp.), to okaże się, że jego pobór jest dla państwa nieopłacalny.

Jeśli do tego doda się GIGANTYCZNE koszty związane z tym, że firmy muszą prowadzić szczegółową księgowość, aby wykazać ile zarobiły/straciły, to się okaże, że po zniesieniu dochodowego i uproszczeniu rozliczeń PKB by wystrzeliło w kosmos, a za nim dochody z innych podatków.

Chęć inwigilowania obywateli "ile kto zarobił co do złotówki" jest jednak tak silna w państwie totalitarnym, że jest ono w stanie zarzynać gospodarkę idiotycznym podatkiem.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-16 10:40:35
Autor: Nixe
Ja w sprawie emerytury

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jf0p6j$d9p$1inews.gazeta.pl...
[...]

Czy ja naprawdę pytam po chińsku?
Bo to kolejna odpowiedź od czapy.

N.

Data: 2012-01-16 17:15:49
Autor: John Kołalsky
Ja w sprawie emerytury

[...]

Tak samo jak Ty pracując na swoje utrzymanie.

Data: 2012-01-16 21:57:52
Autor: Liwiusz
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-16 17:15, John Kołalsky pisze:
Sądzisz, że gdyby państwo samo sobie płaciło składki, to byłoby od
tego "bogatsze"?

Tak samo jak Ty pracując na swoje utrzymanie.

Co chciałeś przez to napisać?

--
Liwiusz

Data: 2012-01-19 10:55:05
Autor: Tomasz Chmielewski
Ja w sprawie emerytury
On 01/16/2012 10:04 AM, Liwiusz wrote:
[...]

Ale zatrudnieni na garnuszku panstwa placa podatki, wiec jak widac, tego typu finansowe perpetuum mobile dziala.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2012-01-19 11:13:59
Autor: Liwiusz
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-19 10:55, Tomasz Chmielewski pisze:
[...]

Co rozumiesz pod pojęciem "działa"? Nie działa. Dochodu państwu nie przynosi.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-19 11:16:53
Autor: SQLwiel
Ja w sprawie emerytury
[...]

Bo działa podatek dochodowy z mnóstwem "ulg".
Prosty i przejrzysty system podatkowy powinien składać się z tylko 2 podatków:
- katastralnego, czyli "od stanu posiadania", który płacą i fizyczne i prawne od zadeklarowanej wartości (nieruchomość podlega wykupowi/wywłaszczeniu za 150% zadekl. wartości).
- pogłównego, jak nazwa wskazuje, który płacą wszyscy po równo
- jeśli państwo jest bandytą - to jeszcze VAT. Choć bezprawne jest opodatkowywanie już raz opodatkowanych pieniędzy, to jest to w miarę "zrozumiały" podatek. Rodzaj dochodowego od całej gospodarki. Oczywiście ta sama stawka na wszystko i bez żadnych ulg i zwolnień.

(Oczywiście ZUSu, NFZu, MENu i chwctj ma nie być)

A u nas pracownicy budżetówki muszą płacić PIT, bo mogą dorabiać handlując pietruszką, odliczać na darowizny i chwctj - dlatego "muszą", bo Vincenty by stracili nad tym kontrolę.

--
Tnx. SQLwiel.

Data: 2012-01-19 21:56:08
Autor: KRZYZAK
Ja w sprawie emerytury
Dnia Thu, 19 Jan 2012 11:16:53 +0100, SQLwiel napisał(a):

- katastralnego, czyli "od stanu posiadania", który płacą i fizyczne i prawne od zadeklarowanej wartości

Czyli karzemy pracowitych i oszczednych?

(nieruchomość podlega wykupowi/wywłaszczeniu za 150% zadekl. wartości).

Czyli jak mi sie spodoba Twoja chata, to musisz mi ja sprzedac?

Dwa genialne pomysly. Swiete prawo wlasnosci to cos, co napedza dobrobyt,
bo ludzie maja motywacje do zapieprzania.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2012-01-20 00:04:55
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 19.01.2012 21:56, KRZYZAK pisze:
Dnia Thu, 19 Jan 2012 11:16:53 +0100, SQLwiel napisał(a):

- katastralnego, czyli "od stanu posiadania", który płacą i fizyczne i
prawne od zadeklarowanej wartości

Czyli karzemy pracowitych i oszczednych?

Albo tych, co spekulują nieruchomościami i kisza je bezużyteczne w celu podbicia cen na rynkach nieruchomości tak, żeby maluczkich nie było stać na "własne 4 kąty" i musieli wynajmować jakieś klitki za chore ceny.

(nieruchomość podlega
wykupowi/wywłaszczeniu za 150% zadekl. wartości).

Czyli jak mi sie spodoba Twoja chata, to musisz mi ja sprzedac?

Raczej chodzi pewnie o to, żeby ludzie nie zaniżali wartości żeby kantować na podatku, a jednocześnie żeby uniemożliwić "hoarding" czy też blokowanie inwestycji poprzez celowe wykupienie kluczowej nieruchomości, a potem złośliwe/chciwe jej trzymanie i sztuczne podbijanie ceny.

Dwa genialne pomysly. Swiete prawo wlasnosci to cos, co napedza dobrobyt,
bo ludzie maja motywacje do zapieprzania.

Święte... LOL

Obaj z SQLwielem popełniacie taki sam błąd w rozumowaniu - idziecie na dość naiwne uproszczenia ;)

Ludzi motywują różne rzeczy. Ci, co zasuwają żeby się nachapać i mieć i trzymać "w ręku" coraz więcej (nawet jeśli obiektywnie tego nie potrzebują - syndrom smoka gromadzącego niepotrzebne dla niego kosztowności i tylko leżącego na ich stosie) mają dość prymitywną mentalność. To po pierwsze.

Po drugie... Taka motywacja może mieć dwa oblicza: pierwsze, w którym ktoś uczciwie pracuje by mieć z tego godziwą korzyść i zaspokojenie potrzeb swoich i swojej rodziny; drugie, w którym biedny szary żuczek zasuwa jak mróweczka padając na pysk na jakiegoś kapitalistę, żeby ledwo przeżyć i kisić się w ciasnej norze z całą rodziną, podczas gdy kapitalista obijając się i brylując żyje w pałacach.

Niestety każde podejście, każda metoda prób podziału dóbr niesie ze sobą ryzyko patologii. Skrajny "dziki" kapitalizm to rządy tych, co się nachapali wcześniej i wyzyskiwanie całej reszty, zasuwającej gorzej jak niewolnicy. Patologie socjalistyczne prowadzą do trwonienia zasobów na rozbuchaną biurokrację i różnych nierobów.

Podatek katastralny też ma potencjał na gnębienie uczciwych, co sobie "tymi ręcami" postawili własne 4 kąty i teraz nagle im te 4 kąty zyskały na nominalnej wartości i biedacy są za to "karani" finansowo, jak i na uwolnienie nieruchomości spod kiszących je "smoków" tak, żeby więcej ludzi miało perspektywę zdobycia swoich "4 kątów" i tym samym motywację do pracy. Wiele zależy od szczegółów jego implementacji.

Paradoksalnie w teorii najlepszy jest komunizm, tylko on wymaga społeczeństwa mniej egoistycznego i niepotrzebującego przymusu (czy to finansowego, czy siłowego) do zmotywowania do pracy oraz poziomu cywilizacyjnego, na którym nie ma obiektywnych niedoborów zasobów. A do tego jeszcze daleka droga, choć parę "jaskółek" daje się zauważyć.

Niestety, nie ma prostych odpowiedzi i idealnych rozwiązań... A każda gwałtowna zmiana to praktycznie gwarancja katastrofy. Nawet jeśli pomysł jest teoretycznie dobry i słuszny - jak np. właśnie komunizm, który paru imbecyli usiłowało wprowadzić na siłę, co jest w ogóle kompletnym nieporozumieniem (osobiście uważam, że mieli w dupie komunizm - tak na prawdę był to tylko płaszczyk, jak obrona "Ziemi Świętej" w postaci łupieżczych krucjat, jak np. ta która "zabłądziła" do Konstantynopola).

Data: 2012-01-20 00:28:19
Autor: KRZYZAK
Ja w sprawie emerytury
Dnia Fri, 20 Jan 2012 00:04:55 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

Albo tych, co spekulują nieruchomościami i kisza je bezużyteczne w celu podbicia cen na rynkach nieruchomości tak, żeby maluczkich nie było stać na "własne 4 kąty" i musieli wynajmować jakieś klitki za chore ceny.

To ich sprawa czy kisza. Utrzymanie tez kosztuje.
Chocby polski przyklad pokazuje, ze zachlannych prostuje rynek. Podatek do
tego niepotrzebny.

[...]

Ludzie maja prawo do chciwosci.

Święte... LOL

Obaj z SQLwielem popełniacie taki sam błąd w rozumowaniu - idziecie na dość naiwne uproszczenia ;)

To nie sa zadne uproszczenia. Taka jest ludzka psychika i tak sie to kreci.

[...]

Ano wlasnie. Szczegolnie w polskich warunkach bylby wyjatkowo krzywdzacy.
Sam znam kilka rodzin, ktore przez kilkanascie lat ostro tyraly, odmawiajac
sobie wiele, zeby miec wymarzony domek z bialym plotkiem.
Teraz ma przysjc urzedas i stwierdzic: "uuuu... cacko, trzeba odpowiednio
zaplacic, bo jest potrzebna kasa na meneli zyjacych cale zycie na socjalu i
ipody dla poslow"

[...]

Nie jest najlepszy ani w teorii ani w praktyce. To system prowadzacy do
zaglady.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2012-01-20 08:15:17
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 20.01.2012 00:28, KRZYZAK pisze:

[...]

W wielu przypadkach nieproporcjonalnie mało. Do tego stopnia, że wielu
traktowało zakup nieruchomości, zwłaszcza "gołej" jak lokatę bankową ;)

Chocby polski przyklad pokazuje, ze zachlannych prostuje rynek. Podatek do
tego niepotrzebny.

I tak, i nie. Obecne ceny nadal są dość mocno "napompowane".

A, żeby nie było nieporozumień: sam jestem "posiadaczem ziemskim" i moja
działka i domek mają obecnie wartość dużo wyższą, niż mnie kosztowały w
nabyciu i budowie. Z przyczyn czysto egoistycznych byłbym zdecydowanie
przeciwko temu podatkowi ;)

[...]

To jest bardzo prymitywne podejście.

Święte... LOL

Obaj z SQLwielem popełniacie taki sam błąd w rozumowaniu - idziecie na dość naiwne uproszczenia ;)

To nie sa zadne uproszczenia. Taka jest ludzka psychika i tak sie to kreci.

Upraszczasz.

[...]

Wiem, wiem. Moi rodzice np. Ja też - chociaż akurat miałem sporo
szczęścia z zakupem działki i kredytowaniem budowy, więc tyraniem bym
tego nie nazwał ;)

I powtarzam: z czysto egoistycznego punktu widzenia nie chcę tego
podatku. Z drugiej strony

Teraz ma przysjc urzedas i stwierdzic: "uuuu... cacko, trzeba odpowiednio
zaplacic, bo jest potrzebna kasa na meneli zyjacych cale zycie na socjalu i
ipody dla poslow"

Podatek jest w swoim zamyśle skierowany na tych, co spekulują
nieruchomościami i starają się sztucznie podbić ich ceny. Czy, jeśli
zostanie wprowadzony, dobrze "trafi"? Ciężko powiedzieć. W Polsce
sytuacja jest dodatkowo zakłócona przez powojenne "przydziały" dla
niemajętnych w lokalach blisko centrum (czyli w normalnych warunkach
cholernie drogich).

Obiecują odliczenia "na członka rodziny" i to faktycznie może dać zerową
lub niewielką sumę podatku w przypadku ludzi z "domkami z białym płotem".

[...]

Zatem musiałeś mieć koszmarne dzieciństwo, bo generalnie każda
prawidłowo funkcjonująca "podstawowa komórka społeczna" działa na
zasadach komunistycznych ;) A skoro u ciebie była to "zagłada"... ;->

Pytanie naprowadzające: czy, poza skalą, jesteś w stanie wskazać różnice
pomiędzy standardową rodziną a całym krajem? Dlaczego w rodzinie
komunizm działa pięknie, a skalę kraju jest z tym problem?

Data: 2012-01-20 09:44:19
Autor: Tomasz Kaczanowski
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-20 08:15, Andrzej Lawa pisze:
[...]

tak, ale pod warunkiem, że nie było na niej zabudowań, albo te mogły się samospalić w międzyczasie....

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2012-01-20 13:16:24
Autor: SQLwiel
Ja w sprawie emerytury
[...]

Odpowiem za KrzyĹźaka:
Bo rodzina jest związana "czymś jeszcze" prócz wspólnego gospodarstwa domowego. W rodzinie jakoś działa dobroczynność, edukacja, opieka zdrowotna, ubezpieczenie społeczne.
Naturalne jest, że jeśli kogoś los pozbawi np wzroku i rąk, to o jego los zadba rodzina.
Państwo jedynie "mydli oczy", rabuje przypadkowych, obcych ludzi ściemniając coś o opiec społecznej, z której połowę i tak rozkradnie, ćwierć roztrwoni, a pozostałe wyda wg kryterium "prowizji".
Właśnie likwidacja tych funkcji państwa i pozostawienie tych OGROMNYCH pieniędzy w rękach LUDZI jest drogą do naprawy społeczeństwa.

--
Tnx. SQLwiel.

Data: 2012-01-20 13:22:43
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 20.01.2012 13:16, SQLwiel pisze:

Bo rodzina jest związana "czymś jeszcze" prócz wspólnego gospodarstwa
domowego. W rodzinie jakoś działa dobroczynność, edukacja, opieka
zdrowotna, ubezpieczenie społeczne.

Konkretnie chodzi o to, że w działającej rodzinie jak ludzie mówią "my"
to faktycznie myślą o sobie jako wspólnocie.

A nie jak dopierdolić sąsiadowi czy mieć więcej niż koleżanka z pracy.

[ciach]

Właśnie likwidacja tych funkcji państwa i pozostawienie tych OGROMNYCH
pieniędzy w rękach LUDZI jest drogą do naprawy społeczeństwa.

I tak i nie. To tylko połowa problemu - drugą połową są sami ludzie,
którzy są niestety zbyt krótkowzroczni i egoistyczni.

A krótkowzroczność i egoizm są przyczyną "drapieżnego" kapitalizmu
(zwłaszcza jego odmiany korporacyjnej) oraz tego, że komunizm
dobrowolnie nie zadziała (a pod przymusem będzie kaleką parodią komunizmu).

Data: 2012-01-20 20:39:14
Autor: KRZYZAK
Ja w sprawie emerytury
Dnia Fri, 20 Jan 2012 08:15:17 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

W wielu przypadkach nieproporcjonalnie mało. Do tego stopnia, że wielu
traktowało zakup nieruchomości, zwłaszcza "gołej" jak lokatę bankową ;)

I slusznie. Sam je tak traktuje, bo to jedyne pewna lokata kapitalu. Tak
robi kazdy, co ma troche oleju w glowie.

I tak, i nie. Obecne ceny nadal są dość mocno "napompowane".

Inercja. Trzeba jeszcze troche poczekac. Jest znaczna nadwyzka podazy, ale
developerzy i "spekulanci" caly czas dusza, bo licza na cud.

To nie sa zadne uproszczenia. Taka jest ludzka psychika i tak sie to kreci.

Upraszczasz.

Nie. Wbrew pozorom od stada szympansow dzieli nas cieniutka granica. Cala
"cywilizacja" opiera sie na nadwyzce pozywienia.

Podatek jest w swoim zamyśle skierowany na tych, co spekulują
nieruchomościami i starają się sztucznie podbić ich ceny.

Co to znaczy "sztucznie podbic ceny"? A jakie ceny sa w naszych czasach
"naturalne"? Czy kawalek krowy zmielonej razem z obora podany w bulce jest
wart 8zl, a pol litra zracej brazowej cieczy 3,5zl?
Wspolczesna gospodarka jest oparta na dlugu, spekulacji i wirtualnej
wartosci.
Banka budowlana nie urosla przez spekulantow, tylko dzieki dostepnosci
kredytow 100, a nawet 120%. A to z kolei mozliwe bylo dlatego, ze banki
maja prawo kreowac pieniadze.

Pytanie naprowadzające: czy, poza skalą, jesteś w stanie wskazać różnice
pomiędzy standardową rodziną a całym krajem? Dlaczego w rodzinie
komunizm działa pięknie, a skalę kraju jest z tym problem?

Chyba sam sobie odpowiedziales. To sie nie skaluje.
Tak jak mechanika kwantowa nie dziala w ludzkiej skali odwzorowania.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2012-01-20 21:13:40
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 20.01.2012 20:39, KRZYZAK pisze:

[...]

Po przekroczeniu pewnej skali tego zjawiska, zwłaszcza przy "lokatach" zamierzonych jako stosunkowo krótkoterminowe z dużym zyskiem, powoduje to powstanie bańki spekulacyjnej, a to niebezpieczne zjawisko - także dla spekulujących.

I tak, i nie. Obecne ceny nadal są dość mocno "napompowane".

Inercja. Trzeba jeszcze troche poczekac. Jest znaczna nadwyzka podazy, ale
developerzy i "spekulanci" caly czas dusza, bo licza na cud.

Biorąc pod uwagę możliwe mechanizmy kreacji pieniądza, "cud" może się zdarzyć.

[...]

Akurat stado szympansów to jest dość bliskie komunizmowi ;)

Podatek jest w swoim zamyśle skierowany na tych, co spekulują
nieruchomościami i starają się sztucznie podbić ich ceny.

Co to znaczy "sztucznie podbic ceny"? A jakie ceny sa w naszych czasach

Spekulowanie na wzrost ceny poprzez zmniejszenie podaży po niższych cenach. Pamiętaj, że dach nad głową (czy to kupowany, czy wynajmowany) jest artykułem pierwszej potrzeby. To jest coś, co musisz mieć. Za (dosłownie) wszelką cenę.

[...]

A czy ja temu przeczę? ;)

Banka budowlana nie urosla przez spekulantow, tylko dzieki dostepnosci
kredytow 100, a nawet 120%. A to z kolei mozliwe bylo dlatego, ze banki
maja prawo kreowac pieniadze.

Przez spekulantów. Przy współudziale banków, które też w to grały.

[...]

Skaluje. Bywały większe grupy społeczne z działającym komunizmem. Ale przy niedoborach zasobów służących do zaspokajania podstawowych potrzeb przy większych grupach to się zaczynało sypać.

Potrzeba kilku "drobnych" kroków: zlikwidowania niedoborów wyżej wymienionych zasobów (a, pomijając energię, jesteśmy bliscy tego; w naszej części świata praktycznie można by biedę zlikwidować całkowicie, bo zasoby na godne minimum są) oraz przestawienia motywacji do pracy z przymusu obiektywnego lub chęci gromadzenia symboli statusu na dążenie do poprawiania własnej kompetencji i tym samym zwiększanie własnego pozytywnego wpływu na społeczeństwo (i zwiastuny tego też są już widoczne - wolontariat, twórczość społecznościowa).

Mam nadzieję, że to się w końcu dokona, bo jak nie, to zabije nas brutalny kapitalizm lub socjalistyczna biurokracja.

Data: 2012-01-20 09:40:12
Autor: SQLwiel
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-20 00:04, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Nie, nie o to chodzi. Odpowiadam KrzyĹźakowi -
"Państwo", skoro już istnieje, potrzebuje kasy na swoją działalność. Podatek od stanu posiadania daje państwu tyle kasy (no - proporcjonalnie...), ile są warte nieruchomości posiadane przez obywateli. Jeśli państwo jest jakimś królestwem wysp Pacyfiku, gdzie są chatki z bambusa, to mało kto ich będzie chciał napaść, bo się nie obłowi. Więc niepotrzebna np. armia. Jeśli nie ma kogo i z czego okraść, to policja może być szczątkowa i symboliczna. Jeśli państwo jest wysokotechnologiczne i produkujące super-hiper-haj-tek, to potrzebuje wysoko zaawansowanych technologii państwowej infrastruktury (np. gps-ów, efbiajów itp), więc potrzebuje dużo kasy.
Jeśli w danej gminie tak się złożyło, że bezduszni kapitaliści pobudowali hajtekowe fabryki, to oczekują od państwa (czy lokalnego szeryfa), że będzie chronił ich cenną własność. Dlatego muszą płacić więcej, niż właściciele nadbużańskich pastwisk.

Oczekiwane funkcje państwa (w gruncie rzeczy to może być "gmina", państwo jest niepotrzebne) można podzielić na dwie przytaczane właśnie grupy - "od wartości", czyli ochrona własności, oraz "od łba", czyli funkcje społeczne, ochrona obywatela. Dlatego te dwa podatki. Jeśli państwo idzie dalej, np. wprowadzając VAT czy PIT, staje się okupantem, ciemiężycielem i obiektem nienawiści społeczeństwa. "Oni wprowadzili haracz, a ja się na to nie godziłem, nikt mnie nie pytał o zdanie".

(nieruchomość podlega
wykupowi/wywłaszczeniu za 150% zadekl. wartości).

Czyli jak mi sie spodoba Twoja chata, to musisz mi ja sprzedac?

Jeśli nie chcesz (Krzyżaku), żeby ktoś ją mógł kupić, to zadeklaruj jej wartość 10-krotnie wyższą, niż jej wartość rynkowa i płać stosownie do tego wysokie podatki od nieruchomości. Masz wybór. Możesz również sprzedać tę wspaniałą chatę za tak zawyżoną wartość i kupić/wybudować taką samą, gdzie indziej, a żyć z procentów od tej nadwyżki.

[...]

Może i coś-tam upraszczam. W końcu to dyskusja, felietonistyka, a nie debata naukowa. (Choć ekonomię i socjologię nazywać nauką, to poważne nadużycie.)

[...]

Tacy przegrywają w konkurencji. Bogacz, który nie inwestuje, nie obraca kapitałem racjonalnie - traci i bankrutuje. Przeciwnym przypadkiem jest np nieduże państewko nad Morzem Śródziemnym bez bogactw naturalnych, a potęga światowa w paru dziedzinach, militarna, gospodarcza, polityczna.

Po drugie... Taka motywacja może mieć dwa oblicza: pierwsze, w którym
ktoś uczciwie pracuje by mieć z tego godziwą korzyść i zaspokojenie
potrzeb swoich i swojej rodziny; drugie, w ktĂłrym biedny szary Ĺźuczek
[...]

Ta... "diabeł tkwi w szczegółach". A te szczegóły realizują skorumpowani tfurcy "prawa".

Paradoksalnie w teorii najlepszy jest komunizm, tylko on wymaga
społeczeństwa mniej egoistycznego i niepotrzebującego przymusu (czy to
finansowego, czy siłowego) do zmotywowania do pracy oraz poziomu
cywilizacyjnego, na ktĂłrym nie ma obiektywnych niedoborĂłw zasobĂłw. A do
tego jeszcze daleka droga, choć parę "jaskółek" daje się zauważyć.

Ten komunizm jest od kilkuset lat "próbowany wprowadzać" i jak dotąd nigdzie się nie sprawdził (proponuję poguglać "Guarani" - 17 wiek). Niewolnictwo dobrze się sprawdzało przez chyba 10 tysięcy lat. Feudalizm - tysiąc. Kapitalizm, dopóki był/jest kapitalizmem - może 300. Natomiast XX-wieczny komunizm jest największym nieszczęściem jakie przytrafiło się ludzkości. Liczba ofiar ludobójstwa i eksterminacji całych narodów (nie licząc Chin) liczy się w dziesiątkach milionów (50-70), przy których cały holocaust jest drobnym wypadkiem.

Data: 2012-01-20 10:56:14
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 20.01.2012 09:40, SQLwiel pisze:

[...]

Zależy. Jeśli żyje z czegoś innego, a to po prostu ma żeby spekulować,
to może sobie na to pozwolić.
[ciach]

[...]

Bo tak na prawdę nigdy nie był wprowadzany komunizm, tylko jego pozory,
dodatkowo siłą. Jak chcesz zobaczyć prawdziwy, działający komunizm, to
popatrz na jakąś zdrową, zgraną i bliską rodzinę.

Niewolnictwo dobrze się sprawdzało przez chyba 10 tysięcy lat. Feudalizm
- tysiąc. Kapitalizm, dopóki był/jest kapitalizmem - może 300. Natomiast
XX-wieczny komunizm jest największym nieszczęściem jakie przytrafiło się

Ileż razy można... To był taki sam komunizm, jak palenie czarownic na
stosach było miłosierne.

Komunizm jest dobry, ale jeszcze na niego za wcześnie. Społeczeństwo nie
jest nań przygotowane ani ekonomicznie (bo ciągle istnieją obiektywne
niedobory w większej skali), ani mentalnie (większość pracuje _tylko_
dlatego, że musi, a satysfakcję uzyskuje przez posiadanie, a nie
samodoskonalenie).

Data: 2012-01-20 09:41:35
Autor: Tomasz Kaczanowski
Ja w sprawie emerytury
[...]

Tych bardziej by uderzyły po kieszeni zwykły podatek od nieruchomości, jeśli nieruchomość jest zarządzana niezgodnie z prawem zagospodarowania przestrzennego - np wyższy podatek od pustego placu, na którym określono odpowiedniego typu zabudowę. Przy podatku katastralnym bardziej by się opłaciło trzymac pusty plac i robic tam bieda parking (żeby mieć z czego odprowadzić podatki), a później spekulacyjnie sprzedać niż budowac nieruchomość, gdzie nie ma pewności, że się wszystko sprzeda, bo utrzymanie nieruchomości, której wartość jest wyższa niż pustego placu i podatek od takiej nieruchomości byłby wyższy, więc po co robić sobie koszty?

[...]

Kantować zawsze się da, kwestia wysokości łapówki, bo system, który tu opisano jest dodatkowo korupcjonogenny...

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2012-01-20 09:36:03
Autor: Tomasz Kaczanowski
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-19 11:16, SQLwiel pisze:
[...]

podatkĂłw:
- katastralnego, czyli "od stanu posiadania", który płacą i fizyczne i
prawne od zadeklarowanej wartości (nieruchomość podlega
wykupowi/wywłaszczeniu za 150% zadekl. wartości).

Największa głupota o której czytałem. Bo to by oznaczało, że jeśli nie mam ochoty się co chwila przeprowadzać, musiałbym znacznie zawyżać wartość nieruchomości, a to jest co najmniej głupie. Podatek powinien być jak najniższy i prosty - katastralny jako podatek uznaniowy prostym nie jest.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2012-01-20 20:17:22
Autor: KRZYZAK
Ja w sprawie emerytury
Dnia Fri, 20 Jan 2012 09:36:03 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

[...]

Powinien byc tylko VAT. To rozwiazuje problemy niesprawiedliwosci
spolecznej, sciagalnosci, demotywatora jak dochodowy, promuje oszczednych i
przedsiebiorczych.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2012-01-14 11:28:05
Autor: KRZYZAK
Ja w sprawie emerytury
Dnia Sat, 14 Jan 2012 09:25:19 +0100, Pan Zbyszek napisał(a):

Czy zwykły obywatel ma szanse zaskarżyć swój kraj i rząd
o niedotrzymanie umowy ?
Zaraz dostanę odpowiedź , że szanse to ma , ale co z tego
jak wyrok będzie niepomyślny .

Gdyby nawet byl pomyslny, to co mialbys z tego oprocz satysfakcji?
Wygralbys sprawe z golodupcem, ktory juz roztrwonil kase, a przed Toba
dluga kolejka wierzycieli.

Pieniadze z prywatyzacji powinny zostac przeznaczone na fundusz emerytalny.
A zostaly w wiekszej czesci rozdzielone wsrod ubecji, a reszta
roztrwoniona.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2012-01-14 12:39:43
Autor: sqlwiel
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-14 09:25, Pan Zbyszek pisze:
Szanowni Państwo .
Moje pytanie było proste :
Czy zwykły obywatel ma szanse zaskarżyć swój kraj i rząd
o niedotrzymanie umowy ?

Tak. Do Sztrasburgera. Teoretycznie. Ale PRL składając obietnice nie obiecywała podporządkowywać się żadnemu takiemu. Więc nawet formalnie i teoretycznie - szanse żadne.
Druga RP również sprzedała trochę obligacji, które jeszcze u niektórych się poniewierają. Ale ani PRL, ani III RP, które skwapliwie zagarnęły majątek powstały w czasach II RP, a stojący na terenie tego kraju, nie zamierzały się z tamtych zobowiązań wywiązać. Coś tak-jakby "biorę aktywa, ale nie odpowiadam za zobowiązania". Kuriozum prawne.

Państwo, jakie-by-nie było, czy to II RP, czy III Rzesza, czy ZSRR, czy PRL, czy III RP (coś dziwnie się zbieżnie pisze z III Rzeszą) zawsze jest tylko okupantem tego (czy innego) kraju, ciemiężycielem narodu, złodziejem i wyzyskiwaczem. To mafia-nad-mafie. Nie czuję się zobowiązany do czegokolwiek wobec tego okupanta. Jak-tylko będę w stanie, to będę starał się nie dać się ograbić.

Jedyna dla Ciebie rada: skrzyknij paru, zróbcie rewolucję, to będziecie mogli wziąć co chcecie i nie ponieść za to odpowiedzialności.

Pisałeś też o wielokrotnych wyjazdach z kraju. A co z tamtymi państwami? Nie zamierzasz ich pozywać?

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2012-01-15 07:14:30
Autor: Tomaszek
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-14 12:39, sqlwiel pisze:
  Nie czuję się
zobowiązany do czegokolwiek wobec tego okupanta. Jak-tylko będę w
stanie, to będę starał się nie dać się ograbić.

Ja od siebie dodam, że nie mam żadnych wyrzutów sumienia jak uda mi się coś od tego państwa ukraść, przekręcić, oszukać. Absolutnie żadnych. Pochwalam postawy ludzi, którzy wykorzystują luki i niedoskonałości systemu po to, aby ukraść z niego świadczenia, ulgi, zasiłki i dobra wszelakie.

Data: 2012-01-14 13:22:19
Autor: macso
Ja w sprawie emerytury

Użytkownik "Pan Zbyszek" <zbyszek9@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jere6k$t0t$1mx1.internetia.pl...
Szanowni Państwo .
Moje pytanie było proste :
Czy zwykły obywatel ma szanse zaskarżyć swój kraj i rząd
o niedotrzymanie umowy ?

jasne Ĺźe ma,
a masz tą umowę, czy opierasz się na wypowiedziach prasowych z "Głosy pracy"?

macso

Data: 2012-01-14 13:25:55
Autor: sqlwiel
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-14 13:22, macso pisze:

a masz tą umowę, czy opierasz się na wypowiedziach prasowych z "Głosy
pracy"?

macso

On właśnie prosił o pomoc w znalezieniu dokumentów do tych obietnic.

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2012-01-15 08:36:32
Autor: Danusia
Ja w sprawie emerytury

Użytkownik "Pan Zbyszek" <zbyszek9@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jere6k$t0t$1mx1.internetia.pl...
Szanowni Państwo .
[...]
[...]

Ty chyba jesteś jakimś niedouczonym trolem. Już po kilku minutach czytania przepisów ustawy o emeryturach i podstawie do obliczania wysokości emerytury dla osób urodzonych w 1947 r. wiedział byś że podstawą są zarobki z dowolnych 10 kolejnych lat z ostatniego dwudziestolecia przed przejsciem na emeryture, lub 20 DOWOLNYCH LAT (NIE KOLEJNYCH) Z CAŁEGO OKRESU ZATRUDNIENIA i możesz sobie wybrać zarobki z tych lat w których miałeś wysokie (żadna ciągłość nie obowiązuje). Więc te zarobki dużo wyższe od średniej krajowej dadzą Ci dużo wyższą emeryture od średniej krajowej emerytury.

pozdr

Data: 2012-01-16 08:26:54
Autor: NKAB -
Ja w sprawie emerytury
Danusia <jjan5@wp.pl> napisał(a):

> [...]

i możesz sobie wybrać zarobki z tych lat w których miałeś wysokie (żadna ciągłość nie obowiązuje). Więc te zarobki dużo wyższe od średniej krajowej dadzą Ci dużo wyższą emeryture od średniej krajowej emerytury.

Należy jeszcze dodać, że jak da wszystkie rmua
to będzie miał inaczej obliczony kapitał początkowy.
Bez rmua ma według, czasami niekorzystnego, wzoru.
I to też jest badytyzm, bo te dokumety do rmua mają
państwowe archiwa i to ZUS powinien je zależdź
a nie obywatel.

Andrzej.

Data: 2012-01-17 08:42:47
Autor: Danusia
Ja w sprawie emerytury

Użytkownik "NKAB -" <nkab@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:jf0n0e$6jr$1inews.gazeta.pl...
> [...]

I to też jest badytyzm, bo te dokumety do rmua mają
państwowe archiwa i to ZUS powinien je zależdź

Nie, on jest emerytem urodzonym przed 1 stycznia 1945 r. Żadne rmua i kapitał początkowy go nie obowiązują. Emeryture ma obliczaną wg. starych zasad czyli lat pracy i zarobków w nich.

pozdr

Data: 2012-01-23 09:50:56
Autor: NKAB -
Ja w sprawie emerytury
[...]

Ach Danusiu rzeczywiście.

No jeśli do tych osób jest wyraźnie napisane
"według starych zasad" a w tych zasadach jest 80% ostatnich
zarobków to nawet jak ostatnie były na 1 mln zł/mc
to powinien dostać swoje, bez dyskusji.

Chyba, że po drodze ktoś coś zmienił na korzyść panów.

Andrzej.

Data: 2012-01-13 19:10:26
Autor: sqlwiel
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-13 19:01, Pan Zbyszek pisze:
[...]

Ty (Szanowny Pan) tak serio, czy jaja se robi?

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2012-01-13 19:45:00
Autor: XL
Ja w sprawie emerytury
Dnia Fri, 13 Jan 2012 19:01:35 +0100, Pan Zbyszek napisał(a):

Pamiętam , że gdy rozpoczynałem swoją pierwszą w życiu
pracę obiecywano mi , że jak dożyję - to dostanę 80 % ostatniej
pensji .
Czy ktoś wie , gdzie można to znaleźć na piśmie ??

No, jeśli CI obiecano, to szukaj u siebie w szufladzie :-PPP
--
XL

Data: 2012-01-13 20:08:38
Autor: t-1
Ja w sprawie emerytury

Użytkownik "Pan Zbyszek" <zbyszek9@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jeprj9$hva$1mx1.internetia.pl...
[...]

W służbach mundurowych jest podobno 100%.
I jeszcze dają podwyżkę na miesiąc przed emeryturą. Może tam zaczynałeś pracę.

t-1

Data: 2012-01-17 10:57:07
Autor: Kamil
Ja w sprawie emerytury
Dnia Fri, 13 Jan 2012 20:08:38 +0100, t-1 napisał(a):

W służbach mundurowych jest podobno 100%.
I jeszcze dają podwyżkę na miesiąc przed emeryturą.

Oczywiście że do tej pory odbywało się "pompowanie" ostatnich zarobków by
mieć lepsiejszą podstawę do emerytowania.
Bożena to łądnie opisała w aktualnym tygodniku w artykule "Stój, bo
odchodzę!" o SG :)

Może tam zaczynałeś pracę?

Nie ważne gdzie zaczynał, ważne gdzie kończył ;)

Data: 2012-01-13 20:40:07
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 13.01.2012 19:01, Pan Zbyszek pisze:

[...]

ROTFL

Ty tak poważnie?

Jeśli tak, to porozmawiaj z tym, kto ci obiecywał. Swoją szosą... nie obiecywał także równości, sprawiedliwości i globalnego komunizmu? ;->

Data: 2012-01-13 22:18:49
Autor: Pan Zbyszek
Ja w sprawie emerytury
[...]
Pytałem zupełnie poważnie , a widzę , że wszyscy , którzy mi
odpowiedzieli wrócili właśnie z pogrzebu Kim Dzong Ila .
No to po wylaniu morza łez pora się nawodnić !
Zbyszek

Data: 2012-01-13 22:45:10
Autor: Zenek
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-13 22:18, Pan Zbyszek pisze:
[...]

Wałesa tez obiecal po 100 milionow i co ?

Data: 2012-01-13 23:12:36
Autor: Pan Zbyszek
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-13 22:45, Zenek pisze:
[...]

Ale za obiecanki nie kazał sobie płacić - a ZUS mi zabrał
przez przez 35 lat dużo pieniędzy .

Data: 2012-01-13 23:23:02
Autor: Zenek
Ja w sprawie emerytury
"
Pamiętam , że gdy rozpoczynałem swoją pierwszą w życiu
pracę obiecywano mi , że jak dożyję - to dostanę 80 % ostatniej
pensji . "

Powiem tak ciesz sie ze dozyles, twoi nastepcy moga nie doczekac i skoncza zywot jako niewolnicy jak wiekszosc w tym kraju.

Data: 2012-01-15 20:15:06
Autor: XL
Ja w sprawie emerytury
Dnia Fri, 13 Jan 2012 23:12:36 +0100, Pan Zbyszek napisał(a):

Ale za obiecanki nie kazał sobie płacić

Jak to nie? - a w zwiazku z czym obiecywał?
--
XL

Data: 2012-01-15 20:14:32
Autor: XL
Ja w sprawie emerytury
Dnia Fri, 13 Jan 2012 22:45:10 +0100, Zenek napisał(a):

Wałesa tez obiecal po 100 milionow i co ?

No i 80 procent Polaków uwierzyło!
O czym to świadczy?
33333-)
--
XL

Data: 2012-01-16 00:44:27
Autor: Animka
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-15 20:14, XL pisze:
Dnia Fri, 13 Jan 2012 22:45:10 +0100, Zenek napisał(a):

Wałesa tez obiecal po 100 milionow i co ?

No i 80 procent Polaków uwierzyło!
O czym to świadczy?

O zbydlęcemiu, oszukiwaniu tych co do żłoba po trupach muszą się dostać. Jasne?

--
animka

Data: 2012-01-14 08:08:34
Autor: Danusia
Ja w sprawie emerytury

[...]

W czasach gdy Ci to obiecywali to miałeś mieć emeryture wyliczoną na podstawie lat pracy i zarobków z ostatniego roku pracy. Teraz masz na podstawie zgromadzonego kapitału. Możesz zaskarżyć Sejm o zmiane zasad obliczania emerytury (oczywiście do Pana Boga).

pozdr

Data: 2012-01-14 13:34:31
Autor: Pan Zbyszek
Ja w sprawie emerytury
[...]
To może ktoś mi odpowie dlaczego przestępca z więzienia zaskarża
państwo o to że cela za ciasna albo sąsiad mu papierosem dymi
i w Sztrasburgu wygrywa , a zaskarżenie państwa o niedotrzymanie
zawartej przed laty umowy jest jest Waszym zdaniem niemoĹźliwe ?

Data: 2012-01-14 13:37:31
Autor: sqlwiel
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-14 13:34, Pan Zbyszek pisze:

[...]

Bo to nie to państwo.
Pakt o komforcie dla łobuzów podpisało w Brukseli czy innej Lizbonie właśnie *TO* państwo, to można je ciągać.

No i zupełnie inna sprawa jest, jeśli ciągającym jest zbir, bo z takim, to trzeba się liczyć. A emeryt, to ma się zamknąć i niezwłocznie zejść.

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2012-01-17 12:58:43
Autor: Kamil
Ja w sprawie emerytury
Dnia Sat, 14 Jan 2012 13:37:31 +0100, sqlwiel napisał(a):

Bo to nie to państwo.

A jakie? urugwaj do ku...y nędzy czy jeszcze inne?
Znasz takie pojęcie jak "następca prawny" i kto w chodzi w obowiązki
"poprzednika"?
Pierd...sz jak posr..y kmiot.
Czy jak powstało "nowe państwo" (według ciebie!) to np. starzy więźniowie
byli zwalniani z wiezień?? Powinni, przecież wyroki zapadały na gruncie
"starego państwa".
Heheh, ale zamotałeś..."to inne to państwo" ... nominacja do oskara :)

Data: 2012-01-14 15:41:41
Autor: ToMasz
Ja w sprawie emerytury
W dniu 13.01.2012 19:01, Pan Zbyszek pisze:
Zbliżam się do 65 więc szykuje dokumenty do ZUS-u .

Powinnoo Ci się to tak liczyć: to co _teoretycznie_ zgromadziłeś powinno dać pewną kwotę. Ta kwota powinna być przeliczona na:
[(twój wiek)-(srednia życia) ] podzielić przez 12 miesiący. Taką powinienieś mieć emeryturę. JEśli zus jakoś obraca tymi pieniędzmi, to można poczekać na lepszą koniunkturę na giełdzie, ale chyba Zus nie obraca, jedynie OFE (masz ofe?)

OdpowiedĹş na inne pytania z pozostałych listĂłw w wątku. SprĂłbuj policzyć jak długo pracowałeś za bilety narodowego banku PRL a ile za złotĂłwki przeliczane na dolary. obawiam się ze za czasĂłw PRL  zarabiałeś jakieś 10 - 20 USD z czego emerytury obiecano Ci 80%. To jest właśnie problem naszych emerytĂłw. (wkrĂłtce mĂłj rĂłwnieĹź, ale ja coś tam mam w ofe). NA 100% te 20 USD wygrasz w Strasburgu.

O ile zdrowie Ci pozwala - pracuj jak najdłużej - nie jako niewolnik, ale tak aby nie wypaść z rytmu.

Żle to brzmi? Tak wiem. Ale nasze pokolenie musi jakoś przetrwać i dla naszych dzieci i wnuków należy pogrzebać ZUS, zaorać ziemie i zalać asfaltem. Jak byś całe życie zbierał inaczej niż w Zus, to albo byś z tych oszczędności Ty korzystał, albo Twoje dzieci. Jeśli coś możesz zrobić (nie harować, tylko podejmować słuszne decyzje) dla przyszłych pokoleń - zrób to.
ToMasz

Data: 2012-01-15 07:22:09
Autor: Tomaszek
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-14 15:41, ToMasz pisze:
O ile zdrowie Ci pozwala - pracuj jak najdłużej - nie jako niewolnik,
ale tak aby nie wypaść z rytmu.

No to jest właśnie niewolnictwo;) Żeby nie wypaść z rytmu jaki został narzucony.

[...]

Piękne to co napisałeś. Okrzyknę Cię Wielkim Wizjonerem, tylko mi napisz jak to zrobić, żeby żyć w bolandzie i wypisać się z ZUS-u? oraz US ;)
Zakładam oczywiście jakieś uczciwe źródło utrzymania ( uczciwość wobec państwa niewskazana, mam na myśli nie pchanie się w pospolity bandytyzm oraz przestępstwa w białych kołnierzykach )

Data: 2012-01-15 18:23:51
Autor: Marek Dyjor
Ja w sprawie emerytury
Tomaszek wrote:
[...]

niewolnictwo jest wtedy gdy cie zmuszają do pracy.

U nas nikt cie do roboty nie zmusza.

Data: 2012-01-14 16:00:13
Autor: Icek
Ja w sprawie emerytury
[...]

mnie też wkurwia bo to ja będę płacił na Twoją emeryturę gdybyś dostał np. 4000 złotych.

Jeżeli przez 30 lat "odkładałeś" na emeryturę po 400 złotych i teraz przez 30 lat masz z "odłożonych pieniędzy" żyć to można śmiało pominąć inflację i zysk z pieniądza i w bardzo dużym uproszczeniu można napisać, że będziesz przez 30 lat otrzymywał te swoje 400 złotych (w obecnej wartości)

Mało ? Trzeba było odkładać więcej. Rozumiem, że nasz system musi każdemu dać emeryture bo ludzie są debilami i nie składają sobie na nią sami. Nie ma u nas OFE czy innych takich ?

Taki stary a nie nauczyłeś się, że u nas w kraju jak nie zadbasz o swoje to nie masz ?

Icek

Data: 2012-01-14 19:58:03
Autor: Pan Zbyszek
Ja w sprawie emerytury

mnie też wkurwia bo to ja będę płacił na Twoją emeryturę gdybyś dostał
np. 4000 złotych.

-- -- a ja to myślisz że nie płaciłem na Twojego dziadka i babcie ?

Mało ? Trzeba było odkładać więcej. Rozumiem, że nasz system musi
każdemu dać emeryture bo ludzie są debilami i nie składają sobie na nią
sami. Nie ma u nas OFE czy innych takich ?

-- -- Za komuny pamiętam , że "system" zabierał 48 % i nie mogłem płacić więcej
-- -- bo żadnych OFE nie było . A po komunie mój rocznik /1947/ i tak pod -- -- OFE nie podlega .

Taki stary a nie nauczyłeś się, że u nas w kraju jak nie zadbasz o swoje
to nie masz ?

-- -- tu się mylisz , trochę odłożyłem i właśnie rozmyślam jak to na
-- -- adwokatów wydać .

Data: 2012-01-14 20:38:26
Autor: ToMasz
Ja w sprawie emerytury
W dniu 14.01.2012 19:58, Pan Zbyszek pisze:

[...]

Lubisz pyskówki? Do moich wyjaśnień się nie ustosunkowałeś. Wyobraź sobie że osiągnąłeś wiek emerytalny w 1988 roku i wyjechałeś do USA BAnk Polski ludowej przelewa Ci co miesiąc parę dolców. kogo pozwiesz? rząd usa? Rząd ludowej Polski? Wiekszośc życia przepracowałeś za bilety NBP to adekwatnie dostaniesz... Trzeba było albo nie pracować albo w Polsce nie pracować. Pracowałeś tak jak my wszyscy bo wydawało Ci się to słuszne (przynajmniej na początku) jak każdemu z nas. Ale zrozum, to NAS zrobiono w konia i niegodne jest aby nasze dzieci za to płaciły.
ToMasz

Data: 2012-01-14 23:19:30
Autor: Pan Zbyszek
Ja w sprawie emerytury

[...]

Spoko.. Myślę , że najwyższa pora zakończyć temat .

A nie ustosunkowałem się , bo ja w PRLu nie pracowałem za 20$ tylko za
conajmniej podwójną średnią krajową i nieważne ile ona wtedy wynosiła.
I to jest powĂłd mojego rozgoryczenia . A z mojego naiwnego wyliczenia
wychodzi Ĺźe :
Obecna średnia krajowa to 3600 zł .
Prawie zawsze zarabiałem powiedzmy razy dwa czyli 7200 zł .
      tyle /odrobinę więcej/ zarabiam jeszcze do kwietnia
a od maja dostane tylko 1550 zł .

I jak tu żyć Panie ToMaszu ?

Data: 2012-01-15 04:27:45
Autor: Animka
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-14 23:19, Pan Zbyszek pisze:

[...]

Idź do sądu ZUS-u.
Fakt, ze teraz się zmieniło i ci co obecnie idą na emerytury dostają grosze. Jakas pani dostała 55 zł. emerytuy po 30 latach pracy!

--
animka

Data: 2012-01-15 10:45:33
Autor: ToMasz
Ja w sprawie emerytury
[...]

7 tyś jak by nie było kupa forsy jest, i rozgoryczenie uzasadnione. Niemniej jednak, taki system mamy, ktĂłry dofinansowuje nierobĂłw, a Ĺźywi się wypłatami ludzi bogatych. Sugeruje kontynuować pracę, i w uzgodnieniu z zarządem zakładu pracy jak najczęsciej chorować. Druga wersja  - iśc na emeryturkę i załoĹźyć własną firmę i dalej pracować - tak 3 dni w tygodniu. jeśli się nieda - sory, nie poradzę.
ToMasz

PS jeszcze raz powtarzam, aż do znudzenia. Nad rozlanym mlekiem nie ma co płakać. trzeba wprowadzić takie zmiany aby następne się nie rozlało. czyli przeżyjemy za 1500zł, ale nasze dzieci powinny jak najwiecej oszczędzać w OFE jak naj mniej sponsorować zus.
Jeśli  moĹźesz swoją historie opowedzieć wiekszej ilości ludzi - zrĂłb to. nie dla Siebie tylko dla ich emerytury.

Data: 2012-01-15 12:05:39
Autor: sqlwiel
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-15 10:45, ToMasz pisze:

czyli przeżyjemy za 1500zł, ale nasze dzieci powinny jak najwiecej
oszczędzać w OFE jak naj mniej sponsorować zus.

GĂłwno, prosze Pana.
Nasze dzieci powinny pracować na kontrakcie, nie płacić ZUS, ukrywać dochody, racjonalnie inwestować i mieć po dziesięcioro dzieci, to wtedy żadne wymysły (nie)rządu nie będą im straszne.

Jeśli możesz swoją historie opowedzieć wiekszej ilości ludzi - zrób to.
nie dla Siebie tylko dla ich emerytury.

Popieram.
Dodam jeszcze: Dla zdrowia społeczeństwa powinni istnieć ludzie umierający z głodu pod mostem i to w świetle reflektorów. Po to, aby innym chciało się myśleć (i działać).

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2012-01-16 20:24:30
Autor: ToMasz
Ja w sprawie emerytury
Popieram.
Dodam jeszcze: Dla zdrowia społeczeństwa powinni istnieć ludzie
umierający z głodu pod mostem i to w świetle reflektorów. Po to, aby
innym chciało się myśleć (i działać).
Tak, ja się z tym zgadzam, ale 90% społeczeństwa - nie. Politycy o tym wiedzą, ale t0 90% społeczeństwa na nich głosuje. Chyba ktoś bardzo bogaty, musiałby wykupić czas reklamowy po "wiadomościach" i informować nadród: Ktoś tam wywalczył podwyżkę- wszyscy za to zapłacimy. pijany kierowca zabił... wszyscy zapłacimy, szpital jest źle zarządzany - a my zato płacimy tyle a tyle zł.

ToMasz

Data: 2012-01-15 10:51:57
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 14.01.2012 23:19, Pan Zbyszek pisze:

Spoko.. Myślę , że najwyższa pora zakończyć temat .

Ano. Dość już natrollowałeś.

A nie ustosunkowałem się , bo ja w PRLu nie pracowałem za 20$ tylko za
conajmniej podwójną średnią krajową

Czyli te kilkadziesiąt dolarów USA.

i nieważne ile ona wtedy wynosiła.

Ważne.

I to jest powód mojego rozgoryczenia . A z mojego naiwnego wyliczenia
wychodzi że :
Obecna średnia krajowa to 3600 zł .
Prawie zawsze zarabiałem powiedzmy razy dwa czyli 7200 zł .
tyle /odrobinę więcej/ zarabiam jeszcze do kwietnia

No to pracuj dalej i odkładaj sobie na dodatkową emeryturę. Normalny człowiek z pensji 7200zł na rękę może spokojnie odłożyć kilka tysięcy miesięcznie - nie musi wszystkiego przepuszczać na jakieś fanaberie lub nałogi. No chyba że tyle alimentów masz zasądzonych, że niewiele zostaje ;->

a od maja dostane tylko 1550 zł .

To i tak wysoka emerytura. Wyższa, niż pensja niektórych, czasami z dziećmi na utrzymaniu.

I jak tu żyć Panie ToMaszu ?

Palnij sobie w łeb - problem zniknie.

Data: 2012-01-15 12:08:20
Autor: sqlwiel
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-15 10:51, Andrzej Lawa pisze:

nałogi. No chyba że tyle alimentów masz zasądzonych, że niewiele zostaje
;->

To wtedy może liczyć na utrzymanie ze strony swoich dzieci. To chyba naturalne?
Mając 65 lat powinien mieć dzieci w wieku ok. 30-40 lat, więc "w kwiecie produktywności". Dla nich to pryszcz zrzucić się co miesiąc po kilkaset złotych dla tatusia, któremu w końcu zawdzięczają życie. Nieprawdaż?

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2012-01-15 13:21:28
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 15.01.2012 12:08, sqlwiel pisze:
[...]

Ale on CHCE od "państwa". Bo tak! (tupnięcie nogą)

;->

Data: 2012-01-15 13:25:53
Autor: krys
Ja w sprawie emerytury
Andrzej Lawa wrote:

[...]

Nie "bo tak", tylko z powodu, że przez kilkadziesiąt lat placił haracz i państwo się zobowiązało, że mu emeryturę wypłaci. Jak twierdzi, słyszał o 80% pensji.

J.

www.kontestacja.com

Data: 2012-01-15 13:48:50
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 15.01.2012 13:25, krys pisze:

[...]

I jak ktoś słusznie zauważył, 80% ówczesnej pensji to kilkadziesiąt dolarów. Czyli dostanie więcej.

Data: 2012-01-15 13:56:26
Autor: krys
Ja w sprawie emerytury
Andrzej Lawa wrote:

[...]

Nie no, normalnie powinien dopłacać do tej emerytury. W końcu rewaloryzacje i odsetki to się tylko w jedną stronę liczy - jak obywatel ma dostać w dupę, a umowa państwa z obywatelem jest warta tyle, co papier toaletowy.
Niech żyje szara strefa w takim razie - życzę Ci emerytury, na jaką zasłużysz całym życiem zawodowym :-P

J.

www.kontestacja.com

Data: 2012-01-15 15:21:36
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 15.01.2012 13:56, krys pisze:

[...]

Ale zrozum, że nawet po rewaloryzacji to on nadal zarabiał wtedy równoważnik ówczesnych kilkudziesięciu dolarów. Na współczesne dolary to może by ze 2 setki wyszły.

Przykład... Załóżmy, że nie mamy inflacji (ceny się nie zmieniają). Odkładasz sobie przez rok jakąś sumę i uzbierałeś średnią krajową. W następnym roku zdarza się cud gospodarczy, stopa życiowa wszystkim rośnie i średnia krajowa szybuje na 2x wyższy pułap. Przypominam - załóżmy, że ceny nie wzrosły, tylko nagle wszyscy 2x więcej zarabiają. Uważasz, że pieniądze na twoim koncie powinny zostać przemnożone przez dwa (oprócz normalnych odsetek)?

Data: 2012-01-15 15:31:14
Autor: sqlwiel
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-15 15:21, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Daj spokój...
Ty próbujesz emeryturę jakoś uzasadnić jakąś umową, układem, czymś racjonalnym.
Teoretycznie, to emerytura ma być wypracowanym, opłaconym z góry świadczeniem kapitałowym. U nas jest dobrowolnie określaną przez rząd zapomogą, "aby nie zdechli z głodu, bo się na nas rzucą".

Tymczasem u nas emerytura, to jest ochłap rzucany motłochowi przez rząd. Rząd jak chce, to da, a jak nie chce, to nie da. Przykład: tegoroczna waloryzacja. Poprzednio: Suchocka (z tej samej tuskowej bandy), też "zaniechała waloryzacji".
Dlatego trzeba się wypiąć na to "państwo" (wszak jego już nie ma, jest "unia"), olać, nie-dać swojego, nie dać się ograbić, bronić się jak-tylko-można.

Jeśli ono "państwo" j.bie nas w d.pę, to trzeba mu na.ać na ryj.

Prawo, to może było kiedyś, jakieś 100 lat temu. Teraz mamy "lewo".

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2012-01-15 15:57:05
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 15.01.2012 15:31, sqlwiel pisze:

Jeśli ono "państwo" j.bie nas w d.pę, to trzeba mu na.ać na ryj.

Prawo, to może było kiedyś, jakieś 100 lat temu. Teraz mamy "lewo".

ROTFL

Biednym zawsze wiatr w oczy wieje. 100 lat temu tak samo narzekałbyś na kapitalistów i arystokratów. Jeśli miałbyś szczęście.

Data: 2012-01-16 00:55:06
Autor: John Kołalsky
Ja w sprawie emerytury

Użytkownik "sqlwiel" <jak-login@gmail.com>

Daj spokój...
Ty próbujesz emeryturę jakoś uzasadnić jakąś umową, układem, czymś racjonalnym.
Teoretycznie, to emerytura ma być wypracowanym, opłaconym z góry świadczeniem kapitałowym.

Emerytura nie ma nic wspólnego z oszczędzaniem. To przejaw opieki państwa nad swoimi obywatelami finansowany z bieżących podatków.

U nas jest dobrowolnie określaną przez rząd zapomogą, "aby nie zdechli z głodu, bo się na nas rzucą".

MZ tkwisz w obłędzie :-) Jak niby emeryci mieliby rzucić się na rząd ? Masz 70 lat i co ... jedziesz do Wawy by się rzucić ?

Data: 2012-01-16 07:10:02
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 16.01.2012 00:55, John Kołalsky pisze:

Emerytura nie ma nic wspólnego z oszczędzaniem. To przejaw opieki
państwa nad swoimi obywatelami finansowany z bieżących podatków.

W formie ZUSowskiej - owszem.

W formie II filaru - to właśnie oszczędzanie.

Data: 2012-01-16 08:02:04
Autor: Liwiusz
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-16 07:10, Andrzej Lawa pisze:

W formie II filaru - to właśnie oszczędzanie.

Jeśli większość składki OFE inwestuje w obligacje, to zasadniczo niczym się to nie różni od I filaru - tak czy siak wypłata takiej emerytury jest uzależniona od pracy przyszłego pokolenia, a nie od oszczędności.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-16 08:30:34
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 16.01.2012 08:02, Liwiusz pisze:
[...]

Och, to jest prawdą właściwie dla każdego rodzaju inwestowania - w sumie
"czysta" gotówka też zależy od przyszłych pokoleń. Jak zrobią inflację...

No i można wybrać sposób inwestowania.

Data: 2012-01-17 19:02:14
Autor: ToMasz
Ja w sprawie emerytury
[...]

nie masz racji. jeśli ja jutro umrę, rodzina z zusu nie dostanie nic, a z ofe całość + procenty.

ToMasz

Data: 2012-01-17 19:05:34
Autor: Liwiusz
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-17 19:02, ToMasz pisze:
[...]

Nie dostanie pieniędzy, tylko jednostki OFE przejdą na spadkobierców, zatem: patrz wcześniej.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-17 19:46:51
Autor: ToMasz
Ja w sprawie emerytury
W dniu 17.01.2012 19:05, Liwiusz pisze:
[...]

Masz racje, ale o to właśnie chodzi. gdyby nie było zusu, nic nie stało by na przeszkodzie aby na swoją starość oszczędzać lokując pieniądze w złoto, akcje, obligacje itp. ale jak w chwili przejścia na emeryture złoto będzie nisko stało - sory nic się z tym nie zrobi. Tyle ze taki scenariusz jest bardzo mało prowdopodobny

ToMasz

Data: 2012-01-17 20:24:10
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 17.01.2012 19:46, ToMasz pisze:

złoto, akcje, obligacje itp. ale jak w chwili przejścia na emeryture
złoto będzie nisko stało - sory nic się z tym nie zrobi. Tyle ze taki
scenariusz jest bardzo mało prowdopodobny

Niby dlaczego? Wartość złota jest bardzo umowna i podatna na spekulacje. Raz szczyt, raz dno.

Data: 2012-01-18 15:48:43
Autor: ToMasz
Ja w sprawie emerytury
W dniu 17.01.2012 20:24, Andrzej Lawa pisze:
[...]

piszesz jakby jedynym celem było zdenerwowanie mnie i innych. Zus "da nam" co zechce, i nie mamy na to wypływu. Ile pracujemy? 40 lat? wiesz ile to jest 100zł na oprocentowaniu wyższym o 5% niż inflacja? Mnie wychodzi 7 razy tyle. a 5 % przy 40 letnim czasie to nie jest dużo. Co potrzebujemy? cudów? podarków, jałmużny? NIE potrzebujemy zaorać zus i stworzyć prawo sprzyjające oszczędzaniu na emeryturę. Wtedy zniknie coś takiego jak wiek emerytalny.

ToMasz

Data: 2012-01-18 16:11:47
Autor: sqlwiel
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-18 15:48, ToMasz pisze:
[...]

iiitam...

Potrzebujemy zniesienia obowiązku ubezpieczeń emerytalnych.

1) 5-10% meneli wymrze z głodu, co już wydatnie poprawi średnią (czy sumaryczną) "jakość" społeczeństwa,
2) urwie się rządowi najtłustsze koryto, więc do władzy przestaną się pchać najgorsze męty i złodzieje,
3) pieniądze pozostawione w rękach ludzi faktycznie zaczną być inwestowane, przez co gospodarka ruszy z kopyta

Następnym krokiem powinno być zlikwidowanie zasiłków dla bezrobotnych. Efekty - wg powyższego mechanizmu, plus "od natychmiast" 10-krotny spadek bezrobocia.

A potem zdrowotnych...
potem "przymusu szkolnego"

co tam jeszcze?

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2012-01-18 16:29:15
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 18.01.2012 16:11, sqlwiel pisze:

[...]

W ogóle państwowość rozwiązać, policja też niepotrzebna...

Data: 2012-01-18 16:56:55
Autor: sqlwiel
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-18 16:29, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Why not?
Tego "państwa" tak naprawdę już nie ma. "Suwerenem" jest jakiś lizboński wypierdek, któren podobno wg nowego szefa tego eurochlewika może lada moment zdechnąć (daj Boże).

Dać ludziom broń, żeby ci uczciwi nie byli słabsi od bandytów,  a okaże się nagle, że policję też można 10-krotnie zredukować.

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2012-01-18 17:09:05
Autor: RadoslawF
Ja w sprawie emerytury
Dnia 2012-01-18 16:56, Użytkownik sqlwiel napisał:

Dać ludziom broń, żeby ci uczciwi nie byli słabsi od bandytów,  a okaże się nagle, że policję też można 10-krotnie zredukować.

Młody jesteś, naiwny i jak widać głupi.
Dzisiaj jak zlikwidujesz haracz emerytalny co drugi (jak nie
więcej) przepuści te kilkaset zł miesięcznie a w wieku 65 będzie
się domagał pomocy czy innego zasiłku.
A biorąc pod uwagę liczbę takich "zaradnych" nikt nie zaryzykuje
zostawienie ich bez pomocy.

Pozdrawiam

Data: 2012-01-18 17:14:30
Autor: sqlwiel
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-18 17:09, RadoslawF pisze:

Młody jesteś, naiwny i jak widać głupi.

Aleś pi...ął... Żaden gołąb na parapecie Ci nie podskoczy :D :D :D
(nie będę się chwalił peselem, jak ktoś dociekliwy, to znajdzie)

[...]

Trzeba pozwolić im wymrzeć zgodnie z ich wyborem. Inne postępowanie byłoby traktowaniem ludzi jak bydło, jak gospodarski inwentarz. A przeciwko temu w imię praw człowieka, praw podstawowych - stanowczo protestuję.

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2012-01-18 17:59:40
Autor: Wojciech Bancer
Ja w sprawie emerytury
On 2012-01-18, sqlwiel <jak-login@gmail.com> wrote:

[...]

Trzeba pozwolić im wymrzeć zgodnie z ich wyborem.

Ludzie nie wymierają "tak se". Prędzej już uwierzę że skutkiem będzie
wzrost przestępczości i ofiar śmiertelnych (ale niekoniecznie wśród
emerytów).

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-01-18 19:07:46
Autor: sqlwiel
Ja w sprawie emerytury
On 2012-01-18, sqlwiel<jak-login@gmail.com>  wrote:

[...]

[...]

Nie doczytałeś reszty mojego postu.
Jeśli bezmózgi kandydat na menela pójdzie w zbóje, a normalni, uczciwi obywatele będą mieli pod pachą giwerę, to menel skończy z kulką w czerepie i znów będzie normalnie. Może nie wymrze "tak se, sam z siebie", ale bezpośrednio wskutek swojej głupoty.

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2012-01-18 19:23:41
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 18.01.2012 19:07, sqlwiel pisze:

[...]

Obawiam się, że twoja piękna wizja jest wynikiem ogromnej naiwności...

Data: 2012-01-18 22:05:22
Autor: Wojciech Bancer
Ja w sprawie emerytury
On 2012-01-18, sqlwiel <jak-login@gmail.com> wrote:

[...]

Może nie wymrze "tak se, sam z siebie", ale bezpośrednio wskutek swojej głupoty.

Przykro mi ale wydaje mi się że korelacja "im mądrzejszy,
tym bardziej efektywny w zabijaniu w obronie własnej" wydaje mi się nieuzasadniona. I postaw się w tym momencie na miejscu
jakiejś dziewczyny. Już nie mówiąc o tym, że trzeba być psychicznie zdolnym do odebrania życia.

A już tym bardziej jako człowiek w niedługiej przyszłości
niewidomy nie wyobrażam sobie jakbym miał się w takiej
sytuacji bronić. Mimo że ponadprzeciętnie dokładam do budżetu państwa to jednak jakbym miał wybierać, raczej
wybrałbym stan obecny.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-01-19 10:39:30
Autor: SQLwiel
Ja w sprawie emerytury
On 2012-01-18, sqlwiel<jak-login@gmail.com>  wrote:

[...]

MoĹźe nie wymrze "tak se, sam z
[...]

psychicznie zdolnym do odebrania Ĺźycia.

Przyznajesz więc, że nasza "cywilizacja" uczyniła nas niezdolnymi do skutecznej i bezwzględnej obrony z odebraniem życia bandycie włącznie.
Zgoda. Tak właśnie się dzieje. Muzułmanie nie zostali w ten sposób "wykastrowani" i to oni wygrają w razie konfliktu.

A już tym bardziej jako człowiek w niedługiej przyszłości
niewidomy nie wyobrażam sobie jakbym miał się w takiej
sytuacji bronić.

Dobrze wyszkolony pies zdolny do zabijania na rozkaz kosztuje tyle, co telewizor (ok, niewidomemu niepotrzebny, więc może porządny komputer z gadżetami dla niewidomego), którego ten pies miałby bronić. Oczywiście pies szkolony nie "za unijne pieniądze", bo wtedy kosztuje 15k, ale "za prywatne pieniądze na prywatne zlecenie".

Mimo że ponadprzeciętnie dokładam do
budżetu państwa to jednak jakbym miał wybierać, raczej
wybrałbym stan obecny.

OK, ale nie narzucaj swojego wyboru innym. Nawet, jeśli takich jak Ty będzie większość. Większość na ogół nie ma racji.

--
Tnx. SQLwiel.

Data: 2012-01-19 10:35:08
Autor: Wojciech Bancer
Ja w sprawie emerytury
On 2012-01-19, SQLwiel <wstaw-tu-nick@gmail.com> wrote:

[...]

Przyznajesz więc, że nasza "cywilizacja" uczyniła nas niezdolnymi do skutecznej i bezwzględnej obrony z odebraniem życia bandycie włącznie.

Ależ skąd. Zawsze były jednostki które sobie z tym lepiej radziły, a inne
gorzej. Szkoły też zamkniesz? Albo wysyłasz dzieci do szkoły prywatnej
i uczysz je posługiwać się bronią jak osiągną 8 lat?

[...]

A, czyli już muszę wydać na pieska do zabijania. Potem na jego utrzymanie.
A i tak gwarancji w sumie nie będzie. Pies przed kulą w łeb nie ochroni,
co najwyżej przed bezpośrednim atakiem.

[...]

Ah. A to co Ty proponujesz, to nie jest narzucanie? Ciekawe.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-01-19 11:21:50
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 19.01.2012 10:39, SQLwiel pisze:

[...]

No to zrób zjazd do Afganistanu i rozkoszuj się kapitalizmem, wolnością
i brakiem ZUSu ;->

[...]

Bez urazy, ale przy takich pomysłach to może powinieneś się leczyć?

Data: 2012-01-19 08:58:16
Autor: KRZYZAK
Ja w sprawie emerytury
Dnia Wed, 18 Jan 2012 17:14:30 +0100, sqlwiel napisał(a):

Trzeba pozwolić im wymrzeć zgodnie z ich wyborem.

Ale onie nie beda wymierac. Przyjda do Ciebie i zaopatrza sie w srodki,
ktorych potrzebuja.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2012-01-19 08:01:37
Autor: januszek
Ja w sprawie emerytury
KRZYZAK napisa?(a):

Trzeba pozwolić im wymrzeć zgodnie z ich wyborem.

Ale onie nie beda wymierac. Przyjda do Ciebie i zaopatrza sie w srodki,
ktorych potrzebuja.

Dokładnie to jest kluczem do całego tego problemu :)

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2012-01-19 09:47:09
Autor: Liwiusz
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-19 09:01, januszek pisze:
KRZYZAK napisa?(a):

Trzeba pozwolić im wymrzeć zgodnie z ich wyborem.

Ale onie nie beda wymierac. Przyjda do Ciebie i zaopatrza sie w srodki,
ktorych potrzebuja.

Dokładnie to jest kluczem do całego tego problemu :)

Dokładnie jest to jednym z większych mitów.

Czy na przykład mam teraz uwierzyć, że kobiety w wieku 60-67 lat i mężczyźni w wieku 65-67 lat nagle zaczną kraść i mordować?

Czy może te zwierzęce instynkty uaktywniają się dziwnym przypadkiem tylko przy likwidacji emerytur, ale nie przy wydłużeniu wieku ich przyznawania?

No to przesuńmy wiek do 100 lat. Nikt nie powie, że emerytur nie ma (odpada więc "lolowaty" argument, że ludzie "będą kraść"), a wypłat i tak będzie niewiele.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-19 10:26:33
Autor: Wojciech Bancer
Ja w sprawie emerytury
On 2012-01-19, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Czy na przykład mam teraz uwierzyć, że kobiety w wieku 60-67 lat i mężczyźni w wieku 65-67 lat nagle zaczną kraść i mordować?

Widać nie miałeś "przyjemności" mieszkać w okolicy dzielnic gdzie zamknęli kopalnie, pracy nie było i przestępczość skoczyła na łeb do poziomu "nie pokazuj się w tej dzielnicy po 22-iej".
Ja miałem (Bytom). Podziękuję.

I nie. Nie mówię że wszyscy pójdą kraść. Niektórzy skorzystają z pomocy
rodziny, inni pójdą żebrać, inni dyskretnie kraść po sklepach,
będą starali się korzystać z pomocy społecznej itd. Ale *zwiększy* to przestępczość na pewno.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-01-19 12:32:42
Autor: Liwiusz
Ja w sprawie emerytury
On 2012-01-19, Liwiusz<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>  wrote:

[...]

[...]

Jest jednak różnica pomiędzy pozbawianiem pracy wkurwionych młodych, silnych chłopa, a nieutrzymywaniem dziadków, stojących nad grobową deską.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-19 12:05:17
Autor: Wojciech Bancer
Ja w sprawie emerytury
On 2012-01-19, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

I głowę dajesz że *żaden*, ale to absolutnie *żaden* dziadek nie ruszy
na łowy w razie czego? Oczekujesz że wszyscy potulnie się położą
i umrą z głodu, czy tak?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-01-19 13:16:37
Autor: Liwiusz
Ja w sprawie emerytury
On 2012-01-19, Liwiusz<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>  wrote:

[...]

[...]

Czy z tego, że ktoś-tam ruszy wynika, że trzeba płacić haracz wszystkim? Nie za bardzo rozumiem tej pokrętnej logiki.

Naturalnym jest, że osobami starszymi opiekuje się rodzina, kościół itp., nie dorabiaj ideologii, że tylko państwo pieniędzmi zabranymi obywatelom pod przymusem, może rozwiązywać tak zwany "problem emerytalny".

Bo jak na razie państwo ten problem tylko stwarza.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-19 12:44:36
Autor: Wojciech Bancer
Ja w sprawie emerytury
On 2012-01-19, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Czyli wzrośnie przestępczość?

Nie za bardzo rozumiem tej pokrętnej logiki.

Pytanie jest proste: wzrośnie przestępczość, czy nie?

Naturalnym jest, że osobami starszymi opiekuje się rodzina, kościół itp.,

Kaczynizm do kwadratu. Konkrety. Jak mi Twoja rodzina pomoże?
Jaki kościół pomoże i na jakiej podstawie masz tego pewność?
"itp." mi raczej też nie jest skłonne pomóc. Więc?

Od zwolenników likwidacji ZUS oczekuję rozwiązania ogólnego a nie podejścia indywidualnego "per przypadek".

Jedyne co umiesz to walnąć hasełko "zniszczyć/zlikwidować",
a pytany o konkrety bełkotasz o dobroci ludzkości.

nie dorabiaj ideologii, że tylko państwo pieniędzmi zabranymi obywatelom pod przymusem, może rozwiązywać tak zwany "problem emerytalny".
Bo jak na razie państwo ten problem tylko stwarza.

TTST.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-01-19 14:14:47
Autor: Liwiusz
Ja w sprawie emerytury
On 2012-01-19, Liwiusz<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>  wrote:

[...]

[...]

Cóż, patrząc w przeszłość, to w czasach przedbismarckowskich samotni ludzie na starość nie "bandycieli", tylko zaczynali żebrzeć, zatem odpowiedź brzmi: nie.

Ale załóżmy na chwilę, że wzrośnie. Chętnie zobaczę jakie z tego wyciągniesz wnioski.

Naturalnym jest, że osobami starszymi opiekuje się rodzina, kościół
itp.,

Kaczynizm do kwadratu. Konkrety. Jak mi Twoja rodzina pomoże?

Twoja rodzina niech Ci pomoże. A mi moja.

Jaki kościół pomoże i na jakiej podstawie masz tego pewność?

A kto mówi o pewności? A jaką pewność daje państwo? I czy musi dawać pewność?

"itp." mi raczej też nie jest skłonne pomóc. Więc?

No, co więc?

Od zwolenników likwidacji ZUS oczekuję rozwiązania ogólnego
a nie podejścia indywidualnego "per przypadek".

Wymagać sobie możesz :) Jak za 20 lat w przyszłości państwo będzie pomagać obecnym 65-letnim emerytom? Wg twojej teorii, 65-latkowie gremialnie zaczną rabować :)

Jedyne co umiesz to walnąć hasełko "zniszczyć/zlikwidować",
a pytany o konkrety bełkotasz o dobroci ludzkości.

A z Ciebie "dobry Antek z cudzej torby" lol :)

--
Liwiusz

Data: 2012-01-19 13:30:08
Autor: Wojciech Bancer
Ja w sprawie emerytury
On 2012-01-19, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

No zajebiste. Widzę, że Ci się getta marzą.

zatem odpowiedź brzmi: nie.

A do czego porównujesz ową "przeszłość" że mówisz "nie"?

Ale załóżmy na chwilę, że wzrośnie. Chętnie zobaczę jakie z tego wyciągniesz wnioski.

Ano takie że Twoja teza którą postawiłeś była błędna.

Kaczynizm do kwadratu. Konkrety. Jak mi Twoja rodzina pomoże?
Twoja rodzina niech Ci pomoże. A mi moja.

A jak nie jest w stanie, to?

Jaki kościół pomoże i na jakiej podstawie masz tego pewność?
A kto mówi o pewności? A jaką pewność daje państwo? I czy musi dawać pewność?

Mówimy o stanie obecnym nie za 20 lat. Obecnie są ustawy które
przewidują pomoc osobom sobie nie radzącym.

"itp." mi raczej też nie jest skłonne pomóc. Więc?
No, co więc?

Czyli skończyły Ci się pomysły. Rodzina + kościół. Zaiste.
Każdy się musi dupcyć i być religijny.

[...]

A wg Twojej się zawieszą w próżni i wyparują. I w ogóle problemu nie będzie.

Jedyne co umiesz to walnąć hasełko "zniszczyć/zlikwidować",
a pytany o konkrety bełkotasz o dobroci ludzkości.
A z Ciebie "dobry Antek z cudzej torby" lol :)

Raczej rozumiem zasady solidarności społecznej.
Jak wspomniałem - wkładam do systemu dużo więcej niż "wyciągam".

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-01-19 14:52:26
Autor: Liwiusz
Ja w sprawie emerytury
Raczej rozumiem zasady solidarności społecznej.
Jak wspomniałem - wkładam do systemu dużo więcej niż "wyciągam".

Widać Ciebie stać. To, co jest najbardziej niesprawiedliwe w tym systemie, że najwięcej do niego płacą najbiedniejsi, powiększając jeszcze bardziej swoją biedę.

eot, nie mam ochoty dalej ciągnąć dyskusji z Tobą w takim stylu.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-19 14:57:40
Autor: Wojciech Bancer
Ja w sprawie emerytury
On 2012-01-19, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Pokaż statystyki że płacą najwięcej.

I jeśli okaże się że to prawda, to postuluj zwiększenie limitów lub likwidację obciążeń dla najbiedniejszych (np. zwiększenie limitów
dochodowego, dopłaty do ZUS jak w przypadku rolników itd). Już teraz nie leć w troskę o najbiedniejszych, bo wystarczająco pokazałeś tumiwisizm w poprzednich Twoich wypowiedziach.

eot, nie mam ochoty dalej ciągnąć dyskusji z Tobą w takim stylu.

Ty nie dyskutujesz, tylko aksjomatycznie przyjmujesz swoją wersję za najlepszą.
I nie - nie twierdzę, że obecne rozwiązanie jest lepsze. Po prostu chronicznie
nie cierpię podejścia "zlikwidujmy i jakoś to będzie".

Skoro jednak już wykazaliśmy, że przestępczość wzrośnie, to jednak uważam
że to jest ogólny problem. I chowanie głowy w piasek w takich przypadkach
i udawanie "to się nie stanie", gdy istnieją przypadki gdzie to się dzieje
(wspomniany wcześniej Bytom). Zwłaszcza że chcesz to zrobić dla stosunkowo
dużej grupy społecznej.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-01-19 13:15:16
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 19.01.2012 12:32, Liwiusz pisze:

Jest jednak różnica pomiędzy pozbawianiem pracy wkurwionych młodych,
silnych chłopa, a nieutrzymywaniem dziadków, stojących nad grobową deską.

Niejeden z takich "stojących nad grobową deską" dziadków mógłby ci
przydzwonić lepiej, niż niejeden "młody wkurwiony" ;->

Data: 2012-01-19 13:17:18
Autor: Liwiusz
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-19 13:15, Andrzej Lawa pisze:
[...]

A podobno "z terrorystami się nie negocjuje"... Cóż, jeśli państwo jest aż tak słabe, że musi się opłacać emerytom...

--
Liwiusz

Data: 2012-01-19 21:31:09
Autor: KRZYZAK
Ja w sprawie emerytury
Dnia Thu, 19 Jan 2012 13:17:18 +0100, Liwiusz napisał(a):

A podobno "z terrorystami się nie negocjuje"... Cóż, jeśli państwo jest aż tak słabe, że musi się opłacać emerytom...

Zapominasz, ze drugim postulatem byla redukcja zatrudnienia w policji.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2012-01-19 10:34:51
Autor: SQLwiel
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-19 08:58, KRZYZAK pisze:
Dnia Wed, 18 Jan 2012 17:14:30 +0100, sqlwiel napisał(a):

Trzeba pozwolić im wymrzeć zgodnie z ich wyborem.

Ale onie nie beda wymierac. Przyjda do Ciebie i zaopatrza sie w srodki,
ktorych potrzebuja.

To wymrą wskutek obrony własności przez właściciela. :) Patrz dyskusja o przedwojennym przypadku "leśniczy poharatany przez dzika".

--
Tnx. SQLwiel.

Data: 2012-01-19 21:38:15
Autor: KRZYZAK
Ja w sprawie emerytury
Dnia Thu, 19 Jan 2012 10:34:51 +0100, SQLwiel napisał(a):

To wymrą wskutek obrony własności przez właściciela. :)

Raczej watpie. Spokojny obywatel z dziecmi, rodzina kontra zdesperowany
napastnik majacy malo do stracenia i majacy przewage zaskoczenia.
A nawet jak kilku zginie, to przyjda nastepni.

Zapewniam Cie, ze zycie w swiecie opartym na prawie silniejszego nie jest
mile.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2012-01-18 16:39:53
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 18.01.2012 15:48, ToMasz pisze:

Niby dlaczego? Wartość złota jest bardzo umowna i podatna na spekulacje.
Raz szczyt, raz dno.
piszesz jakby jedynym celem było zdenerwowanie mnie i innych. Zus "da

Jeśli trudna prawda ciebie denerwuje, to idź sobie z grup dyskusyjnych.

nam" co zechce, i nie mamy na to wypływu. Ile pracujemy? 40 lat? wiesz

Pewien mamy.

Coś musi dać, bo inaczej będą potężne ruchawki plus następne wybory wygra ten, co obieca cokolwiek więcej.

ile to jest 100zł na oprocentowaniu wyższym o 5% niż inflacja? Mnie

A kto ci da oprocentowanie 5% wyższe niż prawdziwa inflacja??

[...]

Zaorzesz ZUS, to ciebie zaorzą ci, co z tego ZUSu teraz dostają emerytury.

Pewnie, że jestem za zniesieniem obowiązkowych składek - ale niestety nie jest to takie proste.

Gdybyśmy zaczynali "od zera" - jasne, nie ma problemu. Jeden taki próbował zaczynać od zera. Pol-Pot się nazywał.

I gdyby jeszcze ci, co samodzielnie nie odkładali na emeryturę, tracili głos, żeby potem nie móc zagłosować na kogoś, kto obieca im dać...

Krótka piłka: likwidujesz ZUS... kasujesz składki... Co zrobisz z "zusowskimi" emerytami? Np. z inicjatorem wątku?

Data: 2012-01-18 17:56:58
Autor: Wojciech Bancer
Ja w sprawie emerytury
On 2012-01-18, ToMasz <twitek4@> wrote:

[...]

ile to jest 100zł na oprocentowaniu wyższym o 5% niż inflacja?

No to wskaż proszę produkt inwestycyjny który takim zyskiem się charakteryzuje. Spradzimy na danych historycznych.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-01-17 20:25:53
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 17.01.2012 19:02, ToMasz pisze:

[...]

Jakie procenty? A, te ujemne, co ostatnio naprodukowali inwestując jak głupi w ryzykowne interesy? ;->

Data: 2012-01-16 09:13:23
Autor: Danusia
Ja w sprawie emerytury

Użytkownik "sqlwiel" <jak-login@gmail.com> napisał w wiadomości news:jeunvj$obi$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2012-01-15 15:21, Andrzej Lawa pisze:
{....]
[...]

Tak, ale potem był wyrok Trybunału Konstytucyjnego i wyrównali to co zabrali (fakt ze po kilku latach ale wyrównali).

pozdr

Data: 2012-01-16 12:28:55
Autor: SQLwiel
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-16 09:13, Danusia pisze:
UĹźytkownik "sqlwiel"<jak-login@gmail.com>  napisał w wiadomości

Tymczasem u nas emerytura, to jest ochłap rzucany motłochowi przez rząd.
Rząd jak chce, to da, a jak nie chce, to nie da. Przykład: tegoroczna
waloryzacja. Poprzednio: Suchocka (z tej samej tuskowej bandy), teĹź
"zaniechała waloryzacji".

Tak, ale potem był wyrok Trybunału Konstytucyjnego i wyrównali to co zabrali
(fakt ze po kilku latach ale wyrĂłwnali).

.... tym, co doĹźyli ;)

--
Tnx. SQLwiel.

Data: 2012-01-15 15:34:55
Autor: krys
Ja w sprawie emerytury
Andrzej Lawa wrote:

[...]

Cytat z 1. postu:
"Pamiętam , że gdy rozpoczynałem swoją pierwszą w życiu
pracę obiecywano mi , że jak dożyję - to dostanę 80 % ostatniej
pensji "
Wątkodawca twierdzi, ze zarabia okolo 2 śrenich krajowych. Sam sobie policz, ile to jest 80% procent jego ostatniej pensji, i jak to się ma do 1500zł.

[...]

Uważam, że jeśli odchodzę na emeryturę w okresie boomu gospodarczego, a ZUS obiecał mi 80% ostatniej pensji, to powinnam dostać 80% ostatniej pensji.

Poza tym na jakim MOIM koncie? na tym podobnym, co jest w NFZ?

J.

www.kontestacja.com

Data: 2012-01-15 15:54:14
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 15.01.2012 15:34, krys pisze:

Cytat z 1. postu:
[...]

"Obiecałaś! Obiecałaś!"
(jak ten bachor z reklamy)

To powtórzę, co wcześniej napisałem - pretensje to tego, kto obiecał.

Data: 2012-01-15 16:09:32
Autor: krys
Ja w sprawie emerytury
Andrzej Lawa wrote:

[...]

Jak zawierasz umowy, to też tak do kontrahentów się zwracasz?
Czy wysyłasz na drzewo, jak nie zrobisz na czas, a klient wymaga dotrzymania umowy?

To powtórzę, co wcześniej napisałem - pretensje to tego, kto obiecał.

No przecież nie do kogo Pan Zbyszek innego ma pretensje!

J.

www.kontestacja.com

Data: 2012-01-15 16:20:10
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 15.01.2012 16:09, krys pisze:

[...]

Jeśli ten kontrahent zawiera ustne umowy z kimś innym, to dlaczego ja mam się z ich umów wywiązywać, jeśli nie byłem nawet stroną??

To powtórzę, co wcześniej napisałem - pretensje to tego, kto obiecał.

No przecież nie do kogo Pan Zbyszek innego ma pretensje!

Ma do kogo innego.

Data: 2012-01-15 16:56:19
Autor: krys
Ja w sprawie emerytury
Andrzej Lawa wrote:

[...]

Pytanie było inne.

To powtórzę, co wcześniej napisałem - pretensje to tego, kto obiecał.

No przecież nie do kogo Pan Zbyszek innego ma pretensje!

Ma do kogo innego.

Do kogo?

J.

www.kontestacja.com

Data: 2012-01-16 09:13:52
Autor: RadoslawF
Ja w sprawie emerytury
Dnia 2012-01-15 16:56, Użytkownik krys napisał:

[...]

I tendencyjne.
A ty już przestałeś kraść ?

To powtórzę, co wcześniej napisałem - pretensje to tego, kto obiecał.
No przecież nie do kogo Pan Zbyszek innego ma pretensje!
Ma do kogo innego.

Do kogo?

Ma pretensję do ZUSu a 80% procent obiecał mu jakiś nieprzedstawiony
z nazwiska człowiek czterdzieści czy więcej lat temu.
Niech szuka tego co obiecywał.

Pozdrawiam

Data: 2012-01-16 09:47:26
Autor: krys
Ja w sprawie emerytury
RadoslawF wrote:

[...]

Gdyż?
A ty już przestałeś kraść ?

Powinieneś wiedzieć najlepiej - każdy sadzie według siebie..

[...]

Przedstawił Ustawę z 68 roku. Żaden "człowiek przedstawiony z nazwiska" nie ma nic do rzeczy
I mam nadzieję, że sprawę wygra.

J.

www.kontestacja.com

Data: 2012-01-16 11:52:47
Autor: RadoslawF
Ja w sprawie emerytury
Dnia 2012-01-16 09:47, Użytkownik krys napisał:
RadoslawF wrote:

[...]

Ja wypracowałem metodę sądzenia według innych.

[...]

Nie wygra, ta ustawa gwarantowała to co napisano do jej zastąpienia
przez kolejną ustawę, od 68 roku zmieniały się pewnie kilkanaście
razy, nie ma na tej planecie sądu który olał by dzisiejsze przepisy
a zgodził się sądzić w oparciu o nieobowiązujące dziś a taki status
ma ta ustawa z 68r.
I jak pójdzie z tym do dowolnego prawnika to taką właśnie
interpretację usłyszy.

A przypomnę że człowiek nie powoływał się dotychczas na ustawę
tylko na obietnice: "Pamiętam , że gdy rozpoczynałem swoją pierwszą

Data: 2012-01-16 12:26:00
Autor: Nixe
Ja w sprawie emerytury

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:jf0vi0$26k$1node2.news.atman.pl...

Nie wygra, ta ustawa gwarantowała to co napisano do jej zastąpienia
przez kolejną ustawę,

Ale masz jakieś wsparcie czy to tylko Twoje wolne wnioski?
Bo skoro w życie mają wejść zmiany co do systemu emerytalnego służb mundurowych, to posługując się powyższą logiką zmiany te powinny obowiązywać także tych, którzy do służby przystąpili kilkadziesiąt lat temu i odchodzą na emeryturę w najbliższych latach. Tak jednak nie jest i zmiany obejmą dopiero tych, którzy służbę zaczną.

A przypomnę że człowiek nie powoływał się dotychczas na ustawę

Może jednak przejrzyj wątek.

N.

Data: 2012-01-16 11:46:23
Autor: Wojciech Bancer
Ja w sprawie emerytury
On 2012-01-16, Nixe <nixe@nixe.pl> wrote:

[...]

[...]

Ale z tego co wiem, to te zmiany (a więc taki, a nie inny kształt ustawy) to oni sobie wynegocjowali. Czyż nie?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-01-16 13:21:59
Autor: Nixe
Ja w sprawie emerytury

On 2012-01-16, Nixe <nixe@nixe.pl> wrote:

[...]

[...]

A jakie to ma znaczenie, że sobie wynegocjowali? Chodzi o sam fakt, że są równi i równiejsi.
Może gdyby Zbyszek i pozostałe osoby w jego sytuacji, miały kiedyś świadomość, że ich państwo zrobi w przyszłości w ch...a, to też by zawczasu negocjowali. Albo nawet "negocjowali".

N.

Data: 2012-01-16 13:29:17
Autor: Wojciech Bancer
Ja w sprawie emerytury
On 2012-01-16, Nixe <nixe@nixe.pl> wrote:

[...]

Ale z tego co wiem, to te zmiany (a więc taki, a nie inny kształt ustawy)
to oni sobie wynegocjowali. Czyż nie?

A jakie to ma znaczenie, że sobie wynegocjowali?

Takie, że pewnie w ich ustawie będą odpowiednie zapisy do tegoż właśnie.

Chodzi o sam fakt, że są równi i równiejsi.

Zawsze byli i zawsze będą. Demagogiczny argument.

Może gdyby Zbyszek i pozostałe osoby w jego sytuacji, miały kiedyś świadomość, że ich państwo zrobi w przyszłości w ch...a, to też by zawczasu negocjowali.

A przepraszam czyj to problem, że on nie miał takiej świadomości?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-01-16 14:34:45
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 16.01.2012 14:29, Wojciech Bancer pisze:

[...]

Był młody i naiwny... Dziwne, że nadal jest ;)

Data: 2012-01-16 16:02:08
Autor: Nixe
Ja w sprawie emerytury
"Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał

Zawsze byli i zawsze będą. Demagogiczny argument.

Nie, jedynie obalający argument A.Lawy, że emeryturę dostaje się w taki sposób, jak to określa ustawa w momencie otrzymania emerytury, a nie w momencie zawierania umowy i pracę (i niejako "umowy" z państwem, ponieważ to państwu płacił Zbyszek część swojego haraczu). Przykład mundurówki świadczy, że nie jest to norma.

[...]

Poniekąd taki problem dotyczy nas wszystkich - jego teraz, nas być może za kilkanaście/dziesiąt lat.
No chyba, że Ty jako wyjątek masz szklaną kulę i dzięki niej świadomość wszystkiego, co się może w Twoim życiu  wydarzyć z "pomocą" państwa (np. ustawa z roku 2035 zabierająca Ci całą emeryturę "bo tak" i jakiś nowy szalony Belka z ustawą opodatkowującąa Twoje oszczędności w 50%, również "bo tak"). Jesteś w stanie to przewidzieć? A może wręcz przeciwdziałać zawczasu? Masz na tyle silny lobbing i możliwości, żeby podobnie jak mundurówka móc przeforsować korzystne dla siebie zmiany w ustawach, by na starość nie zostać wych...janym?
Pytania są oczywiście retoryczne.

N.

Data: 2012-01-16 15:12:44
Autor: Wojciech Bancer
Ja w sprawie emerytury
On 2012-01-16, Nixe <nixe@nixe.pl> wrote:

[...]

Zawsze byli i zawsze będą. Demagogiczny argument.

Nie, jedynie obalający argument A.Lawy, że emeryturę dostaje się w taki sposób, jak to określa ustawa w momencie otrzymania emerytury,

Ale ZTCW to *nowa* ustawa będzie zawierała zapis ustalający zasady dla tych
osób zatrudnionych przed rokiem XXXX, więc wszystko się zgadza. Osoby
przechodzące na emeryturę, a podlegające pod *ten* przepis *z nowej*
ustawy będą otrzymywały świadczenia wg tego przepisu. Źle rozumuję?

[...]

[...]

Zawsze w razie czego można zrobić zadymę medialną, czy żądać referendum. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-01-16 18:18:55
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 16.01.2012 16:02, Nixe pisze:
"Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał

Zawsze byli i zawsze będą. Demagogiczny argument.

Nie, jedynie obalający argument A.Lawy,

Demagogiczny i nie obalający.

[...]

Przykład mundurówki pokazuje tylko, że całkowitej równości nie było i nie ma. Ale pod przepisy i tak podlegają aktualne, a nie np. sprzed 30 lat bo wtedy wstępowali.

Pytanie: czy gdyby nowe przepisy dawały korzystniejszą emeryturę też byś się domagał emerytury wg. pierwotnej "umowy"? Bądź konsekwentny...

Data: 2012-01-16 20:33:16
Autor: KRZYZAK
Ja w sprawie emerytury
Dnia Mon, 16 Jan 2012 11:52:47 +0100, RadoslawF napisał(a):

[...]

Proponuje zapoznac sie z Konstytucja i terminem "prawa nabyte".

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2012-01-16 21:55:03
Autor: RadoslawF
Ja w sprawie emerytury
Dnia 2012-01-16 20:33, Użytkownik KRZYZAK napisał:

[...]

Zamiast pisać głupoty przeczytaj ustawę a potem grzecznie przeproś
za wprowadzanie w błąd. W tej ustawie nie obiecują że ktoś kto po
jej wejściu w życie poszedł do pierwszej pracy będzie miał po
czterdziestu latach zgodnie z jej brzmieniem naliczaną emeryturę.

Pozdrawiam

Data: 2012-01-16 22:31:47
Autor: KRZYZAK
Ja w sprawie emerytury
Dnia Mon, 16 Jan 2012 21:55:03 +0100, RadoslawF napisał(a):

Zamiast pisać głupoty przeczytaj ustawę a potem grzecznie przeproś
za wprowadzanie w błąd.

Skoro dla Ciebie Konstytucja to glupoty, to nie mamy o czym dyskutowac. Nie
chce mi sie z Toba taplac w brodziku intelektualnym...

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2012-01-16 23:35:53
Autor: RadoslawF
Ja w sprawie emerytury
Dnia 2012-01-16 22:31, Użytkownik KRZYZAK napisał:

[...]

Do brodzika intelektualnego to może wejdziesz jak zaczniesz
czytać ustawy o których chcesz dyskutować.
Dawno nikt mnie tak nie rozśmieszył jak Ty powołując się
na "prawa nabyte".

Pozdrawiam

Data: 2012-01-17 10:23:34
Autor: Gotfryd Smolik news
Ja w sprawie emerytury
On Mon, 16 Jan 2012, KRZYZAK wrote:

[...]

  Ale przecież tłumaczy Ci, że nie konstytucję, lecz ustawę na którą
się powołujesz masz przeczytać.
  Ona nie daje żadnych "praw" - oprócz tych, którzy na jej podstawie
*idą na emeryturę*. Tu i teraz. Nie tym którzy nie mogą iść, bo
warunków (tu i teraz) nie spełniają.
  Przyszłym emerytom nie obiecuje nic, słownie *nic*.
  A powód jest prosty: ustawa o składkach jest odrębnym aktem
prawnym. I daje tylko jedno prawo: prawo do płacenia składek :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-01-17 13:42:00
Autor: Kamil
Ja w sprawie emerytury
Dnia Tue, 17 Jan 2012 10:23:34 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

[..] I daje tylko jedno prawo: prawo do płacenia składek :P

To nie prawo, tylko obowiązek ;P
Z prawa mogę skorzystać, ale nie muszę.
Z obowiązku natomiast nie mogę się zwolnić (tzn. ot tak sobie) ;)

Data: 2012-01-17 14:05:54
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 17.01.2012 13:42, Kamil pisze:
[...]

To "prawo" to było tak trochę sarkastycznie, jak mniemam ;)

Data: 2012-01-17 19:11:54
Autor: KRZYZAK
Ja w sprawie emerytury
[...]

Premier jest innego zdania.
"prawa, które są gwarantowane konstytucją i werdyktem Trybunału
Konstytucyjnego, a więc prawa nabyte przez dzisiejszych funkcjonariuszy
wszystkich służb mundurowych są nietykalne"
http://wiadomosci.onet.pl/kraj/tusk-to-sa-nietykalne-prawa-funkcjonariuszy,1,4233614,wiadomosc.html

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2012-01-17 20:28:49
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 17.01.2012 19:11, KRZYZAK pisze:

[...]

Głupi zawsze święcie wierzą w to, co mówią politycy...

Data: 2012-01-18 01:41:39
Autor: Gotfryd Smolik news
Ja w sprawie emerytury
On Tue, 17 Jan 2012, KRZYZAK wrote:

[...]

  Khem, ale "służby" wcale nie płacą składek, więc pod argumentację
o rozdzieleniu składek i emerytur (a raczej ustaw ich dotyczących)
nie podlegają :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-01-17 10:19:41
Autor: Gotfryd Smolik news
Ja w sprawie emerytury
[...]

  Przecież właśnie po to zasady opłacania składek i zasady i wypłacania
są w osobnych ustawach - w ten sposób "prawo do wypłaty" (emerytury)
powstaje *ODRĘBNIE* od prawa płacenia składek :P, w żadnym miejcu
nie zapisano, że konkretne wpłaty dadzą konkretne wypłaty.
  Czy Ty chociaż raz zajrzałeś do tych ustaw, że wymyślasz takie
koncepty, albo chociaż znasz przykład przepisu, w którym zapisano
że ktoś kto *płaci* ten *dostanie*, a nie że dostanie ten
kto *płacił* (znaczy że prawo do wypłaty dostanie się - w przyszłości!
- na podstawie płacenia, a nie że dostaje się *teraz*, w momencie
uzyskiwania prawa do emerytury)?
  Sprawa była wałkowana wiele razy, do Sądu Najwyższego włącznie,
bo trochę "ciekawostek" już było, włącznie z dobrowolnymi wpłatami
przedsiębiorców w latach '70 zeszłego wieku które miały być
"dodatkiem do emerytury", a za które nie przysługiwało słownie
NIC. "W przepisach nie przewidziano podstawy do wypłacania
z tego tytułu żadnych kwot", kropka.

  Prawa to byś nabył, jakby w przepisie zagwarantowano, że
*dostaniesz* te przykładowe "80% podstawy", a nie w przypadku,
w którym przepis przewiduje, ze ci którzy *teraz* idą (albo
szli 30 lat temu) dostają.
  Kant ubezpieczeniowy znany od wieków, pierwszym poszkodowanym
wypłaca się szybko i sprawnie żeby było więcej chętnych na
kolejne ubezpieczenia :>

  Tu masz listę aktów prawnych z których wynikają obowiązki płacenia:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,1,17,53,,,,skladki-na-ubezpieczenia-spoleczne.html
....a tu masz listę przepisów z których wynikają emerytury:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,1,17,41,,,,emerytury-renty-i-swiadczenia-przedemerytalne.html

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-01-15 16:11:12
Autor: krys
Ja w sprawie emerytury
Andrzej Lawa wrote:

[...]

Jak klient Ci nie płaci za wykonaną robotę, to też tak reagujesz?

To powtórzę, co wcześniej napisałem - pretensje to tego, kto obiecał.

No przecież Pan Zbyszek ma pretensje do tego, kto obiecał!

J.

www.kontestacja.com

Data: 2012-01-15 16:20:51
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 15.01.2012 16:11, krys pisze:
"Obiecałaś! Obiecałaś!"
(jak ten bachor z reklamy)

Jak klient Ci nie płaci za wykonaną robotę, to też tak reagujesz?

Twoje analogie są idiotyczne.

Data: 2012-01-15 16:53:52
Autor: krys
Ja w sprawie emerytury
Andrzej Lawa wrote:

W dniu 15.01.2012 16:11, krys pisze:
"Obiecałaś! Obiecałaś!"
(jak ten bachor z reklamy)

Jak klient Ci nie płaci za wykonaną robotę, to też tak reagujesz?

Twoje analogie są idiotyczne.

Owszem, ale tylko dla niektórych:->

J.

www.kontestacja.com

Data: 2012-01-16 09:21:09
Autor: Danusia
Ja w sprawie emerytury

Użytkownik "krys" <krys_@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:4f12e40f$0$1232$65785112news.neostrada.pl...
Andrzej Lawa wrote:

[...]

Tylko że jeżeli wątkodawca zarabiał około dwóch średnich krajowych to jego emerytura będzie wynosiła około 2400-2800 zł (netto na rękę), co jest dowodem na to że Pan Zbyszek jest trolem wszczynającym dyskusje, a gro z dyskutantów to wściekła zgraja ujadających psów którą Pan zbyszek wypuścił krzykiem "bież go".....

pozdr

Data: 2012-01-16 09:55:33
Autor: Nixe
Ja w sprawie emerytury

Andrzej Lawa wrote:

[...]

Więc powiedz Danusiu, jak te 2400-2800 zł netto ma się do "Pani / blondynka / wyliczyła mi wstępnie , że będę " zarabiał " 1550 zł miesięcznie".
Może po prostu "pani blondynka" się pomyliła. Niemniej jednak nie oznacza to, ze Zbyszek jest trollem.

N.

Data: 2012-01-17 08:54:42
Autor: Danusia
Ja w sprawie emerytury

Andrzej Lawa wrote:

[...]

Jest. Wywołał celowo dyskusję, również celowo zaniżył kwotę emerytury licząc jak to wszyscy będą pluć na ZUS.
Spełnia klasyczą definicję trola. Zauważ również że nie przedstawił swojego stanowiska na kilka newsów informujących o nieprawdzie. Gdy opublikowałam to, zamilkł, bo osiągnął swój cel. Czyli jest trolem.

pozdr

Data: 2012-01-17 09:56:46
Autor: Nixe
Ja w sprawie emerytury

Andrzej Lawa wrote:

[...]

A czy możesz się jednak odnieść do tego, co zacytowałam?
Czy z zazdrości również postanowiłaś wystartować w konkursie na trolla roku?

N.

Data: 2012-01-18 09:05:49
Autor: Danusia
Ja w sprawie emerytury

Użytkownik "Nixe" <nixe@nixe.pl> napisał w wiadomości news:jf3cr9$a4n$1inews.gazeta.pl...

Cytat z 1. postu:
[...]

Jest bo wogóle nie miał zamiaru dyskutować na temat ile emerytury dostanie, lecz na temat gdzie może zaskarzyć państwo. Działał celowo i z premedytacją, podjudzając jeszcze w trakcie dyskusji kolejnymi półprawdami. Właśnie tak działa klasyczny troll, wywołuje drażliwy temat podając nieprawdziwe dane. Jeżeli jego nieprawdziwe dane zostaną szybko sprostowane przez dyskutantów to dyskusja naturalnie wygasa a cel trola nie zostaje osiągniety, natomiast jeżeli rozdmuchiwany jest temat i jego kolejne modyfikacje, a dane nie ulegają sprostowaniu to troll osiągnał swój cel.

Data: 2012-01-18 09:40:44
Autor: Nixe
Ja w sprawie emerytury

Użytkownik "Danusia" <jjan5@wp.pl> napisał w wiadomości news:jf5uj5$id8$1inews.gazeta.pl...

[...]

Danusiu, czego nie rozumiesz w treści:
"A czy możesz się jednak odnieść do tego, co zacytowałam?
Czy z zazdrości również postanowiłaś wystartować w konkursie na trolla roku?"
Po raz kolejny odpowiadasz na ten sam mój mail i po raz kolejny kompletnie bez odniesienia do tego, co napisałam.
To się robi już zdeczko żałosne.

N.

Data: 2012-01-16 11:27:46
Autor: Bydlę
Ja w sprawie emerytury
Danusiu!
Używaj czasem nie samej klawiatury...

On 2012-01-16 09:21:09 +0100, "Danusia" <jjan5@wp.pl> said:
a gro

gros

krzykiem "bież go".....

Czyli biegnij go.
;>>>

--
Bydlę

Data: 2012-01-15 14:23:54
Autor: sqlwiel
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-15 13:25, krys pisze:

  Nie "bo tak", tylko z powodu, że przez kilkadziesiąt lat placił haracz i
państwo się zobowiązało, że mu emeryturę wypłaci. Jak twierdzi, słyszał o
80% pensji.

Ale tego państwa już nie ma!

"Nie mamy pana płaszcza i co nam pan zrobi?"
Tak zwykle działają układy z państwem.
:)

(To nie do Ciebie!)
Ludzie, kurna...
Zacznijcie odróżniać określenia "państwo", "naród", "kraj".

W kraju mieszkam, żyję, tu coś zbudowałem, chętnie tutaj zostanę.
Z narodem się dogaduję, rozumiem i dobrze mi (czasem) z nim.
Państwo zawsze jest wrogie! To pasożyt. Wrzód na dupie. Więcej mi wzięło, niż dało. (Wskaże ktoś wyjątki? Są, owszem... :) )

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2012-01-15 14:36:34
Autor: krys
Ja w sprawie emerytury
sqlwiel wrote:

[...]

Dobra, dobra. Spadkobiercy tamtego państwa są:->

J.

www.kontestacja.com

Data: 2012-01-15 14:44:34
Autor: Animka
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-15 12:08, sqlwiel pisze:
[...]

A taka jedna wybrana w tv za reklame kupi sobie mieszkanie. Wiele jest takich wypierdkĂłw.
http://www.pudelek.pl/artykul/37608/zmuda_zarobi_750_tysiecy/

--
animka

Data: 2012-01-15 14:10:27
Autor: Wojciech Bancer
Ja w sprawie emerytury
On 2012-01-15, Animka <to.nie.ja@wp.pl> wrote:

[...]

A taka jedna wybrana w tv za reklame kupi sobie mieszkanie. Wiele jest takich wypierdków.
http://www.pudelek.pl/artykul/37608/zmuda_zarobi_750_tysiecy/

Tzn. masz pretensje do kapitalizmu, czy jak?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-01-15 15:17:11
Autor: Animka
Ja w sprawie emerytury
On 2012-01-15, Animka<to.nie.ja@wp.pl>  wrote:

[...]

A taka jedna wybrana w tv za reklame kupi sobie mieszkanie. Wiele jest
takich wypierdkĂłw.
http://www.pudelek.pl/artykul/37608/zmuda_zarobi_750_tysiecy/

Tzn. masz pretensje do kapitalizmu, czy jak?

Mam pretensje do niesprawiedliwości, nierówności itd.

--
animka

Data: 2012-01-15 22:44:15
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 15.01.2012 15:17, Animka pisze:

[...]

W tym momencie przytoczę cytat:

NIE MA SPRAWIEDLIWOŚCI - JESTEM TYLKO JA (powiedział Śmierć)

Data: 2012-01-15 15:14:03
Autor: sqlwiel
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-15 14:44, Animka pisze:

A taka jedna wybrana w tv za reklame kupi sobie mieszkanie. Wiele jest
takich wypierdkĂłw.
http://www.pudelek.pl/artykul/37608/zmuda_zarobi_750_tysiecy/

No i ch.j. Skoro banda debili płaci abonament... :)

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2012-01-16 08:19:15
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 15.01.2012 15:14, sqlwiel pisze:
[...]

Może uściślę: podatek dla zmyłki nazywany abonamentem ;->

Data: 2012-01-15 07:29:29
Autor: Tomaszek
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-14 20:38, ToMasz pisze:
Ale zrozum, to NAS
zrobiono w konia i niegodne jest aby nasze dzieci za to płaciły.

Obawiam się, że nie mają ( nie mamy ) innego wyjścia. Żyjąc w tym kraju, pracując legalnie trzeba karmić tego smoka zusowego. Chyba, że może nie trzeba ?

Data: 2012-01-15 07:25:14
Autor: Tomaszek
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-14 16:00, Icek pisze:
Mało ? Trzeba było odkładać więcej. Rozumiem, że nasz system musi
każdemu dać emeryture bo ludzie są debilami i nie składają sobie na nią
sami.

A nie wpadłeś na to, że ludzie nie mają z czego odkładać? To, że wy macie, nie znaczy, że ludzie też mają.

Taki stary a nie nauczyłeś się, że u nas w kraju jak nie zadbasz o swoje
to nie masz ?

U was to chyba inaczej wygląda? Czy też tak samo?
Icek

I wszystko jasne.

Data: 2012-01-15 16:29:36
Autor: Pan Zbyszek
Ja w sprawie emerytury
Szanowni Państwo .
Nie jestem Trolem , jak ktoś mnie tu nazwał. Sytuacja , jaką przedstawiłem jest prawdziwa - możliwe tylko , że
pani w ZUSie niedokładnie policzyła . Tym niemniej wydaje mi się ,
że mimo iż w naszej " Bolandii" zmieniał się ustrój i rządy to nadal
powinny obowiązywać umowy zawarte z obywatelem przed laty .

Ja z Rządem kierowanym przez premiera Cyrankiewicza zawarłem określoną
umowę i uważam , że rządy się zmieniają , ale umowa nadal powinna
obowiązywać .
Jeżeli tak nie jest - to dlaczego kolejni premierzy po r.1990 spłacali długi zaciągnięte przez Gierka ??????

Jeżeli tak nie jest , to młodzi ludzie nie powinni być zmuszani do
płacenia składki emerytalnej na ZUS - bo rząd i tak ich oszuka , okradnie , itd.
I niech mi tu nikt nie wypisuje głupstw , że wywalczę najwyżej 20 $
Bo ja chcę wymóc na ZUSie 80% przeciętnej , średniej krajowej z ostatniego roku . Tyle mi obiecywano !

W tej sytuacji odnoszę wrażenie , że wprawdzie w "Bolandii" na pewno
przegram , ale chyba mam szansę walczyć o swoje w Strasburgu .
Potrzebne mi tylko jedno : dokopanie się do odpowiednich przepisów
z lat 1945 - 1968 / tj.okres od zakończenia wojny do momentu rozpoczęcia pierwszej pracy/. Podobno niektóre kancelarie adwokackie
w swoich archiwach mają jeszcze Dzienniki Ustaw lub Dziennik Urzędowy
z tamtych lat .
Jak to mówił Gierek :
                           POMOĹťECIE ????

....i zakończmy już się spierać o głupstwa ...

Data: 2012-01-15 17:22:12
Autor: sqlwiel
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-15 16:29, Pan Zbyszek pisze:
[...]

Powinny...
Pisałem parę postów wcześniej - one rządy chętnie biorą aktywa, ale nie mają zamiaru wywiązywać się ze zobowiązań, przynajmniej nie z tych wewnętrznych. Trzeba tę bandę dla przykładu powywieszać na latarniach we stolycy, to kolejna banda może potraktuje temat poważnie.

Ja z Rządem kierowanym przez premiera Cyrankiewicza zawarłem określoną
umowę i uważam , że rządy się zmieniają , ale umowa nadal powinna
obowiązywać .

Hm... A dlaczego sądzisz, że skoro zawarłeś umowę z firmą rezydującą na (tu-podać-adres), to z tejże umowy powinna wywiązać się firma rezydująca pod tym samym adresem 40 lat później?

Jeżeli tak nie jest - to dlaczego kolejni premierzy po r.1990 spłacali
długi zaciągnięte przez Gierka ??????

Czy jesteś pewien, że spłacali?
A jeśli spłacali, to może tylko dlatego, aby móc zaciągnąć długi po wielokroć większe?
Ja-tam słabo liczę, bo od tego podobno są komputery. Ale wydaje mi się, że długi Gierka, to były letko licząc 100x mniejsze od długów Tuska.

Jeżeli tak nie jest , to młodzi ludzie nie powinni być zmuszani do
płacenia składki emerytalnej na ZUS - bo rząd i tak ich oszuka ,
okradnie , itd.

No - nie powinni. No i co?

I niech mi tu nikt nie wypisuje głupstw , że wywalczę najwyżej 20 $
Bo ja chcę wymóc na ZUSie 80% przeciętnej , średniej krajowej z
ostatniego roku . Tyle mi obiecywano !

No to próbuj... :) Może będą o Tobie filmy kręcić, a i Drzyzga Cię zaprosi do telewizorni...

[...]
pierwszej pracy/. Podobno niektĂłre kancelarie adwokackieard
w swoich archiwach mają jeszcze Dzienniki Ustaw lub Dziennik Urzędowy
z tamtych lat .
Jak to mówił Gierek :
POMOĹťECIE ????

Ja - nie pomogę. Nie znajdę.

...i zakończmy już się spierać o głupstwa ...

To nie głupstwa. Wszcząłeś bardzo poważną dyskusję. To tysiące zł razy miliony ludzi razy dziesiątki lat. Na tyle jesteśmy dymani.

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2012-01-15 20:08:11
Autor: Pan Zbyszek
Ja w sprawie emerytury

[...]

Bo firma o nazwie Rzeczpospolita Polska jest kontynuacją Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej .

Data: 2012-01-15 20:11:30
Autor: Pan Zbyszek
Ja w sprawie emerytury

[...]

    E.... nie mieszajmy do tego polityki .

Data: 2012-01-15 21:05:13
Autor: Nixe
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-15 17:22, sqlwiel pisze:

Hm... A dlaczego sądzisz, że skoro zawarłeś umowę z firmą rezydującą na
(tu-podać-adres), to z tejże umowy powinna wywiązać się firma rezydująca
pod tym samym adresem 40 lat później?

A dlaczego oczekuje się od_dzisiejszych_pokoleń Rosjan rozliczenia za Katyń, a Niemców za II WŚ? Co oni mają wspólnego z tym, co narobili ich rodzice/dziadkowie?
Dlaczego państwo polskie zwraca dziś nieruchomości skradzione ich właścicielom w latach 50tych przez państwo? Przecież to było inne państwo, prawda?

N.

Data: 2012-01-15 21:49:14
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 15.01.2012 17:22, sqlwiel pisze:

Hm... A dlaczego sądzisz, że skoro zawarłeś umowę z firmą rezydującą na
(tu-podać-adres), to z tejże umowy powinna wywiązać się firma rezydująca
pod tym samym adresem 40 lat później?

Podstawowy błąd w rozumowaniu: prawo to NIE JEST umowa!!!

To jest coś narzucane z góry. Rękami ludzi wybranych przez samych obywateli (teoretycznie).

Data: 2012-01-17 13:49:00
Autor: Kamil
Ja w sprawie emerytury
Dnia Sun, 15 Jan 2012 17:22:12 +0100, sqlwiel napisał(a):

Hm... A dlaczego sądzisz, że skoro zawarłeś umowę z firmą rezydującą na (tu-podać-adres), to z tejże umowy powinna wywiązać się firma rezydująca pod tym samym adresem 40 lat później?

Bo jest kurwa mać następcą prawnym???
Czy dziedziczysz po swoim starym same aktywa czy pasywa także spadają na
ciebie po twoim przodku który wykitował/strzelił se w łeb/zdechł/odwalili
mu kitę???

Data: 2012-01-17 16:45:15
Autor: mvoicem
Ja w sprawie emerytury
(17.01.2012 13:49), Kamil wrote:
[...]

Ale jedna z tych firm w międzyczasie zbankrutowała.

Sorry, ale narzekania wątkotwórcy są takie, jakby ktoś mu powiedział *dziesiąt lat temu, że żołnierze mają za zadanie strzec socjalizmu a teraz się zorientował że socjalizmu niet a żołnierze nawet palcem nie ruszą.

Następca prawny pewne rzeczy dziedziczy, pewnych nie. Zależy od okoliczności. Im więcej w międzyczasie okoliczności gwałtownych i kryzysowych - tym więcej różnic między tym obiecał poprzednik a co dotrzyma następca.

p. m.

Data: 2012-01-15 18:01:27
Autor: t-1
Ja w sprawie emerytury

Użytkownik "Pan Zbyszek" <zbyszek9@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jeurec$ihd$1mx1.internetia.pl...
                          POMOĹťECIE ????

...i zakończmy już się spierać o głupstwa ...

Panie Zbyszku
proszę bardzo
Ustawa z roku 1968.

Jest tam wprawdzie mowa o 80% ale dla pensji poniżej 1500zł.
Dla pensji większej  wskaĹşnik spada nawet do 25% nadwyĹźki ponad 2000zł.
Proszę sobie wyliczyć emeryturę według ówczesnych warunków i obecnych.
(ja sobie wyliczę swoją)

t-1

Data: 2012-01-15 19:49:41
Autor: Pan Zbyszek
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-15 18:01, t-1 pisze:

[...]

Dla pensji większej wskaźnik spada nawet do 25% nadwyżki ponad 2000zł.
Proszę sobie wyliczyć emeryturę według ówczesnych warunków i obecnych.
(ja sobie wyliczę swoją)

t-1

wiem że nie pisze się dużymi literami ale ..
            DZIĘKUJĘ - TEGO WŁAŚNIE POTRZEBOWAŁEM
                      teraz tylko poszukam mądrego adwokata

P.s.ustawa jest z 23 stycznia 1968 , a ja mam pierwszą umowę o prace w lutym 1968 r.
             i g....no mnie obchodzi , Ĺźe .osowie w sejmie wielokrotnie zmieniali prawo .Tak jak juĹź pisałem nie liczę na skorumpowanych sędziĂłw
w Bolandii .
   Zbyszek

Data: 2012-01-15 21:49:51
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury

[...]

Tylko nie zapomnij wyniku podzielić przez 10 000 ;->

Data: 2012-01-15 18:37:23
Autor: Krzysztof 45
Ja w sprawie emerytury
Pan Zbyszek napisał(a):
       POMOĹťECIE ????
Rewolucja juz była. Posrana ale była.
Jak byś dostał tyle co chcesz i tysiące innych ludzi też by tyle miało dostać, to nie starczyło by dla "agenta tomka" który w wieku 34 lat dostał 4 tysie emeryturki i tudzież mu podobnym popaprańcom razem z UBekami, SBekami i zasłużonymi komuchami.

Wiesz komu za to podziękować?
--
Krzysiek

Data: 2012-01-15 20:28:06
Autor: Pan Zbyszek
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-15 18:37, Krzysztof 45 pisze:
Pan Zbyszek napisał(a):
[...]

  Wiem
ale wk..wia mnie że ten .oseł do sejmu dostał tyle za 15 lat pracy w policji, a ja pracowałem 35 lat , chyba zarabiałem więcej od tego
..osła a jednak moja emerytura będzie o wiele niższa .
Zbyszek

P.s.przepraszam , ale moja klawiatura zacina się na literce "p"

Data: 2012-01-16 09:29:18
Autor: WAM
Ja w sprawie emerytury
On Sun, 15 Jan 2012 20:28:06 +0100, Pan Zbyszek
<zbyszek9@poczta.onet.pl> wrote:

ale wk..wia mnie że ten .oseł do sejmu dostał tyle za 15 lat pracy w policji, a ja pracowałem 35 lat , chyba zarabiałem więcej od tego
.osła a jednak moja emerytura będzie o wiele niższa .
No to jest sprawiedliwosc wlasnie. Zarabiales wiecej, zarobisz mniej.
On mial na odwrot. Suma sie zgadza.

WAM

Data: 2012-01-16 09:31:58
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 16.01.2012 09:29, WAM pisze:

No to jest sprawiedliwosc wlasnie. Zarabiales wiecej, zarobisz mniej.
On mial na odwrot. Suma sie zgadza.

LOL

Dobre :)

Data: 2012-01-15 21:47:58
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 15.01.2012 16:29, Pan Zbyszek pisze:
Szanowni Państwo .
Nie jestem Trolem , jak ktoś mnie tu nazwał. Sytuacja , jaką

Jeśli nie jesteś trollem, to jesteś zwykłym ignorantem, który nie rozumie różnicy pomiędzy umową a prawem.

Pewnie tobie się także wydaje, że za podatki coś ci się w zamian należy?

[ciach]

Ja z Rządem kierowanym przez premiera Cyrankiewicza zawarłem określoną
umowę i uważam , że rządy się zmieniają , ale umowa nadal powinna
obowiązywać .

To rozmawiaj z Cyrankiewiczem.

Data: 2012-01-15 20:47:41
Autor: Pan Zbyszek
Ja w sprawie emerytury
[...]
Kilka cytatĂłw z Ustawy o Powszechnym Zaopatrzeniu Emerytalnym
z dnia 23 stycznia 1968 r. :
Art.17. 1.
Podstawę wymiaru emerytury lub renty stanowi przeciętny miesięczny zarobek z okresu :
1/  ostatnich 12 miesięcy zatrudnienia
2/  kolejnych 24 miesięcy zatrudnienia dowolnie wybranych przez zainteresowanego z ostatnich 12 lat zatrudnienia .

   PROBLEM W TYM , ĹťE NIKT MI TEJ UMOWY NIE WYPOWIEDZIAŁ

Zbyszek

Data: 2012-01-15 21:46:00
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 15.01.2012 20:47, Pan Zbyszek pisze:

[...]

PROBLEM W TYM , ŻE NIKT MI TEJ UMOWY NIE WYPOWIEDZIAŁ

Zrozum, trollu, że to nie jest umowa tylko prawo.

Umowy zawierasz podmiotami w miarę równorzędnymi. A prawo jest odgórnie narzucane - przez podmiot nadrzędny zwany państwem.

Ustaw nie trzeba wypowiadać - one się po prostu zmieniają.

Załóż partię, wejdź do sejmu i przywróć stare przepisy. Tylko potem się nie zdziw, że dostaniesz te 5 czy ileś tysięcy emerytury, ale wywołasz taki kryzys, że za to sobie kupisz waciki.

Data: 2012-01-15 23:24:53
Autor: Pan Zbyszek
Ja w sprawie emerytury

Zrozum, trollu, że to nie jest umowa tylko prawo.

=============
Szanowny Panie Andrzej Lawa ja Pana nie obraziłem
więc nie rozumiem czemu pan obraża mnie . Jestem na tym
forum dopiero od wczoraj , nie czytałem regulaminu
więc może to nie jest forum "p.s.prawo" tylko forum
dla .............dopowiedz sobie sam .

    Proponuje zamknięcie tematu .
              ja już skończyłem i nie będę tu zaglądał.
Zbyszek

Data: 2012-01-15 23:41:54
Autor: Pan Zbyszek
Ja w sprawie emerytury

Zrozum, trollu, Ĺźe to nie jest umowa tylko prawo.

A tak przy okazji w/g Wikipedii :

Trollowanie (trolling) – antyspołeczne zachowanie charakterystyczne dla forów dyskusyjnych i innych miejsc w Internecie, w których prowadzi się dyskusje. Osoby uprawiające trollowanie nazywane są trollami.

Trollowanie polega na zamierzonym wpływaniu na innych użytkowników w celu ich ośmieszenia lub obrażenia (czego następstwem jest wywołanie kłótni) poprzez wysyłanie napastliwych, kontrowersyjnych, często nieprawdziwych przekazów czy też poprzez stosowanie różnego typu zabiegów erystycznych. Podstawą tego działania jest upublicznianie tego typu wiadomości jako przynęty[1], która doprowadzić mogłaby do wywołania dyskusji.

W Google wystarczy wpisać "andrzej lawa" i każdy magiel się chowa .
Pozdrawiam
Zbyszek

Data: 2012-01-16 00:35:02
Autor: Animka
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-15 23:41, Pan Zbyszek pisze:
W Google wystarczy wpisać "andrzej lawa" i każdy magiel się chowa .

Wrzuć go do filtra i będziesz miał spokój.

--
animka

Data: 2012-01-16 07:11:43
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 15.01.2012 23:41, Pan Zbyszek pisze:

[...]

To nie jest ścisła i kompletna definicja.

Trollowaniem (w łagodniejszej formie) jest też tzw. "zgrywanie idioty".

No i niestety twoje lamenty okołoemerytalne wyglądają na coś takiego.

Czyli albo zgrywasz idiotę (trollujesz) albo... nie zgrywasz. Co będzie?

Data: 2012-01-16 09:14:22
Autor: SQLwiel
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-15 21:46, Andrzej Lawa pisze:

Umowy zawierasz podmiotami w miarę równorzędnymi. A prawo jest odgórnie
narzucane - przez podmiot nadrzędny zwany państwem.

Ustaw nie trzeba wypowiadać - one się po prostu zmieniają.

No - nie do końca bym się zgodził. Jeśli nie mam racji, to proszę mnie naprostować.

Jeśli ono "państwo" obiecuje agentowi Tomkowi, że po 15 latach wiernej służby dostanie wysoką emeryturę, agent Tomek w związku z tym zostaje kurwą na usługach "państwa", traci przyjaciół, ale ma nadzieję na życie w dostatku przez kolejne 40 lat po 15 latach kurwienia się, po czym (w trakcie tych 15 lub 40 lat) zmienia się ekipa zajmująca reprezentacyjne gmachy we stolycy i ona mówi panu Tomkowi "wała" - to czy pan Tomek może się skarżyć do Sztrasburgera?

Moim zdaniem - może. I powinien wygrać, jeśli "prawo" ma jeszcze cokolwiek znaczyć. Ale ja, to truskawki cukrem...

W przeciwnym wypadku można sobie ustawą ustalić, że wszystkim, którzy mają majątek większy niż 100kpln należy go zabrać i oddać we władanie partii aktualnie rządzącej. No - to (a raczej coś podobnego, myślę o emeryturze od 67r.ż.) się chyba właśnie odbywa i nikt jakoś nie protestuje.

A pan Zbyszek - za swoje 30$ w latach '80 mógł dostatnie żyć (z całą rodziną) przez miesiąc, bo stosownie do tego pracował. Ma prawo żądać adekwatnej wartości realnej, choć praktycznych szans dla niego nie widzę.

--
Tnx. SQLwiel.

Data: 2012-01-16 09:22:40
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 16.01.2012 09:14, SQLwiel pisze:

[...]

Skarżyć się może, ale jeśli przepisy się zmieniły zanim pójdzie na
emeryturę, to będzie to tylko strata czasu i pieniędzy.

Równie dobrze mógłbyś pozywać państwo, że idąc patriotycznie do
normalnej pracy w Polsce (zamiast wyjechać za granicę) przed
podniesieniem wieku emerytalnego, po podniesieniu wieku emerytalnego nie
możesz iść na emeryturę wcześniej.

Prawo nie działa wstecz, ale nie działa też po jego zmianie.

[ciach]

W przeciwnym wypadku można sobie ustawą ustalić, że wszystkim, którzy
mają majątek większy niż 100kpln należy go zabrać i oddać we władanie
partii aktualnie rządzącej.

Tak bezpośrednio to nie, bo Konstytucja się wścieknie, ale stosują
odpowiednie stawki podatkowe - pewnie, że się da.

[ciach]

A pan Zbyszek - za swoje 30$ w latach '80 mógł dostatnie żyć (z całą
rodziną) przez miesiąc, bo stosownie do tego pracował. Ma prawo żądać
adekwatnej wartości realnej, choć praktycznych szans dla niego nie widzę.

Masz prawo żądać też, żeby byłą równość, sprawiedliwość, żeby policja
coś zrobiła i brzydkich przyozdobiła a biednym dała pieniądze. A także
żądać, by premier kucnął i zaśpiewał piosenkę o młodym robocie. Wolny
kraj ;->

Oczywiście twoje żądania pozostaną tylko tym - żądaniami.

Data: 2012-01-17 13:59:30
Autor: Kamil
Ja w sprawie emerytury
Dnia Mon, 16 Jan 2012 09:14:22 +0100, SQLwiel napisał(a):

No - nie do końca bym się zgodził. Jeśli nie mam racji, to proszę mnie naprostować.

I w dupę jeża muszem siem z tobom zgodzić w całej tej rozciągłości.
Nie chcem, ale muszem.
Nie(stety), albo i stety :)

Data: 2012-01-16 09:52:21
Autor: krys
Ja w sprawie emerytury
Andrzej Lawa wrote:

[...]

A co z prawem nie działającym wstecz?
Dlaczego sprawa spadkowa po osobie zmarłej w latach 80. ubiegłego wieku była rozpatrywana według wtedy obowiazujacych przepisów, a nie z lat po 2000roku, kiedy już zniesiona podatek od spadków i darowizn?

J.

www.kontestacja.com

Data: 2012-01-16 10:02:02
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 16.01.2012 09:52, krys pisze:

[...]

A kiedy "pan Zbyszek" zmarł... znaczy się przeszedł na emeryturę? W 1968?

Data: 2012-01-16 10:23:17
Autor: krys
Ja w sprawie emerytury
Andrzej Lawa wrote:

[...]

Przecież sprawa spadkowa odbyła się w 2010 roku, więc podatku być nie powinno,idąc tokiem Twojego rozumowania c'nie? Jakby się odbyła w latach 80., to owszem.
Na tej samej zasadzie, jak Pan Zbyszek przyjmując 1. pracę działał w zgodzie z ówczesną ustawą, powinien emeryturę mieć na tamtych zasadach. Przyszłe roczniki też miały prawo oczekiwać, że dostana emerytury na zadach ustaw, które obowiązywały w czasie, kiedy zawierali z państwem umowę: "teraz ja płacę haracz, a za 40 lat wy mi jałmużnę" .

Zresztą lepiej to było na Agencie Tomku wytłumaczone.

J.

www.kontestacja.com

Data: 2012-01-16 11:48:46
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 16.01.2012 10:23, krys pisze:

[...]

Nadal nie rozumiesz podstaw.

Emeryturę uzyskujesz na zasadach obowiązujących w chwili przejścia na
emeryturę. Nowe przepisy mogą uwzględnić stare zasady dla "starych"
pracowników, ale nie muszą.

Data: 2012-01-16 10:59:32
Autor: jureq
Ja w sprawie emerytury
Dnia Mon, 16 Jan 2012 11:48:46 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

Nadal nie rozumiesz podstaw.

Emeryturę uzyskujesz na zasadach obowiązujących w chwili przejścia na
emeryturę. Nowe przepisy mogą uwzględnić stare zasady dla "starych"
pracowników, ale nie muszą.

Jeżeli to wszystko jest takie proste, to może przy okazji mi wytłumaczysz
dlaczego podniesienie wieku emerytalnego dla służb mundurowych jest
naruszeniem praw nabytych a podniesienie wieku emerytalnego dla wszystkich
innych ubezpieczonych takim naruszeniem nie jest?

Data: 2012-01-16 13:18:36
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 16.01.2012 11:59, jureq pisze:

Jeżeli to wszystko jest takie proste, to może przy okazji mi wytłumaczysz
dlaczego podniesienie wieku emerytalnego dla służb mundurowych jest
naruszeniem praw nabytych a podniesienie wieku emerytalnego dla wszystkich
 ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Argument-slogan.

Data: 2012-01-16 12:21:05
Autor: Nixe
Ja w sprawie emerytury

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości

Emeryturę uzyskujesz na zasadach obowiązujących w chwili przejścia na
emeryturę.

Really? Jakoś dziwnym trafem zmiany w systemie emerytalnym służb mundurowych dotyczyć mają TYLKO tych, którzy dopiero zaczną służbę, a nie tych, którzy na emeryturę przejdą (przykładowo) w tym roku czy nawet za kilka lat.
Tutaj jakoś "się dało". Gdzie indziej to awykonalne?

N.

Data: 2012-01-16 12:20:16
Autor: Liwiusz
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-16 12:21, Nixe pisze:

[...]

Przecież to proste jak budowa cepa i 300-złotowe podwyżki.

Po pierwsze: mundurowych jest mniej, więc mniej to kosztuje.

Po drugie: to właśnie ci mundurowi mają chronić pryszczate dupy rządzących, jak już emeryci (obecni i przyszli) zorientują się jak bardzo są dymani.

Na bezpieczeństwie nie warto oszczędzać, wie o tym każdy socjalistyczny watażka, w tym i Tusku.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-16 13:21:10
Autor: Andrzej Lawa
Ja w sprawie emerytury
W dniu 16.01.2012 12:21, Nixe pisze:

[...]

A co za problem (formalny) sformułować nową ustawę tak, żeby zawierała
klauzulę podtrzymującą stare zasady dla starych pracowników?

Tutaj jakoś "się dało". Gdzie indziej to awykonalne?

Patrz: to, co napisał Liwiusz. Mniejsza grupa o specjalnym znaczeniu.

Data: 2012-01-16 09:29:12
Autor: _ąćęłńóśźż.
Ja w sprawie emerytury
Całkiem nieźle.