Ja w sprawie emerytury

Data: 2012-01-14 15:41:41
Autor: ToMasz
Ja w sprawie emerytury
W dniu 13.01.2012 19:01, Pan Zbyszek pisze:
Zbli偶am si臋 do 65 wi臋c szykuje dokumenty do ZUS-u .

Powinnoo Ci si臋 to tak liczy膰: to co _teoretycznie_ zgromadzi艂e艣 powinno da膰 pewn膮 kwot臋. Ta kwota powinna by膰 przeliczona na:
[(tw贸j wiek)-(srednia 偶ycia) ] podzieli膰 przez 12 miesi膮cy. Tak膮 powinienie艣 mie膰 emerytur臋. JE艣li zus jako艣 obraca tymi pieni臋dzmi, to mo偶na poczeka膰 na lepsz膮 koniunktur臋 na gie艂dzie, ale chyba Zus nie obraca, jedynie OFE (masz ofe?)

Odpowied藕 na inne pytania z pozosta艂ych list贸w w w膮tku. Spr贸buj policzy膰 jak d艂ugo pracowa艂e艣 za bilety narodowego banku PRL a ile za z艂ot贸wki przeliczane na dolary. obawiam si臋 ze za czas贸w PRL  zarabia艂e艣 jakie艣 10 - 20 USD z czego emerytury obiecano Ci 80%. To jest w艂a艣nie problem naszych emeryt贸w. (wkr贸tce m贸j r贸wnie偶, ale ja co艣 tam mam w ofe). NA 100% te 20 USD wygrasz w Strasburgu.

O ile zdrowie Ci pozwala - pracuj jak najd艂u偶ej - nie jako niewolnik, ale tak aby nie wypa艣膰 z rytmu.

呕le to brzmi? Tak wiem. Ale nasze pokolenie musi jako艣 przetrwa膰 i dla naszych dzieci i wnuk贸w nale偶y pogrzeba膰 ZUS, zaora膰 ziemie i zala膰 asfaltem. Jak by艣 ca艂e 偶ycie zbiera艂 inaczej ni偶 w Zus, to albo by艣 z tych oszcz臋dno艣ci Ty korzysta艂, albo Twoje dzieci. Je艣li co艣 mo偶esz zrobi膰 (nie harowa膰, tylko podejmowa膰 s艂uszne decyzje) dla przysz艂ych pokole艅 - zr贸b to.
ToMasz

Data: 2012-01-15 07:22:09
Autor: Tomaszek
Ja w sprawie emerytury
W dniu 2012-01-14 15:41, ToMasz pisze:
O ile zdrowie Ci pozwala - pracuj jak najd艂u偶ej - nie jako niewolnik,
ale tak aby nie wypa艣膰 z rytmu.

No to jest w艂a艣nie niewolnictwo;) 呕eby nie wypa艣膰 z rytmu jaki zosta艂 narzucony.

[...]

Pi臋kne to co napisa艂e艣. Okrzykn臋 Ci臋 Wielkim Wizjonerem, tylko mi napisz jak to zrobi膰, 偶eby 偶y膰 w bolandzie i wypisa膰 si臋 z ZUS-u? oraz US ;)
Zak艂adam oczywi艣cie jakie艣 uczciwe 藕r贸d艂o utrzymania ( uczciwo艣膰 wobec pa艅stwa niewskazana, mam na my艣li nie pchanie si臋 w pospolity bandytyzm oraz przest臋pstwa w bia艂ych ko艂nierzykach )

Data: 2012-01-15 18:23:51
Autor: Marek Dyjor
Ja w sprawie emerytury
Tomaszek wrote:
[...]

niewolnictwo jest wtedy gdy cie zmuszaj膮 do pracy.

U nas nikt cie do roboty nie zmusza.

Ja w sprawie emerytury