Ja w sprawie grypy

Data: 2009-11-05 11:34:18
Autor: Adonis
Ja w sprawie grypy
Wyczytane w necie ale cos w tym jest.

Osoby z grupą krwi A charakteryzuje zdolność do szybkiego wytwarzania
znacznej liczby przeciwciał skierowanych przeciw grypie typu A (H1N1),
a jeszcze lepszą odpowiedź immunologiczną wywołuje u nich infekcja szczepem
A (H3N2). Odpowiedź na zakażenie wirusem B jest jednak słabsza.
Ogólnie rzecz biorąc, osoby z grupą krwi A mają skłonność do zakażeń jedynie
mnij zjadliwymi postaciami wirusa grypy, a kiedy zachorują,
przechodzą ją lżej.
Grupa krwi B ma najsłabszy system obrony przed A (H3N2) i nieznacznie lepszy
przed A (H1N1). Antygeny A (H3N2) występują w krwi zdrowych osób z grupą
krwi B jeszcze w 5 miesięcy po wyleczeniu grypy. Zwykle nie daje to żadnych
objawów, sygnalizuje jednak, że u osób z tą grupą krwi wirusy tego szczepu
znajdują stosunkowo bezpieczną przystań. Przeciw szczepom typu B grupa krwi
B ma jednak broń silniejszą od reszty. Jej odpowiedź immunologiczna jest w
tym wypadku szybsza i trwa dłużej niż w wypadku pozostałych grup krwi.
Grupa krwi AB ma stosunkowo niską zdolność wytwarzania przeciwciał
skierowanych przeciw wirusom grypy. Dla osób z tą grupą krwi grypa może być
corocznym problemem. Przez kilka miesięcy prowadzono badania immunologiczne
w populacji kobiet i mężczyzna o różnych grupach krwi. W toku tych badań
zebrano dane na temat następujących z czasem zmian liczby przewiał anty-HA i
anty-NA w surowicy krwi badanych osób. Osoby z grupą krwi AB okazały się
najbardziej podatne na oba typy wirusa grupy, A i B. Padały ofiarą epidemii
grupowych wcześniej i przechodziły chorobę ciężej niż przedstawiciele innych
grup krwi.
Grupę krwi 0 charakteryzowała ogólnie najmniejsza podatność na wirusa grypy.
Okazało się też, że wydzielacze antygenu Lewisa są bardziej wrażliwi na
grupę niż osoby niewydzielające antygenów do płynów ustrojowych ciała. Wśród
chorych na grypę typu A i B, wirusowy nieżyt nosa, para grypowe infekcje
dróg oddechowych i choroby wywołane echowirusami osoby wydzielające
wszystkich grup krwi występowały częściej niż pozostałe. Stosunkowo dobrze
zabezpieczona przed grypą okazała się też grupa krwi z fenotypem MN.
Cytat z: "Jedz zgodnie ze swoją grupą krwi" Dr Peter J. D'Adamo, Atherine
Whitney

Data: 2009-11-05 12:13:21
Autor: mkarwan
Ja w sprawie grypy

Użytkownik "Adonis" <adonis@spam.pl> napisał w wiadomości news:hcuaae$dfq$1nemesis.news.neostrada.pl...
Wyczytane w necie ale cos w tym jest.

proszę o link do źródła

Data: 2009-11-05 12:38:42
Autor: bit
Ja w sprawie grypy
proszę o link do źródła

Źródłem jest cytat z książki: "Jedz zgodnie ze swoją grupą krwi" Dr Peter J. D'Adamo, Atherine Whitney"

Data: 2009-11-05 13:12:56
Autor: mkarwan
Ja w sprawie grypy

Użytkownik "bit" <x@x.pl> napisał w wiadomości news:0028be8d$0$2504$c3e8da3news.astraweb.com...
proszę o link do źródła

Źródłem jest cytat z książki: "Jedz zgodnie ze swoją grupą krwi" Dr Peter J. D'Adamo, Atherine Whitney"

Dziękuję.

Data: 2009-11-05 13:28:01
Autor: Adonis
Ja w sprawie grypy

Użytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hcug49$hbn$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Przeciez podalem zrodlo koncu tekstu :)

Od siebie dodam ze mam grupe krwi A i chorowalem
na grype moze ze 2-3 razy w zyciu. Zona ktora ma
grupe B ciagle cos lapie pomimo tego ze sie szczepi.

Ja w sprawie grypy