Jacek Kuroń, syn Henryka.

Data: 2011-03-07 21:57:49
Autor: Przemysław Warzywny
Jacek Kuroń, syn Henryka.
To, że więzienie wpisane jest w los przyzwoitego człowieka, miał wpojone przez ojca od dzieciństwa. O relacjach ojciec-syn, gdy Jacek Kuroń siedział w więzieniu, opowiadają Anna Bikont i Joanna

Więcej... http://wyborcza.pl/0,0.html#ixzz1FwuzKCLk

To wyjaśnia dlaczego picowcy nie byli skazywani w procesach politycznych.

Przemek

--

.."Prezydent Lech Kaczyński ułaskawił gangstera, z którym jego zięć prowadził interesy. Marcin Dubieniecki i Adam S. pojawiają się w dokumentach jednej ze spółek. Udziały w niej ma także Robert Draba, były szef kancelarii Lecha Kaczyńskieg. Zięć Lecha Kaczyńskiego i były szef jego kancelarii prowadzili interesy z przestępcą, którego ułaskawił nieżyjący prezydent".

Data: 2011-03-07 21:15:22
Autor: obserwator
Jacek Kuroń, syn Henryka.
Przemysław Warzywny <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał(a):
To, że więzienie wpisane jest w los przyzwoitego człowieka, miał wpojone przez ojca od dzieciństwa. O relacjach ojciec-syn, gdy Jacek Kuroń siedział w więzieniu, opowiadają Anna Bikont i Joanna

Przyzwoity czlowiek? Przede wszytkim wrog Polski. Ideowy komunista, nigdy nie
jest przyzwoitym czlowiekiem.
To on powiedzial: ze pierwszy milion trzeba ukrasc, takie mial pojecie o
przyzwoitosci ten alkoholik.

Jacek Kuroń - fanatyczny internacjonalista

Jacek pochodził z polskiej i patriotycznej rodziny. Jego ojciec inż. Henryk
Kuroń wyrósł w tradycji Organizacji Bojowej PPS. W czasie wojny działał we
lwowskiej Armii Krajowej. Niestety, Jacek za młodu darł koty z ojcem na tle ideowym, był bowiem w
odróżnieniu od ojca fanatycznym komunistą. Wielkim wstrząsem stał się dla niego rok 1956 - Polski Październik, a
następnie tragedia rewolucji węgierskiej. Mimo tych doświadczeń pozostał
fanatycznym internacjonalistą. Swych wychowanków w hufcu "walterowskim" (tzn. im. polsko-sowieckiego generała
"Waltera", czyli Karola Świerczewskiego,nota bene alkoholika i bezwzglednego
mordercy Polakow) uczył śpiewania w marszu piosenek polskich, rosyjskich,
ukraińskich i żydowskich. Miał być to protest przeciwko polskiemu nacjonalizmowi, zwłaszcza
antysemityzmowi. To Karol Głogowski nawracał Kuronia na polski patriotyzm

Wracając do Jacka Kuronia, muszę podkreślić jego fanatyczny internacjonalizm,
powodujący wyjątkowe uczulenie na problematykę patriotyczną, odrzucaną jako
szowinizm. Sam słyszałem z jego ust oświadczenie, że naród polski - to hipostaza, czyli
byt nierealny. Tak mnie to zatkało z wrażenia, że nie zapytałem, czy język polski istnieje
realnie. Uczestnicy naszego kółka krytykowali manifest Jacka oraz "List otwarty do
Partii" za pomijanie kwestii suwerenności PRL wobec Kremla.

 Wiele dyskusji toczyliśmy z "komandosami" w tej sprawie. Szczególnie
wyróżniał się w tym względzie mec. Karol Głogowski, który wiele pasji włożył w
przekonanie Jacka Kuronia po jego zwolnieniu z więzienia do swych
patriotycznych koncepcji. Byłem sceptyczny co do wyników tych zabiegów, ale się udało. Hasło
"Niepodległość bez cenzury" nie miało by szans bez akceptacji Jacka.

W swych wspomnieniach "Wiara i wina" Jacek tłumaczy czytelnikom, że
samodzielnie dopracował się stanowiska w sprawie polskiego patriotyzmu.
 Recenzując tę książkę po jej pierwszym wydaniu, wytknąłem mu, że pomija wpływ
Karola i jego wielogodzinnych dyskusji na ten temat. Odnoszę wrażenie, że nasi
historycy nie doceniają ciężarów działalności śp. Karola Głogowskiego.

 Pamiętamy o tragicznej śmierci w internowaniu Gajki Kuroniowej, nie pamiętamy
natomiast, że jedną z śmiertelnych ofiar wydarzeń marcowych była pierwsza żona
Karola Głogowskiego. Nie wytrzymała ona jako artystka opery łódzkiej, więc osoba subtelna i
delikatna, wieloletnich szykan SB pod adresem męża i jej samej i popełniła
samobójstwo 1 maja 1968 roku. Jest to kolejny argument przemawiający za tezą, że Marzec '68 to polski zryw
wolnościowy, okupiony przede wszystkim cierpieniem Polaków

http://www.asme.pl/121123269176406.shtml

Data: 2011-03-07 22:23:26
Autor: Przemysław Warzywny
Jacek Kuroń, syn Henryka.

Użytkownik " obserwator" <fajny.d.arzbor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał

Przyzwoity czlowiek? Przede wszytkim wrog Polski. Ideowy komunista, nigdy nie
jest przyzwoitym czlowiekiem.

Szacowni czlonkowie rzad IV Rzeczpospolitej!

Autor  |  ~CBA [62.179.12.*]    2007-09-02 13:10

Zobacz wątki dotyczące Irena
Zobacz profil Irena

1. Andrzej Lepper- Wicepremier Rządu IV RP - wieloletni członek i działacz PZPR. Skazany ponadto prawomocnymi wyrokami za przestępstwa pospolite!

2. Andrzej Kryże - Wiceminister Sprawiedliwości IVRP- członek PZPR do jej końca. Skazywał w stanie wojennym. Skazał między innymi Bronisława Komorowskiego z PO za udział w manifestacji na warszawskim Placu Zwycięstwa w rocznicę odzyskania niepodległości. W uzasadnieniu wyroku pan Kryże napisał m.in., że `demonstracyjnie okazywali lekceważenie dla narodu polskiego, twierdząc m.in., że nie jest on narodem wolnym i niepodległym'. Kryże jako przewodniczący Wydziału IV Sądu Okręgowego w Warszawie organizował też usuwanie sędziów wydających łagodne wyroki wobec działaczy podziemnej opozycji - po objęciu przez niego kierownictwa Wydziału, część pracujących w nim sędziów odeszła, a orzecznictwo w stosunku do działaczy podziemnej opozycji uległo zaostrzeniu. Ps. W tym czasie nasz strugany `bohater opozycji' Premier Jarosław Kaczyński spokojnie pracował sobie w Ośrodku Badań Społecznych Region Mazowsze, a jego braciszek Lech niewiele wcześniej spokojnie obronił pracę doktorską z marksistowskiego prawa pracy obficie odwołując się przy tym do Lenina.

3. Zbigniew Wasserman - Minister koordynator ds. służb specjalnych IV RP. PRL-owski prokurator od lat 70-tych.W krakowskiej prokuraturze prowadził kilka śledztw przeciwko działaczom Niezależnego Zrzeszenia Studentów. W PRL `szuja' i `prokurator' znaczyły to samo.

4. Wojciech Jasiński- Minister Skarbu IV RP- członek PZPR w latach 1976 - 1981, szef Wydziału Spraw Wewnętrznych w Płockim Urzędzie Miasta, przybudówki SB, co ciekawe, w czasie debaty sejmowej, indagowany na okoliczność przynależności do PZPR Jasiński nie przyznał się do tego, a w jego życiorysie zaprezentowanym posłom nie było na ten temat ani słowa.

5. Andrzej Aumiller- Minister Budownictwa IV RP- zasłużony komunista, wieloletni członek PZPR, a następnie i Unii Pracy. Przyjmuje zapisy na 3 mln mieszkań Kaczyńskiego i gruszki na wierzbie.

6. Anna Kalata - Minister Pracy i Polityki Społecznej IV RP. Członek PZPR jak i SLD.

7. Zbigniew Graczyk- Wiceminister Gospodarki Morskiej IV RP - przez 20 lat należał do PZPR, będąc między innymi członkiem jej Komitetu Wojewódzkiego w Szczecinie. Był również w kierownictwie nomenklaturowej spółki Interster, która była folwarkiem partyjnych dygnitarzy, m. in. Sekuły i Rakowskiego.

8. Marek Grabowski - Wiceminister Zdrowia IV RP(członek PZPR i SLD) dzięki rekomendacji SLD był zastępcą głównego inspektora sanitarnego w rządach Leszka Millera i Marka Belki. Premier powołał go na stanowisko wbrew wcześniejszym zapowiedziom polityków PiS, że w rządzie nie będzie osób rekomendowanych na publiczne funkcje przez SLD

9. Ewa Sowińska- Rzecznik Praw Dziecka IV RP. W latach 1977-1980 należała do PZPR.

10. Krzysztof Zaręba - Wiceminister Środowiska IV RP, były członek PZPR, a w rządzie Leszka Millera główny inspektor ochrony danych osobowych. Premier powołał go na stanowisko wbrew wcześniejszym zapowiedziom polityków PiS, że w rządzie nie będzie osób rekomendowanych na publiczne funkcje przez SLD.

11. Bogusław Kowalski Wiceminister Transportu IV RP. W latach 80 członek PRON. Figuruje w materiałach służb specjalnych PRL jako tajny współpracownik o kryptonimach `Mieczysław' i `Przemek'. Z dokumentów SB znajdujących się w IPN wynika, że w styczniu 1988 roku Kowalski został zarejestrowany w dzienniku rejestracyjnym jako TW `Mieczysław' pod numerem 54803.

12. Bogdan Socha -Wiceminister Pracy i Polityki Społecznej IV RP - był do samego końca członkiem PZPR. Pracował w Komitecie ds. Młodzieży i Kultury Fizycznej, kierowanym przez Aleksandra Kwaśniewskiego. Był organizatorem kampanii prezydenckiej Kwaśniewskiego - został wtedy szefem słynnego autobusu `Kwach'. Po udanej kampanii Socha przez dwa lata pracował w pałacu prezydenckim.

13. Romuald Poliński- kolejny Wiceminister Pracy i Polityki Społecznej IV RP. Przez wiele lat członek PZPR, a w rządach SLD doradcą ministrów Kołodki i Belki. Premier powołał go na stanowisko wbrew wcześniejszym zapowiedziom polityków PiS, że w rządzie nie będzie osób rekomendowanych na publiczne funkcje przez SLD.

14. Maciej Łopiński - Rzecznik Prezydenta IV RP - w okresie 1975 - grudzień 1981 należał do PZPR i pracował na nomenklaturowym stanowisku sekretarza redakcji gdańskiego tygodnika `Czas', klasycznego pisma partyjnego `po linii i na bazie' (szefostwo z PZPR-owskiej nomenklatury, cenzura, wytyczne z KW itd.).

15. Krzysztof Śniegocki, Sędzia Trybunału Stanu IV RP wybrany jako kandydat PiS i LPR. W latach 80. jako radca ministerstwa rolnictwa aktywnie występował w sądzie pracy przeciwko wyrzuconemu z pracy za działalność związkową działaczowi `Solidarności'.

16. Ryszard Siewierski- Zastępca Komendanta Głównego Policji IV RP- członek PZPR do końca (1990). W latach 1987-1990 był zastępcą szefa Rejonowego Urzędu Spraw Wewnętrznych w Jeleniej Górze ds. polityczno-wychowawczych, był klasycznym oficerem politycznym, krzewiącym socjalizm wśród milicjantów i sprawdzającym czy nie chodzą do kościoła lub nie mają kumpli w opozycji.

17. Karol Karski (PiS) obecnie radykalny przewodniczący komisji IV RP ds. zmian w ustawie lustracyjnej. Aparatczyk władz centralnych socjalistycznego ZSP na Wydziale Prawa i Administracji UW. Pod koniec lat 80 startował z poparcia PRON (organizacji utworzonej przez PZPR w stanie wojennym) w wyreżyserowanych i sfałszowanych przez komunistów wyborach do rad narodowych. Wtedy kiedy wszyscy przyzwoici ludzie wybory bojkotowali. Był jednym z tych ludzi którzy tworzyli ówczesny PRL i ochoczo opluwał na uczelni solidarnościowy NZS.

18. Stanisław Kostrzewski, od 25.02.2006 skarbnik PiS - był aktywnym członkiem PZPR do końca jej działalności. Żeby było ciekawiej - od 31.12.2005 jest wiceprezesem Banku Ochrony Środowiska i nie ma tu żadnego konfliktu interesów lub niejasności.

19. Henryk Biegalski, nominowany i odwołany z funkcji szefa Centralnego Zarządu Służby Więziennej IV RP, od 1969 r. do końca lat 80. był członkiem PZPR. Od marca 1982 r. należał do Komisji Bezpieczeństwa i Ładu Publicznego KW PZPR w Gdańsku.

20. Jerzy Bahr, 19.05.2006 mianowany ambasadorem RP w Moskwie - w latach 1976 - 1980 w randze I sekretarza pracował w Ambasadzie PRL w Bukareszcie (sekretarz ds. prasowych). Do stanu wojennego był członkiem PZPR. Za prezydentury Kwaśniewskiego był po Siwcu (od marca 2005) szefem BBN i członkiem RBN.

21. Krzysztof Czabański, mianowany 01.07.2006 na prezesa Polskiego Radia S.A. - były dziennikarz m.in. `Sztandaru Młodych' i `Zarzewia'. W latach 1967-1980 należał do PZPR.

22. Stanisław Podlewski, mianowany 17.07.2006 dyrektorem departamentu rybołówstwa w ministerstwie rolnictwa - należał do PZPR do końca jej istnienia.

23. Marcin Wolski, 21.07.2006 mianowany został dyrektorem I programu PR - od 1975 roku do końca był w PZPR, będąc m.in. sekretarzem POP w PR.

24. Tomasz Gąska, mianowany 25.07.2006 nowym wiceprezesem Radia PiK z nadania PiS - były PZPR-owski aparatczyk, który strzegł linii partii i bronił stanu wojennego. Był członkiem PZPR, sekretarzem Podstawowej Organizacji Partyjnej w tygodniku `Fakty' i zastępcą redaktora naczelnego tej gazety od 1979 roku, przez stan wojenny, aż do upadku komunizmu, odznaczony medalem im. Janka Krasickiego. Używając pseudonimu Tomasz Hellen pisał m.in. peany na temat WRON, a w tekście `Jaka może być partia' nawoływał do odrodzenia w PZPR `ducha leninowskich zasad'.

25. Jan Sulmicki, kandydat na prezesa Narodowego Banku Polskiego, zgłoszony 11.12.2006 przez Kaczyńskiego - były aktywista PZPR w SGPiS (obecnie SGH), także w stanie wojennym. 14.12.2006 zrezygnował z kandydowania z "powodów rodzinnych".

26. Maciej Giertych były członek PRON i Rady Konsultacyjnej przy gen Jaruzelskim poparł dekret o wprowadzeniu stanu wojennego i delegalizację Solidarności. Wiosną 1989 roku brał udział w obradach "Okrągłego Stołu" jako doradca Gen. Jaruzelskiego.
Nigdy nie został zarejestrowany jako Tajny Współpracownik, ponieważ SB uznała, że jest wystarczająco przydatny jako współpracownik zupełnie jawny. Patriotyczny Ruch Odrodzenia Narodowego (PRON) - organizacja polityczna utworzona w okresie stanu wojennego przez PZPR i podporządkowane jej stronnictwa polityczne oraz organizacje katolickie w celu propagandowego wykazania poparcia społeczeństwa dla polityki partii, a w szczególności wprowadzenia stanu wojennego.

27. Ryszard Bender także członek PRON i poseł na Sejm PRL. Vice-prezes PZKS, które oficjalnie poparło wprowadzenie stanu wojennego w 1981.Obecnie senator LPR.

28. Janusz Maksymiuk z Samoobrony, negocjował z PiSem jak mówi J. Kaczyński `najlepszą od 17 lat koalicję rządową' .W PZPR od 1975 do końca. Umieszczony na liście krajowej PZPR w wyborach '89 obok takich tuzów jak Kiszczak, Kania, Florian Siwicki, Rakowski. TW "Roman". Figuruje w kartotece ogólnoinformacyjnej wydz. II BEiA UOP. zarejestrowany pod nr 46734 dnia 15.07.83 przez Pion VI RUSW Oleśnica. Nr archiwalny 60430/I, nr mikrofilmu 60430/1. Miejsce archiwizacji WEiA del. UOP we Wrocławiu. Data zaprzestania kontaktów 27.09.89.

29. Stanisław Łyżwiński, wiceprzewodniczący Samoobrony. W czasach PRL był członkiem ZSL, w III RP zaangażował się w działalność powiatowej organizacji SLD. Świadomy i tajny współpracownik SB.

30. Bolesław Borysiuk wybrany do KRRiT za zgodą Kaczyńskich. Był strażnikiem "jedynie słusznej linii Roberta Kwiatkowskiego", przez lata prezesa TVP z ramienia SLD i jednego z czarnych bohaterów afery Rywina . Do PZPR należał od 1971 r. `Bolek nie jest lubiany, silne poparcie ma tylko wśród byłych aktywistów PZPR i SLD, szczególnie tych z frakcji Millera'

31. Irena Okrągła, powołana 01.12.2005 przez ministra Ziobro na stanowisko zastępcy prokuratora generalnego. W 1985 r., pełniąc funkcję wiceszefowej Prokuratury Rejonowej w Sopocie, podjęła decyzję o aresztowaniu Jarosława Malca, działacza opozycji, zatrzymanego przez milicję w czasie rozlepiania plakatów nawołujących do bojkotu wyborów do Sejmu.

32. Wiesław Jan Kurowski, członek Rady Politycznej PiS - tajny współpracownik `Sławek', `Radosław', `Jacek'. Na stronie PiS pan Kurowski nie figuruje na liście członków Rady, ale - co ciekawe - w wersji angielskiej strony dalej jest jej członkiem.

Przemek

Data: 2011-03-07 22:00:29
Autor: obserwator
Jacek Kuroń, syn Henryka.
> [...]

> Przyzwoity czlowiek? Przede wszytkim wrog Polski. Ideowy komunista, nigdy > nie

napisalem ideowy komunista i zadeklarowany antypolak. Na liscie ktora
wybiorczo podales, znajduja sie osoby ktore nalezaly do partii koalicyjnych.

Podaj teraz liste czlonkow PO i SLD, to sobie je porownamy.

Data: 2011-03-07 22:17:25
Autor: obserwator
Jacek Kuroń, syn Henryka.
Sklad koalicyjnego rzadu Premiera Kaczynskiego, wygladal tak

http://pl.wikipedia.org/wiki/Rz%C4%85d_Jaros%C5%82awa_Kaczy%C5%84skiego

Mozna kliknac na nazwiska i sie zapoznac z zyciorysami politycznycmi czlonkow rzadu koalicyjnego. W kazdym razie twoj tekst jest ewidentnie tendencyjny.

Data: 2011-03-08 14:43:42
Autor: Krzysztof
Jacek Kuroń, syn Henryka.
0,
Użytkownik " obserwator" <fajny.d.arzbor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:il3lhl$gbn$1inews.gazeta.pl...
[...]

Napisał nieprawdę ?

K.

Data: 2011-03-08 14:43:00
Autor: obserwator
Jacek Kuroń, syn Henryka.
Krzysztof <osiemk_usun@wp.pl> napisał(a):
> [...]
> rzadu koalicyjnego.
>
> W kazdym razie twoj tekst jest ewidentnie tendencyjny.

on zawsze pisze nieprawde.

Data: 2011-03-08 11:46:39
Autor: matusm
Jacek Kuroń, syn Henryka.

Użytkownik "Przemysław Warzywny" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomości news:il3icf$5gq$1inews.gazeta.pl...

[...]

Zgadzam sie w całej rozciągłości ,PiS to tez twor Kiszczaka aby,,,,,,,,,,,,,,,
--
-- Sluzba Bezpieczenstwa moze i powinna kreowac rozne stowarzyszenia, kluby czy nawet partie polityczne. Ma za zadanie gleboko infiltrowac istniejace gremia kierownicze tych organizacji na szczeblu centralnym i wojewodzkim, a takze na szczeblach podstawowych, musza byc one przez nas operacyjnie opanowane. Musimy zapewnic operacyjne mozliwosci oddzialywania na te organizacje, kreowania ich dzialalnosci i kierowania ich polityka." -- Czeslaw Kiszczak, luty 1989 roku z posiedzenia kierownictwa MSW -- -- -- -- -- -- -
pozdrowienia

Data: 2011-03-07 22:02:25
Autor: matusm
Jacek Kuroń, syn Henryka.

Użytkownik "Przemysław Warzywny" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomości news:il3gse$t3i$1inews.gazeta.pl...
[...]

Cos  zupełnie nowego w zyciorysie  J Kuronia????

Siedział za propagowanie "Czerwonego Harcerstwa" i układanie  sie z żydokomuną ?????

czego to esbeki od Michnika nie  wymyslą aby

Data: 2011-03-08 12:09:35
Autor: jadrys
Jacek Kuroń, syn Henryka.
W dniu 2011-03-07 21:57, Przemysław Warzywny pisze:
[...]

Powody polityczne? Co nawoływanie do nieposłuszeństwa i tym samym dywersja na rzecz obcego mocarstwa  mają wspĂłlnego z polityką i przyzwoitością?

Jacek Kuroń, syn Henryka.