Jacek Kurski tłumaczy, dlaczego nie transmitował wykładu noblowskiego Olgi Tokarczuk

Data: 2020-01-01 02:58:56
Autor: Stachu Chebel
Jacek Kurski tłumaczy, dlaczego nie transmitował wykładu noblowskiego Olgi Tokarczuk
W dniu środa, 1 stycznia 2020 03:54:03 UTC+1 użytkownik japa...@japanizer.org napisał:
https://wyborcza.pl/7,75398,25556800,jacek-kurski-tlumaczy-dlaczego-nie-transmitowal-wykladu-noblowskiego.html

  "Telewizja publiczna nie transmitowała wykładu noblowskiego Olgi Tokarczuk, bo nie miała   technicznych możliwości" - napisał prezes TVP Jacek Kurski do Adama Bodnara, rzecznika praw   obywatelskich.   "Odczyt transmitowany był w sieci i przez większość mediów prywatnych. Z rozczarowaniem,   podzielanym przez wielu polskich obywateli, przyjąłem wiadomość o braku transmisji tego   wykładu przez nadawcę publicznego" - pisał 9 grudnia Bodnar do Kurskiego. - Chciałbym   uprzejmie w tym miejscu przypomnieć o obowiązkach ciążących na mediach publicznych   związanych z realizacją misji publicznej, w szczególności tych wynikających z art. 21   ustawy medialnej, który wskazuje, że jednym z zadań telewizji publicznej jest ,,popieranie   twórczości artystycznej, literackiej, naukowej oraz działalności oświatowej i działalności   w zakresie sportu".

Okazuje się, że 2 miliardy złotych dotacji do TVPiS nie starczyło na to, żeby wysłać dziennikarza z kamerą.

A weźże Ty się odczep od Pana Prezesa TVP. Ważne, że zrealizował Sylwestra Marzeń z Elitą Polskiej i zagranicznej twórczości muzycznej. "Oczy zielone", "Jesteś szalona", itp... Filharmonicy Wiedeńscy mogą spadać na drzewo!! Mission Completed !!

Data: 2020-01-01 04:53:49
Autor: japanizer
On Wednesday, January 1, 2020 at 8:04:06 PM UTC+9, A. Filip wrote:
Stachu Chebel <stchebel@gmail.com> pisze:

> [...]
> Sylwestra Marzeń z Elitą Polskiej i zagranicznej twórczości
> muzycznej. "Oczy zielone", "Jesteś szalona", itp... Filharmonicy

A Tusk mógł TVP sprywatyzować i problemu by nie było,
abonamentu/haraczu też by nie było jak "niby obiecywał" :-)

O tak, to wina Tuska, że telewizja publiczna nie transmitowała wykładu noblowskiego Olgi Tokarczuk.

Data: 2020-01-01 15:44:52
Autor: A. Filip
Jacek Kurski tłumaczy, dlaczego nie transmitował wykładu noblowskiego Olgi Tokarczuk [na każdym kanale TVP]
japanizer@japanizer.org pisze:
> [...]

abonamentu/haraczu też by nie było jak "niby obiecywał" :-)

O tak, to wina Tuska, że telewizja publiczna nie transmitowała wykładu

Ale co ty żałujesz telewizjom prywatnym wielkiego zysku z reklam około
wykładowych?! :-)  Gdyby "wiele telewizji prywatnych" nie transmitowało
tego wykładu to zarzut byłby _znacznie_ poważniejszy.
A tak IMHO jest góra pół klasy wyższy niż "czysto formalny".

Wykład Tokarczuk to niby był tak ważny jak wielogodzinne przemówienie
Pierwszego Sekretarza PZPR co musiało iść na każdym kanale?

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2020-01-01 07:31:23
Autor: japanizer
On Wednesday, January 1, 2020 at 11:45:39 PM UTC+9, A. Filip wrote:

> [...]

Wykład Tokarczuk to niby był tak ważny jak wielogodzinne przemówienie
Pierwszego Sekretarza PZPR co musiało iść na każdym kanale?

No to zdecydujcie się PiSdy, bo jedno wyklucza drugie: czy wykładu polskiej noblistki nie dało się puścić w TVPiS ze względu na problemy techniczne (których nie miały stacje prywatne), czy dlatego, że otrzymanie nagrody Nobla przez Polkę jest zdarzeniem kompletnie nieistotnym dla naszego kraju, który powstał z kolan.

Data: 2020-01-01 12:01:55
Autor: Konopny
[...]

Niespecjalnie mnie obchodzi czemu tu puścili, a tam nie. Co sądzi Kurak czy Bolek też mnie mało interesuje.

Kto chce niech se ogląda co gada/myśli ta pani. Małe stacyjki z udziałem w ryneczku poniżej 0,5% mogły se przerwać
dowolny program i wcisnąć co chciały.

Czy TVN transmitował na żywo to doniosłe przemówienie?

Data: 2020-01-01 12:04:04
Autor: A. Filip
[...]

BTW Zdaniem RPO ten wykład to była _twórczość artystyczna_ ?
Chyba się zgodzę ;-)

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!