Jacy szamani są tu czynni.

Data: 2009-05-25 08:50:40
Autor: Zmarszczoneczołojarka
Jacy szamani są tu czynni.
Nie czuję się uprawniony do oceny kompetencji ministra Rostowskiego. Ale i merytoryczne kompetencje ministra Szczygły do oceny polityki monetarnej rządu wydają mi się podejrzane.
 Minister Jacek Rostowski jest: "szamanem", "udawaczem", "bajarzem". Nie ma przygotowania do kierowania finansami publicznymi ani wykształcenia - takie opinie wygłaszał w niedzielę w Radiu ZET Aleksander Szczygło, szef prezydenckiego Biura Bezpieczeństwa Narodowego.

Nie czuję się uprawniony do oceny kompetencji ministra Rostowskiego. Wiem, że skończył Uniwersytet Londyński i sławną London School of Economics, doradzał Leszkowi Balcerowiczowi. Ale i merytoryczne kompetencje ministra Szczygły do oceny polityki monetarnej rządu wydają mi się podejrzane.

Szczygło ekonomii nie kończył (jego studia podyplomowe w USA zakwestionowała ostatnio Superstacja). Specjalizował się raczej w wojskowości, pohukiwaniu na politycznych przeciwników, a jego największym sukcesem była wojskowa parada 15 sierpnia.

Minister Szczygło nie jest jednym z sejmowych pyskaczy, lecz wysokim urzędnikiem Kancelarii Prezydenta, formalnie ponadpartyjnej. Reprezentuje Lecha Kaczyńskiego, który ledwie w piątek deklarował w Sejmie wolę współpracy z rządem i ze wszystkimi siłami politycznymi w zwalczaniu kryzysu.

Prezydent w orędziu zawarł kilka pytań do rządu. Skoro ta forma literacka stała się modna, to i ja mam kilka pytań do prezydenta:

Jaki jest status wypowiedzi ministra Szczygły? Czy prezydent również uważa ministra finansów za "szamana", "udawacza", "bajarza"?

Jak prezydent ocenia próbę niszczenia autorytetu ministra finansów w czasie kryzysu gospodarczego?

Jak by prezydent ocenił podobne personalne ataki urzędników prezydenckich - ot, choćby na Zytę Gilowską (specjalistkę od ekonomiki rolnictwa), gdy była ministrem finansów w rządzie jego brata? Padłoby słowo "sabotaż" czy mocniejsze?

Czy prezydencka oferta współpracy z rządem obejmuje "szamana", "udawacza", "bajarza"?

http://wyborcza.pl/1,75968,6645710,Jacy_szamani_sa_tu_czynni.html

Przemek

--
To niewyobrażalny atak. To pisowski bełkot, kłamstwa i obłuda - w ten sposób w TVN24 skomentował orędzie prezydenta Stefan Niesiołowski.