Jadwiga Kaczyñska vs platfonskie byd³o- starcie pierwsze

Data: 2011-03-29 06:46:35
Autor: Hans Kloss
Jadwiga Kaczyñska vs platfonskie byd³o- starcie pierwsze
... i niemal pewny jestem ¿e ¿e nie ostatnie.
"Zbrodnia to nies³ychana: odezwa³a siê Jadwiga Kaczyñska! Jak mog³a!
Jak ¶mia³a! Polityczno- medialny chór oburzony. PiS zaczyna kampaniê
wyborcz±! A przecie¿ pani Jadwiga Kaczyñska mog³a milczeæ. Mog³a nic
nie mówiæ. Liberalno- lewicowy chór by jej za to nie pochwali³- te¿ za
milczenie- by jej nie skrytykowa³. A tak skrytykowaæ trzeba, bo
zbrodnia to nies³ychana, ¿e matka po ¶mierci syna i synowej ma pytania
i w±tpliwo¶ci pe³ne bólu, rozpaczy, ale te¿ zwyk³ego zdziwienia co do
okoliczno¶ci tragedii i jej wyja¶niania (a raczej braku
wyja¶niania)...
Wczoraj t³umaczy³em ró¿nym dziennikarzom, ¿e Jadwiga Kaczyñska nie
tylko ma prawo siê wypowiadaæ (!), ale te¿ ma prawo mówiæ to, co
powiedzia³a. A powiedzia³a rzeczy do¶æ oczywiste dla wielu milionów
Polaków: ¿e s± ludzie, którzy boj± siê prawdy w tej sprawie, nie chc±
jej znaæ, albo znaj± i siê tym bardziej boj±. I ¿e rz±du w tym
¶ledztwie jakby nie ma. [...]  Atak na Jadwigê Kaczyñsk± jest czê¶ci±
rytualnego ataku na Kaczyñskich w ogóle. Gdyby Kaczyñscy milczeli-
byliby oskar¿ani, ¿e milcz±. Gdy Kaczyñscy mówi±- s± atakowani za to,
¿e mówi±. [...] Ten atak jest czê¶ci± masowego ra¿enia w ramach
filozofii, ¿e cokolwiek zrobi ktokolwiek zwi±zany z PiSem, choæby
tylko rodzinnie, jest polityczne, podejrzane, partyjne, s³owem
przeklête. Takie 4 x P. Za¶ cokolwiek zrobi Tusk i kompania jest
absolutnie niezwi±zane z polityk±, a je¶li ju¿ to z polityk± mi³o¶ci.
[....] Po prostu bia³o- czarny film, gdzie s± bohaterzy pozytywni z PO
i schwarzcharaktery z PiS.
A ¿e ma to siê kompletnie nijak do rzeczywisto¶ci - to ju¿ chórzystów
z polityczno- medialnego i liberalno- lewicowego chóru ju¿ nie
obchodzi. W my¶l zasady: "je¶li fakty mówi± inaczej ni¿ chcemy- tym
gorzej dla faktów". Ot i ca³a tajemnica tej anty- Kaczyñskiej i anty-
PiSowskiej histerii, tego lamentu, tej pod³o¶ci. "
Ca³o¶æ na: http://ryszardczarnecki.salon24.pl/292043,jadwiga-kaczynska-i-anty-kaczynski-chor
Nie cierpiê richarda jak zarazy ale uczciwie muszê mu przyznaæ ¿e tym
razem jego diagnoza jest trafna i kompletna.
J-23

Data: 2011-03-29 13:55:30
Autor: obserwator
Jadwiga Kaczyñska vs platfonskie byd³o- starcie pierwsze

w polityce nie ma co kogos cierpiec lub niecierpiec. Liczy sie to co robi.
W kazdym razie zachowuje sie duzo bardziej godnie i odopowiedzialnie, anizeli
Mi..Mi..Mi...galski, chodzaca kompromitacja.

Data: 2011-03-29 16:42:21
Autor: cirrus
Jadwiga Kaczyñska vs platfonskie byd³o- starcie pierwsze
U¿ytkownik " obserwator" <fajny.d.arzbor@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:imsoci$2ls$1inews.gazeta.pl...
w polityce nie ma co kogos cierpiec lub niecierpiec. Liczy sie to co robi.
W kazdym razie zachowuje sie duzo bardziej godnie i odopowiedzialnie,
anizeli Mi..Mi..Mi...galski, chodzaca kompromitacja.

Nic dziwnego przecie¿ to by³y aparatczyk PiS-u.

--
stevep

Data: 2011-03-29 14:50:53
Autor: obserwator
Jadwiga Kaczyñska vs platfonskie byd³o- starcie pierwsze
cirrus <cirrus@tinvalid.tkdami.net> napisa³(a):
> [...]
> anizeli Mi..Mi..Mi...galski, chodzaca kompromitacja.

Nic dziwnego przecie¿ to by³y aparatczyk PiS-u.

mylisz sie, to nie aparatczyk PiS.  To aparatczyk, ale zupelnie kogos innego. Po czynach ich poznajemy, kogo.

Data: 2011-03-30 15:40:45
Autor: cirrus
Jadwiga Kaczyñska vs platfonskie byd³o- starcie pierwsze
U¿ytkownik " obserwator" <fajny.d.arzbor@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:imsrkd$cbm$1inews.gazeta.pl...
[...]

No to kogo? Jak zwykle po pisowsku jaka¶ insynuacyjka?

--
stevep

Data: 2011-03-29 16:44:09
Autor: X
On 29.03.2011 16:42, cirrus wrote:
Nic dziwnego przecie¿ to by³y aparatczyk PiS-u.

Jedynie s³uszny jêzyk wam siê przypomnia³, towarzyszu?!

pzdr

Data: 2011-03-30 15:39:25
Autor: cirrus
Jadwiga Kaczyñska vs platfonskie byd³o- starcie pierwsze
U¿ytkownik "X" <no.spam@no.cry.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:imsr7o$rnr$2news.onet.pl...
On 29.03.2011 16:42, cirrus wrote:
Nic dziwnego przecie¿ to by³y aparatczyk PiS-u.
Jedynie s³uszny jêzyk wam siê przypomnia³, towarzyszu?!
pzdr

Jedyny, który jest adekwatny do dzia³añ PiS-u.

--
stevep

Data: 2011-03-29 16:49:43
Autor: ePolityk

"cirrus" <cirrus@tinvalid.tkdami.net> wrote in message news:imsr4g$827$1news.vectranet.pl...
[...]

Pietrzykowski przylazl, ja spadam :)

Data: 2011-03-29 15:50:43
Autor: jarek d.
Jadwiga Kaczyñska vs platfonskie byd³o- starcie pierwsze

U¿ytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:2291baff-8833-42d8-9d51-1d849fc4b47fk22g2000yqh.googlegroups.com...
.. i niemal pewny jestem ¿e ¿e nie ostatnie.
"Zbrodnia to nies³ychana: odezwa³a siê Jadwiga Kaczyñska! Jak mog³a!
Jak ¶mia³a! Polityczno- medialny chór oburzony. PiS zaczyna kampaniê

Kaczyñscy i Kaczyñscy.
Curwa, jaki ¶wiat by³by piêkny, gdyby nie tych dwóch, co ukradli ksiê¿yc

jarek d.

Data: 2011-03-29 14:00:19
Autor: obserwator
Jadwiga Kaczyñska vs platfonskie byd³o- starcie pierwsze
jarek d. <dumanski@wytnijto.tlen.pl> napisa³(a):

Kaczyñscy i Kaczyñscy.
Curwa, jaki ¶wiat by³by piêkny, gdyby nie tych dwóch, co ukradli ksiê¿yc

no wlascie, o czym dyskutowaliby pelowcy? O ufoludkach i stonce ziemniaczanej?

PO stosuje metody rodem z PRL-u, absolutnie nie przypomnajace metod dyskusji politycznej w krajach demokracji zachodnich.

A postkomunistyczne masmedia, tak Polakom wypraly mozgi, ze uwazaja taka
sytuacje za normalna. A to kompletna bzdura.

Data: 2011-03-29 16:22:53
Autor: jarek d.
Jadwiga Kaczyñska vs platfonskie byd³o- starcie pierwsze

U¿ytkownik " obserwator" <fajny.d.arzbor@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:imsolj$3ks$1inews.gazeta.pl...
[...]

Czy to jest przyk³ad dyskusji politycznej w krajach demokracji zachodnich:
"zennonie nie cierpisz Kaczynskiego, bo nie kochal twoich idoli z Kremla?"

jarek d.

Data: 2011-03-29 14:45:42
Autor: obserwator
[...]

po co dwukrotnie zadajesz to samo pytanie? Przeciez juz ci odpowiedzialem, ale
powtorze: TAK. Teraz czekam na odpowiedz zennona.

Ale przy okazji zadam rowniez tobie pytanie, czy podoba ci sie obecna
prorosyjska polityka PO i dlaczego?

Data: 2011-03-29 17:16:28
Autor: jarek d.
Jadwiga Kaczyñska vs platfonskie byd³o- starcie pierwsze

U¿ytkownik " obserwator" <fajny.d.arzbor@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:imsram$bjf$1inews.gazeta.pl...
[...]

¯eby innym czytaj±cym nie umknê³o, kogo cytowa³em

Ale przy okazji zadam rowniez tobie pytanie, czy podoba ci sie obecna
prorosyjska polityka PO i dlaczego?

Nie na temat. Nie chcê mi siê

jarek d.

Data: 2011-03-29 15:20:44
Autor: obserwator
> [...]

> powtorze: TAK. Teraz czekam na odpowiedz zennona.

¯eby innym czytaj±cym nie umknê³o, kogo cytowa³em.

no dobra.

> Ale przy okazji zadam rowniez tobie pytanie, czy podoba ci sie obecna
> prorosyjska polityka PO i dlaczego?

Nie na temat. Nie chcê mi siê.

Jak najbardziej na temat. Prosze o odpowiedz na pytanie. Jesli ci sie nie chce
dyskutowac to po co wchodzisz na grupe dyskusyjna?

jarek d.

Data: 2011-03-29 17:29:48
Autor: jarek d.
Jadwiga Kaczyñska vs platfonskie byd³o- starcie pierwsze

U¿ytkownik " obserwator" <fajny.d.arzbor@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:imstcb$hqs$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Jak najbardziej na temat. Prosze o odpowiedz na pytanie. Jesli ci sie nie chce
dyskutowac to po co wchodzisz na grupe dyskusyjna?

Nie na temat.
No w³a¶nie, po co wchodzê? ¯eby po pierwszym po¶cie us³yszeæ per ciemniak, a po drugim przyg³up?
Wiêc wychodzê. Branzlujcie siê nadal we w³asnym sosie

jarek d.

Data: 2011-03-29 15:49:27
Autor: obserwator
[...]

pokaz tekst w ktory JA tak napisalem? Co znaczy okreslenie * branzlujcie we
wlasnym sosie*?

Dlaczego chcesz wychodzic? Zostan i poobserwuj grupe, poczytaj co pisza ci
ktorych popierasz i ci co ich nie popierasz. Przemysl to co przeczytasz i
wyciagnij wnioski prawidlowe i wlasne, a nie te co ci ciagle tlocza
poskumunistyczne media do glowy.

Data: 2011-03-29 17:32:17
Autor: ePolityk

"jarek d." <dumanski@wytnijto.tlen.pl> wrote in message news:imsttg$7q8$1news.onet.pl...

> [...]

Wiêc wychodzê. Branzlujcie siê nadal we w³asnym sosie

A co ty kó... chciales uslyszec z takim poziomem wypowiedzi? :)

Data: 2011-03-29 17:19:00
Autor: u2
W dniu 2011-03-29 17:16, jarek d. pisze:
Ale przy okazji zadam rowniez tobie pytanie, czy podoba ci sie obecna
prorosyjska polityka PO i dlaczego?

Nie na temat. Nie chcê mi siê

Na temat, bo uleg³o¶æ pe³obandy wobec ruskich oznacza ich d±¿enie do
kolejnego rozbioru Polski.

Data: 2011-03-29 16:14:21
Autor: ePolityk

"jarek d." <dumanski@wytnijto.tlen.pl> wrote in message news:imso3r$gm9$1news.onet.pl...

[...]

Raczej gdyby nie GWno i tefa³ek, ktore zamiast rozliczac biezaca wladze wlasnie pisza o Kaczynskich.
Czy Dubienieckiego "wyniesli" Kaczyñscy?
Czy Koszty Kaczynskiego to robota PR-owcow PiS?
Czy codzienn niusy (po kilka, kilkanascie dziennie) na ³onecie, tefalenie i GWnie to tez robota pisowskich dziennikarzy?

To jak kórwa nie masz zielonego pojecia o czym pisac to po prostu nie pisz...

Data: 2011-03-29 16:24:53
Autor: jarek d.
Jadwiga Kaczyñska vs platfonskie byd³o- starcie pierwsze

U¿ytkownik "ePolityk" <popierdolka75@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:imspg0$632$1inews.gazeta.pl...

[...]

Mylisz, kurwa, skutki z przyczynami. Wiêc jak nie masz zielonego pojêcia, to po prostu nie pisz... hehe

jarek d.

Data: 2011-03-29 14:55:09
Autor: obserwator
[...]

obawiam sie, ze to ty mylisz skutki z przyczynami. Mozesz wytlumaczyc na czym
to *zielone pojecie* w/g ciebie polega? --

Data: 2011-03-29 17:03:45
Autor: ePolityk

" obserwator" <fajny.d.arzbor@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:imsrsd$d6b$1inews.gazeta.pl...
[...]

Na tym, ze trzeba myslec tak jak ten przyglup...

Data: 2011-03-29 17:04:28
Autor: jarek d.
Jadwiga Kaczyñska vs platfonskie byd³o- starcie pierwsze

U¿ytkownik " obserwator" <fajny.d.arzbor@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:imsrsd$d6b$1inews.gazeta.pl...
[...]

Spytaj ePolityka - to jego sformu³owanie.
A teraz odpowiedz mi, co jest skutkiem, a co przyczyn± w tych dwóch wydarzeniach:
1. wypowied¼ "spieprzaj dziadu"
2. wy¶wietlanie w tv nagrania, jak jeden facet mówi drugiemu "spieprzaj dziadu"

jarek d.

Data: 2011-03-29 15:17:51
Autor: obserwator
[...]

najpierw odpowiedz na pytanie ktore ja ci zadalem, a nie weksluj tematu,
stosujac dosc dziecinna technike eryustyczna.

Na pytanie ktore ty mi zadales, odpowiedzialem ci nawet dwukrotnie.
Dostosuj sie wiec do zasad dyskusji przyzwoitej.
Bedziemy wowczas dyskutowac tak, jak dyskutuja cywilizowani ludzie w
demokracjach zachodnich.

Data: 2011-03-29 17:23:29
Autor: ePolityk

"jarek d." <dumanski@wytnijto.tlen.pl> wrote in message news:imsse0$2pj$1news.onet.pl...

[...]

Ty idz do jakiejs, najnlizszej piaskownicy z takimi pytaniami...

Data: 2011-03-29 16:39:58
Autor: X
On 29.03.2011 16:24, jarek d. wrote:
Mylisz, kurwa, skutki z przyczynami. Wiêc jak nie masz zielonego
pojêcia, to po prostu nie pisz... hehe

Wyt³umacz skutkiem czego s± k³amstwa mediów ITI i Agory np. przypisuj±cych nieistniej±ce wypowiedzi politykom PiS czy podaj±cych zmy¶lone fakty ws. Smoleñska.

Tylko tak prosto, ³opatologicznie, ¿eby zrozumieli nawet m³odzi, zad³u¿eni z wielkich miast.

pzdr

Data: 2011-03-29 16:56:10
Autor: jarek d.
Jadwiga Kaczyñska vs platfonskie byd³o- starcie pierwsze

U¿ytkownik "X" <no.spam@no.cry.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:imsqvt$rnr$1news.onet.pl...
[...]

Nieistniejace powiadasz...
To na co czekasz? Do s±du z nimi. Odszczekaj±, przeprosz± i jeszcze zap³ac±.

jarek d.

Data: 2011-03-29 15:28:15
Autor: obserwator
Jadwiga Kaczyñska vs platfonskie byd³o- starcie pierwsze
jarek d. <dumanski@wytnijto.tlen.pl> napisa³(a):
Nieistniejace powiadasz...
To na co czekasz? Do s±du z nimi. Odszczekaj±, przeprosz± i jeszcze zap³ac±.

ale sady tez sa postkomusze i nie przeszly lustarcji oraz dekomunizacji,
podobnie jak masmedia. Jak myslisz dlaczego uwalono proces lustracji sadow i masmediow?

Jesli nie wiesz, to przeczytaj watek ktory zamiescilem, a z ktorego sie
dowiesz, , kto zalozyl ITI, ten ktory ma w rekach *prywatny telewizor*.

*Telewizor* ktory pewnie codziennie ogladasz. --

Data: 2011-03-29 17:34:14
Autor: ePolityk

" obserwator" <fajny.d.arzbor@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:imstqf$j8n$1inews.gazeta.pl...
[...]

Bo sady i masmedia tak na prawde decydowaly o tym kto i jak bedzie lustrowany ale dla tych ciemniakow to zbyt skomplikowane...

Data: 2011-03-29 17:02:17
Autor: ePolityk

"jarek d." <dumanski@wytnijto.tlen.pl> wrote in message news:imsrud$144$1news.onet.pl...

[...]

Do jakiego sadu? W takich sprawach rozprawy powinny sie odbywac od razu w Strasburgu - procesy w polsce nie maja sensu.
Przyklad bolka najbardziej dobitny...

Data: 2011-03-29 16:40:07
Autor: ePolityk

"jarek d." <dumanski@wytnijto.tlen.pl> wrote in message news:imsq3p$p30$1news.onet.pl...

[...]

A ciebie co wkórwia przyczyna czy skutki?
Gdyby nie skutki w postaci notorycznych wrzaskow tefalenu i gwna nie mialbys pojecia o przyczynach i mial swiety spokoj. Podziekowania wiec skladaj gwniu i tefalenom, ciemniaku...

Data: 2011-03-29 16:53:53
Autor: jarek d.
Jadwiga Kaczyñska vs platfonskie byd³o- starcie pierwsze

U¿ytkownik "ePolityk" <popierdolka75@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:imsr09$amu$1inews.gazeta.pl...

[...]

Czyli stara zasada: st³ucz pan termometr - nie bedzie gor±czki.
Pewnie wierzysz, ¿e jak zamkniesz oczy, to ciê nie widaæ hehe.
Musisz mieæ bardzo parszywe ¿ycie sfrustrowany e-cz³owieczku. Bujaj siê.

ciemniak

Data: 2011-03-29 17:00:49
Autor: ePolityk

"jarek d." <dumanski@wytnijto.tlen.pl> wrote in message news:imsru0$11k$1news.onet.pl...

[...]

A moze raczej: odstaw prochy a nie bedzie schizofrenii...

Pewnie wierzysz, ¿e jak zamkniesz oczy, to ciê nie widaæ hehe.
Musisz mieæ bardzo parszywe ¿ycie sfrustrowany e-cz³owieczku. Bujaj siê.

ciemniak

:)

Data: 2011-03-29 19:19:04
Autor: jerzy.n
Jadwiga Kaczyñska vs platfonskie byd³o- starcie pierwsze

U¿ytkownik "jarek d." <dumanski@wytnijto.tlen.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:imso3r$gm9$1news.onet.pl...

[...]

To ze ukradli to jedno, niech mi ktos wyt³umaczy jak wtedy mo¿na sie by³o za³apaæ na "aktorzenie"  w takim filmie.
Castingi  to chyba   odbywa³y sie w samym KC PZPR ,mo¿e Mamusia zdradzi jak to zrobi³a ?

Data: 2011-03-29 12:28:45
Autor: MartaMaria
On 29 Mar, 19:19, "jerzy.n" <j-nowi...@t-online.de> wrote:
U¿ytkownik "jarek d." <duman...@wytnijto.tlen.pl> napisa³ w wiadomo¶cinews:imso3r$gm9$1news.onet.pl...

> [...]

Castingi  to chyba   odbywa³y sie w samym KC PZPR ,mo¿e Mamusia zdradzi jak to zrobi³a ?

a jak siê "za³apa³" Henryk Go³êbiewski? Albo graj±cy Paragona Marian
Tchórznicki? Te¿ przez KC PZPR?

Data: 2011-03-29 22:30:12
Autor: ePolityk

"MartaMaria" <MartaDmitruk@aster.pl> wrote in message news:0b54a48c-a7f5-494a-bb6a-4d81bb352665d19g2000yql.googlegroups.com...
> [...]

a jak siê "za³apa³" Henryk Go³êbiewski? Albo graj±cy Paragona Marian

Ci przez NKWD.

Data: 2011-03-29 12:30:40
Autor: Hans Kloss
[...]

Ilu wtenczas by³o wg ciebie w Warszawie bli¼niaków jednojajowych w
wieku odpowiednim do zagrania w filmie?
A jak mo¿na siê wtedy by³o za³apaæ na RE¯YSEROWANIE (patrz Wajda)
czy¿by po szkoleniu na £ubiance?
J-23

Data: 2011-03-29 22:30:51
Autor: ePolityk

"Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> wrote in message news:c7ff50da-8e40-426e-ad7a-1e2c70facc27l11g2000yqb.googlegroups.com...
[...]

-- -

No wg niego to pewnie z pol Warszawy :D

Data: 2011-03-29 19:30:41
Autor: ePolityk

"jerzy.n" <j-nowicki@t-online.de> wrote in message news:imt4cb$lo9$1usenet.news.interia.pl...

[...]

Pewnie wojkiem kaczorow byl Gierek, a wojkiem... Kiszczak :)

Data: 2011-03-29 21:15:53
Autor: jadrys
Jadwiga Kaczyńska vs platfonskie bydło - starcie pierwsze
W dniu 2011-03-29 15:50, jarek d. pisze:

Użytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisał w wiadomości news:2291baff-8833-42d8-9d51-1d849fc4b47fk22g2000yqh.googlegroups.com...
.. i niemal pewny jestem że że nie ostatnie.
"Zbrodnia to niesłychana: odezwała się Jadwiga Kaczyńska! Jak mogła!
Jak śmiała! Polityczno- medialny chór oburzony. PiS zaczyna kampanię

Kaczyńscy i Kaczyńscy.
Curwa, jaki świat byłby piękny, gdyby nie tych dwóch, co ukradli księżyc

jarek d.

No jasne, taki doktorek G. brałby w najlepsze nadal, "biznesmen" Jan K. nie musiałby sobie robić przerwy w "interesach" na czas rządu Kaczyńskiego i uciekać na Ukrainę. Itditp. Tak dla takich elementów świat istotnie byłby piękniejszy.

Data: 2011-03-30 15:43:03
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:imtb7i$44d$1news.onet.pl...
[...]

Oraz dla tych, którzy czekali na przeszczepy.

--
stevep

Data: 2011-06-25 17:47:31
Autor: jadrys
W dniu 2011-03-30 15:43, cirrus pisze:
[...]

Czyli sugerujesz że transplantologia w Polsce stała na łapówce? Gdy zaczęło się uważne przyglądanie złodziejom w białych kitlach to interes z przeszczepami upadł całkowicie??

Data: 2011-03-29 16:22:01
Autor: Tomek
[...]

Bo oni jak milcz±, to te¿ tak jako¶ agresywnie... :-)
Tomek

Data: 2011-03-29 16:30:18
Autor: X
On 29.03.2011 16:22, Tomek wrote:
Bo oni jak milcz±, to te¿ tak jako¶ agresywnie... :-)

Bo to złowrogie kaczystowskie milczenie. :)

pzdr

Jadwiga Kaczyñska vs platfonskie byd³o- starcie pierwsze