J臋czy skrzynia

Data: 2013-02-26 17:43:48
Autor: Sebastian Bia艂y
J臋czy skrzynia
Pada mi skrzynia. Paca co prawda ju偶 od 30 ty艣 ale dalej je藕dzi.

Efekty tylko akutyczne: biegi 1,2,5,6 j臋cz膮 przy przyspieszaniu, przy czym 1 i 2 najg艂o艣niej. Biegi 5,6 bardziej szumi膮 z cichym j臋kiem. J臋ki na 1,2 s膮 r贸wnie g艂o艣ne co silnik co wzbudza zainteresowanie pieszych :)

呕adnych problem贸w z wrzucaniem bieg贸w, synchronizacj膮 czy innymi wyczuwalnymi problemami z dzwigni膮. W zasadzie d艂a g艂uchego 偶adnej r贸偶nicy.

Teraz zanim pojad臋 do warsztatu gdzie mi waln膮 艣ciem臋 chcia艂bym zapyta膰: sk膮d pochodzi dzwi臋k j臋czenia? Uszkodzone lo偶yska? Co艣 zatarte? Plan zapewne jest taki 偶e skrzynie wymieniamy na "now膮" ze szrotu. Czy b臋da mieli racj臋 nie podejm贸j膮c si臋 nawet pr贸by diagnostyki? Znajomy mechanik powiedzia艂 偶e w szumi膮ce by jeszcze zagl膮da艂 ale j臋cz膮ce tylko na z艂om. Ma racj臋?

Olej jest :)

Data: 2013-02-26 17:49:56
Autor: Sebastian Bia艂y
J臋czy skrzynia
On 2013-02-26 17:43, Sebastian Bia艂y wrote:
podejm贸j膮c

艁omatko ! Przepraszam...

Data: 2013-02-26 18:48:21
Autor: J.F
J臋czy skrzynia
U偶ytkownik "Sebastian Bia艂y"  napisa艂 w wiadomo艣ci
[...]

Chyba ma.
Skrzynie trzeba wymontowac, rozebrac, bedzie to dlugotrwale, a wiec kosztowne.
I nawet nie wiem czy da rade naprawic, bo moze juz czesci zamiennych nie ma, albo konstrukcja jednorazowa.

"kup se pan na szrocie druga skrzynie, moze bedzie lepsza".

Ja mialem ciekawszy numer - pare razy skrzynia mi sie zrobila dziwnie glosna.
I zawsze to bylo na jednym rondzie w Klodzku, ktore (Klodzko) odwiedzalem sporadycznie.
A potem tak stopniowo sie uciszalo.

Ki czort ? Ze tam jakas ciekawa kombinacja warunkow wystepowala to mozliwe, ale co sie w ich wyniku dzialo ?

J.

Data: 2013-02-26 13:04:03
Autor: kogutek444
J阠zy skrzynia
W dniu wtorek, 26 lutego 2013 18:48:21 UTC+1 u縴tkownik J.F napisa:
U縴tkownik "Sebastian Bia硑"  napisa w wiadomo禼i

> [...]

A potem tak stopniowo sie uciszalo.

Ki czort ? Ze tam jakas ciekawa kombinacja warunkow wystepowala to mozliwe, ale co sie w ich wyniku dzialo ?

Jakie d硊gotrwa砮. Rozebranie, sprawdzenie co popsute i zmontowanie z nowymi cz甓ciami to g髍a trzy godziny w przypadku typowej skrzyni bieg體. Oczywi禼ie jak to robi mechanik samochodowy.

Data: 2013-02-26 22:27:14
Autor: h.w.d.p.
J阠zy skrzynia
Jakie d硊gotrwa砮. Rozebranie, sprawdzenie co popsute i zmontowanie z nowymi cz甓ciami to g髍a trzy godziny w przypadku typowej skrzyni bieg體. Oczywi禼ie jak to robi mechanik samochodowy.

plus kilka/kilkanascie dni/tygodni oczekiwania na nowe czesci. szczegol.

Data: 2013-02-26 13:33:49
Autor: kogutek444
J阠zy skrzynia
W dniu wtorek, 26 lutego 2013 22:27:14 UTC+1 u縴tkownik h.w.d.p. napisa:
> Jakie d锟絬gotrwa锟絜. Rozebranie, sprawdzenie co popsute i zmontowanie z nowymi cz锟絚iami to g锟絩a trzy godziny w przypadku typowej skrzyni bieg锟絯. Oczywi锟絚ie jak to robi mechanik samochodowy.

plus kilka/kilkanascie dni/tygodni oczekiwania na nowe czesci. szczegol.

Czyli lepiej kupi now skrzyni ze z硂mu i te czeka kilka kilkana禼ie dni na cz甓ci. Bo w takiej sytuacji tylko idiota kupi nast阷n po niepal眂ej.

Data: 2013-02-26 22:51:05
Autor: h.w.d.p.
J阠zy skrzynia
Czyli lepiej kupi now skrzyni ze z硂mu i te czeka kilka kilkana禼ie dni na cz甓ci. Bo w takiej sytuacji tylko idiota kupi nast阷n po niepal眂ej.

oczywiscie ze nie.
najlepiej kupic sprawna skrzynie z jezdzacego auta.

Data: 2013-02-27 03:35:24
Autor: kogutek444
J阠zy skrzynia
W dniu wtorek, 26 lutego 2013 22:51:05 UTC+1 u縴tkownik h.w.d.p. napisa:
> Czyli lepiej kupi锟 now锟 skrzyni锟 ze z锟給mu i te锟 czeka锟 kilka kilkana锟絚ie dni na cz锟絚i. Bo w takiej sytuacji tylko idiota kupi nast锟絧n锟 po niepal锟絚ej.

oczywiscie ze nie.

najlepiej kupic sprawna skrzynie z jezdzacego auta.

Jak masz sprawny je縟勘cy samoch骴 z dobr skrzyni to j sprzedasz? Nie twierdz 縠 nie da si kupi silnika czy skrzyni bieg體 w mo縧iwym stanie. Ale to nie jest powszechne. Za ma硂 tych rozbitych czy anglik體 縠by skrzy dla wszystkich wystarczy硂. Pad mi silnik. To po nowoczesnemu chcia砮m kupi u縴wany. Jak popatrzy砮m co jest do kupienia to m骿 padni阾y poszed do remontu kapitalnego. Remont kosztowa dwa razy tyle co u縴wany silnik. Uwa縜m 縠 nie by硑 do wyrzucone pieni眃ze a wr阠z 縠 dobrze na tym wyszed砮m. To 縠 " mechanicy" sugeruj wymian ca硑ch podzespo丑w na u縴wane wynika z tego 縠 nie potrafi naprawi. Powodem wymiany skrzyni bieg體 mo縠 by to 縠 p阫砤 obudowa po du縴m przebiegu. A nie to 縠 co w niej charczy albo zgrzyta jaki bieg przy wrzucaniu. Takie usterki si naprawia. Wychodzi to najtaniej i daje gwarancj na dalsze bezproblemowe u縴tkowanie.

Data: 2013-02-27 13:43:18
Autor: h.w.d.p.
J阠zy skrzynia
[...]

jest tyle anglikow ze nie ma zadnego problemu z uzywana skrzynia do popularnych samochodow. poza tym skrzynie psuja sie rzadko wiec i popyt jest maly w porownaniu do silnikow.

peknieta obudowa po duzym przebiegu to jakas abstrakcja dla mnie. predze uwierze ze pekla od przypierdolenia w cos.

Data: 2013-02-27 15:11:41
Autor: J.F
J阠zy skrzynia
U縴tkownik  napisa w wiadomo禼i grup
[...]

Ale tez skrzynie rzadko padaja.

[...]

Poczekamy, zobaczymy.
Silniki i skrzynie sa z reguly dosc trwale, jak padaja, to i reszta auta jest zmeczona. I czas pomyslec o nowym, a nie przeplacac za naprawe :-)

To 縠 " mechanicy" sugeruj wymian ca硑ch podzespo丑w na u縴wane wynika z tego 縠 nie potrafi naprawi.

Czesciowo. Ale nawet ci dobrzy zdaja sobie sprawe ze nie zaplacisz 5000 za remont silnika w aucie wartym 6000.

A i dla klienta - silnik ze szrotu - kot w worku. Ale silnik po remoncie ... tez kot w worku :-)

Powodem wymiany skrzyni bieg體 mo縠 by to 縠 p阫砤 obudowa po du縴m przebiegu.

Tato kiedys kupil obudowe. Fabryczna. Teraz to nie wiem czy sprzedaja.

A nie to 縠 co w niej charczy albo zgrzyta jaki
bieg przy wrzucaniu. Takie usterki si naprawia.

No nie wiem. Nie rozkrecalem nowoczesnej skrzyni z osobowki, ale cos mi sie tam obilo o uszy o nowoczesnych technologiach ... niezbyt rozbieralnych.

Wychodzi to najtaniej i daje gwarancj na dalsze bezproblemowe u縴tkowanie.

Ale to trzeba kompletny remont zrobic. Wszystkie nowe synchronizatory, nowe lozyska, i moze byc jak z silnikiem - remont 2000.
A kola zebate juz zuzyte ... nowa choinka ?

J.

Data: 2013-02-27 16:31:57
Autor: t岽
J阠zy skrzynia
kogutek444 wrote:

Jak masz sprawny je偶d偶膮cy samoch贸d z dobr膮 skrzyni膮 to j膮 sprzedasz? Nie
twierdz臋 偶e nie da si臋 kupi膰 silnika czy skrzyni bieg贸w w mo偶liwym
stanie. Ale to nie jest powszechne.

Powszechne jest sprowadzanie aut na cz臋艣ci z kierownic膮 po prawej stronie lub wadami prawnymi, zwykle w takim aucie mo偶na ten silnik czy skrzyni臋 sprawdzi膰 przed demonta偶em.

A nie to 偶e co艣 w niej charczy albo zgrzyta jaki艣 bieg przy
wrzucaniu. Takie usterki si臋 naprawia. Wychodzi to najtaniej i daje
gwarancj臋 na dalsze bezproblemowe u偶ytkowanie.

Defekt skrzyni oznacza zwykle og贸lnie wyeksploatowanie, wi臋c taka naprawa b臋dzie albo droga (remont kapitalny) albo chujowa. Albo jedno i drugie.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-02-27 16:29:47
Autor: t岽
J阠zy skrzynia
kogutek444 wrote:

Jakie d艂ugotrwa艂e. Rozebranie, sprawdzenie co popsute i zmontowanie z
nowymi cz臋艣ciami to g贸ra trzy godziny w przypadku typowej skrzyni
bieg贸w. Oczywi艣cie jak to robi mechanik samochodowy.

Ty chyba przele偶a艂e艣 pod lodem mniej wi臋cej od czas贸w p贸藕nego PRL-u.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-02-26 19:02:59
Autor: Artur Ma艣l膮g
J臋czy skrzynia
W dniu 2013-02-26 18:48, J.F pisze:
(...)
[...]

Efekty wskazuj膮 na mechanizm r贸偶nicowy... (o ile nap臋d na prz贸d)

Data: 2013-02-26 19:36:38
Autor: J.F
J臋czy skrzynia
U偶ytkownik "Artur Ma艣l膮g"  napisa艂 w
[...]

Sierra, dyfer z tylu :-)
Hm, nie wykluczam ze i ten dzwiek naprawde z tylu pochodzil.
Tym niemniej pytanie pozostaje - co by to moglo byc.

A po drodze przeciez niejeden zakret szybko pokonywany.

J.

Data: 2013-02-26 19:55:33
Autor: h.w.d.p.
J臋czy skrzynia
Sierra, dyfer z tylu :-)
Hm, nie wykluczam ze i ten dzwiek naprawde z tylu pochodzil.
Tym niemniej pytanie pozostaje - co by to moglo byc.

A po drodze przeciez niejeden zakret szybko pokonywany.

moze ten zakret byl na tyle dlugi i ostry ze resztki oleju przelaly sie na jedna strone i smarowania nie bylo?

Data: 2013-02-27 16:15:19
Autor: J.F
J臋czy skrzynia
U偶ytkownik "h.w.d.p."  napisa艂 w wiadomo艣ci
[...]

Nie, rondo jak wiele innych.
Moze tylko silnik rozgrzany godzina szybkiej jazdy ... ale przeciez gdzie indziej tez bywalo dalej i szybko...

J.

Data: 2013-02-26 20:31:53
Autor: Artur Ma艣l膮g
J臋czy skrzynia
W dniu 2013-02-26 19:36, J.F pisze:
[...]

Nie odr贸偶niasz 'wycia' z dyfra od wycia ze skrzyni?

Tym niemniej pytanie pozostaje - co by to moglo byc.
A po drodze przeciez niejeden zakret szybko pokonywany.

Ze szklan膮 kul膮 problem. Mo偶e co艣 olejem/satelitami/艂o偶yskami?
Bez szans na znalezienie przyczyny.

Data: 2013-02-27 14:45:10
Autor: t岽
J阠zy skrzynia
Sebastian Bia艂y wrote:

Teraz zanim pojad臋 do warsztatu gdzie mi waln膮 艣ciem臋 chcia艂bym zapyta膰:
sk膮d pochodzi dzwi臋k j臋czenia? Uszkodzone lo偶yska? Co艣 zatarte? Plan
zapewne jest taki 偶e skrzynie wymieniamy na "now膮" ze szrotu.

Jak jeste艣 pewien, ze to skrzynia, kt贸ra i tak jest ju偶 na straty, to spr贸buj wla膰 ceramizer (tylko nie jakie艣 zag臋szczacze i inne motodoktory). Powa偶nie. W przek艂adniach sprawuje si臋 ca艂kiem dobrze, bardzo mo偶liwe, 偶e b臋dzie na tyle ciszej, 偶e zrezygnujesz z kosztownej naprawy niem艂odego, jak s膮dz臋 auta.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-02-27 20:00:52
Autor: Sebastian Bia艂y
J臋czy skrzynia
On 2013-02-27 15:45, t岽 wrote:
[...]

Mi to 偶e jest glo艣no w niczym nie przeszkadza, ale oczami wyobra藕ni widze jak przy 140 na autostradzie jedno trybko postanawia sie obrazi膰 na inne. Interesuje mnie naprawa albo wymiana. Obok jest firma kt贸ra ta艣mowo naprawia skrzynie (a nie tylko piaskuje), ale 艣piewaj膮 ko艂o 2ty艣 za naprawion膮. I to na wymian臋 na moj膮 star膮 ...

J臋czy skrzynia