Jajecznica na teflonie ?

Data: 2010-01-18 13:23:33
Autor: RadekD
Jajecznica na teflonie ?
Witam!

Może to i głupie - ale nie mam pomysłu
czym zamięszać jajecznicę na teflonowej patelni.

Z tego co wiem to metalowa łyżeczka nie nadaje się
do używania na teflonowej patelni.
Mam drewnianą - ale jakoś mi nie podchodzi -
za duża i bardzo nasiąka.
Przydała by się z jakiegoś tworzywa, które wytrzyma
wysoką temperaturę i nie porysuje teflonu - jakieś pomysły ?

Dzięki za wszelkie sugestie

Data: 2010-01-18 13:26:23
Autor: Usrobo
Jajecznica na teflonie ?
RadekD pisze:
[...]

są takie
wejdz do 1 lepszego marketu i poszukaj

michal

Data: 2010-01-20 08:37:44
Autor: szerszen
Jajecznica na teflonie ?

Użytkownik "Usrobo" <usrobo@op.pl> napisał w wiadomości news:hj1k1g$u0a$1news.onet.pl...

są takie
wejdz do 1 lepszego marketu i poszukaj

oj tu niebylbym taki hop do przodu, ostatnio czytalem o takich "tworzywowych" akcesoriach prosto z chin, co to wlasnie w kontakcie z wysoka temperatura wydzielaly mocno szkodliwe substancje, takze uwazalbym na takie rzeczy

Data: 2010-01-22 01:52:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jajecznica na teflonie ?

"szerszen" hj6bsr$npd$1@news.task.gda.pl

[...]

Było o tym głośno -- tworzywa toksyczne, drewno nasiąkliwe... Nie
warto zawracać sobie głowy tymi patyczkami. :) Widelec i po krzyku.
Szybciej patelnia popsuje się z powodu innego niż zadrapanie.

Data: 2010-01-18 13:59:51
Autor: Prawusek
Jajecznica na teflonie ?
"RadekD" <radek997@poczta.onet.pl> wrote in message
[...]

Jajecznicę po wiedeńsku - w szklance.

Data: 2010-01-18 23:48:16
Autor: XL
Jajecznica na teflonie ?
Dnia Mon, 18 Jan 2010 13:59:51 +0100, Prawusek napisał(a):

[...]

Albo na parze. teflon to trucizna, kiedy się przegrzeje.
--

Ikselka.

Data: 2010-01-19 02:35:52
Autor: Prawusek
Jajecznica na teflonie ?

"XL" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message
> [...]

> "RadekD" <radek997@poczta.onet.pl> wrote in message

> Jajecznicę po wiedeńsku - w szklance.

Albo na parze. teflon to trucizna, kiedy się przegrzeje.

Dopiero powyżej 600°C, Czyli bez tłuszczu nie nada...

Data: 2010-01-23 05:24:37
Autor: Dy
Jajecznica na teflonie ?

Dopiero powyżej 600°C, Czyli bez tłuszczu nie nada...- Hide quoted text -
Tłusz spala sie w temp. ok 300 wiec predzej spalisz niz uzyskasz taka
temperature.

Pozdrawaiam
Dy

Data: 2010-01-19 04:11:48
Autor: Prawusek
Jajecznica na teflonie ?
"XL" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message

    Jeżeli ktoś jest purystą może nabyć patelnię z powłoką ceramiczną,
wystarczy, że będzie uważał, aby gorącej nagle nie zalać czyms zimnym, aby
powłoka nie popękała w wyniku skurczu termicznego.

Data: 2010-01-19 04:41:57
Autor: Prawusek
Jajecznica na teflonie ?

"Prawusek" <prawusek@interia.pl> wrote in message
[...]

    Znalazłem w necie patelenkę nawet na indukcję - patelnia na "całe
życie". Trochę kosztuje, ale nie boi się metalowych sztućców... Co więcej,
ma rodzeństwo o większych średnicach stanowiące linię stylową - niebagatelna
sprawa w nowoczesnej kuchni. Nawet jeżeli nie masz jeszcze indukcji
spokojnie możesz używać na innych typach kuchenek.
http://www.kuchlandia.pl/Smazenie/Patelnie/Patelnia-Moneta-Magnetica-CERAMICA-20cm.html

Data: 2010-01-19 18:51:47
Autor: XL
Jajecznica na teflonie ?
Dnia Tue, 19 Jan 2010 04:41:57 +0100, Prawusek napisał(a):

[...]

Dzięki za staranie. Używam prostych naczyń nierdzewnych, patelni
nierdzewnych oraz oraz aluminiowych, wszystko bez żadnych "cudownych"
powłok. Nic mi się nie przypala, nie przegrzewa, mogę mieszać i drapać
metalowymi łopatkami, lać zimną wodę na rozgrzane naczynie i w ogóle luz.
Moja kuchnia nie jest nowoczesna (no, może tylko w kwestii takiej, że mam
porządne roboty i zmywarkę od 15 lat i bez nich nie wyobrażam sobie życia),
żadnych indukcji ani ceramicznych płyt do gotowania nie planuję - mam
sprzęt po to, by go używać, a nie aby się o niego trząść, garnki moje muszą
wytrzymywać bez szwanku niezbyt troskliwe traktowanie ich na fajerkach,
kiedy to ich dno narażone jest na urazy mechaniczne, termiczne oraz
wszelkie inne obcesowe traktowanie, w tym ostrym druciakiem i proszkami
ściernymi, kiedy się dno zasmoli, bo niczego tak nie cierpię, jak
zasmolonych garów - moje błyszczą po każdym myciu w srodku i na zewnątrz
:-)
--

Ikselka.

Data: 2010-01-19 19:00:14
Autor: Prawusek
Jajecznica na teflonie ?
"XL" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message

Masz zamiar zapraszać tego pytającego na mieszanie jajek na patelni?

Data: 2010-01-19 20:04:00
Autor: XL
Jajecznica na teflonie ?
Dnia Tue, 19 Jan 2010 19:00:14 +0100, Prawusek napisał(a):

"XL" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message

Masz zamiar zapraszać tego pytającego na mieszanie jajek na patelni?

Raczej odwodzić od stosowania teflonu.
--

Ikselka.

Data: 2010-01-18 14:37:57
Autor: Piotr Fonon
Jajecznica na teflonie ?
Najlepsza jest drewniana łopatka. Nową natrzyj olejem. Po kilku użyciach zaimpregnuje się. W ostateczności są łyżki, łopatki itp. silikonowe (miękkie) i z twardego tworzywa odpornego na temperaturę (sprawdź opis).

F.

Data: 2010-01-18 15:37:19
Autor: RadekD
Jajecznica na teflonie ?
Mam (jakiś nylon) nawet taką łyżkę do zupy, a i widziałem
takie "łapki" - niby, że do obracania kotlecików.
Tylko, że na tych plastikach piszę, że wytrzymują do 160 stopni,
a rozgrzany olej/tłuszcz ma chyba trochę więcej.

Data: 2010-01-18 14:41:08
Autor: Atanazy
Jajecznica na teflonie ?

Użytkownik "RadekD" <radek997@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hj1js6$tjs$1news.onet.pl...
[...]

Sa lopatki, lyzki i inne narzedzia wykonane z nylonu (taki czarny lub szary "plastik") odporny na wysoka temperature specjalnie do patelni teflonowych. Wytrzymuuja temperature ok 210 stopni.
Uwaga na bardzo tanie egzemplarze niskiej jakosci - brzydko pachna jakimis chemikaliami nawet po kilkakrotnym uzyciu, a co gorsza zapach przechodzi do potrawy...

Pozdrawiam
Atanazy

Data: 2010-01-18 19:16:17
Autor: Mariano Italiano
Jajecznica na teflonie ?
RadekD napisał(a):

[...]

Sam jesteś poteflon!

Mariano Italiano

Data: 2010-01-19 10:28:42
Autor: Jacek
Jajecznica na teflonie ?
Chciałem mu to napisać, ale byłes pierwszy :-)
Jacek

Data: 2010-01-18 19:31:05
Autor: Borys Pogoreło
Jajecznica na teflonie ?
Dnia Mon, 18 Jan 2010 13:23:33 +0100, RadekD napisał(a):

Przydała by się z jakiegoś tworzywa, które wytrzyma
wysoką temperaturę i nie porysuje teflonu - jakieś pomysły ?

 Komplet z IKEA za kilka złotych. Idealne do takich patelni, nie reagują na
ich temperaturę, są całkiem neutralne zapachowo i łatwe do mycia.

 http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/10092928

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-01-18 20:58:16
Autor: Cezar
Jajecznica na teflonie ?

Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:10mnqtg5xzr4$.1gnkgy73akz51$.dlg40tude.net...
Dnia Mon, 18 Jan 2010 13:23:33 +0100, RadekD napisał(a):

Firma Tefal robi takie poszukaj sobie w internecie. Sa tańsze standart i droższe ekskluzywne np takie http://www.ceneo.pl/269639

Cezar

Data: 2010-01-18 22:37:45
Autor: Borys Pogoreło
Jajecznica na teflonie ?
Dnia Mon, 18 Jan 2010 20:58:16 +0100, Cezar napisał(a):

Firma Tefal robi takie poszukaj sobie w internecie. Sa tańsze standart i droższe ekskluzywne np takie http://www.ceneo.pl/269639

 Jeśli ktoś koniecznie chce wydać 15zł na jedną łopatkę, podczas gdy w IKEA
dostanie takie trzy za 1/3 tej ceny.. No może bez metalowej obręczy ;-)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-01-19 09:39:12
Autor: RadekD
Jajecznica na teflonie ?
Oooo - to z IKEI w sam raz.

Thx

Data: 2010-01-19 23:23:39
Autor: Józek
Jajecznica na teflonie ?

Firma Tefal robi takie poszukaj sobie w internecie. Sa tańsze standart

A ty poszukaj słownika ortograficznego w internecie.

--

Radek

Data: 2010-01-20 19:35:45
Autor: Cezar
Jajecznica na teflonie ?

Użytkownik "Józek" <aaa.@ddd.pl> napisał w wiadomości news:hj5bdh$5ep$1inews.gazeta.pl...

Firma Tefal robi takie poszukaj sobie w internecie. Sa tańsze standart

A ty poszukaj słownika ortograficznego w internecie.

Profesor Miodek się znalazł :))

Cezar

Data: 2010-01-20 08:11:00
Autor: Misiek
Jajecznica na teflonie ?

[...]

pl.rec.kuchnia
raczej tam spytaj :-)

Data: 2010-01-20 18:18:13
Autor: ąćęłńóśźż
Jajecznica na teflonie ?
Przy dobrym teflonie zwykle możesz mieszać nawet stalową łyżką, tylko taką bez ostrych krawędzi, albo aluminiową.
Ba, nawet widelcem, byle nie za ostrym.
Natomiast noże są wykluczone.
JaC

-- -- -

Data: 2010-01-22 01:49:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jajecznica na teflonie ?

"RadekD" hj1js6$tjs$1@news.onet.pl

[...]

Pomerdaj, zanim rzucisz na patelnię. :)

Są drogie patelnie, które niby można drapać widelcami -- miałem taką
i porysowała się tak potwornie, iż teflon złuszczył się. A są i takie
zwyczajne, tanie, których ponoć nie należy drapać -- też mam takie,
i można je drapać, drapać bez widocznych efektów... IMO nie warto
kupować drogich patelni. :)

Ja normalnie jem 15 jajek tygodniowo -- większość w formie jajecznicy. :)
Jajka są smaczne, mają w sobie dużo dobrych składników, nie tuczą, nie
powodują (wbrew obiegowym pogłoskom) wzrostu poziomu cholesterolu...

-=-

Gdy miałem dwa razy mniej lat niż mam teraz, na śniadanie jadłem 12 jajek
i tyleż na kolację. :) I tak kilka tygodni wakacyjnych. :) Mieszkałem niemal
na wsi, więc jajka były ,,zdrowe''. :) Teraz też jem ,,zdrowe''. :)

Jajecznica na teflonie ?