Jajecznica na teflonie ?

Data: 2010-01-18 13:59:51
Autor: Prawusek
Jajecznica na teflonie ?
"RadekD" <radek997@poczta.onet.pl> wrote in message
news:hj1js6$tjs$1news.onet.pl...
Witam!

Może to i głupie - ale nie mam pomysłu
czym zamięszać jajecznicę na teflonowej patelni.

Z tego co wiem to metalowa łyżeczka nie nadaje się
do używania na teflonowej patelni.
Mam drewnianą - ale jakoś mi nie podchodzi -
za duża i bardzo nasiąka.
Przydała by się z jakiegoś tworzywa, które wytrzyma
wysoką temperaturę i nie porysuje teflonu - jakieś pomysły ?

Dzięki za wszelkie sugestie

Jajecznicę po wiedeńsku - w szklance.

Data: 2010-01-18 23:48:16
Autor: XL
Jajecznica na teflonie ?
Dnia Mon, 18 Jan 2010 13:59:51 +0100, Prawusek napisał(a):

[...]

Albo na parze. teflon to trucizna, kiedy się przegrzeje.
--

Ikselka.

Data: 2010-01-19 02:35:52
Autor: Prawusek
Jajecznica na teflonie ?

"XL" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message
> [...]

> "RadekD" <radek997@poczta.onet.pl> wrote in message

> Jajecznicę po wiedeńsku - w szklance.

Albo na parze. teflon to trucizna, kiedy się przegrzeje.

Dopiero powyżej 600°C, Czyli bez tłuszczu nie nada...

Data: 2010-01-23 05:24:37
Autor: Dy
Jajecznica na teflonie ?

Dopiero powyżej 600°C, Czyli bez tłuszczu nie nada...- Hide quoted text -
Tłusz spala sie w temp. ok 300 wiec predzej spalisz niz uzyskasz taka
temperature.

Pozdrawaiam
Dy

Data: 2010-01-19 04:11:48
Autor: Prawusek
Jajecznica na teflonie ?
"XL" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message

    Jeżeli ktoś jest purystą może nabyć patelnię z powłoką ceramiczną,
wystarczy, że będzie uważał, aby gorącej nagle nie zalać czyms zimnym, aby
powłoka nie popękała w wyniku skurczu termicznego.

Data: 2010-01-19 04:41:57
Autor: Prawusek
Jajecznica na teflonie ?

"Prawusek" <prawusek@interia.pl> wrote in message
[...]

    Znalazłem w necie patelenkę nawet na indukcję - patelnia na "całe
życie". Trochę kosztuje, ale nie boi się metalowych sztućców... Co więcej,
ma rodzeństwo o większych średnicach stanowiące linię stylową - niebagatelna
sprawa w nowoczesnej kuchni. Nawet jeżeli nie masz jeszcze indukcji
spokojnie możesz używać na innych typach kuchenek.
http://www.kuchlandia.pl/Smazenie/Patelnie/Patelnia-Moneta-Magnetica-CERAMICA-20cm.html

Data: 2010-01-19 18:51:47
Autor: XL
Jajecznica na teflonie ?
Dnia Tue, 19 Jan 2010 04:41:57 +0100, Prawusek napisał(a):

[...]

Dzięki za staranie. Używam prostych naczyń nierdzewnych, patelni
nierdzewnych oraz oraz aluminiowych, wszystko bez żadnych "cudownych"
powłok. Nic mi się nie przypala, nie przegrzewa, mogę mieszać i drapać
metalowymi łopatkami, lać zimną wodę na rozgrzane naczynie i w ogóle luz.
Moja kuchnia nie jest nowoczesna (no, może tylko w kwestii takiej, że mam
porządne roboty i zmywarkę od 15 lat i bez nich nie wyobrażam sobie życia),
żadnych indukcji ani ceramicznych płyt do gotowania nie planuję - mam
sprzęt po to, by go używać, a nie aby się o niego trząść, garnki moje muszą
wytrzymywać bez szwanku niezbyt troskliwe traktowanie ich na fajerkach,
kiedy to ich dno narażone jest na urazy mechaniczne, termiczne oraz
wszelkie inne obcesowe traktowanie, w tym ostrym druciakiem i proszkami
ściernymi, kiedy się dno zasmoli, bo niczego tak nie cierpię, jak
zasmolonych garów - moje błyszczą po każdym myciu w srodku i na zewnątrz
:-)
--

Ikselka.

Data: 2010-01-19 19:00:14
Autor: Prawusek
Jajecznica na teflonie ?
"XL" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message

Masz zamiar zapraszać tego pytającego na mieszanie jajek na patelni?

Data: 2010-01-19 20:04:00
Autor: XL
Jajecznica na teflonie ?
Dnia Tue, 19 Jan 2010 19:00:14 +0100, Prawusek napisał(a):

"XL" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message

Masz zamiar zapraszać tego pytającego na mieszanie jajek na patelni?

Raczej odwodzić od stosowania teflonu.
--

Ikselka.

Jajecznica na teflonie ?