Data: 2014-02-03 10:44:24 | |
Autor: WOJO | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
Czy to na prawdę jest tak absurdalne jak się wydaje? Czy jest tak proste,Czytam Twój tekst z lekkim niedowierzaniem. Ty naprawdę uważasz OC za ubezpieczenie, a nie podatek? Powiedz mi co zyskuje społeczeństwo z tego, że wszyscy nagle zaczną płacić OC? Pozdrawiam. WOJO |
|
Data: 2014-02-03 09:53:24 | |
Autor: masti | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 10:44:24 +0100 osobnik zwany WOJO napisał:
Czy to na prawdę jest tak absurdalne jak się wydaje? Czy jest takCzytam Twój tekst z lekkim niedowierzaniem. Ty naprawdę uważasz OC za Ty naprawdę wierzysz w korwinizm somalijski? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-02-03 10:55:34 | |
Autor: WOJO | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
Ty naprawdę wierzysz w korwinizm somalijski?Wybacz,ale co to jest "korwinizm somalijski"? WOJO |
|
Data: 2014-02-03 09:56:58 | |
Autor: masti | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 10:55:34 +0100 osobnik zwany WOJO napisał:
Ty naprawdę wierzysz w korwinizm somalijski?Wybacz,ale co to jest "korwinizm somalijski"? WOJO Somali to taki kraj, który realizuje idee Korwina. Państwo do nieczego się nie wtrąca a wszyscy zyją w luksusie. A teraz powiedz co zrobisz jak w ciebie bezrobotny wjedzie młodzian w pożyczonym 30 letnim maluchu -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-02-03 11:09:36 | |
Autor: sqlwiel | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800m ln PLN? | |
W dniu 2014-02-03 10:56, masti pisze:
Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 10:55:34 +0100 osobnik zwany WOJO napisał: 3 x BZDURA w jednym zdaniu :D
Na narządy. A jak braknie, to się rodzina dorzuci. -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2014-02-03 11:33:31 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Hello sqlwiel,
Monday, February 3, 2014, 11:09:36 AM, you wrote: 3 x BZDURA w jednym zdaniu :DSomali to taki kraj, ktry realizuje idee Korwina. Pastwo do nieczegoTy naprawd wierzysz w korwinizm somalijski?Wybacz,ale co to jest "korwinizm somalijski"? WOJO Jaki korwinizm taki luksus... A teraz powiedz co zrobisz jak w ciebie bezrobotny wjedzie modzian wNa narzdy. A jak braknie, to si rodzina dorzuci. I CKJ? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-02-03 11:11:58 | |
Autor: WOJO | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
Somali to taki kraj, który realizuje idee Korwina. Państwo do nieczegoKorwin i Jego idee są mi obce, podobnie jak Somalia. Podatek OC muszę jednak płacić regularnie co rok i może mogę się zastanowić w jakim celu, czy myśleć też mi nie wolno w tym "wolnym" kraju? A teraz powiedz co zrobisz jak w ciebie bezrobotny wjedzie młodzian wTo będzie oczywiście zależało od sposobu zachowania młodziana. Rozwiń przykład. :) Pozdrawiam. WOJO |
|
Data: 2014-02-03 10:47:20 | |
Autor: masti | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 11:11:58 +0100 osobnik zwany WOJO napisał:
Somali to taki kraj, który realizuje idee Korwina. Państwo do nieczegoKorwin i Jego idee są mi obce, podobnie jak Somalia. Podatek OC muszę proste. Młodzian mówi:" W dupie mam Twojego nowiutkiego merca i połamane gnaty." -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-02-03 13:17:37 | |
Autor: WOJO | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
proste. Młodzian mówi:" W dupie mam Twojego nowiutkiego merca i połamanePolicja mówi 500, potem sędzia mówi 500x X. Dokładnie tak samo jak teraz. :) WOJO -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-02-03 12:25:47 | |
Autor: masti | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 13:17:37 +0100 osobnik zwany WOJO napisał:
proste. Młodzian mówi:" W dupie mam Twojego nowiutkiego merca iPolicja mówi 500, potem sędzia mówi 500x X. Dokładnie tak samo jak a ty zostajesz z wrakiem -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-02-03 13:42:24 | |
Autor: WOJO | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
a ty zostajesz z wrakiemA teraz to automagicznie się samochód naprawia? Masz dokładnie taką samą drogę do pokonania. Jedynie zgraja pośredników (np. rzeczony UFG) musi zarobić dwukrotnie - raz od płacących składki, drugi raz od powodującego szkodę. Gdyby to był zły interes to nie byłoby tylu ubezpieczycieli na rynku. Pozdrawiam. WOJO |
|
Data: 2014-02-03 14:05:08 | |
Autor: masti | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 13:42:24 +0100 osobnik zwany WOJO napisał:
a ty zostajesz z wrakiemA teraz to automagicznie się samochód naprawia? Masz dokładnie taką samą nie ma obowiązkowego OC to nie ma UFG. Masz wrak i możesz skarzyć gołodupca o odszkodowanie. A w tym czasie Twój sliczny merolek zarasta trawą i zamienia się w rdzę w kącie warsztatu -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-02-03 16:16:51 | |
Autor: WOJO | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
nie ma obowiązkowego OC to nie ma UFG. Masz wrak i możesz skarzyća ty zostajesz z wrakiemA teraz to automagicznie się samochód naprawia? Masz dokładnie taką samą gołodupca o odszkodowanie. A w tym czasie Twój sliczny merolek zarasta trawą i zamienia się w rdzę w kącie warsztatu Oczywiście mówimy o przypadku, kiedy sprawca nie posiadał ważnego ubezpieczenia OC. Wciąż nie rozumiem, dlaczego tysiące innych kierowców ma się zrzucać na mojego merola (przy okazji karmiąc rzeszę darmozjadów w urzędach). Skoro to taka niezastąpiona instytucja (czytaj - mamy prawo do dupy i niewydolne sądownictwo) to dlaczego działa jak drugi filar ubezpieczenia? Pierwszy to zwykłe OC i to powinno wystarczyć. Gdzieś był pomysł, że odszkodowania będą wypłacane z własnego OC. W takim wypadku odsetek niepłacących podatku OC dążyłby do zera, bo każdy chciałby mieć ubezpieczenie własnego pojazdu. Czyż nie lepiej brzmi niż metody z minionej epoki zaproponowane przez Tomasza Stillera? Pozdrawiam. WOJO |
|
Data: 2014-02-03 15:33:01 | |
Autor: masti | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 16:16:51 +0100 osobnik zwany WOJO napisał:
nie ma obowiązkowego OC to nie ma UFG. Masz wrak i możesz skarzyća ty zostajesz z wrakiemA teraz to automagicznie się samochód naprawia? Masz dokładnie taką a wydolne sądownictwo coś poradzi na to, że trafi Cie gołodupiec? Nawet jak go wsadzisz do więzienia to coś zmieni w naprawie Twojego Merca? Pierwszy to zwykłe OC i to powinno wystarczyć. Gdzieś był a wiesz co to jest Ubezpieczenie od Odpowiedzialności Cywilnej"? W takim wypadku na razie to pokazuje, że nie masz zielonego pojęcia czym różni się OC od AC. -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-02-03 17:12:25 | |
Autor: WOJO | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
a wiesz co to jest Ubezpieczenie od Odpowiedzialności Cywilnej"?Nie bardzo - wytłumacz mi. :) W takim wypadku na razie to pokazuje, że nie masz zielonego pojęcia czym różni się OC odOczywiście, tak jak Ty nie masz pojęcia o tym czym różni się DOBROWOLNE ubezpieczenie od OBOWIĄZKOWEGO podatku OC. Pierwsza sytuacja - wykupujesz DOBROWOLNE OC Jak masz OC i zawiniłeś, ubezpieczyciel poszkodowanego wypłaca odszkodowanie poszkodowanemu i zgłasza się do Twojego z regresem. Jak masz OC i jesteś poszkodowanym, Twój ubezpieczyciel wypłaca Ci fundusze na pokrycie strat i występuje z regresem do ubezpieczyciela winowajcy. Jak masz AC i i brak jest drugiej strony, możesz wyklepać własną furę z funduszy wypłaconych przez własnego ubezpieczyciela. Druga sytuacja - nie masz DOBROWOLNEGO OC Zawiniłeś, ubezpieczyciel poszkodowanego wypłaca odszkodowanie poszkodowanemu i zgłasza się do Ciebie (zapewne sądownie, bo pewnie się nie poczuwasz do odpowiedzialności) z regresem. Jesteś poszkodowanym - klepiesz z własnych funduszy bo nie masz OC. Sorry - prościej nie potrafię Ci wytłumaczyć. I nie potrzeba UFG - kolejnego molocha - pośrednika, który musi na siebie zarobić. Może jestem krótkowidzem, ale nie widzę złych aspektów takiego systemu (oprócz braku stołków w UFG do obsadzenia kolesiami z jedynie słusznej (w danej chwili) partii rządzącej) Mając oczywiście do wyboru ubezpieczyciela, pójdę tam, gdzie mają lepsze warunki - nie orżną mnie na cenach części, nie orżną mnie na terminie naprawy itd. W sytuacji obecnej masz loterię, bo choć sam wybierasz TU "najlepsze", to i tak odszkodowanie dostajesz od ubezpieczyciela sprawcy, co często wybiera OC w najtańszym możliwym wariancie. Pozdrawiam. WOJO |
|
Data: 2014-02-03 19:00:12 | |
Autor: Paweł Muszyński | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800m ln PLN? | |
W dniu 2014-02-03 17:12, WOJO pisze:
a wiesz co to jest Ubezpieczenie od Odpowiedzialności Cywilnej"?Nie bardzo - wytłumacz mi. :) Masz teraz dobrowolne AC - chyba masz szczęście, że sam, ani nikt w Twojej okolicy nie miał problemów z wypłatą odszkodowania / uznaniem wartości itp. I nie znalazł się w sytuacji "szkody całkowitej" (celowo w "" - to dość nadużywane pojęcie). Z mojego doświadczenia wynika, że warunki OC są dużo korzystniejsze do dochodzenia swoich praw, miałem ostatnimi laty kilka szkód z OC (w tym jedną szkodę całkowitą) i nigdy nie miałem problemu, żeby uczciwie doprowadzić auto do stanu sprzed kolizji, a w przypadku szkody całkowitej odzyskać wartość samochodu i pozbyć się wraku. W AC moi znajomi bujali się sporo, kwestionowane były wszystkie możliwe wyceny itp. W sytuacji obecnej masz loterię, bo choć sam wybierasz TU "najlepsze", Warunki OC są regulowane ustawowo - wybieranie najlepszego to mit - wszystkie mają dokładnie identyczne OWU. No i pomijasz drobny szczegół - TU muszą zarobić, jak zlikwidowany zostanie obowiązek OC, zmniejszy im się rynek, do tego dojdą koszty egzekucji regresów o których piszesz. Zgadnij, kto za to zapłaci. |
|
Data: 2014-02-03 19:20:59 | |
Autor: Cavallino | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
Użytkownik "Paweł Muszyński" <pmuch.nospam@bolinko-wytnijto.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:52efd929$0$2367$65785112@news.neostrada.pl... W dniu 2014-02-03 17:12, WOJO pisze: A ja dokładnie odwrotnie - AC zawsze bez problemów, OC zawsze z problemami. Aż do dwuletniego procesu w prostej i oczywistej sprawie włącznie. Warunki OC są regulowane ustawowo - wybieranie najlepszego to mit - Ale firmy wypłacają nie swoim klientom, więc z zasady traktują ich gorzej. A są też różnice w skali bezczelności odszkodowawczej pomiędzy poszcz. firmami. |
|
Data: 2014-02-03 20:16:01 | |
Autor: WOJO | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
Masz teraz dobrowolne AC - chyba masz szczęście, że sam, ani nikt wJa nie neguję dobrowolności AC, ale czas postawić pewne rzeczy z głowy znowu na nogi. OC jak ma być ubezpieczeniem (a nie podatkiem) to ma być dobrowolne! A TU dalej będą starały się rżnąć w trąbę nałapanych klientów - tutaj nie mam złudzeń. Z mojego doświadczenia wynika, że warunki OC są dużo korzystniejsze doZ dochodzeniem swoich praw będzie bardzo podobnie. Z tą drobną różnicą, że nie będziesz musiał szukać delegatury TU sprawcy, bo wiesz, gdzie mieści się delegatura Twojego TU i tam się udajesz po zdarzeniu. W AC moi znajomi bujali się sporo, kwestionowane były wszystkie możliweOK. Ale w tym przypadku kwestionowane będą między jednym TU, a drugim TU. Niech się gryzą między sobą szczując na siebie swoje zastępy prawników. W sprawach między TU, a klientem (prawie) zawsze klient stoi na gorszej pozycji. Oczywiście firmy "pomagające" w uzyskaniu odszkodowania będą musiały się odrobinę przekwalifikować. :) W sytuacji obecnej masz loterię, bo choć sam wybierasz TU "najlepsze", Warunki OC są regulowane ustawowo - wybieranie najlepszego to mit -I tu niestety nie masz racji OWU jednakowe, ale podejście do klienta diametralnie różne (i idące za tym koszty także). Łatwiej mi sie zdecydować na zapłacenie więcej (nawet dwa czy trzy razy), kiedy mam pewność, że będę traktowany jak człowiek, a nie petent. Na współpracy w takim rozwiązaniu będzie zależeć obu stronom, bo dla TU klient jest "nasz". No i pomijasz drobny szczegół - TU muszą zarobić, jak zlikwidowanyAleż oczywiście, niech zarabiają - po to są prywatnymi firmami, a nie instytucjami charytatywnymi. Niech jednak robią to w zdecydowanie bardziej cywilizowany sposób niż obecnie. Dlaczego mamy utrzymywać z obowiązkowego podatku OC kolejno wyrastające TU? Słabi padną, a najlepsi będą się rozwijać - prawo rynku. W chwili obecnej, nie ważne jak podchodzisz do klienta i tak jesteś tylko workiem z pieniędzmi, po które trzeba wyciągnąć rękę. Piszesz, że dojdą koszty regresów i egzekucji. A teraz wszystko jest za darmo? Tak samo, jedynie powiększone o marże UFG. Pozdrawiam. WOJO |
|
Data: 2014-02-04 01:30:22 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
On Mon, 3 Feb 2014, WOJO wrote:
[...komu, wrotki brak...] W AC moi znajomi bujali si sporo, kwestionowane byy wszystkie moliweOK. Ale w tym przypadku kwestionowane bd midzy jednym TU, a drugim TU. A ten optymizm skd? Niech si gryz midzy sob szczujc na siebie swoje zastpy prawnikw. Co to zmieni w sprawie usiowania zanienia wyceny dla swojego klienta? TU bdzie dziaao we *wasnym* interesie. Po kolei: - ma do wyboru sdzenie si z "szarym klientem" lub z "zastpem prawnikw" - kogo bdzie wolao powici, albo przynajmniej wstpnie oskuba? Przecie oczywiste jest, e przepis o nieprzysugiwaniu prawa do regresu od nieprzysugujcej kwoty pozostanie, wic jeli ubezpieczyciel B powoa si na "nieprzysugiwanie" kwoty ktr wypaci ubezpieczyciel A, to A narazi si na strat. - "Twj" ubezpieczyciel rzecz jasna ma prawo do "zwrotu kosztw". Tym samym, nawet jak zarzdasz "X" i bdziesz wiedzia, e wyszarpa on od sprawcy kwot wiksz od "X", nijak nie dowiedzie to, e sam wyszarpiesz "X", ubezpieczyciel bdzie mia twarde dowody ile to go kosztowaa "pomoc prawna" :P W sprawach midzy TU, a klientem (prawie) zawsze klient stoi na gorszej pozycji. No to przedpica wanie to Ci tumaczy ;) W sytuacji obecnej masz loteri, bo cho sam wybierasz TU "najlepsze", Zaraz, to Ty sobie wybierasz sprawcw szkd w Twoim aucie, czy piszesz o nieskoczenie cienkiej doskonale kulistej wersji przyszej wizji konstrukcji ubezpiecze? :) Przecie w cytacie jest wyranie: nie masz wpywu na to, kto bdzie ubezpieczycielem sprawcy, a skorzystanie ze "swojego" ubezpieczyciela to jest dodatkowy koszt. No i pomijasz drobny szczeg - TU musz zarobi, jak zlikwidowany zostanie obowizek OC, zmniejszy im si rynek, do tego dojd koszty egzekucji regresw o ktrych piszesz. Zgadnij, kto za to zapaci.Ale oczywicie, niech zarabiaj - po to s prywatnymi firmami, a nie instytucjami charytatywnymi. A jak ich do tego zmusisz? Pozwl, e przedstawi Ci jedyny znany mi powd, dla ktrego widz pewien (za to istotny) argument za obowizkowym OC dla rowerw. Ot w .pl *NIE MA*, najzwyczajniej nie ma, "normalnych" ofert na OC, opartych o takie same zasady, jak przy samochodzie. W przeszoci widziaem dwie, obie byy dostpne tylko dla "wybranych" (raz bodaj studenci, drugi raz uczestnicy wypraw czy jako tak), obie byy "europejskie", czyli organizowane przez ponadkrajowe organizacje. Co mam na myli? Ano rzecz oczywist - jako, e jest znikome, ale niezerowe, prawdopodobiestwo spowodowania szkody "osobowej" (na zdrowiu itede), koczcej si rent, tym co jest najistotniejsze, nie jest wcale ubezpieczenie od szkd materialnych, lecz osobowych wanie. I ze wzgldu na znikomo (w przypadku roweru), naleaoby oczekiwa wysokiego "wspczynnika" kwoty dla takich przypadkw. I teraz - w przypadku samochodu, kiedy szkoda osobowa jest do wysoce prawdopodobna, USTAWOWA warto wspczynnika wynosi 5. Sownie "pi". W przypadku dostpnych OC na rower, ta warto wynosi... ile? Ano, nie ma odrbnej. Jeden. Czyli tyle co nic. Dlaczego mamy utrzymywa z obowizkowego podatku OC kolejno wyrastajce TU? Bo brak przymusu moe prowadzi do absurdw jak wyej. Oczywicie ten przymus mona zorganizowa inaczej, choby tylko poprzez wymuszenie "wspczynnika", ograniczenie listy wycze itede, niewykluczone, e zostaaby dzisiejsza posta OC, ale obowizujca dla AC Zaraz podnios si gosy e "czy to wobec tego ma sens, skoro i tak kady W PRAKTYCE musi" :) Sabi padn, a najlepsi bd si rozwija - prawo rynku. Tyle, e wersja zbyt antyliberalna MOE spowodowa, e rozwija si bd najlepsi kanciarze. Dlaczego "antyliberalna"? - ano dlatego, e obserwuj, i krytykanci liberalizmu utosamiaj go z anarchi :> W chwili obecnej, nie wane jak podchodzisz do klienta i tak jeste tylko workiem z pienidzmi, po ktre trzeba wycign rk. Teraz, to mao kto korzysta z wasnego AC, jeli ma dane sprawcy. Chyba e si myl :>, ale wtpi. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-02-03 19:17:48 | |
Autor: masti | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 17:12:25 +0100 osobnik zwany WOJO napisał:
a wiesz co to jest Ubezpieczenie od Odpowiedzialności Cywilnej"?Nie bardzo - wytłumacz mi. :) a jak nie masz dobrowolnego OC? to tamten ubezpieczyciel zostaje na lodzie? To doliczy sobie ryzyko do składki. i nie będzie tanio. Jak masz OC i jesteś poszkodowanym, Twój a czemu miałby to robić skoro nic mu za to nie zapłaciłeś? Bo jak zapłaciłeś to przestanie być tanio Jak masz AC i i brak jest drugiej a ty nie masz nic. I co? Ubezpieczyciel doliczy sobie ryzyko do składki Jesteś poszkodowanym - dalej nie odrózniasz OC od AC. Sorry - prościej nie Jeśli liczysz, że z OC sprawcy bedziesz mógł wybierać sobie jak naprawiasz według warunków Twojego ubezpieczyciela AC (bo to nie jest OC) to zyjesz w świecie kompletnie urojonym. Jezeli taki byłby nakaz prawa to ubezpieczenie byłoby droższe niż obecne AC, które tanie nie jest. W sytuacji obecnej masz loterię, bo choć sam wybierasz TU "najlepsze", powiedz mi czemu dobrowolne AC jest dużo droższe od obowiązkowego OC mimo, że sumy gwarancyjne są dużo niższe a towarzystwo ma wpływ na jego warunki w przeciwieństwie do ustawowych warunków OC. -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-02-03 17:11:59 | |
Autor: Cavallino | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lcobt3$vei$1@node1.news.atman.pl... nie ma obowiązkowego OC to nie ma UFG. Masz wrak i możesz skarzyća ty zostajesz z wrakiemA teraz to automagicznie się samochód naprawia? Masz dokładnie taką samą To w II filarze możesz ustalić wielkość składki i masz na nią wpływ? |
|
Data: 2014-02-03 17:10:51 | |
Autor: Cavallino | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lcnq1e$be0$1@node1.news.atman.pl... Somali to taki kraj, który realizuje idee Korwina. Państwo do nieczegoKorwin i Jego idee są mi obce, podobnie jak Somalia. Podatek OC muszę jednak płacić regularnie co rok Nie musisz. Chyba że pośrednio za PKS. |
|
Data: 2014-02-03 11:03:51 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Hello masti,
Monday, February 3, 2014, 10:53:24 AM, you wrote: Ty naprawd wierzysz w korwinizm somalijski?Czy to na prawd jest tak absurdalne jak si wydaje? Czy jest takCzytam Twj tekst z lekkim niedowierzaniem. Ty naprawd uwaasz OC za Pono korwinici wierz w Singapur. Zalecam osobiste sprawdzenie, jak dziaa merytokracja -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-02-03 10:47:52 | |
Autor: masti | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 11:03:51 +0100 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisał: Hello masti, niemożliwe. tam państwo wtrąca się nawet w plucie :) -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-02-03 12:00:41 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Hello masti,
Monday, February 3, 2014, 11:47:52 AM, you wrote: niemoliwe. tam pastwo wtrca si nawet w plucie :)Pono korwinici wierz w Singapur. Zalecam osobiste sprawdzenie, jakTy naprawd wierzysz w korwinizm somalijski?Czy to na prawd jest tak absurdalne jak si wydaje? Czy jest takCzytam Twj tekst z lekkim niedowierzaniem. Ty naprawd uwaasz OC za Nie tylko to. Ostatnio nakazali, eby w blokach nie mieszkao wicej ni 8% obcokrajowcw. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-02-03 11:01:48 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Hello WOJO,
Monday, February 3, 2014, 10:44:24 AM, you wrote: Czy to na prawd jest tak absurdalne jak si wydaje? Czy jest tak proste,Czytam Twj tekst z lekkim niedowierzaniem. Oczywicie, e OC jest ubezpieczeniem. Powiedz mi co zyskuje spoeczestwo z tego, e wszyscy nagle zaczn Odsetek niepaccych jest niski, na szczcie. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-02-03 11:07:06 | |
Autor: WOJO | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Oczywicie jest podatkiem (mimo i nazwa wskazuje inaczej).Ty naprawd uwaasz OC za ubezpieczenie, a nie podatek?Oczywicie, e OC jest ubezpieczeniem. Moe nie zrozumiae pytania, wic powtrz - co zyska spoeczestwo, kiedy wszyscy zaczn paci skadk OC?Powiedz mi co zyskuje spoeczestwo z tego, e wszyscy nagle zacznOdsetek niepaccych jest niski, na szczcie. Pozdrawiam. WOJO |
|
Data: 2014-02-03 11:11:27 | |
Autor: Tomasz Wjtowicz | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
W dniu 2014-02-03 11:07, WOJO pisze:
Oczywicie jest podatkiem (mimo i nazwa wskazuje inaczej).Ty naprawd uwaasz OC za ubezpieczenie, a nie podatek?Oczywicie, e OC jest ubezpieczeniem. Spadek cen OC? Zauwa, e pacc OC kilkadziesit PLN oddajesz za darmo na tzw. fundusz gwarancyjny pokrywajcy szkody zrobione przez tych, ktrzy nie pac. |
|
Data: 2014-02-03 11:17:12 | |
Autor: WOJO | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Moe nie zrozumiae pytania, wic powtrz - co zyska spoeczestwo, Spadek cen OC? Zauwa, e pacc OC kilkadziesit PLN oddajesz za darmo na tzw. fundusz gwarancyjny pokrywajcy szkody zrobione przez tych, ktrzy nie pac.I prezesi towarzystw ubezpieczeniowych tak ochoczo zrezygnuj z dodatkowych dochodw? I dlaczego moja skadka (jak twierdzisz) idzie na UFG, skoro UFG ma moliwo wystpienia z regresem do sprawcy? Pozdrawiam. WOJO |
|
Data: 2014-02-03 11:34:43 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Hello WOJO,
Monday, February 3, 2014, 11:17:12 AM, you wrote: I prezesi towarzystw ubezpieczeniowych tak ochoczo zrezygnuj z dodatkowychMoe nie zrozumiae pytania, wic powtrz - co zyska spoeczestwo,Spadek cen OC? Zauwa, e pacc OC kilkadziesit PLN oddajesz za darmo na Znasz pojcie cigalno? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-02-03 13:37:35 | |
Autor: WOJO | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Znasz pojcie cigalno?Oczywicie. Tylko dlaczego nieudolno zarzdzajcych UFG ma by rekompensowana z OC uczciwie paccych? Pozdrawiam. WOJO |
|
Data: 2014-02-03 13:47:47 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Hello WOJO,
Monday, February 3, 2014, 1:37:35 PM, you wrote: Znasz pojcie cigalno?Oczywicie. Jaka nieudolno? Po prostu rzeczywisto. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-02-03 13:57:42 | |
Autor: WOJO | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Znasz pojcie cigalno?Oczywicie. Jaka nieudolno? Po prostu rzeczywisto. Jaka rzeczywisto - UFG ma istnie by przynosi straty? Bareja? To skoro taka jest rzeczywisto, to ja to za przeproszeniem pierdol. Od jutra nie pac OC, bo UFG w razie mojej winy za mnie zapaci. A potem oczywicie bd mogli mnie cmokn, bo oficjalnie niczego nie posiadam? Moje poczucie sprawiedliwoci bardzo mocno daje mi zna, e co tu jest postawione na gowie. Pozdrawiam. WOJO |
|
Data: 2014-02-04 01:42:38 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
On Mon, 3 Feb 2014, WOJO wrote:
Znasz pojcie ?cigalno??Oczywicie. UFG jest "ubezpieczeniem ubezpieczenia". I dziaa na takiej samej zasadzie, jak kade ubezpieczenie - straty pokrywa si ze skadek. Bareja? Nie, standard. To skoro taka jest rzeczywisto, to ja to za przeproszeniem pierdol. No wanie musisz: - faktycznie nie posiada nic innego, ni grata ktry stanowi jedyny rodek dojazdu do pracy - by zdesperowanym na tyle, aby pilnowa "nicnieposiadania" :> Moje poczucie sprawiedliwoci bardzo mocno daje mi zna, e co tu jest postawione na gowie. Ale w tym momencie wychodzi Ci, e KADE ubezpiecznie jest tak postawione. Przecie "ubezpieczenie ubezpieczenia" to stardard wanie. Reasekuracja, koasekuracja... pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-02-04 03:00:22 | |
Autor: Budzik | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Użytkownik WOJO sorry@address.unknown.hehe ...
Znasz pojęcie „ściągalność”?Oczywiście. No to masz odpowiedź: co da, jak wszyscy beda płacic. :) |
|
Data: 2014-02-04 03:00:22 | |
Autor: Budzik | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Uytkownik WOJO sorry@address.unknown.hehe ...
Moe nie zrozumiae pytania, wic powtrz - co zyska I prezesi towarzystw ubezpieczeniowych tak ochoczo zrezygnuj z Dotychczas wyglda to obiecujco - ceny moich Oc regularnie spadaj. I dlaczego moja skadka (jak twierdzisz) idzie na UFG, skoro UFG ma moliwo wystpienia z regresem do sprawcy? Bo regres jest niezawsze skuteczny? Bo obsuga regresu kosztuje? Bo tak wymysli ustawodawca? ;-) |
|
Data: 2014-02-03 18:47:40 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
On Mon, 03 Feb 2014 11:17:12 +0100, WOJO wrote:
I prezesi towarzystw ubezpieczeniowych tak ochoczo zrezygnują z Może dlatego, że nie z każdego sprawcy można ściągnąć regres? Niektórzy tacy śmiałkowie bywają goli i wesoli. Tomek |
|
Data: 2014-02-03 20:18:53 | |
Autor: WOJO | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
Może dlatego, że nie z każdego sprawcy można ściągnąć regres? NiektórzyOK. I nic się specjalnie w tym temacie nie zmieni. Dalej będzie sporo "niebieskich ptaków" pomykać po drogach. Zmieni się jedynie egzekutor dla sprawcy, bez dodatkowych kosztów powielanych w UFG. Pozdrawiam. WOJO |
|
Data: 2014-02-03 19:27:12 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
On Mon, 03 Feb 2014 20:18:53 +0100, WOJO wrote:
Może dlatego, że nie z każdego sprawcy można ściągnąć regres? NiektórzyOK. I nic się specjalnie w tym temacie nie zmieni. Zmieni się jeśli nie będzie można już tak łatwo unikać płacenia OC. Tomek |
|
Data: 2014-02-03 19:27:22 | |
Autor: masti | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 20:18:53 +0100 osobnik zwany WOJO napisał:
Może dlatego, że nie z każdego sprawcy można ściągnąć regres? NiektórzyOK. I nic się specjalnie w tym temacie nie zmieni. Dalej będzie sporo Twierdzisz, ze koszta sądowe regresów będą niższe niż odpis na UFG? A wynosi on zabójcze 1.3%. I że stawki ubezpieczeń spadną? Przy kilkukrotnym wzroście ryzyka ubezpieczycieli? Nie wiem co palisz ale zmień dealera. -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-02-03 20:35:40 | |
Autor: WOJO | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
Twierdzisz, ze koszta sądowe regresów będą niższe niż odpis na UFG? AGdzieś tam w moich wypowiedziach widzisz jakieś konkretne cyferki? Koszty sądowe będą dokładnie takie same w przypadku UFG, jak TU. I że stawki ubezpieczeń spadną? Przy kilkukrotnym wzroście ryzykaAaa, to po to się zakłada TU, by rąbać klienta, a nie ponosić ryzyka. To teraz wszystko jasne. My założymy TU, a o regres niech się martwi UFG - tak się kręci lody, a ja głupi tyle lat w nieświadomości żyję. Nie wiem co palisz ale zmień dealera.OK. Mam już nie tankować na Orlenie gazu? Poleć jakąś lepszą stację, gdzie zatankuję coś lepszego do spalania. Pozdrawiam. WOJO |
|
Data: 2014-02-03 19:46:07 | |
Autor: masti | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 20:35:40 +0100 osobnik zwany WOJO napisał:
Twierdzisz, ze koszta sądowe regresów będą niższe niż odpis na UFG? AGdzieś tam w moich wypowiedziach widzisz jakieś konkretne cyferki? no właśnie nigdzie Koszty sądowe będą dokładnie takie same w przypadku UFG, jak TU. UFG jest rodzajem reasekuratora. nie koniecznie musi walczyć sądowo o każdy grosz.
a co ty myślałeś? Że TU są organizacjami chartytatywnymi? My założymy TU, a o regres niech się martwi UFG - tak się kręci lody, a załóż. Skoro to taki super interes. Na co czekasz?
może jakbys ten LPG tankował do samochodu a nie do płuc -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-02-03 20:52:50 | |
Autor: WOJO | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
może jakbys ten LPG tankował do samochodu a nie do płucImpertynencje zachowaj proszę dla siebie. Zacznij myśleć, to nie boli. Naród, który nie myśli jest narodem podbitym. W tym wątku zaproponowałem luźny temat do rozważań i przemyśleń. Kto chce niech się zastanowi, kto nie chce niech myśli, że obecny system jest idealny. Pozdrawiam. WOJO |
|
Data: 2014-02-03 19:55:54 | |
Autor: masti | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 20:52:50 +0100 osobnik zwany WOJO napisał:
może jakbys ten LPG tankował do samochodu a nie do płucImpertynencje zachowaj proszę dla siebie. Zacznij myśleć, to nie boli. to może zacznij pisać z sensem i konkretnie. nie odpowiedziałeś na żadne pytanie. Znaczy troll. -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-02-03 11:32:46 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Hello WOJO,
Monday, February 3, 2014, 11:07:06 AM, you wrote: Oczywicie jest podatkiem (mimo i nazwa wskazuje inaczej).Ty naprawd uwaasz OC za ubezpieczenie, a nie podatek?Oczywicie, e OC jest ubezpieczeniem. Oczywicie, e jest ubezpieczeniem, jak nazwa wskazuje. Ubezpieczenie, to inny sposb redystrybucji ni podatek. Moe nie zrozumiae pytania, wic powtrz - co zyska spoeczestwo, kiedyPowiedz mi co zyskuje spoeczestwo z tego, e wszyscy nagle zacznOdsetek niepaccych jest niski, na szczcie. To, e bdzie niepotrzebny tak duy UFG, ktry te kosztuje. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-02-03 17:10:03 | |
Autor: Cavallino | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lcnodn$9kn$1@node1.news.atman.pl... Czy to na prawdę jest tak absurdalne jak się wydaje? Czy jest tak proste,Czytam Twój tekst z lekkim niedowierzaniem. Brak konieczności dopłacania do UFG? Większą szansę na odszkodowanie, gdy ktoś w Ciebie wjedzie (bo nie ucieknie z powodu braku oc)? |
|
Data: 2014-02-03 17:18:55 | |
Autor: WOJO | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
Brak konieczności dopłacania do UFG?Ok zgadzam się - też nie chcę dopłacać - wystarczy zlikwidować UFG. Większą szansę na odszkodowanie, gdy ktoś w Ciebie wjedzie (bo nie ucieknie z powodu braku oc)?A tego nie da się załatwić w przytoczony przez mnie wyżej/niżej sposób bez udziału UFG? WOJO |
|
Data: 2014-02-03 17:21:18 | |
Autor: Cavallino | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lcofhm$47k$1@node1.news.atman.pl... Brak konieczności dopłacania do UFG?Ok zgadzam się - też nie chcę dopłacać - wystarczy zlikwidować UFG. Bierzesz na siebie obowiązek wypłacania odszkodowań za każdego debila, który OC nie kupi, a ściągnąć nie będzie z czego?
Nie. |
|
Data: 2014-02-03 17:27:22 | |
Autor: WOJO | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
A tego nie da się załatwić w przytoczony przez mnie wyżej/niżej sposób bez udziału UFG? Nie.Bo? WOJO |
|
Data: 2014-02-03 17:39:00 | |
Autor: Cavallino | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lcog1q$4r3$1@node1.news.atman.pl... A tego nie da się załatwić w przytoczony przez mnie wyżej/niżej sposób bez udziału UFG? Cyt: "Jak masz OC i jesteś poszkodowanym, Twój ubezpieczyciel wypłaca Ci fundusze na pokrycie strat i występuje z regresem do ubezpieczyciela winowajcy." UFG nie działa, jeśli winowajca ma ubezpieczenie. A jak nie ma, to kto by miał wypłacać i na jakiej zasadzie? WOJO |
|
Data: 2014-02-03 17:44:29 | |
Autor: WOJO | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
"Jak masz OC i jesteś poszkodowanym, Twój ubezpieczyciel wypłaca Ci fundusze UFG nie działa, jeśli winowajca ma ubezpieczenie. Oczywiście Twój własny ubezpieczyciel i Ciebie jako poszkodowanego tak samo mało będzie obchodzić cała procedura, podobnie jak obecnie. A Twój ubezpieczyciel zwróci się z regresem do sprawcy (obecna rola UFG). Pozdrawiam. WOJO |
|
Data: 2014-02-03 17:51:41 | |
Autor: Cavallino | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lcoh1e$5vb$1@node1.news.atman.pl... "Jak masz OC i jesteś poszkodowanym, Twój ubezpieczyciel wypłaca Ci fundusze I mówisz, że to będzie tańsze? Na jakiej podstawie tak sądzisz? Ilość osób bez OC wzrośnie, procent niewypłacalnych pewnie nie spadnie, ilość zebranych składek spadnie pewnie drastycznie, dodatkowo nie będzie na rynku kasy z kar od nieubezpieczonych ale złapanych na tym procederze. Musi być drożej, nie ma bata, aż tyle składka na UFG nie kosztuje. Większość ubezpieczycieli musiałaby się reasekurować, czyli tak czy tak składka podwójna. A Twój ubezpieczyciel zwróci się z regresem do sprawcy (obecna rola UFG). Tyle że to nie jest jedyna rola UFG, a wręcz jest to rola marginalna i wcale dużo nie kosztuje, bo likwidację i tak przeprowadza Twój ubezpieczyciel z OC. |
|
Data: 2014-02-03 18:14:29 | |
Autor: WOJO | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
I mówisz, że to będzie tańsze?A uważasz, że obecny stan z powielaniem procedur i stanowisk jest tańszy? Ilość osób bez OC wzrośnie,Dlaczego ma wrosnąć, skoro wypłaty ma robić TU, w którym wykupisz ubezpieczenie? Świadomość, że nie dostaniesz odszkodowania, kiedy go nie wykupisz podziała mobilizująco na tych co nie płacą, a tym, którzy płacili do tej pory będzie obojętne, no może z wyjątkiem przytoczonego wyboru TU ze względu na warunki, które potem otrzymają. procent niewypłacalnych pewnie nie spadnie,Pewnie nie... ilość zebranych składek spadnie pewnie drastycznie,Nie koniecznie, sporo osób płaci bo chce mieć święty spokój i dalej będą płacić, ale TU zostaną zmuszone do wytężenia swojego wysiłku w celu przyciągnięcia klienta. W tej chwili działają w myśl zasady "gdzieś się muszą ubezpieczyć", mają w głębokim poważaniu klienta, który zmuszony jest do "dobrowolnego" ubezpieczenia. dodatkowo nie będzie na rynku kasy z kar od nieubezpieczonych ale złapanych na tym procederze.A to niby czemu? Tak samo jak kary wpływają na konta UFG, tak samo będą wpływać na konta ubezpieczycieli - zmniejszy się jedynie ilość pośredników, a tym samym zwiększą dochody TU, a tym samym (choć w to raczej wątpię) zmniejszą się składki na OC. Musi być drożej, nie ma bata, aż tyle składka na UFG nie kosztuje.Ściągalność będzie dokładnie na tym samym poziomie, jak obecnie w UFG. Większość ubezpieczycieli musiałaby się reasekurować,Po to są TU - niech się wzajemnie asekurują. Jest tego na rynku coś około 30 - dadzą radę. czyli tak czy tak składka podwójna.Tylko dlaczego miałaby w ogóle wzrosnąć? OK. Tylko rolę UFG naprawdę może pełnić ubezpieczyciel.A Twój ubezpieczyciel zwróci się z regresem do sprawcy (obecna rola UFG).Tyle że to nie jest jedyna rola UFG, a wręcz jest to rola marginalna i wcale dużo nie kosztuje, bo likwidację i tak przeprowadza Twój ubezpieczyciel z OC. Pozdrawiam. WOJO |
|
Data: 2014-02-03 19:19:10 | |
Autor: Cavallino | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lcoipl$7sj$1@node1.news.atman.pl... I mówisz, że to będzie tańsze?A uważasz, że obecny stan z powielaniem procedur i stanowisk jest tańszy? Za wiele tych procedur nie powielasz. Prawnik egzekwujący regres i tak nie będzie zajmował się dwoma sprawami w tym samym czasie.
Bo teraz część debili uważających że nie potrzebują OC, powstrzymuje ryzyko kary za jego brak. skoro wypłaty ma robić TU, w którym wykupisz ubezpieczenie? A co ma piernik do wiatraka? Świadomość, że nie dostaniesz odszkodowania, kiedy go nie wykupisz podziała mobilizująco na tych co nie płacą Wątpię, skoro i teraz godzą się na to ryzyko. ilość zebranych składek spadnie pewnie drastycznie,Nie koniecznie, Koniecznie, to jest pewnik. sporo osób płaci bo chce mieć święty spokój i dalej będą płacić, ale TU zostaną zmuszone do wytężenia swojego wysiłku w celu przyciągnięcia klienta. Tyle że OC nie bardzo się opłaca, a w tej samej ustawie jest obowiązek jego oferowania. Gdyby zniknął, część towarzystw by się wycofała, a część podniosła składki żeby nikt szkodowy sie nie zgłaszał.
Bo by ich nie było. Tak samo jak kary wpływają na konta UFG, tak samo będą wpływać na konta ubezpieczycieli Nie będą, skoro OC nie będzie obowiązkowe, to nie będzie kary za niespełnienie tego obowiązku. Teraz są kary+regresy, a bez obowiązku byłyby tylko regresy. Musi być drożej, nie ma bata, aż tyle składka na UFG nie kosztuje.Ściągalność będzie dokładnie na tym samym poziomie, jak obecnie w UFG. Nic nie pisałem o ściągalności regresów.
Bo wzrosłyby odszkodowania wypłacane przez ubezpieczycieli, to chyba jasne?
Nie rozumiesz jaką rolę pełni UFG, więc doczytaj. Ściąganie regresów i wypłata odszkodowań poszkodowanym przez ludzi którzy nie mieli OC, to tylko część jego działalności. Pilnowanie posiadania OC to druga część - obstawiam że ta wychodzi na duży plus. |
|
Data: 2014-02-04 01:50:55 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
On Mon, 3 Feb 2014, WOJO wrote:
[...do kogo, wrotki brak...] dodatkowo nie bdzie na rynku kasy z kar od nieubezpieczonych ale zapanych na tym procederze.A to niby czemu? 1. A skd kary przy dobrowolnoci OC? 2. Spytaj artystw, jak im idzie "wpywanie na konta" z tego, co zapacili piraci, ci zapani ;) Przecie (niezalenie od minicia si z wpywami z kar), proponujesz ni mniej ni wicej, a "ktosia" ktry bdzie EWENTUALNE wpywy dzieli midzy ubezpieczycieli. Czyli UFG zastpisz inn nazw :) Tyle e to nie jest jedyna rola UFG, a wrcz jest to rola marginalnaOK. Tylko rol UFG naprawd moe peni ubezpieczyciel. Ktry? Ten u ktrego NIE UBEZPIECZY SI (z braku obowizku) nieubezpieczony? :D pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-02-03 18:43:43 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
On Mon, 03 Feb 2014 10:44:24 +0100, WOJO wrote:
Czytam Twój tekst z lekkim niedowierzaniem. Pisałem jak można całkiem łatwo wrzucić do budżetu państwa 0,8mld PLN rocznie. Dodatkowo niejako przy okazji może zarobić postronny Kowalski. Tomek |
|
Data: 2014-02-03 19:19:04 | |
Autor: masti | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 18:43:43 +0000 osobnik zwany Tomasz Stiller
napisał: On Mon, 03 Feb 2014 10:44:24 +0100, WOJO wrote:równie dobrze mógłbyś obiecać budżetowi gwiazdkę z nieba -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-02-03 19:53:30 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Hello Tomasz,
Monday, February 3, 2014, 7:43:43 PM, you wrote: Czytam Twj tekst z lekkim niedowierzaniem.Pisaem jak mona cakiem atwo wrzuci do budetu pastwa 0,8mld PLN Masz dusz ORMOwca. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-02-03 18:58:09 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
On Mon, 03 Feb 2014 19:53:30 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
Masz duszę ORMOwca. Ty zdaje się, że jesteś tak stary, że pamiętasz te czasy. Zatem z racji wieku mógłbyś chociaż takich pierdół nie wypisywać. Natomiast jeśli chcesz się odnieść merytorycznie, to zapraszam ;) Tomek |
|
Data: 2014-02-03 20:11:09 | |
Autor: sqlwiel | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800m ln PLN? | |
W dniu 2014-02-03 19:58, Tomasz Stiller pisze:
On Mon, 03 Feb 2014 19:53:30 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Merytorycznie? Proszę bardzo: Pijani kierowcy, to temat zastępczy dla użytkowników samochodów, bo w międzyczasie wyjebie ich się od tyłu na grubą kasę na dziesiątki sposobów opisanych tu w ostatnich miesiącach. Ale oni niech się podniecają eskalując kary dla pijanych kierowców zamiast myśleć o poważnej zadymie we stolycy. Ty masz nie tylko duszę ORMOwca. Ty jesteś ORMOwcem z krwi i kości, z dziada - pradziada. Masz na ścianie zdjęcie Pawki Morozowa? -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2014-02-03 19:34:56 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
On Mon, 03 Feb 2014 20:11:09 +0100, sqlwiel wrote:
Merytorycznie? Proszę bardzo: Merytorycznie, ale nie na temat. Jak Cię tak kręcą pijani kierowcy to sobie odgrzej jakiś stary topic ;) Tomek |
|
Data: 2014-02-03 20:23:37 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Hello Tomasz,
Monday, February 3, 2014, 7:58:09 PM, you wrote: Masz dusz ORMOwca.Ty zdaje si, e jeste tak stary, e pamitasz te czasy. Zatem z racji Z tob si nie da merytorycznie - jeste totalnie impregnowany na rozsdek, wiedz i argumenty - e przypomn dyskusj na temat rzekomego wzrostu sprawnoci. A odnoszc si do ORMOwca, zacytuj: Bya moliwo zarobienia na podkablowaniu ssiada nie posiadajcego OC? Bo tutaj jest klu programu. Przy okazji - pisze si clou. I jeszcze jeden cytacik: Tylko i wycznie dlatego, e nic z tego nie maj. Jeli za "wykrycie" braku polisy bya by "nagroda" to nagle moe si okaza, e jest bardzo wielu chtnych do jej odbioru.. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-02-03 19:33:35 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
On Mon, 03 Feb 2014 20:23:37 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
Z tobą się nie da merytorycznie - jesteś totalnie impregnowany na Ponieważ? RoMan tak stwierdził? No nie rozśmieszaj mnie. Wiesz gdzie mi lata Twoja opinia o mnie? :) A odnosząc się do ORMOwca, zacytuję: Dziękuję. Rozumiem, że z Twoich czasów nie uczono, że dyskutantom nie należy zwracać uwagi na błędy - bo jest to wysoce nie uprzejme. Chociaż Ciebie pewnie akurat uczono, ale chamstwo masz po prostu we krwi. I jeszcze jeden cytacik: No i co? Widzisz jakiś problem w tzw. postawie obywatelskiej? W każdym przypadku funkcjonuje jakaś nagroda - może być i finansowa. A może jesteś jednym z tych, którzy jeżdżą bez? Tomek |
|
Data: 2014-02-03 22:29:06 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Hello Tomasz,
Monday, February 3, 2014, 8:33:35 PM, you wrote: On Mon, 03 Feb 2014 20:23:37 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Byo w tym, co wycie: - e przypomn dyskusj na temat rzekomego wzrostu sprawnoci RoMan tak stwierdzi? Caa dyskusja to potwierdzia. No nie rozmieszaj mnie. Wiesz gdzie mi lata Twoja opinia o mnie? :) Mylisz, e byle smileyem przykryjesz swoje chamstwo? A odnoszc si do ORMOwca, zacytuj:Dzikuj. Rozumiem, e z Twoich czasw nie uczono, e dyskutantom nie Za moich czasw uczono szacunku dla starszych i dzikowania za wyprowadzenie z bdu. Chocia Ciebie pewnie akurat uczono, ale chamstwo masz po prostu we Piszesz do lustra, analfabeto? I jeszcze jeden cytacik:No i co? Widzisz jaki problem w tzw. postawie obywatelskiej? Na tzw. postawie obywatelskiej opierao si dziaanie ORMO. Nadal nie widzisz zwizku? W kadym przypadku funkcjonuje jaka nagroda - moe by i finansowa. Ale po co, skoro wystarczy proste powizanie baz pojazdw? I obdzie si bez 30 srebrnikw nagrody, judaszu. A moe jeste jednym z tych, ktrzy jed bez? Chyba ty. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-02-03 21:34:53 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
On Mon, 03 Feb 2014 22:29:06 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
Dziękuję. Rozumiem, że z Twoich czasów nie uczono, że dyskutantom nie Najwyraźniej chamie, nie nauczono cię czytać. Tomek |
|
Data: 2014-02-03 22:38:12 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Hello Tomasz,
Monday, February 3, 2014, 10:34:53 PM, you wrote: Najwyraniej chamie, nie nauczono ci czyta.Dzikuj. Rozumiem, e z Twoich czasw nie uczono, e dyskutantom nieZa moich czasw uczono szacunku dla starszych i dzikowania za Wzboga sownictwo, buraku. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-02-03 21:41:09 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
On Mon, 03 Feb 2014 22:38:12 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Tomasz, Masz coś jeszcze do powiedzenia chamie? Publicznie wystawiasz sobie świadectwo... Tomek |
|
Data: 2014-02-03 23:04:49 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Hello Tomasz,
Monday, February 3, 2014, 10:41:09 PM, you wrote: Masz co jeszcze do powiedzenia chamie? Publicznie wystawiasz sobieWzboga sownictwo, buraku.Najwyraniej chamie, nie nauczono ci czyta.Dzikuj. Rozumiem, e z Twoich czasw nie uczono, e dyskutantom nieZa moich czasw uczono szacunku dla starszych i dzikowania za Po raz kolejny - chyba ty, niewydarzony ormowcu. Midzy nami jest do podstawowa rnica - ja si nie chowam za anonimizujcym serwerem i wystpuj tu z cakowicie otwart przybic. A tym pozwalasz sobie na zachowanie licujce gwniarzowi, z daleka, anonimowo. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-02-03 22:22:59 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
On Mon, 03 Feb 2014 23:04:49 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
Masz coś jeszcze do powiedzenia chamie? Publicznie wystawiasz sobie Różnica między nami chamie jest taka, że ja nie wyjeżdżam przy pierwszej lepszej okazji z obelgami jak kończą mi się argumenty. Obserwuję Cię tutaj na grupie od jakiegoś czasu i niestety widzę, że lubisz się tak zachowywać. To typowe zachowanie małego zakompleksionego siusiaka z jakiegoś zadupia. Zza klawiatury komputera straszny kozak, ale w życiu cicha myszka. Tomek |
|
Data: 2014-02-03 23:35:13 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Hello Tomasz,
Monday, February 3, 2014, 11:22:59 PM, you wrote: Rnica midzy nami chamie jest taka, e ja nie wyjedam przy pierwszejMasz co jeszcze do powiedzenia chamie? Publicznie wystawiasz sobiePo raz kolejny - chyba ty, niewydarzony ormowcu. Nie jeste w stanie mnie obrazi - nie masz zdolnoci do tego, gupawy anonimie. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-02-03 22:39:07 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
On Mon, 03 Feb 2014 23:35:13 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
Nie jesteś w stanie mnie obrazić - nie masz zdolności do tego, głupawy Zapomniałeś, że to Twoja taktyka. Zamiast dyskutować wymieniając argumenty obrażasz. Mentalnie poziom podstawówki. Tomek |
|
Data: 2014-02-03 23:54:22 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Hello Tomasz,
Monday, February 3, 2014, 11:39:07 PM, you wrote: Nie jeste w stanie mnie obrazi - nie masz zdolnoci do tego, gupawyZapomniae, e to Twoja taktyka. Zamiast dyskutowa wymieniajc Ju ci to napisaem - nie jeste partnerem do dyskusji. Mentalnie poziom podstawwki. Wyszego poziomu nie znasz. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-02-03 23:04:17 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
On Mon, 03 Feb 2014 23:54:22 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
Zapomniałeś, że to Twoja taktyka. Zamiast dyskutować wymieniając Skoro nie jestem, to po jakiego wuja ze mną rozmawiasz? Dowartościowujesz się jakoś w ten sposób? Tomek |
|
Data: 2014-02-04 00:12:18 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Hello Tomasz,
Tuesday, February 4, 2014, 12:04:17 AM, you wrote: Skoro nie jestem, to po jakiego wuja ze mn rozmawiasz? DowartociowujeszZapomniae, e to Twoja taktyka. Zamiast dyskutowa wymieniajcJu ci to napisaem - nie jeste partnerem do dyskusji. Licz, e w kocu wyroniesz z gier i zaczniesz zachowywa si jak dorosy czowiek. Takich modych ludzi jak ty trzeba stawia do pionu czasem, bo si gubi w rzeczywistoci. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-02-03 23:58:00 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
On Tue, 04 Feb 2014 00:12:18 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
Liczę, że w końcu wyrośniesz z gier i zaczniesz zachowywać się jak RoMan, ja Ci może powiem gdzie i za co u mnie odpadłeś, to może zakończy tą dziwną pyskówkę. W wątku o sprawności wrzuciłem wykres z bardzo uznanej książki (anglojęzycznej) o budowie silników. Nie jeden inżynier konstruktor z niej czerpał. Celowo nie podałem źródła, żeby sprawdzić jak zareagujesz. Oczywiście zgodnie z moimi przewidywaniami stwierdziłeś, że nic z tego wykresu odczytać nie można. Problem w tym, że ten wykres dokładnie przedstawiał to, o czym mówiłem od początku. Czyli sprawność typowego silnika względem zmian jego obciążenia. Sprawność rośnie nie tylko przy wzroście prędkości obrotowej, ale także przy wzroście obciążenia. Innymi słowy zużycie paliwa (w gramach) potrzebnego do wyprodukowania 1kWh spada. Różnice są nie małe, co było widać na tym wykresie. Każdy nawet średnio obeznany z silnikami wie, że z silnika osiągającego moc maks powiedzmy 100kW przy prędkości 5000 obr/min można odebrać 10kW nie tylko przy prędkości 2000 obr/min ale także przy tych znamionowych 5000 obr/min. Czym taka praca będzie się różniła - poza prędkością obrotową? Ano procentowym obciążeniem silnika. Dla każdego kto miał jakikolwiek związek z mechaniką jest to oczywiste. No, ale skoro stwierdziłeś, że moje książkowe źródło jest dla Ciebie nie wystarczające to sobie po prost odpuściłem. Swoją drogą, do tej pory nie wyjaśniłeś mi jak wyliczyłeś, że do jazdy ze stałą prędkością 80km/h potrzeba około 10kW - bo mi wychodzi jednak nieco więcej. Podobnie niestety było w wątku o ładowaniu akumulatorów. Zarzuciłeś mi kłamstwo, a gdy poprosiłem o cytat jakoś dziwnie ucichłeś. Nie wypominając już o matactwach z opadem mas czynnych akumulatora, które w praktyce w akumulatorach samochodowych najczęściej spowodowane jest _przeładowaniem_ albo mechanicznymi wstrząsami - a nie jak sugerowałeś niedoładowaniem. No ale fachowe słownictwo zostało użyte, myślałeś że coś tam ugrałeś, ale tylko ośmieszasz się w moich oczach takim zachowaniem. Zyskałeś za to poklask Zabronskiego, który w wątku o akumulatorach dane przepisywał z wikipedii. Super :) Tyle z mojej strony, więcej do tych dwóch tematów wracał nie będę. Tomek |
|
Data: 2014-02-04 00:59:12 | |
Autor: AZ | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
On 2014-02-03, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:
Oczywiscie wykres na pierwszy rzut oka pasowal do twojej teorii wiec olales ten wrzucony przez J.F., na ktorym bylo duzo wiecej danych i z konkretnymi liczbami. Poziomy 25/50% load prawdopodobnie odnosily sie do procentu obciazenia przy danych obrotach i wtedy by sie zgadzalo. No i wtedy wg. ciebie te 10kW generujemy z wieksza sprawnoscia, a energia na krecenie kupy zelastwa 5000 obr/min bierze sie z dupy... Normalnie powinienes dostac Nobla. Co taki czlowiek o wszechstronnej wiedzy jak ty szukal na Wikipedii? Trudno zebym podal co innego skoro nawet producenci/serwisy udzielaja gwarancji gdy ladowanie jest >13.8-13.9V, czyli pierdzielone tluki wyczytaly to na Wikipedii... -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-02-04 08:11:04 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
On Tue, 04 Feb 2014 00:59:12 +0000, AZ wrote:
Oczywiscie wykres na pierwszy rzut oka pasowal do twojej teorii (...) Zacznijmy od tego, że to nie jest moja teoria kolego. Co taki czlowiek o wszechstronnej wiedzy jak ty szukal na Wikipedii? Szukałem źródeł Twoich rewelacji. Jednak większość książkowych pozycji podaje prawidłowe napięcie ładowania jako przedział 13,8 - 14,4V. Bardzo szybko okazało się, skąd pochodzi Twoja wiedza i teraz już rozumiem dlaczego takie bzdury wypisywałeś. Nie można oczekiwać wiele od kogoś, kto jako źródło swojej wiedzy używa Wikipedii. Tomek |
|
Data: 2014-02-04 09:11:50 | |
Autor: AZ | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
On 2014-02-04, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:
On Tue, 04 Feb 2014 00:59:12 +0000, AZ wrote:Jasne :-) Odszukaj mojego pierwszego posta w ktorym byl podany przedzial. Mowil ci juz ktos, ze jestes kretynem? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-02-04 10:34:45 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
On Tue, 04 Feb 2014 09:11:50 +0000, AZ wrote:
Mowil ci juz ktos, ze jestes kretynem? No i co? Na tylko tyle Cie stać? Kiepsko. Tomek |
|
Data: 2014-02-04 03:05:23 | |
Autor: J.F | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
Użytkownik "Tomasz Stiller" napisał w wiadomości
On Tue, 04 Feb 2014 00:12:18 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:[...] Każdy nawet średnio obeznany z silnikami wie, że z silnika osiągającego No i jakie bedzie w tych dwoch przypadkach ? No, ale skoro A ile i w jaki sposob ci wychodzi ? Podobnie niestety było w wątku o ładowaniu akumulatorów. Zarzuciłeś mi Cos wyzej pisales o odpuszczaniu ... to dziala w obie strony. Nie Od 20 czy wiecej lat regulatory sa elektroniczne i nie przeladowuja. Drogi u nas coraz lepsze, a akumulatory jakby coraz gorsze. Ba - akumulatory czesto bezobslugowe i zalepionymi korkami ... i nie trzeba wody dolewac. Nawiasem mowiac wlasnie odkrecilem korki w dwuletnim aku ... czy on przypadkiem wilgoci z powietrza nie wychwytuje ? bo wody tyle ile trzeba. J. |
|
Data: 2014-02-04 07:32:52 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
On Tue, 04 Feb 2014 03:05:23 +0100, J.F wrote:
Od 20 czy wiecej lat regulatory sa elektroniczne i nie przeladowuja. Rozumiem, że tak prozaicznych przyczyn jak uszkodzenie regulatora napięcia nie bierzesz pod uwagę? Podobnie poczynań Pana Ziutka, którego szybki prostownik dający 18V został zbudowany przez kolegę? Akumulatory padają głównie przed drobne zaniedbania lub niewiedzę ich użytkowników. Pomimo, że nazywają się bezobsługowymi czasami trzeba w ich okolicach coś tam zrobić. Tomek |
|
Data: 2014-02-05 23:02:18 | |
Autor: J.F | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
Użytkownik "Tomasz Stiller" napisał w wiadomości
On Tue, 04 Feb 2014 03:05:23 +0100, J.F wrote: Od 20 czy wiecej lat regulatory sa elektroniczne i nie przeladowuja.Rozumiem, że tak prozaicznych przyczyn jak uszkodzenie regulatora Nie biore, rzadko sie zdarza, a przeciez akumulator czesto pada, a po wymianie regulator okazuje sie dobry. Podobnie poczynań Pana Ziutka, którego Jakie ? Jak akumulator i alternator sa sprawne, to uzytkownik nie ma co zaniedbywac :-P Pomimo, że nazywają się bezobsługowymi czasami trzeba w ich okolicach coś Co ? J. |
|
Data: 2014-02-06 07:37:33 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
On Wed, 05 Feb 2014 23:02:18 +0100, J.F wrote:
Użytkownik "Tomasz Stiller" napisał w wiadomości On Tue, 04 Feb 2014 Może tobie rzadko się zdarza, ja w swoich samochodach (w tym przypadku dwóch różnych) wymieniłem regulator trzy razy w zeszłym roku. Problemy z regulatorem napięcia to z mojej perspektywy najczęstsza przyczyna padu akumulatorów. Podobnie poczynań Pana Ziutka, którego szybki prostownik dający 18V Nie ma - bez żartów? Wystarczy, że światła zostawi włączone na noc i pozamiatane, a potem już prostowniczek zrobi swoje. Pomimo, że nazywają się bezobsługowymi czasami trzeba w ich okolicach Choćby kontrolować stan naładowania właśnie. Tomek |
|
Data: 2014-02-06 08:57:26 | |
Autor: AZ | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
On 2014-02-06, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:
A po co? Uwaga cytat: -- -- -- -- -- -- Słyszałem, co więcej nawet wiem kiedy i z jaką intensywnością występuje. A dlaczego pytasz? Czyżby interesowało Cię jak bardzo ulega zasiarczeniu akumulator naładowany w 70%? Tomek -- -- -- -- -- -- -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-02-06 09:52:22 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Hello Tomasz,
Thursday, February 6, 2014, 8:37:33 AM, you wrote: [...] Moe tobie rzadko si zdarza, ja w swoich samochodach (w tym przypadku Snickersa? [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-02-06 09:07:00 | |
Autor: AZ | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
On 2014-02-06, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
Hello Tomasz,Czemu? Moze ma cos uwalone przy ladowaniu biorac pod uwage jego podejscie do sprawnosci ladowania :-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-02-06 11:14:33 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Hello AZ,
Thursday, February 6, 2014, 10:07:00 AM, you wrote: Czemu? Moze ma cos uwalone przy ladowaniu biorac pod uwage jego podejscieMoe tobie rzadko si zdarza, ja w swoich samochodach (w tym przypadkuSnickersa? Ale to naprawd trudno zepsu. Regulator adowania steruje uzwojeniem wzbudzenia i pracuje (wbrew pozorom) impulsowo - nie przechodzi przez niego prd obcienia. Ile razy wymieniae regulator adowania w swoich samochodach? Bo to, e w motocyklach si wymienia jest oczywiste - ale tam jest tyrystorowy crow-bar, zwierajcy cewki i to si straszliwie grzeje. W samochodzie regulacja dziaa na niskim prdzie. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-02-06 10:28:41 | |
Autor: AZ | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
On 2014-02-06, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
Raz - bo skonczyly sie szczotki a sa w calosci z regulatorem. Akurat w moim motocyklu jest "normalny" alternator i ciesze sie z tego powodu ;-) Tyrystorowe to lubia sie palic jak sie pozamienia zarowki na LED-y, zawsze to pare W wiecej do wygrzania... -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-02-06 12:27:49 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Hello AZ,
Thursday, February 6, 2014, 11:28:41 AM, you wrote: Ile razy wymieniae regulator adowania w swoich samochodach?Raz - bo skonczyly sie szczotki Przez ile lat? a sa w calosci z regulatorem. Czyli teoretycznie moge wymieni same szczotki... Bo to, e w motocyklach si wymienia jest oczywiste - ale tam jestAkurat w moim motocyklu jest "normalny" alternator i ciesze sie z tego :) -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-02-06 11:40:21 | |
Autor: AZ | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
On 2014-02-06, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
Nie wiem? U mnie samochod wtedy byl 5 lat, ale pewnie byly od nowosci.Ile razy wymieniałeś regulator ładowania w swoich samochodach?Raz - bo skonczyly sie szczotki Teorytycznie moglem, ale przy jakiejs smiesznie niskiej cenie calosci wydalo mi sie nieoplacalne. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-02-06 12:52:12 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Hello AZ,
Thursday, February 6, 2014, 12:40:21 PM, you wrote: Nie wiem? U mnie samochod wtedy byl 5 lat, ale pewnie byly od nowosci.Przez ile lat?Ile razy wymieniae regulator adowania w swoich samochodach?Raz - bo skonczyly sie szczotki Mam 15-letni samochd, w ktrym niedawno wymieniano oyska alternatora. Szczotki jeszcze nie wymagay wymiany... Teorytycznie moglem, ale przy jakiejs smiesznie niskiej cenie caloscia sa w calosci z regulatorem.Czyli teoretycznie moge wymieni same szczotki... A nasz krliczek wymieni 3 regulatory w rok. Z powodu zego adowania. Naley mu si Snickers? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-02-06 11:59:39 | |
Autor: AZ | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
On 2014-02-06, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
No moj wtedy mial tyle ;-) Lozyska tez wymagaly wymiany, komutator tez nie byl jakis za bogaty ale olalem i jezdzi do dzis. No coz. Tylko czujnosc i doswiadczenie naszego kroliczka pozwolilo zapobiec przeladowaniu i zniszczeniu akumulatora. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-02-06 15:26:30 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
On Thu, 06 Feb 2014 09:07:00 +0000, AZ wrote:
Czemu? Moze ma cos uwalone przy ladowaniu biorac pod uwage jego To akurat chyba kwestia wieku tych dwóch samochodów które miałem na myśli. Pierwszy '97r, w którym zeszłej jesieni regulator zabił aku. Totalnie się wygotował alternator dawał prawie 17V. Jako, że sam akumulator miał prawie 7 lat to machnąłem ręką, razem z regulatorem kupiłem nowy tani aku i zapomniałem o problemie. Drugi to dostawczak `01r, który jeździ na bardzo krótkich trasach, przez co zależało mi, żeby było tam na prawdę 14,4V. Pierwszy regulator uszkodził się ze starości, a drugi na obrotach dawał 14,1V - dopiero po kolejnej wymianie jest 14,3 - 14,4. Ot cała niewiarygodna historia. Myślę, że jak się jeździ złomami to od czasu do czasu takie numery się dzieją. Nic nadzwyczajnego. Tomek |
|
Data: 2014-02-06 15:31:23 | |
Autor: AZ | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
On 2014-02-06, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:
Ze starosci sie uszkodzil, hmm. Alez takie ladowanie nie jest wcale konieczne, w zupelnosci by wystarczylo 13,5V. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-02-06 22:00:44 | |
Autor: J.F | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
Użytkownik "Tomasz Stiller" napisał w wiadomości
On Wed, 05 Feb 2014 23:02:18 +0100, J.F wrote: Może tobie rzadko się zdarza, ja w swoich samochodach (w tym przypadkuRozumiem, że tak prozaicznych przyczyn jak uszkodzenie regulatoraNie biore, rzadko sie zdarza, a przeciez akumulator czesto pada, a po I ile z nich zawyzalo napiecie ? Problemy z regulatorem napięcia to z mojej perspektywy najczęstsza przyczyna padu A w perspektywie powiedzmy 10 lat ? Nie ma - bez żartów? Wystarczy, że światła zostawi włączone na noc iPodobnie poczynań Pana Ziutka, którego szybki prostownik dający 18VJakie ? Jak akumulator i alternator sa sprawne, to uzytkownik nie ma co Przyczyne uznaje ... ale bardziej ucierpi od rozladowania, czy od jednego ladowania ? Choćby kontrolować stan naładowania właśnie.Pomimo, że nazywają się bezobsługowymi czasami trzeba w ich okolicachCo ? A jak ? Aku na gwarancji i bezobslugowe .. J. |
|
Data: 2014-02-06 23:31:08 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
On Thu, 06 Feb 2014 22:00:44 +0100, J.F wrote:
I ile z nich zawyzalo napiecie ? Jeden z trzech. Do 17V. Problemy z regulatorem napięcia to z mojej perspektywy najczęstsza Tu już trudno mi powiedzieć. W rodzinie pamiętam ~5 takich przypadków na przestrzeni kilku lat licząc te moje. Przyczyne uznaje ... ale bardziej ucierpi od rozladowania, czy od Wszystko zależy od tego jak będzie ładowany i jak długo stał rozładowany. Choćby kontrolować stan naładowania właśnie. Najprościej pomiarem napięcia w stanie spoczynku. Tomek |
|
Data: 2014-02-07 00:35:26 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Hello Tomasz,
Friday, February 7, 2014, 12:31:08 AM, you wrote: I ile z nich zawyzalo napiecie ?Jeden z trzech. Do 17V. Skr tego szczupaka... [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-02-06 23:39:14 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
On Fri, 07 Feb 2014 00:35:26 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
Tu już trudno mi powiedzieć. W rodzinie pamiętam ~5 takich przypadków Rozumiem Wodzu RoManie, że Tobie regulatory nie padają. Dobra Twoja, tylko pogratulować :) Widać moim złomom daleko do Twoich wypasów. Tomek |
|
Data: 2014-02-07 00:44:55 | |
Autor: J.F | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
Użytkownik "Tomasz Stiller" napisał w wiadomości
On Thu, 06 Feb 2014 22:00:44 +0100, J.F wrote: Problemy z regulatorem napięcia to z mojej perspektywy najczęstsza Tu już trudno mi powiedzieć. W rodzinie pamiętam ~5 takich przypadków na Zepsucie regulatorow ? Czy tylko zuzycie szczotek ? Szczescie masz ... moze sprobuj w totka :-) Najprościej pomiarem napięcia w stanie spoczynku.Choćby kontrolować stan naładowania właśnie.A jak ? Aku na gwarancji i bezobslugowe .. W granicach normy bedzie. Bo norma szeroka. J. |
|
Data: 2014-02-06 23:52:24 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
On Fri, 07 Feb 2014 00:44:55 +0100, J.F wrote:
Zepsucie regulatorow ? Czy tylko zuzycie szczotek ? IMO uszkodzenie. W tym pierwszym przypadku altek dawał napięcie za wysokie (17V), a w tym drugim za niskie (13,6 na oryginalnym regulatorze i 14,1 po pierwszej wymianie) Szczescie masz ... moze sprobuj w totka :-) Nie taka znowu szeroka. Napięcie spoczynkowe akumulatora zmierzone po nocy na parkingu/ w garażu da wystarczający pogląd na sprawę o tym czy akumulator jest odpowiednio ładowany. W razie należy oczywiście sprawdzać dalej. Tomek |
|
Data: 2014-02-07 09:51:36 | |
Autor: AZ | |
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN? | |
On 2014-02-06, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:
Manipulacji ciag dalszy i robisz idiote z J.F. ze nie gwarancji nie moznaChoćby kontrolować stan naładowania właśnie. mierzyc napiecia? -- -- -- Choćby kontrolować stan naładowania właśnie.Pomimo, że nazywają się bezobsługowymi czasami trzeba w ichCo ? A jak ? Aku na gwarancji i bezobslugowe .. -- -- -- Cos porobic to znaczy skontrolowac napiecie? Czy niekontrolowanie napiecia wplywa na zywotnosc? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-02-04 03:41:33 | |
Autor: Budzik | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Uytkownik Tomasz Stiller kaszel@lexx.eu.org ...
A mozecie ja na priv przeniesc? |
|
Data: 2014-02-04 08:07:26 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
On Tue, 04 Feb 2014 03:41:33 +0000, Budzik wrote:
Użytkownik Tomasz Stiller kaszel@lexx.eu.org ... Nie możemy. Tomek |
|
Data: 2014-02-04 03:41:34 | |
Autor: Budzik | |
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN? | |
Uytkownik RoMan Mandziejewicz roman@pik-net.pl.invalid ...
Czytam Twj tekst z lekkim niedowierzaniem.Pisaem jak mona cakiem atwo wrzuci do budetu pastwa 0,8mld PLN I kalkulator urzdnika. Jak to atwo z faszywej statystyki wrzucic do budzetu planowane przychody. :) |