Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN?

Data: 2014-02-03 10:44:24
Autor: WOJO
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN?
Czy to na prawdę jest tak absurdalne jak się wydaje? Czy jest tak proste,
że jeszcze nikt na to nie wpadł? A skoro jest takie proste, to dlaczego
się tego jeszcze nie robi?
Czytam Twój tekst z lekkim niedowierzaniem.
Ty naprawdę uważasz OC za ubezpieczenie, a nie podatek?
Powiedz mi co zyskuje społeczeństwo z tego, że wszyscy nagle zaczną płacić OC?
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-02-03 09:53:24
Autor: masti
Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 10:44:24 +0100 osobnik zwany WOJO napisał:

[...]

Ty naprawdę wierzysz w korwinizm somalijski?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-03 10:55:34
Autor: WOJO
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN?
Ty naprawdę wierzysz w korwinizm somalijski?
Wybacz,ale co to jest "korwinizm somalijski"?
WOJO

Data: 2014-02-03 09:56:58
Autor: masti
Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 10:55:34 +0100 osobnik zwany WOJO napisał:

Ty naprawdę wierzysz w korwinizm somalijski?
Wybacz,ale co to jest "korwinizm somalijski"? WOJO

Somali to taki kraj, który realizuje idee Korwina. Państwo do nieczego się nie wtrąca a wszyscy zyją w luksusie.

A teraz powiedz co zrobisz jak w ciebie bezrobotny wjedzie młodzian w pożyczonym 30 letnim maluchu

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-03 11:09:36
Autor: sqlwiel
W dniu 2014-02-03 10:56, masti pisze:
[...]

3 x BZDURA w jednym zdaniu :D

A teraz powiedz co zrobisz jak w ciebie bezrobotny wjedzie młodzian w
pożyczonym 30 letnim maluchu

Na narządy. A jak braknie, to się rodzina dorzuci.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-02-03 11:33:31
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN?
Hello sqlwiel,

Monday, February 3, 2014, 11:09:36 AM, you wrote:

Ty naprawd wierzysz w korwinizm somalijski?
Wybacz,ale co to jest "korwinizm somalijski"? WOJO
Somali to taki kraj, ktry realizuje idee Korwina. Pastwo do nieczego
si nie wtrca a wszyscy zyj w luksusie.
3 x BZDURA w jednym zdaniu :D

Jaki korwinizm taki luksus...

A teraz powiedz co zrobisz jak w ciebie bezrobotny wjedzie modzian w
poyczonym 30 letnim maluchu
Na narzdy. A jak braknie, to si rodzina dorzuci.

I CKJ?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-03 11:11:58
Autor: WOJO
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN?
Somali to taki kraj, który realizuje idee Korwina. Państwo do nieczego
się nie wtrąca a wszyscy zyją w luksusie.
Korwin i Jego idee są mi obce, podobnie jak Somalia. Podatek OC muszę jednak płacić regularnie co rok i może mogę się zastanowić w jakim celu, czy myśleć też mi nie wolno w tym "wolnym" kraju?

A teraz powiedz co zrobisz jak w ciebie bezrobotny wjedzie młodzian w
pożyczonym 30 letnim maluchu
To będzie oczywiście zależało od sposobu zachowania młodziana.
Rozwiń przykład. :)
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-02-03 10:47:20
Autor: masti
Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 11:11:58 +0100 osobnik zwany WOJO napisał:

[...]

proste. Młodzian mówi:" W dupie mam Twojego nowiutkiego merca i połamane gnaty." --
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-03 13:17:37
Autor: WOJO
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN?
proste. Młodzian mówi:" W dupie mam Twojego nowiutkiego merca i połamane
gnaty."
Policja mówi 500, potem sędzia mówi 500x X.
Dokładnie tak samo jak teraz.
:)
WOJO

mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

Data: 2014-02-03 12:25:47
Autor: masti
Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 13:17:37 +0100 osobnik zwany WOJO napisał:

[...]

a ty zostajesz z wrakiem

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-03 13:42:24
Autor: WOJO
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN?
a ty zostajesz z wrakiem
A teraz to automagicznie się samochód naprawia?
Masz dokładnie taką samą drogę do pokonania.
Jedynie zgraja pośredników (np. rzeczony UFG) musi zarobić dwukrotnie - raz od płacących składki, drugi raz od powodującego szkodę.
Gdyby to był zły interes to nie byłoby tylu ubezpieczycieli na rynku.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-02-03 14:05:08
Autor: masti
Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 13:42:24 +0100 osobnik zwany WOJO napisał:

a ty zostajesz z wrakiem
A teraz to automagicznie się samochód naprawia? Masz dokładnie taką samą
drogę do pokonania.

nie ma obowiązkowego OC to nie ma UFG. Masz wrak i możesz skarzyć gołodupca o odszkodowanie. A w tym czasie Twój sliczny merolek zarasta trawą i zamienia się w rdzę w kącie warsztatu

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-03 16:16:51
Autor: WOJO
[...]

Oczywiście mówimy o przypadku, kiedy sprawca nie posiadał ważnego ubezpieczenia OC.
Wciąż nie rozumiem, dlaczego tysiące innych kierowców ma się zrzucać na mojego merola (przy okazji karmiąc rzeszę darmozjadów w urzędach).
Skoro to taka niezastąpiona instytucja (czytaj -  mamy prawo do dupy i niewydolne sądownictwo) to dlaczego działa jak drugi filar ubezpieczenia?
Pierwszy to zwykłe OC i to powinno wystarczyć.
Gdzieś był pomysł, że odszkodowania będą wypłacane z własnego OC.
W takim wypadku odsetek niepłacących podatku OC dążyłby do zera, bo każdy chciałby mieć ubezpieczenie własnego pojazdu.
Czyż nie lepiej brzmi niż metody z minionej epoki zaproponowane przez Tomasza Stillera?
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-02-03 15:33:01
Autor: masti
Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 16:16:51 +0100 osobnik zwany WOJO napisał:

[...]

a wydolne sądownictwo coś poradzi na to, że trafi Cie gołodupiec? Nawet jak go wsadzisz do więzienia to coś zmieni w naprawie Twojego Merca?

Pierwszy to zwykłe OC i to powinno wystarczyć. Gdzieś był
pomysł, że odszkodowania będą wypłacane z własnego OC.

a wiesz co to jest Ubezpieczenie od Odpowiedzialności Cywilnej"?

[...]

na razie to pokazuje, że nie masz zielonego pojęcia czym różni się OC od AC.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-03 17:12:25
Autor: WOJO
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN?
a wiesz co to jest Ubezpieczenie od Odpowiedzialności Cywilnej"?
Nie bardzo - wytłumacz mi. :)

[...]

Oczywiście, tak jak Ty nie masz pojęcia o tym czym różni się DOBROWOLNE ubezpieczenie od OBOWIĄZKOWEGO podatku OC.
Pierwsza sytuacja - wykupujesz DOBROWOLNE OC
Jak masz OC i zawiniłeś, ubezpieczyciel poszkodowanego wypłaca odszkodowanie poszkodowanemu i zgłasza się do Twojego z regresem.
Jak masz OC i jesteś poszkodowanym, Twój ubezpieczyciel wypłaca Ci fundusze na pokrycie strat i występuje z regresem do ubezpieczyciela winowajcy.
Jak masz AC i i brak jest drugiej strony, możesz wyklepać własną furę z funduszy wypłaconych przez własnego ubezpieczyciela.
Druga sytuacja - nie masz DOBROWOLNEGO OC
Zawiniłeś, ubezpieczyciel poszkodowanego wypłaca odszkodowanie poszkodowanemu i zgłasza się do Ciebie (zapewne sądownie, bo pewnie się nie poczuwasz do odpowiedzialności) z regresem.
Jesteś poszkodowanym - klepiesz z własnych funduszy bo nie masz OC.
Sorry - prościej nie potrafię Ci wytłumaczyć.
I nie potrzeba UFG - kolejnego molocha - pośrednika, który musi na siebie zarobić.
Może jestem krótkowidzem, ale nie widzę złych aspektów takiego systemu (oprócz braku stołków w UFG do obsadzenia kolesiami z jedynie słusznej (w danej chwili) partii rządzącej)
Mając oczywiście do wyboru ubezpieczyciela, pójdę tam, gdzie mają lepsze warunki - nie orżną mnie na cenach części, nie orżną mnie na terminie naprawy itd.
W sytuacji obecnej masz loterię, bo choć sam wybierasz TU "najlepsze", to i tak odszkodowanie dostajesz od ubezpieczyciela sprawcy, co często wybiera OC w najtańszym możliwym wariancie.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-02-03 19:00:12
Autor: Paweł Muszyński
W dniu 2014-02-03 17:12, WOJO pisze:
[...]

Masz teraz dobrowolne AC - chyba masz szczęście, że sam, ani nikt w
Twojej okolicy nie miał problemów z wypłatą odszkodowania / uznaniem
wartości itp. I nie znalazł się w sytuacji "szkody całkowitej" (celowo w
"" - to dość nadużywane pojęcie).

Z mojego doświadczenia wynika, że warunki OC są dużo korzystniejsze do
dochodzenia swoich praw, miałem ostatnimi laty kilka szkód z OC (w tym
jedną szkodę całkowitą) i nigdy nie miałem problemu, żeby uczciwie
doprowadzić auto do stanu sprzed kolizji, a w przypadku szkody
całkowitej odzyskać wartość samochodu i pozbyć się wraku.

W AC moi znajomi bujali się sporo, kwestionowane były wszystkie możliwe
wyceny itp.

W sytuacji obecnej masz loterię, bo choć sam wybierasz TU "najlepsze",
to i tak odszkodowanie dostajesz od ubezpieczyciela sprawcy, co często
wybiera OC w najtańszym możliwym wariancie.

Warunki OC są regulowane ustawowo - wybieranie najlepszego to mit -
wszystkie mają dokładnie identyczne OWU.

No i pomijasz drobny szczegół - TU muszą zarobić, jak zlikwidowany
zostanie obowiązek OC, zmniejszy im się rynek, do tego dojdą koszty
egzekucji regresów o których piszesz. Zgadnij, kto za to zapłaci.

Data: 2014-02-03 19:20:59
Autor: Cavallino

Użytkownik "Paweł Muszyński" <pmuch.nospam@bolinko-wytnijto.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:52efd929$0$2367$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A ja dokładnie odwrotnie - AC zawsze bez problemów, OC zawsze z problemami.
Aż do dwuletniego procesu w prostej i oczywistej  sprawie włącznie.

Warunki OC są regulowane ustawowo - wybieranie najlepszego to mit -
wszystkie mają dokładnie identyczne OWU.

Ale firmy wypłacają nie swoim klientom, więc z zasady traktują ich gorzej.
A są też różnice w skali bezczelności odszkodowawczej pomiędzy poszcz. firmami.

Data: 2014-02-03 20:16:01
Autor: WOJO
[...]
Ja nie neguję dobrowolności AC, ale czas postawić pewne rzeczy z głowy znowu na nogi.
OC jak ma być ubezpieczeniem (a nie podatkiem) to ma być dobrowolne!
A TU dalej będą starały się rżnąć w trąbę nałapanych klientów - tutaj nie mam złudzeń.

[...]
Z dochodzeniem swoich praw będzie bardzo podobnie. Z tą drobną różnicą, że nie będziesz musiał szukać delegatury TU sprawcy, bo wiesz, gdzie mieści się delegatura Twojego TU i tam się udajesz po zdarzeniu.

W AC moi znajomi bujali się sporo, kwestionowane były wszystkie możliwe
wyceny itp.
OK. Ale w tym przypadku kwestionowane będą między jednym TU, a drugim TU.
Niech się gryzą między sobą szczując na siebie swoje zastępy prawników.
W sprawach między TU, a klientem (prawie) zawsze klient stoi na gorszej pozycji.
Oczywiście firmy "pomagające" w uzyskaniu odszkodowania będą musiały się odrobinę przekwalifikować. :)

[...]

I tu niestety nie masz racji OWU jednakowe, ale podejście do klienta diametralnie różne (i idące za tym koszty także).
Łatwiej mi sie zdecydować na zapłacenie więcej (nawet dwa czy trzy razy), kiedy mam pewność, że będę traktowany jak człowiek, a nie petent.
Na współpracy w takim rozwiązaniu będzie zależeć obu stronom, bo dla TU klient jest "nasz".

No i pomijasz drobny szczegół - TU muszą zarobić, jak zlikwidowany
zostanie obowiązek OC, zmniejszy im się rynek, do tego dojdą koszty
egzekucji regresów o których piszesz. Zgadnij, kto za to zapłaci.
Ależ oczywiście, niech zarabiają - po to są prywatnymi firmami, a nie instytucjami charytatywnymi.
Niech jednak robią to w zdecydowanie bardziej cywilizowany sposób niż obecnie.
Dlaczego mamy utrzymywać z obowiązkowego podatku OC kolejno wyrastające TU?
Słabi padną, a najlepsi będą się rozwijać - prawo rynku.
W chwili obecnej, nie ważne jak podchodzisz do klienta i tak jesteś tylko workiem z pieniędzmi, po które trzeba wyciągnąć rękę.
Piszesz, że dojdą koszty regresów i egzekucji.
A teraz wszystko jest za darmo? Tak samo, jedynie powiększone o marże UFG.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-02-04 01:30:22
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN?
On Mon, 3 Feb 2014, WOJO wrote:

[...komu, wrotki brak...]
W AC moi znajomi bujali si sporo, kwestionowane byy wszystkie moliwe
wyceny itp.
OK. Ale w tym przypadku kwestionowane bd midzy jednym TU, a drugim TU.

  A ten optymizm skd?

Niech si gryz midzy sob szczujc na siebie swoje zastpy prawnikw.

  Co to zmieni w sprawie usiowania zanienia wyceny dla swojego klienta?
  TU bdzie dziaao we *wasnym* interesie.
  Po kolei:
- ma do wyboru sdzenie si z "szarym klientem" lub z "zastpem
  prawnikw" - kogo bdzie wolao powici, albo przynajmniej
  wstpnie oskuba?
   Przecie oczywiste jest, e przepis o nieprzysugiwaniu prawa
  do regresu od nieprzysugujcej kwoty pozostanie, wic jeli
  ubezpieczyciel B powoa si na "nieprzysugiwanie" kwoty ktr
  wypaci ubezpieczyciel A, to A narazi si na strat.
- "Twj" ubezpieczyciel rzecz jasna ma prawo do "zwrotu kosztw".
  Tym samym, nawet jak zarzdasz "X" i bdziesz wiedzia, e
  wyszarpa on od sprawcy kwot wiksz od "X", nijak nie dowiedzie
  to, e sam wyszarpiesz "X", ubezpieczyciel bdzie mia twarde
  dowody ile to go kosztowaa "pomoc prawna" :P

W sprawach midzy TU, a klientem (prawie) zawsze klient stoi na gorszej pozycji.

  No to przedpica wanie to Ci tumaczy ;)

W sytuacji obecnej masz loteri, bo cho sam wybierasz TU "najlepsze",
to i tak odszkodowanie dostajesz od ubezpieczyciela sprawcy, co czsto
wybiera OC w najtaszym moliwym wariancie.

Warunki OC s regulowane ustawowo - wybieranie najlepszego to mit -
wszystkie maj dokadnie identyczne OWU.
I tu niestety nie masz racji OWU jednakowe, ale podejcie do klienta diametralnie rne (i idce za tym koszty take).
atwiej mi sie zdecydowa na zapacenie wicej (nawet dwa czy trzy razy), kiedy mam pewno, e bd traktowany jak czowiek, a nie petent.

  Zaraz, to Ty sobie wybierasz sprawcw szkd w Twoim aucie, czy piszesz
o nieskoczenie cienkiej doskonale kulistej wersji przyszej wizji
konstrukcji ubezpiecze? :)
  Przecie w cytacie jest wyranie: nie masz wpywu na to, kto
bdzie ubezpieczycielem sprawcy, a skorzystanie ze "swojego"
ubezpieczyciela to jest dodatkowy koszt.

No i pomijasz drobny szczeg - TU musz zarobi, jak zlikwidowany zostanie obowizek OC, zmniejszy im si rynek, do tego dojd koszty egzekucji regresw o ktrych piszesz. Zgadnij, kto za to zapaci.
Ale oczywicie, niech zarabiaj - po to s prywatnymi firmami, a nie instytucjami charytatywnymi.
Niech jednak robi to w zdecydowanie bardziej cywilizowany sposb ni obecnie.

  A jak ich do tego zmusisz?
  Pozwl, e przedstawi Ci jedyny znany mi powd, dla ktrego widz
pewien (za to istotny) argument za obowizkowym OC dla rowerw.
  Ot w .pl *NIE MA*, najzwyczajniej nie ma, "normalnych" ofert
na OC, opartych o takie same zasady, jak przy samochodzie.
  W przeszoci widziaem dwie, obie byy dostpne tylko dla
"wybranych" (raz bodaj studenci, drugi raz uczestnicy wypraw
czy jako tak), obie byy "europejskie", czyli organizowane
przez ponadkrajowe organizacje.
  Co mam na myli?
  Ano rzecz oczywist - jako, e jest znikome, ale niezerowe,
prawdopodobiestwo spowodowania szkody "osobowej" (na zdrowiu
itede), koczcej si rent, tym co jest najistotniejsze, nie
jest wcale ubezpieczenie od szkd materialnych, lecz osobowych
wanie.
  I ze wzgldu na znikomo (w przypadku roweru), naleaoby
oczekiwa wysokiego "wspczynnika" kwoty dla takich przypadkw.

  I teraz - w przypadku samochodu, kiedy szkoda osobowa jest do
wysoce prawdopodobna, USTAWOWA warto wspczynnika wynosi 5.
  Sownie "pi".
  W przypadku dostpnych OC na rower, ta warto wynosi... ile?
  Ano, nie ma odrbnej. Jeden. Czyli tyle co nic.

Dlaczego mamy utrzymywa z obowizkowego podatku OC kolejno wyrastajce TU?

  Bo brak przymusu moe prowadzi do absurdw jak wyej.
  Oczywicie ten przymus mona zorganizowa inaczej, choby tylko
poprzez wymuszenie "wspczynnika", ograniczenie listy wycze
itede, niewykluczone, e zostaaby dzisiejsza posta OC, ale
obowizujca dla AC
  Zaraz podnios si gosy e "czy to wobec tego ma sens, skoro
i tak kady W PRAKTYCE musi" :)

Sabi padn, a najlepsi bd si rozwija - prawo rynku.

  Tyle, e wersja zbyt antyliberalna MOE spowodowa, e rozwija
si bd najlepsi kanciarze.
  Dlaczego "antyliberalna"? - ano dlatego, e obserwuj, i
krytykanci liberalizmu utosamiaj go z anarchi :>

W chwili obecnej, nie wane jak podchodzisz do klienta i tak jeste tylko workiem z pienidzmi, po ktre trzeba wycign rk.
Piszesz, e dojd koszty regresw i egzekucji.
A teraz wszystko jest za darmo? Tak samo, jedynie powikszone o mare UFG.

  Teraz, to mao kto korzysta z wasnego AC, jeli ma dane sprawcy.
  Chyba e si myl :>, ale wtpi.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-03 19:17:48
Autor: masti
Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 17:12:25 +0100 osobnik zwany WOJO napisał:

[...]

a jak nie masz dobrowolnego OC? to tamten ubezpieczyciel zostaje na lodzie? To doliczy sobie ryzyko do składki. i nie będzie tanio.

Jak masz OC i jesteś poszkodowanym, Twój
ubezpieczyciel wypłaca Ci fundusze na pokrycie strat i występuje z
regresem do ubezpieczyciela winowajcy.

a czemu miałby to robić skoro nic mu za to nie zapłaciłeś? Bo jak zapłaciłeś to przestanie być tanio

[...]

a ty nie masz nic. I co? Ubezpieczyciel doliczy sobie ryzyko do składki

Jesteś poszkodowanym -
klepiesz z własnych funduszy bo nie masz OC.

dalej  nie odrózniasz OC od AC.

[...]

Jeśli liczysz, że z OC sprawcy bedziesz mógł wybierać sobie jak naprawiasz według warunków Twojego ubezpieczyciela AC (bo to nie jest OC) to zyjesz w świecie kompletnie urojonym. Jezeli taki byłby nakaz prawa to ubezpieczenie byłoby droższe niż obecne AC, które tanie nie jest.

[...]

powiedz mi czemu dobrowolne AC jest dużo droższe od obowiązkowego OC mimo, że sumy gwarancyjne są dużo niższe a towarzystwo ma wpływ na jego warunki w przeciwieństwie do ustawowych warunków OC.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-03 17:11:59
Autor: Cavallino

Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lcobt3$vei$1@node1.news.atman.pl...
[...]

To w II filarze możesz ustalić wielkość składki i masz na nią wpływ?

Data: 2014-02-03 17:10:51
Autor: Cavallino

Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lcnq1e$be0$1@node1.news.atman.pl...
Somali to taki kraj, który realizuje idee Korwina. Państwo do nieczego
się nie wtrąca a wszyscy zyją w luksusie.
Korwin i Jego idee są mi obce, podobnie jak Somalia. Podatek OC muszę jednak płacić regularnie co rok

Nie musisz.
Chyba że pośrednio za PKS.

Data: 2014-02-03 11:03:51
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN?
Hello masti,

Monday, February 3, 2014, 10:53:24 AM, you wrote:

Czy to na prawd jest tak absurdalne jak si wydaje? Czy jest tak
proste, e jeszcze nikt na to nie wpad? A skoro jest takie proste, to
dlaczego si tego jeszcze nie robi?
Czytam Twj tekst z lekkim niedowierzaniem. Ty naprawd uwaasz OC za
ubezpieczenie, a nie podatek? Powiedz mi co zyskuje spoeczestwo z
tego, e wszyscy nagle zaczn paci OC?
Ty naprawd wierzysz w korwinizm somalijski?

Pono korwinici wierz w Singapur. Zalecam osobiste sprawdzenie, jak
dziaa merytokracja

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-03 10:47:52
Autor: masti
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN?
Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 11:03:51 +0100 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisał:

[...]

Ponoć korwiniści wierzą w Singapur. Zalecam osobiste sprawdzenie, jak
działa merytokracja…

niemożliwe. tam państwo wtrąca się nawet w plucie :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-03 12:00:41
Autor: RoMan Mandziejewicz

Monday, February 3, 2014, 11:47:52 AM, you wrote:

[...]
niemoliwe. tam pastwo wtrca si nawet w plucie :)

Nie tylko to. Ostatnio nakazali, eby w blokach nie mieszkao wicej
ni 8% obcokrajowcw.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-03 11:01:48
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN?
Hello WOJO,

Monday, February 3, 2014, 10:44:24 AM, you wrote:

[...]

Oczywicie, e OC jest ubezpieczeniem.

Powiedz mi co zyskuje spoeczestwo z tego, e wszyscy nagle zaczn
paci OC?

Odsetek niepaccych jest niski, na szczcie.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-03 11:07:06
Autor: WOJO
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN?
Ty naprawd uwaasz OC za ubezpieczenie, a nie podatek?
Oczywicie, e OC jest ubezpieczeniem.
Oczywicie jest podatkiem (mimo i nazwa wskazuje inaczej).

Powiedz mi co zyskuje spoeczestwo z tego, e wszyscy nagle zaczn
paci OC?
Odsetek niepaccych jest niski, na szczcie.
Moe nie zrozumiae pytania, wic powtrz - co zyska spoeczestwo, kiedy wszyscy zaczn paci skadk OC?
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-02-03 11:11:27
Autor: Tomasz Wjtowicz
W dniu 2014-02-03 11:07, WOJO pisze:
[...]

Spadek cen OC? Zauwa, e pacc OC kilkadziesit PLN oddajesz za darmo na tzw. fundusz gwarancyjny pokrywajcy szkody zrobione przez tych, ktrzy nie pac.

Data: 2014-02-03 11:17:12
Autor: WOJO
[...]

I prezesi towarzystw ubezpieczeniowych tak ochoczo zrezygnuj z dodatkowych dochodw?
I dlaczego moja skadka (jak twierdzisz) idzie na UFG, skoro UFG ma moliwo wystpienia z regresem do sprawcy?
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-02-03 11:34:43
Autor: RoMan Mandziejewicz

Monday, February 3, 2014, 11:17:12 AM, you wrote:

[...]

Znasz pojcie cigalno?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-03 13:37:35
Autor: WOJO
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN?
Znasz pojcie cigalno?
Oczywicie.
Tylko dlaczego nieudolno zarzdzajcych UFG ma by rekompensowana z OC uczciwie paccych?
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-02-03 13:47:47
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Jaka nieudolno? Po prostu rzeczywisto.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-03 13:57:42
Autor: WOJO
[...]

Jaka rzeczywisto - UFG ma istnie by przynosi straty? Bareja?
To skoro taka jest rzeczywisto, to ja to za przeproszeniem pierdol.
Od jutra nie pac OC, bo UFG w razie mojej winy za mnie zapaci.
A potem oczywicie bd mogli mnie cmokn, bo oficjalnie niczego nie posiadam?
Moje poczucie sprawiedliwoci bardzo mocno daje mi zna, e co tu jest postawione na gowie.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-02-04 01:42:38
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 3 Feb 2014, WOJO wrote:

[...]

  UFG jest "ubezpieczeniem ubezpieczenia".
  I dziaa na takiej samej zasadzie, jak kade ubezpieczenie - straty
pokrywa si ze skadek.

Bareja?

  Nie, standard.

To skoro taka jest rzeczywisto, to ja to za przeproszeniem pierdol.
Od jutra nie pac OC, bo UFG w razie mojej winy za mnie zapaci.
A potem oczywicie bd mogli mnie cmokn, bo oficjalnie niczego nie posiadam?

  No wanie musisz:
- faktycznie nie posiada nic innego, ni grata ktry stanowi jedyny
  rodek dojazdu do pracy
- by zdesperowanym na tyle, aby pilnowa "nicnieposiadania" :>

Moje poczucie sprawiedliwoci bardzo mocno daje mi zna, e co tu jest postawione na gowie.

  Ale w tym momencie wychodzi Ci, e KADE ubezpiecznie jest tak
postawione. Przecie "ubezpieczenie ubezpieczenia" to stardard wanie.
  Reasekuracja, koasekuracja...

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-04 03:00:22
Autor: Budzik
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN?
Użytkownik WOJO sorry@address.unknown.hehe ...

Znasz pojęcie „ściągalność”?
Oczywiście.
Tylko dlaczego nieudolność zarządzających UFG ma być rekompensowana z OC uczciwie płacących?

No to masz odpowiedź: co da, jak wszyscy beda płacic. :)

Data: 2014-02-04 03:00:22
Autor: Budzik
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN?
Uytkownik WOJO sorry@address.unknown.hehe ...

[...]

Dotychczas wyglda to obiecujco - ceny moich Oc regularnie spadaj.

I dlaczego moja skadka (jak twierdzisz) idzie na UFG, skoro UFG ma moliwo wystpienia z regresem do sprawcy?

Bo regres jest niezawsze skuteczny?
Bo obsuga regresu kosztuje?
Bo tak wymysli ustawodawca? ;-)

Data: 2014-02-03 18:47:40
Autor: Tomasz Stiller
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN?
On Mon, 03 Feb 2014 11:17:12 +0100, WOJO wrote:

I prezesi towarzystw ubezpieczeniowych tak ochoczo zrezygnują z
dodatkowych dochodów?
I dlaczego moja składka (jak twierdzisz) idzie na UFG, skoro UFG ma
możliwość wystąpienia z regresem do sprawcy?

Może dlatego, że nie z każdego sprawcy można ściągnąć regres? Niektórzy tacy śmiałkowie bywają goli i wesoli.

Tomek

Data: 2014-02-03 20:18:53
Autor: WOJO
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN?
Może dlatego, że nie z każdego sprawcy można ściągnąć regres? Niektórzy
tacy śmiałkowie bywają goli i wesoli.
OK. I nic się specjalnie w tym temacie nie zmieni.
Dalej będzie sporo "niebieskich ptaków" pomykać po drogach.
Zmieni się jedynie egzekutor dla sprawcy, bez dodatkowych kosztów powielanych w UFG.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-02-03 19:27:12
Autor: Tomasz Stiller
On Mon, 03 Feb 2014 20:18:53 +0100, WOJO wrote:

[...]

Zmieni się jeśli nie będzie można już tak łatwo unikać płacenia OC.

Tomek

Data: 2014-02-03 19:27:22
Autor: masti
Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 20:18:53 +0100 osobnik zwany WOJO napisał:

[...]

Twierdzisz, ze koszta sądowe regresów będą niższe niż odpis na UFG? A wynosi on zabójcze 1.3%.

I że stawki  ubezpieczeń spadną? Przy kilkukrotnym wzroście ryzyka ubezpieczycieli?

Nie wiem co palisz ale zmień dealera.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-03 20:35:40
Autor: WOJO
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN?
Twierdzisz, ze koszta sądowe regresów będą niższe niż odpis na UFG? A
wynosi on zabójcze 1.3%.
Gdzieś tam w moich wypowiedziach widzisz jakieś konkretne cyferki?
Koszty sądowe będą dokładnie takie same w przypadku UFG, jak TU.

I że stawki  ubezpieczeń spadną? Przy kilkukrotnym wzroście ryzyka
ubezpieczycieli?
Aaa, to po to się zakłada TU, by rąbać klienta, a nie ponosić ryzyka. To teraz wszystko jasne.
My założymy TU, a o regres niech się martwi UFG - tak się kręci lody, a ja głupi tyle lat w nieświadomości żyję.

Nie wiem co palisz ale zmień dealera.
OK. Mam już nie tankować na Orlenie gazu?
Poleć jakąś lepszą stację, gdzie zatankuję coś lepszego do spalania.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-02-03 19:46:07
Autor: masti
Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 20:35:40 +0100 osobnik zwany WOJO napisał:

Twierdzisz, ze koszta sądowe regresów będą niższe niż odpis na UFG? A
wynosi on zabójcze 1.3%.
Gdzieś tam w moich wypowiedziach widzisz jakieś konkretne cyferki?

no właśnie nigdzie

Koszty sądowe będą dokładnie takie same w przypadku UFG, jak TU.

UFG jest rodzajem reasekuratora. nie koniecznie musi walczyć sądowo o każdy grosz.

I że stawki  ubezpieczeń spadną? Przy kilkukrotnym wzroście ryzyka
ubezpieczycieli?
Aaa, to po to się zakłada TU, by rąbać klienta, a nie ponosić ryzyka. To
teraz wszystko jasne.

a co ty myślałeś? Że TU są organizacjami chartytatywnymi?
My założymy TU, a o regres niech się martwi UFG - tak się kręci lody, a
ja głupi tyle lat w nieświadomości żyję.

załóż. Skoro to taki super interes. Na co czekasz?

Nie wiem co palisz ale zmień dealera.
OK. Mam już nie tankować na Orlenie gazu? Poleć jakąś lepszą stację,
gdzie zatankuję coś lepszego do spalania. Pozdrawiam.
WOJO

może jakbys ten LPG tankował do samochodu a nie do płuc

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-03 20:52:50
Autor: WOJO
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN?
może jakbys ten LPG tankował do samochodu a nie do płuc
Impertynencje zachowaj proszę dla siebie.
Zacznij myśleć, to nie boli.
Naród, który nie myśli jest narodem podbitym.
W tym wątku zaproponowałem luźny temat do rozważań i przemyśleń.
Kto chce niech się zastanowi, kto nie chce niech myśli, że obecny system jest idealny.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-02-03 19:55:54
Autor: masti
Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 20:52:50 +0100 osobnik zwany WOJO napisał:

[...]

to może zacznij pisać z sensem i konkretnie. nie odpowiedziałeś na żadne pytanie. Znaczy troll.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-03 11:32:46
Autor: RoMan Mandziejewicz

Monday, February 3, 2014, 11:07:06 AM, you wrote:

Ty naprawd uwaasz OC za ubezpieczenie, a nie podatek?
Oczywicie, e OC jest ubezpieczeniem.
Oczywicie jest podatkiem (mimo i nazwa wskazuje inaczej).

Oczywicie, e jest ubezpieczeniem, jak nazwa wskazuje. Ubezpieczenie,
to inny sposb redystrybucji ni podatek.

[...]

To, e bdzie niepotrzebny tak duy UFG, ktry te kosztuje.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-03 17:10:03
Autor: Cavallino

Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lcnodn$9kn$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Brak konieczności dopłacania do UFG?
Większą szansę na odszkodowanie, gdy ktoś w Ciebie wjedzie (bo nie ucieknie z powodu braku oc)?

Data: 2014-02-03 17:18:55
Autor: WOJO
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN?
Brak konieczności dopłacania do UFG?
Ok zgadzam się - też nie chcę dopłacać - wystarczy zlikwidować UFG.

Większą szansę na odszkodowanie, gdy ktoś w Ciebie wjedzie (bo nie ucieknie z powodu braku oc)?
A tego nie da się załatwić w przytoczony przez mnie wyżej/niżej sposób bez udziału UFG?
WOJO

Data: 2014-02-03 17:21:18
Autor: Cavallino

Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lcofhm$47k$1@node1.news.atman.pl...
Brak konieczności dopłacania do UFG?
Ok zgadzam się - też nie chcę dopłacać - wystarczy zlikwidować UFG.

Bierzesz na siebie obowiązek wypłacania odszkodowań za każdego debila, który OC nie kupi, a ściągnąć nie będzie z czego?

Większą szansę na odszkodowanie, gdy ktoś w Ciebie wjedzie (bo nie ucieknie z powodu braku oc)?
A tego nie da się załatwić w przytoczony przez mnie wyżej/niżej sposób bez udziału UFG?

Nie.

Data: 2014-02-03 17:39:00
Autor: Cavallino

Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lcog1q$4r3$1@node1.news.atman.pl...
A tego nie da się załatwić w przytoczony przez mnie wyżej/niżej sposób bez udziału UFG?

Nie.
Bo?

Cyt:
"Jak masz OC i jesteś poszkodowanym, Twój ubezpieczyciel wypłaca Ci fundusze
na pokrycie strat i występuje z regresem do ubezpieczyciela winowajcy."

UFG nie działa, jeśli winowajca  ma ubezpieczenie.
A jak nie ma, to kto by miał wypłacać i na jakiej zasadzie?

WOJO

Data: 2014-02-03 17:44:29
Autor: WOJO
[...]

Oczywiście Twój własny ubezpieczyciel i Ciebie jako poszkodowanego tak samo mało będzie obchodzić cała procedura, podobnie jak obecnie.
A Twój ubezpieczyciel zwróci się z regresem do sprawcy (obecna rola UFG).
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-02-03 17:51:41
Autor: Cavallino

Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lcoh1e$5vb$1@node1.news.atman.pl...
[...]

I mówisz, że to będzie tańsze?
Na jakiej podstawie tak sądzisz?

Ilość osób bez OC wzrośnie, procent niewypłacalnych pewnie nie spadnie, ilość zebranych składek spadnie pewnie drastycznie, dodatkowo nie będzie na rynku kasy z kar od nieubezpieczonych ale złapanych na tym procederze.
Musi być drożej, nie ma bata, aż tyle składka na UFG nie kosztuje.
Większość ubezpieczycieli musiałaby się reasekurować, czyli tak czy tak składka podwójna.

A Twój ubezpieczyciel zwróci się z regresem do sprawcy (obecna rola UFG).

Tyle że to nie jest jedyna rola UFG, a wręcz jest to rola marginalna i wcale dużo nie kosztuje, bo likwidację i tak przeprowadza Twój ubezpieczyciel z OC.

Data: 2014-02-03 18:14:29
Autor: WOJO
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN?
I mówisz, że to będzie tańsze?
Na jakiej podstawie tak sądzisz?
A uważasz, że obecny stan z powielaniem procedur i stanowisk jest tańszy?

Ilość osób bez OC wzrośnie,
Dlaczego ma wrosnąć, skoro wypłaty ma robić TU, w którym wykupisz ubezpieczenie?
Świadomość, że nie dostaniesz odszkodowania, kiedy go nie wykupisz podziała mobilizująco na tych co nie płacą, a tym, którzy płacili do tej pory będzie obojętne, no może z wyjątkiem przytoczonego wyboru TU ze względu na warunki, które potem otrzymają.

procent niewypłacalnych pewnie nie spadnie,
Pewnie nie...

ilość zebranych składek spadnie pewnie drastycznie,
Nie koniecznie, sporo osób płaci bo chce mieć święty spokój i dalej będą płacić, ale TU zostaną zmuszone do wytężenia swojego wysiłku w celu przyciągnięcia klienta.
W tej chwili działają w myśl zasady "gdzieś się muszą ubezpieczyć", mają w głębokim poważaniu klienta, który zmuszony jest do "dobrowolnego" ubezpieczenia.

dodatkowo nie będzie na rynku kasy z kar od nieubezpieczonych ale złapanych na tym procederze.
A to niby czemu?
Tak samo jak kary wpływają na konta UFG, tak samo będą wpływać na konta ubezpieczycieli - zmniejszy się jedynie ilość pośredników, a tym samym zwiększą dochody TU, a tym samym (choć w to raczej wątpię) zmniejszą się składki na OC.

Musi być drożej, nie ma bata, aż tyle składka na UFG nie kosztuje.
Ściągalność będzie dokładnie na tym samym poziomie, jak obecnie w UFG.

Większość ubezpieczycieli musiałaby się reasekurować,
Po to są TU - niech się wzajemnie asekurują. Jest tego na rynku coś około 30 - dadzą radę.

czyli tak czy tak składka podwójna.
Tylko dlaczego miałaby w ogóle wzrosnąć?

[...]
OK. Tylko rolę UFG naprawdę może pełnić ubezpieczyciel.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-02-03 19:19:10
Autor: Cavallino

Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lcoipl$7sj$1@node1.news.atman.pl...
I mówisz, że to będzie tańsze?
Na jakiej podstawie tak sądzisz?
A uważasz, że obecny stan z powielaniem procedur i stanowisk jest tańszy?

Za wiele tych procedur nie powielasz.
Prawnik egzekwujący regres i tak nie będzie zajmował się dwoma sprawami w tym samym czasie.

Ilość osób bez OC wzrośnie,
Dlaczego ma wrosnąć,

Bo teraz część debili uważających że nie potrzebują OC, powstrzymuje ryzyko kary za jego brak.

skoro wypłaty ma robić TU, w którym wykupisz ubezpieczenie?

A co ma piernik do wiatraka?

Świadomość, że nie dostaniesz odszkodowania, kiedy go nie wykupisz podziała mobilizująco na tych co nie płacą

Wątpię, skoro i teraz godzą się na to ryzyko.

ilość zebranych składek spadnie pewnie drastycznie,
Nie koniecznie,

Koniecznie, to jest pewnik.

[...]

Tyle że OC nie bardzo się opłaca, a w tej samej ustawie jest obowiązek jego oferowania.
Gdyby zniknął, część towarzystw by się wycofała, a część podniosła składki żeby nikt szkodowy sie nie zgłaszał.

dodatkowo nie będzie na rynku kasy z kar od nieubezpieczonych ale złapanych na tym procederze.
A to niby czemu?

Bo by ich nie było.

Tak samo jak kary wpływają na konta UFG, tak samo będą wpływać na konta ubezpieczycieli

Nie będą, skoro OC nie będzie obowiązkowe, to nie będzie kary za niespełnienie tego obowiązku.

Teraz są kary+regresy, a bez obowiązku byłyby tylko regresy.

Musi być drożej, nie ma bata, aż tyle składka na UFG nie kosztuje.
Ściągalność będzie dokładnie na tym samym poziomie, jak obecnie w UFG.

Nic nie pisałem o ściągalności regresów.

[...]

Bo wzrosłyby odszkodowania wypłacane przez ubezpieczycieli, to chyba jasne?

[...]

Nie rozumiesz jaką rolę pełni UFG, więc doczytaj.
Ściąganie regresów i wypłata odszkodowań poszkodowanym przez ludzi którzy nie mieli OC, to tylko część jego działalności.
Pilnowanie posiadania OC to druga część - obstawiam że ta wychodzi na duży plus.

Data: 2014-02-04 01:50:55
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN?
On Mon, 3 Feb 2014, WOJO wrote:

[...do kogo, wrotki brak...]
dodatkowo nie bdzie na rynku kasy z kar od nieubezpieczonych ale zapanych na tym procederze.
A to niby czemu?
Tak samo jak kary wpywaj na konta UFG, tak samo bd wpywa na konta ubezpieczycieli

1. A skd kary przy dobrowolnoci OC?
2. Spytaj artystw, jak im idzie "wpywanie na konta" z tego, co zapacili
  piraci, ci zapani ;)
   Przecie (niezalenie od minicia si z wpywami z kar), proponujesz
  ni mniej ni wicej, a "ktosia" ktry bdzie EWENTUALNE wpywy dzieli
  midzy ubezpieczycieli. Czyli UFG zastpisz inn nazw :)

Tyle e to nie jest jedyna rola UFG, a wrcz jest to rola marginalna
i wcale duo nie kosztuje, bo likwidacj i tak przeprowadza Twj ubezpieczyciel z OC.
OK. Tylko rol UFG naprawd moe peni ubezpieczyciel.

  Ktry?
  Ten u ktrego NIE UBEZPIECZY SI (z braku obowizku) nieubezpieczony?
  :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-03 18:43:43
Autor: Tomasz Stiller
On Mon, 03 Feb 2014 10:44:24 +0100, WOJO wrote:
Czytam Twój tekst z lekkim niedowierzaniem.
Ty naprawdę uważasz OC za ubezpieczenie, a nie podatek?
Powiedz mi co zyskuje społeczeństwo z tego, że wszyscy nagle zaczną
płacić OC?

Pisałem jak można całkiem łatwo wrzucić do budżetu państwa 0,8mld PLN rocznie. Dodatkowo niejako przy okazji może zarobić postronny Kowalski.

Tomek

Data: 2014-02-03 19:19:04
Autor: masti
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN?
Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 18:43:43 +0000 osobnik zwany Tomasz Stiller
napisał:

[...]

równie dobrze mógłbyś obiecać budżetowi gwiazdkę z nieba

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-03 19:53:30
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN?
Hello Tomasz,

Czytam Twj tekst z lekkim niedowierzaniem.
Ty naprawd uwaasz OC za ubezpieczenie, a nie podatek?
Powiedz mi co zyskuje spoeczestwo z tego, e wszyscy nagle zaczn
paci OC?
Pisaem jak mona cakiem atwo wrzuci do budetu pastwa 0,8mld PLN
rocznie. Dodatkowo niejako przy okazji moe zarobi postronny Kowalski.

Masz dusz ORMOwca.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-03 18:58:09
Autor: Tomasz Stiller
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN?
On Mon, 03 Feb 2014 19:53:30 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

Masz duszę ORMOwca.

Ty zdaje się, że jesteś tak stary, że pamiętasz te czasy. Zatem z racji wieku mógłbyś chociaż takich pierdół nie wypisywać. Natomiast jeśli chcesz się odnieść merytorycznie, to zapraszam ;)

Tomek

Data: 2014-02-03 20:11:09
Autor: sqlwiel
W dniu 2014-02-03 19:58, Tomasz Stiller pisze:
[...]

Merytorycznie? Proszę bardzo:
Pijani kierowcy, to temat zastępczy dla użytkowników samochodów, bo w międzyczasie wyjebie ich się od tyłu na grubą kasę na dziesiątki sposobów opisanych tu w ostatnich miesiącach. Ale oni niech się podniecają eskalując kary dla pijanych kierowców zamiast myśleć o poważnej zadymie we stolycy.

Ty masz nie tylko duszę ORMOwca. Ty jesteś ORMOwcem z krwi i kości, z dziada - pradziada. Masz na ścianie zdjęcie Pawki Morozowa?

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-02-03 19:34:56
Autor: Tomasz Stiller
On Mon, 03 Feb 2014 20:11:09 +0100, sqlwiel wrote:

Merytorycznie? Proszę bardzo:

Merytorycznie, ale nie na temat. Jak Cię tak kręcą pijani kierowcy to sobie odgrzej jakiś stary topic ;)

Tomek

Data: 2014-02-03 20:23:37
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN?
Hello Tomasz,

Masz dusz ORMOwca.
Ty zdaje si, e jeste tak stary, e pamitasz te czasy. Zatem z racji
wieku mgby chocia takich pierd nie wypisywa. Natomiast jeli chcesz si odnie merytorycznie, to zapraszam ;)

Z tob si nie da merytorycznie - jeste totalnie impregnowany na
rozsdek, wiedz i argumenty - e przypomn dyskusj na temat
rzekomego wzrostu sprawnoci.

A odnoszc si do ORMOwca, zacytuj:
Bya moliwo zarobienia na podkablowaniu ssiada nie posiadajcego OC?
Bo tutaj jest klu programu.

Przy okazji - pisze si clou.

I jeszcze jeden cytacik:
Tylko i wycznie dlatego, e nic z tego nie maj. Jeli za "wykrycie"
braku polisy bya by "nagroda" to nagle moe si okaza, e jest bardzo wielu chtnych do jej odbioru..

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-03 19:33:35
Autor: Tomasz Stiller
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN?
On Mon, 03 Feb 2014 20:23:37 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
Z tobą się nie da merytorycznie - jesteś totalnie impregnowany na
rozsądek, wiedzę i argumenty

Ponieważ? RoMan tak stwierdził? No nie rozśmieszaj mnie. Wiesz gdzie mi lata Twoja opinia o mnie? :)

A odnosząc się do ORMOwca, zacytuję:
„Była możliwość zarobienia na podkablowaniu sąsiada nie posiadającego
OC? Bo tutaj jest klu programu.”

Przy okazji - pisze się „clou”.

Dziękuję. Rozumiem, że z Twoich czasów nie uczono, że dyskutantom nie należy zwracać uwagi na błędy - bo jest to wysoce nie uprzejme. Chociaż Ciebie pewnie akurat uczono, ale chamstwo masz po prostu we krwi.

I jeszcze jeden cytacik:
„Tylko i wyłącznie dlatego, że nic z tego nie mają. Jeśli za "wykrycie"
braku polisy była by "nagroda" to nagle może się okazać, że jest bardzo
wielu chętnych do jej odbioru.”.

No i co? Widzisz jakiś problem w tzw. postawie obywatelskiej? W każdym przypadku funkcjonuje jakaś nagroda - może być i finansowa. A może jesteś jednym z tych, którzy jeżdżą bez? Tomek

Data: 2014-02-03 22:29:06
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Poniewa?

Byo w tym, co wycie:
- e przypomn dyskusj na temat rzekomego wzrostu sprawnoci

RoMan tak stwierdzi?

Caa dyskusja to potwierdzia.

No nie rozmieszaj mnie. Wiesz gdzie mi lata Twoja opinia o mnie? :)

Mylisz, e byle smileyem przykryjesz swoje chamstwo?

A odnoszc si do ORMOwca, zacytuj:
Bya moliwo zarobienia na podkablowaniu ssiada nie posiadajcego
OC? Bo tutaj jest klu programu.
Przy okazji - pisze si clou.
Dzikuj. Rozumiem, e z Twoich czasw nie uczono, e dyskutantom nie
naley zwraca uwagi na bdy - bo jest to wysoce nie uprzejme.

Za moich czasw uczono szacunku dla starszych i dzikowania za
wyprowadzenie z bdu.

Chocia Ciebie pewnie akurat uczono, ale chamstwo masz po prostu we
krwi.

Piszesz do lustra, analfabeto?

I jeszcze jeden cytacik:
Tylko i wycznie dlatego, e nic z tego nie maj. Jeli za "wykrycie"
braku polisy bya by "nagroda" to nagle moe si okaza, e jest bardzo
wielu chtnych do jej odbioru..
No i co? Widzisz jaki problem w tzw. postawie obywatelskiej?

Na tzw. postawie obywatelskiej opierao si dziaanie ORMO. Nadal nie
widzisz zwizku?

W kadym przypadku funkcjonuje jaka nagroda - moe by i finansowa.

Ale po co, skoro wystarczy proste powizanie baz pojazdw? I obdzie
si bez 30 srebrnikw nagrody, judaszu.

A moe jeste jednym z tych, ktrzy jed bez?

Chyba ty.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-03 21:34:53
Autor: Tomasz Stiller
On Mon, 03 Feb 2014 22:29:06 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
Dziękuję. Rozumiem, że z Twoich czasów nie uczono, że dyskutantom nie
należy zwracać uwagi na błędy - bo jest to wysoce nie uprzejme.

Za moich czasów uczono szacunku dla starszych i dziękowania za
wyprowadzenie z błędu.

Chociaż Ciebie pewnie akurat uczono, ale chamstwo masz po prostu we
krwi.

Piszesz do lustra, analfabeto?

Najwyraźniej chamie, nie nauczono cię czytać.

Tomek

Data: 2014-02-03 22:38:12
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Najwyraniej chamie, nie nauczono ci czyta.

Wzboga sownictwo, buraku.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-03 21:41:09
Autor: Tomasz Stiller
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN?
On Mon, 03 Feb 2014 22:38:12 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello Tomasz,

[...]

Wzbogać słownictwo, buraku.

Masz coś jeszcze do powiedzenia chamie? Publicznie wystawiasz sobie świadectwo...

Tomek

Data: 2014-02-03 23:04:49
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Masz co jeszcze do powiedzenia chamie? Publicznie wystawiasz sobie
wiadectwo...

Po raz kolejny - chyba ty, niewydarzony ormowcu.

Midzy nami jest do podstawowa rnica - ja si nie chowam za
anonimizujcym serwerem i wystpuj tu z cakowicie otwart przybic.
A tym pozwalasz sobie na zachowanie licujce gwniarzowi, z daleka,
anonimowo. --
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-03 22:22:59
Autor: Tomasz Stiller
On Mon, 03 Feb 2014 23:04:49 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
Masz coś jeszcze do powiedzenia chamie? Publicznie wystawiasz sobie
świadectwo...

Po raz kolejny - chyba ty, niewydarzony ormowcu.

Między nami jest dość podstawowa różnica - ja się nie chowam za
anonimizującym serwerem i występuję tu z całkowicie otwartą przyłbicą.
A tym pozwalasz sobie na zachowanie licujące gówniarzowi, z daleka,
anonimowo.

Różnica między nami chamie jest taka, że ja nie wyjeżdżam przy pierwszej lepszej okazji z obelgami jak kończą mi się argumenty. Obserwuję Cię tutaj na grupie od jakiegoś czasu i niestety widzę, że lubisz się tak zachowywać.

To typowe zachowanie małego zakompleksionego siusiaka z jakiegoś zadupia. Zza klawiatury komputera straszny kozak, ale w życiu cicha myszka.

Tomek

Data: 2014-02-03 23:35:13
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Rnica midzy nami chamie jest taka, e ja nie wyjedam przy pierwszej
lepszej okazji z obelgami jak kocz mi si argumenty. Obserwuj Ci tutaj na grupie od jakiego czasu i niestety widz, e lubisz si tak zachowywa.
To typowe zachowanie maego zakompleksionego siusiaka z jakiego zadupia.
Zza klawiatury komputera straszny kozak, ale w yciu cicha myszka.

Nie jeste w stanie mnie obrazi - nie masz zdolnoci do tego, gupawy
anonimie.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-03 22:39:07
Autor: Tomasz Stiller
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN?
On Mon, 03 Feb 2014 23:35:13 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

Nie jesteś w stanie mnie obrazić - nie masz zdolności do tego, głupawy
anonimie.

Zapomniałeś, że to Twoja taktyka. Zamiast dyskutować wymieniając argumenty obrażasz. Mentalnie poziom podstawówki.

Tomek

Data: 2014-02-03 23:54:22
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN?
Hello Tomasz,

Nie jeste w stanie mnie obrazi - nie masz zdolnoci do tego, gupawy
anonimie.
Zapomniae, e to Twoja taktyka. Zamiast dyskutowa wymieniajc
argumenty obraasz.

Ju ci to napisaem - nie jeste partnerem do dyskusji.

Mentalnie poziom podstawwki.

Wyszego poziomu nie znasz.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-03 23:04:17
Autor: Tomasz Stiller
On Mon, 03 Feb 2014 23:54:22 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
Zapomniałeś, że to Twoja taktyka. Zamiast dyskutować wymieniając
argumenty obrażasz.

Już ci to napisałem - nie jesteś partnerem do dyskusji.

Skoro nie jestem, to po jakiego wuja ze mną rozmawiasz? Dowartościowujesz się jakoś w ten sposób?

Tomek

Data: 2014-02-04 00:12:18
Autor: RoMan Mandziejewicz

Tuesday, February 4, 2014, 12:04:17 AM, you wrote:

Zapomniae, e to Twoja taktyka. Zamiast dyskutowa wymieniajc
argumenty obraasz.
Ju ci to napisaem - nie jeste partnerem do dyskusji.
Skoro nie jestem, to po jakiego wuja ze mn rozmawiasz? Dowartociowujesz
si jako w ten sposb?

Licz, e w kocu wyroniesz z gier i zaczniesz zachowywa si jak
dorosy czowiek. Takich modych ludzi jak ty trzeba stawia do pionu
czasem, bo si gubi w rzeczywistoci.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-03 23:58:00
Autor: Tomasz Stiller
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN?
On Tue, 04 Feb 2014 00:12:18 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

Liczę, że w końcu wyrośniesz z gier i zaczniesz zachowywać się jak
dorosły człowiek. Takich młodych ludzi jak ty trzeba stawiać do pionu
czasem, bo się gubią w rzeczywistości.

RoMan, ja Ci może powiem gdzie i za co u mnie odpadłeś, to może zakończy tą dziwną pyskówkę.

W wątku o sprawności wrzuciłem wykres z bardzo uznanej książki (anglojęzycznej) o budowie silników. Nie jeden inżynier konstruktor z niej czerpał. Celowo nie podałem źródła, żeby sprawdzić jak zareagujesz. Oczywiście zgodnie z moimi przewidywaniami stwierdziłeś, że nic z tego wykresu odczytać nie można. Problem w tym, że ten wykres dokładnie przedstawiał to, o czym mówiłem od początku. Czyli sprawność typowego silnika względem zmian jego obciążenia. Sprawność rośnie nie tylko przy wzroście prędkości obrotowej, ale także przy wzroście obciążenia. Innymi słowy zużycie paliwa (w gramach) potrzebnego do wyprodukowania 1kWh spada. Różnice są nie małe, co było widać na tym wykresie.

Każdy nawet średnio obeznany z silnikami wie, że z silnika osiągającego moc maks powiedzmy 100kW przy prędkości 5000 obr/min można odebrać 10kW nie tylko przy prędkości 2000 obr/min ale także przy tych znamionowych 5000 obr/min. Czym taka praca będzie się różniła  - poza prędkością obrotową? Ano procentowym obciążeniem silnika. Dla każdego kto miał jakikolwiek związek z mechaniką jest to oczywiste. No, ale skoro stwierdziłeś, że moje książkowe źródło jest dla Ciebie nie wystarczające to sobie po prost odpuściłem.

Swoją drogą, do tej pory nie wyjaśniłeś mi jak wyliczyłeś, że do jazdy ze stałą prędkością 80km/h potrzeba około 10kW - bo mi wychodzi jednak nieco więcej.

Podobnie niestety było w wątku o ładowaniu akumulatorów. Zarzuciłeś mi kłamstwo, a gdy poprosiłem o cytat jakoś dziwnie ucichłeś. Nie wypominając już o matactwach z opadem mas czynnych akumulatora, które w praktyce w akumulatorach samochodowych najczęściej spowodowane jest _przeładowaniem_ albo mechanicznymi wstrząsami - a nie jak sugerowałeś niedoładowaniem. No ale fachowe słownictwo zostało użyte, myślałeś że coś tam ugrałeś, ale tylko ośmieszasz się w moich oczach takim zachowaniem. Zyskałeś za to poklask Zabronskiego, który w wątku o akumulatorach dane przepisywał z wikipedii. Super :)

Tyle z mojej strony, więcej do tych dwóch tematów wracał nie będę.

Tomek

Data: 2014-02-04 00:59:12
Autor: AZ
On 2014-02-03, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:

[...]

Oczywiscie wykres na pierwszy rzut oka pasowal do twojej teorii wiec olales
ten wrzucony przez J.F., na ktorym bylo duzo wiecej danych i z konkretnymi
liczbami. Poziomy 25/50% load prawdopodobnie odnosily sie do procentu
obciazenia przy danych obrotach i wtedy by sie zgadzalo.

[...]
No i wtedy wg. ciebie te 10kW generujemy z wieksza sprawnoscia, a energia
na krecenie kupy zelastwa 5000 obr/min bierze sie z dupy... Normalnie
powinienes dostac Nobla.

[...]

Co taki czlowiek o wszechstronnej wiedzy jak ty szukal na Wikipedii?
Trudno zebym podal co innego skoro nawet producenci/serwisy udzielaja
gwarancji gdy ladowanie jest >13.8-13.9V, czyli pierdzielone tluki
wyczytaly to na Wikipedii...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-04 08:11:04
Autor: Tomasz Stiller
On Tue, 04 Feb 2014 00:59:12 +0000, AZ wrote:
Oczywiscie wykres na pierwszy rzut oka pasowal do twojej teorii (...)

Zacznijmy od tego, że to nie jest moja teoria kolego.

Co taki czlowiek o wszechstronnej wiedzy jak ty szukal na Wikipedii?

Szukałem źródeł Twoich rewelacji. Jednak większość książkowych pozycji podaje prawidłowe napięcie ładowania jako przedział 13,8 - 14,4V. Bardzo szybko okazało się, skąd pochodzi Twoja wiedza i teraz już rozumiem dlaczego takie bzdury wypisywałeś. Nie można oczekiwać wiele od kogoś, kto jako źródło swojej wiedzy używa Wikipedii.

Tomek

Data: 2014-02-04 09:11:50
Autor: AZ
On 2014-02-04, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:
[...]

Jasne :-) Odszukaj mojego pierwszego posta w ktorym byl podany przedzial.

Bardzo szybko okazało się, skąd pochodzi Twoja wiedza i teraz już rozumiem dlaczego takie bzdury wypisywałeś. Nie można oczekiwać wiele od kogoś, kto jako źródło swojej wiedzy używa Wikipedii.

Mowil ci juz ktos, ze jestes kretynem?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-04 10:34:45
Autor: Tomasz Stiller
On Tue, 04 Feb 2014 09:11:50 +0000, AZ wrote:
Mowil ci juz ktos, ze jestes kretynem?

No i co? Na tylko tyle Cie stać? Kiepsko. Tomek

Data: 2014-02-04 03:05:23
Autor: J.F
Użytkownik "Tomasz Stiller"  napisał w wiadomości
On Tue, 04 Feb 2014 00:12:18 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
[...]
[...]

No i jakie bedzie w tych dwoch przypadkach ?

[...]

A ile i w jaki sposob ci wychodzi ?

Podobnie niestety było w wątku o ładowaniu akumulatorów. Zarzuciłeś mi
kłamstwo, a gdy poprosiłem o cytat jakoś dziwnie ucichłeś.

Cos wyzej pisales o odpuszczaniu ... to dziala w obie strony.

[...]

Od 20 czy wiecej lat regulatory sa elektroniczne i nie przeladowuja.
Drogi u nas coraz lepsze, a akumulatory jakby coraz gorsze.

Ba - akumulatory czesto bezobslugowe i zalepionymi korkami ... i nie trzeba wody dolewac.
Nawiasem mowiac wlasnie odkrecilem korki w dwuletnim aku ... czy on przypadkiem wilgoci z powietrza nie wychwytuje ? bo wody tyle ile trzeba.

J.

Data: 2014-02-04 07:32:52
Autor: Tomasz Stiller
On Tue, 04 Feb 2014 03:05:23 +0100, J.F wrote:

Od 20 czy wiecej lat regulatory sa elektroniczne i nie przeladowuja.
Drogi u nas coraz lepsze, a akumulatory jakby coraz gorsze.

Rozumiem, że tak prozaicznych przyczyn jak uszkodzenie regulatora napięcia nie bierzesz pod uwagę? Podobnie poczynań Pana Ziutka, którego szybki prostownik dający 18V został zbudowany przez kolegę? Akumulatory padają głównie przed drobne zaniedbania lub niewiedzę ich użytkowników. Pomimo, że nazywają się bezobsługowymi czasami trzeba w ich okolicach coś tam zrobić.

Tomek

Data: 2014-02-05 23:02:18
Autor: J.F
[...]

Nie biore, rzadko sie zdarza, a przeciez akumulator czesto pada, a po wymianie regulator okazuje sie dobry.

Podobnie poczynań Pana Ziutka, którego
szybki prostownik dający 18V został zbudowany przez kolegę? Akumulatory
padają głównie przed drobne zaniedbania lub niewiedzę ich użytkowników.

Jakie ? Jak akumulator i alternator sa sprawne, to uzytkownik nie ma co zaniedbywac :-P

Pomimo, że nazywają się bezobsługowymi czasami trzeba w ich okolicach coś
tam zrobić.

Co ?

J.

Data: 2014-02-06 07:37:33
Autor: Tomasz Stiller
On Wed, 05 Feb 2014 23:02:18 +0100, J.F wrote:

Użytkownik "Tomasz Stiller"  napisał w wiadomości On Tue, 04 Feb 2014
03:05:23 +0100, J.F wrote:
[...]

Może tobie rzadko się zdarza, ja w swoich samochodach (w tym przypadku dwóch różnych) wymieniłem regulator trzy razy w zeszłym roku. Problemy z regulatorem napięcia to z mojej perspektywy najczęstsza przyczyna padu akumulatorów.
[...]

Nie ma - bez żartów? Wystarczy, że światła zostawi włączone na noc i pozamiatane, a potem już prostowniczek zrobi swoje.

Pomimo, że nazywają się bezobsługowymi czasami trzeba w ich okolicach
coś tam zrobić.

Co ?

Choćby kontrolować stan naładowania właśnie.

Tomek

Data: 2014-02-06 08:57:26
Autor: AZ
On 2014-02-06, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:

Pomimo, że nazywają się bezobsługowymi czasami trzeba w ich okolicach
coś tam zrobić.

Co ?

Choćby kontrolować stan naładowania właśnie.

A po co?

Uwaga cytat:
-- -- -- -- -- --
Słyszałem, co więcej nawet wiem kiedy i z jaką intensywnością występuje. A dlaczego pytasz? Czyżby interesowało Cię jak bardzo ulega zasiarczeniu akumulator naładowany w 70%? Tomek
-- -- -- -- -- --

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-06 09:52:22
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN?
Hello Tomasz,

Thursday, February 6, 2014, 8:37:33 AM, you wrote:

[...]

Moe tobie rzadko si zdarza, ja w swoich samochodach (w tym przypadku
dwch rnych) wymieniem regulator trzy razy w zeszym roku.

Snickersa?

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-06 09:07:00
Autor: AZ
On 2014-02-06, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
Hello Tomasz,

[...]

Czemu? Moze ma cos uwalone przy ladowaniu biorac pod uwage jego podejscie
do sprawnosci ladowania :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-06 11:14:33
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN?
Hello AZ,

Thursday, February 6, 2014, 10:07:00 AM, you wrote:

[...]

Ale to naprawd trudno zepsu. Regulator adowania steruje uzwojeniem
wzbudzenia i pracuje (wbrew pozorom) impulsowo - nie przechodzi przez
niego prd obcienia.

Ile razy wymieniae regulator adowania w swoich samochodach? Bo to,
e w motocyklach si wymienia jest oczywiste - ale tam jest tyrystorowy
crow-bar, zwierajcy cewki i to si straszliwie grzeje. W samochodzie
regulacja dziaa na niskim prdzie.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-06 10:28:41
Autor: AZ
On 2014-02-06, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

Ile razy wymieniałeś regulator ładowania w swoich samochodach?
Raz - bo skonczyly sie szczotki a sa w calosci z regulatorem.

Bo to,
że w motocyklach się wymienia jest oczywiste - ale tam jest tyrystorowy
crow-bar, zwierający cewki i to się straszliwie grzeje. W samochodzie
regulacja działa na niskim prądzie.

Akurat w moim motocyklu jest "normalny" alternator i ciesze sie z tego
powodu ;-) Tyrystorowe to lubia sie palic jak sie pozamienia zarowki
na LED-y, zawsze to pare W wiecej do wygrzania...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-06 12:27:49
Autor: RoMan Mandziejewicz

Thursday, February 6, 2014, 11:28:41 AM, you wrote:

Ile razy wymieniae regulator adowania w swoich samochodach?
Raz - bo skonczyly sie szczotki

Przez ile lat?

a sa w calosci z regulatorem.

Czyli teoretycznie moge wymieni same szczotki...

Data: 2014-02-06 11:40:21
Autor: AZ
On 2014-02-06, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
Ile razy wymieniałeś regulator ładowania w swoich samochodach?
Raz - bo skonczyly sie szczotki

Przez ile lat?

Nie wiem? U mnie samochod wtedy byl 5 lat, ale pewnie byly od nowosci.

a sa w calosci z regulatorem.

Czyli teoretycznie mogłeś wymienić same szczotki...

Teorytycznie moglem, ale przy jakiejs smiesznie niskiej cenie calosci
wydalo mi sie nieoplacalne.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-06 12:52:12
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Mam 15-letni samochd, w ktrym niedawno wymieniano oyska
alternatora. Szczotki jeszcze nie wymagay wymiany...

a sa w calosci z regulatorem.
Czyli teoretycznie moge wymieni same szczotki...
Teorytycznie moglem, ale przy jakiejs smiesznie niskiej cenie calosci
wydalo mi sie nieoplacalne.

A nasz krliczek wymieni 3 regulatory w rok. Z powodu zego
adowania. Naley mu si Snickers?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-06 11:59:39
Autor: AZ
On 2014-02-06, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

Nie wiem? U mnie samochod wtedy byl 5 lat, ale pewnie byly od nowosci.

Mam 15-letni samochód, w którym niedawno wymieniano łożyska
alternatora. Szczotki jeszcze nie wymagały wymiany...

No moj wtedy mial tyle ;-) Lozyska tez wymagaly wymiany, komutator tez
nie byl jakis za bogaty ale olalem i jezdzi do dzis.

A nasz króliczek wymienił 3 regulatory w rok. Z powodu złego
ładowania. Należy mu się Snickers?

No coz. Tylko czujnosc i doswiadczenie naszego kroliczka pozwolilo zapobiec
przeladowaniu i zniszczeniu akumulatora.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-06 15:26:30
Autor: Tomasz Stiller
On Thu, 06 Feb 2014 09:07:00 +0000, AZ wrote:

Czemu? Moze ma cos uwalone przy ladowaniu biorac pod uwage jego
podejscie do sprawnosci ladowania

To akurat chyba kwestia wieku tych dwóch samochodów które miałem na myśli. Pierwszy '97r, w którym zeszłej jesieni regulator zabił aku. Totalnie się wygotował alternator dawał prawie 17V. Jako, że sam akumulator miał prawie 7 lat to machnąłem ręką, razem z regulatorem kupiłem nowy tani aku i zapomniałem o problemie.

Drugi to dostawczak `01r, który jeździ na bardzo krótkich trasach, przez co zależało mi, żeby było tam na prawdę 14,4V. Pierwszy regulator uszkodził się ze starości, a drugi na obrotach dawał 14,1V - dopiero po kolejnej wymianie jest 14,3 - 14,4.

Ot cała niewiarygodna historia. Myślę, że jak się jeździ złomami to od czasu do czasu takie numery się dzieją. Nic nadzwyczajnego.

Tomek

Data: 2014-02-06 15:31:23
Autor: AZ
On 2014-02-06, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:

[...]

Ze starosci sie uszkodzil, hmm. Alez takie ladowanie nie jest wcale konieczne, w zupelnosci by wystarczylo 13,5V.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-06 22:00:44
Autor: J.F
[...]

I ile z nich zawyzalo napiecie ?

Problemy z  regulatorem napięcia to z mojej perspektywy najczęstsza przyczyna padu
akumulatorów.

A w perspektywie powiedzmy 10 lat ?

[...]

Przyczyne uznaje ... ale bardziej ucierpi od rozladowania, czy od jednego ladowania ?

Pomimo, że nazywają się bezobsługowymi czasami trzeba w ich okolicach
coś tam zrobić.
Co ?
Choćby kontrolować stan naładowania właśnie.

A jak ? Aku na gwarancji i bezobslugowe ..

J.

Data: 2014-02-06 23:31:08
Autor: Tomasz Stiller
On Thu, 06 Feb 2014 22:00:44 +0100, J.F wrote:
I ile z nich zawyzalo napiecie ?

Jeden z trzech. Do 17V.

Problemy z  regulatorem napięcia to z mojej perspektywy najczęstsza
przyczyna padu akumulatorów.

A w perspektywie powiedzmy 10 lat ?

Tu już trudno mi powiedzieć. W rodzinie pamiętam ~5 takich przypadków na przestrzeni kilku lat licząc te moje.

Przyczyne uznaje ... ale bardziej ucierpi od rozladowania, czy od
jednego ladowania ?

Wszystko zależy od tego jak będzie ładowany i jak długo stał rozładowany.
Choćby kontrolować stan naładowania właśnie.

A jak ? Aku na gwarancji i bezobslugowe ..

Najprościej pomiarem napięcia w stanie spoczynku. Tomek

Data: 2014-02-07 00:35:26
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, February 7, 2014, 12:31:08 AM, you wrote:

I ile z nich zawyzalo napiecie ?
Jeden z trzech. Do 17V.
Problemy z  regulatorem napicia to z mojej perspektywy najczstsza
przyczyna padu akumulatorw.
A w perspektywie powiedzmy 10 lat ?
Tu ju trudno mi powiedzie. W rodzinie pamitam ~5 takich przypadkw na
przestrzeni kilku lat liczc te moje.

Skr tego szczupaka...

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-06 23:39:14
Autor: Tomasz Stiller
On Fri, 07 Feb 2014 00:35:26 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
Tu już trudno mi powiedzieć. W rodzinie pamiętam ~5 takich przypadków
na przestrzeni kilku lat licząc te moje.

Skróć tego szczupaka...

Rozumiem Wodzu RoManie, że Tobie regulatory nie padają. Dobra Twoja, tylko pogratulować :) Widać moim złomom daleko do Twoich wypasów.

Tomek

Data: 2014-02-07 00:44:55
Autor: J.F
[...]

Zepsucie regulatorow ? Czy tylko zuzycie szczotek ?

Szczescie masz ... moze sprobuj w totka :-)

Choćby kontrolować stan naładowania właśnie.
A jak ? Aku na gwarancji i bezobslugowe ..
Najprościej pomiarem napięcia w stanie spoczynku.

W granicach normy bedzie. Bo norma szeroka.

J.

Data: 2014-02-06 23:52:24
Autor: Tomasz Stiller
On Fri, 07 Feb 2014 00:44:55 +0100, J.F wrote:

Zepsucie regulatorow ? Czy tylko zuzycie szczotek ?

IMO uszkodzenie. W tym pierwszym przypadku altek dawał napięcie za wysokie (17V), a w tym drugim za niskie (13,6 na oryginalnym regulatorze i 14,1 po pierwszej wymianie)

[...]

Nie taka znowu szeroka. Napięcie spoczynkowe akumulatora zmierzone po nocy na parkingu/ w garażu da wystarczający pogląd na sprawę o tym czy akumulator jest odpowiednio ładowany. W razie należy oczywiście sprawdzać dalej.

Tomek

Data: 2014-02-07 09:51:36
Autor: AZ
On 2014-02-06, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:
Choćby kontrolować stan naładowania właśnie.

A jak ? Aku na gwarancji i bezobslugowe ..

Najprościej pomiarem napięcia w stanie spoczynku.
Manipulacji ciag dalszy i robisz idiote z J.F. ze nie gwarancji nie mozna
mierzyc napiecia?

-- -- --
[...]

Cos porobic to znaczy skontrolowac napiecie? Czy niekontrolowanie napiecia
wplywa na zywotnosc?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-04 03:41:33
Autor: Budzik
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN?
Uytkownik Tomasz Stiller kaszel@lexx.eu.org ...

Licz, e w kocu wyroniesz z gier i zaczniesz zachowywa si jak
dorosy czowiek. Takich modych ludzi jak ty trzeba stawia do pionu
czasem, bo si gubi w rzeczywistoci.

RoMan, ja Ci moe powiem gdzie i za co u mnie odpade, to moe zakoczy t dziwn pyskwk.

A mozecie ja na priv przeniesc?

Data: 2014-02-04 08:07:26
Autor: Tomasz Stiller
On Tue, 04 Feb 2014 03:41:33 +0000, Budzik wrote:

Użytkownik Tomasz Stiller kaszel@lexx.eu.org ...

[...]

Nie możemy.

Tomek

Data: 2014-02-04 03:41:34
Autor: Budzik
Jak ?atwo skasowa? kierowcw na 800mln PLN?
Uytkownik RoMan Mandziejewicz roman@pik-net.pl.invalid ...

[...]

I kalkulator urzdnika.
Jak to atwo z faszywej statystyki wrzucic do budzetu planowane przychody. :)

Jak ??atwo skasowa? kierowc??w na 800mln PLN?