Jak świecić tanio i dobrze

Data: 2012-10-06 13:28:00
Autor: Igor
Jak świecić tanio i dobrze
Witam wszystkich

Przestało mi wystarczać światło pozycyjne. Szukam czego, co oświetli
drogę. Przeszukałem archiwa grupy i dowiedziałem się, że:
- tanie lampki Cree z allegro są do niczego,
- Bocialarka jest OK, ale cena 200 zł nieco naciąga pojęcie "tanio",
- taniej można kupić na dealextreme.

I pytanie o to ostatnie. Wszystkie linki jakie znalazłem są "sold out",
lampek jest milion i przy moim szczęściu pewnie bym zamówił coś klasy
"zoom cree" tylko dwukrotnie drożej. Czy może ktoś polecić konkretny
model? Pozdrowienia

Igor

Data: 2012-10-06 14:45:07
Autor: ToMasz
Jak świecić tanio i dobrze
W dniu 06.10.2012 13:28, Igor pisze:
[...]

nie. Sprawa jest prosta. Kiedyś ludzie jeździli składakami i jakoś im to wystarczało. Wiadomo, czasy się zmieniają, więc i oczekiwania też. Na szczęście w dziedzinie źródeł światła też wiele się zmieniło. diody z tej samej mocy na której działała zwykła lampa rowerowa dają o wiele więcej światła. Ile? obrazowo rzecz ujmując, jeśli lampka jednodiodowa daje snop światła i otoczkę, to otoczka wystarczy aby nie wpaść w dziurę, natomiast snop światła dorównuje jasnością (nie obszarem) lampom samochodowym.
reasumując, za 30-50 złotych kupisz lampę która będzie miała jedną dużą diodę udającą fluxa labo cree, i taka lampa wystarczy do normalnej jazdy. jej snop światła będzie wyraźnie widoczny na suficie mieszkania w którym jest zaświecone światło (żyrandol)
Czy potrzebujesz czegoś więcej? Jeśli myślałeś o czymś klasy bocialarki - tak, obawiam się nawet że jeśli dostaniesz 90% bocialarki za 50% jej ceny - i tak będziesz nie zadowowlony. jeśli jednak potrzebuejsz normalnej lampy rowerowej, za 50 zł w każdym sklepie spełnisz swoje marzenia. idź tam gdzie mają 5lub więcej lampek i porównaj.
ToMasz

Data: 2012-10-06 15:55:18
Autor: Igor
Jak świecić tanio i dobrze
Tako rzecze ToMasz:
[...]
Czy potrzebujesz czegoś więcej? Jeśli myślałeś o czymś klasy bocialarki - tak, obawiam się nawet że jeśli dostaniesz 90% bocialarki za 50% jej ceny - i tak będziesz nie zadowowlony.

Trudno mi z góry przewidzieć, jakiej jasności potrzebuję. Podejrzewam,
że 90% bocialarki też wystarczy, może nawet "zoom cree" by wystarczyło,
ale obawiam się o niezawodność. Dla ustalenia warunków brzegowych:
nie chodzi mi o nocny maraton MTB, ale też nie o miasto. Chciałbym
bezpiecznie pojechać nieoświetloną dziurawą drogą z prędkością rzędu
25 km/h, w terenie wystarczy mi pół tego.
jeśli jednak potrzebuejsz normalnej lampy rowerowej, za 50 zł w każdym sklepie spełnisz swoje marzenia. idź tam gdzie mają 5lub więcej lampek i porównaj.

Lampkę za 50 zł to ja mam, mnie widać całkiem nieźle, ale ja nic nie
widzę. Porównanie w sklepie - jest to jakaś opcja, ale raczej nie
pozwolą wypożyczyć na nocną przejażdżkę. Poza tym z tego co widziałem
w katalogach, w sklepie to będzie kosztować >300 zł.

Igor

Data: 2012-10-08 16:08:04
Autor: Colt
Jak świecić tanio i dobrze
Będzie w temacie ale nie na pytanie w postcie:

Idąc tropem Igora (pozdro) rok temu zkaupiłem na rowerek 2 komplety lampek: http://allegro.pl/oswietlenie-rowerowe-zestaw-10-led-10-trybow-i2610599468.html

Tylne są bardzo jasne i nawet jedna zapewnia dobrą widoczność mnie. Ale z uwagi na bezpieczeństwo (i częste powroty do domu po 22) z tyłu roweru mam dwie (pod siodełkiem i na wysokości piasty).

Przednia zapewnia dobrą widoczność mnie kiedy jadę, ale jakikolwiek komfort jazdy na samych lampkach mam wówczas gdy włączę obie.
Światło jest oczywiście trupio-białe ale to jedyny mankament zestawu. Nie rozłącza się na dziurach i ogólnie w tej cenie gites plastik!!!
-- -

Lampki okazały się tak fajne że jakiś dupek zajumał mi jedną z przed Manufaktury kiedy zapiałem górala na godzinę :/ oczywiście dokupiłem sobie kolejna-taka samą.
to Łódź....

Colt

Data: 2012-10-06 18:46:48
Autor: Andrzej Ozieblo
Jak świecić tanio i dobrze
Igor pisze:

[...]

Ekspertem nie jestem, ale zobacz moje uwagi w innym lampkowym watku.

Data: 2012-10-06 23:44:56
Autor: Maciek
Jak świecić tanio i dobrze
[...]

Np. Ultrafire C2 z XM-L. poza tym tak jak Ci napisali, zobacz wątek wczorajszy.
Od zumów trzymałbym się z daleka.

Data: 2012-10-08 12:35:08
Autor: Andrzej Ozieblo
Jak świecić tanio i dobrze
W dniu 2012-10-06 13:28, Igor pisze:

[...]

Mimo wszystko szukalbym czegos solidniejszego i drozszego. Tez sie rozgladam, bo musze kupic prezent dla chrzesniaka. W cenie ok. 160-180 zl. Wybieram miedzy:

1. Matronic Noise 300 - znam, solidne mocowanie, kilka drobnych wad,
2. Magicshire 858 - bardziej rozproszone swiatlo niz 1., ale nie podoba mi sie mocowanie "na gumke"

Oba modele dobrze opisane w tescie Dominika http://www.light-test.info/

Proponowana przez Macka Ultrafire C2 z XM-L, jak sie wydaje, nie jest typowa latarka roweowa i daje zbyt skupiony i "uciety" snop swiatla. Ale dobrze by sie fachowcy wypowiedzieli. Zreszta jej cena na allegro tez niemala, ok. 140 zl.

Data: 2012-10-08 13:18:36
Autor: Titus Atomicus
Jak świecić tanio i dobrze
In article <k4u9eq$uk$1@srv.cyf-kr.edu.pl>,
 Andrzej Ozieblo <ypoziebl@cyf-kr.edu.pl> wrote:

> [...]

2. Magicshire 858 - bardziej rozproszone swiatlo niz 1., ale nie podoba mi sie mocowanie "na gumke"

Ale dlaczego nie Mactronic Scream Pro?
--
TA

Data: 2012-10-08 14:12:36
Autor: Andrzej Ozieblo
Jak świecić tanio i dobrze
W dniu 2012-10-08 13:18, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Ale dlaczego nie Mactronic Scream Pro?

Popatrz do testow Dominika. Scream Pro daje typowo zoomowy snop swiatla do przodu, nie oswietla dobrze bokow, zwlaszcza z bezposredniej odleglosci od kierownicy. To po prostu uniwersalna latarka z dolozonym uchwytem na rower. W tych dwoch wymienionych przeze mnie jest z tym duzo lepiej. Magicshine 858 lepiej rozprasza swiatlo, ale sciega blizej niz Mactronic Noise. Do tego obie zasilane sa 18650, a nie kilkoma AAA. No i sa mocniejsze, daja wiecej lumenow, jakkowiek sie to przeklada na oswietlenie terenu.

Ale byc moze komus to odpowiada. Do zwyklej jazdy miejskiej z niewielkimi wypadami w teren wystarczy.

Data: 2012-10-09 22:43:39
Autor: Igor
Jak świecić tanio i dobrze
Tako rzecze Andrzej Ozieblo:
[...]
Dzięki za porady. Po przeczytaniu wszystkich i całego light-test.info
zdecydowałem się wydać więcej niż planowałem i kupić bocialarkę.
Mocniejsze z lampek polecanych w tym wątku kosztowały ok. 170, to
już niewielka różnica. Za kilka dni się przekonam czy było warto.

Igor

Data: 2012-10-11 13:35:20
Autor: Maciek
Jak świecić tanio i dobrze
Popatrz do testow Dominika.

Chętnie zobaczyłbym tam test C2-jki. Byłoby do czego porównać :-)

Data: 2012-10-11 13:26:53
Autor: Maciek
Jak świecić tanio i dobrze
[...]

Masz rację C2, nie jest typowo rowerowa. Jednak ująłbym to jako zaletę. Na co dzień mamy dobrą latarkę, a do roweru montujemy uchwyt i mamy "światełko" rowerowe ;-).
Według mnie snop światła na szerokość jest ok, a mocą powinna przynajmniej 2x przebijać lampki wymienione przez Ciebie.
Cenę każdy może sobie przekalkulować, nie trzeba przecież zamawiać na allegro. Dostępne są po ~30$ z darmową wysyłką.
Tą z allegro, którą widziałeś ktoś raczej robi z części ogólnie dostępnych do tych latarek (obudowa, dioda, sterownik) i wychodzi cena jaka wychodzi. Trzeba jednak przyznać, że świeci mu to ładnie.

Data: 2012-10-11 14:56:48
Autor: Andrzej Ozieblo
Jak świecić tanio i dobrze
W dniu 2012-10-11 13:26, Maciek pisze:

[...]

Moze Dominik sie poswieci i przetestuje. Obawiam sie tego, co w Mactronic Scream Ppo (wiem slabsza dioda). Czyli mocny snop swiatla, ale slabo oswietla tuz przed kierownica i daje zbyt mocne uciecie na granicy swiecenia stozka. Ale to tylko gdybanie.

Moc lamek wymienionych przez mnie, czyli 300 i 500 lumenow to az za duzo. Zreszta jak widac w testach Dominika lemen lumenowi nierowny. Nigdy jeszcze nie uzylem trybu turbo w Noise, czyli 300 lumenow i tylko rzadko tryb high - bodajze 200 lumenow. Troche te lumeny w lampkach przypominaja mi megapiksele w aparatach cyfrowych. Wiadmo, ze przecietnemu amatorowi wystarczy 8-10 Mpix i to w nadmiarze, ale producenci wciaz przebija gorna granice, nawiasem mowiac bez sensu, bo dawno konczy sie rozdzielczosc optyki.

Data: 2012-10-11 20:29:46
Autor: Maciek
Jak świecić tanio i dobrze
> [...]
slabo oswietla tuz przed kierownica i daje zbyt mocne uciecie na granicy
swiecenia stozka. Ale to tylko gdybanie.

Wszystko to są indywidualne odczucia, jeden woli tak drugi inaczej.
Ogólnie to co znalazłem odnośnie C2 z możliwością porównania do innych wynalazków, można zobaczyć na stronie:

http://fonarevka.ru/

Poglądowo masz tam szerokość świecenia C2.
Oczywiście zdjęcia na tej stronie są przesadzone pod względem jasności. Ktoś robił jasnym obiektywem z ISO 200 i sporym czasem naświetlania ;-)
Nie twierdzę, że jest to idealne rozwiązanie na rower, ale według mnie w tej cenie (poniżej stówy do 140zł zmodowana;-) naprawdę nie ma co grymasić.

[...]

....no i tutaj też zależy.. np. w terenie w nocy przydaje się większa liczba lumenów, jeżeli masz zamiar pojechać deko szybciej.
No ale ogólnie masz rację np. do miasta taki rząd lumenów to i tak jest na wyrost.

[...]

Owszem, tylko w tym przypadku to trochę inna liga i też wchodzi kwestia ceny.
Masz więcej lumenów za mniej pieniążków do tego korzystasz jak ze zwykłej latarki, a w razie nieszczęścia masz możliwość zakupu części zamiennych ;-)

Jak świecić tanio i dobrze