Jak KORBA? (Wielowpust czy kwadrat? itp.)

Data: 2015-12-15 16:59:29
Autor: Oje Ejo
Jak KORBA? (Wielowpust czy kwadrat? itp.)
On 12/15/15 16:54, Oje Ejo wrote:
Lancuch nowy, kaseta nowa, wiec lepiej zeby wziac tez i korbe nowa?

Ale JAKA? Czy mocowanie na kwadrat czy na wielowpust?

Jesszcze wyjasniam, ze jezeli wezme wielowpust wo WIEM, ze trzeba rowniez wymienic suport (na wielowpustowy) ;)

Ale w ogole - jakie jest uzasadnienie zeby wymieniac na wielowpust?
Czy DOBRE kwadraty zapewniaja jakosc i bezawaryjnosc?

Data: 2015-12-15 17:19:26
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Tue, 15 Dec 2015 16:59:29 +0100, Oje Ejo napisał(a):

Czy DOBRE kwadraty zapewniaja jakosc i bezawaryjnosc?

Robiłem dziesiątki tys. km na kwadratach i to tych z dolnej półki. Z
doświadczenia wiem że naprawdę mocno (klucz z przedłużką, śruby Imbus)
dokręcona korba nie poluzuje się. A jak tak ci się stanie to znaczy że
za słabo dokręciłeś :) ściągacze do korb na kwadrat są tanie (możesz
taki se kupić i z nim jeździć np. w daleką trasę) a także najpodlejsze
warsztaty rowerowe takie mają, więc serwis tani i prosty.
Ale nie mam doświadczenia z wielowypustami więc niech ktoś uzupełni.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2015-12-15 19:35:44
Autor: ivo.andric
> [...]

doświadczenia wiem że naprawdę mocno (klucz z przedłużką, śruby Imbus)
dokręcona korba nie poluzuje się. A jak tak ci się stanie to znaczy że

Moj NECO za 25 zl ma ok 20 000 km i nie robi zadnych problemow.
Co do luzowania srub to polecam klej do gwintow. Zalatwia sprawe.

ivo

Data: 2015-12-15 18:43:10
Autor: borsuk
W dniu 2015-12-15 o 16:59, Oje Ejo pisze:

Ale w ogole - jakie jest uzasadnienie zeby wymieniac na wielowpust?

Nadmiar posiadanego szmalu ;)

Jak KORBA? (Wielowpust czy kwadrat? itp.)