Data: 2015-12-15 23:46:59 | |
Autor: Jacek G. | |
Jak KORBA? (Wielowpust czy kwadrat? itp.) | |
W dniu 2015-12-15 16:54, Oje Ejo napisał(a)::
Lancuch nowy, kaseta nowa, wiec lepiej zeby wziac tez i korbe nowa?Pytasz o wybór korby, ale właściwie nie wiemy jaki to ma być rower i do czego ma służyć - wiadomo tylko, że wymieniasz wszystko prócz ramy w jakimś "marketowcu". Jaki jest Twój styl jazdy, czy chcesz jeździć "na lekko", czy np. na długie trasy z bagażem, w terenie, czy po asfaltach itd. itp. Od tego powinien zależeć wybór. Korby na wielowypust i octalink są teoretycznie sztywniejsze niż na kwadrat, ale w zależności od np. wagi kolarza i stylu jazdy można to odczuć lub nie. Co do wielkości tarcz 48-38-28, 42-32-22, czy coś pośredniego, to znów zależy od odpowiedzi na pytanie gdzie jeździsz (teren/asfalt, góry/ tereny płaskie), ale też jakiej wielkości masz koła i jaką w końcu zakupiłeś kasetę. Napisz zatem coś więcej, to może ktoś coś podpowie. -- Jacek G. -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2015-12-20 15:35:49 | |
Autor: Oje Ejo | |
Jak KORBA? (Wielowpust czy kwadrat? itp.) | |
On 12/15/15 23:46, Jacek G. wrote:
Co do wielkości tarcz 48-38-28, 42-32-22, czy coś pośredniego, to znów Wiesz, asfalt tez ma pelno wertepow i dziur (i sa one nawet gorsze niz naturalne dziury, bowiem naturalne maja zazwyczaj brzegi lagodne) Czasem po trawie... góry/ tereny płaskie), W moim miescie teren jest dosc urozmaicony, raz z gory, raz pod gore... ale też jakiej wielkości masz koła 28/29 cali i jaką zakupiłeś kasetę. Alivio, 8-rz: 11-32 Napisz zatem coś więcej, to może ktoś coś podpowie. Przydaloby sie :) |
|
Data: 2015-12-20 17:47:09 | |
Autor: Jacek G. | |
Jak KORBA? (Wielowpust czy kwadrat? itp.) | |
W dniu 2015-12-20 15:35, Oje Ejo napisał(a)::
On 12/15/15 23:46, Jacek G. wrote:Pytałem o asfalt/teren, bo podjazd o takim samym nachyleniu asfaltem lub terenem wymaga innego przełożenia. Na asfalcie opory są znacznie mniejsze niż np. na luźnym szutrze. Ale ważniejsze czy faktycznie tych podjazdów jest dużo i czy są to krótkie odcinki, czy długie kilkukilometrowe podjazdy. góry/Ale rozumiem, że nie są to jednak góry i w większości będzie to jazda po mieście. Z tego wszystkiego zrozumiałem, że rower będzie raczej miejsko - trekingowy. Jeśli nie zamierzasz jeździć w terenie typowo górskim, to korba 42-32-22 nie jest specjalnie uzasadniona. Z tarczy 22 pewnie nie skorzystasz wcale lub bardzo okazjonalnie.ale też jakiej wielkości masz koła28/29 cali Ja sugerowałbym 48-38-28 lub może lepiej - dającą nieco lżejsze przełożenia 48-36-26 - co przy kołach większych niż 26" byłoby może sensowne w urozmaiconym - jak piszesz - terenie. Ale to wszystko teoria, bo każdy ma inne preferencje, inną siłę nóg i wydolność. Dobrze jest mieć jakieś doświadczenia z konkretnym sprzętem, wówczas zaczyna się samemu wiedzieć czego się potrzebuje. -- Jacek G. -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2015-12-22 21:06:26 | |
Autor: Oje Ejo | |
Jak KORBA? (Wielowpust czy kwadrat? itp.) | |
On 12/20/15 17:47, Jacek G. wrote:
Z tego wszystkiego zrozumiałem, że rower będzie raczej miejsko - Wielkie dzieki! Ale jednak kazda Wasza odpowiedz tutaj potwierdza ze "kwadrat" jest lepszy niz wielowpust... A to podstawowa inforamcja. Jeszcze pytanie: jak szybko zuzywa sie suport? Po czym poznac ze juz trzeba go wymienic (i na jaki)? |
|
Data: 2015-12-22 21:52:06 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Jak KORBA? (Wielowpust czy kwadrat? itp.) | |
Dnia Tue, 22 Dec 2015 21:06:26 +0100, Oje Ejo napisał(a):
rt? Po czym poznac ze juz trzeba go wymienic (i na jaki)? Tradycyjny, po luzach albo (jak rozbierzesz) po wyrobionych bieżniach. Nowoczesny, na łożyskach tzw. maszynowych, po chrobotaniu i trzeszczeniu. -- Jacek I hate haters. |
|