Data: 2015-12-16 17:08:54 | |
Autor: qrt | |
Jak KORBA? (Wielowpust czy kwadrat? itp.) | |
Dnia Tue, 15 Dec 2015 16:54:17 +0100, Oje Ejo napisał(a):
nie chce mi sie sprawdzać co to za korby ale suporty na kwadrat sa najtrwalsze (jesli chodzi o przebieg) ze wszystkich. Z drugiej strony zle dokręcona korba na kwadrat jak sie zluzuje może poprostu zniszczyć gniazdo mocowania suportu i jest do wyrzucenia. Z drugiej strony korba na kwadrat bywa naprawdę cieżka do zdemontowania jak sie mocno z suportem "zintegruje" . Przy wielowpustach o co¶ takigo zasadniczo niewystępuje choć same suporty sa już mniej trwałe. Druga sprwa - kupuj korbę rozbieraln± - tzn. tak± gdzie sie da wymienić koronki. |
|
Data: 2015-12-16 17:25:39 | |
Autor: JDX | |
Jak KORBA? (Wielowpust czy kwadrat? itp.) | |
On 2015-12-16 17:08, qrt wrote:
[...] Z drugiej strony zle dokręcona korba na kwadrat jak sie zluzuje może poprostu zniszczyć gniazdo mocowania suportu i jest do wyrzucenia.IMO w praktyce niemożliwe. Trzeba być ostatni± ofiar± losu aby co¶ takiego zrobić. Z drugiej strony korba na kwadrat bywa naprawdę cieżka do zdemontowania jak sie mocno z suportem "zintegruje" .Ciężki to wykręcenia to jest suport gdy zintegruje się z ram±, ale korba z osi suportu schodzi bez problemu gdy używa się ¶ci±gacza. |
|
Data: 2015-12-16 17:56:39 | |
Autor: qrt | |
Jak KORBA? (Wielowpust czy kwadrat? itp.) | |
Dnia Wed, 16 Dec 2015 17:25:39 +0100, JDX napisał(a):
On 2015-12-16 17:08, qrt wrote: jak byłem młody i nieposiadałem takiej jak dzisiaj wiedzy oraz kultury technicznej to mi sie zdarzyło. Z drugiej strony korba na kwadrat bywa naprawdę cieżka do zdemontowania jak sie mocno z suportem "zintegruje" .Ciężki to wykręcenia to jest suport gdy zintegruje się z ram±, ale korba o ile sie nie zerwie gwintów na sciagacz w korbie co też wcale nie jest wyj±tkowym przypadkiem bo korba na kwadrat mocniej siedzi na suporcie. I o to też tutaj własnie chodzi. Kwadrat jest niew±tpliwie bardziej trwały ale i bardziej wymagaj±cy je¶łi chodzi o serwis. Octalink jest nieco prostszy w obsłudze a korby zintegrowane jesli chodzi o serwis już w ogóle banał. |
|
Data: 2015-12-16 20:50:17 | |
Autor: Piotr aka dracorp | |
Jak KORBA? (Wielowpust czy kwadrat? itp.) | |
Dnia Wed, 16 Dec 2015 17:25:39 +0100, JDX napisał(a):
On 2015-12-16 17:08, qrt wrote:Aj tam. Mi się kiedyś w trasie poluzowała. Nie była raczej za słabo dokręcona bo zazwyczaj mocno dokręcałem. Raz nawet przy ściąganiu urwał się gwint. Nie zawsze jw.Z drugiej strony korba na kwadrat bywa naprawdę cieżka do zdemontowaniaCiężki to wykręcenia to jest suport gdy zintegruje się z ramą, ale korba Na wielopust nie mają tego problemu ale sam suport jest słabszy, ale czy na pewno. Zresztą łożyska w suportach można przecież smarować. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2015-12-17 16:22:54 | |
Autor: ivo.andric | |
Jak KORBA? (Wielowpust czy kwadrat? itp.) | |
qrt wrote:
Z drugiej strony korba na kwadrat bywa naprawdę cieżka do zdemontowania jak sie mocno z suportem "zintegruje" Ciezko to jest wtedy jak sie smaru miedzianego nie uzywa do takich polaczen. ivo |
|
Data: 2015-12-20 15:38:12 | |
Autor: Oje Ejo | |
Jak KORBA? (Wielowpust czy kwadrat? itp.) | |
On 12/16/15 17:08, qrt wrote:
ale suporty na kwadrat sa.... Przy wielowpustach o co¶ takigo zasadniczo niewystępuje choć same suporty Hmm, ciekawe, wielowpusty sa o wiele drozsze a mniej trwale... |