Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie

Data: 2012-03-27 17:21:34
Autor: Jakub A. Krzewicki
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
wtorek, 27 marca 2012 17:03. carbon entity 'Jacek Biały' <jacekbialy0@tlen.pl>

Benedykt VI przybył z duszpasterską wizytą na Kubę. Z rodzinami
więźniów politycznych raczej się nie spotka, gdyż nie jest papieską
rolÄ… mÄ…cić w gÅ‚owach obywatelom socjalistycznego paÅ„stwa.  Za to
zachęcał Papież do modlitwy w duchu mądrości i przebaczenia. Co z tych
modlitw może wynikać na przyszłość?
Po wizycie Jana Pawła II kubański reżym poluzował trochę tamtejszemu
klerowi. Swoim zaś aparatczykom zezwolił prowadzić ograniczoną
działalność gospodarczą: Ruszył zagraniczny handelek kontrolowany
przez agenturę, otwarto kubańskie plaże dla zagranicznych turystów
spragnionych 'ciepłego', choć niekoniecznie drogiego kraju. Przypomina
to raczkujące reformy z lat 80, serwowane nieśmiało polskiemu
społeczeństwu, zanim ktoś cieszący się powszechnym zaufaniem
zdecydował się je uwiarygodnić.
Być może i Kuba ma już swoją Magdalenkę? Jeśli tak, przy stole rozmów
nie powinno braknąć nikogo ważnego. Kto wie: Gdyby komunistyczna Kuba
oddała Bogu co boskie, tamtejsi słudzy boży mogliby pomóc komuchom na
Kubie śmiało się uwłaszczać.
:
Zasiedziały na Kubie komunizm nie powinien być autoryzowany przez
żadne światowe autorytety! Tamtejszy totalitarny system powinien być
zlikwidowany, a jego zbrodnie pomszczone odpowiednimi procesami (jak
stało się w Czechach i Niemczech Wschodnich). Inaczej Kuba pozostanie
na wieki chorym człowiekiem kontynentu amerykańskiego.

jb

Z fidea taki komunistajak z koziej d..y trąba. To był i jest od początku zwykły latynoski caudillo jakich pełno w historii Ameryki Środkowej i Południowej który przybrał się w czerwone szatki, gdy Jankesi przestali mu pomagać. Ustrój latynoamerykański (właściwie to latynoamerykańska formacjaspoeczno-ustrojowa) jest powszechnie znany i poza kilkoma wypadkami, gdzie być może nie obowiązuje (tj. od niedawna w Argentynie i Brazylii) jest smutną normą. Ja tam nie widzę różnicy pomiędzy praktykami Castro i Pinocheta poza tym, jaką płachtę na maszcie wywieszali i skąd który brał pesos. Niestety ta zaraza opanowuje powoli nawet i Stany Zjednoczone -- - mam tu na myśli buszyzm i obamizm i tego należy zacząć się obawiać. Nie boję się np. Rosji, bo ona była zamordystyczna od dawna i nigdy się specjalnie nie kryła w pazłotka. No ale kiedy takie tendencja opanowują państwo zachodnie, które jeszcze 50 lat temu było chociaż na oko symbolem wzorowej demokracji, to nie wiadomo, czy śmiać się, czy płakać. Czy może pkować manatki -- - tylko dokąd, jak już nie ma dokąd uciec?

http://lordwinterisle.blogspot.com/

Data: 2012-03-27 13:39:11
Autor: jr
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
On 27 Mar, 17:21, "Jakub A. Krzewicki" <drukpakun...@gmail.org> wrote:
wtorek, 27 marca 2012 17:03. carbon entity 'Jacek Bia³y'
<jacekbia...@tlen.pl>

> [...]
> nie powinno brakn±æ nikogo wa¿nego. Kto wie: Gdyby komunistyczna Kuba
> odda³a Bogu co boskie, tamtejsi s³udzy bo¿y mogliby pomóc komuchom na
> Kubie ¶mia³o siê uw³aszczaæ.
> :
> Zasiedzia³y na Kubie komunizm nie powinien byæ autoryzowany przez
> ¿adne ¶wiatowe autorytety! Tamtejszy totalitarny system powinien byæ
> zlikwidowany, a jego zbrodnie pomszczone odpowiednimi procesami (jak
> sta³o siê w Czechach i Niemczech Wschodnich). Inaczej Kuba pozostanie
> na wieki chorym cz³owiekiem kontynentu amerykañskiego.

Z fidea taki komunistajak z koziej d..y tr±ba. To by³ i jest od pocz±tku
zwyk³y latynoski caudillo jakich pe³no w historii Ameryki ¦rodkowej i
Po³udniowej który przybra³ siê w czerwone szatki, gdy Jankesi przestali mu
pomagaæ.

Byæ mo¿e, ale w 'czerwone szmatki' nie mo¿na sie przebraæ bez
konsekwencji. Ka¿de umaczanie sie w czerwone gówno jest równoznaczne z
rezygnacj± z jakiej¶ czesci swojego cz³owieczeñstwa. To jest choroba,
któr± w sposób programowy zara¿ani sa inni. Gdyby by³o inaczej, Castro
wycofa³by sie z tej ideologii podczas rozpadu ZSRS.

 Ustrój latynoamerykañski (w³a¶ciwie to latynoamerykañska
formacjaspoeczno-ustrojowa) jest powszechnie znany i poza kilkoma wypadkami,
gdzie byæ mo¿e nie obowi±zuje (tj. od niedawna w Argentynie i Brazylii) jest
smutn± norm±.

Latynoskie normy spo³eczne sa czyms zupe³nie innym od totalitaryzmu.
Kultura latynoska jest kultura postkolonialn±, gdzie zachodzi konflikt
pomiedzy tradycj± feudalizmu opartego na silnych jednostkach
(konkwistador) a wspó³czesna demokracj±. Sowietyzm jest tworem czysto
europejskim podpartym materialistyczn± ideologi±.

 Ja tam nie widzê ró¿nicy pomiêdzy praktykami Castro i
Pinocheta poza tym, jak± p³achtê na maszcie wywieszali i sk±d który bra³
pesos.

Dosyæ powierzchowny punkt widzenia.
Nie wystarczy patrzeæ na kolor flagi, dobrze siê przyjrzeæ, dok±d
wieje wiatr. Pinochet po swoim puczu stworzy³ silne pañstwo
obywatelskie (Chile jest dzisiaj po Meksyku najlepiej rozwinietym
krajem Ameryki £aciñskiej). Do czego doszed³ Castro ze swoja zasran±
ideologi±? Oto cyctat z wikipedii na temat Che Guevary:

"Za³o¿y³ pierwszy kubañski obóz pracy dla wrogów i dysydentów..
Zachwala³ "skuteczn± nienawi¶æ, która czyni z cz³owieka efektywn±,
dzia³aj±c± szybko, selektywnie i bezwzglêdnie maszynê do
zabijania"[8]. W trakcie kryzysu kubañskiego w wywiadzie dla
amerykañskich mediów Guevara zadeklarowa³, ¿e by³by gotów sprowokowaæ
¶wiatowy konflikt nuklearny dla zniszczenia kapitalizmu."

http://pl.wikipedia.org/wiki/Che_Guevara

Gdyby Castro móg³, zrobi³by to samo.
jb

Data: 2012-03-28 00:56:11
Autor: Jakub A. Krzewicki
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
wtorek, 27 marca 2012 22:39. carbon entity 'jr' <jacekbialy0@tlen.pl>

Być może, ale w 'czerwone szmatki' nie można sie przebrać bez
konsekwencji. Każde umaczanie sie w czerwone gówno jest równoznaczne z
rezygnacją z jakiejś czesci swojego człowieczeństwa. To jest choroba,
którą w sposób programowy zarażani sa inni. Gdyby było inaczej, Castro
wycofałby sie z tej ideologii podczas rozpadu ZSRS.

Myślę, że jako stary pierdziel Fidel po prostu chciał zrobić na złość Jankesom, a że stary i upierdliwy, więc w tym wieku to się razej nie zmienia mówiąc językiem jungowskim persony. Gdyby był może 10 lat młodszy w chwili upadku światowego komunizmu, na pewno by się wycofał.
Latynoskie normy społeczne sa czyms zupełnie innym od totalitaryzmu.
Kultura latynoska jest kultura postkolonialnÄ…, gdzie zachodzi konflikt
pomiedzy tradycjÄ… feudalizmu opartego na silnych jednostkach
(konkwistador) a współczesna demokracją. Sowietyzm jest tworem czysto
europejskim podpartym materialistycznÄ… ideologiÄ….

Tak, tyko że u Castro sowietyzm jest barwÄ…, pod którÄ… siÄ™ kryje ten sam feudalizm latynoamerykaÅ„ski co gdzie indziej. Choć trzeba przyznać, że takie polÄ…czenie sutkuje niespotykanÄ… gdzie indziej w Ameryce zapaÅ›ciÄ… i indolencjÄ…, a to ze wzglÄ™du, że komunistyczna gÄ™ba nie pozwala na Kubie zreformować feudalizmu. MyÅ›lÄ™, że na wschodniej półkuli podobny problem ma Korea Pn. gdzie czerwone barwy maskujÄ… dziedziczne cesarstwo. W tych krajach rudno mówić o czystym komunizmie, jest on tylko wehikuÅ‚em i totalitarnÄ… puszkÄ… konserwowÄ… da nie do koÅ„ca obalonych poprzednich norm ustrojowych. W zasadzuie to powinienem powiedzieć puszkÄ… Faradaya nie przepuszczajÄ…cÄ… zbawiennych prÄ…dów z zewnÄ…trz, wskutek czego otwiera siÄ™ spoÅ‚eczeÅ„stwu wyÅ‚Ä…cznie jednÄ… drogÄ™ do kiszenia siÄ™ w sosie wÅ‚asnym.
"Założył pierwszy kubański obóz pracy dla wrogów i dysydentów.
Zachwalał "skuteczną nienawiść, która czyni z człowieka efektywną,
działającą szybko, selektywnie i bezwzględnie maszynę do
zabijania"[8]. W trakcie kryzysu kubańskiego w wywiadzie dla
amerykańskich mediów Guevara zadeklarował, że byłby gotów sprowokować
światowy konflikt nuklearny dla zniszczenia kapitalizmu."

http://pl.wikipedia.org/wiki/Che_Guevara

Gdyby Castro mógł, zrobiłby to samo.
jb

No to bardziej do Che Choroby pasowały ekscesy niedawno zmarłego tow. Kim Dzong Ila. Na szczęście karma działa i rozsadziły one w pierwszym rzędzie zdrowie Ukochanego Przywódcy na tyle, że mu się zmarło. Nawet "Republika Choseon" nie jest w gruncie rzeczy tak niebezpieczna da świata, jak się wydaje, nie mówiąc o Kubie, a to dlatego, że są to systemy wystarczająco przejrzałe i przegniłe, czego nie można niestety powiedzieć o niektórych państwach islamskich.

http://lordwinterisle.blogspot.com/

Data: 2012-03-28 14:56:12
Autor: jr
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
On 28 Mar, 00:56, "Jakub A. Krzewicki" <drukpakun...@gmail.org> wrote:
wtorek,27marca201222:39. carbon entity 'jr' <jacekbia...@tlen.pl>

> [...]
> któr± w sposób programowy zara¿ani sa inni. Gdyby by³o inaczej, Castro
> wycofa³by sie z tej ideologii podczas rozpadu ZSRS.

My¶lê, ¿e jako stary pierdziel Fidel po prostu chcia³ zrobiæ na z³o¶æ
Jankesom, a ¿e stary i upierdliwy, wiêc w tym wieku to siê razej nie zmienia
mówi±c jêzykiem jungowskim persony. Gdyby by³ mo¿e 10 lat m³odszy w chwili
upadku ¶wiatowego komunizmu, na pewno by siê wycofa³.

Wiek nie ma znaczenia. Sowietyzm jest rodzajem wirusa, który sam siê
nie cofa. Proponuje ¶ledziæ dalsze losy Kuby, Rosjii, Chin, no i
Polski.

jb

Data: 2012-04-03 06:17:43
Autor: stevep
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
Dnia 28-03-2012 o 23:56:12 jr <jacekbialy0@tlen.pl> napisa³(a):

> [...]

Wiek nie ma znaczenia. Sowietyzm jest rodzajem wirusa, który sam siê
nie cofa. Proponuje ¶ledziæ dalsze losy Kuby, Rosjii, Chin, no i

I twoje, czy ju¿ nadajesz siê do Tworek.
--
stevep
U¿ywam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2012-03-28 15:03:11
Autor: jr
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
> [...]
> (konkwistador) a wspó³czesna demokracj±. Sowietyzm jest tworem czysto
> europejskim podpartym materialistyczn± ideologi±.

Tak, tyko ¿e u Castro sowietyzm jest barw±, pod któr± siê kryje ten sam
feudalizm latynoamerykañski co gdzie indziej.

Kiedy¶ tak my¶la³em o Rosji.
Nie mia³em racji, gdy¿ dzisiejsza Rosja jest raczej agresywnym
Zwiazkiem Sowieckim, ni¿ dawn± przewidywaln± Rosj±.
jb

Data: 2012-03-28 15:33:33
Autor: jr
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
Choæ trzeba przyznaæ, ¿e takie
pol±czenie sutkuje niespotykan± gdzie indziej w Ameryce zapa¶ci± i
indolencj±, a to ze wzglêdu, ¿e komunistyczna gêba nie pozwala na Kubie
zreformowaæ feudalizmu.

Z punktu widzenia 'komunistycznej gêby' nie widze ¿adnych oznak
zapasci i indolencji! Spo³eczeñstwo jest biedne, ale _kontrolowane_
wiêc co tutaj reformowaæ?

 My¶lê, ¿e na wschodniej pó³kuli podobny problem ma
Korea Pn. gdzie czerwone barwy maskuj± dziedziczne cesarstwo.

W podobnej Japonii dziedziczne cesarstwo funkcjonuje od wieków. Lecz
nigdy nie s³ysza³em o japoñskim kanibali¼mie. W totalitarnej Korei pn.
ludzkie mieso sprzedaje sie na bazarach.

 W tych krajach
rudno mówiæ o czystym komunizmie, jest on tylko wehiku³em i totalitarn±
puszk± konserwow± da nie do koñca obalonych poprzednich norm ustrojowych.

Komu i po co obalaæ czyje¶ normy ustrojowe? Cywilizacje Azji pobudzi³y
¶redniowieczn± Europê do oceanicznych wypraw. Dowiedzieli sie od nas
wszystkiego. Kto na tym wyszed³ lepiej: Korea pó³nocna, czy
po³udniowa?
jb

Data: 2012-04-03 11:56:16
Autor: Jakub A. Krzewicki
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
czwartek, 29 marca 2012 00:33. carbon entity 'jr' <jacekbialy0@tlen.pl>

W podobnej Japonii dziedziczne cesarstwo funkcjonuje od wieków. Lecz
nigdy nie słyszałem o japońskim kanibaliźmie. W totalitarnej Korei pn.
ludzkie mieso sprzedaje sie na bazarach.

W podobnej Japonii tzw. różne rzeczy dzialy się w okresie II wojny światowej.

Komu i po co obalać czyjeś normy ustrojowe? Cywilizacje Azji pobudziły
średniowieczną Europę do oceanicznych wypraw. Dowiedzieli sie od nas
wszystkiego. Kto na tym wyszedł lepiej: Korea północna, czy
południowa?
jb

Zauważ , że ja nie mówię, że poprzednie formy ustrojowe były niedobre w okolicach r. 1900. Nie mówię, że rozwój społeczeństw takich jak Tajwan, Hongkong czy Singapur odbywał się niezależnie od konfucjańskich form spoecznych. Mówię tylko, że komuna teoretycznie próbując je obalić, w praktyce spetryfikowała zapóźnioną ich formę, zamroziła je.

http://lordwinterisle.blogspot.com/

Data: 2012-04-05 16:14:19
Autor: jr
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
On 3 Kwi, 11:56, "Jakub A. Krzewicki" <drukpakun...@gmail.org> wrote:
czwartek, 29 marca 2012 00:33. carbon entity 'jr' <jacekbia...@tlen.pl>

> W podobnej Japonii dziedziczne cesarstwo funkcjonuje od wieków. Lecz
> nigdy nie s³ysza³em o japoñskim kanibali¼mie. W totalitarnej Korei pn.
> ludzkie mieso sprzedaje sie na bazarach.

W podobnej Japonii tzw. ró¿ne rzeczy dzialy siê w okresie II wojny
¶wiatowej.

> [...]
> ¶redniowieczn± Europê do oceanicznych wypraw. Dowiedzieli sie od nas
> wszystkiego. Kto na tym wyszed³ lepiej: Korea pó³nocna, czy

Zauwa¿ , ¿e ja nie mówiê, ¿e poprzednie formy ustrojowe by³y niedobre w
okolicach r. 1900. Nie mówiê, ¿e rozwój spo³eczeñstw takich jak Tajwan,
Hongkong czy Singapur odbywa³ siê niezale¿nie od konfucjañskich form
spoecznych. Mówiê tylko, ¿e komuna teoretycznie próbuj±c je obaliæ, w
praktyce spetryfikowa³a zapó¼nion± ich formê, zamrozi³a je.

Praktyka tu by³a zawsze zgodna z teori±: Kultura narodowa w formie,
socjalistyczna w tre¶ci. I co dalej?
Wyzucie z tre¶ci za parawanem formy jest sztuczk± kuglarza. Jakie
merytoryczne wnioski chcesz wyciagn±æ z takiego spektaklu?
jb

Data: 2012-04-07 19:52:22
Autor: Jakub A. Krzewicki
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
piÄ…tek, 6 kwietnia 2012 01:14. carbon entity 'jr' <jacekbialy0@tlen.pl>

Praktyka tu była zawsze zgodna z teorią: Kultura narodowa w formie,
socjalistyczna w treści. I co dalej?
Wyzucie z treści za parawanem formy jest sztuczką kuglarza. Jakie
merytoryczne wnioski chcesz wyciagnąć z takiego spektaklu?
jb

Narodowa w formie, zero treści. Tam, gdzie ta treść powinna być.

http://lordwinterisle.blogspot.com/

Data: 2012-04-09 10:30:32
Autor: jr
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
On 7 Kwi, 19:52, "Jakub A. Krzewicki" <drukpakun...@gmail.org> wrote:
pi±tek, 6 kwietnia 2012 01:14. carbon entity 'jr' <jacekbia...@tlen.pl>

> [...]
> Wyzucie z tre¶ci za parawanem formy jest sztuczk± kuglarza. Jakie
> merytoryczne wnioski chcesz wyciagn±æ z takiego spektaklu?

Narodowa w formie, zero tre¶ci. Tam, gdzie ta tre¶æ powinna byæ.

Tre¶ci± ka¿dej ludzkiej cywilidacji jest kultura duchowa. Ka¿dy system
prawny wybiega z jakiego¶ systemu warto¶æi. Historia nie zna
cywilizacji bez swi±tyñ. Nawet sowieci buduj± swi±tynie, gdzie czcz±
swoje ikony. Tyle, ¿e ich systemem warto¶ci jest odcz³owieczenie.
Oto przyk³ad: Gdy na Pó³wyspie Koreañskim dochodzi do jakichs
zbrojnych incydentów, ¶wiat zasypywany jest enuncjacjami z obu stron
lini demarkacyjnej. Reporter z Po³udniowej Korei nie ró¿ni sie wiele
od swego kolegi po fachu z innego cywilizowanego kraju. Co 'mówi±' ci
z Pó³nocy? Oni nie mówi±, oni szczekaja jak w¶ciek³e psy. Niby ten sam
naród, niby ten sam jêzyk, a ma siê wra¿enie, ze to odrêbne gatunki
istot.
jb

Data: 2012-04-09 19:35:17
Autor: u2
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
W dniu 2012-04-09 19:30, jr pisze:
[...]

Co tu duzo pisac, w KRLD panuje despotyzm.

Data: 2012-04-09 16:35:43
Autor: jr
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
On 9 Kwi, 19:35, u2 <u...@o2.pl> wrote:
> [...]

> z Pó³nocy? Oni nie mówi±, oni szczekaja jak w¶ciek³e psy. Niby ten sam
> naród, niby ten sam jêzyk, a ma siê wra¿enie, ze to odrêbne gatunki

Co tu duzo pisac

Pisaæ mo¿na w nieskoñczono¶æ tam, gdzie nie ma dna. Na przyk³ad na
pó³nocnokoreañskich bazarach handluje siê ludzkim miêsem. Oficjalnie
jest to zabronione, lecz spod lady ludzina sprzedaje siê ca³kiem
nie¼le.
Obejrza³em trochê róznych relacji na ten temat. I tu mój wielki uk³on
w stronê chrze¶cijañstwa na Dalekim Wschodzie. Tradycyjny tam buddyzm
potrafi tylko modliæ sie o pokój. To s± bardzo bogate klasztory, które
pamiêtaja traumê inwazji Pó³nocy z roku 1950. Maj± najwiêcej do
stracenia, wiêc trzês± dupskami na same wspomnienie czerwonych.
Natomiast koreañscy chrze¶cijanie przejawiaj± autentyczne wspó³czucie
dla ofiar i nie chowaj±c g³owy w piach robi± co tylko mog±.
jb

Data: 2012-04-10 03:59:41
Autor: Jakub A. Krzewicki
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
wtorek, 10 kwietnia 2012 01:35. carbon entity 'jr' <jacekbialy0@tlen.pl>

Pisać można w nieskończoność tam, gdzie nie ma dna. Na przykład na
północnokoreańskich bazarach handluje się ludzkim mięsem. Oficjalnie
jest to zabronione, lecz spod lady ludzina sprzedaje się całkiem
nieźle.
Obejrzałem trochę róznych relacji na ten temat. I tu mój wielki ukłon
w stronę chrześcijaństwa na Dalekim Wschodzie. Tradycyjny tam buddyzm
potrafi tylko modlić sie o pokój. To są bardzo bogate klasztory, które
pamiętaja traumę inwazji Północy z roku 1950. Mają najwięcej do
stracenia, więc trzęsą dupskami na same wspomnienie czerwonych.
Natomiast koreańscy chrześcijanie przejawiają autentyczne współczucie
dla ofiar i nie chowając głowy w piach robią co tylko mogą.
jb

Ale tu pojawia się z kolei inny problem, południowokoreańscy protestanci mają w zasadzie zero współczucia dla buddystów. Co rusz od końca lat 90. ub.w. dochodzą historie o wandalizmie albo nawoływaniu do wandalizmu obiektów i miejsc praktyki buddyjskiej w Republice Korei przez tzw. chrześcijan. M.in. obecny prezydent i kilku poprzednich, którzy też byli protestantami, byli szczególnie znani (użyłbym tutaj określenia angielskiego "notorious") z tego rodzaju obraźliwych wypowiedzi. W ogóle styl propagowania tego odłamu chrześcijaństwa jest w Korei Południowej (z tego, co czytałem) fatalny i oparty na arogancji i autorytaryzmie przywódców religijnych i kościołów.

http://lordwinterisle.blogspot.com/

Data: 2012-04-10 17:21:31
Autor: u2
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
W dniu 2012-04-10 03:59, Jakub A. Krzewicki pisze:
Ale tu pojawia siê z kolei inny problem, po³udniowokoreañscy protestanci maj± w zasadzie zero wspó³czucia dla buddystów.

Smierc glodowa im nie grozi jak w KRLD, wiec co tutaj wspolczuc ?

Data: 2012-04-10 18:50:59
Autor: Jakub A. Krzewicki
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
wtorek, 10 kwietnia 2012 17:21. carbon entity 'u2' <u_2@o2.pl>

Smierc glodowa im nie grozi jak w KRLD, wiec co tutaj wspolczuc ?

Chodzi tylko o to, żeby powstrzytmać się od wandalizmu. Podejście koreańskich chrześcijan do buddyzmu jest karygodne.

http://lordwinterisle.blogspot.com/

Data: 2012-04-10 19:11:46
Autor: u2
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
W dniu 2012-04-10 18:50, Jakub A. Krzewicki pisze:

Smierc glodowa im nie grozi jak w KRLD, wiec co tutaj wspolczuc ?

Chodzi tylko o to, ¿eby powstrzytmaæ siê od wandalizmu. Podej¶cie koreañskich chrze¶cijan do buddyzmu jest karygodne.

Brak wspolczucia dla sytych buddystow, ktorzy nie okazuja wspolczucia
dla glodujacych w KRLD to nie wandalizm.

Data: 2012-04-10 15:04:01
Autor: jr
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
On 10 Kwi, 19:11, u2 <u...@o2.pl> wrote:

> [...]

Brak wspolczucia dla sytych buddystow, ktorzy nie okazuja wspolczucia
dla glodujacych w KRLD to nie wandalizm.

S³ysza³em, ¿e powinno siê wspó³czuc wszystkim, nawet swoim wrogom.
jb

Data: 2012-04-11 13:51:21
Autor: Jakub A. Krzewicki
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
wtorek, 10 kwietnia 2012 19:11. carbon entity 'u2' <u_2@o2.pl>

Brak wspolczucia dla sytych buddystow, ktorzy nie okazuja wspolczucia
dla glodujacych w KRLD to nie wandalizm.

Niszczenie przedmiotów i miejsc i nawoływanie do tego jest to wandalizm.

http://lordwinterisle.blogspot.com/

Data: 2012-04-10 17:20:37
Autor: u2
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
W dniu 2012-04-10 01:35, jr pisze:
Natomiast koreañscy chrze¶cijanie przejawiaj± autentyczne wspó³czucie
dla ofiar i nie chowaj±c g³owy w piach robi± co tylko mog±.

Dlatego obecnie tylko katolicyzm mozna obecnie uznac za prawdziwa wiare.

Data: 2012-04-10 15:00:15
Autor: jr
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
On 10 Kwi, 17:20, u2 <u...@o2.pl> wrote:
> [...]

> dla ofiar i nie chowaj±c g³owy w piach robi± co tylko mog±.

Dlatego obecnie tylko katolicyzm mozna obecnie uznac za prawdziwa wiare.

Tutaj chodzi bardziej o chrzescijan-protestantów (nie chcia³em tego
precyzowaæ, ale skoro sam wyjecha³e¶...)
jb

Data: 2012-04-10 18:56:22
Autor: Jakub A. Krzewicki
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
wtorek, 10 kwietnia 2012 17:20. carbon entity 'u2' <u_2@o2.pl>

Dlatego obecnie tylko katolicyzm mozna obecnie uznac za prawdziwa wiare.

Najpierw mówiłeś, że islam, bądź konsekwentny.
Katolicyzm ma błędy dogmatyczne, a to, co robią jego wyznawcy jest ambiwalentne. Z jednej strony katolicy pomagają dużej liczbie osób, z drugiej wiedza jaką przekazują na temat posługiwania się naturanym umysłem jest wybiórcza, a jak ktoś wie lub chce wiedzieć więcej niż to, na co pozwalają sobie w programie, to mu konsekwentnie przeszkadzają.

http://lordwinterisle.blogspot.com/

Data: 2012-04-10 19:12:54
Autor: u2
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
W dniu 2012-04-10 18:56, Jakub A. Krzewicki pisze:
Dlatego obecnie tylko katolicyzm mozna obecnie uznac za prawdziwa wiare.
Najpierw mówi³e¶, ¿e islam, b±d¼ konsekwentny.

Zawsze mówi³em, ze tylko wiara we mnie jako jedynego Boga jest jedyna
prawdziw± wiar±. Szybko nawracaj siê, póki jeszcze czas.

Data: 2012-04-10 15:08:29
Autor: jr
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
On 10 Kwi, 19:12, u2 <u...@o2.pl> wrote:

> Najpierw mówi³e¶, ¿e islam, b±d¼ konsekwentny.

Zawsze mówi³em, ze tylko wiara we mnie jako jedynego Boga jest jedyna
prawdziw± wiar±. Szybko nawracaj siê, póki jeszcze czas.

Jeste¶ Bogiem u2 ???
jb

Data: 2012-04-11 06:25:25
Autor: stevep
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
Dnia 10-04-2012 o 17:20:37 u2 <u_2@o2.pl> napisa³(a):

[...]

A katolików za prawdziwków?

Data: 2012-04-09 19:50:14
Autor: Jakub A. Krzewicki
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
poniedziałek, 9 kwietnia 2012 19:30. carbon entity 'jr' <jacekbialy0@tlen.pl>

Treścią każdej ludzkiej cywilidacji jest kultura duchowa. Każdy system
prawny wybiega z jakiegoś systemu wartośći. Historia nie zna
cywilizacji bez swiątyń. Nawet sowieci budują swiątynie, gdzie czczą
swoje ikony. Tyle, że ich systemem wartości jest odczłowieczenie.
Oto przykład: Gdy na Półwyspie Koreańskim dochodzi do jakichs
zbrojnych incydentów, świat zasypywany jest enuncjacjami z obu stron
lini demarkacyjnej. Reporter z Południowej Korei nie różni sie wiele
od swego kolegi po fachu z innego cywilizowanego kraju. Co 'mówią' ci
z Północy? Oni nie mówią, oni szczekaja jak wściekłe psy. Niby ten sam
naród, niby ten sam język, a ma się wrażenie, ze to odrębne gatunki
istot.
jb

Odczłowieczenie pojawia się, gdy zamiast autentycznej treści wciskane są jako "jedynie prawdziwe" treści zastępcze. Na tym polega reedukacja w komunie. O treściach zastępczych nie można powiedzieć, że cokolwiek niosą -- - jest to tzw bullshit. Oni szczekają będąc edukowanym do odszczekiwania się, coby móc pokrywać agresją brak rzeczowych argumentów. Orwellowska nowomowa miała nie wzbogacać i przekazywać treści myślowe, ale te treści zubażać. Ideałem nowomowy w "1984" Georgea'a Orwella była dokładnie kwakmowa, asemantyczna (wyzuta z treści i znaczeń), wypowiadana analogicznie do odgłosów zwierzęcia.

http://lordwinterisle.blogspot.com/

Data: 2012-03-28 15:37:08
Autor: jr
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
zasadzuie to powinienem powiedzieæ puszk± Faradaya nie przepuszczaj±c±
zbawiennych pr±dów z zewn±trz, wskutek czego otwiera siê spo³eczeñstwu
wy³±cznie jedn± drogê do kiszenia siê w sosie w³asnym.

Brzmi to troche pogardliwie w stosunku do innych kultur.
jb

Data: 2012-03-28 16:15:13
Autor: jr
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
> [...]
> amerykañskich mediów Guevara zadeklarowa³, ¿e by³by gotów sprowokowaæ
> ¶wiatowy konflikt nuklearny dla zniszczenia kapitalizmu."

No to bardziej do Che Choroby pasowa³y ekscesy niedawno zmar³ego tow. Kim
Dzong Ila. Na szczê¶cie karma dzia³a i rozsadzi³y one w pierwszym rzêdzie
zdrowie Ukochanego Przywódcy na tyle, ¿e mu siê zmar³o.

Pisa³ pan, ¿e posiada kilka buddyjskich przekazów. O ile wiem, takie
inicjacje wi±¿a siê z wra¿liwosci± na ludzkie cierpienie. Powo³ywanie
siê na czyj±¶ karmê nie wnosi tu niczego.

 Nawet "Republika
Choseon" nie jest w gruncie rzeczy tak niebezpieczna da ¶wiata, jak siê
wydaje, nie mówi±c o Kubie, a to dlatego, ¿e s± to systemy wystarczaj±co
przejrza³e i przegni³e, czego nie mo¿na niestety powiedzieæ o niektórych
pañstwach islamskich.

Powiedzieæ mo¿na wszystko. I zamkn±æ na wszystko tak¿e.
jb

Data: 2012-04-02 22:39:33
Autor: Jakub A. Krzewicki
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
czwartek, 29 marca 2012 01:15. carbon entity 'jr' <jacekbialy0@tlen.pl>

Pisał pan, że posiada kilka buddyjskich przekazów. O ile wiem, takie
inicjacje wiąża się z wrażliwoscią na ludzkie cierpienie. Powoływanie
siÄ™ na czyjÄ…Å› karmÄ™ nie wnosi tu niczego.

Jestem wrażliwy na cierpienie -- - ofiar tyrana. Jak również na absurd samej dyktatury. W takich przypadkach jak rodzina Kim nie ulwega wątpliwości, że pada ona ofiarą tego, co zykuje poddanym. Daleki jestem od kibitzerstwa i komentowania "dobrze im tak", ale absurdalność tego, co robili tacy ludzie jak KDzI jest dobrą lekcją odstręczającą dla kogoś, kto by chciał ich przestępcze wyczyny naśladować. --
http://lordwinterisle.blogspot.com/

Data: 2012-04-05 15:51:08
Autor: jr
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
On 2 Kwi, 22:39, "Jakub A. Krzewicki" <drukpakun...@gmail.org> wrote:
czwartek, 29 marca 2012 01:15. carbon entity 'jr' <jacekbia...@tlen.pl>

> Pisa³ pan, ¿e posiada kilka buddyjskich przekazów. O ile wiem, takie
> inicjacje wi±¿a siê z wra¿liwosci± na ludzkie cierpienie. Powo³ywanie
> siê na czyj±¶ karmê nie wnosi tu niczego.

Jestem wra¿liwy na cierpienie -- - ofiar tyrana. Jak równie¿ na absurd samej
dyktatury. W takich przypadkach jak rodzina Kim nie ulwega w±tpliwo¶ci, ¿e
pada ona ofiar± tego, co zykuje poddanym. Daleki jestem od kibitzerstwa i
komentowania "dobrze im tak", ale absurdalno¶æ tego, co robili tacy ludzie
jak KDzI jest dobr± lekcj± odstrêczaj±c± dla kogo¶, kto by chcia³ ich
przestêpcze wyczyny na¶ladowaæ.

Trochê to wyglada na zart. Czy KDzI wyglad±³ ogólnie na
nieszczê¶liwego?
Z pana duchowej perspektywy trudno komu¶ takiemu jak on zazdro¶ciæ,
chocia¿by ze wzgledu na karmê. Jednak istnieje co¶ takiego jak
produkcja karmy, która nie podlega ju¿ ¿adnym determinizmom, gdy¿
wynika jedynie z wolnej woli. Dlatego nie zgadzam siê z ani z
chrzescijañskim: 'Bóg go os±dzi', ani z buddyjskim: 'Taka jest karma'..
Sowietyzm jest dynamicznym networkiem z³ej karmy. Tak jak alkoholik
gotów jest rozpijaæ innych, aby nie pozostaæ w swojej sytuacji samemu,
tak samo bolszewik bêdzie wychowywa³ innych na podobnych sobie
bolszewików. W ideologicznym s³owniku nazywa siê to reedukacj±, która
ws±cza siê w ¿ycie codzienne sowieckich spo³eczno¶ci na róznych
poziomach. I nie tylko sowieckich... Wszyscy ¿yjemy i odradzamy siê na
pok³adzie jednej ³odzi. ¦wiat jest nie tylko ko³em samsary, ale jego
fabryk±.
jb

Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie