Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie

Data: 2012-03-27 08:03:54
Autor: Jacek Biały
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
Benedykt VI przybył z duszpastersk± wizyt± na Kubę. Z rodzinami
więĽniów politycznych raczej się nie spotka, gdyż nie jest papiesk±
rol± m±cić w głowach obywatelom socjalistycznego państwa.  Za to
zachęcał Papież do modlitwy w duchu m±dro¶ci i przebaczenia. Co z tych
modlitw może wynikać na przyszło¶ć?
Po wizycie Jana Pawła II kubański reżym poluzował trochę tamtejszemu
klerowi. Swoim za¶ aparatczykom zezwolił prowadzić ograniczon±
działalno¶ć gospodarcz±: Ruszył zagraniczny handelek kontrolowany
przez agenturę, otwarto kubańskie plaże dla zagranicznych turystów
spragnionych 'ciepłego', choć niekoniecznie drogiego kraju. Przypomina
to raczkuj±ce reformy z lat 80, serwowane nie¶miało polskiemu
społeczeństwu, zanim kto¶ ciesz±cy się powszechnym zaufaniem
zdecydował się je uwiarygodnić.
Być może i Kuba ma już swoj± Magdalenkę? Je¶li tak, przy stole rozmów
nie powinno brakn±ć nikogo ważnego. Kto wie: Gdyby komunistyczna Kuba
oddała Bogu co boskie, tamtejsi słudzy boży mogliby pomóc komuchom na
Kubie ¶miało się uwłaszczać.
:
Zasiedziały na Kubie komunizm nie powinien być autoryzowany przez
żadne ¶wiatowe autorytety! Tamtejszy totalitarny system powinien być
zlikwidowany, a jego zbrodnie pomszczone odpowiednimi procesami (jak
stało się w Czechach i Niemczech Wschodnich). Inaczej Kuba pozostanie
na wieki chorym człowiekiem kontynentu amerykańskiego.

jb

Data: 2012-03-27 17:16:44
Autor: u2
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
W dniu 2012-03-27 17:03, Jacek Biały pisze:
[...]

Bzdura, na Kubie zyje sie swietnie, a ludzie sa szczesliwi. Tak mowi
moja kolezanka, ktora tam niedawno byla.

Data: 2012-03-27 13:09:39
Autor: jr
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
On 27 Mar, 17:16, u2 <u...@o2.pl> wrote:
> [...]

> na wieki chorym człowiekiem kontynentu amerykańskiego.

Bzdura, na Kubie zyje sie swietnie, a ludzie sa szczesliwi.

Ci co uciekaja kutrami też? Ten co krzyczał o wolno¶c przed Benedyktem
też?
Pokazałe¶ swoj± twarz u2.

 Tak mowi
moja kolezanka, ktora tam niedawno byla.

Pewnie tak jej powiedział jaki¶ kubański ubek w sutannie.
jb

Data: 2012-03-27 17:21:34
Autor: Jakub A. Krzewicki
Jak Kuba Bogu, tak BĂłg Kubie
wtorek, 27 marca 2012 17:03. carbon entity 'Jacek Biały' <jacekbialy0@tlen.pl>

Benedykt VI przybył z duszpasterską wizytą na Kubę. Z rodzinami
więźniów politycznych raczej się nie spotka, gdyż nie jest papieską
rolÄ… mÄ…cić w gĹ‚owach obywatelom socjalistycznego paĹ„stwa.  Za to
zachęcał Papież do modlitwy w duchu mądrości i przebaczenia. Co z tych
modlitw może wynikać na przyszłość?
Po wizycie Jana Pawła II kubański reżym poluzował trochę tamtejszemu
klerowi. Swoim zaś aparatczykom zezwolił prowadzić ograniczoną
działalność gospodarczą: Ruszył zagraniczny handelek kontrolowany
przez agenturę, otwarto kubańskie plaże dla zagranicznych turystów
spragnionych 'ciepłego', choć niekoniecznie drogiego kraju. Przypomina
to raczkujące reformy z lat 80, serwowane nieśmiało polskiemu
społeczeństwu, zanim ktoś cieszący się powszechnym zaufaniem
zdecydował się je uwiarygodnić.
Być może i Kuba ma już swoją Magdalenkę? Jeśli tak, przy stole rozmów
nie powinno braknąć nikogo ważnego. Kto wie: Gdyby komunistyczna Kuba
oddała Bogu co boskie, tamtejsi słudzy boży mogliby pomóc komuchom na
Kubie śmiało się uwłaszczać.
:
Zasiedziały na Kubie komunizm nie powinien być autoryzowany przez
żadne światowe autorytety! Tamtejszy totalitarny system powinien być
[...]

Z fidea taki komunistajak z koziej d..y trąba. To był i jest od początku zwykły latynoski caudillo jakich pełno w historii Ameryki Środkowej i Południowej który przybrał się w czerwone szatki, gdy Jankesi przestali mu pomagać. Ustrój latynoamerykański (właściwie to latynoamerykańska formacjaspoeczno-ustrojowa) jest powszechnie znany i poza kilkoma wypadkami, gdzie być może nie obowiązuje (tj. od niedawna w Argentynie i Brazylii) jest smutną normą. Ja tam nie widzę różnicy pomiędzy praktykami Castro i Pinocheta poza tym, jaką płachtę na maszcie wywieszali i skąd który brał pesos. Niestety ta zaraza opanowuje powoli nawet i Stany Zjednoczone -- - mam tu na myśli buszyzm i obamizm i tego należy zacząć się obawiać. Nie boję się np. Rosji, bo ona była zamordystyczna od dawna i nigdy się specjalnie nie kryła w pazłotka. No ale kiedy takie tendencja opanowują państwo zachodnie, które jeszcze 50 lat temu było chociaż na oko symbolem wzorowej demokracji, to nie wiadomo, czy śmiać się, czy płakać. Czy może pkować manatki -- - tylko dokąd, jak już nie ma dokąd uciec?

http://lordwinterisle.blogspot.com/

Data: 2012-03-27 13:39:11
Autor: jr
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
<jacekbia...@tlen.pl>

> [...]
> stało się w Czechach i Niemczech Wschodnich). Inaczej Kuba pozostanie
> na wieki chorym człowiekiem kontynentu amerykańskiego.

Z fidea taki komunistajak z koziej d..y tr±ba. To był i jest od pocz±tku
zwykły latynoski caudillo jakich pełno w historii Ameryki ¦rodkowej i
Południowej który przybrał się w czerwone szatki, gdy Jankesi przestali mu
pomagać.

Być może, ale w 'czerwone szmatki' nie można sie przebrać bez
konsekwencji. Każde umaczanie sie w czerwone gówno jest równoznaczne z
rezygnacj± z jakiej¶ czesci swojego człowieczeństwa. To jest choroba,
któr± w sposób programowy zarażani sa inni. Gdyby było inaczej, Castro
wycofałby sie z tej ideologii podczas rozpadu ZSRS.

 Ustrój latynoamerykański (wła¶ciwie to latynoamerykańska
formacjaspoeczno-ustrojowa) jest powszechnie znany i poza kilkoma wypadkami,
gdzie być może nie obowi±zuje (tj. od niedawna w Argentynie i Brazylii) jest
smutn± norm±.

Latynoskie normy społeczne sa czyms zupełnie innym od totalitaryzmu.
Kultura latynoska jest kultura postkolonialn±, gdzie zachodzi konflikt
pomiedzy tradycj± feudalizmu opartego na silnych jednostkach
(konkwistador) a współczesna demokracj±. Sowietyzm jest tworem czysto
europejskim podpartym materialistyczn± ideologi±.

 Ja tam nie widzę różnicy pomiędzy praktykami Castro i
Pinocheta poza tym, jak± płachtę na maszcie wywieszali i sk±d który brał
pesos.

Dosyć powierzchowny punkt widzenia.
Nie wystarczy patrzeć na kolor flagi, dobrze się przyjrzeć, dok±d
wieje wiatr. Pinochet po swoim puczu stworzył silne państwo
obywatelskie (Chile jest dzisiaj po Meksyku najlepiej rozwinietym
krajem Ameryki Łacińskiej). Do czego doszedł Castro ze swoja zasran±
ideologi±? Oto cyctat z wikipedii na temat Che Guevary:

"Założył pierwszy kubański obóz pracy dla wrogów i dysydentów..
Zachwalał "skuteczn± nienawi¶ć, która czyni z człowieka efektywn±,
działaj±c± szybko, selektywnie i bezwzględnie maszynę do
zabijania"[8]. W trakcie kryzysu kubańskiego w wywiadzie dla
amerykańskich mediów Guevara zadeklarował, że byłby gotów sprowokować
¶wiatowy konflikt nuklearny dla zniszczenia kapitalizmu."

http://pl.wikipedia.org/wiki/Che_Guevara

Gdyby Castro mógł, zrobiłby to samo.
jb

Data: 2012-03-28 00:56:11
Autor: Jakub A. Krzewicki
Jak Kuba Bogu, tak BĂłg Kubie
wtorek, 27 marca 2012 22:39. carbon entity 'jr' <jacekbialy0@tlen.pl>

Być może, ale w 'czerwone szmatki' nie można sie przebrać bez
konsekwencji. KaĹĽde umaczanie sie w czerwone gĂłwno jest rĂłwnoznaczne z
rezygnacją z jakiejś czesci swojego człowieczeństwa. To jest choroba,
którą w sposób programowy zarażani sa inni. Gdyby było inaczej, Castro
wycofałby sie z tej ideologii podczas rozpadu ZSRS.

Myślę, że jako stary pierdziel Fidel po prostu chciał zrobić na złość Jankesom, a że stary i upierdliwy, więc w tym wieku to się razej nie zmienia mówiąc językiem jungowskim persony. Gdyby był może 10 lat młodszy w chwili upadku światowego komunizmu, na pewno by się wycofał.
Latynoskie normy społeczne sa czyms zupełnie innym od totalitaryzmu.
Kultura latynoska jest kultura postkolonialnÄ…, gdzie zachodzi konflikt
pomiedzy tradycjÄ… feudalizmu opartego na silnych jednostkach
(konkwistador) a współczesna demokracją. Sowietyzm jest tworem czysto
europejskim podpartym materialistycznÄ… ideologiÄ….

Tak, tyko ĹĽe u Castro sowietyzm jest barwÄ…, pod ktĂłrÄ… siÄ™ kryje ten sam feudalizm latynoamerykaĹ„ski co gdzie indziej. Choć trzeba przyznać, ĹĽe takie polÄ…czenie sutkuje niespotykanÄ… gdzie indziej w Ameryce zapaĹ›ciÄ… i indolencjÄ…, a to ze wzglÄ™du, ĹĽe komunistyczna gÄ™ba nie pozwala na Kubie zreformować feudalizmu. MyĹ›lÄ™, ĹĽe na wschodniej półkuli podobny problem ma Korea Pn. gdzie czerwone barwy maskujÄ… dziedziczne cesarstwo. W tych krajach rudno mĂłwić o czystym komunizmie, jest on tylko wehikuĹ‚em i totalitarnÄ… puszkÄ… konserwowÄ… da nie do koĹ„ca obalonych poprzednich norm ustrojowych. W zasadzuie to powinienem powiedzieć puszkÄ… Faradaya nie przepuszczajÄ…cÄ… zbawiennych prÄ…dĂłw z zewnÄ…trz, wskutek czego otwiera siÄ™ spoĹ‚eczeĹ„stwu wyĹ‚Ä…cznie jednÄ… drogÄ™ do kiszenia siÄ™ w sosie wĹ‚asnym.
"Założył pierwszy kubański obóz pracy dla wrogów i dysydentów.
Zachwalał "skuteczną nienawiść, która czyni z człowieka efektywną,
działającą szybko, selektywnie i bezwzględnie maszynę do
zabijania"[8]. W trakcie kryzysu kubańskiego w wywiadzie dla
amerykańskich mediów Guevara zadeklarował, że byłby gotów sprowokować
światowy konflikt nuklearny dla zniszczenia kapitalizmu."

http://pl.wikipedia.org/wiki/Che_Guevara

Gdyby Castro mógł, zrobiłby to samo.
jb

No to bardziej do Che Choroby pasowały ekscesy niedawno zmarłego tow. Kim Dzong Ila. Na szczęście karma działa i rozsadziły one w pierwszym rzędzie zdrowie Ukochanego Przywódcy na tyle, że mu się zmarło. Nawet "Republika Choseon" nie jest w gruncie rzeczy tak niebezpieczna da świata, jak się wydaje, nie mówiąc o Kubie, a to dlatego, że są to systemy wystarczająco przejrzałe i przegniłe, czego nie można niestety powiedzieć o niektórych państwach islamskich.

http://lordwinterisle.blogspot.com/

Data: 2012-03-28 14:56:12
Autor: jr
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
On 28 Mar, 00:56, "Jakub A. Krzewicki" <drukpakun...@gmail.org> wrote:
wtorek,27marca201222:39. carbon entity 'jr' <jacekbia...@tlen.pl>

> [...]
> któr± w sposób programowy zarażani sa inni. Gdyby było inaczej, Castro
> wycofałby sie z tej ideologii podczas rozpadu ZSRS.

My¶lę, że jako stary pierdziel Fidel po prostu chciał zrobić na zło¶ć
Jankesom, a że stary i upierdliwy, więc w tym wieku to się razej nie zmienia
mówi±c językiem jungowskim persony. Gdyby był może 10 lat młodszy w chwili
upadku ¶wiatowego komunizmu, na pewno by się wycofał.

Wiek nie ma znaczenia. Sowietyzm jest rodzajem wirusa, który sam się
nie cofa. Proponuje ¶ledzić dalsze losy Kuby, Rosjii, Chin, no i
Polski.

jb

Data: 2012-04-03 06:17:43
Autor: stevep
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
Dnia 28-03-2012 o 23:56:12 jr <jacekbialy0@tlen.pl> napisał(a):

> [...]

Wiek nie ma znaczenia. Sowietyzm jest rodzajem wirusa, który sam się
nie cofa. Proponuje ¶ledzić dalsze losy Kuby, Rosjii, Chin, no i

I twoje, czy już nadajesz się do Tworek.
--
stevep

Data: 2012-03-28 15:03:11
Autor: jr
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
> [...]
> (konkwistador) a współczesna demokracj±. Sowietyzm jest tworem czysto
> europejskim podpartym materialistyczn± ideologi±.

Tak, tyko że u Castro sowietyzm jest barw±, pod któr± się kryje ten sam
feudalizm latynoamerykański co gdzie indziej.

Kiedy¶ tak my¶lałem o Rosji.
Nie miałem racji, gdyż dzisiejsza Rosja jest raczej agresywnym
Zwiazkiem Sowieckim, niż dawn± przewidywaln± Rosj±.
jb

Data: 2012-03-28 15:33:33
Autor: jr
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
Choć trzeba przyznać, że takie
pol±czenie sutkuje niespotykan± gdzie indziej w Ameryce zapa¶ci± i
indolencj±, a to ze względu, że komunistyczna gęba nie pozwala na Kubie
zreformować feudalizmu.

Z punktu widzenia 'komunistycznej gęby' nie widze żadnych oznak
zapasci i indolencji! Społeczeństwo jest biedne, ale _kontrolowane_
więc co tutaj reformować?

 My¶lę, że na wschodniej półkuli podobny problem ma
Korea Pn. gdzie czerwone barwy maskuj± dziedziczne cesarstwo.

W podobnej Japonii dziedziczne cesarstwo funkcjonuje od wieków. Lecz
nigdy nie słyszałem o japońskim kanibaliĽmie. W totalitarnej Korei pn.
ludzkie mieso sprzedaje sie na bazarach.

 W tych krajach
rudno mówić o czystym komunizmie, jest on tylko wehikułem i totalitarn±
puszk± konserwow± da nie do końca obalonych poprzednich norm ustrojowych.

Komu i po co obalać czyje¶ normy ustrojowe? Cywilizacje Azji pobudziły
¶redniowieczn± Europę do oceanicznych wypraw. Dowiedzieli sie od nas
wszystkiego. Kto na tym wyszedł lepiej: Korea północna, czy
południowa?
jb

Data: 2012-04-03 11:56:16
Autor: Jakub A. Krzewicki
Jak Kuba Bogu, tak BĂłg Kubie
czwartek, 29 marca 2012 00:33. carbon entity 'jr' <jacekbialy0@tlen.pl>

W podobnej Japonii dziedziczne cesarstwo funkcjonuje od wiekĂłw. Lecz
nigdy nie słyszałem o japońskim kanibaliźmie. W totalitarnej Korei pn.
ludzkie mieso sprzedaje sie na bazarach.

W podobnej Japonii tzw. różne rzeczy dzialy się w okresie II wojny światowej.

Komu i po co obalać czyjeś normy ustrojowe? Cywilizacje Azji pobudziły
średniowieczną Europę do oceanicznych wypraw. Dowiedzieli sie od nas
wszystkiego. Kto na tym wyszedł lepiej: Korea północna, czy
południowa?
jb

Zauważ , że ja nie mówię, że poprzednie formy ustrojowe były niedobre w okolicach r. 1900. Nie mówię, że rozwój społeczeństw takich jak Tajwan, Hongkong czy Singapur odbywał się niezależnie od konfucjańskich form spoecznych. Mówię tylko, że komuna teoretycznie próbując je obalić, w praktyce spetryfikowała zapóźnioną ich formę, zamroziła je.

http://lordwinterisle.blogspot.com/

Data: 2012-04-05 16:14:19
Autor: jr
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
On 3 Kwi, 11:56, "Jakub A. Krzewicki" <drukpakun...@gmail.org> wrote:
czwartek, 29 marca 2012 00:33. carbon entity 'jr' <jacekbia...@tlen.pl>

> [...]
> ludzkie mieso sprzedaje sie na bazarach.

W podobnej Japonii tzw. różne rzeczy dzialy się w okresie II wojny
¶wiatowej.

> [...]

okolicach r. 1900. Nie mówię, że rozwój społeczeństw takich jak Tajwan,
Hongkong czy Singapur odbywał się niezależnie od konfucjańskich form
spoecznych. Mówię tylko, że komuna teoretycznie próbuj±c je obalić, w
praktyce spetryfikowała zapóĽnion± ich formę, zamroziła je.

Praktyka tu była zawsze zgodna z teori±: Kultura narodowa w formie,
socjalistyczna w tre¶ci. I co dalej?
Wyzucie z tre¶ci za parawanem formy jest sztuczk± kuglarza. Jakie
merytoryczne wnioski chcesz wyciagn±ć z takiego spektaklu?
jb

Data: 2012-04-07 19:52:22
Autor: Jakub A. Krzewicki
Jak Kuba Bogu, tak BĂłg Kubie
piÄ…tek, 6 kwietnia 2012 01:14. carbon entity 'jr' <jacekbialy0@tlen.pl>

Praktyka tu była zawsze zgodna z teorią: Kultura narodowa w formie,
socjalistyczna w treści. I co dalej?
Wyzucie z treści za parawanem formy jest sztuczką kuglarza. Jakie
merytoryczne wnioski chcesz wyciagnąć z takiego spektaklu?
jb

Narodowa w formie, zero treści. Tam, gdzie ta treść powinna być.

http://lordwinterisle.blogspot.com/

Data: 2012-04-09 10:30:32
Autor: jr
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
On 7 Kwi, 19:52, "Jakub A. Krzewicki" <drukpakun...@gmail.org> wrote:
pi±tek, 6 kwietnia 2012 01:14. carbon entity 'jr' <jacekbia...@tlen.pl>

> [...]
> Wyzucie z tre¶ci za parawanem formy jest sztuczk± kuglarza. Jakie
> merytoryczne wnioski chcesz wyciagn±ć z takiego spektaklu?

Narodowa w formie, zero tre¶ci. Tam, gdzie ta tre¶ć powinna być.

Tre¶ci± każdej ludzkiej cywilidacji jest kultura duchowa. Każdy system
prawny wybiega z jakiego¶ systemu warto¶ći. Historia nie zna
cywilizacji bez swi±tyń. Nawet sowieci buduj± swi±tynie, gdzie czcz±
swoje ikony. Tyle, że ich systemem warto¶ci jest odczłowieczenie.
Oto przykład: Gdy na Półwyspie Koreańskim dochodzi do jakichs
zbrojnych incydentów, ¶wiat zasypywany jest enuncjacjami z obu stron
lini demarkacyjnej. Reporter z Południowej Korei nie różni sie wiele
od swego kolegi po fachu z innego cywilizowanego kraju. Co 'mówi±' ci
z Północy? Oni nie mówi±, oni szczekaja jak w¶ciekłe psy. Niby ten sam
naród, niby ten sam język, a ma się wrażenie, ze to odrębne gatunki
istot.
jb

Data: 2012-04-09 19:35:17
Autor: u2
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
W dniu 2012-04-09 19:30, jr pisze:
[...]

Co tu duzo pisac, w KRLD panuje despotyzm.

Data: 2012-04-09 16:35:43
Autor: jr
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
On 9 Kwi, 19:35, u2 <u...@o2.pl> wrote:
> [...]

> z Północy? Oni nie mówi±, oni szczekaja jak w¶ciekłe psy. Niby ten sam
> naród, niby ten sam język, a ma się wrażenie, ze to odrębne gatunki

Co tu duzo pisac

Pisać można w nieskończono¶ć tam, gdzie nie ma dna. Na przykład na
północnokoreańskich bazarach handluje się ludzkim mięsem. Oficjalnie
jest to zabronione, lecz spod lady ludzina sprzedaje się całkiem
nieĽle.
Obejrzałem trochę róznych relacji na ten temat. I tu mój wielki ukłon
w stronę chrze¶cijaństwa na Dalekim Wschodzie. Tradycyjny tam buddyzm
potrafi tylko modlić sie o pokój. To s± bardzo bogate klasztory, które
pamiętaja traumę inwazji Północy z roku 1950. Maj± najwięcej do
stracenia, więc trzęs± dupskami na same wspomnienie czerwonych.
Natomiast koreańscy chrze¶cijanie przejawiaj± autentyczne współczucie
dla ofiar i nie chowaj±c głowy w piach robi± co tylko mog±.
jb

Data: 2012-04-10 03:59:41
Autor: Jakub A. Krzewicki
Jak Kuba Bogu, tak BĂłg Kubie
wtorek, 10 kwietnia 2012 01:35. carbon entity 'jr' <jacekbialy0@tlen.pl>

Pisać można w nieskończoność tam, gdzie nie ma dna. Na przykład na
północnokoreańskich bazarach handluje się ludzkim mięsem. Oficjalnie
jest to zabronione, lecz spod lady ludzina sprzedaje się całkiem
nieĹşle.
Obejrzałem trochę róznych relacji na ten temat. I tu mój wielki ukłon
w stronę chrześcijaństwa na Dalekim Wschodzie. Tradycyjny tam buddyzm
potrafi tylko modlić sie o pokój. To są bardzo bogate klasztory, które
pamiętaja traumę inwazji Północy z roku 1950. Mają najwięcej do
stracenia, więc trzęsą dupskami na same wspomnienie czerwonych.
Natomiast koreańscy chrześcijanie przejawiają autentyczne współczucie
dla ofiar i nie chowając głowy w piach robią co tylko mogą.
jb

Ale tu pojawia się z kolei inny problem, południowokoreańscy protestanci mają w zasadzie zero współczucia dla buddystów. Co rusz od końca lat 90. ub.w. dochodzą historie o wandalizmie albo nawoływaniu do wandalizmu obiektów i miejsc praktyki buddyjskiej w Republice Korei przez tzw. chrześcijan. M.in. obecny prezydent i kilku poprzednich, którzy też byli protestantami, byli szczególnie znani (użyłbym tutaj określenia angielskiego "notorious") z tego rodzaju obraźliwych wypowiedzi. W ogóle styl propagowania tego odłamu chrześcijaństwa jest w Korei Południowej (z tego, co czytałem) fatalny i oparty na arogancji i autorytaryzmie przywódców religijnych i kościołów.

http://lordwinterisle.blogspot.com/

Data: 2012-04-10 17:21:31
Autor: u2
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
W dniu 2012-04-10 03:59, Jakub A. Krzewicki pisze:
Ale tu pojawia się z kolei inny problem, południowokoreańscy protestanci maj± w zasadzie zero współczucia dla buddystów.

Smierc glodowa im nie grozi jak w KRLD, wiec co tutaj wspolczuc ?

Data: 2012-04-10 18:50:59
Autor: Jakub A. Krzewicki
Jak Kuba Bogu, tak BĂłg Kubie
wtorek, 10 kwietnia 2012 17:21. carbon entity 'u2' <u_2@o2.pl>

Smierc glodowa im nie grozi jak w KRLD, wiec co tutaj wspolczuc ?

Chodzi tylko o to, żeby powstrzytmać się od wandalizmu. Podejście koreańskich chrześcijan do buddyzmu jest karygodne.

http://lordwinterisle.blogspot.com/

Data: 2012-04-10 19:11:46
Autor: u2
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
W dniu 2012-04-10 18:50, Jakub A. Krzewicki pisze:

Smierc glodowa im nie grozi jak w KRLD, wiec co tutaj wspolczuc ?

Chodzi tylko o to, żeby powstrzytmać się od wandalizmu. Podej¶cie koreańskich chrze¶cijan do buddyzmu jest karygodne.

Brak wspolczucia dla sytych buddystow, ktorzy nie okazuja wspolczucia
dla glodujacych w KRLD to nie wandalizm.

Data: 2012-04-10 15:04:01
Autor: jr
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
On 10 Kwi, 19:11, u2 <u...@o2.pl> wrote:

> [...]

Brak wspolczucia dla sytych buddystow, ktorzy nie okazuja wspolczucia
dla glodujacych w KRLD to nie wandalizm.

Słyszałem, że powinno się współczuc wszystkim, nawet swoim wrogom.
jb

Data: 2012-04-11 13:51:21
Autor: Jakub A. Krzewicki
Jak Kuba Bogu, tak BĂłg Kubie
wtorek, 10 kwietnia 2012 19:11. carbon entity 'u2' <u_2@o2.pl>

Brak wspolczucia dla sytych buddystow, ktorzy nie okazuja wspolczucia
dla glodujacych w KRLD to nie wandalizm.

Niszczenie przedmiotów i miejsc i nawoływanie do tego jest to wandalizm.

http://lordwinterisle.blogspot.com/

Data: 2012-04-10 17:20:37
Autor: u2
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
W dniu 2012-04-10 01:35, jr pisze:
Natomiast koreańscy chrze¶cijanie przejawiaj± autentyczne współczucie
dla ofiar i nie chowaj±c głowy w piach robi± co tylko mog±.

Dlatego obecnie tylko katolicyzm mozna obecnie uznac za prawdziwa wiare.

Data: 2012-04-10 15:00:15
Autor: jr
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
On 10 Kwi, 17:20, u2 <u...@o2.pl> wrote:
> [...]

> dla ofiar i nie chowaj±c głowy w piach robi± co tylko mog±.

Dlatego obecnie tylko katolicyzm mozna obecnie uznac za prawdziwa wiare.

Tutaj chodzi bardziej o chrzescijan-protestantów (nie chciałem tego
precyzować, ale skoro sam wyjechałe¶...)
jb

Data: 2012-04-10 18:56:22
Autor: Jakub A. Krzewicki
Jak Kuba Bogu, tak BĂłg Kubie
wtorek, 10 kwietnia 2012 17:20. carbon entity 'u2' <u_2@o2.pl>

Dlatego obecnie tylko katolicyzm mozna obecnie uznac za prawdziwa wiare.

Najpierw mówiłeś, że islam, bądź konsekwentny.
Katolicyzm ma błędy dogmatyczne, a to, co robią jego wyznawcy jest ambiwalentne. Z jednej strony katolicy pomagają dużej liczbie osób, z drugiej wiedza jaką przekazują na temat posługiwania się naturanym umysłem jest wybiórcza, a jak ktoś wie lub chce wiedzieć więcej niż to, na co pozwalają sobie w programie, to mu konsekwentnie przeszkadzają.

http://lordwinterisle.blogspot.com/

Data: 2012-04-10 19:12:54
Autor: u2
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
W dniu 2012-04-10 18:56, Jakub A. Krzewicki pisze:
Dlatego obecnie tylko katolicyzm mozna obecnie uznac za prawdziwa wiare.
Najpierw mówiłe¶, że islam, b±dĽ konsekwentny.

Zawsze mówiłem, ze tylko wiara we mnie jako jedynego Boga jest jedyna
prawdziw± wiar±. Szybko nawracaj się, póki jeszcze czas.

Data: 2012-04-10 15:08:29
Autor: jr
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
On 10 Kwi, 19:12, u2 <u...@o2.pl> wrote:

> Najpierw mówiłe¶, że islam, b±dĽ konsekwentny.

Zawsze mówiłem, ze tylko wiara we mnie jako jedynego Boga jest jedyna
prawdziw± wiar±. Szybko nawracaj się, póki jeszcze czas.

Jeste¶ Bogiem u2 ???
jb

Data: 2012-04-11 06:25:25
Autor: stevep
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
Dnia 10-04-2012 o 17:20:37 u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):

[...]

A katolików za prawdziwków?
--
stevep

Data: 2012-04-09 19:50:14
Autor: Jakub A. Krzewicki
Jak Kuba Bogu, tak BĂłg Kubie
poniedziałek, 9 kwietnia 2012 19:30. carbon entity 'jr' <jacekbialy0@tlen.pl>

Treścią każdej ludzkiej cywilidacji jest kultura duchowa. Każdy system
prawny wybiega z jakiegoś systemu wartośći. Historia nie zna
cywilizacji bez swiątyń. Nawet sowieci budują swiątynie, gdzie czczą
swoje ikony. Tyle, że ich systemem wartości jest odczłowieczenie.
Oto przykład: Gdy na Półwyspie Koreańskim dochodzi do jakichs
zbrojnych incydentów, świat zasypywany jest enuncjacjami z obu stron
lini demarkacyjnej. Reporter z Południowej Korei nie różni sie wiele
od swego kolegi po fachu z innego cywilizowanego kraju. Co 'mĂłwiÄ…' ci
z Północy? Oni nie mówią, oni szczekaja jak wściekłe psy. Niby ten sam
naród, niby ten sam język, a ma się wrażenie, ze to odrębne gatunki
istot.
jb

Odczłowieczenie pojawia się, gdy zamiast autentycznej treści wciskane są jako "jedynie prawdziwe" treści zastępcze. Na tym polega reedukacja w komunie. O treściach zastępczych nie można powiedzieć, że cokolwiek niosą -- - jest to tzw bullshit. Oni szczekają będąc edukowanym do odszczekiwania się, coby móc pokrywać agresją brak rzeczowych argumentów. Orwellowska nowomowa miała nie wzbogacać i przekazywać treści myślowe, ale te treści zubażać. Ideałem nowomowy w "1984" Georgea'a Orwella była dokładnie kwakmowa, asemantyczna (wyzuta z treści i znaczeń), wypowiadana analogicznie do odgłosów zwierzęcia.

http://lordwinterisle.blogspot.com/

Data: 2012-03-28 15:37:08
Autor: jr
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
zasadzuie to powinienem powiedzieć puszk± Faradaya nie przepuszczaj±c±
zbawiennych pr±dów z zewn±trz, wskutek czego otwiera się społeczeństwu
wył±cznie jedn± drogę do kiszenia się w sosie własnym.

Brzmi to troche pogardliwie w stosunku do innych kultur.
jb

Data: 2012-03-28 16:15:13
Autor: jr
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
> [...]

> jb

No to bardziej do Che Choroby pasowały ekscesy niedawno zmarłego tow. Kim
Dzong Ila. Na szczę¶cie karma działa i rozsadziły one w pierwszym rzędzie
zdrowie Ukochanego Przywódcy na tyle, że mu się zmarło.

Pisał pan, że posiada kilka buddyjskich przekazów. O ile wiem, takie
inicjacje wi±ża się z wrażliwosci± na ludzkie cierpienie. Powoływanie
się na czyj±¶ karmę nie wnosi tu niczego.

 Nawet "Republika
Choseon" nie jest w gruncie rzeczy tak niebezpieczna da ¶wiata, jak się
wydaje, nie mówi±c o Kubie, a to dlatego, że s± to systemy wystarczaj±co
przejrzałe i przegniłe, czego nie można niestety powiedzieć o niektórych
państwach islamskich.

Powiedzieć można wszystko. I zamkn±ć na wszystko także.
jb

Data: 2012-04-02 22:39:33
Autor: Jakub A. Krzewicki
Jak Kuba Bogu, tak BĂłg Kubie
czwartek, 29 marca 2012 01:15. carbon entity 'jr' <jacekbialy0@tlen.pl>

Pisał pan, że posiada kilka buddyjskich przekazów. O ile wiem, takie
inicjacje wiąża się z wrażliwoscią na ludzkie cierpienie. Powoływanie
siÄ™ na czyjÄ…Ĺ› karmÄ™ nie wnosi tu niczego.

Jestem wrażliwy na cierpienie -- - ofiar tyrana. Jak również na absurd samej dyktatury. W takich przypadkach jak rodzina Kim nie ulwega wątpliwości, że pada ona ofiarą tego, co zykuje poddanym. Daleki jestem od kibitzerstwa i komentowania "dobrze im tak", ale absurdalność tego, co robili tacy ludzie jak KDzI jest dobrą lekcją odstręczającą dla kogoś, kto by chciał ich przestępcze wyczyny naśladować. --
http://lordwinterisle.blogspot.com/

Data: 2012-04-05 15:51:08
Autor: jr
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
On 2 Kwi, 22:39, "Jakub A. Krzewicki" <drukpakun...@gmail.org> wrote:
czwartek, 29 marca 2012 01:15. carbon entity 'jr' <jacekbia...@tlen.pl>

> [...]
> się na czyj±¶ karmę nie wnosi tu niczego.

Jestem wrażliwy na cierpienie -- - ofiar tyrana. Jak również na absurd samej
dyktatury. W takich przypadkach jak rodzina Kim nie ulwega w±tpliwo¶ci, że
pada ona ofiar± tego, co zykuje poddanym. Daleki jestem od kibitzerstwa i
komentowania "dobrze im tak", ale absurdalno¶ć tego, co robili tacy ludzie
jak KDzI jest dobr± lekcj± odstręczaj±c± dla kogo¶, kto by chciał ich
przestępcze wyczyny na¶ladować.

Trochę to wyglada na zart. Czy KDzI wyglad±ł ogólnie na
nieszczę¶liwego?
Z pana duchowej perspektywy trudno komu¶ takiemu jak on zazdro¶cić,
chociażby ze wzgledu na karmę. Jednak istnieje co¶ takiego jak
produkcja karmy, która nie podlega już żadnym determinizmom, gdyż
wynika jedynie z wolnej woli. Dlatego nie zgadzam się z ani z
chrzescijańskim: 'Bóg go os±dzi', ani z buddyjskim: 'Taka jest karma'..
Sowietyzm jest dynamicznym networkiem złej karmy. Tak jak alkoholik
gotów jest rozpijać innych, aby nie pozostać w swojej sytuacji samemu,
tak samo bolszewik będzie wychowywał innych na podobnych sobie
bolszewików. W ideologicznym słowniku nazywa się to reedukacj±, która
ws±cza się w życie codzienne sowieckich społeczno¶ci na róznych
poziomach. I nie tylko sowieckich... Wszyscy żyjemy i odradzamy się na
pokładzie jednej łodzi. ¦wiat jest nie tylko kołem samsary, ale jego
fabryk±.
jb

Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie