Jak MON kupuje najdroższe śmigłowce świat a

Data: 2015-05-02 15:19:38
Autor: u2
Jak MON kupuje najdroższe śmigłowce świat a
http://www.mpolska24.pl/post/8677/jak-kupujemy-najdrozsze-smiglowce-swiata-liczby-i-fakty-cz-1

Szum medialny wokół przetargu na śmigłowce, skupił się głównie wokół spraw drugorzędnych i błahych dla przetargu, nie zauważając tego co jest istotne ani tego, że kupujemy najdroższe śmigłowce świata ani tego, że warunki offsetowe są pisane palcem na wodzie i że znowu ograniczamy nasze siły zbrojne, będzie mniej eskadr, dywizjonów śmigłowców. Nie są to rzeczy wyssane z przysłowiowego palca, tylko oparte na twardych cyfrach. PS. w drugiej części zaskakujące cyfry ad przetargu!

[...]

Porównanie podobnych przetargów na świecie i cen śmigłowców w drugiej części:
http://www.mpolska24.pl/post/8680/jak-kupujemy-najdrozsze-smiglowce-swiata-liczby-i-fakty-cz-2 --
General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywajÄ… slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-05-02 16:27:20
Autor: kogutek444
Jak MON kupuje najdro¿sze ¶mig³owce ¶wiata
W dniu sobota, 2 maja 2015 15:19:59 UTC+2 u¿ytkownik u2 napisa³:
http://www.mpolska24.pl/post/8677/jak-kupujemy-najdrozsze-smiglowce-swiata-liczby-i-fakty-cz-1

Szum medialny wokó³ przetargu na ¶mig³owce, skupi³ siê g³ównie wokó³ spraw drugorzêdnych i b³ahych dla przetargu, nie zauwa¿aj±c tego co jest istotne ani tego, ¿e kupujemy najdro¿sze ¶mig³owce ¶wiata ani tego, ¿e warunki offsetowe s± pisane palcem na wodzie i ¿e znowu ograniczamy nasze si³y zbrojne, bêdzie mniej eskadr, dywizjonów ¶mig³owców. Nie s± to rzeczy wyssane z przys³owiowego palca, tylko oparte na twardych cyfrach. PS. w drugiej czê¶ci zaskakuj±ce cyfry ad przetargu!

[...]

Porównanie podobnych przetargów na ¶wiecie i cen ¶mig³owców w drugiej czê¶ci:
http://www.mpolska24.pl/post/8680/jak-kupujemy-najdrozsze-smiglowce-swiata-liczby-i-fakty-cz-2 -- General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj± slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

W telewizji by³ kiedy¶ cykl programów o uzbrojeniu. Pokazali lotniskowiec i mówi± ¿e to jest co¶ zajebistego. Si³a ognia jak wszystkich wojs jakie bra³y udzia³ w Normandii i ¿e nic go nie ruszy. Potem by³ okrêt podwodny co rozpierdoli ka¿dy lotniskowiec. By³y super samoloty i helikoptery co rozpierdol± ka¿dy czo³g i oczywi¶cie czo³gi co siê helikopterów nie boj±. Na koñcu by³ karabin snajperski co nabojem za kilkana¶cie dolców unieszkodliwi z 2,5 kilometra na lotnisku samolot za kilkana¶cie czy kilkadziesi±t milionów dolców. By³y rakiety za kilkaset i kilka tysiêcy dolców co jak im pokazaæ co maj± rozpierdoliæ to nawet jak to co¶ siê schowa albo bêdzie ucieka³o to i tak dopadn±. Helikoptery to broñ ofensywna. Jak nie planujemy ataku na inne pañstwo to potrzebne nam jak ¿abie buty. Do wojny obronnej potrzebna jest tania broñ u¿ywana z g³ow±. Przyk³ad Ukraina. Separaty¶ci wyposa¿eni w rêczne rakiety wyeliminowali z walki lotnictwo sporego kraju. Afgañczycy Rosjan nie przegonili lotniskowcami a tanimi rakietami. Pojawia siê jednak problem. Ma³e rakiety o bardzo dobrych parametrach ju¿ s± w Polsce produkowane. ¯aden po¶rednik " i czasopisma" nie przytuli na ich dostawach do polskiego wojska wysokiego wzi±tkowego. A na takim importowanym drogim helikopterze mo¿liwo¶ci dodatkowego zarobku s± praktycznie nieograniczone.

Data: 2015-05-03 03:32:30
Autor: szklanynocnik
Jak MON kupuje najdro¿sze ¶mig³owce ¶wiata
u¿ytkownik kogut...@gmail.com napisa³:
 Afgañczycy Rosjan nie przegonili lotniskowcami a tanimi rakietami.

Na które ameryka da³a pieni±dze. Na majdan te¿ dali.
http://www.mysl-polska.pl/node/403

Data: 2015-05-03 03:46:30
Autor: kogutek444
Jak MON kupuje najdro¿sze ¶mig³owce ¶wiata
W dniu niedziela, 3 maja 2015 12:32:31 UTC+2 u¿ytkownik szklan...@gmail.com napisa³:
u¿ytkownik kogut...@gmail.com napisa³:
>  Afgañczycy Rosjan nie przegonili lotniskowcami a tanimi rakietami.

Na które ameryka da³a pieni±dze. Na majdan te¿ dali.
http://www.mysl-polska.pl/node/403

Wszyscy wiedz± ¿e USA da³a wtedy broñ Afgañczykom. Tak samo teraz Rosja dozbraja Arabów. Ale to dyskusja nie na temat. Ten temat jest o marnowaniu wspólnej kasy na zakup zbêdnego uzbrojenia. Je¶li rz±dz±cy nie zamierzaj± napadaæ na s±siednie pañstwa to broñ ofensywna jest zbêdna. Je¶li j± kupuj± to znaczy ¿e dostaj± ³apówki. Polska doktryna obronna powinna byæ taka jak norweska. Ma³e oddzia³y które bêd± prowadzi³y wojnê partyzanck±.

Data: 2015-05-03 19:21:38
Autor: Marek Czaplicki
kogutek444@gmail.com pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela, 3 maja 2015 12:46:

> [...]

taka jak norweska. Ma³e oddzia³y które bêd± prowadzi³y wojnê partyzanck±.

To trzeba czekaæ, a¿ w Polsce pojawi± siê takie góry jak w Norwegii. Ciekawo¶æ czy mo¿na je gdzie¶ kupiæ. Chyba wyjd± taniej ni¿ ¶mig³owce? :-)

Data: 2015-05-03 16:55:37
Autor: kogutek444
Jak MON kupuje najdro¿sze ¶mig³owce ¶wiata
W dniu niedziela, 3 maja 2015 19:21:38 UTC+2 u¿ytkownik Marek Czaplicki napisa³:
> [...]

To trzeba czekaæ, a¿ w Polsce pojawi± siê takie góry jak w Norwegii. Ciekawo¶æ czy mo¿na je gdzie¶ kupiæ. Chyba wyjd± taniej ni¿ ¶mig³owce? :-)
Czy góry mo¿na kupiæ nie wiem. Ale wiem ¿e jak ³apówki bêd± dostatecznie wysokie to nasi kupi± wysokogórskie okrêty podwodne i podwodne helikoptery bojowe. Jak bystry jeste¶ to napisz po co komu najdro¿szy na ¶wiecie helikopter którego mo¿na zniszczyæ jedn± z tañszych rakiet ziemia-powietrze. Tak przy okazji. W lasach mo¿na siê chowaæ lepiej ni¿ w górach, ³atwiej siê ziemianki kopie w lesie ni¿ w skale. Prawie ca³e lotnictwo Ukrainy separaty¶ci wykoñczyli przy pomocy ma³ych rakiet przeciwlotniczych przenoszonych i odpalanych przez jednego ¿o³nierza. W konfrontacji z tak± rakiet± F16 ma jak±¶ szansê uciec. Wolny i lataj±cy poni¿ej skutecznego pu³apu rakiety wynosz±cego z regu³y ok 5 kilometrów helikopter nie ma najmniejszej szansy. Dla ciê¿kiego helikoptera pu³ap 6 kilometrów jest nieosi±galny.

Data: 2015-05-03 14:43:24
Autor: Anatol
W dniu 2015-05-03 o 01:27, kogutek444@gmail.com pisze:

> Helikoptery to broñ ofensywna. Jak nie planujemy
ataku na inne pañstwo to potrzebne nam jak ¿abie buty.

Kupujemy ¶mig³owce w wersjach specjalistycznych - do zwalczania okrêtów podwodnych, bojowego poszukiwania i ratownictwa (CSAR - Combat Search and Rescue), do akcji oddzia³ów specjalnych (8 szt. chyba dla  GROMu u Pu³ku specjalnego komandosów z Lubliñca) oraz 16 szt. w wersji czysto transportowej. Smig³owce maja zast±piæ kilkudziesiêcioletnie, przestarza³e i zu¿yte poradzieckie Mi-8 i Mi-14, które nie maj± np. funkcji tankowania w powietrzu a do nie których zadañ s± za wolne i ma³o zwrotne.

W cenie oprócz samych ¶mig³owców jest ca³e dodatkowe wyposa¿enie i uzbrojenie, serwis, czê¶ci zamienne, wyposa¿enie obs³ugi naziemnej, pakiet szkoleniowy (byæ mo¿e jakie¶ symulatory) itp.

Dziêki du¿emu zasiêgowi bêd± mo¿liwe akcje ratownicze zagro¿onych polskich obywateli z niedostêpnych lub niebezpiecznych dla samolotów lokalizacji.

Ostatnio akcja ewakuacji Polaków mia³a miejsce w Libii przy u¿yciu Herculesów i musia³a byæ wprowadzona z lotniska w pobli¿u którego trwa³y walki :

http://www.gloswielkopolski.pl/artykul/3527783,powidz-herculesy-ewakuowaly-polska-ambasade-w-libii-zdjecia,id,t.html?cookie=1

Anatol

Data: 2015-05-03 05:57:29
Autor: szklanynocnik
Jak MON kupuje najdro¿sze ¶mig³owce ¶wiata
u¿ytkownik Anatol napisa³:

[...]

Jak by¶ta tak w dupe usa nie wchodzili i wszystkich pomys³ów ¶lepo nie popierali, nie by³oby tego ca³ego pierdolnika.

Jak do tej pory tylko rosja i angole mieli jajca aby zablokowaæ ich wybryki.

Libijczykom ¿y³o siê dostatnio, o¶mielili siê wprowadziæ konkurencjê dla dolara i trza by³o zagraæ standardow± ¶piewkê na dyktatora.

Tego w tivi parchy nie puszczo:
https://www.youtube.com/watch?v=L0fPQpyP5mQ

Data: 2015-05-03 06:45:31
Autor: kogutek444
Jak MON kupuje najdro¿sze ¶mig³owce ¶wiata
W dniu niedziela, 3 maja 2015 14:43:27 UTC+2 u¿ytkownik Anatol napisa³:
> [...]

Ostatnio akcja ewakuacji Polaków mia³a miejsce w Libii przy u¿yciu Herculesów i musia³a byæ wprowadzona z lotniska w pobli¿u którego trwa³y walki :

My¶l, to nie boli. Helikoptery do zwalczania okrêtów podwodnych. Okrêt podwodny trochê dro¿szy od helikoptera i ma na 126% systemy niszczenia helikopterów. Jakie widzisz dla Polski zagro¿enie atakiem okrêtów podwodnych i kto mia³by to zagro¿enie zrobiæ? ¯e niby ruscy desant z okrêtów podwodnych pod Mielnem zrobi±? Akcje ratunkowe. To jak to widzisz. Leci taki helikopter na ratunek a przeciwnik ma ludków z rakietami po kilka tysiêcy dolców i zaraz trzeba ratowaæ tych co po nich lecia³ helikopter i tych co w helikopterze byli. Ewakuacja Polaków z jakiej¶ Libii w³asnymi helikopterami co by w Polsce by³y raczej nie wchodzi w grê. Za daleko.

Data: 2015-05-02 21:48:12
Autor: Jacek
Jak MON kupuje najdroższe śmigłowce św iata
W dniu 2015-05-02 o 15:19, u2 pisze:
Nie sÄ…
to rzeczy wyssane z przysłowiowego palca, tylko oparte na twardych
cyfrach. PS. w drugiej części zaskakujące cyfry
Weź, zacznij rozróżniać cyfry od liczb. To jest taka różnica, jak między literą a wyrazem.
Dla mnie, jak ktoś nie potrafi pisać po polsku, to już "na dzień dobry" nie jest wiarygodny.
Jacek

Data: 2015-05-03 08:06:24
Autor: u2
W dniu 2015-05-02 o 21:48, Jacek pisze:
[...]
literÄ… a wyrazem.
Dla mnie, jak ktoś nie potrafi pisać po polsku, to już "na dzień dobry"
nie jest wiarygodny.
Jacek

a merytorycznie nie masz nic do powiedzenia ?:)

Data: 2015-05-03 09:14:45
Autor: Wiesiaczek
W dniu 02.05.2015 o 21:48, Jacek pisze:
[...]

Ciekaw jestem, jak brzmi to przysłowie o palcu, bo jakoś nic mi do głowy nie przychodzi:)

Dziwi mnie też, że są jeszcze tacy, którzy tego u2 czytają i wyciągają z mojego KF-a.

--
Wiesiaczek (dziÅ› z podkarpackiej wsi)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" ®

Jak MON kupuje najdroższe śmigłowce świat a